هسته تخصصی سلیم
خلاصه_سیاستی_ارتقای_مدیریت_بحران_بیمارستانی_استان_گلستان.pdf
.
*یادداشت سیاستی - پرونده ویژه :مدیریت بحران سلامت در جنگ
*اتاق فکر جنگ،مغز منفصل ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی
ارزیابیهای اخیر از نظام مدیریت بحران دانشگاه های علوم پزشکی نشان میدهد که یکی از آسیبهای کلیدی،*فقدان تفکر راهبردی منسجم* و نبود سازوکار چابک برای تولید و تحلیل شواهد است. این دو ضعف موجب میشود ستاد بحران در شرایط حساس، بهویژه در موقعیتهای جنگی، با تأخیر در تصمیمگیری مواجه گردد. تجربههای گذشته نیز نشان دادهاند که در بحرانهای تمامعیار، سرعت و کیفیت تصمیمگیری، عامل تعیینکننده بقا و اثربخشی است.متاسفانه ساختارهای رسمی ستاد بحران بهطور طبیعی درگیر سلسلهمراتب اداری، فرآیندهای زمانبر و محدودیتهای اجرایی هستند. در چنین شرایطی، جمعآوری دادهها، تحلیل موقعیت و طراحی سناریوها به کندی پیش میرود. نتیجه آن، تصمیمهایی است که یا دیر اتخاذ میشوند یا مبتنی بر شواهد ناکافی هستند؛ و این خود میتواند کارآمدی کل نظام آمادگی و پاسخ به بحران را زیر سؤال ببرد.
باید دانست که مدیریت بحران امروز دیگر صرفاً واکنش به رخدادها نیست، بلکه نیازمند آیندهنگری، سرعت در تولید شواهد و تصمیمسازی مبتنی بر تحلیلهای میانرشتهای است. برای تحقق این هدف، باید نهادی در کنار ستاد بحران قرار گیرد که فارغ از محدودیتهای بروکراتیک، بتواند بهصورت مستقل، سریع و تخصصی خلأهای دانشی و تحلیلی را پر کند.
در پاسخ به این نیاز، پیشنهاد میشود «اتاق فکر جنگ» بهعنوان یک بازوی مشورتی و چابک، ذیل اندیشگاه سلامت دانشگاه ایجاد گردد. این اتاق فکر میتواند:
مسائل کلیدی مدیریت بحران در دانشگاه را شناسایی و اولویتبندی نمایند.
بستههای سیاستی و توصیههای قابلاجرا برای ستاد بحران را طراحی نماید.
با گردآوری و تحلیل سریع دادهها، پشتوانه تصمیمهای کلیدی ستاد بحران باشد؛
با رویکرد آیندهنگر، سناریوهای محتمل و پیامدهای آنها را شناسایی کند؛
از ظرفیت نخبگان حوزه سلامت برای طراحی راهحلهای چندبعدی استفاده نماید؛
*جمعبندی:* بهبیان ساده، ستاد بحران برای واکنش سریع به شرایط غیرقابل پیشبینی نیازمند یک «مغز دوم» است. اتاق فکر جنگ میتواند این نقش را ایفا کند: نهادی چابک، مستقل و آیندهنگر که شواهد را به سرعت گردآوری کرده و آنها را به توصیههای سیاستی قابلاجرا تبدیل میکند. استقرار چنین ساختاری نهتنها توان تصمیمگیری دانشگاه را ارتقا میدهد بلکه تابآوری نظام سلامت در مواجهه با بحرانها و شرایط جنگی را بهطور چشمگیری افزایش خواهد داد.
ارزیابیهای اخیر از نظام مدیریت بحران دانشگاه های علوم پزشکی نشان میدهد که یکی از آسیبهای کلیدی،*فقدان تفکر راهبردی منسجم* و نبود سازوکار چابک برای تولید و تحلیل شواهد است. این دو ضعف موجب میشود ستاد بحران در شرایط حساس، بهویژه در موقعیتهای جنگی، با تأخیر در تصمیمگیری مواجه گردد. تجربههای گذشته نیز نشان دادهاند که در بحرانهای تمامعیار، سرعت و کیفیت تصمیمگیری، عامل تعیینکننده بقا و اثربخشی است.متاسفانه ساختارهای رسمی ستاد بحران بهطور طبیعی درگیر سلسلهمراتب اداری، فرآیندهای زمانبر و محدودیتهای اجرایی هستند. در چنین شرایطی، جمعآوری دادهها، تحلیل موقعیت و طراحی سناریوها به کندی پیش میرود. نتیجه آن، تصمیمهایی است که یا دیر اتخاذ میشوند یا مبتنی بر شواهد ناکافی هستند؛ و این خود میتواند کارآمدی کل نظام آمادگی و پاسخ به بحران را زیر سؤال ببرد.
