عرض سلام و ادب و شب بخیر خدمت دانشآموزان و والدین گرامی؛ توجه داشته باشید که حتماً برنامه شاد را به روز رسانی کنید که احیاناً فردا در استفاده از برنامه شاد دچار مشکل نشوید.
۲۰:۴۹
بازارسال شده از مجمع مدیران و کارشناسان آ.پ دهاقان
به همه دانش آموزان و معلمان اعلام فرمایید نسبت به به روز رسانی برنامه شاد و نصب آن اقدام نمایند
۱۵:۱۵
بازارسال شده از مجمع مدیران و کارشناسان آ.پ دهاقان
سئوال همکار:با سلام. چرا معلم نمی تواند دانش آموز را عضو کلاس شاد کند؟
جواب:سلام۱- چون ممکن است اسم آن دانش آموز در لیست مخاطبین گوشی معلم نیست.۲- دانش آموز هنوز شاد را نصب نکرده، یا نصب کرده ولی احراز هویت نشده است۴- دانش آموز در قسمت حریم خصوصی، اجازه اد کردن به گروهها را به "همه" نداده و باید اصلاح کند.۵- اگر همه اینها انجام شده و درست نشده، بهتره یکبار موقتا سیمکارت شو عوض کند مثلا با سیمکارت پدر یا مادر احراز کند#مشکل #اضافه_کردن#سوال
جواب:سلام۱- چون ممکن است اسم آن دانش آموز در لیست مخاطبین گوشی معلم نیست.۲- دانش آموز هنوز شاد را نصب نکرده، یا نصب کرده ولی احراز هویت نشده است۴- دانش آموز در قسمت حریم خصوصی، اجازه اد کردن به گروهها را به "همه" نداده و باید اصلاح کند.۵- اگر همه اینها انجام شده و درست نشده، بهتره یکبار موقتا سیمکارت شو عوض کند مثلا با سیمکارت پدر یا مادر احراز کند#مشکل #اضافه_کردن#سوال
۱۹:۴۳
بازارسال شده از گروه مدیران دوره ابتدایی
فراخوان WHO در مورد مسابقه نقاشي برای دانش آموزان با موضوع " محافظت از خود و مردم در برابر بيماري همه گير كوويد 19 " به صورت مجازي. موارد به نحو مقتضي به دانش آموزان اطلاع رساني شود. لازم به ذكر است حداكثر مهلت ارسال آثار ( به صورت اسكن شده ) تا تاريخ 10 دي ماه سال جاري به آدرس ايميل whoartcovid@gmail.com مي باشد.
#مسابقه_نقاشی
@healtheducation
#مسابقه_نقاشی
@healtheducation
۱۸:۱۰
۷:۲۱
۷:۲۱
بازارسال شده از گروه همکاران دبستان خیر ساز عبدی
۸:۰۷
بازارسال شده از گروه همکاران دبستان خیر ساز عبدی
۸:۰۷
دانش آموزان دررصورت تمایل آثار خود را به شماره واتساپ ۰۹۹۲۹۲۹۹۱۹۲ ارسال نمایند
۸:۰۹
بازارسال شده از گروه مدیران متوسطه دوم دهاقان
۱۹:۱۸
بازارسال شده از گروه مدیران دوره ابتدایی
همکاران ارجمندباسلام وتحیاتنکات مهم و ویژه در خصوص آزمون روز نهج البلاغه
به مناسبت هفته قرآن، عترت و نماز، آزمون روز نهج البلاغه به عنوان یک کار ارزشمند و معنوی، در تاریخ های ۲۴ آذر ماه (آزمون پایه دوم تا ششم)، ۲۵ آذرماه (آزمون دوره متوسطه) و ۲۶ آذرماه (آزمون دوره متوسطه دوم) مطابق موارد مندرج در نامه اداری، از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب برگزار می گردد.در این خصوص لازم است مدیران محترم و مربیان گرامی نسبت به اطلاع رسانی به دانش آموزان آموزشگاه، جهت ثبت نام در سامانه: http://erp.isfedu.ir/eforms/nahj اقدام نمایند.َ ضمنا برای ثبت نام، نیاز به رمز و پسورد نمی باشد.لازم به ذکر است بعد از ثبت نام دانش آموزان در سامانه فوق، آزمون نهج البلاغه در روزهای تعیین شده، با مراجعه به سامانه آزمون الکترونیکی به آدرس: azmoon.isfedu.ir امکان پذیر می باشد. با توجه به اینکه سامانه ثبت نام و سامانه شرکت در آزمون مجزا می باشد مدیران محترم و مربیان گرامی در توجیه دانش آموزان، بر این نکته تاکید فرمایند.برای ثبت نام در سامانه، صرفا با یک کلیک بر روی لینک http://erp.isfedu.ir/eforms/nahj گزینه های ثبت نامی قابل مشاهده خواهد بود.
