عکس پروفایل اقتصاد دریاا

اقتصاد دریا

۲۷۰عضو
عکس پروفایل اقتصاد دریاا
۲۷۰ عضو

اقتصاد دریا

ارگان رسانه‌ای فعالان اقتصاد دریا

۱۴ شهریور

thumnail
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى الْإِمَامِ التَّقِیِّ النَّقِیِ‏وَ حُجَّتِکَ عَلَى مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَى الصِّدِّیقِ الشَّهِیدِصَلاَةً کَثِیرَةً تَامَّةً زَاکِیَةً مُتَوَاصِلَةً مُتَوَاتِرَةً مُتَرَادِفَةً کَأَفْضَلِ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِیَائِکَ‏
undefinedundefinedundefined
باید غبار صحن تو را طوطیا کنند« آنان که خاک را به نظر کیمیا کنند»هو هوی باد نیست که پیچیده در رواقخیل ملائکند رضا یا رضا کنندبازار عاشقان تو از بس شلوغ شدما شاعرت شدیم که مارا سوا کنند«هر گز نمیرد آنکه دلش» جلد مشهد استحتی اگر که بال و پرش را جدا کنندهر کس به مشهد آمد و حاجت گرفت و رفتاو را به درد کرببلا مبتلا کننددردی عظیم و سخت که آن درد را فقطبا یک نگاه گوشه ی چشمت دوا کننداز آن حریم قدسی ات آقای مهربان«آیا شود که گوشه ی چشمی به ما کنند»
شعر از سید حسن رستگار
undefined شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت را بر رهروان و عاشقان حضرتش تسلیت عرض می کنیم.
@seaeco

۶:۲۸

thumnail
undefined آشنایی با طرح های مهم زیست فناوری_۲
undefined AquaIMPACT (اروپا)یک پروژه تحقیقاتی است که توسط اتحادیه اروپا تأمین مالی شده و سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی به مبلغ حدود 8 میلیون یورو دریافت کرده است. هدف اصلی این پروژه، افزایش پایداری و رقابت‌پذیری صنعت آبزی‌پروری اروپا از طریق زیست فناوری دریایی مانند انتخاب گزینشی و انتخاب ژنومی برای بهبود سلامت ماهی، رشد و کارایی تغذیه است.
undefined اهداف اصلی AquaIMPACTundefined انتخاب ژنومی: پروژه AquaIMPACT به دنبال تسریع پیشرفت‌های ژنتیکی است که به تولید ماهی‌هایی مانند ماهی قزل‌آلا، سالمون و سی‌بس با نرخ رشد بهتر، مقاومت به بیماری‌ها و استحکام کلی کمک می‌کند.
undefined بهبود کارایی تغذیه: این پروژه با انتخاب ماهی‌هایی با نسبت‌های تبدیل تغذیه‌ای بهتر، صنعت می‌تواند هزینه‌های تغذیه را کاهش داده و تأثیرات زیست‌محیطی مرتبط با عملیات آبزی‌پروری را به حداقل برساند.
undefined سلامت و رفاه: AquaIMPACT به بهبود سلامت و رفاه ماهی‌های پرورشی اولویت می‌دهد و ویژگی‌های ژنتیکی را که باعث کاهش حساسیت به بیماری‌ها می‌شود، شناسایی و ترویج می‌کند.
undefined همکاری صنعتی: این پروژه با همکاری 12 مؤسسه تحقیقاتی و 10 شریک صنعتی از سراسر اروپا پایه ریزی شده است. این امر تضمین می‌کند که نوآوری‌های توسعه یافته از طریق AquaIMPACT به طور مؤثری در برنامه‌های تجاری اصلاح نژاد پیاده‌سازی شوند.
undefined نتایج و تأثیر: نتایج مورد انتظار از AquaIMPACT شامل بهبود روش‌های اصلاح نژاد است که کارآمدتر بوده و ماهی‌هایی با کیفیت بالاتر تولید می‌کند. این امر نه تنها به صنعت آبزی‌پروری از طریق کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری کمک می‌کند، بلکه به پایداری زیست‌محیطی نیز کمک می‌کند.