باید دانست که مدیریت بحران امروز دیگر صرفاً واکنش به رخدادها نیست، بلکه نیازمند آیندهنگری، سرعت در تولید شواهد و تصمیمسازی مبتنی بر تحلیلهای میانرشتهای است. برای تحقق این هدف، باید نهادی در کنار ستاد بحران قرار گیرد که فارغ از محدودیتهای بروکراتیک، بتواند بهصورت مستقل، سریع و تخصصی خلأهای دانشی و تحلیلی را پر کند.
۱۶:۴۰
هسته تخصصی سلیم
خلاصه_سیاستی_ارتقای_مدیریت_بحران_بیمارستانی_استان_گلستان.pdf
🩺 پرونده ویژه سلامت در جنگ – یادداشت سیاستی
تقویت نظام پژوهش مسئله محور مبتنی بر نیازهای شرایط جنگی در دانشگاه علوم پزشکی گلستان
با توجه به تغییر الگوهای نبرد و ظهور جنگهای نوین فناورمحور ، نوع تهدیدات مؤثر بر نظام سلامت نیز بهشکل معناداری دستخوش تغییر شده است. یکی از چالشهای محوری در آمادگی نظام سلامت برای مدیریت بحران، نبود دانش کاربردی و انطباقیافته با واقعیتهای جنگهای نوین است.بسیاری از الگوهای مدیریتی موجود بر اساس سناریوهای سنتی طراحی شدهاند و در مواجهه با تهدیدات نوین ایران کارآمدی لازم را ندارند.این خلأ منجر به کاهش اثربخشی پاسخ سلامت در بحرانها و افت تابآوری سیستم میشود.بنابراین، توسعه سیاستها و ساختارهای تابآور نیازمند پژوهشهای مسئلهمحور، میدانی و کاربردی است.اگر پژوهشها متناسب با تهدیدات جدید توسعه نیابند، مدیریت بحران سلامت با ریسک ناکارآمدی و غافلگیری شدید روبهرو خواهد شد.
راهکار کلیدی: تقویت نظام پژوهش برای تولید شواهد علمی و هدایت پژوهشهای دانشگاهی به سمت پاسخگویی به نیازهای عملیاتی نظام سلامت در شرایط بحرانی
پیشنهادات سیاستی:
ایجاد بانک اولویتهای پژوهشی
در حوزه مدیریت بحران سلامت با تمرکز بر مسائل واقعی معاونتهای دانشگاه علوم پزشکی گلستان، سازمان مدیریت بحران استان، شورای پدافند غیرعامل و انتشار RFP اولویتها.
بهروزرسانی فراخوان طرح پژوهشهای کاربردی و اثرگذار با تمرکز بر اولویت های پژوهشی مدیریت بحران سلامت.
ایجاد یک فرآیند سریع و ویژه برای بررسی و تصویب طرحهای پژوهشی اولویتدار حوزه مدیریت بحران سلامت در اسرع وقت
آموزش و توانمندسازی اعضای هیئت علمی و پژوهشگران برای انجام پژوهشهای مسئلهمحور و تولید اسناد سیاستی اثرگذار
برگزاری رویداد پژوهشی رقابتی RFP محورو ایجاد فضاهای نوآورانه پژوهشی با تمرکز بر اولویتهای مدیریت بحران سلامت
تخصیص گرنت و اعتبارات ویژه برای پژوهشهای اولویتدار در حوزه مدیریت بحران سلامت.
بهرهگیری از طرحها، تسهیلات و امتیازات بنیاد نخبگان در حوزه پژوهش مسئله محور از قبیل طرح شهید احمدی روشن
تشکیل حداقل یک هسته پژوهشی با محوریت اساتید حوزه سلامت در حوادث و بلایا
نتیجهگیری:با اجرای این پیشنهادات،میتوان ظرفیت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی گلستان را به سمت نیازهای واقعی سلامت در شرایط جنگ و بحران هدایت کرد،فضای علمی و دانشگاهی کشور را با شرایط جنگی درگیر کرده و تابآوری نظام سلامت را افزایش داد.
با توجه به تغییر الگوهای نبرد و ظهور جنگهای نوین فناورمحور ، نوع تهدیدات مؤثر بر نظام سلامت نیز بهشکل معناداری دستخوش تغییر شده است. یکی از چالشهای محوری در آمادگی نظام سلامت برای مدیریت بحران، نبود دانش کاربردی و انطباقیافته با واقعیتهای جنگهای نوین است.بسیاری از الگوهای مدیریتی موجود بر اساس سناریوهای سنتی طراحی شدهاند و در مواجهه با تهدیدات نوین ایران کارآمدی لازم را ندارند.این خلأ منجر به کاهش اثربخشی پاسخ سلامت در بحرانها و افت تابآوری سیستم میشود.بنابراین، توسعه سیاستها و ساختارهای تابآور نیازمند پژوهشهای مسئلهمحور، میدانی و کاربردی است.اگر پژوهشها متناسب با تهدیدات جدید توسعه نیابند، مدیریت بحران سلامت با ریسک ناکارآمدی و غافلگیری شدید روبهرو خواهد شد.
