1_17765178273.mp3

۱۰:۰۱-۴.۶ مگابایت
undefinedانسان و جهان از یک خالق حکیم و عادل آفریده شده‌اند، بنابراین هدف آن‌ها در یک مسیر هماهنگ است. همه اجزای جهان، از جمله انسان، در بهترین حالت خود آفریده شده‌اند و نیازی به پیشرفت یا اصلاح ندارند.
undefinedانسان به دلیل داشتن اراده و عقل، می‌تواند خود را در مسیر فطرت الهی قرار دهد یا از آن دور شود.اگر انسان به توحید متصل باشد، با جهان هماهنگ می‌شود و به آرامش و موفقیت می‌رسد. تربیت صحیح یعنی اجازه دادن به فطرت برای رشد طبیعی و حذف موانعی که ممکن است آن را از بین ببرد. دخالت نادرست در فطرت انسان باعث انحراف و شکست او می‌شود.
undefinedانسان مدرن به دلیل دور شدن از فطرت الهی، دچار اضطراب، افسردگی و احساس نقص می‌شود. تلاش برای پر کردن این نقص با پول، شهرت یا لذت‌های مادی بی‌فایده است. تنها راه رسیدن به آرامش، بازگشت به فطرت و اطاعت از قوانین الهی است.
undefinedفطرت انسان او را به سجده در برابر بی‌نهایت (خدا) دعوت می‌کند. هرگاه انسان این سجده را فراموش کند و در برابر محدودیت‌ها سر فرود آورد، احساس نقص و ناکامی می‌کند.
#الهیات_کاربردی #امام_خامنه‌ای رمضان ۱۴۴۶

۷:۴۵

لینک ورود به مدرسه مقاومت و الهیات به جلسه:
اخلاق و مقاومت دکتر بهزاد حمیدیه https://www.skyroom.online/ch/fostaat/foلطفاً با نام و نام خانوادگی خود وارد اتاق شوید.