#زیست_فناوری_دریایی#بیوتکنولوژی_دریایی#آبزی_پروری#سیبس#قزل_آلا#سالمون @seaeco

۸:۳۲

thumnail
اظهار نظر صریح وزیر دفاع درباره طرح تاسیس فرودگاه جدید در چابهار: این طرح، تخلف بود!
undefined امیر سرتیپ نصیرزاده: فرودگاه کنارک مانند بقیه فرودگاه های نظامی کشور می تواند مورد استفاده همزمان بخش تجاری و غیر نظامی قرار بگیرد. برای ساخت ترمینال جدید مسافری زمین در فرودگاه کنارک در اختیار قرار داده شده است.
#چابهار#فرودگاه_کنارک#مکران
@seaeco

۱۵:۲۲

۱۶ شهریور

thumnail
استرالیا اولین منطقه بادی فراساحل در اقیانوس هند را برای بهره‌گیری از انرژی بادی معرفی و اعلام کرد
undefined استرالیا به پیشرفت در توسعه صنعت انرژی بادی فراساحل ادامه می‌دهد و اولین منطقه بادی در اقیانوس هند را اعلام کرده است. این منطقه، ششمین منطقه دریایی در استرالیا برای تولید انرژی بادی فراساحل است که دولت شروع به دریافت درخواست‌ها برای مجوزهای امکان‌سنجی می‌کند.
undefined وزیر تغییرات اقلیمی و انرژی استرالیا، اعلام کرده که این منطقه گامی حیاتی در جهت تأمین شبکه انرژی استرالیا غربی با انرژی تجدیدپذیر قابل اعتماد است. دولت تخمین زده که استرالیا تا سال 2042 به 50 گیگاوات انرژی جدید نیاز دارد و تأکید کرده که استرالیا غربی نیاز به منابع جدید برق دارد.
undefined وزیر این کشور اعلام کرد که فاصله از ساحل و فاصله توربین‌های پیشنهادی به گونه‌ای تنظیم شده تا دسترسی به مناطق ماهیگیری و کشتیرانی تجاری حفظ شود. حدود 60 درصد از مناطق درخواست شده برای ماهیگیری تفریحی از منطقه حذف شد و این منطقه به دور از زیستگاه‌های نهنگ‌های جنوبی قرار گرفت.
undefined همچنین گفته شده که منطقه اقیانوس هند در نزدیکی بونبری به دلیل بادهای قوی و پایدار و نزدیکی به مناطق با تقاضای بالای برق بسیار مناسب است. همچنین به شبکه برق موجود برای اتصال به منابع جدید و تعطیلی برنامه‌ریزی شده نیروگاه‌های زغال‌سنگ در آینده اشاره شده است.
#انرژی_بادی_فراساحل#انرژی_نو_دریایی
https://www.offshorewind.biz/2024/09/02/australia-declares-another-offshore-wind-zone-with-scaled-back-area/
@seaeco

