واجدین شرایط رشته روابط بینالملل برای استخدام به چه مهارتهایی باید آشنایی داشته باشند؟
️ توانایی تحلیل و تدوین گزارشهای پژوهشی️ دیپلماسی عمومی و شهروندی: آشنایی با اصول دیپلماسی و مشارکت شهروندی در سطح بینالمللی.️سازمانها و موسسات بینالمللی: آشنایی با فعالیتهای سازمانهای بینالمللی و قوانین مرتبط.️مهارتهای ترجمه: توانایی ترجمه متون تخصصی بهروز.️فن مذاکره: تسلط به اصول و فنون مذاکره در محیطهای بینالمللی.️برگزاری رویدادهای بینالمللی: مهارت در برنامهریزی و اجرای رویدادهای بینالمللی.️برندسازی شهری: آشنایی با اصول و مبانی برندسازی در سطح بینالمللی.️دیپلماسی اقتصادی: آشنایی با فعالیتهای دیپلماسی اقتصادی و همکاریهای بینالمللی.
رویداد نخبگانی شهرآفرین در وب (https://shahrafarin.landin.ir/event/) I بله (http://ble.ir/shahrafarin_event) I تلگرام (http://t.me/ShahrAfarain_Event)
️ توانایی تحلیل و تدوین گزارشهای پژوهشی️ دیپلماسی عمومی و شهروندی: آشنایی با اصول دیپلماسی و مشارکت شهروندی در سطح بینالمللی.️سازمانها و موسسات بینالمللی: آشنایی با فعالیتهای سازمانهای بینالمللی و قوانین مرتبط.️مهارتهای ترجمه: توانایی ترجمه متون تخصصی بهروز.️فن مذاکره: تسلط به اصول و فنون مذاکره در محیطهای بینالمللی.️برگزاری رویدادهای بینالمللی: مهارت در برنامهریزی و اجرای رویدادهای بینالمللی.️برندسازی شهری: آشنایی با اصول و مبانی برندسازی در سطح بینالمللی.️دیپلماسی اقتصادی: آشنایی با فعالیتهای دیپلماسی اقتصادی و همکاریهای بینالمللی.
رویداد نخبگانی شهرآفرین در وب (https://shahrafarin.landin.ir/event/) I بله (http://ble.ir/shahrafarin_event) I تلگرام (http://t.me/ShahrAfarain_Event)
۶:۴۹
واجدین شرایط رشته علوم ارتباطات برای استخدام به چه مهارتهایی باید آشنایی داشته باشند؟
️توانایی ترجمه متون تخصصی بهروز️ خلاقیت و توانایی خلق ایده و تفکر بالا️شناخت روشهای تحقیق و تحلیلهای علمی️تسلط به مهارتهای هفتگانه ICDL (مهارتهای کامپیوتری)️مهارتهای اصول و فنون مذاکره️تسلط به نرمافزارهای آماری️توانایی تحلیل محتوا️خبرنگاری و روزنامهنگاری️شناخت رسانه و مفاهیم پیام️مهارتهای گزارشگیری و گزارشنویسی
رویداد نخبگانی شهرآفرین در وب (https://shahrafarin.landin.ir/event/) I بله (http://ble.ir/shahrafarin_event) I تلگرام (http://t.me/ShahrAfarain_Event)
️توانایی ترجمه متون تخصصی بهروز️ خلاقیت و توانایی خلق ایده و تفکر بالا️شناخت روشهای تحقیق و تحلیلهای علمی️تسلط به مهارتهای هفتگانه ICDL (مهارتهای کامپیوتری)️مهارتهای اصول و فنون مذاکره️تسلط به نرمافزارهای آماری️توانایی تحلیل محتوا️خبرنگاری و روزنامهنگاری️شناخت رسانه و مفاهیم پیام️مهارتهای گزارشگیری و گزارشنویسی
رویداد نخبگانی شهرآفرین در وب (https://shahrafarin.landin.ir/event/) I بله (http://ble.ir/shahrafarin_event) I تلگرام (http://t.me/ShahrAfarain_Event)
۶:۵۰
نخبگان: جرقههای روشنایی در نهادهای دولتی "چگونه نخبگان میتوانند تحولآفرین دستگاههای اجرایی باشند؟"
نخبگان به عنوان افراد با استعداد، دانش و تجربه بالا، نقشی حیاتی در توسعه و پیشرفت جوامع ایفا میکنند. در نهادهای دولتی، این افراد میتوانند تاثیرات چشمگیری در بهبود کارایی و اثربخشی برنامهها و سیاستها داشته باشند.
️ ظرفیتهای نخبگان:
تحلیل و پژوهش: نخبگان با تواناییهای تحلیلی و پژوهشی خود، میتوانند در تهیه گزارشها و مطالعات برای تصمیمگیریهای کلان مشارکت کنند.
نوآوری و خلاقیت: توانایی ارائه ایدههای نوآورانه و خلاقانه از دیگر ظرفیتهای مهم نخبگان است.
رهبری و مدیریت: نخبگان با تواناییهای رهبری و مدیریتی، میتوانند به بهبود فرآیندها و افزایش کارایی سازمانها کمک کنند.
ارتباطات و شبکهسازی: نخبگان با داشتن شبکههای گسترده ارتباطی، میتوانند به تبادل دانش و تجربیات بپردازند و همکاریهای بینالمللی را تقویت کنند.
️ چالشهای حضور نخبگان:
مقاومت در برابر تغییر: برخی از مدیران و کارکنان دستگاههای اجرایی ممکن است نسبت به ایدهها و تغییرات جدید مقاومت نشان دهند که مانع از اجرای موفقیتآمیز این ایدهها میشود.
کمبود منابع: نخبگان برای اجرای ایدهها و طرحهای خود نیاز به منابع مالی و انسانی کافی دارند که در بسیاری از موارد کمبود این منابع میتواند مانع از اجرای موفقیتآمیز طرحها شود.
بوروکراسی و مقررات پیچیده: بوروکراسی و مقررات اداری پیچیده میتواند مانع از اجرای سریع و کارآمد طرحهای نخبگان شود و انگیزه آنها را کاهش دهد.
تفاوتهای فرهنگی: تفاوتهای فرهنگی در سازمانهای دولتی میتواند مانع از ارتباط موثر و همکاری بین نخبگان و سایر کارکنان شود که به نوبه خود میتواند کارایی نخبگان را کاهش دهد.
