۱۲:۰۹
۱۲:۰۹
️حکایتی بسیار زیبا و خواندنی
سالها پیش پسربچه ی فقیری از جلوی یه مغازه ی میوه فروشی رد میشد که بطور اتفاقی چشمش به میوه های داخل مغازه افتاد، صاحب مغازه که پسرک را تو اون حال دید دلش سوخت و رفت یه سیب از روی میوه ها برداشت و داد به پسربچه.پسربچه با ولع زیاد سیب را به دهانش برد و خواست یه گاز محکم به سیب بزند که یه فکری به ذهنش خطور کرد، اون باخودش گفت بهتره این سیب را ببرم دم یه مغازه ی دیگه و با دوتا سیب کوچکتر عوض کنم و این کارا انجام داد و بعد یکی از سیبها را خورد و اون یکی را هم به یه نفر فروخت و با پولش دوباره دوتا سیب خرید و این کار را اینقدر انجام داد تا اینکه تونست یه مقدارپول جمع کنه و بعدش با این پول ها دیگه برای خرید سیب سراغ میوه فروش نمیرفت و مستقیمأ از جایی که میوه فروش میوه تهیه میکرد میوه میخرید.چندسال گذشت و حالا دیگه اون پسرک بزرگتر شده بود و با این کارش موفق شده بود مغازه ای دست و پا کنه و کم.کم با این مغازه اوضاع مالیش خوب شده بود. اون جوان دیگه به این پول ها راضی نمیشد و سعی کرد برای خودش یه کار دیگه ای دست و پا کنه و با همین هدف یه شرکت کوچیک تولید قطعات الکترونیک دست و پا کرد و چند نفر را هم سرکار گذاشت چندسالی گذشت و اون شرکتش را گسترش داد و بجای چند نفر، چندین هزار نفر رو استخدام کرد و بجای تولید قطعات شروع به ساخت موبایل و لب تاپ کرد و موفق به تولید بزرگترین و باکیفیت ترین موبایلهای دنیا شد، اون شخص کسی نبود بجز "استیوجابز" مالک معتبرترین برند موبایل و لب تاپ دنیا "اپل"اون توی یه مصاحبه گفته علت اینکه شکل مارک جنسهای من عکسه سیبه، به این دلیله که یادم نره کی بودم و هرگاه خواستم مغرور بشم گذشته م رو بادیدن این سیب به یاد بیارم.......
سالها پیش پسربچه ی فقیری از جلوی یه مغازه ی میوه فروشی رد میشد که بطور اتفاقی چشمش به میوه های داخل مغازه افتاد، صاحب مغازه که پسرک را تو اون حال دید دلش سوخت و رفت یه سیب از روی میوه ها برداشت و داد به پسربچه.پسربچه با ولع زیاد سیب را به دهانش برد و خواست یه گاز محکم به سیب بزند که یه فکری به ذهنش خطور کرد، اون باخودش گفت بهتره این سیب را ببرم دم یه مغازه ی دیگه و با دوتا سیب کوچکتر عوض کنم و این کارا انجام داد و بعد یکی از سیبها را خورد و اون یکی را هم به یه نفر فروخت و با پولش دوباره دوتا سیب خرید و این کار را اینقدر انجام داد تا اینکه تونست یه مقدارپول جمع کنه و بعدش با این پول ها دیگه برای خرید سیب سراغ میوه فروش نمیرفت و مستقیمأ از جایی که میوه فروش میوه تهیه میکرد میوه میخرید.چندسال گذشت و حالا دیگه اون پسرک بزرگتر شده بود و با این کارش موفق شده بود مغازه ای دست و پا کنه و کم.کم با این مغازه اوضاع مالیش خوب شده بود. اون جوان دیگه به این پول ها راضی نمیشد و سعی کرد برای خودش یه کار دیگه ای دست و پا کنه و با همین هدف یه شرکت کوچیک تولید قطعات الکترونیک دست و پا کرد و چند نفر را هم سرکار گذاشت چندسالی گذشت و اون شرکتش را گسترش داد و بجای چند نفر، چندین هزار نفر رو استخدام کرد و بجای تولید قطعات شروع به ساخت موبایل و لب تاپ کرد و موفق به تولید بزرگترین و باکیفیت ترین موبایلهای دنیا شد، اون شخص کسی نبود بجز "استیوجابز" مالک معتبرترین برند موبایل و لب تاپ دنیا "اپل"اون توی یه مصاحبه گفته علت اینکه شکل مارک جنسهای من عکسه سیبه، به این دلیله که یادم نره کی بودم و هرگاه خواستم مغرور بشم گذشته م رو بادیدن این سیب به یاد بیارم.......