۱۲:۳۹

thumbnail
صبح دوم فروردین ۱۴۰۴ حرم مطهر امام رضا علیه السلام@sadid59

۱۸:۳۹

1_17787630333.mp3

۰۹:۴۰-۴.۴۵ مگابایت
متن در پست بعدی undefinedundefined

۴:۰۷

قول سدید
undefined متن در پست بعدی undefinedundefined
undefined راه خوشبختی و سعادت از منظر توحید
undefinedهمه ما انسان‌ها دوست داریم راهی پیدا کنیم که به سعادت و خوشبختی برسیم. هر کسی تلاش می‌کند تا در زندگی خود به رستگاری و فلاح دست یابد و از بدبختی دوری کند. اما سوال اصلی این است: راه واقعی خوشبختی چیست؟ چگونه می‌توان به این خوشبختی رسید؟ تعریف خوشبختی چیست و راه رسیدن به آن کدام است؟
undefinedهر فردی ممکن است راه و روش خاصی برای خوشبختی در نظر بگیرد، اما حقیقت خوشبختی و راه واقعی آن چیست؟ چگونه باید زندگی کنیم تا خوشبخت باشیم؟ چگونه با دیگران ارتباط برقرار کنیم تا این ارتباط باعث سعادت ما شود؟ چگونه با جهان هستی تعامل داشته باشیم تا این تعامل ما را به رستگاری برساند؟ و چه شیوه‌ای را در ارتباط با خودمان پیش بگیریم که بهترین روش برای موفقیت باشد؟
undefinedاین سوالات اساسی هستند و اگر پاسخی برای آنها نداشته باشیم، در واقع زندگی انسانی معناداری نخواهیم داشت. از منظر توحیدی، جهان هستی یک کل منظم و حکیمانه است که تنها خداوند متعال، به عنوان خالق و مدبر آن، می‌تواند بهترین طرح و قانون را برای سعادت انسان ارائه دهد. خداوندی که به تمام استعدادهای آشکار و پنهان انسان و هستی آگاهی کامل دارد و می‌داند چه چیزی برای انسان و جهان مصلحت است.
undefinedانسان‌ها به دلیل محدودیت‌های علمی و شناختی، توانایی تدوین قوانین کامل و دقیق را ندارند. حتی ممکن است بسیاری از انسان‌ها خود را به درستی نشناسند، چه رسد به اینکه بخواهند هستی را به طور کامل درک کنند و قوانینی برای آن وضع کنند. علاوه بر این، انسان‌ها هنگام وضع قوانین، غالباً منافع شخصی خود را در نظر می‌گیرند و قوانینی را تدوین می‌کنند که ممکن است ناقص و ناعادلانه باشد.
undefinedاما در نظام توحیدی، خداوند متعال که کامل، بی‌نیاز و نامحدود است، قوانینی را وضع می‌کند که تنها به نفع بشر و سعادت اوست. این قوانین از سرچشمه حکمت، علم و آگاهی بی‌پایان خداوند نشأت می‌گیرند و بهترین و متناسب‌ترین قوانین برای دنیا و آخرت هستند. بسیاری از قوانین بشری تنها به دنیا توجه دارند و از آخرت غافل می‌مانند، اما قوانین الهی هر دو جنبه را در بر می‌گیرند.
undefinedبنابراین، قانونگذار واقعی باید خداوند باشد. هیچ انسانی حق ندارد برای دیگران قانون وضع کند، چرا که این کار به معنای ادعای مقام الوهیت است و وارد مرحله شرک می‌شود. نظام‌های طاغوتی و غیرتوحیدی، قوانینی را وضع می‌کنند که با حکمت و عدالت الهی هماهنگ نیستند و در نهایت باعث سقوط انسان‌ها می‌شوند.
undefinedدر جامعه اسلامی، قوانین باید بر اساس توحید و شرع الهی باشند. شورای نگهبان در جمهوری اسلامی ایران نیز بر همین اساس عمل می‌کند و قوانین مجلس را بررسی می‌کند تا مطمئن شود که این قوانین با شرع الهی مغایرتی ندارند. اصل برائت نیز در اسلام وجود دارد، به این معنا که همه چیز حلال است مگر اینکه دلیلی برای حرمت آن وجود داشته باشد.
undefinedحتی پیامبران نیز حق قانون‌گذاری مستقل نداشتند؛ آن‌ها تنها قوانین الهی را به مردم ابلاغ می‌کردند. خداوند است که تعیین می‌کند چگونه نماز بخوانیم، چگونه خرید و فروش کنیم، چگونه ازدواج کنیم و چگونه با طبیعت و محیط زیست تعامل داشته باشیم. این قوانین الهی هستند که سعادت واقعی را برای انسان به ارمغان می‌آورند.
undefinedحتی استفاده از عقل نیز باید با اجازه و هدایت خداوند باشد. خداوند به انسان‌ها عقل داده است تا از آن در مسیر درست استفاده کنند، اما این عقل باید در چارچوب قوانین الهی به کار گرفته شود.
undefinedمشکل اصلی ما با نظام‌های طاغوتی، سرمایه‌داری و سلطنتی این است که آن‌ها صلاحیت قانون‌گذاری برای بشر را ندارند. قوانین این نظام‌ها ممکن است انسان‌ها را به ظاهر راضی نگه دارند، اما آن‌ها را به سعادت واقعی نمی‌رسانند. تنها در نظام توحیدی است که قوانین الهی، سعادت و خوشبختی واقعی را برای انسان‌ها تضمین می‌کنند.
undefinedاین مسئله‌ای جدی و اساسی است که در نگاه توحیدی، تنها خداوند متعال است که صلاحیت طرح‌ریزی برای سعادت و خوشبختی انسان را دارد. هر نظامی که این اصل را نادیده بگیرد، در نهایت به سقوط و بدبختی انسان‌ها منجر خواهد شد. #قول_سدید #ماه_رمضان
صوت

۴:۰۷

لینک ورود به مدرسه مقاومت و الهیات به جلسه:https://www.skyroom.online/ch/fostaat/foلطفاً با نام و نام خانوادگی خود وارد اتاق شوید.