به مناسبت هفته قرآن، عترت و نماز، آزمون روز نهج البلاغه به عنوان یک کار ارزشمند و معنوی، در تاریخ های ۲۴ آذر ماه (آزمون پایه دوم تا ششم)، ۲۵ آذرماه (آزمون دوره متوسطه) و ۲۶ آذرماه (آزمون دوره متوسطه دوم) مطابق موارد مندرج در نامه اداری، از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب برگزار می گردد.در این خصوص لازم است مدیران محترم و مربیان گرامی نسبت به اطلاع رسانی به دانش آموزان آموزشگاه، جهت ثبت نام در سامانه: http://erp.isfedu.ir/eforms/nahj اقدام نمایند.َ ضمنا برای ثبت نام، نیاز به رمز و پسورد نمی باشد.لازم به ذکر است بعد از ثبت نام دانش آموزان در سامانه فوق، آزمون نهج البلاغه در روزهای تعیین شده، با مراجعه به سامانه آزمون الکترونیکی به آدرس: azmoon.isfedu.ir امکان پذیر می باشد. با توجه به اینکه سامانه ثبت نام و سامانه شرکت در آزمون مجزا می باشد مدیران محترم و مربیان گرامی در توجیه دانش آموزان، بر این نکته تاکید فرمایند.برای ثبت نام در سامانه، صرفا با یک کلیک بر روی لینک http://erp.isfedu.ir/eforms/nahj گزینه های ثبت نامی قابل مشاهده خواهد بود.
۱۴:۴۱
کد مدرسه شریف جهت ثبت نام 95040240 می باشد
۱۵:۲۳
۷:۰۷
بازارسال شده از گروه مدیران دوره ابتدایی
۲۰:۴۱
بازارسال شده از گروه مدیران دوره ابتدایی
● یادتان هست سعدی در گلستان میگفت:
" دو کس رنج بیهوده بردند و سعی بی فایده کردند : یکی آن که اندوخت و نخورد،و دیگر آن که آموخت و نکرد ".
حالا یونسکو هم در جدیدترین تعریفش از سواد همان حرف سعدی را زده است.
● شاید برایتان جالب باشد که بدانید مفهوم سواد در قرن گذشته، تغییرات بسیاری کرده است و این چهارمین تعریف سواد است که توسط یونسکو به صورت رسمی اعلام میشود. به طور خلاصه و طبق این تعریف، باسواد کسی است که بتواند از خواندهها و دانستههای خود تغییری در زندگی خود ایجاد کند.
با تعریف جدیدی که یونسکو ارایه داده باسوادی ، توانایی #«تغییر» (Change) است و باسواد کسی است که بتواند با آموختههایش، تغییری در زندگی خود ایجاد کند.
در ادامه و بعد از مروری کوتاه بر تعاریف سواد از ابتدا تا امروز، نکاتی درباره ایجاد تغییر در زندگی بر اساس دانستهها و راهکارهای دستیابی به این مهم، مطرح خواهیم کرد.
●اولین تعریف○ توانایی خواندن و نوشتناولین تعریفی که از سواد در اوایل قرن بیستم ارائه شد، صرفا به توانایی خواندن و نوشتن زبان مادری معطوف بود. طبق این تعریف، فردی با سواد محسوب میشد که توانایی خواندن و نوشتن زبان مادری خود را داشته باشد.
●دومین تعریف○ اضافه شدن یاد گرفتن رایانه و یک زبان خارجیدر اواخر قرن بیستم، سازمان ملل تعریف دومی از سواد را ارائه کرد. در این تعریف جدید، علاوه بر توانایی خواندن و نوشتن زبان مادری، توانایی استفاده از رایانه و دانستن یک زبان خارجی هم اضافه شد. بدین ترتیب به افرادی که توان خواندن و نوشتن، استفاده از رایانه و صحبت و درک مطلب به یک زبان خارجی را داشتند، باسواد گفته شد. قاعدتا طبق این تعریف بسیاری از دانشجویان و دانشآموختگان دانشگاهی کشور ما بیسواد محسوب میشوند چون دانش زبان خارجی بیشتر افراد کم است.
