بله | کانال نشریه صنوبر
عکس پروفایل نشریه صنوبرن

نشریه صنوبر

۱۶۳عضو
نشریه صنوبر
ایده ای نو undefined (بخش دوم) توانا بود هر که دانا بود: کارگروه و حل مسائل undefined -تعریف کار گروه چیه؟ کارگروه در واقع ساختاری برای یادگیری مسائل ضروری و ابتدایی و توانمند شدن در حل مسائل به صورت گروهی است. -هدف کانون برای تشکیل کارگروه ها رو میشه توضیح بدید؟ محتوای کارگروه، برنامه هایی مهارتی است که قرار است بچه ها در کانون و بیرون از آن این مهارت هارا به کار بگیرند. با توجه به اینکه تمامی برنامه های مجموعه رنگ و بوی کار تربیتی دارد لذا اهداف کارگروه توجه به موضوع توانمندن شدن برای برطرف کردن نیاز های بچه ها، کانون و جامعه است. خبرنگار: رضا علی کرمی undefined #نشریه_صنوبر #مجموعه_علمی_تربیتی_رشد #مصاحبه #کارگروه_ها undefined @senobar_journal undefined @karoshd
ایده ای نو undefined (بخش سوم)
غرق مشکلیم ولی قامتمان خم نشده undefined
-نقاط ضعف و مشکلات و از طرفی نقاط قوت کارگروه ها چی بوده؟
با توجه به ظرفیت مجموعه، مشکلاتی در کارگروه ها است و هر کارگروه مشکلاتی برای خود دارد.
مثلا کارگروه رسانه که ماموریتش آموزش نیرو در عرصه رسانه جهت ثبت تاریخ فعالیت های مجموعه است. با توجه به این موضوع مشکلی که وجود دارد موضوع نبود تجهیزات لازم و کافی است. یا مثلا در کارگروه فنی مشکلی که داشتیم، بحث تهیه ابزار جهت ساخت که ناشی از عوامل دوری راه، بالا بودن هزینه و... که برای این مشکلات، راهکار هایی متناسب توسط مدیر کارگروه مربوطه ارائه شده است و از طرفی بی تعهدی، بی انگیزگی و بی نظمی در حضور بچه ها(که البته قرار است در ترم جاری این موضوع با همکاری بچه ها و مربی مربوطه حل شود).
در کارگروه ادبی نیز مشکلاتی بود، با اینکه کارگروه ادبی اوضاع بهتری نسبت به بقیه کارگروه ها داشت اما در دوره ای نیز این کارگروه با افت مواجه شد که ناشی از بی انگیزگی متربی ها بود.
نخبگان، نخبه پرور: نقاط قوت کارگروه ها undefined
همانطور که مشکلاتی داشتیم نقاط قوتی نیز داریم. اولین نقطه قوت کارگروه بحث تربیت نخبه، نخبه پرور است که بعدا اشاره می کنم.اما یکی از موفقیت ها و نقاط قوت کارگروه ها تهیه نقشه راه بود که توسط مدیران کارگروه ها انجام شد. در خصوص خود کارگروه ها که دو سال از کارگروهشون می گذره نقاط قوتی داشتند مثلا کارگروه ادبی تا الان ده نشریه با موضوعات جذاب و بیانی روان تهیه و منتشر نموده استو همچنین در بخش هیئت فعالیت دارند. کارگروه رسانه نیز با پیشرفت در عملکرد متربیان، آموزش برنامه های کاربردی، داشتن تعهد و انگیزه لازم در اجرای امور رسانه ای در حین برنامه(اردو هاو...) و در کارگروه فنی نیز تعریف پروژه های مختلف و آموزش متناسب آنها و ساخت پروژه (دزد گیر، آمپری فایر و...) توسط بچه ها بخشی از نقاط قوت این دو کارگروه بوده.
خبرنگار: رضا علی کرمی undefined
#نشریه_صنوبر #مجموعه_علمی_تربیتی_رشد #مصاحبه #کارگروه_ها undefined @senobar_journalundefined @karoshd