در حوزه مدیریت بحران سلامت با تمرکز بر مسائل واقعی معاونتهای دانشگاه علوم پزشکی گلستان، سازمان مدیریت بحران استان، شورای پدافند غیرعامل و انتشار RFP اولویتها.
۱۱:۳۴
بازارسال شده از KHAMENEI.IR
۱۹:۴۸
🩺 پرونده ویژه سلامت در جنگ – یادداشت سیاستی
چرا برنامه ها و دستور العمل های مدیریت بحران بیمارستانی به مرحله اجرا نمیرسند؟ (1)
مقدمه و بیان مسئله:مدیریت بحران در بیمارستانها از ارکان حیاتی برای تداوم خدمات درمانی و کاهش تلفات وخسارات در شرایط اضطراری از جمله جنگ میباشد.*وجود اسناد بالادستی، برنامهها و دستورالعملهای متنوع در حوزه مدیریت بحران سلامت* ،یکی از لوازم ضروری برای سازماندهی اقدامات در سطوح مختلف راهبردی، تاکتیکی و عملیاتی است. این اسناد میتوانند چارچوبی برای هماهنگی بین بخشی و استفاده بهینه از منابع فراهم آورند. با این حال،*صرف تدوین این اسناد کافی نیست* ؛ آنچه اهمیت دارد اجرای مؤثر و یکپارچه آنها در بستر واقعی بیمارستان است.شواهد علمی،بررسیهای میدانی و تجربیات گذشته نشان میدهد که با وجود تعدد و تنوع اسناد و دستورالعملها در زمینه مدیریت بحران، بسیاری از این اسناد و برنامه ها در عمل به مرحله اجرا نمیرسند. این شکاف، توانایی بیمارستانها برای واکنش سریع و هماهنگ را بهشدت تضعیف کرده و منجر به اتلاف منابع میشود.*یکی از علل اساسی این مسئله؛تعدد، پراکندگی و فقدان انسجام ساختاری میان اسناد موجود است.* در چنین شرایطی، مدیران میانی و مسئولان صفی که نقش کلیدی در اجرا دارند، با سردرگمی و ابهام مواجه میشوند. پیامد این وضعیت؛کندی فرآیند تصمیمگیری و پاسخ، ناهماهنگی میان واحدهای مختلف بیمارستانی و کاهش کارایی میباشد.
پیشنهاد سیاستی:در این راستا پیشنهاد میشود که نقشه راه جامع مدیریت بحران بیمارستانها بر اساس سادهسازی و یکپارچه سازی اسناد بالادستی و برنامههای راهبردی نظام سلامت در حوزه آمادگی و پاسخ به حوادث و بلایا ،تدوین و توسط ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی گلستان به واحدهای تابعه ابلاغ گردد. این نقشه راه قابلیت استفاده برای طراحی ساختارهای نظارتی، سیاستگذاری و راهبری عملیاتی را در حوزه مدیریت بحران نظام سلامت فراهم میسازد و موجب انسجام راهبردی، ایجاد وحدت رویه و تسهیل پایش و پیگیری اجرای برنامهها خواهد شد.در این جهت،*معاونت اندیشه ورزی* مرکز مطالعات راهبردی سلیم از طریق روش تحلیل محتوای سیستماتیک و با بررسی همپوشانیها، شکافها و الزامات اجرایی اسناد بالادستی ،نقشه راه جامع مدیریت بحران بیمارستان ها آماده نموده است.این نقشه راه پیشنهادی یک چارچوب کلان و قابل پیادهسازی متناسب با بوم و ظرفیتهای استانی (با تمرکز بر استان گلستان) را ارائه میکند.
*نقشه راه پیشنهادی:*1.ارزیابی مخاطرات،اولویت بندی و تدوین سناریوهای محتمل 2.تعیین آستانه آمادگی بیمارستان برای هر یک از سناریوهای محتمل 3.محاسبه میزان تقاضای خدمات درمانی در سه بعد پیش بیمارستانی،اورژانس بیمارستانی،بخش های تخصصی بیمارستانی4.محاسبه ظرفیت لازم برای پاسخ در بخش نیروی انسانی،دارو و تجهیزات،فضای فیزیکی 5.محاسبه ظرفیت موجود در بخش نیروی انسانی،دارو و تجهیزات،فضای فیزیکی 6.محاسبه فراظرفیت برای پاسخ در بخش نیروی انسانی،دارو و تجهیزات،فضای فیزیکی 7.تدوین برنامه جامع مدیریت بحران بر اساس برآوردهای انجام شده از جمله:برنامه هشدار اولیه و سریع،برنامه فعال سازی سامانه فرماندهی (HICS)،برنامه مدیریت تریاژ بحران،برنامه افزایش ظرفیت جذبی و بافری نیروی انسانی،دارو-تجهیزات و فضای فیزیکی،برنامه پذیرش و مدیریت اطلاعات مصدومین،برنامه مدیریت اجساد ،برنامه حفاظت و امنیت بیمارستان،برنامه مدیریت همراهان مصدومین،برنامه مدیریت خانواده کارکنان،برنامه استمرار خدمات حیاتی(پشتیبانی و زیر ساختی)،برنامه فعال سازی پاسخ
۹:۲۰
خلاصه سیاستی چالشهای انتقال خون گلستان.pdf
۶۶۳.۷۵ کیلوبایت
.
