عکس پروفایل سواد رسانه ایس

سواد رسانه ای

۱۴۵عضو
thumnail
undefinedکلیپ ساخته شده در فرانسه برای تشویق به تزریق #واکسن_کرونا؛ همزمان با شروع سراسری واکسیناسیون در این کشور
undefinedاین کلیپ علاوه بر #القا حس خوب نسبت به واکسیناسیون کرونا، با شرطی‌سازی به خوبی برای مخاطب #تداعی می‌کند که با افزایش گستره واکسیناسیون عمومی، زندگی شرایط عادی‌تری پیدا می‌کند.undefined @savaderasanei

۶:۱۲

thumnail
undefinedحتما تعجب می‌کنید و حق هم دارید. ولی این خطوط موازی هستند، کافیه از بغل و هم‌سطح با صفحه نمایش بهشون نگاه کنید چون شما دچار #خطای_دید شدیدundefined
undefinedوقتی این روزا حتی به تحلیل ذهنمون درباره بعضی چیزا که با چشمای خودمون می‌بینیم هم نمیشه به راحتی اعتماد کرد، پس در برابر شنیده‌ها و نقل‌ قول‌های رسانه‌ای هم #زودباور_نباشیم و قبل از لایک و فوروارد کردن، قدری با #نگاه_انتقادی درباره‌اش فکر کنیم؛ به خصوص که با داغ شدن تب #انتخابات، بازار #شایعه بیش از پیش در رسانه‌ها داغ میشه!
undefined @savaderasanei

۶:۱۳

thumnail
undefinedیکی از پرکاربردترین و ساده‌ترین تکنیک‌های #عملیات_روانی در حوزه رسانه‌ها و اخبار، #سوگیری در انتخاب عکس و #برجسته‌سازی_وارونه است
undefinedهمان‌گونه که در این خبر ایران اینترنشنال مشاهده می‌کنید، عکس و تیتر به‌گونه‌ای انتخاب شده است که در نگاه اول، مفهومی کاملا متضاد با واقعیت را به مخاطب #القا می‌کند.
undefinedداشتن #تفکر_انتقادی، آشنایی با تکنیک‌ها و روش‌های رسانه‌ای و مواجهه‌ی فعال و هوشمندانه، تا حدود زیادی به مخاطب در برابر رسانه‌ها مصونیت می‌بخشد.
undefined @savaderasanei

۱۰:۱۹

undefinedبه قول آقای احسان محمدی، واکنش‌های مردم نسبت به بحران آبیِ #خوزستان و ارسال آب معدنی (!) برای حل این بحران که اتفاقا کاملا از روی حُسن نیت نیز انجام شد، باری دیگه به وضوح نشان داد که #فضای_مجازی علی‌رغم همه مزیت‌هایی که دارد، اما صرفا اطلاعات مردم را نسبت به مسائل مختلف زیاد کرده است نه #دانش مردم را!
undefinedرسانه‌ها به ویژه رسانه‌های اجتماعی، کاملا از این قدرت برخوردار هستند که با تحریک هیجانات، قواعد خود را بر مخاطب تحمیل کنند.بهترین نوع مصرف رسانه‌ای برای کنترل این رفتارهای هیجانی؛ مصرفی همراه با #تفکر_انتقادی و رفتارِ رسانه‌ایِ همراه با #توجه و #درنگ!
undefined @savaderasanei

۱۰:۱۹

thumnail
undefinedقدرت جادویی نرم‌افزارها در خلق آنچه صاحبان رسانه‌ها می‌خواهند!
#نگاه_انتقادی#تولید_خلاقانه
undefined آگاهانه پای رسانه‌ها بنشینیم!
undefined @savaderasanei

