#یادداشت حکایت سرمشق
«دفاع مقدس»؛ عبارتی آشنا تا یادآور روزهای پر افتخاری باشد که نشان دادند در میهنمان قهرمانهای حقیقی داریم...قهرمانهایی که نه تنها از مردان، بلکه از «زنان» در عرصه های مختلف در تاریخ ثبت شده...معصومهآبادها در پست صبوری در اسارتمریم کاظم زادهها در رسالت خبررسانی و عکاسیفاطمه تارینگوها در سنگر پرستاری و درمانگری زهرا حسینی ها در مقام روایتگری رشادتهاشهیدهها، همسران، مادران و خواهران شهدا و... که زینبوار در این عرصه، خود را هزینه کردند و «ما رایت الا جمیلا»ی حضرت زینب(س) که جوهره ارزشهای دینی را آشکار میسازد به ما نشان دادند. شخصیتهایی چون حضرت فاطمه(س) و حضرت زینب(س) که برای تمام انسانها الگو و سرمشق هستند و ابعاد والای شخصیتی و اخلاقی، معرفت، دفاع از امام معصوم و ظلم ستیزی و... که از آنها الگوهایی ناب میسازد.حکایت دفاع مقدس حکایت سرمشق است.الگوبرداری درست از ایشان، زنانِ دفاع مقدس را به الگوهایی نمونه برای نسلهای آینده تبدیل کرد و قهرمانهای بسیاری در این مسیر پرورش یافتند...این الگویی است که انقلاب اسلامی از زن به عنوان «الگوی سوم زن» به جهان معرفی میکند!یک الگوی مستقل از الگوی غرب و شرق، که توحیدمحور و تمدنساز است...
اگر جوان امروز ما چنین الگوها را بدرستی میشناخت؛ هرگز در مقابل هجوم دشمن در جنگ نرم از الگوسازیهای فانتزی و هالیوودی یا افراد با هویتهای مخدوش پیروی نمیکرد و به این اسطورهنماها اعتنایی نداشت...به واقع کدام یک از این الگوهای ناقص و پوشالی میتوانند چنین وسعتی را در پرورش قهرمانان در دنیای حقیقی و سخت جنگ را رقم بزنند؟
اساساً نگرش غربی نسبت به زن، یک نگرش مبنی بر عدم برابری و عدم تعادل است. در دورانی او را موجودی درجه دو و تحت سلطه مرد میدانند؛ در دورانی دیگر با بهانه حق مالکیت و ارائه الگوهای فمنیسیتی چنان سواستفادهای از او میشود که حتی موجب وحشت خود متفکران غربی شد؛ بنیان خانوادهها فرو ریخت و موجی از فشارهای روانی و روحی و جسمی و... جامعه را تحت الشعاع قرار داد و حتی تبعات این نگرشها به امروز متوقف نشده و سالها گریبانگیرشان خواهد بود.
اما در این سوی جهان، تبدیل آرمانها به دستاورد، نیازمند انسانسازی نشات گرفته از الگوها و الگوبرداریهای درست است... همان طور که در ابتدای انقلاب و فضای جنگ به عنایت ائمه اطهار و رمز مادرمان حضرت زهرا(س) همین روند طی شد و به بهترین نحو شکوفا شدند.سوال اینجاست که چگونه و چرا نسل جدید از الگوبرداریهای ابتدای انقلاب و دفاع مقدس فاصله گرفته و آنها را پیگیری نمیکند؟و آیا در عصری که تاثیر جنگ نرم مشهود است، تبیینی درخور نسبت به الگوهای قهرمان (با وجود تاکید رهبر انقلاب و احساس نیاز تمام جامعه) انجام شده و ساختارهای آن طی این سالها پیگیری و پیریزی شده است؟شما خود چه الگوهای قهرمانی از این دوران میشناسید و برای معرفی آنها چه کردید؟
@sedaaa_aut
«دفاع مقدس»؛ عبارتی آشنا تا یادآور روزهای پر افتخاری باشد که نشان دادند در میهنمان قهرمانهای حقیقی داریم...قهرمانهایی که نه تنها از مردان، بلکه از «زنان» در عرصه های مختلف در تاریخ ثبت شده...معصومهآبادها در پست صبوری در اسارتمریم کاظم زادهها در رسالت خبررسانی و عکاسیفاطمه تارینگوها در سنگر پرستاری و درمانگری زهرا حسینی ها در مقام روایتگری رشادتهاشهیدهها، همسران، مادران و خواهران شهدا و... که زینبوار در این عرصه، خود را هزینه کردند و «ما رایت الا جمیلا»ی حضرت زینب(س) که جوهره ارزشهای دینی را آشکار میسازد به ما نشان دادند. شخصیتهایی چون حضرت فاطمه(س) و حضرت زینب(س) که برای تمام انسانها الگو و سرمشق هستند و ابعاد والای شخصیتی و اخلاقی، معرفت، دفاع از امام معصوم و ظلم ستیزی و... که از آنها الگوهایی ناب میسازد.حکایت دفاع مقدس حکایت سرمشق است.الگوبرداری درست از ایشان، زنانِ دفاع مقدس را به الگوهایی نمونه برای نسلهای آینده تبدیل کرد و قهرمانهای بسیاری در این مسیر پرورش یافتند...این الگویی است که انقلاب اسلامی از زن به عنوان «الگوی سوم زن» به جهان معرفی میکند!یک الگوی مستقل از الگوی غرب و شرق، که توحیدمحور و تمدنساز است...