*چالشها و راهکارهای تابآوری انتقال خون گلستان*
🩸 انتقال خون بهعنوان یکی از زنجیرههای اصلی و حیاتی در مدیریت بحران سلامت بهویژه در شرایط جنگ و حوادث گسترده، نقشی بیبدیل در نجات جان انسانها دارد. هرگونه اختلال در این فرآیند میتواند پیامدهای جدی برای نظام سلامت و مدیریت مصدومان بهدنبال داشته باشد. این خلاصه سیاستی با تمرکز بر آسیبشناسی نظام انتقال خون در استان گلستان، تلاش دارد با شناسایی چالشها، موانع و ظرفیتهای موجود، راهکارهایی عملی برای تقویت زیرساختها، افزایش تابآوری و ارتقای آمادگی نظام سلامت در مواجهه با بحرانهای احتمالی ارائه کند.
در همین راستا، مرکز مطالعات راهبردی،نخبه پروری و نوآوری نظام سلامت "سلیم" خلاصه سیاستی با عنوان «شناسایی تهدید های اساسی انتقال خون استان گلستان و پیشنهاد راهکارهای سیاستی» را تدوین و منتشر کرده است.
صفحه اطلاع رسانی مرکز مطالعات راهبردی،نخبه پروری و نوآوری نظام سلامت سلیم
🩸 انتقال خون بهعنوان یکی از زنجیرههای اصلی و حیاتی در مدیریت بحران سلامت بهویژه در شرایط جنگ و حوادث گسترده، نقشی بیبدیل در نجات جان انسانها دارد. هرگونه اختلال در این فرآیند میتواند پیامدهای جدی برای نظام سلامت و مدیریت مصدومان بهدنبال داشته باشد. این خلاصه سیاستی با تمرکز بر آسیبشناسی نظام انتقال خون در استان گلستان، تلاش دارد با شناسایی چالشها، موانع و ظرفیتهای موجود، راهکارهایی عملی برای تقویت زیرساختها، افزایش تابآوری و ارتقای آمادگی نظام سلامت در مواجهه با بحرانهای احتمالی ارائه کند.
۱۴:۵۲
هسته تخصصی سلیم
🩺 پرونده ویژه سلامت در جنگ – یادداشت سیاستی
چرا برنامه ها و دستور العمل های مدیریت بحران بیمارستانی به مرحله اجرا نمیرسند؟ (1)
مقدمه و بیان مسئله: مدیریت بحران در بیمارستانها از ارکان حیاتی برای تداوم خدمات درمانی و کاهش تلفات وخسارات در شرایط اضطراری از جمله جنگ میباشد.*وجود اسناد بالادستی، برنامهها و دستورالعملهای متنوع در حوزه مدیریت بحران سلامت* ،یکی از لوازم ضروری برای سازماندهی اقدامات در سطوح مختلف راهبردی، تاکتیکی و عملیاتی است. این اسناد میتوانند چارچوبی برای هماهنگی بین بخشی و استفاده بهینه از منابع فراهم آورند. با این حال،*صرف تدوین این اسناد کافی نیست* ؛ آنچه اهمیت دارد اجرای مؤثر و یکپارچه آنها در بستر واقعی بیمارستان است.شواهد علمی،بررسیهای میدانی و تجربیات گذشته نشان میدهد که با وجود تعدد و تنوع اسناد و دستورالعملها در زمینه مدیریت بحران، بسیاری از این اسناد و برنامه ها در عمل به مرحله اجرا نمیرسند. این شکاف، توانایی بیمارستانها برای واکنش سریع و هماهنگ را بهشدت تضعیف کرده و منجر به اتلاف منابع میشود.*یکی از علل اساسی این مسئله؛تعدد، پراکندگی و فقدان انسجام ساختاری میان اسناد موجود است.* در چنین شرایطی، مدیران میانی و مسئولان صفی که نقش کلیدی در اجرا دارند، با سردرگمی و ابهام مواجه میشوند. پیامد این وضعیت؛کندی فرآیند تصمیمگیری و پاسخ، ناهماهنگی میان واحدهای مختلف بیمارستانی و کاهش کارایی میباشد.