●سومین تعریف○ اضافه شدن ۱۲ نوع سوادسازمان ملل در دهه دوم قرن ۲۱، باز هم در مفهوم سواد تغییر ایجاد کرد. در این تعریف سوم کلا ماهیت سواد تغییر یافت. مهارتهایی اعلام شد که داشتن این تواناییها و مهارتها مصداق باسواد بودن قرار گرفت. بدین ترتیب شخصی که در یک رشته دانشگاهی موفق به دریافت مدرک دکترا می شود، حدود ۵ درصد با سواد است. این مهارتها عبارت اند از:
۱- سواد عاطفی : توانایی برقراری روابط عاطفی با خانواده و دوستان
۲- سواد ارتباطی : توانایی برقراری ارتباط مناسب با دیگران و دانستن آداب اجتماعی
۳- سواد مالی : توانایی مدیریت مالی خانواده، دانستن روشهای پسانداز و توازن دخل و خرج
۴- سواد رسانهای : این که فرد بداند کدام رسانه معتبر و کدام نامعتبر است
۵- سواد تربیتی : توانایی تربیت فرزندان به نحو شایسته
۶- سواد رایانهای : دانستن مهارتهای راهبری رایانه
۷- سواد سلامتی : دانستن اطلاعات مهم درباره تغذیه سالم و کنترل بیماریها.
۸- سواد نژادی و قومی : شناخت نژادها و قومیتها بر اساس احترام و تبعیض نگذاشتن.
۹- سواد بوم شناختی : دانستن راههای حفاظت از محیط زیست.
۱۱- سواد تحلیلی : توانایی شناخت، ارزیابی و تحلیل نظریههای مختلف و ایجاد استدلالهای منطقی بدون تعصب و پیش فرض.۱۱- سواد انرژی : توانایی مدیریت مصرف انرژی.۱۲- سواد علمی : علاوه بر سواد دانشگاهی، توانایی بحث یا حل و فصل مسائل با راهکارهای علمی و عقلانی مناسب.
از آن جا که با سواد بودن به یادگیری این مهارتها وابسته شد، قاعدتا سیستم آموزشی کشورها هم باید متناسب با این مهارتها تغییر رویه میداد که متاسفانه فعلا سیستم آموزشی کشور ما، هنوز هیچ تغییری در زمینه آموزش مهارتهای فوق نکرده است.
●چهارمین و جدیدترین تعریف○ علم با عمل معنا میشودبا این حال و به تازگی «یونسکو» یک بار دیگر در تعریف سواد تغییر ایجاد کرد. در این تعریف جدید، توانایی ایجاد تغییر، ملاک با سوادی قرار گرفته است، یعنی شخصی با سواد تلقی میشود که بتواند با استفاده از خواندهها و آموختههای خود، تغییری در زندگی خود ایجاد کند.
در واقع، این تعریف مکمل تعریف قبلی است؛ چراکه، صرفا دانستن یک موضوع به معنای عمل به آن نیست. در صورتی که مهارتها و دانش آموخته شده باعث ایجاد تغییر معنادار در زندگی شود، آن گاه میتوان گفت این فرد، انسانی با سواد است.
" دو کس رنج بیهوده بردند و سعی بی فایده کردند : یکی آن که اندوخت و نخورد،و دیگر آن که آموخت و نکرد ".
حالا یونسکو هم در جدیدترین تعریفش از سواد همان حرف سعدی را زده است.
● شاید برایتان جالب باشد که بدانید مفهوم سواد در قرن گذشته، تغییرات بسیاری کرده است و این چهارمین تعریف سواد است که توسط یونسکو به صورت رسمی اعلام میشود. به طور خلاصه و طبق این تعریف، باسواد کسی است که بتواند از خواندهها و دانستههای خود تغییری در زندگی خود ایجاد کند.
با تعریف جدیدی که یونسکو ارایه داده باسوادی ، توانایی #«تغییر» (Change) است و باسواد کسی است که بتواند با آموختههایش، تغییری در زندگی خود ایجاد کند.
در ادامه و بعد از مروری کوتاه بر تعاریف سواد از ابتدا تا امروز، نکاتی درباره ایجاد تغییر در زندگی بر اساس دانستهها و راهکارهای دستیابی به این مهم، مطرح خواهیم کرد.
●اولین تعریف○ توانایی خواندن و نوشتناولین تعریفی که از سواد در اوایل قرن بیستم ارائه شد، صرفا به توانایی خواندن و نوشتن زبان مادری معطوف بود. طبق این تعریف، فردی با سواد محسوب میشد که توانایی خواندن و نوشتن زبان مادری خود را داشته باشد.