۱۲:۵۱

thumbnail
مدرسه رمضانیه #مقاومت_و_الهیات
۴ فروردین ۱۴۰۴
undefined️جلسه دهم/ ساعت ۱۶تربیت بر پایه مقاومت حجت الاسلام جواد منصوری (کلیک کنید)
undefined️جلسه یازدهم/ ساعت ۱۶:۳۰ مقاومت در تاریخ حجت الاسلام یوسف هاشمی (کلیک کنید)

۲۱:۳۷

thumbnail

۲۲:۴۵

1_17814668571.mp3

۱۰:۰۳-۴.۶۲ مگابایت
جلسه دوازدهم undefinedهیچ انسانی بر انسان دیگر ولایت ندارد، یعنی، انسانها حق تصرف در جان، مال یا زندگی یکدیگر را ندارند. چرا که۱.همه انسانها در خلقت برابرند و هیچکس بر دیگری برتری ذاتی ندارد. ۲.اگر حاکمیت به دست انسانها بیفتد، نتیجه آن ظلم و طغیان خواهد بود، زیرا انسانها تحت تأثیر قدرت و ثروت فاسد میشوند. ۳.تنها وجودی که شایستگی ولایت دارد، خداوند است که فراتر از محدودیتهای انسانی است. - خداوند مانند اکثریتِ تحت تأثیر رسانه‌ها یا اشرافِ فاسدپذیر نیست. - قابل اغفال یا تطمیع نیست (برخلاف حکومتهای بشری که تاریخ شاهد فساد آنهاست). - حاکمیت او از طریق انبیا و اولیای معصوم (با معجزه و وحی) و در عصر غیبت از طریق فقهای عادلِ متعهد به کتاب و سنت اعمال میشود. undefinedفقیه حق ندارد نظر شخصی دهد، بلکه موظف است احکام الهی را از منابع اصیل استنباط کند. دیکتاتورها نظر خود را تحمیل میکنند، ولی فقیه نظر خدا را بیان میکند.undefinedعزت انسان زمانی محقق میشود که تنها در برابر پروردگار سر تسلیم فرود آورد، نه در برابر قدرتهای انسانیِ ناکامل. این همان مفهوم «حکومت الله» است که در ۱۲ فرردین ۱۳۵۸ تجلی یافت.»
#الهیات_کاربردی #توحید