پیشنهاد سیاستی: در این راستا پیشنهاد میشود که نقشه راه جامع مدیریت بحران بیمارستانها بر اساس سادهسازی و یکپارچه سازی اسناد بالادستی و برنامههای راهبردی نظام سلامت در حوزه آمادگی و پاسخ به حوادث و بلایا ،تدوین و توسط ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی گلستان به واحدهای تابعه ابلاغ گردد. این نقشه راه قابلیت استفاده برای طراحی ساختارهای نظارتی، سیاستگذاری و راهبری عملیاتی را در حوزه مدیریت بحران نظام سلامت فراهم میسازد و موجب انسجام راهبردی، ایجاد وحدت رویه و تسهیل پایش و پیگیری اجرای برنامهها خواهد شد. در این جهت،*معاونت اندیشه ورزی* مرکز مطالعات راهبردی سلیم از طریق روش تحلیل محتوای سیستماتیک و با بررسی همپوشانیها، شکافها و الزامات اجرایی اسناد بالادستی ،نقشه راه جامع مدیریت بحران بیمارستان ها آماده نموده است.این نقشه راه پیشنهادی یک چارچوب کلان و قابل پیادهسازی متناسب با بوم و ظرفیتهای استانی (با تمرکز بر استان گلستان) را ارائه میکند.
*نقشه راه پیشنهادی:* 1.ارزیابی مخاطرات،اولویت بندی و تدوین سناریوهای محتمل 2.تعیین آستانه آمادگی بیمارستان برای هر یک از سناریوهای محتمل 3.محاسبه میزان تقاضای خدمات درمانی در سه بعد پیش بیمارستانی،اورژانس بیمارستانی،بخش های تخصصی بیمارستانی 4.محاسبه ظرفیت لازم برای پاسخ در بخش نیروی انسانی،دارو و تجهیزات،فضای فیزیکی 5.محاسبه ظرفیت موجود در بخش نیروی انسانی،دارو و تجهیزات،فضای فیزیکی 6.محاسبه فراظرفیت برای پاسخ در بخش نیروی انسانی،دارو و تجهیزات،فضای فیزیکی 7.تدوین برنامه جامع مدیریت بحران بر اساس برآوردهای انجام شده از جمله: برنامه هشدار اولیه و سریع،برنامه فعال سازی سامانه فرماندهی (HICS)،برنامه مدیریت تریاژ بحران،برنامه افزایش ظرفیت جذبی و بافری نیروی انسانی،دارو-تجهیزات و فضای فیزیکی،برنامه پذیرش و مدیریت اطلاعات مصدومین،برنامه مدیریت اجساد ،برنامه حفاظت و امنیت بیمارستان،برنامه مدیریت همراهان مصدومین،برنامه مدیریت خانواده کارکنان،برنامه استمرار خدمات حیاتی(پشتیبانی و زیر ساختی)،برنامه فعال سازی پاسخ
۵:۵۹
برنامه ملی پاسخ نظام سلامت در حوادث و بلایا.pdf
۸.۰۵ مگابایت
.
بحرانها و حوادث غیرمترقبه، از زلزله و سیل گرفته تا اپیدمیها و حتی تهدیدات نظامی، همواره یکی از مهمترین چالشهای نظام سلامت بودهاند.*آمادگی برای چنین شرایطی نیازمند برنامهای منسجم و ملی است.*
*برنامه ملی آمادگی و پاسخ نظام سلامت در حوادث و سوانح* بهعنوان نقشه راه نظام سلامت کشور در شرایط بحرانی، با هدف هماهنگی بین دستگاهها، افزایش تابآوری بیمارستانها و تداوم خدمات حیاتی سلامت تدوین شده است.
در این پست، متن کامل این برنامه قرار داده شده تا مخاطبان با چارچوبها، راهبردها و اقدامات پیشبینیشده آشنا شوند.
*مطالعه این سند تصویری روشن از ظرفیتها و چالشهای ساختاری نظام سلامت در شرایط اضطراری ارائه میدهد.*
صفحه اطلاع رسانی مرکز مطالعات راهبردی،نخبه پروری و نوآوری نظام سلامت سلیم
۸:۴۴
بازارسال شده از دوره سیاست ورزی "نبض جنگ"
.
دوره سیاست ورزی "نبض جنگ"
مرکز تحقیقات راهبردی،نخبه پروری و نوآوری نظام سلامت سلیم و بسیج دانشجویی علوم پزشکی گلستان با همکاری مرکز جامع نوآوری و کارآفرینی سازمان بسیج دانشجویی کشور و دفتر امور نخبگان دانشگاه علوم پزشکی گلستان برگزار میکند:
*دوره توانمندسازی کنشگران مسئله محور سلامت برای سیاستورزی در شرایط بحرانی جنگ*
از دغدغه تا آموزش
از مبنا تا عمل
سرفصل های آموزشی:
در آمدی بر مبانی مدیریت بحران سلامت
نهاد شناسی مدیریت بحران سلامت در ایران
مروری بر سیاست های ملی مدیریت بحران سلامت
آشنایی با اصول مدیریت بحران بیمارستانی
مسیر کنشگری مسئله محور و سیاست ورزی در حوزه امادگی نظام سلامت برای مقابله با بحران
️ دوره کاملا به صورت مجازی برگزار میگردد.
