عکس پروفایل سیمافکرس

سیمافکر

۶۵۰عضو
عکس پروفایل سیمافکرس
۶۵۰ عضو

سیمافکر

ویدئورسانه فرهنگ و سیاست ایران
وبسایت: simafekr.com
ارتباط با سردبیر: @moalihosseini

۱۶ بهمن

thumnail
انقلاب اسلامی و بازیابی مفهوم «مردم»
سیدحسین شهرستانی
مسئله «مردم»‌ و «دولت‌داشتن» اگرچه در سیاست ایرانی مسبوق به سابقه است، اما در دوره معاصر و طرح امام خمینی در انقلاب اسلامی، شکلی متفاوت از گذشته دارد.
این طرح آنگونه که سیدحسین شهرستانی اینجا می‌گوید، نحوی پیوستگی بین دین و مردم و در نتیجه سیاست برقرار می‌کند. در لحظه شکل‌گیری انقلاب، مناسباتی پا می‌گیرد که مفاهیمی مانند «مردم»، از آن ما می‌شوند، این امر نحوی بازیابی مردمی الهیات و حتی بازیابی حقیقت آن است.
این ویدئو بخشی از گفت‌وگوی سیدحسین شهرستانی و محمدهادی محمودی در سلسله جلسات «سویه» است که سوم بهمن‌ماه در خانه اندیشه‌ورزان برگزار شده است.
undefinedهر فیلم آغاز یک گفتگوست... @simafekr_com

۱۴:۰۹

۱۷ بهمن

thumnail
رستاخیز سقوط
لحظاتی درباره حزب رستاخیز
«اینک زمان آن رسیده بود که آرمان (اصیل) و ایرانی انقلاب شاه و ملت در قالب ویژه‌ی خویش جای گیرد. به فرمان شاهنشاه آریامهر، حزب رستاخیز ملت ایران به عنوان قالب این روند انقلابی که جلوه‌ی اندیشه‌ی پاک و خالص ایرانی است و از هیچ ایسم و ایدئولوژی غیرایرانی الهام نگرفته است، برگزیده و تشکیل شد. ایرانیان برای اولین‌بار در برابر خود سازمان پرتحرک سیاسی دیدند که به فرمان شاهنشاه و در چارچوب اندیشه‌های ملی شکل گرفته است ...»سطور پیشین که برای توجیه تأسیس حزب رستاخیز نوشته شده‌اند، گزیده‌ای از یک نشریه‌ی دولتی وقت است. ‌سال ۱۳۵۳ بود که محمدرضا پهلوی بساط نظام دوحزبی را برچید و اعلام کرد که همه‌ی مردم ایران باید به عضویت حزب رستاخیز درآیند. ناکامی در رسیدن به اهداف انقلاب سفید و احساس لزوم ایجاد تمرکز در حاکمیت، از دلایلی‌اند که برای چنین کاری ذکر شده است.این اقدام سیاسی در روزگاری صورت پذیرفت که برای سالها، سیاست، از دل مناسبات دولت‌ها و ملت‌ها زاده می‌شد. فقدان ملت بود که پهلوی را به انواع و اقسام چاره‌جویی‌های صوری و بیهوده سوق می‌داد. حال آنکه چند سال بعد از این، با انقلاب اسلامی، ایران واجد دولت‌ملت شد.
تصاویری که می‌بینید، گزیده‌ای از مستند «در برابر طوفان» است که حاوی یک فیلم تبلیغاتی درباره‌ی حزب رستاخیز، مصاحبه‌ی شاه و جلسه‌ی این حزب است.
undefinedهر فیلم آغاز یک گفتگوست... @simafekr_com

