1_17765178273.mp3
۱۰:۰۱-۴.۶ مگابایت
#الهیات_کاربردی #امام_خامنهای رمضان ۱۴۴۶
۷:۴۵
لینک ورود به مدرسه مقاومت و الهیات به جلسه:
اخلاق و مقاومت دکتر بهزاد حمیدیه https://www.skyroom.online/ch/fostaat/foلطفاً با نام و نام خانوادگی خود وارد اتاق شوید.
اخلاق و مقاومت دکتر بهزاد حمیدیه https://www.skyroom.online/ch/fostaat/foلطفاً با نام و نام خانوادگی خود وارد اتاق شوید.
۱۲:۳۹
1_17787630333.mp3
۰۹:۴۰-۴.۴۵ مگابایت
متن در پست بعدی 

۴:۰۷
قول سدید
متن در پست بعدی 

صوت
۴:۰۷
لینک ورود به مدرسه مقاومت و الهیات به جلسه:https://www.skyroom.online/ch/fostaat/foلطفاً با نام و نام خانوادگی خود وارد اتاق شوید.
۱۲:۵۱
مدرسه رمضانیه #مقاومت_و_الهیات
۴ فروردین ۱۴۰۴
️جلسه دهم/ ساعت ۱۶تربیت بر پایه مقاومت حجت الاسلام جواد منصوری (کلیک کنید)
️جلسه یازدهم/ ساعت ۱۶:۳۰ مقاومت در تاریخ حجت الاسلام یوسف هاشمی (کلیک کنید)
۴ فروردین ۱۴۰۴
۲۱:۳۷
۲۲:۴۵
1_17814668571.mp3
۱۰:۰۳-۴.۶۲ مگابایت
جلسه دوازدهم
هیچ انسانی بر انسان دیگر ولایت ندارد، یعنی، انسانها حق تصرف در جان، مال یا زندگی یکدیگر را ندارند. چرا که۱.همه انسانها در خلقت برابرند و هیچکس بر دیگری برتری ذاتی ندارد. ۲.اگر حاکمیت به دست انسانها بیفتد، نتیجه آن ظلم و طغیان خواهد بود، زیرا انسانها تحت تأثیر قدرت و ثروت فاسد میشوند. ۳.تنها وجودی که شایستگی ولایت دارد، خداوند است که فراتر از محدودیتهای انسانی است. - خداوند مانند اکثریتِ تحت تأثیر رسانهها یا اشرافِ فاسدپذیر نیست. - قابل اغفال یا تطمیع نیست (برخلاف حکومتهای بشری که تاریخ شاهد فساد آنهاست). - حاکمیت او از طریق انبیا و اولیای معصوم (با معجزه و وحی) و در عصر غیبت از طریق فقهای عادلِ متعهد به کتاب و سنت اعمال میشود.
فقیه حق ندارد نظر شخصی دهد، بلکه موظف است احکام الهی را از منابع اصیل استنباط کند. دیکتاتورها نظر خود را تحمیل میکنند، ولی فقیه نظر خدا را بیان میکند.
عزت انسان زمانی محقق میشود که تنها در برابر پروردگار سر تسلیم فرود آورد، نه در برابر قدرتهای انسانیِ ناکامل. این همان مفهوم «حکومت الله» است که در ۱۲ فرردین ۱۳۵۸ تجلی یافت.»
#الهیات_کاربردی #توحید
#الهیات_کاربردی #توحید
۱۱:۰۱
مالکیت حقیقی در نظام توحیدی
در دیدگاه توحیدی، مالکیت مطلق و اصیل تمام آنچه در آسمانها و زمین است، از آن خدای واحد قهار است. این مالکیت ذاتی و استعلایی، هیچ شریکی را برنمیتابد. آنچه ما به عنوان مالکیت میشناسیم، در واقع امانتهایی الهی است که به صورت اعتباری و موقت در اختیار انسانها قرار گرفته است.