مهلت ثبتنام: ۱۲ آبان
ادمین پاسخگو: @Salimadmin
لینک ثبتنام
صفحه اطلاعرسانی دورهی سیاستورزی نبض جنگ: تلگرام | بله
۱۵:۰۵
بسمه تعالی سلسله کارگاههای تبیین گفتمان حلقههای میانی
جلسه اول
شنبه ۱ آذر
ساعت ۱۹:۳۰
مدت کارگاه: ۳۰ دقیقه
ادمین پاسخگو: @Needing12th
@salim_foundation
@salim_foundation
۲۰:۱۹
هسته تخصصی سلیم
بسمه تعالی سلسله کارگاههای تبیین گفتمان حلقههای میانی
جلسه اول
شنبه ۱ آذر
ساعت ۱۹:۳۰
مدت کارگاه: ۳۰ دقیقه
ادمین پاسخگو: @Needing12th @salim_foundation
دوره ی پیش رو، بر پایهی «نظریه مشارکت عمومی در حل مشکلات کشور» و با الهام از «الگوی حلقههای میانی» طراحی شده است.
اما شاید این پرسش در ذهن شکل بگیرد: چرا شما باید، به عنوان یک شهروند، در چنین دورهای شرکت کنید و در مدیریت شرایط جنگی یا بحرانهای ملی، به کشور و دولت یاری رسانید؟ مگر نه اینکه مسئولیت اصلی این امور بر عهدهی دولت است؟
آیا نقشآفرینی مردم صرفاً به بحرانهایی همچون جنگ یا دفاع مقدس محدود می شود؟ نقش مردم در گذشته چه دستاوردهایی داشته است؟ و آیا این تجربهها میتوانند الگویی برای حل سایر مشکلات کشور باشند؟
با نگاهی به نقش مؤثر مردم در عبور از بحرانهای تاریخی، این پرسش مطرح میشود: آیا میتوان الگوسازی از نقشآفرینی مردم را به عنوان یک نسخه کارآمد برای مدیریت و حل مسائل کشور پیشنهاد کرد؟
برای پاسخ به این پرسشها، میتوان از دو مسیر بهره برد:
۱. مراجعه به مبانی انقلاب اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری؛
۲. بررسی نمونههای موفق نقشآفرینی مردمی که تاکنون اجرا شدهاند.
اما شاید این پرسش در ذهن شکل بگیرد: چرا شما باید، به عنوان یک شهروند، در چنین دورهای شرکت کنید و در مدیریت شرایط جنگی یا بحرانهای ملی، به کشور و دولت یاری رسانید؟ مگر نه اینکه مسئولیت اصلی این امور بر عهدهی دولت است؟
آیا نقشآفرینی مردم صرفاً به بحرانهایی همچون جنگ یا دفاع مقدس محدود می شود؟ نقش مردم در گذشته چه دستاوردهایی داشته است؟ و آیا این تجربهها میتوانند الگویی برای حل سایر مشکلات کشور باشند؟
با نگاهی به نقش مؤثر مردم در عبور از بحرانهای تاریخی، این پرسش مطرح میشود: آیا میتوان الگوسازی از نقشآفرینی مردم را به عنوان یک نسخه کارآمد برای مدیریت و حل مسائل کشور پیشنهاد کرد؟
برای پاسخ به این پرسشها، میتوان از دو مسیر بهره برد:
۱. مراجعه به مبانی انقلاب اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری؛
۲. بررسی نمونههای موفق نقشآفرینی مردمی که تاکنون اجرا شدهاند.
۴:۳۹
با سلام و عرض ادب
لینک شرکت در کارگاه، قبل از شروع در همین کانال بارگزاری خواهد شد.
با سپاس از حسن توجه شما
https://zil.ink/salim_foundation
لینک شرکت در کارگاه، قبل از شروع در همین کانال بارگزاری خواهد شد.