۹:۰۵

نشریه صنوبر
ایده ای نو undefined (بخش سوم) غرق مشکلیم ولی قامتمان خم نشده undefined -نقاط ضعف و مشکلات و از طرفی نقاط قوت کارگروه ها چی بوده؟ با توجه به ظرفیت مجموعه، مشکلاتی در کارگروه ها است و هر کارگروه مشکلاتی برای خود دارد. مثلا کارگروه رسانه که ماموریتش آموزش نیرو در عرصه رسانه جهت ثبت تاریخ فعالیت های مجموعه است. با توجه به این موضوع مشکلی که وجود دارد موضوع نبود تجهیزات لازم و کافی است. یا مثلا در کارگروه فنی مشکلی که داشتیم، بحث تهیه ابزار جهت ساخت که ناشی از عوامل دوری راه، بالا بودن هزینه و... که برای این مشکلات، راهکار هایی متناسب توسط مدیر کارگروه مربوطه ارائه شده است و از طرفی بی تعهدی، بی انگیزگی و بی نظمی در حضور بچه ها(که البته قرار است در ترم جاری این موضوع با همکاری بچه ها و مربی مربوطه حل شود). در کارگروه ادبی نیز مشکلاتی بود، با اینکه کارگروه ادبی اوضاع بهتری نسبت به بقیه کارگروه ها داشت اما در دوره ای نیز این کارگروه با افت مواجه شد که ناشی از بی انگیزگی متربی ها بود. نخبگان، نخبه پرور: نقاط قوت کارگروه ها undefined همانطور که مشکلاتی داشتیم نقاط قوتی نیز داریم. اولین نقطه قوت کارگروه بحث تربیت نخبه، نخبه پرور است که بعدا اشاره می کنم. اما یکی از موفقیت ها و نقاط قوت کارگروه ها تهیه نقشه راه بود که توسط مدیران کارگروه ها انجام شد. در خصوص خود کارگروه ها که دو سال از کارگروهشون می گذره نقاط قوتی داشتند مثلا کارگروه ادبی تا الان ده نشریه با موضوعات جذاب و بیانی روان تهیه و منتشر نموده است و همچنین در بخش هیئت فعالیت دارند. کارگروه رسانه نیز با پیشرفت در عملکرد متربیان، آموزش برنامه های کاربردی، داشتن تعهد و انگیزه لازم در اجرای امور رسانه ای در حین برنامه(اردو هاو...) و در کارگروه فنی نیز تعریف پروژه های مختلف و آموزش متناسب آنها و ساخت پروژه (دزد گیر، آمپری فایر و...) توسط بچه ها بخشی از نقاط قوت این دو کارگروه بوده. خبرنگار: رضا علی کرمی undefined #نشریه_صنوبر #مجموعه_علمی_تربیتی_رشد #مصاحبه #کارگروه_ها undefined @senobar_journal undefined @karoshd
ایده ای نو undefined (بخش چهارم)
نسل یک کانون: تربیت نیرو undefined
-خروجی کارگروه ها چی بوده؟ شکوفا شدن استعداد ها و استفاده از آنها جهت حل مشکلات کانون.
در آخر اقای شمس به مهم ترین موضوع در مورد کارگروه اشاره کردند: مهم ترین موضوعی که در تمام برنامه مجموعه می بایست به آن توجه کرد تربیت نیرو هست؛ الحمدلله با راهنمایی بزرگان مجموعه که این امر در کارگروه ها که الان نسل اول تربیتی را پشت سر گذاشته اند مورد توجه و در حال اجرا هست.
خبرنگار: رضا علی کرمی undefined
#نشریه_صنوبر #مجموعه_علمی_تربیتی_رشد #مصاحبه #کارگروه_ها undefined @senobar_journalundefined @karoshd

۹:۰۶

نشریه صنوبر
ایده ای نو undefined (بخش چهارم) نسل یک کانون: تربیت نیرو undefined -خروجی کارگروه ها چی بوده؟ شکوفا شدن استعداد ها و استفاده از آنها جهت حل مشکلات کانون. در آخر اقای شمس به مهم ترین موضوع در مورد کارگروه اشاره کردند: مهم ترین موضوعی که در تمام برنامه مجموعه می بایست به آن توجه کرد تربیت نیرو هست؛ الحمدلله با راهنمایی بزرگان مجموعه که این امر در کارگروه ها که الان نسل اول تربیتی را پشت سر گذاشته اند مورد توجه و در حال اجرا هست. خبرنگار: رضا علی کرمی undefined #نشریه_صنوبر #مجموعه_علمی_تربیتی_رشد #مصاحبه #کارگروه_ها undefined @senobar_journal undefined @karoshd
ایده ای نو undefined میدانِ داده نشده undefined (بخش آخر)
مصاحبه با دبیرکارگروه رسانهundefined
-ما برای اینکه بدونیم آیا واقعا این خروجی هارو بچه ها هم حس میکنند یا نه، رفتیم و با یکی از متربی ها هم مصاحبه کردیم.آقا سپهر حبیبی دبیر و عضو کارگروه رسانه هستند. ما از ایشون در باره خروجی کارگروه رسانه پرسیدیم و ایشون هم اینجوری جواب دادند: ما توی کارگروه رسانه چیز های زیاد یاد گرفتیم مثل عکاسی، برخی نرم افزارهاو... و طوری یاد گرفتیم که بتونیم ازشون هم استفاده کنیم و هم یاد بدیم و حتی ازش پول در بیاریم.البته با توجه به امکانات کم مجموعه کیفیت کار متاسفانه میومد پائین و همین امر باعث کم شدن انگیزه بچه ها می شد. خب اما بالاتر از همه این ها بحث مسئولیت پذیری و کارِگروهی هستش؛برخی از دوستان مسئولیت پذیری کمتری داشتن که رفته رفته بهتر شد اما هنوز این مشکل هست... اگر ما توی کارگروه رسانه بتونیم مسئولیت پذیر باشیم و این کار رو با خودمون تمرین بکنیم هم کارگروه رسانه دچار پیشرفت میشه و هم ما رشد میکنیم.
-در آخر اقای حبیبی یک گله هم از مسئولین مجموعه داشتن که الحق درست بود:
یک مشکلی که ما داریم این هست که مارو دست کم میگیرند و به ما میدان نمیدهند تا تجربه کسب کنیم این مشکل رو نه تنها ما بلکه مثلا آقای جابری که معلم رسانه هستند هم متوجه این قضیه شدند و به ما این مورد رو گوش زد کرده بودند که کار نکردن باعث از یاد رفتن این یادگیری ها میشه.
خبرنگار: رضا علی کرمی undefined
#نشریه_صنوبر #مجموعه_علمی_تربیتی_رشد #مصاحبه #کارگروه_ها undefined @senobar_journalundefined @karoshd