۱۲:۰۹
۱۲:۱۰
۱۲:۱۰
۱۲:۱۰
۱۲:۱۱
۱۲:۱۱
۱۲:۱۱
۱۲:۱۲
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد وآل محمدوعجل فرجهم
حدیث
قال رسول اللّه صلّي الله عليه و آله :
وَ أمَّا اِبنَتِی فَاطِمَةُ ... مَتَى قَامَت فِی مِحرَابِهَا بَينَ يَدِی رَبِّهَا جَلَّ جَلاَلُهُ ، زَهَرَ نُورُهَا لِمَلاَئِكَةِ السَّمَاءِ كَمَا يَزهَرُ نورُ الكَوَاكِبِ لِأَهلِ الأَرضِ، وَ يَقُولُ اللُه عَزَّوَجَلَّ لِمَلاَئِكَتِه : يَا مَلاَئِكَتِی ، اُنظُرُوا إلَى أمَتِی فَاطِمَةَ سَيِّدَةِ إمَائِی قَائِمَةً بَينَ يَدِی تَرتَعِدُ فَرَائِصُهَا مِن خِيفَتِي ، وَ قَد أقبَلَت بِقَلبِهَا عَلَى عِبَادَتِی ؛ اُشهِدُکُم اَنِّی قَد آمَنتُ شِیعَتَهَا مِنَ النَّارِ.
●●●
واما دخترم فاطمه(س)...هنگامی که در محراب خود در برابر پروردگار بلندمرتبه اش مى ايستد،
در حالى كه نورش براى فرشتگان آسمان همچون درخشش اختران براى زمينيان آشکار است،
خداوند به فرشتگانش مى فرماید :
اى فرشتگان من! به بنده ام فاطمه، سَرور زنان بنده من بنگريد كه چگونه بدنش از بيم من، دربرابرم به لرزه افتاده و از صميم دل، به عبادت من روى آورده است؛
شمارا شاهد می گیرم که پیروان او را ازآتش جهنم درامان نگه می دارم.
بحارالانوار، ج۲۸، ص۳۷
اللهم صل علی محمد وآل محمدوعجل فرجهم
حدیث
قال رسول اللّه صلّي الله عليه و آله :
وَ أمَّا اِبنَتِی فَاطِمَةُ ... مَتَى قَامَت فِی مِحرَابِهَا بَينَ يَدِی رَبِّهَا جَلَّ جَلاَلُهُ ، زَهَرَ نُورُهَا لِمَلاَئِكَةِ السَّمَاءِ كَمَا يَزهَرُ نورُ الكَوَاكِبِ لِأَهلِ الأَرضِ، وَ يَقُولُ اللُه عَزَّوَجَلَّ لِمَلاَئِكَتِه : يَا مَلاَئِكَتِی ، اُنظُرُوا إلَى أمَتِی فَاطِمَةَ سَيِّدَةِ إمَائِی قَائِمَةً بَينَ يَدِی تَرتَعِدُ فَرَائِصُهَا مِن خِيفَتِي ، وَ قَد أقبَلَت بِقَلبِهَا عَلَى عِبَادَتِی ؛ اُشهِدُکُم اَنِّی قَد آمَنتُ شِیعَتَهَا مِنَ النَّارِ.