۱۷:۴۶

۱۸ بهمن

thumnail
از خود فراموشیبهروز افخمی- گفت‌وگو با سیمافکر
تاریخ روشنفکری در ایران، همواره مقارن فاصله یافتن از واقعیت بیرونی بوده است. روشنفکران همواره متهم به نوعی فاصله یافتن از جامعه و لاجرم واقعیت مردم بوده‌اند و از دیگر سو گفتارهای مردم‌گریزانه یا حتی مردم ستیزانه در میان ایشان رایج بوده است. اندک شماری از میان روشنفکران درکی از حرکت اجتماعی مردم که منجر انقلاب اسلامی شد، ارائه دادند. باقی اتفاق اجتماعی حرکت امام خمینی را، یا نادیده گرفتند، یا تخطئه کردند. انقلاب اسلامی که سال ۵۷ پیروز شد، مطابق تئوری‌ها، ایده‌ها و پسزمینه‌های تاریخ روشنفکری ایرانی نبود و از این رو غیر قابل تفسیر می‌نمود.
بهروز افخمی چند سال پیش در گفت‌وگو با سیمافکر، وقتی می‌خواست از رابطه‌ و دوستی‌اش با سید مرتضی آوینی بگوید، داستان را از پسزمینه‌های دوستی شروع کرد. ریشه رفاقت عمیق این دو نفر به امام بر می‌گشت و اینکه افخمی به قول خودش این شانس را داشت که در دوران امام خمینی زندگی کند و این برای او، نوعی (از خود فراموشی) است.
undefined فیلم کامل این گفت‌وگو را در سایت سیمافکر تماشا کنید:
simafekr.com/post/25
سیمافکر؛ ویدئو رسانه فرهنگ و سیاستSimafekr.com

۱۸:۱۱

۲۱ بهمن

thumnail
شرح اشتیاق
تیرباران-۱۳۶۵، علی اصغر شادروان
از میان کسانی که در بهمن ۴۳ دست به طراحی و اجرای ت.رور نخست وزیر حسن علی منصور زده بودند، سید علی اندرزگو تنها کسی بود که از دست ساواک فرار کرد. اندرزگو طی ۱۵ سال از از ۱۳۴۳ تا سال ۱۳۵۷ بارها نام، خانه‌ و آدرس و شهر محل سکونت‌اش را تغییر داد. درباره او گفته‌اند هربار که برای فرار از دست ساواک موفق به خروج از کشور می‌شد، چندان نمی‌توانست دوام بیاورد و با اشتیاق برای پیوستن به مبارزه دوباره به کشور بر می‌گشت. کسی که دو یار همیشگی‌اش کتاب ولایت فقیه امام و اسلحه بود عاقبت در شهریور ۵۷ چند ماه مانده به پیروزی انقلاب در تله ساواک گرفتار شد و به شهادت رسید. مهمترین خصلت اندرزگو در سال‌های مبارزه هوش و آرامش همزمان او در موقعیت‌های خطرناک چریکی و اشتیاق برای مبارزه با رژیم پهلوی است. سال ۶۵ فیلم تیرباران درباره او با بازی مجید مجیدی در نقش شهید ساخته شد. اگرچه فیلم به دلیل کشش داستانی نفس‌گیر و تعقیب و گریزهای مداوم در آن سال‌ها جذابیت داشت، اما دست‌ش از رسیدن به عمق شخصیتی که هم با جد و جهد علمی- معنوی و هم اسلحه خو دارد، کوتاه می‌ماند. این کاستی تا امروز درباره غالب فیلم‌های پرتره انقلابی پابرجاست.
فیلم، بخشی است از صحنه‌های پایانی فیلم تیرباران. مشهور است که اندرزگو می‌گفت پهلوی را یا خودم یا خونم نابود می‌کند.
undefinedسیمافکر؛ ویدئورسانه فرهنگ و سیاست ایران @simafekr_com

۱۶:۱۱

thumnail
سینما، سیاست، جشنواره
سیدباقر نبوی ثالث
بهمن ۶۱، چهار سال بعد از انقلاب و وسط جنگ ایران و عراق جشنواره فیلم فجر تأسیس شد. جشنواره طبعاً برآمده از یک اتفاق سیاسی بزرگ یعنی انقلاب بود؛ اما پرسشی که همیشه با آن مواجه بوده این است که چگونه می‌تواند با حفظ ماهیت سیاسی خود، اعتبار سینمایی خود را نیز حفظ کند؟
در قسمت یازدهم «ماجرا» با مرور تاریخی مهمترین جشنواره‌های فیلم جهان (Big three film festivals) ماهیت سیاسی این جشنواره‌ها را از نقطه آغاز بررسی کرده‌ایم. اما مهمتر از سیاسی بودن یا نبودن جشنواره‌های فیلم، چگونگی وضعیت سیاسی آن‌ها است. در واقع بدون ایستادگی در موضع سیاسی اتخاذ شده، چیزی از هویت سینمایی جشنواره‌های فیلم هم باقی نمی‌ماند. از سوی دیگر وقتی سیاست به نحوی فربه و غیر سینمایی بر جشنواره سایه بیندازد، اعتبار سینمایی جشنواره خدشه‌دار می‌شود و اساساً از همان قصد اولیه یعنی سیاسی بودن، باز می‌ماند.
undefinedهر فیلم آغاز یک گفتگوست... @simafekr_com