مبانی مالکیت در نگاه توحیدی:
۱. مالکیت ذاتی و اصیل: همه نعمات، ذخایر و مواهب عالم به صورت ذاتی و اصیل متعلق به خداست. حتی بدن، افکار و اعمال انسان نیز در حقیقت امانتهای الهی هستند که به صورت موقت به ما سپرده شدهاند.
۲. مالکیت اعتباری انسان: آنچه در عرف جامعه به عنوان مالکیت فردی شناخته میشود، در واقع قراردادی اجتماعی و اعتباری است. این مالکیتها مانند اسباببازیهایی هستند که کودکان در بازیهای خود بین یکدیگر رد و بدل میکنند.
۳. مسئولیت در قبال امانتها: از آنجا که همه چیز امانت الهی است، انسان موظف است این امانتها را در مسیری که مالک حقیقی تعیین کرده است به کار گیرد. هرگونه استفاده نادرست یا تباه کردن این نعمتها، خیانت در امانت محسوب میشود.
آثار تربیتی این نگاه:
- زهد و بیاعتنایی به دنیا: وقتی انسان بداند آنچه در اختیار دارد امانت است، دل به آن نمیبندد و از دست دادن آن را آسان میپذیرد.- مسئولیتپذیری: احساس مسئولیت در قبال طبیعت، ثروت و دیگر نعمتهای الهی افزایش مییابد.- عدالتطلبی: از آنجا که همه انسانها در بهرهمندی از نعمتهای الهی حق مساوی دارند، این نگاه به عدالت اجتماعی منجر میشود.
کاربردهای عملی:
۱. در محیط زیست: نابودی طبیعت و آلودگی محیط زیست در واقع آسیب زدن به امانتهای الهی است.
۲. در اقتصاد: ثروتهای جامعه باید به صورت عادلانه توزیع شود، چرا که منشأ همه آنها الهی است.
۳. در روابط اجتماعی: مقام و موقعیت اجتماعی نیز امانتی الهی است که باید در خدمت مردم قرار گیرد.
نتیجهگیری:
نگاه توحیدی به مالکیت، بنیانی استوار برای:- اخلاق فردی- مسئولیتهای اجتماعی- نظام اقتصادی عادلانه- و حفظ محیط زیست
فراهم میآورد. این دیدگاه انسان را از اسارت مالکیتهای ظاهری رها ساخته، او را به سوی کمال واقعی رهنمون میسازد.
#الهیات_کاربردی #توحید
در دیدگاه توحیدی، مالکیت مطلق و اصیل تمام آنچه در آسمانها و زمین است، از آن خدای واحد قهار است. این مالکیت ذاتی و استعلایی، هیچ شریکی را برنمیتابد. آنچه ما به عنوان مالکیت میشناسیم، در واقع امانتهایی الهی است که به صورت اعتباری و موقت در اختیار انسانها قرار گرفته است.
مبانی مالکیت در نگاه توحیدی:
۱. مالکیت ذاتی و اصیل: همه نعمات، ذخایر و مواهب عالم به صورت ذاتی و اصیل متعلق به خداست. حتی بدن، افکار و اعمال انسان نیز در حقیقت امانتهای الهی هستند که به صورت موقت به ما سپرده شدهاند.
۲. مالکیت اعتباری انسان: آنچه در عرف جامعه به عنوان مالکیت فردی شناخته میشود، در واقع قراردادی اجتماعی و اعتباری است. این مالکیتها مانند اسباببازیهایی هستند که کودکان در بازیهای خود بین یکدیگر رد و بدل میکنند.
۳. مسئولیت در قبال امانتها: از آنجا که همه چیز امانت الهی است، انسان موظف است این امانتها را در مسیری که مالک حقیقی تعیین کرده است به کار گیرد. هرگونه استفاده نادرست یا تباه کردن این نعمتها، خیانت در امانت محسوب میشود.