۴:۲۱

undefined #طرح_صیانت_از_فضای_مجازی
undefinedقطعا در اصل این موضوع که برای فضای مجازی نیاز به قوانین و مقررات و سیاست‌گذاری است شکی نیست و باید زودتر از اینها فکری به حال این ولنگاری و رها بودن فضای مجازی می‌شد که بررسی تجارب جهانی هم موید همین موضوع می‌باشد؛
undefinedاما بی‌توجهی به لزوم شفافیت، اطلاع‌رسانی، اقناع و رفع شبهات به صورت #پیشینی در مورد چنین طرح‌هایی که در نزد افکار عمومی دارای حساسیتی شبیه به هدفمندی یارانه‌ها است، واقعا از چنین مجلسی بعید بوده!!!
undefinedای کاش طراحان این طرح و نمایندگان عزیز به حداقل‌های الزامات و اقتضائاتِ زیستِ سیاسی یک کشور در عصر فضای مجازی آگاهی داشتند تا راحتر به لزوم و حیاتی بودنِ #پیوست‌_رسانه‌ای برای چنین طرح‌هایی پی می‌بردند!؛ دقیقا شبیه همان ایرادی که بسیاری از همین عزیزان به دولت وارد می‌دانستند مبنی بر کوتاهی در اطلاع‌رسانی صحیح و عدم اقناع مخاطب قبل از اعلام افزایش نرخ بنزین!
undefinedان‌شاءالله این مجلسی که امید را در دل انقلاب و انقلابیون زنده‌ کرده است، فکری اساسی به حال شیوه #بازنمایی_رسانه‌ای اقدامات خود کند.
undefined #انقلابی_بودن یعنی توجه به همین ملاحظات حیاتی نه...
undefined @savaderasanei

۱۰:۰۰

undefinedبرای زنده‌ماندن در اینترنت به بی‌اعتنایی انتقادی نیاز دارید
undefinedاگر بخواهید بفهمید مطلبی در اینترنت راست است یا دروغ، باید چیزهایی بیش از تفکر انتقادی بلد باشید
undefinedاینترنت دریای بی‌پایان اطلاعات است. راست و دروغ در این دریا چنان درهم آمیخته‌اند که گاهی همۀ امیدمان را برای رسیدن به حقیقت از دست می‌دهیم. بااین‌حال، یک استاد دانشگاه استنفورد می‌گوید شاید باید ابزارهایمان را برای تشخیص راست از دروغ در دنیای مجازی تغییر دهیم. در مدارس به ما می‌آموزند که برای قضاوت دربارۀ یک متن باید اول آن را با دقتِ تمام خواند. اما در دنیای آنلاین، مهم‌تر از خواندن یک متن، توانایی فراتر رفتن از آن است.
undefined ۱۰۰۰ کلمهundefined زمان مطالعه: ۶ دقيقه
undefined ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید:https://tarjomaan.com/neveshtar/10350/
undefinedترجمان
undefined @savaderasanei

۷:۳۳

thumnail
undefined #رسانه‌ها_واقعیت_را_می‌سازند!
#نگاه_انتقادی
undefined @savaderasanei