۲۰:۱۶

۲۲ بهمن

thumnail
«تو کوچه‌های شهر»
ترانه‌ای از علی معلم دامغانی
۲۲ بهمن، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بر شما مخاطبان سیمافکر مبارک باد.
undefinedسیمافکر؛ ویدئورسانه فرهنگ و سیاست ایران @simafekr_com

۱۰:۴۸

۲۳ بهمن

thumnail
سینما برای آمریکا یعنی «آینده»
ابراهیم فیاض - ۱۳۹۷
هر سال در روزهای پس از جشنواره فیلم فجر بحث‌ها درباره کلیتی به نام "سینمای ایران" بالا می‌گیرد و جنبه انتقادی این کل‌نگری برتری دارد.بر خلاف تصور رایج که گمان می‌رود؛ سینما در نهایت قرار است واقعیت را یعنی آنچه واقع شده را بنمایاند، ابرهیم فیاض می‌گوید سینما برای آمریکایی‌ها، ساختن آینده‌ای است که هنوز واقع نشده و قرار است بیاید. او می‌گوید: سینما برای امریکایی‌ها از واقعیت جان نمی‌گیرد، بلکه از رویا و آرمان‌ها، و از ایده‌ها که هنوز جان نگرفته‌اند، می‌آید. در برابر اروپا که سال‌هاست پشت سر ایالات متحده در اقتصاد و سیاست حرکت می‌کند، گویا آمریکا تنها کشور در جهان جدید است که نیرویی برای این رویا‌پردازی دارد، و با سینما آن جهان تازه و آینده را تصویر می‌کند و می‌سازد.
اگر به این حرف تن دهیم، یا درباره آن جدا بیاندیشیم، در روزهایی که به کلیت سینمای ایران که موجودی بزرگ و وسیع هم هست نگاه می‌کنیم باید بپرسیم: سینمای ایران چه اندازه از رویاها نیرو می‌گیرد؟ آیا بدون آن رویا و آینده می‌توانیم سینمایی قدرتمند داشته باشیم؟
فیلم بخشی است از حضور دکتر ابراهیم فیاض در برنامه شب‌های سینما در سال ۱۳۹۷.
undefinedسیمافکر؛ ویدئورسانه فرهنگ و سیاست ایران @simafekr_com

۱۸:۵۱

۲۵ بهمن

thumnail
داغ بی‌تسلیعلیرضا خالقی، نقاش چهره شهدا
بیست‌وهفتمین قسمت «سپید و سیاه»، یه زودی در سیمافکر...

۱۰:۳۵

thumnail
داغ بی‌تسلی
علیرضا خاقلی، نقاش چهره شهدا
انقلاب اسلامی ایران پیوندی عمیق با هنر و خلق هنری دارد. به رغم تصورات اولیه و چپ گرا که نخستین بارقه‌های هنری پس از انقلاب را هنر چپ قلمداد می‌کنند، این باور رفته رفته با مرور و بررسی بارقه‌های انسانی هنری نیروهای مسلمان پس از انقلاب شکل متفاوت خود را نشان داده است.سهل‌انگاری‌ها و سرسری دیدن‌های تاریخ‌نویسی هنر در ایران، و کم‌توجهی عمومی سازمان‌ها و نهادهای دولتی، غالبا اجازه دیدن بزرگی کار این چهره‌ها را گرفته است. اما اکنون می‌شود دید که چگونه کسانی از میان مردم آثار هنری منحصر به فرد و اصیل، همسان خون‌هایی که به پای درخت انقلاب می‌ریخت، خلق کردند.
تا قبل از اینکه چهره‌های ناشناخته مردمی از چهره شهدا نقاشی بکشند، غالبا مردم مراسم وداع را با عکس‌ها برگزار می‌کردند، اما از زمانی به بعد نقاشی چهره شهید تنها چیزی بود که خانواده و شرکت‌کنندگان را اقناع می‌کرد. در مراسم تشییع پیکر شهید این نقاشی بود که آن احترام و همراهی را ایجاد می‌کرد و نه عکس واقعی.
بیست و هفتمین سپید و سیاه داستان علیرضا خالقی نقاش مشهدی است که در روزهای انقلاب و بعد از آن، فعالیت‌های متعدد و مختلف داشت و یکی از آن‌ها نقاشی از چهره شهیدان است. آثار هنری که جای آن‌ها موزه و گالری نیست، بلکه کوچه‌ها و خیابان‌های شهر است.
سپید و سیاه ۲۷ را در سایت و رسانه‌های سیمافکر تماشا کنید.
undefinedسیمافکر؛ ویدئورسانه فرهنگ و سیاست ایران @simafekr_com