آثار تربیتی این نگاه:
- زهد و بیاعتنایی به دنیا: وقتی انسان بداند آنچه در اختیار دارد امانت است، دل به آن نمیبندد و از دست دادن آن را آسان میپذیرد.- مسئولیتپذیری: احساس مسئولیت در قبال طبیعت، ثروت و دیگر نعمتهای الهی افزایش مییابد.- عدالتطلبی: از آنجا که همه انسانها در بهرهمندی از نعمتهای الهی حق مساوی دارند، این نگاه به عدالت اجتماعی منجر میشود.
کاربردهای عملی:
۱. در محیط زیست: نابودی طبیعت و آلودگی محیط زیست در واقع آسیب زدن به امانتهای الهی است.
۲. در اقتصاد: ثروتهای جامعه باید به صورت عادلانه توزیع شود، چرا که منشأ همه آنها الهی است.
۳. در روابط اجتماعی: مقام و موقعیت اجتماعی نیز امانتی الهی است که باید در خدمت مردم قرار گیرد.
نتیجهگیری:
نگاه توحیدی به مالکیت، بنیانی استوار برای:- اخلاق فردی- مسئولیتهای اجتماعی- نظام اقتصادی عادلانه- و حفظ محیط زیست
فراهم میآورد. این دیدگاه انسان را از اسارت مالکیتهای ظاهری رها ساخته، او را به سوی کمال واقعی رهنمون میسازد.
#الهیات_کاربردی #توحید
۲۲:۵۳
1_17860962477.mp3
۱۰:۱۷-۴.۷۳ مگابایت
جلسه چهاردهم
آیتالله خامنهای از پیشگامان بهکارگیری اعتقادات در زندگی و #الهیات_کاربردی در ایران بودهاند. توحید صرفاً نظریهای فلسفی و ذهنی نیست، بلکه:●در جهتگیریهای انسان دخالت میکند.●جهانبینی و تلقی ویژهای از جهان و انسان ارائه میدهد.●قالبی برای جامعه میسازد.●بعثت و دگرگونسازی است و اجتماع نابسامان را به جامعهای استوار با ارزشهای اخلاقی-انسانی بدل میکند.
توحید انقلابی:تعرض به وضع موجود و سلطههای مانع تعالی انسان است. نه فقط بیان نظریات فلسفی، که ارائه روشی نو برای زیستن است.توحید جانمایه دین است و همه ارکان دین بر آن استوارند. پیامبر و امام، مبلغان این خدایند.
توحید بدلی:*بیاثر و بیخاصیت در دست انسانهای سادهدل.*معتقدان به آن در برابر فساد ساکتند.*هوای آلوده به شرک و گناه را تحمل میکنند.*«توحید صلح کل» است و با همه دشمنان خدا سازگار و اهل وفاقمانع پویایی جامعه و حرکت انبیا میشود. امروزه «اسلام رحمانی» خوانده میشود که با همه (کودککشی، استکبار، بیحجابی، فساد و...) کنار میآید.همان توحید بیخاصیت، سکولار و صلح کل است که با دشمنان انبیا سازگار است.
#قول_سدید #ماه_رمضان
آیتالله خامنهای از پیشگامان بهکارگیری اعتقادات در زندگی و #الهیات_کاربردی در ایران بودهاند. توحید صرفاً نظریهای فلسفی و ذهنی نیست، بلکه:●در جهتگیریهای انسان دخالت میکند.●جهانبینی و تلقی ویژهای از جهان و انسان ارائه میدهد.●قالبی برای جامعه میسازد.●بعثت و دگرگونسازی است و اجتماع نابسامان را به جامعهای استوار با ارزشهای اخلاقی-انسانی بدل میکند.
توحید انقلابی:تعرض به وضع موجود و سلطههای مانع تعالی انسان است. نه فقط بیان نظریات فلسفی، که ارائه روشی نو برای زیستن است.توحید جانمایه دین است و همه ارکان دین بر آن استوارند. پیامبر و امام، مبلغان این خدایند.