۷:۳۳

undefined۱۰ نکته کوتاه درباره پیام دادن در #فضای_مجازی
undefinedهمه ما روزانه بارها به گوشی‌مان سرک می‌کشیم و به جای زنگ زدن و پیامک فرستادن، از پیام‌رسان‌ها استفاده می‌کنیم اما گاهی نکات بسیار ساده‌ای را رعایت نمی‌کنیم و اسباب رنجش خودمان و دیگران فراهم می‌آید.
در این مورد صدها نکته می‌شود نوشت اما عجالتاً این ده نکته پایه را مرور کنیم:
undefined اگر کسی یک بار خیلی زود پیام ما را دید و جواب داد به این معنی نیست که همیشه بیکار است و روی گوشی خوابیده و از این به بعد موظف است خیلی زود جواب بدهد و اگر دیر جواب بدهد به ما بی‌احترامی کرده است.
undefined ما از حال روحی کسی که آن‌طرف خط است خبر نداریم، وقتی پیام می‌دهیم نمی‌دانیم او در چه شرایطی است، انتظار نداشته باشیم آدم‌ها همیشه شاد و خوش‌مشرب باشند. خود ما مگر همیشه حوصله دیگران را داریم؟
undefined اگر پیام صوتی کاری می‌دهیم کوتاه و گویا باشد. کمتر کسی حوصله گوش دادن به یک پیام چند دقیقه‌ای دارد برای همین روی دور تند می‌گذارد و «لحن» که بخش بزرگی از پیام را تشکیل می‌دهد از بین می‌رود.
undefined از ارسال پیام‌های کیلویی، صبح و ظهر و شب به خیرهای کلیشه‌ای با دسته گل و ایموجی خودداری کنیم. اگر کسی برایمان مهم است چند کلمه تایپ کنیم یا پیام صوتی بفرستیم.
undefined اگر به تازگی از کسی شماره گرفته‌ایم دلیل نمی‌شود که انتظار داشته باشیم در تمام پیام‌رسان‌ها تمام پیام‌های فورواردی ما را ببیند و بخواند و واکنش نشان دهد. ارسال بیش از حد پیام لزوماً دوستی‌ها را عمیق نمی‌کند. اگر در شبکه‌های اجتماعی به ویژه اینستاگرام کسی که شهرت دارد را می‌شناسیم اصرار نکنیم که شماره تماس بدهد.
undefined از فوروارد اخبار و عکس و کلیپ برای دیگران خودداری کنیم. الان تقریباً همه به اخبار دسترسی دارند مگر اینکه مورد خاص و ویژه‌ای باشد که طرف مقابل حتماً باید ببیند.
undefined اگر پیام را تایپ می‌کنیم و متن طولانی است، از شماره‌گذاری، ایموجی و سایر ابزارها استفاده کنیم تا ملال‌آور نباشد. پلکان بلند هر ساختمانی حتماً چند پاگرد برای چاق کردن نفس دارد.
undefined حواس‌مان باشد که پیام‌های ما به ویژه آن‌ها که کاری هستند ممکن است توسط طرف مقابل برای نفر سومی ارسال شود. حتی در پیام دادن دوستانه وقتی پشت سر نفر دیگری حرف می‌زنیم این یک سند است و ممکن است دست آن نفر برسد. حتی اگر تیک سوم وجود ندارد، همیشه فکر کنیم که نفر سومی ممکن است پیام ما را ببیند.
undefined هر کدام از ما روزانه دهها و صدها پیام دریافت می‌کنیم. پیام‌رسان‌ها جوری طراحی شده‌اند که وقتی پیام کسی را دریافت می‌کنیم و نمی‌بینیم ممکن است زیر پیام‌های تازه قرار بگیرد و به اعماق برود و از جلوی چشم دور شود.
گاهی این اتفاق برای خودمان هم می‌افتد به همین دلیل اگر کسی پیام ما را نمی‌بیند دلیلش این نیست که در «اولویت» او قرار نداریم و دوستمان ندارد و برایش مهم نیستیم و .... گاهی اتفاق است. پیش می‌آید.
undefined لحن پیام را رعایت کنیم. «صبحت به خیر خوبی؟ چطوری؟» با «صبح‌تان به خیر حال شما خوب است؟» در معنی یکی است اما در لحن بسیار تفاوت دارد. اولی نشانه دوستی و صمیمیت است و دومی رسمی بودن.
بسیاری اوقات همین واژه‌های ساده باعث اختلافات عمیق خانوادگی و سوءتفاهم‌های بسیار شده است.
undefined #احسان_محمدی / عصرایران
undefined @savadersanei