اگر جوان امروز ما چنین الگوها را بدرستی میشناخت؛ هرگز در مقابل هجوم دشمن در جنگ نرم از الگوسازیهای فانتزی و هالیوودی یا افراد با هویتهای مخدوش پیروی نمیکرد و به این اسطورهنماها اعتنایی نداشت...به واقع کدام یک از این الگوهای ناقص و پوشالی میتوانند چنین وسعتی را در پرورش قهرمانان در دنیای حقیقی و سخت جنگ را رقم بزنند؟
اساساً نگرش غربی نسبت به زن، یک نگرش مبنی بر عدم برابری و عدم تعادل است. در دورانی او را موجودی درجه دو و تحت سلطه مرد میدانند؛ در دورانی دیگر با بهانه حق مالکیت و ارائه الگوهای فمنیسیتی چنان سواستفادهای از او میشود که حتی موجب وحشت خود متفکران غربی شد؛ بنیان خانوادهها فرو ریخت و موجی از فشارهای روانی و روحی و جسمی و... جامعه را تحت الشعاع قرار داد و حتی تبعات این نگرشها به امروز متوقف نشده و سالها گریبانگیرشان خواهد بود.
اما در این سوی جهان، تبدیل آرمانها به دستاورد، نیازمند انسانسازی نشات گرفته از الگوها و الگوبرداریهای درست است... همان طور که در ابتدای انقلاب و فضای جنگ به عنایت ائمه اطهار و رمز مادرمان حضرت زهرا(س) همین روند طی شد و به بهترین نحو شکوفا شدند.سوال اینجاست که چگونه و چرا نسل جدید از الگوبرداریهای ابتدای انقلاب و دفاع مقدس فاصله گرفته و آنها را پیگیری نمیکند؟و آیا در عصری که تاثیر جنگ نرم مشهود است، تبیینی درخور نسبت به الگوهای قهرمان (با وجود تاکید رهبر انقلاب و احساس نیاز تمام جامعه) انجام شده و ساختارهای آن طی این سالها پیگیری و پیریزی شده است؟شما خود چه الگوهای قهرمانی از این دوران میشناسید و برای معرفی آنها چه کردید؟
@sedaaa_aut
۷:۱۶
بازارسال شده از دفتر تحکیم وحدت
۷:۵۸
۷:۵۸
۵:۱۳
صدااا 41.pdf
۵.۴ مگابایت
#فایل_نشریه | خانم مهندس سلااام ویژهنامه ورودی های ۱۴۰۲
در چهل و یکمین شماره گاهنامه صدااا میخوانیم: مواظب خودت باش
خوبه که بدونی
به برکت خاک چادر مادر، بر همان مدار
هر امیرکبیری باید بدونه!
سرزمین خوابگاهها
@sedaaa_aut @AnjomanEslami_Aut
در چهل و یکمین شماره گاهنامه صدااا میخوانیم: مواظب خودت باش
خوبه که بدونی
به برکت خاک چادر مادر، بر همان مدار
هر امیرکبیری باید بدونه!