️ راهکارهای افزایش نقش نخبگان:
آموزش و توسعه حرفهای: برگزاری دورههای آموزشی و توسعه حرفهای برای نخبگان میتواند به افزایش دانش و مهارتهای آنها کمک کند و بهبود کارایی و اثربخشی آنها را به دنبال داشته باشد.
ایجاد محیط حمایتی و تشویقی: ایجاد محیطی حمایتی و تشویقی برای نخبگان میتواند به افزایش انگیزه و بهرهوری آنها کمک کند و منابع لازم را برای اجرای طرحهایشان فراهم کند.
کاهش بوروکراسی: کاهش مقررات و فرآیندهای اداری پیچیده میتواند به افزایش کارایی و سرعت اجرای طرحهای نخبگان کمک کند و انگیزه آنها را برای ادامه فعالیت افزایش دهد.
تشویق به نوآوری: ایجاد برنامهها و سیاستهایی که نوآوری و خلاقیت را تشویق کنند میتواند به افزایش نقش و ظرفیت نخبگان کمک کند و ایدههای جدید را به واقعیت تبدیل کند.
تقویت شبکههای ارتباطی: تقویت شبکههای ارتباطی نخبگان با سایر نخبگان و متخصصان میتواند به تبادل دانش و تجربیات کمک کند و همکاریهای بینالمللی را افزایش دهد.
#آموزشی#شهرآفرین
رویداد نخبگانی شهرآفرین در وب (https://shahrafarin.landin.ir/event/) I بله (http://ble.ir/shahrafarin_event) I تلگرام (http://t.me/ShahrAfarain_Event)
نخبگان به عنوان افراد با استعداد، دانش و تجربه بالا، نقشی حیاتی در توسعه و پیشرفت جوامع ایفا میکنند. در نهادهای دولتی، این افراد میتوانند تاثیرات چشمگیری در بهبود کارایی و اثربخشی برنامهها و سیاستها داشته باشند.
️ ظرفیتهای نخبگان:
تحلیل و پژوهش: نخبگان با تواناییهای تحلیلی و پژوهشی خود، میتوانند در تهیه گزارشها و مطالعات برای تصمیمگیریهای کلان مشارکت کنند.
نوآوری و خلاقیت: توانایی ارائه ایدههای نوآورانه و خلاقانه از دیگر ظرفیتهای مهم نخبگان است.
رهبری و مدیریت: نخبگان با تواناییهای رهبری و مدیریتی، میتوانند به بهبود فرآیندها و افزایش کارایی سازمانها کمک کنند.
ارتباطات و شبکهسازی: نخبگان با داشتن شبکههای گسترده ارتباطی، میتوانند به تبادل دانش و تجربیات بپردازند و همکاریهای بینالمللی را تقویت کنند.
️ چالشهای حضور نخبگان:
مقاومت در برابر تغییر: برخی از مدیران و کارکنان دستگاههای اجرایی ممکن است نسبت به ایدهها و تغییرات جدید مقاومت نشان دهند که مانع از اجرای موفقیتآمیز این ایدهها میشود.
کمبود منابع: نخبگان برای اجرای ایدهها و طرحهای خود نیاز به منابع مالی و انسانی کافی دارند که در بسیاری از موارد کمبود این منابع میتواند مانع از اجرای موفقیتآمیز طرحها شود.
بوروکراسی و مقررات پیچیده: بوروکراسی و مقررات اداری پیچیده میتواند مانع از اجرای سریع و کارآمد طرحهای نخبگان شود و انگیزه آنها را کاهش دهد.
تفاوتهای فرهنگی: تفاوتهای فرهنگی در سازمانهای دولتی میتواند مانع از ارتباط موثر و همکاری بین نخبگان و سایر کارکنان شود که به نوبه خود میتواند کارایی نخبگان را کاهش دهد.
️ راهکارهای افزایش نقش نخبگان:
آموزش و توسعه حرفهای: برگزاری دورههای آموزشی و توسعه حرفهای برای نخبگان میتواند به افزایش دانش و مهارتهای آنها کمک کند و بهبود کارایی و اثربخشی آنها را به دنبال داشته باشد.
ایجاد محیط حمایتی و تشویقی: ایجاد محیطی حمایتی و تشویقی برای نخبگان میتواند به افزایش انگیزه و بهرهوری آنها کمک کند و منابع لازم را برای اجرای طرحهایشان فراهم کند.
کاهش بوروکراسی: کاهش مقررات و فرآیندهای اداری پیچیده میتواند به افزایش کارایی و سرعت اجرای طرحهای نخبگان کمک کند و انگیزه آنها را برای ادامه فعالیت افزایش دهد.
تشویق به نوآوری: ایجاد برنامهها و سیاستهایی که نوآوری و خلاقیت را تشویق کنند میتواند به افزایش نقش و ظرفیت نخبگان کمک کند و ایدههای جدید را به واقعیت تبدیل کند.
تقویت شبکههای ارتباطی: تقویت شبکههای ارتباطی نخبگان با سایر نخبگان و متخصصان میتواند به تبادل دانش و تجربیات کمک کند و همکاریهای بینالمللی را افزایش دهد.
#آموزشی#شهرآفرین
رویداد نخبگانی شهرآفرین در وب (https://shahrafarin.landin.ir/event/) I بله (http://ble.ir/shahrafarin_event) I تلگرام (http://t.me/ShahrAfarain_Event)
۱۷:۲۳
۱۷:۳۲
فرصتهای بینظیر در دستگاههای اجرایی ایران: جاذبههایی برای نخبگان
در دنیای امروز، جذب نخبگان به دستگاههای اجرایی یک اولویت کلیدی برای دولتهاست. ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست و به منظور جذب و نگهداشت نخبگان، باید مزایای شغلی و رفاهی مناسبی فراهم کند. در این مقاله به بررسی این مزایا و عواملی که نخبگان را به سمت دستگاههای اجرایی ایران جذب میکند، میپردازیم.
امنیت شغلییکی از اصلیترین عواملی که نخبگان را به سمت دستگاههای اجرایی جذب میکند، امنیت شغلی است. در حالی که در بخش خصوصی، نوسانات اقتصادی و تغییرات بازار میتواند موجب کاهش فرصتهای شغلی شود، دستگاههای اجرایی معمولاً از ثبات بیشتری برخوردارند. این امنیت شغلی برای نخبگان بسیار جذاب است، چرا که به آنها امکان میدهد تا بر روی توسعه حرفهای و شخصی خود تمرکز کنند بدون اینکه نگران از دست دادن شغل خود باشند.