۷:۳۳

thumnail
undefinedنقد و بررسی سریال #بازی_مرکب
undefinedتوصیه میکنم اگر این سریال رو دیدید، حتما این مصاحبه دکتر #سعید_مستغاثی رو هم مطالعه بفرمائیدundefinedhttp://fna.ir/4syuv

undefined @savaderasanei

۷:۰۴

راهبردهای ارتباطی تحقق تمدن نوین اسلامی ایرانی.pdf

۷۷۸ کیلوبایت

undefinedمقاله علمی "راهبردهای ارتباطی تحقق تمدن نوین اسلامی ایرانی"https://cir.ihu.ac.ir/article_207425_47a83fc1ad86308a64ae7756eb79ad26.pdf
undefinedفصلنامه تمدن‌پژوهی
undefined @savaderasanei

۷:۳۷

undefinedجرات برای تغییر؛ راه برون‌رفت از بحران رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران
undefinedهم‌زمانی فوت #مهسا_امینی با ایام اربعین منجر شد تا به‌طور کامل در جریال حواشی و اخبار پیرامون آن قرار نگیرم، لذا به تحلیل رسانه‌ای آن نمی‌پردازم.
undefinedاما فارغ از اعلام موافقت یا مخالفتم با #گشت_ارشاد و شیوه‌های مقابله با بی‌حجابی و...، تحلیل و بررسی حوادث مشابه نشان دهنده‌ی این اصل غیرقابل انکار است که وقتی معاندین داخلی و خارجی همراه با رسانه‌های مرتبط، نقطه ثقل فعالیت خود را مبتنی بر استفاده از تکنیک‌های عملیات روانی قرار می‌دهند، صرفا تکیه و اصرار ما بر استدلال و بیان واقعیت (آن هم پس از شکل‌گیری روایت غالب و اصلی از سوی رسانه‌های معاند) نمی‌تواند راهگشا باشد؛ همانطور که در #پوشش_خبری اکثر حوادث و مسائل یک دهه اخیر، جنگ شناختی_رسانه‌ای را به دشمن باخته‌ایم.به نظرم زمان آن رسیده است که نظام قدری جرات به خرج دهد و در موارد زیر، اقدامات انقلابی و موثری (نه صوری) صورت دهد:
undefinedبازنگری جدی در شیوه‌های قهری مقابله با مردم تا کاهش #سرمایه_اجتماعی به حداقل برسد
undefinedآموزش به‌روز، دقیق، مفصل و مستمر به مسئولین و اصحاب رسانه‌ پیرامون تحلیل پیام، اقتضائات جنگ شناختی، تکنیک‌های اقناع، تکنیک‌های عملیات‌ روانی و... (قطعا برای این منظور، سوار شدن بر موج آموزش‌های رایج و سطحی سواد رسانه‌ای و مجازی راهگشا نخواهد بود و نیاز به طراحی‌های جدید و عمیق دارد)
undefinedبازنگری جدی در شیوه‌های پوشش خبری رسانه‌های رسمی کشور از حوادث و مسائل روز
undefinedتغییر سازوکار تعامل نهادهای نظارتی و امنیتی با رسانه‌ها و اعطای #آزادی_عمل به آنها (همراه با پذیرش خطاهای احتمالی رسانه‌ها به دلیل سرعت در پوشش اخبار) که یکی از مهمترین عوامل در خلق #روایت_اول در شرایط وقوع بحران است
undefinedایجاد قرارگاه واکنش‌سریع رسانه‌ای به‌مثابه قوه عاقله نظام در راهبری و تنظیم‌گری رسانه‌های رسمی کشور در شرایط بحران
undefinedاستفاده از شیوه‌های عملیات روانی و خلق تکنیک‌های جدید در جنگ شناختی با دشمن؛ همراه با حفظ اخلاق اسلامیundefined و...
undefined #حسین_کیاء
undefined @savaderasanei