سرزمین خوابگاهها
@sedaaa_aut @AnjomanEslami_Aut
۸:۰۶
#یادداشت از آغوشهای یخی تا رهبری سنگرها
مقاومت زنان عبارتی است کمتر شنیده شده تا قبل از نگاه به جهان پیرامون و دیدن تاثیراتش.مکتبی که هر بانوی مسلمان شاید بخواهد در آن آموزش ببیند و بانوانی در جهان که خود این مکتب را رهبری میکنند.زنانی که آموزش میدهند چگونه آتشی که از تنهای یخزده فرزندانشان به جانشان نشستهاست را بر سر صهیونها فرود میآورند.و یا از طعم آخرین لالاییهای درآمیخته با خون میگویند. از بانوانی صحبت میکنیم که نوزادهایشان را نه در میان پتوهای رنگی و اتاقهای بازی، بلکه در میان گلولهها و بمبها به دنیا آوردند، رشد دادند و تقدیم اسلام کردند.همان بانوانی که همسرانشان را برای در میان آتش رفتن تشویق میکنند تا قبل از آنکه فسفریها بر سر خودشان و فرزندانشان آوار شود. درجهانی که زندگی میکنیم مادران غیوری هستند تا رنگ و بوی دیگری به مقاومت ببخشند و حال آنها هستند که اجازه تخطی به دشمنان اسلام ندهند.زنانی که از نه تنها از مال خود بلکه از جان و فرزندانشان میگذرند تا سهمی در بازپسگیری وطن داشته باشند. امید است که راه بانوان فلسطینی، رهبران مقاومت زنانه، الگویی شوند برای تک تک زنان مسلمان تا در برابر ظلم مقاومت کنند و وطنپرستی سرلوحه زندگیها قرار گیرد.
برای شادی روح کودکان، بانوان فلسطینی و سلامتی رزمندگان جبهه مقاومت صلواتی ختم بفرمایید.
یگانه پورشیخعلی، کارشناسی مهندسی نساجی
@sedaaa_aut
مقاومت زنان عبارتی است کمتر شنیده شده تا قبل از نگاه به جهان پیرامون و دیدن تاثیراتش.مکتبی که هر بانوی مسلمان شاید بخواهد در آن آموزش ببیند و بانوانی در جهان که خود این مکتب را رهبری میکنند.زنانی که آموزش میدهند چگونه آتشی که از تنهای یخزده فرزندانشان به جانشان نشستهاست را بر سر صهیونها فرود میآورند.و یا از طعم آخرین لالاییهای درآمیخته با خون میگویند. از بانوانی صحبت میکنیم که نوزادهایشان را نه در میان پتوهای رنگی و اتاقهای بازی، بلکه در میان گلولهها و بمبها به دنیا آوردند، رشد دادند و تقدیم اسلام کردند.همان بانوانی که همسرانشان را برای در میان آتش رفتن تشویق میکنند تا قبل از آنکه فسفریها بر سر خودشان و فرزندانشان آوار شود. درجهانی که زندگی میکنیم مادران غیوری هستند تا رنگ و بوی دیگری به مقاومت ببخشند و حال آنها هستند که اجازه تخطی به دشمنان اسلام ندهند.زنانی که از نه تنها از مال خود بلکه از جان و فرزندانشان میگذرند تا سهمی در بازپسگیری وطن داشته باشند. امید است که راه بانوان فلسطینی، رهبران مقاومت زنانه، الگویی شوند برای تک تک زنان مسلمان تا در برابر ظلم مقاومت کنند و وطنپرستی سرلوحه زندگیها قرار گیرد.
برای شادی روح کودکان، بانوان فلسطینی و سلامتی رزمندگان جبهه مقاومت صلواتی ختم بفرمایید.
یگانه پورشیخعلی، کارشناسی مهندسی نساجی
@sedaaa_aut
۱۶:۳۶
صدااا 42.pdf
۲.۷۳ مگابایت
#فایل_نشریه | کجای میدانیم؟
در چهل و دومین شماره گاهنامه صدااا میخوانیم: سیاست در پس پرده حجاب!
محاصره ابرهای سیاه
خشونت علیه حقیقت ها
دلاور تاریخ
اعدام به جرم آزادی
@sedaaa_aut @AnjomanEslami_Aut
در چهل و دومین شماره گاهنامه صدااا میخوانیم: سیاست در پس پرده حجاب!