۱۱:۵۶

۱۷ شهریور

thumnail
پزشکیان: توسعه کشور با ادامه روند فعلی امکان‌پذیر نیست، مدیریت سیاسی و اقتصادی کشور باید به جنوب و حاشیه دریا منتقل شود.
undefined اینکه بخواهیم همچنان منابع اولیه را از جنوب کشور و دریا به مرکز بیاوریم و تبدیل به محصول کنیم و دوباره برای صادرات به جنوب بفرستیم، به شدت توان رقابت ما را مستهلک کرده و کاهش می‌دهد؛ چاره‌ای نداریم جز اینکه مرکزیت اقتصادی و سیاسی کشور را به جنوب و نزدیک دریا منتقل کنیم.undefined تهران به عنوان پایتخت کشور با مشکلاتی دست به گریبان است که هیچ راه‌حلی جز انتقال مرکزیت نداریم؛ کمبود آب، نشست زمین، آلودگی هوا و امثال آن با تداوم سیاست‌ها و اقداماتی که تا به حال اتخاذ و اجرا شده‌اند، فقط تشدید شده و راه‌حل اساسی جابجایی مرکزیت سیاسی و اقتصادی کشور است. انتقال مرکزیت سیاسی و اقتصادی هم به این شکل که ما خودمان در تهران بنشینیم و به مردم بگوییم جابجا شوند، مقدور و ممکن نیست، باید ابتدا خودمان برویم تا مردم هم دنبال ما بیایند.
#توسعه_دریامحور#مکران
@seaeco

۲۰:۵۲

۱۸ شهریور

thumnail
ارزیابی مجدد بکارگیری موتورهای توربین گاز برای نیروی محرکه دریایی آینده
undefinedundefined ترکیب پیشرفت‌های اخیر در فناوری مدیریت موتور، طراحی فناوری تبادل حرارت، و شیمی مواد سرامیکی با دمای بالا، پایه‌ای برای افزایش کارایی و رقابت‌پذیری توربین‌های گازی چرخه باز و چرخه بسته، از جمله در سیستم‌های پیشرانه کشتی، فراهم کرده است.
undefinedتوربین‌های گازی چرخه باز و چرخه بسته در گذشته به دلیل محدودیت‌های دمایی و پیچیدگی کنترل نسبت‌های هوا-سوخت، نتوانستند به بهره‌وری بهینه برسند. اما با پیشرفت فناوری‌های مدرن مانند سنسورهای دقیق و مواد سرامیکی مقاوم به حرارت بالا، امکان بهبود کارایی این موتورها فراهم شده است. موتورهای توربین گازی چرخه پیچیده با بهره‌گیری از این فناوری‌ها می‌توانند کارایی بالاتری در کاربردهای دریایی ارائه دهند.#توربین_گاز
https://maritime-executive.com/editorials/re-evaluating-gas-turbine-engines-for-future-maritime-propulsion
@seaeco

۸:۰۴

thumnail
یک روز آرام در خلیج فارس: رقص زیبای دلفینها به همراه کشتی کروبوت کارکنان سکوهای پارس جنوبی...ضبط و ارسال شده توسط یکی از مخاطبین اقتصاد دریا (مهندس جواد فیروز)#خلیج_فارس_زیبا
@seaeco

۱۱:۴۹

thumnail
انتشار بمناسبت هشدار رهبر معظم انقلاب نسبت به خطر شکل گیری معاهدات محدود کننده اختیار عمل کشورهایی که با تاخیر به مسابقه هوش مصنوعی بپیوندند: امضا اولین معاهده جهانی هوش مصنوعی
undefinedکشورهایی از سراسر جهان، از جمله ایالات متحده، بریتانیا و اتحادیه اروپا، اولین معاهده بین‌المللی و الزام‌آور حقوقی درباره هوش مصنوعی را امضا کرده‌اند. این معاهده با هدف اطمینان از هماهنگی سیستم‌های هوش مصنوعی با "حقوق بشر، دموکراسی و حاکمیت قانون" طراحی شده است.
undefinedاین معاهده قانونی که "چارچوب کنوانسیون درباره هوش مصنوعی" نام دارد و از سال ۲۰۱۹ در دست تدوین بوده، توسط شورای اروپا (COE) تهیه شده است.
undefinedاین معاهده شامل مجموعه‌ای از اصولی است که بر توسعه شفاف سیستم‌های هوش مصنوعی تمرکز دارد و به حفاظت از داده‌های شخصی، کرامت انسانی و دموکراسی توجه دارد. هدف اصلی آن مدیریت خطرات احتمالی هوش مصنوعی بر حقوق بشر و "پُر کردن هرگونه خلا قانونی که ممکن است در نتیجه پیشرفت سریع فناوری به وجود آید" است، در حالی که همزمان نوآوری و پیشرفت را نیز ترویج می‌کند.
undefinedسه ماه پس از امضای این معاهده، دولت‌های کشورهای امضاکننده موظف خواهند بود تدابیر حفاظتی را اجرا کرده و "اقدامات قانونی، اداری یا سایر تدابیر مناسب" را به منظور همخوانی با این اصول اتخاذ یا حفظ کنند.
#هوش_مصنوعی
https://www.aitoolreport.com/articles/first-ever-global-ai-treaty-signed
@seaeco