۶:۲۲

undefined #برای_فیلترینگ_اینستاگرام
undefinedعلی‌رغم آنکه نقدهای جدی و عمیق تمدنی به #اینستاگرام دارم و اساسا آن را یکی از بازوهای اصلی مولفه‌ی نمایشی شدن و نمایشی کردن همه‌چیز در جهان مدرن می‌دانم؛ علی‌رغم استاندارهای دوگانه آن در مواجهه با مسائل مختلف که همواره در راستای تامین منافع غرب است (مانند حذف اسم و عکس حاج قاسم)؛ علی‌رغم موثر دانستن  آن در ترویج فساد و فحشا؛ علی‌رغم همه‌ی تحلیل‌های برخی کارشناسان که معمولا رویکردی امنیتی و تهدیدمحور به رسانه‌ها و به خصوص پیام‌رسان‌های اجتماعی خارجی دارند و علی‌رغم بسیاری از نکات منفی دیگری که به اینستاگرام نسبت می‌دهند، باید عرض کنم که سال‌ها از موعد فیلتر کردن آن گذشته و دیگر دیر شده و تداوم فیلترینگ آن اشتباه است، همانطور که معتقدم سالهاست در تداوم فیلترینگ #تلگرام نیز دچار اشتباه شده‌ایم! فیلترینگ اینستاگرام باید به عنوان امری پیشینی انجام می‌شد نه در زمانی که زندگی بیش از نیمی از مردم جامعه با آن گره خورده است! این‌گونه فرصت بود تا در این سال‌ها جایگزینی بومی، مناسب و کارآمد برای آن تدارک ببینیم
undefinedای کاش مدیران و مسئولان امنیتی_رسانه‌ای و سایر مسئولین و افراد تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز در حوزه ارتباطات و رسانه، دایره‌ی نگاه خود را قدری وسیع‌تر کنند و فارغ از قشر حزب‌اللهی برای نظرات سایر مردم نیز ارزش قائل شوند، نه آنکه گاه و بی‌گاه با پنهان شدن پشت دیوار فیلترینگ، بر ضعف‌های مدیریتی و عملکردی خود سرپوش گذارند؛ ضعف‌هایی که ریشه در عومل بسیاری دارد ازجمله: undefinedناتوانی در رصد و آینده‌پژوهی فناوری‌های ارتباطی_رسانه‌ای و درنتیجه، عدم برنامه‌ریزی پیشینی قبل از ورود فناوری‌های نوین undefinedناتوانی در تامین زیرساخت‌های لازم برای توسعه ارتباطات بومی و ملیundefinedدرکی ناقص از مبحث ارتباطاتِ توسعه و تاکید بیش از حد بر جنبه‌های سلبی آنundefinedاختلال شناختی در درک کیفیت و عمق #زیست_مجازی اکثر مردم در پیام‌رسان‌هایی چون اینستاگرام و تلگرام و تقلیل آن صرفا به بستری برای تبادل انواع محتواundefinedاختلال شناختی در فهم ادغام دنیای حقیقی و مجازی برای بسیاری از کاربران به‌خصوص در حوزه معیشت و سرگرمیundefinedبی‌توجهی به مقاومت شدید فرهنگی مردم در قبال تصمیمات و توصیه‌های سلبی و قهری حاکمیت در راستای کانالیزه کردن مصرف رسانه‌ای آنهاundefinedو...