۹:۰۷

thumbnail
undefined #شماره_دوازدهم_نشریه_صنوبر
undefined نشریه فرهنگی ادبی
undefined اردیبهشت ۱۴۰۳
undefinedمتشکل از کارگروه ادبی و اعضاء مجموعه علمی تربیتی رشد

#نشریه#صنوبر#خودجوش#نشریه_صنوبر#مجموعه_علمی_تربیتی_رشد
undefined@senobar_journalundefined@karoshd

۶:۵۳

245636865_-907276961.pdf

۴.۲۴ مگابایت

undefined شماره ۱۲ نشریه صنوبر
undefined در این شماره می‌خوانید:
undefined️بی تعارف با کانونundefined ناشناس
undefined️آدمی، مسلمونی، ایرانی هستی یا... ؟undefinedمحمد ولایی
undefined️عقل در برابر خداوند رحمان undefinedامیرمهدی قربانی
undefined️وجوب پرسش undefinedسینا صباحی
undefined️چه خبر از کانون؟undefinedعلی رضایی
undefined️معرفی طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن undefinedجواد آقایی
undefined️اطلب العلم باستعمالهundefined ابوالفضل جمالی
undefined️داستانکundefinedرضا علی کرمی
undefined️ویژگی معلمان شایسته
ما را دنبال کنید...
#نشریه_صنوبر#مجموعه_علمی_تربیتی_رشد
undefined@senobar_journalundefined@karoshd

۶:۵۳

thumbnail
undefined#چالش

undefined فراخوان نویسندگی

undefinedخب قراره اعضاء مجموعه رو وارد یه
چالش نویسندگی کنیم که دست به قلم بشیم.

undefined موضوع: آزاد
undefined مهلت ارسال متن نوشته شده: ۲۱ اردیبهشت
undefined متن باید تولیدی شخص باشد نه رونوشت از کتاب، سایت و ...
undefined میانگین کلمات استفاده شده در متن ۲۰۰ الی ۵۰۰ کلمه
undefined شرکت کنندگان: از همه گروه های سنی مجموعه از دانش آموزان عزیز تا مسئولین گرامی
undefined در شماره‌های بعدی نشریه #صنوبر ، بنا داریم از بین متن‌های ارسالی شما بهترین متن را داخل نشریه چاپ کنیم.
undefined متن‌های ارسالی دیگر را نیز اگر از قوت خوبی برخوردار بودند، داخل کانال نشریه مستقلاً نشر می‌دهیم.
undefinedآثار مکتوب خود را تا زمان تعیین شده به آقای جمالی در پیام‌رسان بله به آدرس @abolfazlj110 ارسال نمایید.
#نشریه_صنوبر#مجموعه_علمی_تربیتی_رشد
undefined@senobar_journalundefined@karoshd

۲۱:۱۶

thumbnail
undefinedنمایشگاهِ اَدا
undefined رویدادهای جمعی جزء کنش‌هایی از جامعه است که به نحوی عجیب حماقت‌ها و زیرکی‌های جوامع را به رخ می‌کشاند،مانند مردم خودمان در نمایشگاه کتاب... .اگر بگوییم نمایشگاه کتاب ماحصل رفتار و کنش‌ها ریز و درشت ماست زیاد نگفته‌ایم.
- جامعه‌ای که همه اندکی از چیزهای مختلف می‌دانند و قیافه علامه دهر را می‌گیرند.- جامعه‌ای که در آن درآمد دلقک‌ها بیشتر از علماء و دانشمندان است.- جامعه‌ای که مردمانش تصورشان از روشنفکری لخت شدن و تصورشان از دین فقط افکار آقای خمینی و علم الهدی است.- جامعه‌ای که در آن رائفی پور از تحلیل انیمیشن به لیست دادن برای مجلس رسیده است.- جامعه‌ای که مذهبی‌هایش دچار جهل مذهبی و روشنفکران آن دچار غرب زدگی هستند.- جامعه‌ای که هیچ‌کس ایده نو برای حل مسائل ندارد.- جامعه‌ای که در آن دغدغه مردم آن مُردن یک دختر در بیمارستان بخاطر ترس یا بیماری قلبی است.- جامعه‌ای که گروهی در آن بخاطر شهادت انسانی به سر و صورت خود می‌زنند اما نمی‌توانند یک جمله از او بگویند. - جامعه‌ای که اگر بخواهد خیلی منت بگذارد و کتاب بخواند یا شازده کوچولو را می‌خواند یا دو قرن سکوت را.- جامعه‌ای که رهبر آن التماس می‌کند که شما را به خدا قسم کمی کتاب بخوانید.
- نماد و ماحصل همه این نکات را می‌توان در نمایشگاه کتاب دید.- نمایشگاهی که در مورد همه چیز در آن کتاب هست اما در مورد خیلی چیزها جرئت نمی‌کنند بنویسند.- نمایشگاهی که در آن مردم برای سلفی گرفتن با عادل فردوسی پور صف می‌کشند اما احتمالاً نود درصدشان آقای دینانی را اگر ببینند نمی‌شناسند.- نمایشگاهی که تعداد کتاب‌های راجع به فلسطین در آن بیشتر است از کتاب‌هایی است که در مورد مثلاً امام موسی کاظم (ع) است.- نمایشگاهی که کتاب‌هایش به نحوی گران است که افراد مانند بوتیک می‌روند و نگاه می‌کنند و می‌آیند.
undefinedالقصّه نمایشگاهی که همه‌اش اکلیلی بازی و کار رسانه‌ای و ادا است قرار نیست دردی از جامعه ما را دوا کند و این نمایشگاه استفراغ جامعه ماست.
undefinedالبته ناگفته نماند که این جامعه و این نمایشگاه حرف‌هایی هم برای گفتن دارد مثلاً مردم ما به غذا خیلی اهمیت می‌دهند که در نمایشگاه هم این امر مشخص است.
undefined رضا علی کرمی | کارگروه ادبی
#نشریه_صنوبر#مجموعه_علمی_تربیتی_رشد
undefined@senobar_journalundefined@karoshd