۱۹:۳۶

۱۹ شهریور

thumnail
undefined ادغام دو شرکت بزرگ کشتی‌سازی چین برای ایجاد ابرغول جهانی
undefined صنعت کشتی‌سازی چین اعلام کرد که دو شرکت بزرگ این حوزه، شرکت کشتی‌سازی دولتی چین (CSSC) و شرکت صنایع کشتی‌سازی (CSIC)، با یکدیگر ادغام شده‌اند. این ادغام، که از طریق مبادله سهام انجام می‌شود، قرار است یکی از بزرگ‌ترین ادغام‌های دهه اخیر در بازار سهام چین باشد.
undefinedهر دو شرکت زیرمجموعه دولت چین هستند و با این ادغام، CSSC کنترل CSIC را بر عهده خواهد گرفت. با این حال، این فرآیند باعث تغییر در کنترل نهایی هیچ‌یک از شرکت‌ها نخواهد شد. هدف اصلی ادغام افزایش کارایی عملیاتی و تقویت توانمندی‌های مشترک آن‌ها در زمینه کشتی‌سازی و مهندسی دریایی است.
undefined این ادغام در دوره‌ای انجام شده که هر دو شرکت رشد قابل توجهی را تجربه کرده‌اند. CSSC در نیمه اول سال جاری با افزایش 17.99 درصدی در درآمد و رشد چشمگیر 155.31 درصدی در سود خالص روبه‌رو شد. CSIC نیز توانست درآمد خود را 31.05 درصد افزایش دهد و سود خالص آن 177.13 درصد رشد کرد.
undefined کارشناسان معتقدند این ادغام می‌تواند به کاهش رقابت بین این دو شرکت، ساده‌سازی عملیات و افزایش استفاده از فناوری‌های پیشرفته کمک کند. این رویداد به‌عنوان یک نقطه عطف در صنعت کشتی‌سازی جهان شناخته می‌شود و نشان‌دهنده قدرت اصلاحات در شرکت‌های دولتی و افزایش توان تولیدی آن‌ها است.
#کشتی_سازی#صنایع_دریایی
https://en.portnews.ru/news/367365/
@seaeco

۵:۵۶

thumnail
undefined‌ اندیشکده نظام مسائل کشور با همکاری دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی و #کنسرسیوم_بازرگانی_گذرگاه_شمال_جنوب برگزار می‌کند:
نشست بین‌المللی بررسی فرصت‌های بازرگانی و لجستیکی زودبازده در کریدور شمال_جنوب
undefined با حضور مقامات، فعالین حوزه دیپلماسی تجاری و بخش خصوصی
undefined چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۴undefined خانه اندیشه‌ورزان، سالن آمفی تئاتر
#کریدورها#لجستیک#رویداد#توسعه_مکُّران
@seaeco

۱۱:۴۷

۲۰ شهریور

thumnail
آیا تاکنون یک شناور اقیانوس پیما را از نزدیک و خارج از آب دیده اید؟
undefined با برخی اعداد و ارقام مربوط به ابعاد کشتی اقیانوس پیما آشنا شوید...
undefined بدون در اختیار داشتن صنایع دریایی توانمندی که قادر به ساختن چنین غول هایی باشند، سخن گفتن از #توسعه_دریامحور فایده ای نخواهد داشت.
#صنایع_دریایی#اقتداردریایی@seaeco