۱۱:۰۱

1_17841415117.mp3

۱۰:۰۶-۴.۶۴ مگابایت
جلسه سیزدهم
متن در پست بعدی https://t.me/sadid59/5194

۲۲:۵۳

مالکیت حقیقی در نظام توحیدی
در دیدگاه توحیدی، مالکیت مطلق و اصیل تمام آنچه در آسمانها و زمین است، از آن خدای واحد قهار است. این مالکیت ذاتی و استعلایی، هیچ شریکی را برنمی‌تابد. آنچه ما به عنوان مالکیت می‌شناسیم، در واقع امانت‌هایی الهی است که به صورت اعتباری و موقت در اختیار انسان‌ها قرار گرفته است.
مبانی مالکیت در نگاه توحیدی:
۱. مالکیت ذاتی و اصیل: همه نعمات، ذخایر و مواهب عالم به صورت ذاتی و اصیل متعلق به خداست. حتی بدن، افکار و اعمال انسان نیز در حقیقت امانت‌های الهی هستند که به صورت موقت به ما سپرده شده‌اند.
۲. مالکیت اعتباری انسان: آنچه در عرف جامعه به عنوان مالکیت فردی شناخته می‌شود، در واقع قراردادی اجتماعی و اعتباری است. این مالکیت‌ها مانند اسباب‌بازی‌هایی هستند که کودکان در بازی‌های خود بین یکدیگر رد و بدل می‌کنند.
۳. مسئولیت در قبال امانت‌ها: از آنجا که همه چیز امانت الهی است، انسان موظف است این امانت‌ها را در مسیری که مالک حقیقی تعیین کرده است به کار گیرد. هرگونه استفاده نادرست یا تباه کردن این نعمت‌ها، خیانت در امانت محسوب می‌شود.
آثار تربیتی این نگاه:
- زهد و بی‌اعتنایی به دنیا: وقتی انسان بداند آنچه در اختیار دارد امانت است، دل به آن نمی‌بندد و از دست دادن آن را آسان می‌پذیرد.- مسئولیت‌پذیری: احساس مسئولیت در قبال طبیعت، ثروت و دیگر نعمت‌های الهی افزایش می‌یابد.- عدالت‌طلبی: از آنجا که همه انسان‌ها در بهره‌مندی از نعمت‌های الهی حق مساوی دارند، این نگاه به عدالت اجتماعی منجر می‌شود.
کاربردهای عملی:
۱. در محیط زیست: نابودی طبیعت و آلودگی محیط زیست در واقع آسیب زدن به امانت‌های الهی است.
۲. در اقتصاد: ثروت‌های جامعه باید به صورت عادلانه توزیع شود، چرا که منشأ همه آنها الهی است.
۳. در روابط اجتماعی: مقام و موقعیت اجتماعی نیز امانتی الهی است که باید در خدمت مردم قرار گیرد.
نتیجه‌گیری:
نگاه توحیدی به مالکیت، بنیانی استوار برای:- اخلاق فردی- مسئولیت‌های اجتماعی- نظام اقتصادی عادلانه- و حفظ محیط زیست
فراهم می‌آورد. این دیدگاه انسان را از اسارت مالکیت‌های ظاهری رها ساخته، او را به سوی کمال واقعی رهنمون می‌سازد.
#الهیات_کاربردی #توحید

۲۲:۵۳

1_17860962477.mp3

۱۰:۱۷-۴.۷۳ مگابایت
جلسه چهاردهم
آیت‌الله خامنه‌ای از پیشگامان به‌کارگیری اعتقادات در زندگی و #الهیات_کاربردی در ایران بوده‌اند. توحید صرفاً نظریه‌ای فلسفی و ذهنی نیست، بلکه:●در جهت‌گیری‌های انسان دخالت می‌کند.●جهان‌بینی و تلقی ویژه‌ای از جهان و انسان ارائه می‌دهد.●قالبی برای جامعه می‌سازد.●بعثت و دگرگون‌سازی است و اجتماع نابسامان را به جامعه‌ای استوار با ارزش‌های اخلاقی-انسانی بدل می‌کند.
توحید انقلابی:تعرض به وضع موجود و سلطه‌های مانع تعالی انسان است. نه فقط بیان نظریات فلسفی، که ارائه روشی نو برای زیستن است.توحید جان‌مایه دین است و همه ارکان دین بر آن استوارند. پیامبر و امام، مبلغان این خدایند.
توحید بدلی:*بی‌اثر و بی‌خاصیت در دست انسان‌های ساده‌دل.*معتقدان به آن در برابر فساد ساکتند.*هوای آلوده به شرک و گناه را تحمل می‌کنند.*«توحید صلح کل» است و با همه دشمنان خدا سازگار و اهل وفاقمانع پویایی جامعه و حرکت انبیا می‌شود. امروزه «اسلام رحمانی» خوانده می‌شود که با همه (کودک‌کشی، استکبار، بی‌حجابی، فساد و...) کنار می‌آید.همان توحید بی‌خاصیت، سکولار و صلح کل است که با دشمنان انبیا سازگار است.
#قول_سدید #ماه_رمضان

۱:۳۳

1_17889029500.mp3

۱۲:۱۱-۵.۶ مگابایت
جلسه پانزدهم
#الهیات_کاربردی #قول_سدید #ماه_رمضان متن در پست بعدیundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedhttps://ble.ir/sadid59/4379945649458660746/1743522440668

