خوب دستش رو رو کرد



گول نخورید ...
#صادقیه
گول نخورید ...
#صادقیه
۲۱:۵۲
جوری که دوست دارم تو مهمونی ها عمل کنم



#صادقیه
#صادقیه
۲۱:۵۲
موزه لوور فرانسه ...
#صادقیه
#صادقیه
۲۱:۵۳
پیگیری پرونده مظلوم ترین انسان در تاریخ توسط یک وکیل مطرح در جهان
ماجرای جالب مکاتبه علامه امینی و جرج جرداق مسیحی
چه شد که جرج جرداق مسیحی تصمیم به نوشتن کتاب الامام علی ع صوت العداله الانسانیه گرفت؟

@sadeghiyemohebbi
http://sadeghiye.com

#شادی #خنده
#نکات_مومنانه
#اطلاعات_علمی
#آموزنده #تفریحات_سالم
زود تر دوستان خوبتان را به کانال صادقیه دعوت کنید 
#صادقیه

ماجرای جالب مکاتبه علامه امینی و جرج جرداق مسیحی
چه شد که جرج جرداق مسیحی تصمیم به نوشتن کتاب الامام علی ع صوت العداله الانسانیه گرفت؟
@sadeghiyemohebbi
http://sadeghiye.com
#شادی #خنده
#نکات_مومنانه
#اطلاعات_علمی
#آموزنده #تفریحات_سالم
#صادقیه
۲۱:۵۴
این گراز هر روز برای آب خوردن باید این مسافت را طی کند و از دست شیر ها و کفتار ها جان سالم به در ببرد
️
#صادقیه
۲۱:۵۴
#رسانه #تبلیغ_بین_الملل
کشف مزرعه بازدید کننده قلابی یوتیوب
کار رسانه ای فقط این مدلی جواب میده، به سبک بچه های هند 

#حتما_ببینید
صدایی که شنیده میشد، به زبان پرتغالی بود!ظاهرا برای برزیل هست!
#حتما_ببینید
صدایی که شنیده میشد، به زبان پرتغالی بود!ظاهرا برای برزیل هست!
۲۱:۵۴
انواع چایی هاو خواصش
۲۱:۵۴
مُرد که مُرد ...
۲۱:۵۵
#بیشتربدانیم
۲۱:۵۵
#تلنگرانه
اطراف ما ظلمت و تاریکی گناه و معاصی فراوان شده
بسیاری از مردم ؛ گرفتار و آلوده به اثرات معصیت و فریب شیاطین هستند
به اطرافتان دقت کنید
میان اقوام و فامیل و دوستان نسبت به. چند سال پیش ببینید چه تغییراتی کرده اند
در مراسمات عروسی و عزا یا در مهمانی ها دقت کنید
چه با حجابها که کم حجاب شده اند
چه کم حجابها که بی حجاب شده اند
چه کاهل نمازهایی که تارک الصلوة شده اند
هر چه بخواهند میخورند
هرچه بخواهند می گویند
هرچه بخواهند انجام میدهند
چه اتفاقی افتاده است
آیا ما. به عصر آخرالزمان وارد شده ایم؟آیا به پایان زمان فقدان امام معصوم رسیده ایم ؟
امیدواریم چنین باشد هر روز و هر لحظه بخدا پناهنده شویم 🥲
از معاصی که چون مرض مسری، همه را فرا میگیرد، به سوی خدا فرار کنیم(ففروا الی الله)
مراقبت کنیم
مرتب صلوات بفرستیم
نماز ها را اول وقت بخوانیم تا میتوانید استغفار کنیم
حدود الهی را رعایت کنیم در محضر خدا ادب داشته باشیم
دائما به یاد حضرات معصومین علیهم السلام باشیم
به لقمه هادرآمدمان توجه کنیمبا هرکسی نشست و برخاست نکنیم
به زیارت مشاهد مشرفه و اماکن مقدسه برویم و دلهای خود را که زنگار گرفته جلا بدهیم
بر خدا توکل کنیم
از او بخواهیم تا ما را در راهش ثابت قدم بدارد
به سوی خدا برویم به سوی خدا فرار کنیم ففروا الی الله
عبدالمطلب 30حائری 18 پ 36
https://nshn.ir/be7b1-IMWJjCiQ
@sadeghiyemohebbi
http://sadeghiye.com
و
۲۱:۵۵
فامیل بازی
۲۲:۰۴
منو حلالم کن ...
#صادقیه 
۲۲:۰۵
۲۲:۱۷
هر شب که سه تا جلسه برگزار می شود
عبدالمطلب 30حائری 18 پ 36
https://nshn.ir/be7b1-IMWJjCiQ
@sadeghiyemohebbi
http://sadeghiye.com
و
۴:۵۸
صادقیه ( محبّی )
. #تدریس رساله جامع - جلد 4
احکام - جلسه شماره 1027
افرادی که ازدواج با آنان حرام و باطل است ( 8 )
شرایط زوجین
تاریخ 1404.09.19
لینک جلسه قبلی ( جلسه 1026 )
https://ble.ir/sadeghiyemohebbi/-1174049055830397270/1765367300586 