●●●
واما دخترم فاطمه(س)...هنگامی که در محراب خود در برابر پروردگار بلندمرتبه اش مى ايستد،
در حالى كه نورش براى فرشتگان آسمان همچون درخشش اختران براى زمينيان آشکار است،
خداوند به فرشتگانش مى فرماید :
اى فرشتگان من! به بنده ام فاطمه، سَرور زنان بنده من بنگريد كه چگونه بدنش از بيم من، دربرابرم به لرزه افتاده و از صميم دل، به عبادت من روى آورده است؛
شمارا شاهد می گیرم که پیروان او را ازآتش جهنم درامان نگه می دارم.
بحارالانوار، ج۲۸، ص۳۷
۱۲:۱۲
۱۲:۱۲
۱۲:۱۲
۱۲:۱۲
1_15513805917.mp3
۱۵:۱۱-۸.۷ مگابایت
۱۴:۱۲
مطالب بیان شده در جلسه
مسأله 1328 ... صدقه در مواردی که افرادبرای کمک به فقرا یا ایتام و انفاقات مستحبی،پول را در صندوق یا قلّک شخصی میاندازند،
تا وقتی پول به فقرا یا وکیل آنانتحویل داده نشده،مال در ملکیّت مالک اولیّۀپول باقی است.
مسأله 1331 ... لازم است صدقه دهنده،بالغ و عاقل و رشید بوده و صدقه را با قصدو اختیار انجام دهد ونسبت به مالی که صدقه میدهد محجور نباشد؛
( صدقۀ فرد نابالغ چنانچه تحت نظارتو اِشراف ولیّ شرعی وی باشد،طوری که در صدقه دادن مستقل نباشد،صحیح است)
مسأله 1332 صدقه دادن از مال بچۀ نابالغتوسط ولیّ شرعی وی ( پدر یا پدربزرگ پدری )به جهت دفع بلا از وی ، به مقداری کهعرفاً مفسده نداشته باشد اشکال ندارد
ادامه دارد
https://t.me/sadeghiyemohebbi
https://instagram.com/sadeghiye_
.
مسأله 1328 ... صدقه در مواردی که افرادبرای کمک به فقرا یا ایتام و انفاقات مستحبی،پول را در صندوق یا قلّک شخصی میاندازند،
تا وقتی پول به فقرا یا وکیل آنانتحویل داده نشده،مال در ملکیّت مالک اولیّۀپول باقی است.
مسأله 1331 ... لازم است صدقه دهنده،بالغ و عاقل و رشید بوده و صدقه را با قصدو اختیار انجام دهد ونسبت به مالی که صدقه میدهد محجور نباشد؛
( صدقۀ فرد نابالغ چنانچه تحت نظارتو اِشراف ولیّ شرعی وی باشد،طوری که در صدقه دادن مستقل نباشد،صحیح است)
مسأله 1332 صدقه دادن از مال بچۀ نابالغتوسط ولیّ شرعی وی ( پدر یا پدربزرگ پدری )به جهت دفع بلا از وی ، به مقداری کهعرفاً مفسده نداشته باشد اشکال ندارد
ادامه دارد
https://t.me/sadeghiyemohebbi
https://instagram.com/sadeghiye_
.