مزایای مالی و حقوقدستگاههای اجرایی ایران اغلب حقوق و مزایای مالی مناسبی را ارائه میدهند که میتواند برای نخبگان جذاب باشد. این مزایا شامل حقوق پایه، پاداشها، مزایای بازنشستگی، و بیمههای درمانی و اجتماعی است. علاوه بر این، برخی از دستگاههای اجرایی ممکن است امکاناتی مانند وامهای کمبهره یا تسهیلات خرید مسکن را نیز فراهم کنند که میتواند یک عامل مهم در جذب نخبگان باشد.
تعادل بین کار و زندگیتعادل بین کار و زندگی یکی دیگر از عوامل مهم در جذب نخبگان است. دستگاههای اجرایی ایران اغلب ساعات کاری منظمتری نسبت به بخش خصوصی دارند و این امر میتواند به کارکنان کمک کند تا تعادل بهتری بین کار و زندگی شخصی خود برقرار کنند. همچنین، برخی از دستگاههای اجرایی ممکن است امکاناتی مانند مرخصیهای بیشتر، ساعات کاری انعطافپذیر، و تسهیلات رفاهی برای خانوادهها را نیز فراهم کنند.
حس مشارکت و تأثیرگذارینخبگان معمولاً به دنبال فرصتهایی هستند که بتوانند تأثیرگذاری و مشارکت بیشتری در جامعه داشته باشند. کار در دستگاههای اجرایی ایران میتواند به آنها این امکان را بدهد که در تصمیمگیریها و سیاستگذاریهای مهم کشور مشارکت داشته باشند و از این طریق به توسعه و پیشرفت کشور کمک کنند. این حس مشارکت و تأثیرگذاری میتواند یکی از عوامل مهم در جذب نخبگان به دستگاههای اجرایی باشد.
ثبات اقتصادی و اجتماعیثبات اقتصادی و اجتماعی یکی دیگر از عوامل مهم در جذب نخبگان به دستگاههای اجرایی است. در حالی که نوسانات اقتصادی و اجتماعی میتواند تأثیر منفی بر فرصتهای شغلی و شرایط کاری داشته باشد، دستگاههای اجرایی معمولاً از ثبات بیشتری برخوردارند. این ثبات میتواند به نخبگان اطمینان بیشتری بدهد که میتوانند در محیطی پایدار و قابل پیشبینی کار کنند.
حمایتهای قانونی و حقوقیدستگاههای اجرایی ایران معمولاً از حمایتهای قانونی و حقوقی مناسبی برخوردارند که میتواند برای نخبگان جذاب باشد. این حمایتها شامل قوانین کار مناسب، قراردادهای شفاف، و دسترسی به خدمات حقوقی و مشاورهای است که میتواند به نخبگان اطمینان بیشتری بدهد که حقوق و منافع آنها محفوظ خواهد ماند.
#آموزشی#شهرآفرین
رویداد نخبگانی شهرآفرین در وب (https://shahrafarin.landin.ir/event/) I بله (http://ble.ir/shahrafarin_event) I تلگرام (http://t.me/ShahrAfarain_Event)
در دنیای امروز، جذب نخبگان به دستگاههای اجرایی یک اولویت کلیدی برای دولتهاست. ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست و به منظور جذب و نگهداشت نخبگان، باید مزایای شغلی و رفاهی مناسبی فراهم کند. در این مقاله به بررسی این مزایا و عواملی که نخبگان را به سمت دستگاههای اجرایی ایران جذب میکند، میپردازیم.
امنیت شغلییکی از اصلیترین عواملی که نخبگان را به سمت دستگاههای اجرایی جذب میکند، امنیت شغلی است. در حالی که در بخش خصوصی، نوسانات اقتصادی و تغییرات بازار میتواند موجب کاهش فرصتهای شغلی شود، دستگاههای اجرایی معمولاً از ثبات بیشتری برخوردارند. این امنیت شغلی برای نخبگان بسیار جذاب است، چرا که به آنها امکان میدهد تا بر روی توسعه حرفهای و شخصی خود تمرکز کنند بدون اینکه نگران از دست دادن شغل خود باشند.
مزایای مالی و حقوقدستگاههای اجرایی ایران اغلب حقوق و مزایای مالی مناسبی را ارائه میدهند که میتواند برای نخبگان جذاب باشد. این مزایا شامل حقوق پایه، پاداشها، مزایای بازنشستگی، و بیمههای درمانی و اجتماعی است. علاوه بر این، برخی از دستگاههای اجرایی ممکن است امکاناتی مانند وامهای کمبهره یا تسهیلات خرید مسکن را نیز فراهم کنند که میتواند یک عامل مهم در جذب نخبگان باشد.
تعادل بین کار و زندگیتعادل بین کار و زندگی یکی دیگر از عوامل مهم در جذب نخبگان است. دستگاههای اجرایی ایران اغلب ساعات کاری منظمتری نسبت به بخش خصوصی دارند و این امر میتواند به کارکنان کمک کند تا تعادل بهتری بین کار و زندگی شخصی خود برقرار کنند. همچنین، برخی از دستگاههای اجرایی ممکن است امکاناتی مانند مرخصیهای بیشتر، ساعات کاری انعطافپذیر، و تسهیلات رفاهی برای خانوادهها را نیز فراهم کنند.
حس مشارکت و تأثیرگذارینخبگان معمولاً به دنبال فرصتهایی هستند که بتوانند تأثیرگذاری و مشارکت بیشتری در جامعه داشته باشند. کار در دستگاههای اجرایی ایران میتواند به آنها این امکان را بدهد که در تصمیمگیریها و سیاستگذاریهای مهم کشور مشارکت داشته باشند و از این طریق به توسعه و پیشرفت کشور کمک کنند. این حس مشارکت و تأثیرگذاری میتواند یکی از عوامل مهم در جذب نخبگان به دستگاههای اجرایی باشد.
ثبات اقتصادی و اجتماعیثبات اقتصادی و اجتماعی یکی دیگر از عوامل مهم در جذب نخبگان به دستگاههای اجرایی است. در حالی که نوسانات اقتصادی و اجتماعی میتواند تأثیر منفی بر فرصتهای شغلی و شرایط کاری داشته باشد، دستگاههای اجرایی معمولاً از ثبات بیشتری برخوردارند. این ثبات میتواند به نخبگان اطمینان بیشتری بدهد که میتوانند در محیطی پایدار و قابل پیشبینی کار کنند.