undefinedمرور تاریخ مواجهه‌ سلبی جمهوری اسلامی ایران با رسانه‌ها و فناوری‌های جدید ارتباطی_رسانه‌ای در دهه‌های اخیر نیز، بهترین شاهد بر عدم موثر بودن اینگونه اقدامات است (البته فیلترینگ مقطعی یا هوشمند، مقابله با اقدامات سازمان‌یافته و شبکه‌سازی‌های معاندین علیه نظام بر بستر این رسانه‌ها امری پذیرفتنی و حتی گاهی واجب است). مانند تکفیر رادیو، ممنوعیت فروش و استفاده از دستگاه‌های ویدئو، مقابله با رایتل و امکان برقراری تماس تصویری، ممنوعیت ماهواره که تا مرحله هلی‌برن ماموران انتظامی با هلی‌کوپتر بر بام‌ برخی خانه‌های تهران جهت جمع‌آوری دیش‌های ماهواره هم پیش‌رفت!اما با همه‌ی این اقدامات سلبی که به‌خصوص در حوزه ماهواره به سخت‌ترین شکل ممکن انجام شد، شاهد رشد روز‌افزون تعداد خانواده‌های دارای ماهواره و میزان ساعت استفاده از آن بوده‌ایم و نتیجه مستقیم اقدامات قهری ج.ا.ا غالبا منجر به کاهش سرمایه اجتماعی و تشدید دوگانه مردم/نظام گردید. جالب اینکه در همان زمانی که ما مشغول مقابله با ماهواره بودیم، چیزی که مانع رشد کمی و کیفی استفاده از آن در جامعه شد، نه مواجه‌های سلبی ج.ا.ا که ورود فناوری ارتباطی_رسانه‌ای جدیدی به نام شبکه‌ها و پیام‌رسان‌های اجتماعی بوده است. و جالبتر آنکه احتمالا زمانی که ما درگیر مواجهه سلبی با امثال اینستاگرام هستیم، فناوری جدیدی مانند #متاورس ما را غافلگیر می‌کند و این داستان همچنان ادامه خواهد داشت!!!(البته در زمینه‌های سلبی، تجارب موفقی هم داشته‌ایم؛ مانند فیلترینگ یوتیوب و جایگزینی آن با آپارت که به لحاظ فنی و کیفیت کاربری مناسب بوده و در زمان درست انجام شده است)
undefinedدر پایان باید عرض کنم، حداقل ۸۰ درصد از کاربرانی که سال‌ها لذت #زیست_مجازی در اینستاگرام را چشیده‌اند، حداقل در این مقطع زمانی با زور حاکمیت و به‌واسطه فیلترینگ آن را ترک نخواهند کرد، پس لطفا برای حفظ سرمایه‌ی اجتماعی نظام هم که شده بیش از این با خواست مردم مقابله نکنید و آنها را نرنجانید! راه مقابله با اینستاگرام، فیلترینگ و فریاد شعارهای انقلاب توسط مسئولین امر و وعده صیانت از کاربران نیست، بلکه باید لذت استفاده از فناوری بومی را به آنها بچشانیم، آن هم صبورانه و به شیوه‌ای هنرمندانه، نه دستوری!اگر این هنر را ندارید، لااقل از هم‌اکنون خود را برای مواجهه‌ی ایجابی با دنیای متاورس آماده کنید، شاید آنجا فرصتی برای جبران باشد!
undefined #حسین_کیاء
undefined @savaderasanei