۱۴:۱۲
1_15513825093.mp3
۱۲:۳۸-۷.۲۴ مگابایت
۱۴:۱۲
بعضی مطالب بیان شده در این جلسه
بحار ج 2 ص 182 باب 26أن حديثهم ع صعب مستصعب و أن كلامهمذو وجوه كثيرة و فضل التدبر في أخبارهم عو التسليم لهم و النهي عن رد أخبارهمنکاتی در مورد احادیث آیه سوم :
51 نور إِنَّما كانَ قَوْلَ الْمُؤْمِنِينَإِذا دُعُوا إِلَى اللَّهِ وَ رَسُولِهِ لِيَحْكُمَ بَيْنَهُمْمؤمنان هنگامى كه به سوى خدا و رسولشدعوت شوند تا ميان آنان داورى كند
أَنْ يَقُولُوا سَمِعْنا وَ أَطَعْنا وَ أُولئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَسخنشان تنها اين است كه مىگويندشنيديم و اطاعت كرديم . ایشان همان رستگارانند
كسى كه امور خود را به دست خدا بسپارد،و او را حاكم و داور قرار دهدبدون شك در همه چيز پيروز است،چه در زندگى مادى و چه معنوى.
آيه برخورد مؤمنان واقعى را مطرح مىكند،تا مردم در خود بنگرند كهدر برابر حكم خداوند از كدام دسته هستند.
حرف و راه مؤمن در برابر حكم خدا و رسول،هميشه يكى است. «إِنَّما كانَ قَوْلَ الْمُؤْمِنِينَ»
تسليم در برابر حقّ،شيوه دائمى مؤمنان است.كانَ قَوْلَ الْمُؤْمِنِينَ ... سَمِعْنا وَ أَطَعْنا
ادامه دارد
https://t.me/sadeghiyemohebbi
https://instagram.com/sadeghiye_
.
بحار ج 2 ص 182 باب 26أن حديثهم ع صعب مستصعب و أن كلامهمذو وجوه كثيرة و فضل التدبر في أخبارهم عو التسليم لهم و النهي عن رد أخبارهمنکاتی در مورد احادیث آیه سوم :
51 نور إِنَّما كانَ قَوْلَ الْمُؤْمِنِينَإِذا دُعُوا إِلَى اللَّهِ وَ رَسُولِهِ لِيَحْكُمَ بَيْنَهُمْمؤمنان هنگامى كه به سوى خدا و رسولشدعوت شوند تا ميان آنان داورى كند
أَنْ يَقُولُوا سَمِعْنا وَ أَطَعْنا وَ أُولئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَسخنشان تنها اين است كه مىگويندشنيديم و اطاعت كرديم . ایشان همان رستگارانند
كسى كه امور خود را به دست خدا بسپارد،و او را حاكم و داور قرار دهدبدون شك در همه چيز پيروز است،چه در زندگى مادى و چه معنوى.
آيه برخورد مؤمنان واقعى را مطرح مىكند،تا مردم در خود بنگرند كهدر برابر حكم خداوند از كدام دسته هستند.
حرف و راه مؤمن در برابر حكم خدا و رسول،هميشه يكى است. «إِنَّما كانَ قَوْلَ الْمُؤْمِنِينَ»
تسليم در برابر حقّ،شيوه دائمى مؤمنان است.كانَ قَوْلَ الْمُؤْمِنِينَ ... سَمِعْنا وَ أَطَعْنا
ادامه دارد
https://t.me/sadeghiyemohebbi
https://instagram.com/sadeghiye_
.