محاصره ابرهای سیاه
خشونت علیه حقیقت ها
دلاور تاریخ
اعدام به جرم آزادی
@sedaaa_aut @AnjomanEslami_Aut
۷:۳۰
۸:۵۶
۱۱:۲۵
منع خشونت - صدااا43.pdf
۴.۷ مگابایت
#فایل_نشریه | خشونت کادوپیچ
در چهل و سومین شماره گاهنامه صدااا میخوانیم:فمینیسم علیه زنان
اختیار با تو
@sedaaa_aut @AnjomanEslami_Aut
در چهل و سومین شماره گاهنامه صدااا میخوانیم:فمینیسم علیه زنان
اختیار با تو
@sedaaa_aut @AnjomanEslami_Aut
۱۲:۵۸
#یادداشت ️مادر پهلو شکسته
فاطمه (س)صبر لایزال نبوی ، اشک عرش بر کرانه کوثر، بوی بی نشان بهشت و پاره آفتاب شب در غربت خورشید بود. فاطمه(س) اسوه کامل زنانگی و عفت بود. زنی که با چادر بر سرش در کوچه های مدینه در تمام رهگذرهای هستی، حضور خدا را به کائنات، یادآور میشد.بانویی استوار چون کوه، با صلابت و تزلزل ناپذیر چون ستون های محکم و نامرئی آسمانفاطمه(س) نور روح خدا بر زمین است و این وقتی معنا می یابد که پروردگار آسمان ها و زمین " انا اعطیناک الکوثر" را از عرش بر رسولش نازل کرد. و آن هنگام بود که مکه از ظهور او روشن شد و جهان از نور حضور او تلألو گرفت.او آمد تا دفتر زنان بی سرمشق نماند ،آمد تا قرآن مثال یابد و تفسیر پیدا کند، او آمد تا جهان را معنا بخشد.اما زمین و زمانه نتوانست عظمت این گوهر بی همتا را تاب بیاورد. تاریخ هیچ گاه فراموش نخواهد کرد این غم عظیم را؛آنچه بر پیشانی تاریخ تشیع ، چروک هایی این چنین عمیق آفریده، دردهایی از این دست است. دردهایی که گفتنی نیست، بیان کردنی نیست، تصویر کردنی نیست.درد را اگر عمیق باشد به زخم تشبیه کنند و زخم را اگر بیش از حد سوزنده باشد به آتش. و حرارت کدام آتشی میتواند به هرم قلب علی در بیست و پنج سال سکوت برابری کند ؟حرارت کدام آتشی میتواند برابری کند با داغ دل طفلان زهرا که آن شب از ترس کوفیان با چشمانی غرق در خون، بغض را در گلویشان کشتند.تاریخ شیعه آکنده از دردهایی اینگونه است.آیا تابه حال کسی توانسته است غم فاطمه(س) را در سوگ پدر به تصویر بکشد؛ جز ناله های بیت الاحزان فاطمه؟و چه زیباست این رابطه پدر و دختری دختری که دوری پدر را تاب نیاورد و پدری که نوید آمدن اورا در بستر مرگ به دختر داده بود تا مرحمی شود بر بی تابی اش.مادر جان به راستی از همان روز که تورا در انظار کوفتند، اشک در چشمان به خون خفته اسلام خشکید و غمت داغی گران شد بر دلمان.مادر جان یادت است آن شب را در بستر با جسمی کوفته و پهلویی شکسته...ذجه های حسنین و مویه های بی امان دخترکان...اشک های جان گداز علی...مادر جان چگونه این هارا دیدی و تاب آوردی و دم نزدی؟ چگونه شکسته شدن علی را دیدی و نفرین نکردی؟ آن شب تمام ملائک شاهد نماز ها و مناجات و دعایت بودند و در حسرت یک دعا برای خودت و اهل بیتت ماندند.به راستی چرا مادر؟چرا همش به فکر مردمانی بودی که چنین کردند با تو؟ چرا یکبار خودت نه؟اهل بیتت نه؟و تو آن زمان بود که با صدای به بغض نشسته ات "الجارُ ثُمَّ الدّارُ" را به گوش ملائک رساندی مادر وقتی چشم بستی دیدی چه گذشت بر اهل خانه ات؟دیدی چه به روز علی آمد بعد رفتنت؟دیدی چگونه صدایت می کرد؟تو برایش حقیقت کوثر بودی؛ حال بدون تو چه کند با این همه تنهایی؟این تو بودی که خستگی را در دل علی می کشتی؛ اکنون چه کند با این همه درد و خستگی؟چگونه تو را غسل شهادت دهد؟چگونه می تواند تو را به خاک سپارد و سرو صورتت را با خاک از دیدگانش محو کند؟ ای کاش دفن واجب نبود که اگر چنین نبود علی خاک را حرام می کرد بر تو. علی تو را غسل میدهد و هر بار که زخم های تنت را می بیند داغی دوباره میشود بر دل داغ دیده اش. آنگاه که ریسمان بر گردنش بود و تو در مقابل چشمانش تازیانه می خوردی.او تو را بر دست میگیرد تا در دل سیاهی شب تو را به خاک سپارد.به راستی در این صحرا خدا به استقبالت آمده فاطمه جان.پدرت تو را در خانه قبرت در آغوش میگیرد؛ و توچه زیبا آرام در آغوشش به خواب رفتی.غم به جراحت می ماند یکباره می آید اما خوب شدنش با خداست و در این میان زخم بر زخم حکایتی دیگر است که نه می توان گفت و نه میتوان نهفت. داغ تو از آن دست داغ هاست که نه میتوان از یاد برد و نه میتوان التیام بخشید. این زخم تا ابد بر قلب مان باقیست ...