حمایتهای قانونی و حقوقیدستگاههای اجرایی ایران معمولاً از حمایتهای قانونی و حقوقی مناسبی برخوردارند که میتواند برای نخبگان جذاب باشد. این حمایتها شامل قوانین کار مناسب، قراردادهای شفاف، و دسترسی به خدمات حقوقی و مشاورهای است که میتواند به نخبگان اطمینان بیشتری بدهد که حقوق و منافع آنها محفوظ خواهد ماند.
#آموزشی#شهرآفرین
رویداد نخبگانی شهرآفرین در وب (https://shahrafarin.landin.ir/event/) I بله (http://ble.ir/shahrafarin_event) I تلگرام (http://t.me/ShahrAfarain_Event)
۱۰:۵۰
۶:۳۶
چالشها و فرصتهای مشارکت جوانان در نظام اجرایی کشور
مقدمهمشارکت جوانان در نظام اجرایی کشور، یکی از عوامل کلیدی برای دستیابی به توسعه پایدار و پویایی جامعه است. این مشارکت نه تنها به تزریق انرژی و نوآوری در سیستم اجرایی کمک میکند، بلکه به تربیت نسل آینده مدیران و تصمیمگیران نیز منجر میشود. با این حال، جوانان با چالشها و فرصتهای متعددی در این مسیر مواجه هستند.
چالشهایکی از اصلیترین چالشهای مشارکت جوانان در نظام اجرایی، عدم تجربه و سابقه کاری است. بسیاری از جوانان به دلیل کمبود تجربه، کمتر در پستهای اجرایی مهم مورد اعتماد قرار میگیرند. موانع بروکراسی و پیچیدگیهای اداری نیز میتواند انگیزه جوانان را برای ورود به عرصه اجرایی کاهش دهد. فرهنگ سازمانی سنتی که گاهی مقاومت در برابر تغییرات و نوآوریها را دارد، یکی دیگر از چالشهای اساسی است. نبود فرصتهای آموزشی و کارآموزی کافی برای آمادهسازی جوانان جهت ورود به نظام اجرایی نیز میتواند مانعی جدی باشد.
فرصتهااز سوی دیگر، مشارکت جوانان در نظام اجرایی دارای فرصتهای فراوانی است. جوانان با برخورداری از ایدههای نوآورانه و دیدگاههای تازه میتوانند به حل مسائل پیچیده و بهبود فرآیندهای اجرایی کمک کنند. توسعه فناوری و دیجیتالی شدن سیستمهای اجرایی، فرصتهای جدیدی برای مشارکت جوانان ایجاد کرده است، زیرا آنها به طور طبیعی با این فناوریها آشنا و سازگار هستند. برنامههای کارآموزی و آموزشی که از سوی دولت و نهادهای مختلف ارائه میشود، میتواند به توانمندسازی جوانان و افزایش مهارتهای آنها کمک کند.
#آموزشی#شهرآفرین
رویداد نخبگانی شهرآفرین در وب (https://shahrafarin.landin.ir/event/) I بله (http://ble.ir/shahrafarin_event) I تلگرام (http://t.me/ShahrAfarain_Event)
مقدمهمشارکت جوانان در نظام اجرایی کشور، یکی از عوامل کلیدی برای دستیابی به توسعه پایدار و پویایی جامعه است. این مشارکت نه تنها به تزریق انرژی و نوآوری در سیستم اجرایی کمک میکند، بلکه به تربیت نسل آینده مدیران و تصمیمگیران نیز منجر میشود. با این حال، جوانان با چالشها و فرصتهای متعددی در این مسیر مواجه هستند.
چالشهایکی از اصلیترین چالشهای مشارکت جوانان در نظام اجرایی، عدم تجربه و سابقه کاری است. بسیاری از جوانان به دلیل کمبود تجربه، کمتر در پستهای اجرایی مهم مورد اعتماد قرار میگیرند. موانع بروکراسی و پیچیدگیهای اداری نیز میتواند انگیزه جوانان را برای ورود به عرصه اجرایی کاهش دهد. فرهنگ سازمانی سنتی که گاهی مقاومت در برابر تغییرات و نوآوریها را دارد، یکی دیگر از چالشهای اساسی است. نبود فرصتهای آموزشی و کارآموزی کافی برای آمادهسازی جوانان جهت ورود به نظام اجرایی نیز میتواند مانعی جدی باشد.
فرصتهااز سوی دیگر، مشارکت جوانان در نظام اجرایی دارای فرصتهای فراوانی است. جوانان با برخورداری از ایدههای نوآورانه و دیدگاههای تازه میتوانند به حل مسائل پیچیده و بهبود فرآیندهای اجرایی کمک کنند. توسعه فناوری و دیجیتالی شدن سیستمهای اجرایی، فرصتهای جدیدی برای مشارکت جوانان ایجاد کرده است، زیرا آنها به طور طبیعی با این فناوریها آشنا و سازگار هستند. برنامههای کارآموزی و آموزشی که از سوی دولت و نهادهای مختلف ارائه میشود، میتواند به توانمندسازی جوانان و افزایش مهارتهای آنها کمک کند.
#آموزشی#شهرآفرین
رویداد نخبگانی شهرآفرین در وب (https://shahrafarin.landin.ir/event/) I بله (http://ble.ir/shahrafarin_event) I تلگرام (http://t.me/ShahrAfarain_Event)
۷:۲۵
راههای توانمندسازی جوانان برای ایفای نقشهای کلیدی در نظام تصمیم گیری و سیاستگذاری
توانمندسازی جوانان برای ایفای نقشهای کلیدی در نظام تصمیمگیری و سیاستگذاری امری حیاتی برای توسعه پایدار و ایجاد جوامع عادلانه و فراگیر است. در این راستا، مجموعهای از راهکارها و استراتژیها میتواند به جوانان کمک کند تا نقش مؤثری در این زمینه ایفا کنند.
آموزش و آگاهیبخشیاولین گام در توانمندسازی جوانان، آموزش و آگاهیبخشی درباره نظامهای تصمیمگیری و سیاستگذاری است. برگزاری کارگاهها و دورههای آموزشی که به جوانان اطلاعات کافی درباره فرآیندهای تصمیمگیری، اصول سیاستگذاری و نقشهای کلیدی در این نظامها ارائه دهد، میتواند پایههای محکمتری برای مشارکت آنها ایجاد کند.