https://instagram.com/sadeghiye_ .
تدریس_رساله_جامع_ ج4 - جلسه_شماره_1028_تاریخ_1404.09.22.mp3
۱۰:۵۴-۶.۲۵ مگابایت
.
#تدریس رساله جامع - جلد 4
احکام - جلسه شماره 1028
افرادی که ازدواج با آنان حرام و باطل است ( 9 )
شرایط زوجین
تاریخ 1404.09.22
لینک جلسه قبلی ( جلسه 1027 )
https://ble.ir/sadeghiyemohebbi/-8398880410331752211/1765386989807







https://instagram.com/sadeghiye_
.
#تدریس رساله جامع - جلد 4
https://instagram.com/sadeghiye_
.
۷:۰۱
مطالب بیان شده در جلسه 

ادامه مطالب جلسه قبل

بنابراین ، پدر کافر بر فرزند مسلمانش ولایت نداردو ولایت وی با جدّ پدری اوستدر صورتی که جدّ مذکور مسلمان باشد
و نیز پدر کافر بر فرزند کافرش در صورتی کهجدّ پدری مسلمان نداشته باشد ولایت دارد ،وگرنه ولایت با جدّ پدری مسلمان اوست.
مسأله 166 در مواردی که ولایت باپدر و پدربزرگ پدری است ،در صورتی میتوانند فرزند یا نوۀ خویش را
به ازدواج شخصی در آورند که بنا بر نظر عقلا ، چنین ازدواجی برای فرزند یا نوۀ آنهامفسده نداشته باشد ؛
احتیاط مستحب آن است کهمصلحت فرزند یا نوه نیز درامر ازدواج رعایت گردد ؛
ادامه دارد

https://t.me/sadeghiyemohebbi






https://instagram.com/sadeghiye_
.
ادامه مطالب جلسه قبل
بنابراین ، پدر کافر بر فرزند مسلمانش ولایت نداردو ولایت وی با جدّ پدری اوستدر صورتی که جدّ مذکور مسلمان باشد
و نیز پدر کافر بر فرزند کافرش در صورتی کهجدّ پدری مسلمان نداشته باشد ولایت دارد ،وگرنه ولایت با جدّ پدری مسلمان اوست.
مسأله 166 در مواردی که ولایت باپدر و پدربزرگ پدری است ،در صورتی میتوانند فرزند یا نوۀ خویش را
به ازدواج شخصی در آورند که بنا بر نظر عقلا ، چنین ازدواجی برای فرزند یا نوۀ آنهامفسده نداشته باشد ؛
احتیاط مستحب آن است کهمصلحت فرزند یا نوه نیز درامر ازدواج رعایت گردد ؛
ادامه دارد
.
۷:۰۲
صادقیه ( محبّی )














#گلچین_بحار
کتاب العلم
باب سی و سوم = آیات الاحکام ( 30 ) 
جلد دو صفحه 269
جلسه 669 بحار الانوار
( جلسه 598 از کتاب العلم )
تاریخ 1404.09.19 لینک جلسه قبلی
https://ble.ir/sadeghiyemohebbi/-143218180121377113/1765367415113 












https://instagram.com/sadeghiye_
















کتاب أبواب العلم و آدابه 1404.09.22.mp3
۱۵:۲۷-۸.۸۵ مگابایت
لینک جلسه قبلی
۷:۰۷
مطالب بیان شده در جلسه 