۰:۰۹

undefined توحید اصیل علیه استکبار
undefinedتوحید یک دیدگاه عملی برای اداره زندگی که شیوه‌ای برای زندگی و برای اجتماع ارائه می‌دهد و یک نوع نظام الهی است که به ما کمک می‌کند تا زندگی انسان دارای رشد، بالندگی و تعالی باشد. همان‌طور که از لحاظ نظری نیز توحید، مبنای بسیاری از نظریات بعدی ما است.
undefinedبیان شد وقتی انبیاء شعار «لا إله إلا الله» را مطرح می‌کنند، اولین کسانی که با این شعار مخالفت می‌کنند، قدرتمندان، سران اجتماع و حکام هستند. اما چرا؟ «لا إله إلا الله» چه ضربه‌ای به این طبقه (مستکبران) می‌زند؟
«اللهُ لَا الَهَ إِلا هُوَ الْحَی الْقَیُّوم»، یعنی فقط یک خدا وجود دارد و هیچ‌کس دیگری اله و معبود نیست و نمی‌تواند ادعای اربابی و سلطه‌گری کند. وقتی چنین حرفی زده می‌شود، عده‌ای (مستکبران) دردشان می‌گیرد و شروع به انکار و مبارزه با شما می‌کنند. اما در مقابل، جمع دیگری (مستضعفان) از این شعار خوششان می‌آید و به سمت آن گرایش پیدا می‌کنند. همان‌طور که حضرت امام (ره) تعبیر کردند، این‌ها همان طرفداران مستضعف و پابرهنه‌ها هستند.
undefinedنویسنده مقاله نکته اصلی را بیان می‌کند:  خاصیت توحید اصیل (توحید در معنای راستین خود) این است که اگر به شکل درست مطرح شود، همیشه و در همه زمان‌ها دو جبهه متقابل ایجاد می‌کند:جبهه مستکبران و جبهه مستضعفان.اگر توحید چنین دو قطبی‌ای ایجاد نکند، تبدیل به همان توحید بی‌خاصیت می‌شود.امروز وهابیت و سران کشورهای مرتجع، بسیار از توحید دم می‌زنند، اما در عمل، هیچ ارتباطی با طرفداران واقعی توحید (مثل مردم فلسطین و لبنان) ندارند. در عین حال، با سران استکبار راحت می‌نشینند، حتی تحقیر آن‌ها را تحمل می‌کنند و به آن‌ها کمک هم می‌کنند!
این همان توحیدی است که همه مستضعفان جهان را تکفیر می‌کند (مثل داعش، طالبان، وهابیت و سلفی‌ها) و پیر و جوان و کودک مسلمان را می‌کشند، اما از طرف دیگر سربازان خود را برای درمان به اسرائیل می‌فرستند!
undefinedباید بررسی کنیم که چه اتفاقی می‌افتد که شعار توحید با مستکبران دچار اصطکاک می‌شود؟ به تعبیری، سران استکبار عالم چه زیانی از توحید می‌بینند؟حضرت امام (ره) در منشور روحانیت در مورد فقه می‌فرماید:«اگر فقه از کتاب‌ها بیرون بیاید و در عرصه اجتماع اجرا شود، استکبار ضرر می‌کند.»  چرا؟ چون ریشه فقه، توحید است. به همین دلیل است که فقه نمی‌تواند سکولار باشد. از توحید سکولاریسم بیرون نمی‌آید.  اما آن روشنفکر غرب‌زده و آمریکاپرست که می‌خواهد از الهیات اسلامی و فقه اسلامی، سکولاریسم دربیاورد، در واقع دارد فقه و کلام را منحرف می‌کند.
undefinedبرای اینکه این تضاد را بفهمیم، باید به قرآن مراجعه کنیم و مستکبر را بشناسیم. وقتی شخصیت مستکبر را شناختیم، می‌فهمیم که چنین آدمی اصلاً نمی‌تواند با شعار انبیا سازگار باشد.نویسنده با آیات بیان می‌کنند: ۱. مستکبران با توحید عملی و کاربردی مخالفند، اما با توحید ذهنی و تشریفاتی (که قلمروی محدود دارد و «صلح کل» است) مشکلی ندارند.  ۲. آن‌ها بدون هیچ معیار فضیلتی، خود را برتر از دیگران می‌دانند و تنها ملاک برتری خود را زور و ثروت می‌دانند. امروز آمریکا تنها چیزی که دارد زور است (بمب‌های ۸۰ تنی، سلاح‌های پیشرفته، تسلیحات هسته‌ای).به هیچ قانونی پایبند نیست، به هیچ تعهد بین‌المللی احترام نمی‌گذارد، یک وحشیِ بدون لگام است، اما خود را برتر از همه می‌داند!   - سلطنت‌ها هم همین‌طور هستند.۳. به‌خاطر همین خودبرتربینی، آیات خدا را انکار می‌کنند و در برابر دعوت پیامبر، موضع تکذیب و انکار می‌گیرند. پیامبران را مسخره می‌کنند و می‌گویند: اگر خدا می‌خواست حرفی بزند، به ما می‌گفت!۴. از رسانه استفاده می‌کنند تا حرف‌های غلط خود را به مردم تحمیل کنند و مردم را احمق بار بیاورند تا بتوانند حرف‌های سخیف خود را بر آن‌ها غالب کنند.۵. در نهایت، با قساوت تمام با انبیا برخورد می‌کنند، انبیا را می‌کشند و سر می‌برند.
undefinedقرآن، مستکبران را معرفی می‌کند:  - فرعون (نماد استکبار سیاسی).  - مشاوران ثروتمند و اطرافیانش.  - اَحبار (عالمان درباری) که با توجیهات مذهبی، به ظلم مشروعیت می‌بخشند.  این‌ها جناح مسلط در جامعه جاهلی هستند که بدون هیچ استحقاقی، قدرت را غصب کرده‌اند و از مردم می‌خواهند که تسلیم محض باشند. (ر.ک. جلسه ۱۹ طرح کلی)
undefinedامروز جمهوری اسلامی، تجلی حکومت الله است (همان‌طور که امام (ره) فرمودند). این نظام، توحید عملی را مطرح کرده که آمریکا، اسرائیل و جریان حاکم بر دنیا تحملش را ندارند. آن‌ها حاضرند با حکومت‌های خشنِ به ظاهر اسلامی (مثل عربستان) کنار بیایند، چون به رگ‌های حیاتی‌شان ضربه نمی‌زند. اما جمهوری اسلامی را تحمل نمی‌کنند، چون توحید واقعی را مطرح می‌کند که سلطه آن‌ها را نابود می‌کند. پس مساله مذاکره و هسته‌ای و ... نیست، مساله توحید ایران است.
#الهیات_کاربردی #ماه_رمضان