تقویت مهارتهای رهبری و مذاکرهمهارتهای رهبری و مذاکره برای ایفای نقشهای کلیدی در سیاستگذاری ضروری هستند. برنامههای آموزشی و تمرینی که به جوانان کمک میکند این مهارتها را تقویت کنند، میتواند تأثیر بسزایی در افزایش توانمندیهای آنها داشته باشد. این برنامهها باید شامل تمرینهای عملی، شبیهسازی مذاکرات و فرصتهای شبکهسازی با رهبران باتجربه باشد.
ایجاد فرصتهای مشارکتفراهم کردن فرصتهای مشارکت جوانان در فرآیندهای تصمیمگیری و سیاستگذاری یکی از مهمترین اقدامات است. ایجاد نهادهای مشورتی جوانان، برگزاری جلسات عمومی و فراهم کردن پلتفرمهای آنلاین برای بیان نظرات و ایدهها، میتواند به جوانان کمک کند تا به صورت فعال در این فرآیندها شرکت کنند.
حمایت و مشاورهحمایت و مشاوره از سوی سازمانها و نهادهای دولتی و غیردولتی میتواند جوانان را در مسیر ایفای نقشهای کلیدی یاری کند. برنامههای مشاورهای که به جوانان کمک میکند تا مسیر شغلی و حرفهای خود را در زمینه سیاستگذاری و تصمیمگیری پیدا کنند، میتواند تأثیر قابلتوجهی در افزایش توانمندیهای آنها داشته باشد.
شبکهسازی و ارتباطاتشبکهسازی و ایجاد ارتباطات مؤثر با افراد و سازمانهای مرتبط در زمینه تصمیمگیری و سیاستگذاری، از دیگر راههای توانمندسازی جوانان است. حضور در کنفرانسها، سمینارها و رویدادهای مرتبط، فرصتهای بینظیری برای ایجاد این شبکهها فراهم میکند.
#آموزشی#شهرآفرین
رویداد نخبگانی شهرآفرین در وب (https://shahrafarin.landin.ir/event/) I بله (http://ble.ir/shahrafarin_event) I تلگرام (http://t.me/ShahrAfarain_Event)
توانمندسازی جوانان برای ایفای نقشهای کلیدی در نظام تصمیمگیری و سیاستگذاری امری حیاتی برای توسعه پایدار و ایجاد جوامع عادلانه و فراگیر است. در این راستا، مجموعهای از راهکارها و استراتژیها میتواند به جوانان کمک کند تا نقش مؤثری در این زمینه ایفا کنند.
آموزش و آگاهیبخشیاولین گام در توانمندسازی جوانان، آموزش و آگاهیبخشی درباره نظامهای تصمیمگیری و سیاستگذاری است. برگزاری کارگاهها و دورههای آموزشی که به جوانان اطلاعات کافی درباره فرآیندهای تصمیمگیری، اصول سیاستگذاری و نقشهای کلیدی در این نظامها ارائه دهد، میتواند پایههای محکمتری برای مشارکت آنها ایجاد کند.
تقویت مهارتهای رهبری و مذاکرهمهارتهای رهبری و مذاکره برای ایفای نقشهای کلیدی در سیاستگذاری ضروری هستند. برنامههای آموزشی و تمرینی که به جوانان کمک میکند این مهارتها را تقویت کنند، میتواند تأثیر بسزایی در افزایش توانمندیهای آنها داشته باشد. این برنامهها باید شامل تمرینهای عملی، شبیهسازی مذاکرات و فرصتهای شبکهسازی با رهبران باتجربه باشد.
ایجاد فرصتهای مشارکتفراهم کردن فرصتهای مشارکت جوانان در فرآیندهای تصمیمگیری و سیاستگذاری یکی از مهمترین اقدامات است. ایجاد نهادهای مشورتی جوانان، برگزاری جلسات عمومی و فراهم کردن پلتفرمهای آنلاین برای بیان نظرات و ایدهها، میتواند به جوانان کمک کند تا به صورت فعال در این فرآیندها شرکت کنند.
حمایت و مشاورهحمایت و مشاوره از سوی سازمانها و نهادهای دولتی و غیردولتی میتواند جوانان را در مسیر ایفای نقشهای کلیدی یاری کند. برنامههای مشاورهای که به جوانان کمک میکند تا مسیر شغلی و حرفهای خود را در زمینه سیاستگذاری و تصمیمگیری پیدا کنند، میتواند تأثیر قابلتوجهی در افزایش توانمندیهای آنها داشته باشد.
شبکهسازی و ارتباطاتشبکهسازی و ایجاد ارتباطات مؤثر با افراد و سازمانهای مرتبط در زمینه تصمیمگیری و سیاستگذاری، از دیگر راههای توانمندسازی جوانان است. حضور در کنفرانسها، سمینارها و رویدادهای مرتبط، فرصتهای بینظیری برای ایجاد این شبکهها فراهم میکند.
#آموزشی#شهرآفرین
رویداد نخبگانی شهرآفرین در وب (https://shahrafarin.landin.ir/event/) I بله (http://ble.ir/shahrafarin_event) I تلگرام (http://t.me/ShahrAfarain_Event)
۷:۰۹
تجارب موفق کشورهای دیگر در جذب نخبگان به نظام اجرایی
جذب نخبگان به نظام اجرایی یکی از مهمترین راهکارهایی است که کشورهای مختلف برای توسعه و پیشرفت خود به کار گرفتهاند. تجارب موفق کشورهای دیگر در این زمینه نشان میدهد که سیاستها و برنامههای خاصی میتواند به کارآمدی و بهرهوری سیستم اجرایی بیفزاید.
سنگاپور: سرمایهگذاری در آموزش و توسعه نیروی انسانیسنگاپور یکی از موفقترین نمونهها در جذب نخبگان به نظام اجرایی است. این کشور با سرمایهگذاری کلان در بخش آموزش و توسعه نیروی انسانی، توانسته است نیروی کاری ماهر و نخبهای را پرورش دهد. برنامههای بورس تحصیلی و آموزشهای تخصصی در دانشگاههای برتر دنیا، جوانان سنگاپوری را به سوی بازگشت به کشور و خدمت در نظام اجرایی ترغیب میکند. همچنین، ایجاد محیطی پویا و مبتنی بر شایستهسالاری در نظام اجرایی، انگیزهبخش نخبگان برای فعالیت در این حوزه است.