۱۴:۱۳
1_15513955152.mp3
۳۱:۰۳-۱۷.۷۸ مگابایت
۱۴:۱۳
بعضی مطالب بیان شده در این جلسه
سه شنبه ها : حقّ الیقین علّامه مجلسی
فصل 16 ص 791 ( گلچین )
جهنّم و جهنّم یان
خصوصیّاتو صفات جهنّمو عقوبت ها شماره 8
19 تا 22 حجّ هذانِ خَصْمانِ اخْتَصَمُوافِي رَبِّهِمْ فَالَّذِينَ كَفَرُوااينها دو گروه مخالفند كه دربارهپروردگارشان به مخاصمه و جدال پرداختند ،
پنج نوع مجازات برای كافرانى كهدانسته و آگاهانه حق را انكار كردند :
1 = لباسهايى از آتش براى آنها بريده مىشود( قُطِّعَتْ لَهُمْ ثِيابٌ مِنْ نارٍ ).2 = مايع سوزان و جوشان حميم دوزخ بر سر آنها ريخته مىشود ( يُصَبُّ مِنْ فَوْقِ رُؤُسِهِمُ الْحَمِيمُ )
3 = هم درونشان را ذوب مىنمايدو هم برونشان را ! (يُصْهَرُ بِهِ ما فِي بُطُونِهِمْ وَ الْجُلُودُ)4 = تازيانهها يا گرزهايى از آهن سوزان براىآنها آماده است ( وَ لَهُمْ مَقامِعُ مِنْ حَدِيدٍ )
5 = و هر گاه بخواهند از دوزخ و غم و اندوه هاى آن خارج شوند آنها را به آن باز مىگردانند،و به آنان گفته مىشود، بچشيد عذاب سوزان را !( كُلَّما أَرادُوا أَنْ يَخْرُجُوا مِنْها مِنْ غَمٍّأُعِيدُوا فِيها وَ ذُوقُوا عَذابَ الْحَرِيقِ ).
در طول تاريخ نزاع درباره خداوند بوده است. اخْتَصَمُوا فِي رَبِّهِمْدوزخيان براى نجات خود دست و پا مىزنند،امّا تلاش آنان بىنتيجه است.« أَرادُوا أَنْ يَخْرُجُوا مِنْها- أُعِيدُوا فِيها »
دردناكتر از آتش دوزخ ، غمها و عذابهاىروحى است. « مِنْ غَمٍّ »عذاب دوزخ ، ابدى است . « أُعِيدُوا فِيها »
إِنَّ اللَّهَ يُدْخِلُ الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ يُحَلَّوْنَ فِيها مِنْ أَساوِرَ مِنْ ذَهَبٍ وَ لُؤْلُؤاً وَ لِباسُهُمْ فِيها حَرِيرٌ «23» حجقطعاً خداوند كسانى را كه ايمان آورده و كارهاى نيكو انجام دادهاند، به باغهايى كه نهرها از زير (درختان) آن جارى است، وارد مىكند، در آن جا با دستبندهايى از طلا و مرواريدزينت داده مىشوند و در آن جا لباسشان از ابريشم است.
19 تا 22 حجّ هذانِ خَصْمانِ اخْتَصَمُوافِي رَبِّهِمْ فَالَّذِينَ كَفَرُوا ...اينها دو گروه مخالفند كه دربارهپروردگارشان به مخاصمه و جدال پرداختند ،
دو گروه که با هم دشمنی دارند 1 = محل نزاع خداست كه گروهى او را يكتا مىدانند و او را اطاعت مىكنندو گروهى به او شرك مىورزند و اطاعت نمىكنند.
2 = يك گروه مؤمنند ، و پنج گروه غير مومن :يهود ، و صابِئان(ستاره پرست یا ملائكهپرست یا پيروان نوح ع ) ،و نصارا ، و مَجُوس ( زردشتیان ) ، و مشركانی 17 حج :إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَ الَّذِينَ هادُوا وَ الصَّابِئِينَ وَ النَّصارى وَالْمَجُوسَ وَ الَّذِينَ أَشْرَكُوا إِنَّ اللَّهَ يَفْصِلُ بَيْنَهُمْ يَوْمَ الْقِيامَةِ إِنَّ اللَّهَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدٌ
3 = مخاصمه دو دسته بعد از شهادت پيغمبردرباره امير المؤمنين دوستان او با دشمنان اوبرهان ج3 861 عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (عَلَيْهِ السَّلَامُ)،فِي قَوْلِهِ تَعَالَى: هذانِ خَصْمانِ اخْتَصَمُوا فِي رَبِّهِمْ فَالَّذِينَ كَفَرُوا بِوَلَايَةِ عَلِيٍ قُطِّعَتْ لَهُمْ ثِيابٌ مِنْ نارٍ.