مرضیه پرسه، کارشناسی مهندسی هوافضا
#شهادت حضرت زهرا (س) تسلیت باد
@sedaaa_aut
فاطمه (س)صبر لایزال نبوی ، اشک عرش بر کرانه کوثر، بوی بی نشان بهشت و پاره آفتاب شب در غربت خورشید بود. فاطمه(س) اسوه کامل زنانگی و عفت بود. زنی که با چادر بر سرش در کوچه های مدینه در تمام رهگذرهای هستی، حضور خدا را به کائنات، یادآور میشد.بانویی استوار چون کوه، با صلابت و تزلزل ناپذیر چون ستون های محکم و نامرئی آسمانفاطمه(س) نور روح خدا بر زمین است و این وقتی معنا می یابد که پروردگار آسمان ها و زمین " انا اعطیناک الکوثر" را از عرش بر رسولش نازل کرد. و آن هنگام بود که مکه از ظهور او روشن شد و جهان از نور حضور او تلألو گرفت.او آمد تا دفتر زنان بی سرمشق نماند ،آمد تا قرآن مثال یابد و تفسیر پیدا کند، او آمد تا جهان را معنا بخشد.اما زمین و زمانه نتوانست عظمت این گوهر بی همتا را تاب بیاورد. تاریخ هیچ گاه فراموش نخواهد کرد این غم عظیم را؛آنچه بر پیشانی تاریخ تشیع ، چروک هایی این چنین عمیق آفریده، دردهایی از این دست است. دردهایی که گفتنی نیست، بیان کردنی نیست، تصویر کردنی نیست.درد را اگر عمیق باشد به زخم تشبیه کنند و زخم را اگر بیش از حد سوزنده باشد به آتش. و حرارت کدام آتشی میتواند به هرم قلب علی در بیست و پنج سال سکوت برابری کند ؟حرارت کدام آتشی میتواند برابری کند با داغ دل طفلان زهرا که آن شب از ترس کوفیان با چشمانی غرق در خون، بغض را در گلویشان کشتند.تاریخ شیعه آکنده از دردهایی اینگونه است.آیا تابه حال کسی توانسته است غم فاطمه(س) را در سوگ پدر به تصویر بکشد؛ جز ناله های بیت الاحزان فاطمه؟و چه زیباست این رابطه پدر و دختری دختری که دوری پدر را تاب نیاورد و پدری که نوید آمدن اورا در بستر مرگ به دختر داده بود تا مرحمی شود بر بی تابی اش.مادر جان به راستی از همان روز که تورا در انظار کوفتند، اشک در چشمان به خون خفته اسلام خشکید و غمت داغی گران شد بر دلمان.مادر جان یادت است آن شب را در بستر با جسمی کوفته و پهلویی شکسته...ذجه های حسنین و مویه های بی امان دخترکان...اشک های جان گداز علی...مادر جان چگونه این هارا دیدی و تاب آوردی و دم نزدی؟ چگونه شکسته شدن علی را دیدی و نفرین نکردی؟ آن شب تمام ملائک شاهد نماز ها و مناجات و دعایت بودند و در حسرت یک دعا برای خودت و اهل بیتت ماندند.به راستی چرا مادر؟چرا همش به فکر مردمانی بودی که چنین کردند با تو؟ چرا یکبار خودت نه؟اهل بیتت نه؟و تو آن زمان بود که با صدای به بغض نشسته ات "الجارُ ثُمَّ الدّارُ" را به گوش ملائک رساندی مادر وقتی چشم بستی دیدی چه گذشت بر اهل خانه ات؟دیدی چه به روز علی آمد بعد رفتنت؟دیدی چگونه صدایت می کرد؟تو برایش حقیقت کوثر بودی؛ حال بدون تو چه کند با این همه تنهایی؟این تو بودی که خستگی را در دل علی می کشتی؛ اکنون چه کند با این همه درد و خستگی؟چگونه تو را غسل شهادت دهد؟چگونه می تواند تو را به خاک سپارد و سرو صورتت را با خاک از دیدگانش محو کند؟ ای کاش دفن واجب نبود که اگر چنین نبود علی خاک را حرام می کرد بر تو. علی تو را غسل میدهد و هر بار که زخم های تنت را می بیند داغی دوباره میشود بر دل داغ دیده اش. آنگاه که ریسمان بر گردنش بود و تو در مقابل چشمانش تازیانه می خوردی.او تو را بر دست میگیرد تا در دل سیاهی شب تو را به خاک سپارد.به راستی در این صحرا خدا به استقبالت آمده فاطمه جان.پدرت تو را در خانه قبرت در آغوش میگیرد؛ و توچه زیبا آرام در آغوشش به خواب رفتی.غم به جراحت می ماند یکباره می آید اما خوب شدنش با خداست و در این میان زخم بر زخم حکایتی دیگر است که نه می توان گفت و نه میتوان نهفت. داغ تو از آن دست داغ هاست که نه میتوان از یاد برد و نه میتوان التیام بخشید. این زخم تا ابد بر قلب مان باقیست ...