آلمان: نظام آموزش دوگانه و تحقیقات علمیآلمان نیز با نظام آموزشی دوگانه خود، توانسته است نخبگان را به سوی نظام اجرایی جذب کند. این نظام که ترکیبی از آموزش تئوری و کار عملی است، مهارتهای لازم را به دانشجویان منتقل کرده و آنها را برای ورود به بازار کار آماده میکند. همچنین، حمایت گسترده از تحقیقات علمی و ارائه فرصتهای شغلی در مراکز تحقیقاتی و دانشگاهها، نخبگان را به سوی فعالیت در حوزههای اجرایی و تصمیمگیری سوق میدهد.
کانادا: سیاستهای مهاجرتی و حمایت از نخبگانکانادا با سیاستهای مهاجرتی جذب نخبگان، یکی دیگر از کشورهای موفق در این زمینه است. برنامههای مهاجرتی مانند اکسپرس اینتری، به نخبگان و افراد با تواناییهای ویژه اجازه میدهد به سرعت وارد کشور شده و در نظام اجرایی فعالیت کنند. علاوه بر این، حمایتهای مالی و ارائه تسهیلات ویژه به نخبگان، آنها را ترغیب به اقامت و کار در کانادا میکند.
کره جنوبی: همکاری بین صنعت و دانشگاهکره جنوبی نیز با ایجاد پل ارتباطی بین دانشگاهها و صنایع، نخبگان را به نظام اجرایی جذب کرده است. برنامههای مشترک تحقیق و توسعه بین دانشگاهها و شرکتهای بزرگ، فرصتهای شغلی مناسبی را برای نخبگان فراهم میآورد. همچنین، سیاستهای حمایتی دولت از استارتآپها و کارآفرینی، زمینه را برای فعالیت نخبگان در حوزههای مختلف فراهم میکند.
استرالیا: برنامههای توسعه رهبریاسترالیا با برنامههای توسعه رهبری و آموزشهای تخصصی برای نخبگان، توانسته است آنها را به سوی نظام اجرایی جذب کند. این برنامهها که شامل آموزشهای مدیریتی، رهبری و توسعه مهارتهای نرم است، نخبگان را برای ایفای نقشهای کلیدی در نظام اجرایی آماده میکند. همچنین، فرصتهای شغلی متنوع و محیط کاری مناسب، انگیزهبخش نخبگان برای فعالیت در این کشور است.
#آموزشی#شهرآفرین
رویداد نخبگانی شهرآفرین در وب (https://shahrafarin.landin.ir/event/) I بله (http://ble.ir/shahrafarin_event) I تلگرام (http://t.me/ShahrAfarain_Event)
جذب نخبگان به نظام اجرایی یکی از مهمترین راهکارهایی است که کشورهای مختلف برای توسعه و پیشرفت خود به کار گرفتهاند. تجارب موفق کشورهای دیگر در این زمینه نشان میدهد که سیاستها و برنامههای خاصی میتواند به کارآمدی و بهرهوری سیستم اجرایی بیفزاید.
سنگاپور: سرمایهگذاری در آموزش و توسعه نیروی انسانیسنگاپور یکی از موفقترین نمونهها در جذب نخبگان به نظام اجرایی است. این کشور با سرمایهگذاری کلان در بخش آموزش و توسعه نیروی انسانی، توانسته است نیروی کاری ماهر و نخبهای را پرورش دهد. برنامههای بورس تحصیلی و آموزشهای تخصصی در دانشگاههای برتر دنیا، جوانان سنگاپوری را به سوی بازگشت به کشور و خدمت در نظام اجرایی ترغیب میکند. همچنین، ایجاد محیطی پویا و مبتنی بر شایستهسالاری در نظام اجرایی، انگیزهبخش نخبگان برای فعالیت در این حوزه است.
آلمان: نظام آموزش دوگانه و تحقیقات علمیآلمان نیز با نظام آموزشی دوگانه خود، توانسته است نخبگان را به سوی نظام اجرایی جذب کند. این نظام که ترکیبی از آموزش تئوری و کار عملی است، مهارتهای لازم را به دانشجویان منتقل کرده و آنها را برای ورود به بازار کار آماده میکند. همچنین، حمایت گسترده از تحقیقات علمی و ارائه فرصتهای شغلی در مراکز تحقیقاتی و دانشگاهها، نخبگان را به سوی فعالیت در حوزههای اجرایی و تصمیمگیری سوق میدهد.
کانادا: سیاستهای مهاجرتی و حمایت از نخبگانکانادا با سیاستهای مهاجرتی جذب نخبگان، یکی دیگر از کشورهای موفق در این زمینه است. برنامههای مهاجرتی مانند اکسپرس اینتری، به نخبگان و افراد با تواناییهای ویژه اجازه میدهد به سرعت وارد کشور شده و در نظام اجرایی فعالیت کنند. علاوه بر این، حمایتهای مالی و ارائه تسهیلات ویژه به نخبگان، آنها را ترغیب به اقامت و کار در کانادا میکند.
کره جنوبی: همکاری بین صنعت و دانشگاهکره جنوبی نیز با ایجاد پل ارتباطی بین دانشگاهها و صنایع، نخبگان را به نظام اجرایی جذب کرده است. برنامههای مشترک تحقیق و توسعه بین دانشگاهها و شرکتهای بزرگ، فرصتهای شغلی مناسبی را برای نخبگان فراهم میآورد. همچنین، سیاستهای حمایتی دولت از استارتآپها و کارآفرینی، زمینه را برای فعالیت نخبگان در حوزههای مختلف فراهم میکند.
استرالیا: برنامههای توسعه رهبریاسترالیا با برنامههای توسعه رهبری و آموزشهای تخصصی برای نخبگان، توانسته است آنها را به سوی نظام اجرایی جذب کند. این برنامهها که شامل آموزشهای مدیریتی، رهبری و توسعه مهارتهای نرم است، نخبگان را برای ایفای نقشهای کلیدی در نظام اجرایی آماده میکند. همچنین، فرصتهای شغلی متنوع و محیط کاری مناسب، انگیزهبخش نخبگان برای فعالیت در این کشور است.
#آموزشی#شهرآفرین
رویداد نخبگانی شهرآفرین در وب (https://shahrafarin.landin.ir/event/) I بله (http://ble.ir/shahrafarin_event) I تلگرام (http://t.me/ShahrAfarain_Event)
۲۰:۲۱
موانع موجود برای نقش آفرینی نخبگان جوان در پیشرفت و توسعه ایران
نخبگان جوان در هر کشوری میتوانند نقشی حیاتی در پیشرفت و توسعه آن کشور ایفا کنند. با این حال، در ایران، موانع متعددی وجود دارد که نقشآفرینی نخبگان جوان را محدود میکند. این موانع در حوزههای مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی ظهور میکنند و هر کدام به نوعی سد راه پیشرفت جوانان نخبه هستند.