۱۵:۴۷

thumbnail
عید در عید در عید

۱۵:۴۹

1_17911670339.mp3

۱۲:۰۳-۵.۵۴ مگابایت
جلسه شانزدهم
undefinedدعوت همه انبیا این بود: «اعْبدوا الله واجتنبوا الطاغُوت». نفی عبودیت غیرخدا به معنای ستیز با این مدعیان است، زیرا آن‌ها تسلیم‌شدن دیگران را می‌خواهند. وقتی شما فریاد توحید سر می‌دهید که «هیچ‌کس بالاتر از خدا نیست»، نبرد تاریخی حق و باطل آغاز می‌شود.
undefinedعبادت یعنی تسلیمِ بی‌قیدوشرط در برابر یک قدرت. اگر این قدرت خدا باشد، توحید است؛ و اگر غیرخدا باشد، شرک. امام جواد(ع) فرمودند: حتی نشستن پای سخنرانی یک نفر، عبادت اوست.اگر از خدا می‌گفت عبادت خداست این موضوع شامل پذیرش قوانین یا حکومت نیز می‌شود. اگر این قوانین الهی نباشند، یعنی بندگی غیرخدا را پذیرفته‌ایم. پیروی مطلق از هر قدرت (واقعی یا پنداری)، عبادت آن است، چه از روی اجبار باشد یا انتخاب.
undefinedدر جامعه، اگر طبقه‌ای حاکم و طبقه‌ای محروم وجود داشته باشد، این رابطه نامتعادل، جامعه را به شرک می‌کشاند. اما اگر در برابر طاغوت‌ها #مقاومت کنیم، جامعه توحیدی شکل می‌گیرد.
undefinedاگر کسانی واسطه فیض الهی باشند (مانند اولیا)، خضوع در برابر آن‌ها شرک نیست. مشکل وهابیان همین جاست که هر واسطه‌ای را تکفیر می‌کنند.
#الهیات_کاربردی #الهیات_مردم