۱۸:۴۰

نشریه صنوبر
undefined undefinedنمایشگاهِ اَدا undefined رویدادهای جمعی جزء کنش‌هایی از جامعه است که به نحوی عجیب حماقت‌ها و زیرکی‌های جوامع را به رخ می‌کشاند، مانند مردم خودمان در نمایشگاه کتاب... . اگر بگوییم نمایشگاه کتاب ماحصل رفتار و کنش‌ها ریز و درشت ماست زیاد نگفته‌ایم. - جامعه‌ای که همه اندکی از چیزهای مختلف می‌دانند و قیافه علامه دهر را می‌گیرند. - جامعه‌ای که در آن درآمد دلقک‌ها بیشتر از علماء و دانشمندان است. - جامعه‌ای که مردمانش تصورشان از روشنفکری لخت شدن و تصورشان از دین فقط افکار آقای خمینی و علم الهدی است. - جامعه‌ای که در آن رائفی پور از تحلیل انیمیشن به لیست دادن برای مجلس رسیده است. - جامعه‌ای که مذهبی‌هایش دچار جهل مذهبی و روشنفکران آن دچار غرب زدگی هستند. - جامعه‌ای که هیچ‌کس ایده نو برای حل مسائل ندارد. - جامعه‌ای که در آن دغدغه مردم آن مُردن یک دختر در بیمارستان بخاطر ترس یا بیماری قلبی است. - جامعه‌ای که گروهی در آن بخاطر شهادت انسانی به سر و صورت خود می‌زنند اما نمی‌توانند یک جمله از او بگویند. - جامعه‌ای که اگر بخواهد خیلی منت بگذارد و کتاب بخواند یا شازده کوچولو را می‌خواند یا دو قرن سکوت را. - جامعه‌ای که رهبر آن التماس می‌کند که شما را به خدا قسم کمی کتاب بخوانید. - نماد و ماحصل همه این نکات را می‌توان در نمایشگاه کتاب دید. - نمایشگاهی که در مورد همه چیز در آن کتاب هست اما در مورد خیلی چیزها جرئت نمی‌کنند بنویسند. - نمایشگاهی که در آن مردم برای سلفی گرفتن با عادل فردوسی پور صف می‌کشند اما احتمالاً نود درصدشان آقای دینانی را اگر ببینند نمی‌شناسند. - نمایشگاهی که تعداد کتاب‌های راجع به فلسطین در آن بیشتر است از کتاب‌هایی است که در مورد مثلاً امام موسی کاظم (ع) است. - نمایشگاهی که کتاب‌هایش به نحوی گران است که افراد مانند بوتیک می‌روند و نگاه می‌کنند و می‌آیند. undefinedالقصّه نمایشگاهی که همه‌اش اکلیلی بازی و کار رسانه‌ای و ادا است قرار نیست دردی از جامعه ما را دوا کند و این نمایشگاه استفراغ جامعه ماست. undefinedالبته ناگفته نماند که این جامعه و این نمایشگاه حرف‌هایی هم برای گفتن دارد مثلاً مردم ما به غذا خیلی اهمیت می‌دهند که در نمایشگاه هم این امر مشخص است. undefined رضا علی کرمی | کارگروه ادبی #نشریه_صنوبر #مجموعه_علمی_تربیتی_رشد undefined️ @senobar_journal undefined️ @karoshd
#تأملی_بر_متنِ نمایشگاهِ اَدا
undefinedنمایشگاه ادا؟!
یا اختلاط مسائل اجتماعی با رویداد های جمعی؟