۶:۲۲

undefinedنتایج یک پژوهش نشان می‌دهد که مردم خبر زده شده‌اند!
undefined نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که این روزها افراد بیشتری از اخبار اجتناب و کمتر به آن اعتماد می‌کنند.
undefinedبه گزارش ایسنا و به نقل از رویترز، تعداد فزاینده‌ای از مردم به شکل خودخواسته و انتخابی از اخبار مهم مانند همه‌گیری ویروس کرونا، حمله روسیه به اوکراین و بحران‌های اقتصادی اجتناب می‌کنند.
undefinedموسسه مطالعه روزنامه‌نگاری رویترز در گزارش سالانه اخبار دیجیتال خود گفت: در حالی که اکثر افراد مورد بررسی به طور منظم اخبار را دنبال می‌کنند، ۳۸ درصد از آنها گفتند که اغلب یا گاهی اوقات از خواندن اخبار اجتناب می‌کنند.
undefinedاین در حالی است که این آمار در سال ۲۰۱۹ معادل ۲۹ درصد بوده است. همچنین حدود ۳۶ درصد از افراد به ویژه افراد زیر ۳۵ سال می‌گویند که اخبار ، روحیه آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
undefinedاعتماد به اخبار نیز در حال کاهش است و در ایالات متحده به کمترین میزان رسیده است. به طور متوسط، ۴۲ درصد از مردم گفته‌اند که بیشتر اوقات به اخبار اعتماد دارند! این رقم تقریباً در نیمی از کشورهای این گزارش کاهش یافته و تنها در هفت کشور افزایش یافته است.
undefined"راسموس کلیس نیلسن" مدیر موسسه رویترز در این گزارش که بر اساس یک نظرسنجی آنلاین از ۹۳ هزار و ۴۳۲ نفر انجام شده است، نوشت: تعداد زیادی از مردم رسانه‌ها را در معرض نفوذ سیاسی ناروا می‌دانند و تنها اقلیت کوچکی معتقدند که اکثر سازمان‌های خبری بهترین را برای جامعه می‌خواهند و آن را بر منافع تجاری خود ترجیح می‌دهند.
undefinedطبق این گزارش، مخاطبانِ جوان‌تر به طور فزاینده‌ای از طریق پلتفرم‌هایی مانند "تیک‌تاک" به اخبار دسترسی پیدا می‌کنند و ارتباط ضعیف‌تری با خبرگزاری‌های معتبر و مطرح دارند.
undefinedهر هفته ۷۸ درصد از جوانان ۱۸ تا ۲۴ ساله از طریق خبرخوان‌ها و جمع آوری کننده‌های خبر، موتورهای جستجو و رسانه‌های اجتماعی به اخبار دسترسی دارند. ۴۰ درصد از این گروه سنی هر هفته از "تیک‌تاک" استفاده می‌کنند و ۱۵ درصد گفته‌اند که از آن برای یافتن، بحث یا اشتراک گذاری اخبار استفاده می‌کنند.
undefinedرشد تعداد افرادی که برای اخبار آنلاین، پول پرداخت می‌کنند ممکن است در حال کاهش باشد، به طوری که بخش بزرگی از اشتراک‌های دیجیتال به چند خبرگزاری ملی اختصاص دارد.
undefinedدر ۲۰ کشوری که پرداخت هزینه برای دریافت اخبار، رایج است، ۱۷ درصد از پاسخ دهندگان در نظرسنجی برای هر خبر آنلاین پول پرداخت کرده‌اند که رقمی مشابه با سال گذشته است.
undefined @savaderasanei

۶:۰۸

thumnail
undefined «سقوط» آزادهزارتوی تنظیم‌گری صوت‌وتصویر فراگیر
undefined به احتمال زیاد، شما نیز مناقشه اخیر میان سازمان صداوسیما و پلتفرم فیلیمو در خصوص سریال «سقوط» را شنیده‌اید. البته این اولین باری نیست که فیلیمو برای دریافت مجوز از ساترا استنکاف می‌کند، اما پیش‌بینی آینده چندان نیازمند سناریونویسی نیست؛
undefinedهرچند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صداوسیما هنوز در مواردی با یکدیگر اختلاف‌نظر دارند، اما درمورد سریال و پخش زنده اِجماع حاصل شده و طبق بیان مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این وزارتخانه کاملاً پذیرفته است که مسئولیت تنظیم‌گری سریال و پخش زنده با ساترا است.
undefinedاِصرار ساترا برای تنظیم‌گری سریال می‌تواند علل مختلفی داشته باشد، اما یکی از علل اصلی این است که با توجه به حکم قانون بودجه مصوب سال ١٤٠٠ مجلس شورای اسلامی و تفاهم حاصل‌شده میان دو نهاد، اگر ساترا به تنظیم‌گری سریال اقدام نکند، ترک فعل رخ داده و مستحق مجازات می‌شود.
undefinedمتن کامل این یادداشت را در زاویه بخوانید
undefinedعلی زرودی (دکتری فرهنگ و ارتباطات و پژوهشگر فضای مجازی)
undefined @savaderasanei