موانع فرهنگییکی از موانع عمده فرهنگی، نگرش سنتی جامعه به جوانان است. بسیاری از افراد جامعه به نخبگان جوان به چشم افرادی بدون تجربه کافی نگاه میکنند. این نگرش منفی سبب میشود تا جوانان نخبه نتوانند به راحتی وارد عرصههای تصمیمگیری و اجرایی شوند. علاوه بر این، برخی نهادها و سازمانها نیز تمایل دارند تا بیشتر به افراد با تجربههای طولانیمدت اعتماد کنند و این موضوع مانع از مشارکت فعال نخبگان جوان میشود.
موانع اجتماعیاز منظر اجتماعی، مشکلات مربوط به شبکهسازی و ارتباطات اجتماعی نیز از موانع مهمی هستند. در بسیاری از موارد، نخبگان جوان به دلیل عدم دسترسی به شبکههای اجتماعی قدرتمند و موثر، نمیتوانند ایدهها و نوآوریهای خود را به درستی معرفی و اجرا کنند. همچنین، نبود ساختارهای مناسب برای شناسایی و پرورش استعدادهای جوان، سبب میشود که بسیاری از نخبگان نتوانند مسیر صحیح را برای رشد و پیشرفت خود پیدا کنند.
موانع اقتصادیموانع اقتصادی نیز نقش مهمی در محدودیتهای موجود برای نخبگان جوان دارند. مشکلات اقتصادی کشور، بیکاری و عدم ثبات مالی از جمله عواملی هستند که مانع از آن میشوند که جوانان نخبه بتوانند به راحتی وارد بازار کار شوند و ایدههای نوآورانه خود را به مرحله اجرا برسانند. همچنین، عدم وجود حمایتهای مالی و اعتباری مناسب برای استارتاپها و طرحهای نوآورانه نیز یکی دیگر از موانع اقتصادی است که نخبگان جوان با آن مواجه هستند. این مسائل اقتصادی باعث میشود که جوانان نخبه نتوانند به راحتی روی ایدهها و پروژههای خود تمرکز کنند و به جای آن مجبور به انجام کارهای غیرمرتبط و کمدرآمد شوند.
موانع سیاسیاز جنبه سیاسی، سیستم سیاسی و ساختارهای موجود در بسیاری از موارد اجازه نمیدهند که جوانان نخبه به راحتی وارد عرصههای تصمیمگیری و اجرایی شوند. عدم وجود فضای باز سیاسی و محدودیتهای مرتبط با آزادی بیان و اندیشه نیز سبب میشود که نخبگان جوان نتوانند به راحتی نظرات و ایدههای خود را مطرح کنند و در فرآیندهای سیاسی نقش فعالی ایفا کنند. علاوه بر این، بسیاری از جوانان نخبه به دلیل عدم اعتماد به سیستمهای انتخاباتی و نحوه گزینش مدیران و مسئولان، احساس ناامیدی و بیانگیزگی میکنند و این موضوع منجر به خروج مغزها و مهاجرت نخبگان به خارج از کشور میشود.
#آموزشی#شهرآفرین
رویداد نخبگانی شهرآفرین در وب (https://shahrafarin.landin.ir/event/) I بله (http://ble.ir/shahrafarin_event) I تلگرام (http://t.me/ShahrAfarain_Event)
نخبگان جوان در هر کشوری میتوانند نقشی حیاتی در پیشرفت و توسعه آن کشور ایفا کنند. با این حال، در ایران، موانع متعددی وجود دارد که نقشآفرینی نخبگان جوان را محدود میکند. این موانع در حوزههای مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی ظهور میکنند و هر کدام به نوعی سد راه پیشرفت جوانان نخبه هستند.
موانع فرهنگییکی از موانع عمده فرهنگی، نگرش سنتی جامعه به جوانان است. بسیاری از افراد جامعه به نخبگان جوان به چشم افرادی بدون تجربه کافی نگاه میکنند. این نگرش منفی سبب میشود تا جوانان نخبه نتوانند به راحتی وارد عرصههای تصمیمگیری و اجرایی شوند. علاوه بر این، برخی نهادها و سازمانها نیز تمایل دارند تا بیشتر به افراد با تجربههای طولانیمدت اعتماد کنند و این موضوع مانع از مشارکت فعال نخبگان جوان میشود.
موانع اجتماعیاز منظر اجتماعی، مشکلات مربوط به شبکهسازی و ارتباطات اجتماعی نیز از موانع مهمی هستند. در بسیاری از موارد، نخبگان جوان به دلیل عدم دسترسی به شبکههای اجتماعی قدرتمند و موثر، نمیتوانند ایدهها و نوآوریهای خود را به درستی معرفی و اجرا کنند. همچنین، نبود ساختارهای مناسب برای شناسایی و پرورش استعدادهای جوان، سبب میشود که بسیاری از نخبگان نتوانند مسیر صحیح را برای رشد و پیشرفت خود پیدا کنند.
موانع اقتصادیموانع اقتصادی نیز نقش مهمی در محدودیتهای موجود برای نخبگان جوان دارند. مشکلات اقتصادی کشور، بیکاری و عدم ثبات مالی از جمله عواملی هستند که مانع از آن میشوند که جوانان نخبه بتوانند به راحتی وارد بازار کار شوند و ایدههای نوآورانه خود را به مرحله اجرا برسانند. همچنین، عدم وجود حمایتهای مالی و اعتباری مناسب برای استارتاپها و طرحهای نوآورانه نیز یکی دیگر از موانع اقتصادی است که نخبگان جوان با آن مواجه هستند. این مسائل اقتصادی باعث میشود که جوانان نخبه نتوانند به راحتی روی ایدهها و پروژههای خود تمرکز کنند و به جای آن مجبور به انجام کارهای غیرمرتبط و کمدرآمد شوند.