4 = كفار يهود با مسلمين درحقّانيّت دين اسلام و بطلان آن.
5 = اهل حقّ و اهل باطل هستندمشركين و ساير كفّار و اهل ضلالتبا موحدين و مؤمنين و ارباب هدايت
6 = شش نفر از مؤمنين و كفاركه در « بدر» با هم جنگيدند و آنها عبارت بودند از# حمزة بن عبد المطلب كه عُتْبَةُ بن ربيعه را كشت و# على بن ابى طالب ع كه وَليد بن عُتْبَةُ را كشت و# عُبَيْدَةُ بن حارث بن عبد المطلب كه شَيْبَةُ بن ربيعه را كشت
برهان ج3 862عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ (عَلَيْهِ السَّلَامُ)، أَنَّهُ قَالَ:«أَنَا أَوَّلُ مَنْ يَجْثُو لِلْخُصُومَةِ بَيْنَ يَدَيِ الرَّحْمَنِ»، وَ قَالَ قَيْسٌ : وَ فِيهِمْ نَزَلَتْ : هذانِ خَصْمانِ اخْتَصَمُوا فِي رَبِّهِمْ وَ هُمُ الَّذِينَ تَبَارَزُوا يَوْمَ بَدْرٍ، عَلِيٌّ (عَلَيْهِ السَّلَامُ)وَ حَمْزَةُ وَ عُبَيْدَةُ، وَ شَيْبَةُ وَ عُتْبَةُ وَ الْوَلِيدُ.
ادامه دارد
https://t.me/sadeghiyemohebbi
https://instagram.com/sadeghiye_
.
سه شنبه ها : حقّ الیقین علّامه مجلسی
فصل 16 ص 791 ( گلچین )
جهنّم و جهنّم یان
خصوصیّاتو صفات جهنّمو عقوبت ها شماره 8
19 تا 22 حجّ هذانِ خَصْمانِ اخْتَصَمُوافِي رَبِّهِمْ فَالَّذِينَ كَفَرُوااينها دو گروه مخالفند كه دربارهپروردگارشان به مخاصمه و جدال پرداختند ،
پنج نوع مجازات برای كافرانى كهدانسته و آگاهانه حق را انكار كردند :
1 = لباسهايى از آتش براى آنها بريده مىشود( قُطِّعَتْ لَهُمْ ثِيابٌ مِنْ نارٍ ).2 = مايع سوزان و جوشان حميم دوزخ بر سر آنها ريخته مىشود ( يُصَبُّ مِنْ فَوْقِ رُؤُسِهِمُ الْحَمِيمُ )
3 = هم درونشان را ذوب مىنمايدو هم برونشان را ! (يُصْهَرُ بِهِ ما فِي بُطُونِهِمْ وَ الْجُلُودُ)4 = تازيانهها يا گرزهايى از آهن سوزان براىآنها آماده است ( وَ لَهُمْ مَقامِعُ مِنْ حَدِيدٍ )
5 = و هر گاه بخواهند از دوزخ و غم و اندوه هاى آن خارج شوند آنها را به آن باز مىگردانند،و به آنان گفته مىشود، بچشيد عذاب سوزان را !( كُلَّما أَرادُوا أَنْ يَخْرُجُوا مِنْها مِنْ غَمٍّأُعِيدُوا فِيها وَ ذُوقُوا عَذابَ الْحَرِيقِ ).