۲:۰۱

#مشاوره_تحصیلی_حوزه
✧ گام‌های استوار ✧ راهی برای شکوفایی استعدادهای علمی و معرفتی
🟥مخصوص دانش آموزان پسر پایه هشتم و نهم و دهم
undefinedآیا می‌دانید طلبه‌شدن در نوجوانی، سکوی پرتابی به سوی قله‌های معرفت است؟ undefinedاگر علم دین را امروز آغاز کنید، ده سال بعد در کجای این مسیر خواهید بود؟ undefinedدروس حوزوی چه دریچه‌های جدیدی به جهان معارف اسلامی می‌گشاید؟ و پرسش‌های دیگر ...

◈ فرصتی بی تکرار: نوجوانی، بهار یادگیری و بهترین زمان برای بنیان‌گذاری دانش دینی است.

☇ مشاورهٔ تخصصی با حضور اساتید مجرب حوزه ✓ سنجش استعدادهای حوزوی شما ✓ ترسیم نقشهٔ راه طلبگی

✺ حوزهٔ علمیه خاتم‌الاوصیاء(عج)
undefined ‌‎۰۹۹۲۱۲۸۳۹۶۱undefined ۰۹۰۵۵۵۲۰۹۹۸۰
🟦(آماده پاسخگویی به پرسش‌های شما درباره حوزه و طلبگی)
https://eitaa.com/Khatamolosiaa/979



@Khatamolosiaa

۷:۴۵

thumbnail
﷽ در آستانه ۱۵ شوال؛یادبود شهدای احد و بزرگداشت صحابه جلیل القدر شهید مصعب الخیر برگزار می‌شود:
undefined نشست تخصصی مجازی
┄┅═✧☫نماز جمعه؛ از عبادت تا رسالت جهانی☫✧═┅┄

undefined زمان: ۲۳ فروردین ۱۴۰۴ - ساعت ۱۶ تا ۱۸
undefined سخنرانان و محورهای کلیدی:
undefined "مصعب بن عمیر؛ نخستین امام جمعه" undefined درس‌هایی از سیره عملی نخستین امام جمعه اسلام undefined حجت‌الاسلام یوسف هاشمی(پژوهشگر تاریخ اسلام)
undefinedنماز جمعه؛ نماد امت undefined نماز جمعه به عنوان پل وحدت اسلامی undefined حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی (امام جمعه قشم)
undefinedدستاوردهای نماز جمعه در ایرانundefined گزارش میدانی از تأثیرات نماز جمعه undefined حجت‌الاسلام حامد محقق (عضو شورای سیاست‌گذاری نماز جمعه استان تهران)
undefinedقرارگاه مقاومتundefined نماز جمعه؛ پایگاه مردمی در حل بحران‌های جهان اسلامundefined حجت‌الاسلام رحیمی صادق (مدیر حوزه علمیه استان تهران)
لینک حضور:undefinedhttps://www.skyroom.online/ch/fostaat/namaaz
undefinedدفتر اجتماعی سیاسی مرکز مدیریت حوزه تهرانundefinedسازمان بسیج طلاب و روحانیون تهران بزرگ undefinedقرارگاه جهاد تبیین فسطاط القائم undefinedجمعیت طلاب انقلاب اسلامی
undefined#هفته_جهانی_نماز_جمعهundefined#روز_جهانی_نماز_جمعه

۱۳:۵۳

thumbnail
روحانیت معمولی با آن #روحانی کذایی خیلی فرق دارد!

۲۰:۵۶

thumbnail
آقای جمهوری اسلامی تشکر

۲۰:۰۴