۵:۱۴

۲۱ شهریور

thumnail
روندهای فناوری که نوآوری در لجستیک را تقویت می کند
undefined لجستیک به عنوان یکی از مقاوم ترین صنایع در برابر تغییرات، کارهای بسیاری برای پیشبرد اهداف دارد.
undefinedبر اساس تحقیقات اخیر، پنج فناوری برتر امیدوار کننده که نوآوری در لجستیک را تقویت می کنند عبارتند از: undefinedاینترنت اشیاء(IOT)، undefinedهوش مصنوعی (AI)، undefinedرباتیک، undefinedاتوماسیون انبار،undefined بلاک چین.
#فناوری_در_لجستیک
بیشتر بخوانیدundefined
https://www.n-ix.com/innovation-in-logistics/
@seaeco

۱۶:۳۵

thumnail
تقویت بندر دارالسلام با سرمایه گذاری چین برای ارتقای راه‌آهن قدیمی تانزانیا-زامبیا
undefined چین توافق کرده است که راه‌آهن قدیمی تانزانیا-زامبیا را ارتقاء دهد. این توافق در حاشیه اجلاس چین-آفریقا به امضا رسید و رؤسای جمهور چین، تانزانیا و زامبیا شاهد امضای این توافق‌نامه بودند. هدف این پروژه احیای راه‌آهن از بندر دارالسلام تا منطقه مسی زامبیا در شهر کاپیری-مپوشی است.
undefined این راه‌آهن که توسط چین در سال 1976 ساخته شد، به دلیل عدم سرمایه‌گذاری و نگهداری نامناسب، با مشکلات عملکردی مواجه شده و سهم خود از بازار را از دست داده است. با این حال، با پشتیبانی چین، دولت‌های تانزانیا و زامبیا به دنبال احیای این خط آهن هستند. شرکت دولتی مهندسی ساخت و ساز چین برای بررسی وضعیت فنی و تجاری این راه‌آهن منصوب شده تا پیشنهاد احیای آن را به سازمان مشترک راه‌آهن تانزانیا-زامبیا ارائه دهد.
undefined سرمایه‌گذاری چین در این پروژه باعث تقویت بندر دارالسلام به عنوان مرکز اصلی صادرات مس زامبیا خواهد شد. همچنین، توجه سرمایه‌گذاران به شبکه حمل و نقل چند‌وجهی که زامبیا را به تانزانیا متصل می‌کند، افزایش یافته است. بانک جهانی نیز 270 میلیون دلار برای توسعه این مسیر اختصاص داده است.
undefined در همین حال، آمریکا از راه‌آهن "لوبیتو" که زامبیا و جمهوری دموکراتیک کنگو را به بندر لوبیتو در آنگولا متصل می‌کند، حمایت می‌کند. این پروژه به عنوان رقیب تلاش‌های چین مطرح شده و سرمایه‌گذاری‌هایی بیش از 450 میلیون دلار در زیرساخت‌های آن در نظر گرفته شده است.
#راه_آهن#بندردارالسلام#چین#آفریقا
https://maritime-executive.com/article/port-of-dar-es-salaam-gets-boost-as-china-pledges-railway-upgrades
@seaeco