undefinedبه تازگی متنی در رابطه با ماحَصل رفتار و کنش‌های جامعه بیان شده و از نمایشگاه کتاب به عنوان یک رویداد جمعی که برچسب حماقت و زیرکی جوامع به آن خورده است، منتشر گشته.
حال به بررسی موارد می‌پردازیم:
undefinedاین متن به راحتی دو جنبه از جامعه را، یعنی کنش‌های اجتماعی و یک رویداد اجتماعی را مخلوط کرده‌ و نتایجی می‌گیرد.
در جامعه امروزی بله، همه اندکی از همه چیز را می‌دانند اما آیا همه قیافه علامه دهر می گیرند؟! بعید می دانم. حداقل نویسنده محترم به اطراف خویش نگاهی بیاندازد متوجه نقض بخش دوم حرف خود می شود.
undefinedاز قدیم الایام دلقک‌ها نماد افراد فقیر بودند و هیچ موقعی نبوده که درآمد هنگفتی نصیبشان شود، مضاف بر اینکه علم و دانش در خدمت انسان است نه در خدمت پول، پس این قیاس از اساس اشتباه است‌.
undefinedتصور مردم از روشنفکری بیان شده، بر فرض درست، اما روشنفکری درست را معرفی نکرده‌اند و در ادامه به افکار امام و آقای علم الهدی اشاره می‌کنند. باید گفت‌ که ماها از خیلی افکار امام عقب هستیم و مانده است تا با ایشان آشنا شویم. مضاف اینکه امام، رهبر این انقلاب است، مردم با افکار ایشان آشنا نشوند با چه‌افکاری آشنا شوند؟! آوردن اسم آقای علم الهدی کنار امام نیز بماند.
undefinedچیزی که از ظاهر متن بر می‌آید نقد نمایشگاه کتاب است، اما اسم آقای رائفی پور می‌آید. کاری با تحلیل انیمیشن ایشان ندارم، اما هر کسی می‌تواند لیست خودش را در رسانه اش منتشر کند، این‌کار به صورت مستقیم و غیرمستقیم به افزایش مشارکت و ایجاد تب و تاب انتخاباتی تاثیر دارد.
سوال اینجاست که آیا جامعه‌ ما مذهبی هایش فقط جاهل هستند؟ این نیز مانند همان مورد اول تعمیم جزئی به کل بوده. همچنان از روشنفکری‌ گفتند و تعریف درستی از آن ندادند.
undefinedمواردی هم دوباره از وضعیت جامعه بیان شده است که اختلاط و ربط آن را با نمایشگاه کتاب نمی‌توان دریافت کرد، این‌ها موضوعات دیگری است.
undefinedمن نمی‌دانم نویسنده گرامی در کدام جامعه زندگی می‌کنند.
undefinedاین گروه امام خود را دلی دوست دارند و قطع به یقین خود مولایشان به آن‌ها شناخت هم می‌دهد.
undefinedاهمیتی ندارد جامعه‌ ما چه‌کتاب هایی می‌خوانند، مهم این است که کتاب بخوانند، چون خود این تحرک است و مسیر خود به خود پیدا می شود. بنا بر نقل قول نویسنده خود حضرت آقا می‌گوید کتاب بخوانید، نه اینکه فقط فلان نوع کتاب‌ها را بخوانید.
undefinedاین نمایشگاه با تمام نقدهایی که به آن‌وارد است، همان نمایشگاهی است‌ که حضرت آقا هر سال مفصل از آن بازدید می‌کنند.
undefinedنمایشگاه کتاب قرار نیست اجی مجی لا ترجی دردهای عمیق فرهنگی جامعه را درمان کند، اما باعث حرکت است و در زیر پوست جامعه تأثیرش را دارد.
undefinedاستفراغ زمانی رخ می‌دهد که معده دریافتی اش را پس می‌زند. یکی از بزرگترین رویدادهای هر ساله‌‌ کشور نمی‌تواند استفراغ جامعه باشد.
undefinedهرجایی و هر رویدادی‌ لازم است امکانات رفاهی برایش فراهم شود. از حق نگذریم‌ غرفه‌های غذا و... نیز خیلی تعدیل شده است.
undefined مرتضی توازهی
#نشریه_صنوبر#مجموعه_علمی_تربیتی_رشد
undefined@senobar_journalundefined@karoshd

۱۳:۱۳

thumbnail
undefined شماره سیزدهم نشریه صنوبر
undefined به زودی
undefined با ما همراه باشید...
#نشریه_صنوبر#مجموعه_علمی_تربیتی_رشد
undefined@senobar_journalundefined@karoshd

۲۰:۰۹

-1015013630_-1982100768.pdf

۴.۴۳ مگابایت

undefined شماره سیزدهم نشریه #صنوبر

در این شماره می‌خوانیم:

undefined امام رئوف
undefinedبی تعارف با کانون
undefinedطرح نور یا زور!
undefinedدین و حیا دو مقوله جداناشدنی از تعقل
undefinedدین خالص یا ناخالص!
undefinedعلم آموزی
undefinedتاریخ حال ما را ساخته
undefinedنواب صفوی
undefinedکوهپایه های قله ایمان
undefinedمعرفی کتابی از عین.صاد
undefinedذَٰلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ
undefinedداستانک

undefinedما را دنبال و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.
undefined راه‌های ارتباطی:۰۹۱۹۸۲۴۲۲۰۴ @abolfazlj110
#نشریه_صنوبر#مجموعه_علمی_تربیتی_رشد
undefined@senobar_journalundefined@karoshd

۱۲:۵۹

thumbnail
تو در کوه‌های ورزقان، در نقطه صفر مرزی چه کار می‌کنی مرد!!!؟
صندلی نهاد ریاست جمهوری چسب داشت که پشت آن ننشستی تا این شب عیدی، پیام تبریک برای این و آن ارسال کنی؟!می‌خواستی مثلا بگویی مردمی هستی؟!
خب سوار تویوتا لندکروز ضدگلوله می‌شدی و چند نفر آدم را پیدا می‌کردی و از بین‌شان ردی می‌شدی و صدای شاتر دوربین‌ها و تمام.