مرضیه پرسه، کارشناسی مهندسی هوافضا
#شهادت حضرت زهرا (س) تسلیت باد
@sedaaa_aut
۱۵:۵۲
۱۱:۱۳
نشریه صدااا
#برد راهی جز #فرار نیست غرب هیچ منطقی ندارد و حاضر به بحث و پاسخ به سوالات درباره رویکرد سخیف خود نسبت به زنان نیست، غرب از پاسخ فرار میکند. رهبر انقلاب، دیدار اقشار مختلف بانوان ۶/۱۰/۱۴۰۲ @sedaaa_aut
نظر شما چیه؟! فراخوان انتشار تحلیل های شما
ناظر به سخنرانی روز ۶دی ماه ۱۴۰۲ مقام معظم رهبری با اقشار مختلف بانوان، هر روز یک جمله مطرح از سخنرانی در کانال منتشر میشود.علاقهمندان میتوانند تا ساعت ۲۱ آن روز، تحلیلهای خود را نهایت درحد ۳۰۰ کلمه نسبت به آن جمله رهبری به آیدی @sedaaa_admin ارسال کنند. درنهایت برترین تحلیل منتشر میشود.
@sedaaa_aut @AnjomanEslami_AUT
ناظر به سخنرانی روز ۶دی ماه ۱۴۰۲ مقام معظم رهبری با اقشار مختلف بانوان، هر روز یک جمله مطرح از سخنرانی در کانال منتشر میشود.علاقهمندان میتوانند تا ساعت ۲۱ آن روز، تحلیلهای خود را نهایت درحد ۳۰۰ کلمه نسبت به آن جمله رهبری به آیدی @sedaaa_admin ارسال کنند. درنهایت برترین تحلیل منتشر میشود.
@sedaaa_aut @AnjomanEslami_AUT
۱۱:۱۳
InShot_20240103_233544529 (online-audio-converter.com).mp3
۰۳:۳۸-۸.۳۲ مگابایت
۲۰:۴۹
صدااا 44 - ویژه نامه انتخابات مجلس.pdf
۱.۵۵ مگابایت
#فایل_نشریه | زنان در ساختمان شیشهای ویژهنامه انتخابات مجلس شورای اسلامی
در چهل و چهارمین شماره گاهنامه صدااا میخوانیم: نقش زنان در سیاست
از خواهر منصور حلاج تا همسر رئیس جمهور
توسعه سیاسی در گرو مشارکت زنان
زنان سیاست
کرسیهای از پیش اشغال شده
@sedaaa_aut @AnjomanEslami_Aut
در چهل و چهارمین شماره گاهنامه صدااا میخوانیم: نقش زنان در سیاست
از خواهر منصور حلاج تا همسر رئیس جمهور
توسعه سیاسی در گرو مشارکت زنان
زنان سیاست
کرسیهای از پیش اشغال شده
@sedaaa_aut @AnjomanEslami_Aut
۸:۲۹
۸:۳۰
۱۶:۱۲
۲۱:۵۰
#یادداشت
نهنهنه، چرا چرا چراتعطیلات عید همیشه دوست داشتم خانه بمانم، برنامههای تلویزیون را ببینم و استفاده کنم اما متاسفانه هیچوقت این امر میسر نمیشد و دیدوبازدید، سفرهای نوروزی و... این فرصت را از من دریغ میکرد.حال امسال به دلیل مصادف شدن با ماه مبارک رمضان این فرصت بیش از پیش فراهم شد تا بتوانم برنامهها و سریالهای تلویزیون را دنبال کنم. بهویژه همزمانی با ماه مبارک برای سیما و برنامههایش نقطه قوتی خواهد بود.چند روزی پیگیر برنامهها و سریالها بودم و تقریبا شناخت حداقلی پیدا کردم. و حال در یک بهت عظیم فرو رفتم، اینها که من دیدم چه بود؟ آنچه در تصورم از برنامههایی در ترویج دین و فرهنگ ایرانی و یا حداقل در چهارچوب آن بود با واقعیت فاصله بسیار داشت.