۱۶:۳۸

۲۲ شهریور

thumnail
نشست "بررسی فرصت های بازرگانی و لجستیکی زودبازده در کریدور شمال-جنوب " برگزار شد.
undefined در این نشست که با حضور قائم مقام بازرگانی وزارت صمت برگزار شد؛ فعالان صنعت لجستیک، فعالان دریایی، بازرگانان و نمایندگان تشکل های مرتبط به بیان نقطه نظرات خود در رابطه با فرصت‌های بازرگانی زودبازده و سریع الوصول پرداختند که می تواند منجر به تقویت ظرفیت‌های عملیاتی کریدور شمال جنوب شود.
undefined کنسرسیوم بازرگانی لجستیکی شرق با حضور ۱۳ شرکت فعال در صنعت دریایی و لجستیک با هدف فعال سازی و عملیاتی کردن کریدور شمال جنوب، اردیبهشت امسال در رویداد #همتایابی_اقتصاد_دریامحور در #قشم اعلام موجودیت کرد و تاکنون تعداد اعضای آن از ۴۰ شرکت فراتر رفته است.
undefinedطبق اعلام سخنگوی این کنسرسیوم، به زودی اولین محموله بزرگ کالایی از اوراسیا به هندوستان حمل خواهد شد.
undefined این نشست به همت "اندیشکده نظام مسائل ایران" و با حمایت دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور و کنسرسیوم بازرگانی لجستیکی کریدور شرق برگزار شد.
#اقتصاد_دریامحور#کریدور_شمال_جنوب#توسعه_مکُّران#کنسرسیوم_بازرگانی_شرق#رویداد_همتایابی_قشم
https://iransea.ir/برپایی-نشست-بررسی-فرصت-های-کریدور-شمال/
@seaeco

۹:۲۶

thumnail
آشنایی با بزرگترین برنامه تحقیق و نوآوری زیست فناوری دریایی
undefinedHorizone Europe برنامه تحقیق و نوآوری اتحادیه اروپا برای دوره ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۷، بزرگ‌ترین برنامه از این نوع در تاریخ اروپا است که با بودجه‌ای بالغ بر ۹۵.۵ میلیارد یورو تأمین می‌شود. یکی از بخش‌های کلیدی Horizon Europe، حوزه زیست‌فناوری دریایی است که با هدف تقویت اقتصاد زیست آبی (Blue Economy) و استفاده پایدار از منابع دریایی طراحی شده است که شامل چندین محور اصلی است:
undefined تحقیق و توسعه در منابع زیستی دریایی: Horizon Europe به تحقیق و توسعه در زمینه استفاده از منابع زیستی دریایی، مانند جلبک‌ها و میکروارگانیسم‌های دریایی، برای تولید محصولات با ارزش افزوده بالا مانند سوخت‌های زیستی، داروها، و مواد غذایی پرداخته است.undefined پایداری و حفاظت از محیط‌زیست دریایی: یکی از اهداف اصلی Horizon Europe در بخش زیست‌فناوری دریایی، حفاظت از اکوسیستم‌های دریایی و ترمیم آن‌ها است.undefined نوآوری در فناوری‌های آبزی‌پروری: Horizon Europe به توسعه فناوری‌های نوین در آبزی‌پروری نیز توجه ویژه‌ای دارد. این شامل پروژه‌هایی است که به بهبود بهره‌وری در تولید غذاهای دریایی، کاهش وابستگی به منابع زمینی، و افزایش پایداری این صنعت می‌پردازد. undefined حمایت از استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوآور: Horizon Europe از استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوآور که در حوزه زیست‌فناوری دریایی فعالیت می‌کنند، حمایت می‌کند. این حمایت شامل تأمین مالی، دسترسی به شبکه‌های تحقیقاتی و تجاری، و ایجاد فرصت‌های همکاری بین‌المللی است. undefined همکاری‌های بین‌المللی و چندبخشی: Horizon Europe این برنامه با هدف تقویت همکاری‌های بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا و سایر کشورهای جهان، به منظور تبادل دانش و فناوری، و توسعه پروژه‌های مشترک پرداخته است.
#زیست_فناوری_دریایی#بیوتکنولوژی_دریایی@seaeco

