لوگوی پیام رسان بلهدانلود «بله»
عکس پروفایل ظهوریانظ
۶۵۴ عضو

ظهوریان

نماینده مردم مشهد و کلات در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی
آدرس دفتر: خیابان صاحب الزمان ۲۱، ساختمان دفاتر نمایندگان، طبقه سوم
شماره تلفن:0513705036009153807503
مشاهده در اپلیکیشن بلهمشاهده در وب بله
۳۰ خرداد
thumbnail
undefined بند ۱ (پایان تجاوز در تمام جبهه‌ها) و بند ۱۰ (صدور اسقاطیه تحریم نفت و پتروشیمی و خدمات مرتبط) تفاهم اسلام آباد می‌بایست بلافاصله بعد از امضای آن اجرایی می شدند که هر دو مورد بعد از ۴۸ ساعت از امضا هنوز اجرایی نشده‌اند. حداقل انتظار از اجرای گام به گام توافق این است که ایران شروع گشایش در تنگه هرمز را منوط به عملی شدن این دو بند کند.
undefined هر نوع گشایشی در تنگه هرمز پیش از برقراری کامل آتش بس در لبنان (و عقب نشینی اسراییل) یعنی ایران تولد نارس اجرای یادداشت تفاهم را پذیرفته‌است.
undefined Zohurian.irundefined @zohurian
undefined۱۷
undefined۲

۷۷۱

۱۰:۴۶

thumbnail
undefined حساب کسانی که از اسلام و انقلاب و رهبری برای حمله به منتقدین مایه می‌گذاشتند به کنار اما این که فردی نسبت به تفاهم‌نامه تحلیلی داشته‌است که بالفرض سازگار با پیام رهبر انقلاب نبوده‌است، نباید مبنای حمله به افراد یا تخطئه ایشان شود.undefined Zohurian.irundefined @zohurian
undefined۱۵

۷۴۲

۱۵:۰۰

۳۱ خرداد
thumbnail
undefined خلق پول یک بانک به اندازه کل پول بلوکه شده در قطر
undefined Zohurian.irundefined @zohurian
undefined۸
undefined۲

۸۶۰

۱۵:۱۳

thumbnail
undefined طبق ماده ۱۳ تفاهم‌نامه شروع مذاکرات منوط به «شروع اجرای بندهای ۱، ۴، ۵، ۱۰ و ۱۱ این یادداشت تفاهم و تداوم اجرای این اقدامات» شده‌است. در حالیکه بندهای ۱ و ۱۰ مطلقا اجرا نشده‌است، شهوت وزارت خارجه برای شروع مذاکرات عجیب است.
undefined Zohurian.irundefined @zohurian
undefined۲
undefined۱
undefined۱

۳۸۳

۱۷:۲۸

۱ تیر
undefined روز گذشته در مورد اختلال ایجاد شده در شبکه بانکی جلسه با وزیر اقتصاد و بانک مرکزی و مدیران عامل چهار بانک مسئله‌دار داشتیم:
۱. مشکل ایجاد شده به واسطه حمله به زیرساخت و هسته خدماتی ۴ بانک که توسط شرکت خدمات انفورماتیک ارائه می‌شود اتفاق افتاده است. شرکت مذکور ارائه دهنده خدمات شتاب و شاپرک و ... نیز هست و شرکت بورسی است که بانک‌ مرکزی ۴۶ درصد سهام آن را دارد و سه بانک مشکل دار نیز در آن سهامدار هستند.
۲. علی رغم بررسی‌های انجام شده توسط نهادهای مختلف تاکنون منشا و دلیل حمله اصلی مشخص نشده است و حتی تغییر سخت‌افزار هم نتوانسته است مشکل را حل کند.
۳. سامانه‌های بین بانکی دچار مشکلی نشده‌اند و در حال حاضر از ظرفیت آن برای حل مشکل استفاده شده است و خدمات پایه چهار بانک برای مردم فعال شده است و برآورد این است که تا دو هفته دیگر مشکل حل شود.
۴. در حمله اخیر برخلاف حمله به بانک سپه در جنگ ۱۲ روزه نشت اطلاعات مردم اتفاق نیفتاده است.
۵. مشکل بانک توسعه صادرات حل شد و بانک تجارت نیز با سولوشن اختصاصی اغلب خدمات خود را راه اندازی کرده است اما دو بانک دیگر از سامانه هور استفاده می‌کنند. بانک صادرات نیز برآورد کرد به جز خدمات چک تا انتهای هفته بقیه خدمات را راه‌اندازی خواهد کرد.
۶. زیر ساخت سخت افزاری خدمات بانکی در ایران مین فریم شرکت IBM آمریکا است که دارای ریسک قابل توجهی است.
undefined Zohurian.irundefined @zohurian
undefined۳
undefined۱
undefined۱
undefined۱

۴۴۰

۱۸:۰۵

۲ تیر
thumbnail
undefined اشتباهات بعد از جنگ ۱۲ روزه‌ را تکرار نکنید
undefined Zohurian.irundefined @zohurian
undefined۷

۵۹۷

۱۶:۱۴

۳ تیر
thumbnail
undefined در مورد اختلال ایجاد شده در شبکه بانکی یک اشکال مهم این است که نهادی که نقش رگولاتور و ناظر عملکرد بانک‌ها را می بایست داشته باشد، تبدیل به پیمانکار خدمات پرداخت آن‌ها شود.
undefined نکته مهم دیگر این که علیرغم وجود سناریوی قوی حمله سایبری (حداقل از بعد جنگ ۱۲ روزه) اغلب بانک‌ها پیش‌بینی لازم جهت سولوشن اختصاصی جایگزین و core دوم برای شرایط بحرانی نکرده‌اند و تازه در میانه بحران در حال توسعه آن هستند (وابستگی بیش از اندازه به خدمات شرکت انفورماتیک).در واقع می‌توان گفت در دوگانه انتخاب سیاستگذار بین تمرکز و امنیت، نهاد ناظر امنیت را قربانی تمرکز و اشراف کرده است.
undefined Zohurian.irundefined @zohurian
undefined۸

۴۲۶

۱۵:۳۷

thumbnail
undefined وعده سرخرمن صندوق بازسازی؛ از غزه تا تهران
undefined Zohurian.irundefined @zohurian
undefined۵

۲۱۶

۱۶:۰۹

thumbnail
undefined این که تصمیم‌گیران خوش نیت ما طابق النعل بالنعل در حال تکرار اشتباهات بعد جنگ ۱۲ روزه (توافق قاهره، بازگشت بازرسان، تصویب cft، شوک های اقتصادی و ...) هستند، اتفاق عجیبی است.
undefined Zohurian.irundefined @zohurian
undefined۱۵

۸۰۲

۱۷:۰۰

۴ تیر
thumbnail
undefined حرف‌های رییس جمهور محترم «۲۰ میلیون بشکه نفت دولت را دادیم به نیروهای مسلح که توانستند بجنگند»؛ «جنگیدید، پای لرزش هم بنشینید» و ... شرم‌آور است و وقتی خودت را جای نیروهای مسلحی بگذاری که ۴۰ روز در شهرهای موشکی و پشت پدافند با دشمن جنگیدند عرق شرم بیشتر بر پیشانیت می نشیند.
undefined Zohurian.irundefined @zohurian
undefined۱۶

۱۲۰

۱۵:۱۷