موانع سیاسیاز جنبه سیاسی، سیستم سیاسی و ساختارهای موجود در بسیاری از موارد اجازه نمیدهند که جوانان نخبه به راحتی وارد عرصههای تصمیمگیری و اجرایی شوند. عدم وجود فضای باز سیاسی و محدودیتهای مرتبط با آزادی بیان و اندیشه نیز سبب میشود که نخبگان جوان نتوانند به راحتی نظرات و ایدههای خود را مطرح کنند و در فرآیندهای سیاسی نقش فعالی ایفا کنند. علاوه بر این، بسیاری از جوانان نخبه به دلیل عدم اعتماد به سیستمهای انتخاباتی و نحوه گزینش مدیران و مسئولان، احساس ناامیدی و بیانگیزگی میکنند و این موضوع منجر به خروج مغزها و مهاجرت نخبگان به خارج از کشور میشود.
#آموزشی#شهرآفرین
رویداد نخبگانی شهرآفرین در وب (https://shahrafarin.landin.ir/event/) I بله (http://ble.ir/shahrafarin_event) I تلگرام (http://t.me/ShahrAfarain_Event)
۹:۱۲
بررسی سیاستها و برنامههای حمایتی دولت از نخبگان
در هر کشوری، نخبگان به عنوان منابع با ارزش انسانی تلقی میشوند که میتوانند موتور محرک توسعه و پیشرفت باشند. در ایران نیز دولت با درک اهمیت نخبگان و ظرفیتهای بالای آنها، سیاستها و برنامههای حمایتی متعددی را برای تشویق و نگهداشت این افراد به اجرا گذاشته است. در این نوشته، به بررسی این سیاستها و برنامههای حمایتی خواهیم پرداخت.
برنامههای بورس تحصیلی و آموزشییکی از اصلیترین راههای حمایت از نخبگان، اعطای بورسهای تحصیلی و آموزشی به دانشجویان و پژوهشگران برتر است. این بورسها اغلب شامل تامین هزینههای تحصیل، فرصتهای تحقیقاتی و حتی دورههای آموزشی در خارج از کشور میشود. هدف از این برنامهها، ارتقاء سطح علمی نخبگان و بازگرداندن دانشآموختگان به کشور برای انتقال دانش و تجربههای کسب شده است.
تشکیل بنیاد ملی نخبگانبنیاد ملی نخبگان با هدف شناسایی، حمایت و توسعه نخبگان کشور تشکیل شده است. این بنیاد با ارائه برنامههای حمایتی متنوع، از جمله مشاورههای تخصصی، کارگاههای آموزشی و حمایت مالی از پروژههای تحقیقاتی، به رشد و شکوفایی نخبگان کمک میکند. یکی از برنامههای کلیدی این بنیاد، حمایت از بازگشت نخبگان ایرانی مقیم خارج از کشور و بهرهگیری از تخصص و تجربه آنهاست.
جوایز و تقدیرهای ملیاعطای جوایز و تقدیرهای ملی به نخبگان در زمینههای مختلف علمی، فرهنگی و هنری، یکی دیگر از روشهای حمایت از نخبگان است. این جوایز نه تنها انگیزهای برای تلاش بیشتر نخبگان ایجاد میکند، بلکه باعث شناخته شدن آنها در سطح ملی و بینالمللی میشود.
تسهیلات در زمینه اشتغال و مسکندولت با ارائه تسهیلاتی در زمینه اشتغال و مسکن، تلاش میکند تا نخبگان را به ماندن در کشور و فعالیت در زمینههای تخصصی ترغیب کند. این تسهیلات شامل استخدام در دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی، ارائه وامهای مسکن و ایجاد شرایط مناسب کاری میشود.
#آموزشی#شهرآفرین
رویداد نخبگانی شهرآفرین در وب (https://shahrafarin.landin.ir/event/) I بله (http://ble.ir/shahrafarin_event) I تلگرام (http://t.me/ShahrAfarain_Event)
در هر کشوری، نخبگان به عنوان منابع با ارزش انسانی تلقی میشوند که میتوانند موتور محرک توسعه و پیشرفت باشند. در ایران نیز دولت با درک اهمیت نخبگان و ظرفیتهای بالای آنها، سیاستها و برنامههای حمایتی متعددی را برای تشویق و نگهداشت این افراد به اجرا گذاشته است. در این نوشته، به بررسی این سیاستها و برنامههای حمایتی خواهیم پرداخت.
برنامههای بورس تحصیلی و آموزشییکی از اصلیترین راههای حمایت از نخبگان، اعطای بورسهای تحصیلی و آموزشی به دانشجویان و پژوهشگران برتر است. این بورسها اغلب شامل تامین هزینههای تحصیل، فرصتهای تحقیقاتی و حتی دورههای آموزشی در خارج از کشور میشود. هدف از این برنامهها، ارتقاء سطح علمی نخبگان و بازگرداندن دانشآموختگان به کشور برای انتقال دانش و تجربههای کسب شده است.
تشکیل بنیاد ملی نخبگانبنیاد ملی نخبگان با هدف شناسایی، حمایت و توسعه نخبگان کشور تشکیل شده است. این بنیاد با ارائه برنامههای حمایتی متنوع، از جمله مشاورههای تخصصی، کارگاههای آموزشی و حمایت مالی از پروژههای تحقیقاتی، به رشد و شکوفایی نخبگان کمک میکند. یکی از برنامههای کلیدی این بنیاد، حمایت از بازگشت نخبگان ایرانی مقیم خارج از کشور و بهرهگیری از تخصص و تجربه آنهاست.
جوایز و تقدیرهای ملیاعطای جوایز و تقدیرهای ملی به نخبگان در زمینههای مختلف علمی، فرهنگی و هنری، یکی دیگر از روشهای حمایت از نخبگان است. این جوایز نه تنها انگیزهای برای تلاش بیشتر نخبگان ایجاد میکند، بلکه باعث شناخته شدن آنها در سطح ملی و بینالمللی میشود.
تسهیلات در زمینه اشتغال و مسکندولت با ارائه تسهیلاتی در زمینه اشتغال و مسکن، تلاش میکند تا نخبگان را به ماندن در کشور و فعالیت در زمینههای تخصصی ترغیب کند. این تسهیلات شامل استخدام در دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی، ارائه وامهای مسکن و ایجاد شرایط مناسب کاری میشود.
#آموزشی#شهرآفرین
رویداد نخبگانی شهرآفرین در وب (https://shahrafarin.landin.ir/event/) I بله (http://ble.ir/shahrafarin_event) I تلگرام (http://t.me/ShahrAfarain_Event)
۱۶:۴۷
۱۰:۱۹
۸:۴۳
۸:۱۰
۷:۱۴
۹:۳۱
۴:۵۷
۸:۰۴
۵:۲۵
۷:۳۹