با سپاس از حسن توجه شما
https://zil.ink/salim_foundation
۱۲:۴۴
فرمان امام خمینی.pdf
۲.۹۶ مگابایت
جایی که حضرت امام خطاب به بسیجیانماموریت ویژه ای دادند... باید بسیجیان جهان اسلام در فکر ایجاد حکومت بزرگ اسلامی باشند و این شدنی است، چرا که بسیج تنها منحصر به ایران اسلامی نیست، باید هسته های مقاومت را در تمامی جهان به وجود آورد و در مقابل شرق و غرب ایستاد...
https://zil.ink/salim_foundation
۱۲:۰۷
روز بسیج مستضعفین را خدمت همراهان همیشگی خستگی ناپذیر و بلند همت گمنام و بی ادعای خودماندر گروه جهادی سلیم تبریک عرض می کنیم
#گروه_جهادی #مردم_یاری
https://zil.ink/salim_foundation
#گروه_جهادی #مردم_یاری
https://zil.ink/salim_foundation
۱۰:۴۳
جلسه اول توضیح و تبیین حلقه های میانی.mp3
۲۷:۴۳-۲۵.۳۹ مگابایت
۱۱:۲۱
هسته تخصصی سلیم
جلسه اول تبیین و توضیح حلقه های میانی https://zil.ink/salim_foundation
سر فصل های گفتمان حلقه های میانی بخش اول استاد امین صالح المؤمنینموضوع: مبانی حلقه های میانی
سوالات بخش اول: با وجود اینکه مسئولیت مدیریت درمان در زمان جنگ با دولت است ، اهمیت نقش آفرینی ما در چه شرایط و لازمه ای قرار دارد؟ نتیجه این نقش آفرینی ها تا کنون چه بوده است ؟آیا می شود با الگو سازی از این مورد ، برای بقیه مشکلات کشور هم چنین نسخه ای را تجویز کرد؟پاسخ :
بسم الله الرحمن الرحیم با توجه به فضا سازی رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم؛چهار نقطه کلیدی وجود دارد . اول عظمت خود انقلاب اسلامی و چالش های روبه روی انقلاب اسلامی که نمونه ای از حکومتی که بخواهد بر اساس دین حکومت کند در دنیای معاصر نداریم دوم عظمت مسیر طی شده و هفت دست آور عظیمی که تا کنون به دست آمد از رشد علمی و ساخته شدن زیر ساخت ها تا رشد عمومی اخلاق و عدالت نسبت به قبل از انقلاب سوم عظمت چشم انداز انقلاب اسلامی ، آرمان های انقلاب اسلامی نظیر آزادی ، رشد معنوی و در یک کلام ایجاد تمدن اسلامی و اکنون سوال اینجاست که تمدن نوین اسلامی چگونه محقق می شود ؟ حکومت جهانی امام زمان (عج) چگونه محقق می شود ؟پاسخ: تحقق پنج گام حرکت انقلابی و انقلاب اسلامی که شکل گرفته
نظام جمهوری اسلامی که با مردمسالاری دینی پایه ریزی شد
دولت اسلامی
جامعه اسلامی
تمدن نوین اسلامی 
دولت اسلامی چیست؟دولت اسلامی یعنی ساز و برگ اداره کننده کشور نه دولتی که رئیس جمهور رئیسش است ، که دوبخش است کارگزاران و نظامات اداره کننده کشور
فلذا وظیفه ما این است که کارگزاران و نظامات اداره کننده کشور را باید درست کنیمما چرا به دولت اسلامی نرسیدیم ؟
۱ غفلت هایی که صورت گرفته .۲ غرض ورزی هایی که شده ۳ پشت کردن عده ای به آرمان ها در طول مسیر
#مبانی_حلقه_های_میانی#صالح_المومنینhttps://t.me/salim_foundation
سوالات بخش اول: با وجود اینکه مسئولیت مدیریت درمان در زمان جنگ با دولت است ، اهمیت نقش آفرینی ما در چه شرایط و لازمه ای قرار دارد؟ نتیجه این نقش آفرینی ها تا کنون چه بوده است ؟آیا می شود با الگو سازی از این مورد ، برای بقیه مشکلات کشور هم چنین نسخه ای را تجویز کرد؟پاسخ :
بسم الله الرحمن الرحیم با توجه به فضا سازی رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم؛چهار نقطه کلیدی وجود دارد . اول عظمت خود انقلاب اسلامی و چالش های روبه روی انقلاب اسلامی که نمونه ای از حکومتی که بخواهد بر اساس دین حکومت کند در دنیای معاصر نداریم دوم عظمت مسیر طی شده و هفت دست آور عظیمی که تا کنون به دست آمد از رشد علمی و ساخته شدن زیر ساخت ها تا رشد عمومی اخلاق و عدالت نسبت به قبل از انقلاب سوم عظمت چشم انداز انقلاب اسلامی ، آرمان های انقلاب اسلامی نظیر آزادی ، رشد معنوی و در یک کلام ایجاد تمدن اسلامی و اکنون سوال اینجاست که تمدن نوین اسلامی چگونه محقق می شود ؟ حکومت جهانی امام زمان (عج) چگونه محقق می شود ؟پاسخ: تحقق پنج گام حرکت انقلابی و انقلاب اسلامی که شکل گرفته