اکثریت در پوسته اولیه شاید نکاتی برای دفاع داشتند، اما در لایه زیرین محتوایی عجیب و در تضاد با شعارهای مطرح در کشور مشاهده میشد.توقعمان دیدن برنامههای فرهنگی بود اما تماشای برنامههای ضدخانواده و ترویج بیبندباریها و شوخیهای مستهجن عایدمان شد.سریالهایی که در ظاهر در حمایت از خانواده و ارزشهای اسلامی در خصوص زنان و مردان ساخته شدهاند، اما در اصل در پی تخریب ارزشهای زن و جلوه دادن بانوان در موضع جبههگیری علیه حجاب و عفاف بودند.گفتم بگذار تلویزیون را رها کنم و به سمت دیگری بروم.از ابتدا با تبلیغات برنامههای موجود مشخص شد که سینمای خانگی محتوایی برای گذراندن وقت با خانواده ندارد. محتوایی که از همان روزهای اول نشان داد قصدش تخریب اصول و جولان دادن برخی آدمهاست، پس آن را هم رها کردم.ترجیح دادم به خیابان بروم و کمی وقتم را در سطح شهر بگذرانم.آنجا با فعالیتهای جالبی روبرو شدم، بیلبوردهای سطح شهر که در حمایت از حجاب بودند اما در میان بیلبوردهای خیابان یک پوستر عجیب توجهام را جلب کرد! پوستر نمایشگاه قرآن و حجاب؛ که ترجیح این بود بانویی که مفهوم حجاب است را بدون چادر طراحی کنند.سوار مترو شدم دیوارهایی که معمولا جایی برای تبلیغ بودند را با پوسترهایی که موفقیت بانوان را شرح میداد، پر کرده بودند. اقدامی که زیبا و بحثبرانگیز به نظر میرسد. در دل میان این همه به آنها یک احسنت گفتم!در مترو که نشستم تصمیم گرفتم کمی اتفاقات فضای مجازی را دنبال کنم.- تصویب جریمه نقدی در قانون حجاب - پخش کلیپهای سلبریتیهای خارجی بدون حجاب در خیابانهای ایران- حمله یک بانو به آقایی روحانی در یک درمانگاه هرچه فکر کردم نفهمیدم در سیاستهای این حوزه بالاخره چه تصمیمی اتخاذ شده است. برخورد مالی، عدم نظارت و رهاسازی، حادثه آفرینی و عدم توجه به افکار عمومی،فرهنگ سازی و یا چه؟!از مترو که خارج شدم با یکی از دوستانم که به سفر رفتهبود تماس گرفتم. بعد از احوالپرسی، دیدم شکایتها دارد! از وضع حجاب و بی بندو باریها در اماکن گردشگری و نبود هیچ دستگاه نظارتی در ایام عید، گویی که کشور را اشتباهی رفته!بعد از این اتفاقات کمی در فکر فرو رفتم این دوگانگیهای مسئولین تا کجا ادامه خواهد داشت؟تا کجا باید در عمل، وضعیت فرهنگی کشورمان روزبه روز وخیمتر شود و هيچ اتفاق رو به جلویی هم نیفتد؟تا کجا باید نشست و به این قهقرا نگاه کرد؟! چه اتفاقی بیفتد باید برخورد جدی صورت بگیرد و با کدام اتفاقات میشود بیشتر مدارا کرد؟با این دوگانگیها عملا داریم خودمان را زیر سوال میبریم و چه بهتر میشود که هر چه زودتر مواضعمان را با مسائل فرهنگی آنقدری مشخص کنیم که در یک اتاق کوچک شاهد جمع اضداد نشویم! راستی بنظر شما دلیل انتخاب این اسم برای متن چه بوده؟!