۱۴:۳۹

thumnail
undefined چگونه هوش مصنوعی تصاویر را دستکاری می‌کند ؟
undefinedپایگاه فناوری ورج: ابزار هوش مصنوعی جدیدی ساخته‌ شده که با چند کلیک تغییرات قابل‌توجهی در تصاویر ایجاد می‌کند. شما با چند کلیک می‌توانید ابعاد یک ماشین را تغییر دهید یا لبخند را به اخم تبدیل کنید یا می‌توانید سوژۀ عکس را هم طوری بچرخانید که گویی یک مدل سه‌بعدی است.
undefinedشاید این موضوع برایتان خیلی هیجان‌انگیز به نظر نرسد اما به نمونه‌کارهای آن نگاهی بیندازید تا بفهمید هوش مصنوعی چقدر پیشرفته‌تر شده است.
undefined @savaderasanei

۵:۵۱

thumnail
#درباره_رسانه؛ از مبانی تا میدان(سلسله دوره‌های آموزشی)
undefinedموضوع #ترم_اول: مبانی رسانه
undefinedاستاد: #دکتر_عبدالکریم_خیامی
undefined دوشنبه‌ها ساعت ۱۶ الی ۱۸
undefinedجهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس B2n.ir/f92887 مراجعه نمائید یا به @Media_id پیام دهید.
undefinedسوالات متداول:B2n.ir/h17314undefinedفرم ثبت‌نام: B2n.ir/u53162•┈┈••••✾•undefinedundefinedundefined•✾•••┈┈•#اندیشکده_فرهنگ_و_رسانه#پژوهشکده_شهید_صدرundefined@sadr_irundefined@savaderasanei

۱۸:۲۴

thumnail
شکایت ۳۳ ایالت آمریکا از اینستاگرام
undefined۳۳ ایالت آمریکا از شرکت متا و زیرمجموعۀ آن، اینستاگرام، بابت دامن زدن به بحران سلامت روان در میان جوانان و ماهیت اعتیادگونه بسترهای رسانه‌ای آن شکایت کردند.
undefinedدر این شکایت‌نامه گفته شده متا دنبال آن است که جوانان را به گذراندن بیشترین زمان در فضای مجازی ترغیب کند و این در حالی است که این شرکت به‌خوبی آگاه است که مغز نوجوان‌ها در برابر نیاز به تأیید در قالب دریافت «لایک» از سایر کاربران آسیب‌پذیر است.
undefined@savaderasanei

۵:۴۶

thumnail
#سواد_رسانه‌ای_در_جنگ_شناختی(دوره آموزشی پیشرفته در تهران)
undefinedاساتید دوره: دکتر بنی‌هاشمی، دکتر نصراللهی، دکتر خیامی، دکتر ناظمی، دکتر داوودی، دکتر اسماعیلی، دکتر صمدی، دکتر نصیری
undefined پنجشنبه‌ها ساعت ۱۳ الی ۱۷( #حضوری و #مجازی/ از ۷ دی‌ماه ۱۴۰۲)
undefinedجهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر به @Media_id پیام دهید.
undefined@savaderasanei

۱۵:۱۳

thumnail
undefinedتبلیغ نوستالژیک نوکیا 6600 undefinedآیا بنظرتون از خیلی از تبلیغات امروزی مخاطب را بیشتر جذب نمی کنه؟
undefinedیکی از مهم ترین نکاتش اینه که مخاطب حتما باید تبلیغ رو تا آخر ببینه و دنبال کنه تا به مفهوم آن پی ببره.undefinedدر حقیقت از پرحرفی و زیاده گویی تبلیغات امروزی خبری در این تبلیغ نیست و خط داستانی جالبی دارد.
undefined استفاده از تکنیک های اقناعی : #شوخی_و_طنز#شدت_و_اغراق
undefined @savaderasanei

۸:۴۵