ادامه مطالب جلسه قبل

مسأله 1426 در غذا خوردن ،مکروه است :... اگر مقدار قابل توجّهی از میوهباقی مانده باشد ،تضییع آن اسراف و حرام است.
كُلُوا وَ اشْرَبُوا وَ لا تُسْرِفُوا إِنَّهُ لا يُحِبُّ الْمُسْرِفِينَج 3 مسأله 1686 فرد بیمار ( هرچند بیماریشمتّصل به مرگ وی گردد ) میتواند به اندازهایکه اسراف و ولخرجی نبوده و مناسب شأنش باشد ،از تمام اموال خود استفاده کند.
كُلُوا وَ اشْرَبُوا وَ لا تُسْرِفُوا إِنَّهُ لا يُحِبُّ الْمُسْرِفِينَفرق است بين اسراف و تبذير( هر دو حرام و از گناهان كبيره است )
اسراف = صرف مال است در مورد حقزائد بر آنچه حق است ،خارج شدن از حد اعتدال ،
مثلا غذاى خود را آن چنان گران قيمت تهيه كنيمكه با قيمت آن بتوان عده زيادى راآبرومندانه تغذيه كرد.
تبذير = صرف در غير حق استآن چنان مصرف كنيم كهبه اتلاف و تضييع بينجامد
مثل اينكه براى دو نفر ميهمانغذاى ده نفر را تهيه ببينيم ،و باقيمانده را در زبالهدان بريزيمو اتلاف كنيم.
توجه : گاهی اسراف و تبذير در يك معنىبه كار می روند و حتى به عنوان تاكيدپشت سر يكديگر قرار مىگيرند.
ادامه دارد

https://t.me/sadeghiyemohebbi






https://instagram.com/sadeghiye_
.
ادامه مطالب جلسه قبل
مسأله 1426 در غذا خوردن ،مکروه است :... اگر مقدار قابل توجّهی از میوهباقی مانده باشد ،تضییع آن اسراف و حرام است.
كُلُوا وَ اشْرَبُوا وَ لا تُسْرِفُوا إِنَّهُ لا يُحِبُّ الْمُسْرِفِينَج 3 مسأله 1686 فرد بیمار ( هرچند بیماریشمتّصل به مرگ وی گردد ) میتواند به اندازهایکه اسراف و ولخرجی نبوده و مناسب شأنش باشد ،از تمام اموال خود استفاده کند.
كُلُوا وَ اشْرَبُوا وَ لا تُسْرِفُوا إِنَّهُ لا يُحِبُّ الْمُسْرِفِينَفرق است بين اسراف و تبذير( هر دو حرام و از گناهان كبيره است )
اسراف = صرف مال است در مورد حقزائد بر آنچه حق است ،خارج شدن از حد اعتدال ،
مثلا غذاى خود را آن چنان گران قيمت تهيه كنيمكه با قيمت آن بتوان عده زيادى راآبرومندانه تغذيه كرد.
تبذير = صرف در غير حق استآن چنان مصرف كنيم كهبه اتلاف و تضييع بينجامد
مثل اينكه براى دو نفر ميهمانغذاى ده نفر را تهيه ببينيم ،و باقيمانده را در زبالهدان بريزيمو اتلاف كنيم.
توجه : گاهی اسراف و تبذير در يك معنىبه كار می روند و حتى به عنوان تاكيدپشت سر يكديگر قرار مىگيرند.
ادامه دارد
.
۷:۰۷
1404.09.22 رساله حقوق امام سجاد علیه السلام - جلسه اول.mp3
۳۰:۴۳-۱۷.۵۹ مگابایت
.
#رساله_حقوق_امام_سجاد_علیه_السلام 
سخنران : علی محبی
رساله حقوق امام سجاد علیه السلام ( 1 )
مقدمه ( 1 )
تاریخ 22 / 09 / 1404
لینک کانال صادقیه در ایتا و اینستاگرام

https://eitaa.com/sadeghiyemohebbi







https://instagram.com/sadeghiye_
.
لینک کانال صادقیه در ایتا و اینستاگرام
.
۷:۱۶
مطالب بیان شده در جلسه 