●دومین تعریف○ اضافه شدن یاد گرفتن رایانه و یک زبان خارجیدر اواخر قرن بیستم، سازمان ملل تعریف دومی از سواد را ارائه کرد. در این تعریف جدید، علاوه بر توانایی خواندن و نوشتن زبان مادری، توانایی استفاده از رایانه و دانستن یک زبان خارجی هم اضافه شد. بدین ترتیب به افرادی که توان خواندن و نوشتن، استفاده از رایانه و صحبت و درک مطلب به یک زبان خارجی را داشتند، باسواد گفته شد. قاعدتا طبق این تعریف بسیاری از دانشجویان و دانشآموختگان دانشگاهی کشور ما بیسواد محسوب میشوند چون دانش زبان خارجی بیشتر افراد کم است.
●سومین تعریف○ اضافه شدن ۱۲ نوع سوادسازمان ملل در دهه دوم قرن ۲۱، باز هم در مفهوم سواد تغییر ایجاد کرد. در این تعریف سوم کلا ماهیت سواد تغییر یافت. مهارتهایی اعلام شد که داشتن این تواناییها و مهارتها مصداق باسواد بودن قرار گرفت. بدین ترتیب شخصی که در یک رشته دانشگاهی موفق به دریافت مدرک دکترا می شود، حدود ۵ درصد با سواد است. این مهارتها عبارت اند از:
۱- سواد عاطفی : توانایی برقراری روابط عاطفی با خانواده و دوستان
۲- سواد ارتباطی : توانایی برقراری ارتباط مناسب با دیگران و دانستن آداب اجتماعی
۳- سواد مالی : توانایی مدیریت مالی خانواده، دانستن روشهای پسانداز و توازن دخل و خرج
۴- سواد رسانهای : این که فرد بداند کدام رسانه معتبر و کدام نامعتبر است
۵- سواد تربیتی : توانایی تربیت فرزندان به نحو شایسته
۶- سواد رایانهای : دانستن مهارتهای راهبری رایانه
۷- سواد سلامتی : دانستن اطلاعات مهم درباره تغذیه سالم و کنترل بیماریها.
۸- سواد نژادی و قومی : شناخت نژادها و قومیتها بر اساس احترام و تبعیض نگذاشتن.
۹- سواد بوم شناختی : دانستن راههای حفاظت از محیط زیست.
۱۱- سواد تحلیلی : توانایی شناخت، ارزیابی و تحلیل نظریههای مختلف و ایجاد استدلالهای منطقی بدون تعصب و پیش فرض.۱۱- سواد انرژی : توانایی مدیریت مصرف انرژی.۱۲- سواد علمی : علاوه بر سواد دانشگاهی، توانایی بحث یا حل و فصل مسائل با راهکارهای علمی و عقلانی مناسب.
از آن جا که با سواد بودن به یادگیری این مهارتها وابسته شد، قاعدتا سیستم آموزشی کشورها هم باید متناسب با این مهارتها تغییر رویه میداد که متاسفانه فعلا سیستم آموزشی کشور ما، هنوز هیچ تغییری در زمینه آموزش مهارتهای فوق نکرده است.
●چهارمین و جدیدترین تعریف○ علم با عمل معنا میشودبا این حال و به تازگی «یونسکو» یک بار دیگر در تعریف سواد تغییر ایجاد کرد. در این تعریف جدید، توانایی ایجاد تغییر، ملاک با سوادی قرار گرفته است، یعنی شخصی با سواد تلقی میشود که بتواند با استفاده از خواندهها و آموختههای خود، تغییری در زندگی خود ایجاد کند.
در واقع، این تعریف مکمل تعریف قبلی است؛ چراکه، صرفا دانستن یک موضوع به معنای عمل به آن نیست. در صورتی که مهارتها و دانش آموخته شده باعث ایجاد تغییر معنادار در زندگی شود، آن گاه میتوان گفت این فرد، انسانی با سواد است.
۱۳:۰۴
بازارسال شده از گروه مدیران دوره ابتدایی
۱۳:۰۴
بازارسال شده از شهید فهمیده
۱۲:۳۴
بازارسال شده از مجمع مدیران و کارشناسان آ.پ دهاقان
پیام مدیر آموزش و پرورش دهاقان در هفته پژوهش99.mp3
۰۳:۲۶-۷.۸۹ مگابایت
۱۲:۳۴
بازارسال شده از
https://ble.ir/drhesabidehaqanلطفا با لینک بالا وارد کانال پژوهشسرای دانش آموزی دکتر حسابی دهاقان شوید
۱۲:۳۶