توحید بدلی:*بیاثر و بیخاصیت در دست انسانهای سادهدل.*معتقدان به آن در برابر فساد ساکتند.*هوای آلوده به شرک و گناه را تحمل میکنند.*«توحید صلح کل» است و با همه دشمنان خدا سازگار و اهل وفاقمانع پویایی جامعه و حرکت انبیا میشود. امروزه «اسلام رحمانی» خوانده میشود که با همه (کودککشی، استکبار، بیحجابی، فساد و...) کنار میآید.همان توحید بیخاصیت، سکولار و صلح کل است که با دشمنان انبیا سازگار است.
#قول_سدید #ماه_رمضان
۱:۳۳
1_17889029500.mp3
۱۲:۱۱-۵.۶ مگابایت
جلسه پانزدهم
#الهیات_کاربردی #قول_سدید #ماه_رمضان متن در پست بعدی




https://ble.ir/sadid59/4379945649458660746/1743522440668
#الهیات_کاربردی #قول_سدید #ماه_رمضان متن در پست بعدی
۰:۰۹
«اللهُ لَا الَهَ إِلا هُوَ الْحَی الْقَیُّوم»، یعنی فقط یک خدا وجود دارد و هیچکس دیگری اله و معبود نیست و نمیتواند ادعای اربابی و سلطهگری کند. وقتی چنین حرفی زده میشود، عدهای (مستکبران) دردشان میگیرد و شروع به انکار و مبارزه با شما میکنند. اما در مقابل، جمع دیگری (مستضعفان) از این شعار خوششان میآید و به سمت آن گرایش پیدا میکنند. همانطور که حضرت امام (ره) تعبیر کردند، اینها همان طرفداران مستضعف و پابرهنهها هستند.
این همان توحیدی است که همه مستضعفان جهان را تکفیر میکند (مثل داعش، طالبان، وهابیت و سلفیها) و پیر و جوان و کودک مسلمان را میکشند، اما از طرف دیگر سربازان خود را برای درمان به اسرائیل میفرستند!
#الهیات_کاربردی #ماه_رمضان
۱۵:۴۷
عید در عید در عید
۱۵:۴۹
1_17911670339.mp3
۱۲:۰۳-۵.۵۴ مگابایت
جلسه شانزدهم
دعوت همه انبیا این بود: «اعْبدوا الله واجتنبوا الطاغُوت». نفی عبودیت غیرخدا به معنای ستیز با این مدعیان است، زیرا آنها تسلیمشدن دیگران را میخواهند. وقتی شما فریاد توحید سر میدهید که «هیچکس بالاتر از خدا نیست»، نبرد تاریخی حق و باطل آغاز میشود.
عبادت یعنی تسلیمِ بیقیدوشرط در برابر یک قدرت. اگر این قدرت خدا باشد، توحید است؛ و اگر غیرخدا باشد، شرک. امام جواد(ع) فرمودند: حتی نشستن پای سخنرانی یک نفر، عبادت اوست.اگر از خدا میگفت عبادت خداست این موضوع شامل پذیرش قوانین یا حکومت نیز میشود. اگر این قوانین الهی نباشند، یعنی بندگی غیرخدا را پذیرفتهایم. پیروی مطلق از هر قدرت (واقعی یا پنداری)، عبادت آن است، چه از روی اجبار باشد یا انتخاب.
در جامعه، اگر طبقهای حاکم و طبقهای محروم وجود داشته باشد، این رابطه نامتعادل، جامعه را به شرک میکشاند. اما اگر در برابر طاغوتها #مقاومت کنیم، جامعه توحیدی شکل میگیرد.
اگر کسانی واسطه فیض الهی باشند (مانند اولیا)، خضوع در برابر آنها شرک نیست. مشکل وهابیان همین جاست که هر واسطهای را تکفیر میکنند.