در طول تاريخ نزاع درباره خداوند بوده است. اخْتَصَمُوا فِي رَبِّهِمْدوزخيان براى نجات خود دست و پا مىزنند،امّا تلاش آنان بىنتيجه است.« أَرادُوا أَنْ يَخْرُجُوا مِنْها- أُعِيدُوا فِيها »
دردناكتر از آتش دوزخ ، غمها و عذابهاىروحى است. « مِنْ غَمٍّ »عذاب دوزخ ، ابدى است . « أُعِيدُوا فِيها »
إِنَّ اللَّهَ يُدْخِلُ الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ يُحَلَّوْنَ فِيها مِنْ أَساوِرَ مِنْ ذَهَبٍ وَ لُؤْلُؤاً وَ لِباسُهُمْ فِيها حَرِيرٌ «23» حجقطعاً خداوند كسانى را كه ايمان آورده و كارهاى نيكو انجام دادهاند، به باغهايى كه نهرها از زير (درختان) آن جارى است، وارد مىكند، در آن جا با دستبندهايى از طلا و مرواريدزينت داده مىشوند و در آن جا لباسشان از ابريشم است.
19 تا 22 حجّ هذانِ خَصْمانِ اخْتَصَمُوافِي رَبِّهِمْ فَالَّذِينَ كَفَرُوا ...اينها دو گروه مخالفند كه دربارهپروردگارشان به مخاصمه و جدال پرداختند ،
دو گروه که با هم دشمنی دارند 1 = محل نزاع خداست كه گروهى او را يكتا مىدانند و او را اطاعت مىكنندو گروهى به او شرك مىورزند و اطاعت نمىكنند.
2 = يك گروه مؤمنند ، و پنج گروه غير مومن :يهود ، و صابِئان(ستاره پرست یا ملائكهپرست یا پيروان نوح ع ) ،و نصارا ، و مَجُوس ( زردشتیان ) ، و مشركانی 17 حج :إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَ الَّذِينَ هادُوا وَ الصَّابِئِينَ وَ النَّصارى وَالْمَجُوسَ وَ الَّذِينَ أَشْرَكُوا إِنَّ اللَّهَ يَفْصِلُ بَيْنَهُمْ يَوْمَ الْقِيامَةِ إِنَّ اللَّهَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدٌ
3 = مخاصمه دو دسته بعد از شهادت پيغمبردرباره امير المؤمنين دوستان او با دشمنان اوبرهان ج3 861 عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (عَلَيْهِ السَّلَامُ)،فِي قَوْلِهِ تَعَالَى: هذانِ خَصْمانِ اخْتَصَمُوا فِي رَبِّهِمْ فَالَّذِينَ كَفَرُوا بِوَلَايَةِ عَلِيٍ قُطِّعَتْ لَهُمْ ثِيابٌ مِنْ نارٍ.
4 = كفار يهود با مسلمين درحقّانيّت دين اسلام و بطلان آن.
5 = اهل حقّ و اهل باطل هستندمشركين و ساير كفّار و اهل ضلالتبا موحدين و مؤمنين و ارباب هدايت
6 = شش نفر از مؤمنين و كفاركه در « بدر» با هم جنگيدند و آنها عبارت بودند از# حمزة بن عبد المطلب كه عُتْبَةُ بن ربيعه را كشت و# على بن ابى طالب ع كه وَليد بن عُتْبَةُ را كشت و# عُبَيْدَةُ بن حارث بن عبد المطلب كه شَيْبَةُ بن ربيعه را كشت
برهان ج3 862عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ (عَلَيْهِ السَّلَامُ)، أَنَّهُ قَالَ:«أَنَا أَوَّلُ مَنْ يَجْثُو لِلْخُصُومَةِ بَيْنَ يَدَيِ الرَّحْمَنِ»، وَ قَالَ قَيْسٌ : وَ فِيهِمْ نَزَلَتْ : هذانِ خَصْمانِ اخْتَصَمُوا فِي رَبِّهِمْ وَ هُمُ الَّذِينَ تَبَارَزُوا يَوْمَ بَدْرٍ، عَلِيٌّ (عَلَيْهِ السَّلَامُ)وَ حَمْزَةُ وَ عُبَيْدَةُ، وَ شَيْبَةُ وَ عُتْبَةُ وَ الْوَلِيدُ.
ادامه دارد
https://t.me/sadeghiyemohebbi
https://instagram.com/sadeghiye_
.
۱۴:۱۳