بِسمِ الله الرّحمنِ الرّحیمِیاحُجّه بنِ الحَسَن اَدرِکنی
جهت اطلاع :اعلامیه جهانی حقوق بشر که یک پیمان بینالمللی است درسال ۱۹۴۸ م در پاریسبه تصویب رسیده است.
اعلامیه شامل مقدمه و سی ماده استالان سال 2025 میلادی هستیمیعنی حدود 77 سال قبل تدوین شده
حقوق حیواناتدر سال ۱۹۷۰ و ۲۲ سال پس از تصویباعلامیه جهانی حقوق بشر منتشر شد ...
الان سال 1447 قمری و شهادت امام سجاد عسال 95 قمریامام سجاد علیه السلام حدود 1352 سال قبلدر رساله ای 51 حق را بیان فرمودند
ان شاء الله بحث سوم روزهای شنبه :
رساله حقوق
مقایسۀ رساله حقوق با اعلامیۀ حقوق بشر
اعلامیۀ جهانی حقوق بشر با قبول بسیاریاز کشورها جزء حقوق بین الملل قرار گرفت ،
در سایۀ قتل ، کشتار و تهدیدات جانی جنگ های جهانی اول و دوم تنظیم شده استو محتوا و روح کلی آن ناظر به احترام به
حقوق اولیۀ انسانها و برابری آحاد افراد بشرجهت دسترسی به حداقل های زندگیو حیات فردی و اجتماعی است ...
: حق زندگی ، امنیت فردی ، نفی شکنجه و آزار، برابری همه در برابر قانون ،حق دسترسی به محاکم قضایی ،
حفظ حریم خصوصی ، آزادی در ازدواج ،حق مالکیت ، و... از موارد اساسی مطرح شدهدر اعلامیۀ حقوق بشر است
اما در مجموع باید آن را گامی مثبت جهتپیشرفت جوامع دانست که دین اسلام بسیاری ازمفاد این اعلامیه را در لابلای احکام خودبه صورتی مفصل تر و کامل تر بیان کرده است.
امام سجاد ع در این رساله علاوه بر نظر بهنیازهای مادی ، به جنبه های فرا طبیعینیازهای بشر نیز نظر داشته اند .
اعلامیۀ جهانی حقوق بشربا دیدی بَشَری و ظاهری ،محدود و مادی گرایانه
( بدون در نظر گرفتن جنبه هایمعنوی و روحی انسان )به بررسی این حقوق پرداخته است ،
ادامه دارد

https://t.me/sadeghiyemohebbi






https://instagram.com/sadeghiye_
.
بِسمِ الله الرّحمنِ الرّحیمِیاحُجّه بنِ الحَسَن اَدرِکنی
جهت اطلاع :اعلامیه جهانی حقوق بشر که یک پیمان بینالمللی است درسال ۱۹۴۸ م در پاریسبه تصویب رسیده است.
اعلامیه شامل مقدمه و سی ماده استالان سال 2025 میلادی هستیمیعنی حدود 77 سال قبل تدوین شده
حقوق حیواناتدر سال ۱۹۷۰ و ۲۲ سال پس از تصویباعلامیه جهانی حقوق بشر منتشر شد ...
الان سال 1447 قمری و شهادت امام سجاد عسال 95 قمریامام سجاد علیه السلام حدود 1352 سال قبلدر رساله ای 51 حق را بیان فرمودند
ان شاء الله بحث سوم روزهای شنبه :
رساله حقوق
مقایسۀ رساله حقوق با اعلامیۀ حقوق بشر
اعلامیۀ جهانی حقوق بشر با قبول بسیاریاز کشورها جزء حقوق بین الملل قرار گرفت ،
در سایۀ قتل ، کشتار و تهدیدات جانی جنگ های جهانی اول و دوم تنظیم شده استو محتوا و روح کلی آن ناظر به احترام به
حقوق اولیۀ انسانها و برابری آحاد افراد بشرجهت دسترسی به حداقل های زندگیو حیات فردی و اجتماعی است ...
: حق زندگی ، امنیت فردی ، نفی شکنجه و آزار، برابری همه در برابر قانون ،حق دسترسی به محاکم قضایی ،
حفظ حریم خصوصی ، آزادی در ازدواج ،حق مالکیت ، و... از موارد اساسی مطرح شدهدر اعلامیۀ حقوق بشر است
اما در مجموع باید آن را گامی مثبت جهتپیشرفت جوامع دانست که دین اسلام بسیاری ازمفاد این اعلامیه را در لابلای احکام خودبه صورتی مفصل تر و کامل تر بیان کرده است.
امام سجاد ع در این رساله علاوه بر نظر بهنیازهای مادی ، به جنبه های فرا طبیعینیازهای بشر نیز نظر داشته اند .
اعلامیۀ جهانی حقوق بشربا دیدی بَشَری و ظاهری ،محدود و مادی گرایانه
( بدون در نظر گرفتن جنبه هایمعنوی و روحی انسان )به بررسی این حقوق پرداخته است ،
ادامه دارد
.
۷:۱۶