#الهیات_کاربردی #الهیات_مردم
#الهیات_کاربردی #الهیات_مردم
۲:۰۱
#مشاوره_تحصیلی_حوزه
✧ گامهای استوار ✧ راهی برای شکوفایی استعدادهای علمی و معرفتی
🟥مخصوص دانش آموزان پسر پایه هشتم و نهم و دهم
آیا میدانید طلبهشدن در نوجوانی، سکوی پرتابی به سوی قلههای معرفت است؟
اگر علم دین را امروز آغاز کنید، ده سال بعد در کجای این مسیر خواهید بود؟
دروس حوزوی چه دریچههای جدیدی به جهان معارف اسلامی میگشاید؟ و پرسشهای دیگر ...
◈ فرصتی بی تکرار: نوجوانی، بهار یادگیری و بهترین زمان برای بنیانگذاری دانش دینی است.
☇ مشاورهٔ تخصصی با حضور اساتید مجرب حوزه ✓ سنجش استعدادهای حوزوی شما ✓ ترسیم نقشهٔ راه طلبگی
✺ حوزهٔ علمیه خاتمالاوصیاء(عج)
۰۹۹۲۱۲۸۳۹۶۱
۰۹۰۵۵۵۲۰۹۹۸۰
🟦(آماده پاسخگویی به پرسشهای شما درباره حوزه و طلبگی)
https://eitaa.com/Khatamolosiaa/979
@Khatamolosiaa
✧ گامهای استوار ✧ راهی برای شکوفایی استعدادهای علمی و معرفتی
🟥مخصوص دانش آموزان پسر پایه هشتم و نهم و دهم
◈ فرصتی بی تکرار: نوجوانی، بهار یادگیری و بهترین زمان برای بنیانگذاری دانش دینی است.
☇ مشاورهٔ تخصصی با حضور اساتید مجرب حوزه ✓ سنجش استعدادهای حوزوی شما ✓ ترسیم نقشهٔ راه طلبگی
✺ حوزهٔ علمیه خاتمالاوصیاء(عج)
🟦(آماده پاسخگویی به پرسشهای شما درباره حوزه و طلبگی)
https://eitaa.com/Khatamolosiaa/979
@Khatamolosiaa
۷:۴۵
﷽ در آستانه ۱۵ شوال؛یادبود شهدای احد و بزرگداشت صحابه جلیل القدر شهید مصعب الخیر برگزار میشود:
نشست تخصصی مجازی
┄┅═✧☫نماز جمعه؛ از عبادت تا رسالت جهانی☫✧═┅┄
زمان: ۲۳ فروردین ۱۴۰۴ - ساعت ۱۶ تا ۱۸
سخنرانان و محورهای کلیدی:
"مصعب بن عمیر؛ نخستین امام جمعه"
درسهایی از سیره عملی نخستین امام جمعه اسلام
حجتالاسلام یوسف هاشمی(پژوهشگر تاریخ اسلام)
نماز جمعه؛ نماد امت
نماز جمعه به عنوان پل وحدت اسلامی
حجتالاسلام غلامرضا حاجبی (امام جمعه قشم)
دستاوردهای نماز جمعه در ایران
گزارش میدانی از تأثیرات نماز جمعه
حجتالاسلام حامد محقق (عضو شورای سیاستگذاری نماز جمعه استان تهران)
قرارگاه مقاومت
نماز جمعه؛ پایگاه مردمی در حل بحرانهای جهان اسلام
حجتالاسلام رحیمی صادق (مدیر حوزه علمیه استان تهران)
لینک حضور:
https://www.skyroom.online/ch/fostaat/namaaz
دفتر اجتماعی سیاسی مرکز مدیریت حوزه تهران
سازمان بسیج طلاب و روحانیون تهران بزرگ
قرارگاه جهاد تبیین فسطاط القائم
جمعیت طلاب انقلاب اسلامی
#هفته_جهانی_نماز_جمعه
#روز_جهانی_نماز_جمعه
┄┅═✧☫نماز جمعه؛ از عبادت تا رسالت جهانی☫✧═┅┄
لینک حضور:
۱۳:۵۳
روحانیت معمولی با آن #روحانی کذایی خیلی فرق دارد!
۲۰:۵۶
آقای جمهوری اسلامی تشکر
۲۰:۰۴