به جهنم که پیرمرد روستای دیزج ملک از زمان رضاخان تا الان، یک فرماندار را از هم نزدیک ندیده.به جهنم که روستای کهنه‌لو به ورزقان یک جاده درست و حسابی ندارد.به جهنم که روستای کیغول یه درمانگاه ندارد و همین ماه پیش یک زن جوان، قبل از اینکه به زایشگاه شهرستان برسد، بچه‌اش سقط شد.اقلا یک جای نزدیک با دسترسی هموار می‌رفتی سید!عدل رفتی سراغ نقطه‌ای که کل مملکت بسیج شده‌اند برای پیدا کردنت؟انصافت را شکر.

می‌گویند آن‌جا باران گرفته.
زیر باران دعا مستجاب است.
دعا کن برای خودت
دعا کن برای ما؛
پیرمرد روستای کهنه‌لو را که یادت نرفته؟همان که هنوز یک فرماندار را هم از نزدیک ندیده؟
دعا کن سید!شب عید است...
برای سلامتی ات دعا میکنیم #سیدعزیز undefinedundefined
#نشریه_صنوبر#مجموعه_علمی_تربیتی_رشد
undefined@senobar_journalundefined@karoshd

۱۷:۰۲

بازارسال شده از کانون رشد
thumbnail
undefined مرگ ، استمرار زندگی است و کسی که جهاد نمی کند و کوچ نمی کند برای همیشه بار خویش را به دوش نخواهد کشید .
( استاد علی صفائی حائری )
#مجموعه_علمی_تربیتی_رشد
undefined @karoshd

۹:۵۰

undefinedآقا سید
undefinedآن روزی که گفتند یک بچه هئیتی رئیس جمهور می‌شود.همه خوشحال شدیم.گفتند یک نفر رئیس جمهور می‌شود که اربعین پای پیاده کربلا می‌رود درست مثل ما.
undefinedانگار بعد چهل سال، دور به ما هم افتاده بود.انگار کوچه ما هم عروسی شده بود.گفتند تولیت آستان قدس بوده.گفتیم دیگر تمام است.گفتند روضه خوان است.قند در دلمان آب شد.هربار خبر بازگشایی واحد‌های تولیدی را در می‌شنیدیم با خود می‌گفتم ای جانم به این نوکر اباعبدالله عجانمان به لب آمد تا رئیس جمهور بشوی.شب پیروزیت از خوشحالی داشتیم پرواز می‌کردیم.همه نوکرها خوشحال بودند.اما خوشحالیمان آقا سید بی مورد بود.بچه هیئتی بودن اسمش زیباست.بچه هیئتی بودن یعنی طعن و تهمت شنیدناز خودی و ناخودی ضربه خوردنباید می‌دانستم نوکر علی ع مانند علی ع مظلوم است.آقا سید از همان روز باید می‌دانستیم که این راه انتهایش شهادت است.آقا سید تو را بد از دست دادیم.جبران نمی‌شوی آقا سید ابراهیم رئیسیهرچقدر هم که شدیدتر گریه کنیم .جبران نمی‌شوی... .
undefined کارگروه ادبی
#شهید_جمهور#نشریه_صنوبر#مجموعه_علمی_تربیتی_رشد
undefined@senobar_journalundefined@karoshd

۲۱:۱۲

بازارسال شده از KHAMENEI.IR
undefined رهبر انقلاب: ‌‌‌‌‌‌‌‏بسم الله الرّحمن الرّحیم
این نامه را به جوانانی مینویسم که وجدان بیدارشان آنها را به دفاع از کودکان و زنان مظلوم غزّه برانگیخته است./۱
‎#Letter4u2024 ‎#LetterFromLeader ‎#United4Palestine
undefined متن کامل پیام | سایر پست‌ها

۸:۰۰

نشریه صنوبر
undefined رهبر انقلاب: ‌‌‌‌‌‌‌‏بسم الله الرّحمن الرّحیم این نامه را به جوانانی مینویسم که وجدان بیدارشان آنها را به دفاع از کودکان و زنان مظلوم غزّه برانگیخته است./۱ ‎#Letter4u2024 ‎#LetterFromLeader ‎#United4Palestine undefined متن کامل پیام | سایر پست‌ها
undefinedطرف درست تاریخ
undefinedچه کسی فکرش را می‌کرد #زبیر ابن عوام که از ابتدا در کنار پیامبر و امیرالمومنین علیه السلام بوده روزی از #صراط_مستقیم منحرف شود اما ...
اما فردی مانند #سلمان از ایران بیاید و بشود از اولین افرادی که صراط مستقیم را به طور کامل طی می‌کنند.سلمانی که پدرش اورا در خانه زندانی می‌کرد تا با عقاید دیگر آشنا نشود و از آیین خود رو برنگرداند.
undefinedحالا مصداق امروزش در ماجرای #فلسطین برای ما اتفاق افتاده
دانشجوی امریکایی که هیچ آشنایی با اسلام و مسلمین و... ندارد طرف درست تاریخ می‌ایستد و از مظلوم زمان خود حمایت می‌کند.برای حرف حقی که می‌زند کتک می‌خورد، موقعیت اجتماعی اش از بین می‌رود، دستگیر می‌شود و...
اما سلبریتی ایرانی شیعه علی ابن ابی طالب علیه السلام جرئت نمی‌کند از حق دفاع کند چرا که می‌ترسد طرفدارانش ریزش کنند.
یا در #قم_المقدسه وسط هئیت وقتی کسی می‌خواهد پرچم فلسطین را بلند کند، برخی از نوکر های اهل بیت (ع) مانع این کار می‌شوند.
undefinedحالا سوال اینجاست آیا ما شیعیان همه پیرو یک علی هستیم یا علی های برخی از ما #ساخته_ذهن ما است؟
آنها که علی را ندارند چگونه دارند هدایت می‌شوند؟ نکند #حب_علی درون آنها نفوذ کرده بدون آنکه بدانند او علی است؟
undefined کارگروه ادبی
#نشریه_صنوبر#مجموعه_علمی_تربیتی_رشد
undefined@senobar_journalundefined@karoshd