۱۲:۲۷

بازارسال شده از ایپلماسی | EPLOMACY
thumnail
undefined سفارش خرید قطر به چین برای توسعه ناوگان ال‌ان‌جی
undefined به گزارش خبرگزاری رویترز، قطر انرژی (QatarEnergy) برای ساخت شش کشتی بسیار بزرگ حمل ال‌ان‌جی با شرکت کشتی‌سازی دولتی چین (CSS) قرارداد امضا کرده است. این کشتی‌ها که با نام QC-Max شناخته می‌شوند، بزرگ‌ترین کشتی‌های ال‌ان‌جی ساخته‌شده تاکنون هستند و هر یک دارای ظرفیت ۲۷۱ هزار مترمکعب خواهند بود.undefined قطر در تلاش است تا با افزایش برداشت از میدان پارس جنوبی، ظرفیت تولید ال‌ان‌جی خود را از ۷۷ میلیون‌تن (۱۰۵ میلیارد مترمکعب) در سال به ۱۴۲ میلیون‌تن (۱۹۵ میلیارد مترمکعب) تا سال ۲۰۳۰ افزایش دهد و برای صدور آن به کشورهای مقصد، نیاز به ناوگان حمل و نقل بزرگتری دارد. این تعداد جدید، مجموع کشتی‌های ال‌ان‌جی سفارش داده‌شده توسط قطر انرژی را به ۱۲۸ کشتی افزایش می‌دهد.undefined هم اکنون ایران با ظرفیت تولید روزانه ۷۱۰ میلیون مترمکعب نسبت به ظرفیت تولید ۶۵۰ میلیون مترمکعبی قطر پیش افتاده است. با این حال تولید تجمعی قطر ۱.۴ برابر ایران است.
#قطر #گاز
ایپلماسی | @eplomacy

۱۴:۳۶

thumnail
غرق شدن سریالی شناورها در ایزوایکو
undefinedغرق شدن دومین شناور در فاصله کمتر از دو ماه در شرکت مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) خبر ساز شد.
undefinedبه گزارش شاهدان عینی روز چهارشنبه ۲۱ شهریورماه یدک کش چینه متعلق به بخش خصوصی در اسکله گروه طراحی، ساخت و تعمیرات شناور های کوچک ایزوایکو به شکل کامل به زیر آب رفت.
undefinedاین یدک‌کش که در اسکله شرکت ایزوایکو پهلودهی شده بود به دلیل نام معلومی غرق شده است.
undefinedگفته می‌شود شناور چینه سه روز تمام وضعیتی ناپایدار داشته و در نهایت سهل انگاری و عدم تصمیم گیری به موقع باعث غرق شدن آن شده است.
undefinedاین حادثه خوشبختانه تلفات جانی نداشته اما مدیران ایزوایکو از خبر رسانی در این خصوص خودداری کرده اند.undefinedیدک کش چینه شناوری با مالکیت خصوصی است و تلاش‌ها برای بیرون کشیدن آن از آب تا این لحظه بی ثمر بوده است.