یگانه پورشیخعلی، کارشناسی مهندسی نساجی
@sedaaa_aut
نهنهنه، چرا چرا چراتعطیلات عید همیشه دوست داشتم خانه بمانم، برنامههای تلویزیون را ببینم و استفاده کنم اما متاسفانه هیچوقت این امر میسر نمیشد و دیدوبازدید، سفرهای نوروزی و... این فرصت را از من دریغ میکرد.حال امسال به دلیل مصادف شدن با ماه مبارک رمضان این فرصت بیش از پیش فراهم شد تا بتوانم برنامهها و سریالهای تلویزیون را دنبال کنم. بهویژه همزمانی با ماه مبارک برای سیما و برنامههایش نقطه قوتی خواهد بود.چند روزی پیگیر برنامهها و سریالها بودم و تقریبا شناخت حداقلی پیدا کردم. و حال در یک بهت عظیم فرو رفتم، اینها که من دیدم چه بود؟ آنچه در تصورم از برنامههایی در ترویج دین و فرهنگ ایرانی و یا حداقل در چهارچوب آن بود با واقعیت فاصله بسیار داشت.اکثریت در پوسته اولیه شاید نکاتی برای دفاع داشتند، اما در لایه زیرین محتوایی عجیب و در تضاد با شعارهای مطرح در کشور مشاهده میشد.توقعمان دیدن برنامههای فرهنگی بود اما تماشای برنامههای ضدخانواده و ترویج بیبندباریها و شوخیهای مستهجن عایدمان شد.سریالهایی که در ظاهر در حمایت از خانواده و ارزشهای اسلامی در خصوص زنان و مردان ساخته شدهاند، اما در اصل در پی تخریب ارزشهای زن و جلوه دادن بانوان در موضع جبههگیری علیه حجاب و عفاف بودند.گفتم بگذار تلویزیون را رها کنم و به سمت دیگری بروم.از ابتدا با تبلیغات برنامههای موجود مشخص شد که سینمای خانگی محتوایی برای گذراندن وقت با خانواده ندارد. محتوایی که از همان روزهای اول نشان داد قصدش تخریب اصول و جولان دادن برخی آدمهاست، پس آن را هم رها کردم.ترجیح دادم به خیابان بروم و کمی وقتم را در سطح شهر بگذرانم.آنجا با فعالیتهای جالبی روبرو شدم، بیلبوردهای سطح شهر که در حمایت از حجاب بودند اما در میان بیلبوردهای خیابان یک پوستر عجیب توجهام را جلب کرد! پوستر نمایشگاه قرآن و حجاب؛ که ترجیح این بود بانویی که مفهوم حجاب است را بدون چادر طراحی کنند.سوار مترو شدم دیوارهایی که معمولا جایی برای تبلیغ بودند را با پوسترهایی که موفقیت بانوان را شرح میداد، پر کرده بودند. اقدامی که زیبا و بحثبرانگیز به نظر میرسد. در دل میان این همه به آنها یک احسنت گفتم!در مترو که نشستم تصمیم گرفتم کمی اتفاقات فضای مجازی را دنبال کنم.- تصویب جریمه نقدی در قانون حجاب - پخش کلیپهای سلبریتیهای خارجی بدون حجاب در خیابانهای ایران- حمله یک بانو به آقایی روحانی در یک درمانگاه هرچه فکر کردم نفهمیدم در سیاستهای این حوزه بالاخره چه تصمیمی اتخاذ شده است. برخورد مالی، عدم نظارت و رهاسازی، حادثه آفرینی و عدم توجه به افکار عمومی،فرهنگ سازی و یا چه؟!از مترو که خارج شدم با یکی از دوستانم که به سفر رفتهبود تماس گرفتم. بعد از احوالپرسی، دیدم شکایتها دارد! از وضع حجاب و بی بندو باریها در اماکن گردشگری و نبود هیچ دستگاه نظارتی در ایام عید، گویی که کشور را اشتباهی رفته!بعد از این اتفاقات کمی در فکر فرو رفتم این دوگانگیهای مسئولین تا کجا ادامه خواهد داشت؟تا کجا باید در عمل، وضعیت فرهنگی کشورمان روزبه روز وخیمتر شود و هيچ اتفاق رو به جلویی هم نیفتد؟تا کجا باید نشست و به این قهقرا نگاه کرد؟! چه اتفاقی بیفتد باید برخورد جدی صورت بگیرد و با کدام اتفاقات میشود بیشتر مدارا کرد؟با این دوگانگیها عملا داریم خودمان را زیر سوال میبریم و چه بهتر میشود که هر چه زودتر مواضعمان را با مسائل فرهنگی آنقدری مشخص کنیم که در یک اتاق کوچک شاهد جمع اضداد نشویم! راستی بنظر شما دلیل انتخاب این اسم برای متن چه بوده؟!
یگانه پورشیخعلی، کارشناسی مهندسی نساجی
@sedaaa_aut
۱۹:۱۸