۱۱:۲۶

-279044352_-1582298168.pdf

۱۰۰۸.۶ کیلوبایت

undefined همه باید وصیت‌نامه امام را مطالعه کنند
undefined رهبر انقلاب: #وصیت‌نامه_امام، میثاق همیشگی امام با امّت است. همه باید این کلمات را درست بفهمیم و بر آن تدبّر کنیم، تا راه امام را اشتباه نکنیم.
undefined کسانی که دم از امام میزنند، اما حاضر نیستند فکر امام و راه امام را بپذیرند و به آن تن بدهند، اشتباه میکنند. ۱۳۷۷/۳/۱۴
#انتشار به مناسبت سالگرد آسمانی شدن رهبر کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی رحمه‌الله
#نشریه_صنوبر#مجموعه_علمی_تربیتی_رشد
undefined@senobar_journalundefined@karoshd

۱۹:۵۲

thumbnail
undefined سرآمدان را نمی‌شود از حافظه تاریخ حذف کرد.
undefinedسلام خدا بر روح مطهّر امام بزرگوار ما. امام بزرگوار، پرچم برافراشته‌ی رسالت های الهی در عصر جاهلیّت مسلّح قرن های اخیر بود.
undefinedنسل‌های جدیدِ این کشور به آشنایی بیشتر با امام بزرگوار نیازمندند؛ ما قدیمی‌ها هم همین‌جور. همه‌ی ما نیازمند این هستیم که با ابعاد این شخصیّت چند بعدی و باعظمت بیشتر آشنا بشویم؛ این در پیشرفت ما، در ادامه‌ی راه ما به ما کمک خواهد کرد....
undefined #انتشار به مناسبت سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی رحمه‌الله
#نشریه_صنوبر#مجموعه_علمی_تربیتی_رشد
undefined@senobar_journalundefined@karoshd

۱۸:۳۶

SAVE_۲۰۲۴۰۶۰۳_۲۱۴۸۰۲.jpg

۴.۷۹ مگابایت

undefinedفایل با کیفیت متن« سرآمدان را نمی‌شود از حافظه تاریخ حذف کرد.»
#نشریه_صنوبر#مجموعه_علمی_تربیتی_رشد
undefined@senobar_journalundefined@karoshd