#ایزوایکو
@seaeco

۱۹:۴۲

۲۴ شهریور

thumnail
undefined بررسی معاملات اخیر LNG بین چین و قطر
undefined گزارش معاملات اخیر گاز طبیعی مایع (LNG) بین #چین و #قطر به بررسی چند قرارداد بلندمدت بین این دو کشور پرداخته است. در نوامبر 2022، قطر و شرکت سینوپک چین یکی از بزرگ‌ترین قراردادهای تاریخ LNG را امضا کردند. بر اساس این قرارداد ۲۷ ساله، قطر سالانه ۴ میلیون تن گاز به چین صادر خواهد کرد که ارزش آن حدود ۶۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.
undefined این قرارداد به‌عنوان طولانی‌ترین قرارداد گازی چین شناخته می‌شود و بخشی از تلاش این کشور برای تأمین امنیت انرژی بلندمدت خود است. این گاز از پروژه‌ی توسعه‌ی میدان شمالی قطر تأمین خواهد شد که ظرفیت تولید LNG قطر را به‌طور چشمگیری افزایش می‌دهد.
undefined علاوه بر این، قرارداد دیگری در سال ۲۰۲۳ میان شرکت ملی نفت چین (CNPC) و قطر امضا شد که شرایط مشابهی با قرارداد سینوپک داشت. این قراردادها به چین کمک می‌کنند تا از افزایش قیمت‌های جهانی انرژی در امان باشد و به طور همزمان روابط اقتصادی و سیاسی دو کشور را تقویت می‌کند.
undefined از آنجایی که چین یکی از بزرگترین واردکنندگان LNG جهان است و قطر نیز بزرگترین صادرکننده‌ی این منبع انرژی محسوب می‌شود، این همکاری‌ها برای هر دو کشور حیاتی است. این معاملات به چین اجازه می‌دهند تا امنیت انرژی خود را به‌خصوص در دوران نوسانات بازار تضمین کند و به قطر کمک می‌کند تا جایگاه خود را در بازار جهانی LNG تقویت کند.
undefined این قراردادها نشان‌دهنده تقویت روابط استراتژیک بین چین و قطر هستند و می‌توانند تأثیرات گسترده‌ای بر بازار جهانی انرژی داشته باشند، به ویژه در شرایطی که سایر کشورها، از جمله کشورهای اروپایی، به دنبال منابع جایگزین انرژی پس از کاهش واردات گاز روسیه هستند.
#گازطبیعی#پارس_جنوبی#LNG
بیشتر بخوانیدundefinedhttps://www.energypolicy.columbia.edu/unpacking-the-recent-china-qatar-lng-deals/
@Seaeco

۱۹:۵۴

thumnail
کشتی Innovation شرکت DEME اولین مونوپایل را در پروژه بادی دریایی ۴۸۸ مگاواتی فرانسه نصب کرد.
undefined یک کشتی حامل دو پایه مونوپایل و قطعات مربوطه به سمت محل ساخت مزرعه بادی دریایی در نزدیکی جزایر فرانسه حرکت کرد تا این قطعات برای نصب دکل‌های بادی استفاده شوند. این پروژه توسط چندین شرکت بزرگ در حال توسعه است.
undefined این پایه‌های مونوپایل که توسط یک شرکت چینی ساخته شده‌اند، با قطر ۷ متر و طول‌های متغیر برای سازگاری با عمق‌های مختلف دریا طراحی شده‌اند. در مجموع ۶۱ پایه تا سال ۲۰۲۵ در این منطقه نصب خواهد شد.
undefined این مزرعه بادی شامل ۶۱ توربین با ظرفیت ۸ مگاوات است که پس از تکمیل می‌تواند برق مورد نیاز ۸۰۰ هزار خانوار را تأمین کند. پروژه از تجربیات موفق مزرعه بادی قبلی نیز بهره می‌گیرد تا به بهترین شکل به بهره‌برداری برسد.
#مونوپایل#مزرعه_بادی_دریایی#توربین_بادی#انرژی_های_نو_دریایی
https://www.offshorewind.biz/2024/06/07/demes-innovation-installs-first-monopile-at-488-mw-french-offshore-wind-project/
@seaeco

۲۰:۰۶

۲۶ شهریور

thumnail
پزشکیان: خیلی از کشورها آرزوی ۱۰ کیلومتر ساحل مثل خلیج فارس ما را دارند
undefinedباید تلاش کنیم توسعه را جاهایی ببریم که امکان توسعه دارد. باید تمرکز را از مراکز برداریم. روند فعلی غیرقابل ادامه است.
undefinedاکثر موادی که در کارخانه‌های اطراف تهران استفاده می‌شود از کنار دریا می‌آید بعد دوباره به آنجا می‌رود. این هزینه را زیاد می‎‌کند.
#توسعه_دریامحور#توسعه_مکران
@seaeco

۱۷:۲۷