دولت اسلامی چیست؟دولت اسلامی یعنی ساز و برگ اداره کننده کشور نه دولتی که رئیس جمهور رئیسش است ، که دوبخش است کارگزاران و نظامات اداره کننده کشور
فلذا وظیفه ما این است که کارگزاران و نظامات اداره کننده کشور را باید درست کنیمما چرا به دولت اسلامی نرسیدیم ؟
۱ غفلت هایی که صورت گرفته .۲ غرض ورزی هایی که شده ۳ پشت کردن عده ای به آرمان ها در طول مسیر
#مبانی_حلقه_های_میانی#صالح_المومنینhttps://t.me/salim_foundation
۱۹:۴۲
هسته تخصصی سلیم
سر فصل های گفتمان حلقه های میانی بخش اول استاد امین صالح المؤمنین موضوع: مبانی حلقه های میانی سوالات بخش اول: با وجود اینکه مسئولیت مدیریت درمان در زمان جنگ با دولت است ، اهمیت نقش آفرینی ما در چه شرایط و لازمه ای قرار دارد؟ نتیجه این نقش آفرینی ها تا کنون چه بوده است ؟ آیا می شود با الگو سازی از این مورد ، برای بقیه مشکلات کشور هم چنین نسخه ای را تجویز کرد؟ پاسخ : بسم الله الرحمن الرحیم با توجه به فضا سازی رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم؛چهار نقطه کلیدی وجود دارد . اول عظمت خود انقلاب اسلامی و چالش های روبه روی انقلاب اسلامی که نمونه ای از حکومتی که بخواهد بر اساس دین حکومت کند در دنیای معاصر نداریم دوم عظمت مسیر طی شده و هفت دست آور عظیمی که تا کنون به دست آمد از رشد علمی و ساخته شدن زیر ساخت ها تا رشد عمومی اخلاق و عدالت نسبت به قبل از انقلاب سوم عظمت چشم انداز انقلاب اسلامی ، آرمان های انقلاب اسلامی نظیر آزادی ، رشد معنوی و در یک کلام ایجاد تمدن اسلامی و اکنون سوال اینجاست که تمدن نوین اسلامی چگونه محقق می شود ؟ حکومت جهانی امام زمان (عج) چگونه محقق می شود ؟ پاسخ: تحقق پنج گام حرکت انقلابی و انقلاب اسلامی که شکل گرفته
نظام جمهوری اسلامی که با مردمسالاری دینی پایه ریزی شد
دولت اسلامی
جامعه اسلامی
تمدن نوین اسلامی
دولت اسلامی چیست؟ دولت اسلامی یعنی ساز و برگ اداره کننده کشور نه دولتی که رئیس جمهور رئیسش است ، که دوبخش است کارگزاران و نظامات اداره کننده کشور فلذا وظیفه ما این است که کارگزاران و نظامات اداره کننده کشور را باید درست کنیم ما چرا به دولت اسلامی نرسیدیم ؟ ۱ غفلت هایی که صورت گرفته . ۲ غرض ورزی هایی که شده ۳ پشت کردن عده ای به آرمان ها در طول مسیر #مبانی_حلقه_های_میانی #صالح_المومنین https://t.me/salim_foundation
235556_9719e7051143ce8ffb0bb2246b89e017.pdf
۸۷۹.۸۱ کیلوبایت
بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی
۱۶:۲۳
شعر استاد شهریار در مورد جهاد سازندگی
همونطور که در جلسه اول هم گفته شد؛ جهاد سازندگی از نمونه های موفق حلقه های میانی و کار مردم برای مردم بوده است . استاد شهریار به زیبایی عملکرد موفق جهاد سازندگی در جبهه و پشت جبهه را به نظم درآوردند و به جهت قدردانی از زحمات بزرگواران این شعر را منتشر کردند
https://t.me/salim_foundation
همونطور که در جلسه اول هم گفته شد؛ جهاد سازندگی از نمونه های موفق حلقه های میانی و کار مردم برای مردم بوده است . استاد شهریار به زیبایی عملکرد موفق جهاد سازندگی در جبهه و پشت جبهه را به نظم درآوردند و به جهت قدردانی از زحمات بزرگواران این شعر را منتشر کردند
https://t.me/salim_foundation
۱۰:۴۴
سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر بر تمام مادران ایران عزیز مبارک
https://zil.ink/salim_foundation
۲۳:۲۴
۶:۴۹
.از حضرت امام صادق(علیهالسلام) روایت شده: هرکه چهل صبحگاه این عهد را بخواند، از یاوران قائم ما باشد و اگر پیش از ظهور آن حضرت از دنیا برود، خدا او را از قبر بیرون آورد که در خدمت آن حضرت باشد و حقتعالی بر هر کلمه هزار حسنه به او کرامت فرماید و هزار گناه از او محو سازد #روز_اول#دعای_عهد
@salim_foundation
@salim_foundation
۳:۱۱