۱۸:۴۰

نشریه صنوبر
undefined undefined سرآمدان را نمی‌شود از حافظه تاریخ حذف کرد. undefinedسلام خدا بر روح مطهّر امام بزرگوار ما. امام بزرگوار، پرچم برافراشته‌ی رسالت های الهی در عصر جاهلیّت مسلّح قرن های اخیر بود. undefinedنسل‌های جدیدِ این کشور به آشنایی بیشتر با امام بزرگوار نیازمندند؛ ما قدیمی‌ها هم همین‌جور. همه‌ی ما نیازمند این هستیم که با ابعاد این شخصیّت چند بعدی و باعظمت بیشتر آشنا بشویم؛ این در پیشرفت ما، در ادامه‌ی راه ما به ما کمک خواهد کرد.... undefined #انتشار به مناسبت سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی رحمه‌الله #نشریه_صنوبر #مجموعه_علمی_تربیتی_رشد undefined️ @senobar_journal undefined️ @karoshd
undefined سرآمدان را نمی‌شود از حافظه تاریخ حذف کرد.
undefinedسلام خدا بر روح مطهّر امام بزرگوار ما. امام بزرگوار، پرچم برافراشته‌ی رسالت های الهی در عصر جاهلیّت مسلّح قرن های اخیر بود.
undefinedنسل‌های جدیدِ این کشور به آشنایی بیشتر با امام بزرگوار نیازمندند؛ ما قدیمی‌ها هم همین‌جور. همه‌ی ما نیازمند این هستیم که با ابعاد این شخصیّت چند بعدی و باعظمت بیشتر آشنا بشویم؛ این در پیشرفت ما، در ادامه‌ی راه ما به ما کمک خواهد کرد.
امروز هم من چند نکته درباره‌ی امام بزرگوار عرض خواهم کرد؛ یک مطلبی هم درباره‌ی خودمان و درسی که باید بگیریم و کاری که باید انجام بدهیم.امّا درباره‌ی امام بزرگوار اوّلین نکته این است که امام از سرآمدان تاریخ ما است؛ نه فقط از سرآمدان روزگار ما. سرآمدان کسانی هستند که در هر رشته‌ای، در هر بخشی از بخش‌های معارفی و عملیِ انسان‌ها دارای عظمتند. در میان بزرگان و اشخاص باعظمت، بعضی‌ها یک سر و گردن از دیگران برترند که به اینها می‌گوییم سرآمد. در هر روزگاری سرآمدانی وجود دارند لکن بعضی‌ها مخصوص روزگار خودشان نیستند، [بلکه] سرآمد تاریخند.
undefinedسرآمدان را نمی‌شود از حافظه‌ی تاریخ حذف کرد؛ نکته‌ی مهمّ مورد توجّه ما این است. سرآمدان را نه می‌شود حذف کرد، نه می‌شود تحریف کرد. نه اینکه تبلیغات مخالفین نتواند چهره‌های سرآمدان را بد معرّفی کند؛ چرا، رسانه‌های تبلیغاتی که روزبه‌روز هم مدرن‌تر می‌شوند گ، امروزی‌تر می‌شوند، مجهّزتر می‌شوند، می‌توانند شب را روز و روز را شب معرّفی کنند، می‌توانند درباره‌ی چهره‌های برجسته و منوّر هم دروغ‌پردازی کنند، امّا این کفِ روی آب است، این «فَاَمَّا الزَّبَدُ فَیَذهَبُ جُفاءً»(۲) است. خورشید زیر ابر باقی نمی‌ماند.
undefinedنکته‌ی بعد این است که امام بزرگوار ما سه عمل عظیم و بزرگ و تاریخی انجام داد، سه تحوّل بزرگ به وجود آورد، یکی در سطح کشور ایران، یکی در سطح امّت اسلامی، و یکی در سطح جهان؛ این سه تحوّل، هیچ کدام سابقه ندارد، شاید انسان نتواند پیش‌بینی کند که شبیه این‌ها و نظیر این‌ها در آینده هم به وجود بیاید؛ این مخصوص امام بزرگوار بود.
undefinedامّا تحوّل در سطح کشور این بود که انقلاب اسلامی را در این کشور به وجود آورد؛ انقلاب را مردم انجام دادند امّا امام به وجود آورد. این انقلاب، یک ساخت سیاسی سلطنتی را در هم شکست و مردم‌سالاری را جایگزین آن کرد؛ این انقلاب، یک نظام دست‌نشانده و ذلیل در مقابل قدرت‌ها را از میدان خارج کرد و یک نظام مستقل و متّکی به عزّت ملّی را جایگزین آن کرد؛ این انقلاب، یک حکومت ضدّ اسلام را از میدان خارج کرد، به جای آن یک حکومت اسلامی پایه‌گذاری کرد و بنا نهاد؛ این انقلاب، استبداد را به آزادی، بی‌هویّتی روزافزون این ملّت را به هویّت ملّی و به اعتماد به نفْس تبدیل کرد؛ این انقلاب، یک ملّت چشم‌دوخته‌ی به دست اجانب را به نیروی «ما میتوانیم» مجهّز کرد.
undefinedامّا آنچه در سطح امّت اسلامی روی داد ــ تحوّل در سطح امّت ــ [این بود که] امام جریان بیداری اسلامی را به راه انداخت. دوره‌ی انفعال و بی‌تحرّکی در دنیای اسلام، با حرکت امام، به سمت ضعف و نابودی حرکت کرد. امروز امّت اسلامی نسبت به دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و دوران قبل از امام، پُرتحرّک‌تر، فعّال‌تر، آماده‌تر، سرزنده‌تر است، اگرچه همچنان نیاز به بیشتر کار کردن در این زمینه محسوس است.
undefinedتحوّل سوّم، تحوّل در سطح جهان است. امام فضای معنویّت و توجّه معنوی را در دنیا زنده کرد، حتّی در کشورهای غیر مسلمان. معنویّت در زیر لگدکوبیِ سیاستهای مادّی‌گری و ضدّ معنوی از بین رفته بود. واکنش مردم در مقابل تهاجم دستگاه‌های صهیونیستی و استکباری برای ترویج مادّه‌گرایی، واکنش منفعلانه‌ای بود. معنویّت از یادها رفته بود. حرکت امام بزرگوار، رنگ معنوی را در دنیا دوباره زنده کرد.
undefinedنکته‌ی بعد، نکته‌ی مهمّی است؛ آن نکته‌ این است که ما از خودمان سؤال می‌کنیم که امام این کارهای بزرگ را به پشتیبانی و کمک کدام عاملِ سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری انجام داد؟ آن عاملی که توانست به امام کمک کند و امام را در این میدان پیش ببرد و او احساس خستگی نکند و بتواند این کارهای بزرگ را انجام بدهد و این کوه‌های بزرگِ موانع را از سر راه بردارد، چه بود؟
undefinedاین عامل نرم‌افزاری را میتوان با بیان‌های مختلف بیان کرد. من امروز دو عنوان را، دو تعبیر را از این عامل کمک‌کننده‌ی به امام انتخاب کرده‌ام و این‌ها را می‌خواهم مطرح کنم؛ آن دو عامل عبارت است از «ایمان» و «امید».
undefined مهدی مهدوی / دانشجوی فرهنگیان
undefined #انتشار به مناسبت سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی رحمه‌الله
#نشریه_صنوبر#مجموعه_علمی_تربیتی_رشد
undefined@senobar_journalundefined@karoshd

۱۸:۴۰