۱۹:۲۶

۲۶ بهمن

thumnail
آنچه از کریم مجتهدی می‌توان آموخت
علیرضا شفاه
ماه گذشته، کریم مجتهدی، فیلسوف و معلم فلسفه درگذشت. در میان توصیف‌هایی که درباره مجتهدی از بعضی اهالی فلسفه شنیدیم، عموماً این گزاره به چشم می‌آمد که ایشان علی‌رغم توجه و تذکر به مقام فلسفه و دانشگاه، صرفاً گزارشگری از افکار فلسفی بود. آنچه درباره مجتهدی به چشم‌ می‌آمد، همانطور که علیرضا شفاه در گفت‌وگو با سیمافکر به آن اشاره کرد، پوشیدگی شخصیت علمی ایشان است. شفاه در این بخش از گفت‌وگو، می‌گوید بزرگی شخصیتی مانند دکتر داوری اردکانی در آثارشان، به وضوح آشکار و در قلم روان و ساده مجتهدی پوشیده مانده است. مجتهدی به رغم این سادگی، تشخیصی در مسائل بغرنج و اساسی در گزارش‌های فلسفی خود دارد، که برای اهالی فکر و فلسفه، پیش‌برنده است.
undefined فیلم کامل گفت‌وگو را اینجا ببینیدundefined
simafekr.com/post/218
undefinedسیمافکر؛ ویدئورسانه فرهنگ و سیاست ایران @simafekr_com

۱۲:۱۷

۳۰ بهمن

thumnail
نزاع با غرب یک ضرورت تاریخی است
پوتین - فوریه 2024
حدود دو سال از آغاز تهاجم گسترده روسیه به اوکراین می‌گذرد و همین دیروز منطقه‌ی جدیدی از اوکراین به تصرف روسیه درآمد.
این فیلم بخشی از مصاحبه اخیر پوتین در کاخ کراملین است که چند روز پیش پخش شد. مجری معروف سابق فاکس‌نیوز از آن سوی دنیا، از آمریکا به مسکو آمده تا ببیند که زمان حمله به اوکراین دقیقاً چه چیزی در سر پوتین می‌گذشته است. پوتین تاریخ روابط روسیه و غرب را به میان می‌کشد و نشان می‌دهد که چگونه غالباً غرب با ساختار ژئوپولتیک روسیه در تضاد بوده است؛ چرا که روسیه کشوری قوی و پهناور است و خودش برای خودش تصمیم می‌گیرد.
پوتین در ابتدای این مصاحبه یک دور کامل تاریخ روسیه را از ابتدای آن توضیح می‌دهد و وضعیت جغرافیایی-سیاسی اوکراین را همچون منطقه‌ای میانی توصیف می‌کند. در واقع توضیح پر جزئیات او از تاریخ روسیه و نسبت آن با غرب، تلاشی است برای نشان دادن ضرورت تاریخی نزاع امروز روسیه با اوکراین.
این مصاحبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ توسط تاکر کارلسون مجری سابق فاکس‌نیوز گرفته شده است. این اولین بار پس از آغاز جنگ اوکراین است که یک خبرنگار غربی اجازه مصاحبه با پوتین را پیدا می‌کند.
undefinedهر فیلم آغاز یک گفتگوست... @simafekr_com

۱۸:۵۲

۲ اسفند

thumnail
إنّا لله و انّا إلیه راجعون
متاسفانه روز گذشته مادر یکی از همکاران و همراهان ما جناب آقای دکتر سید علی متولی امامی دار فانی را وداع گفت.تحریریه سیمافکر این داغ را به این دوست عزیز تسلیت گفته و از خداوند متعال برای ایشان و خانواده صبر مسئلت می‌داریم.
undefinedسیمافکر؛ ویدئورسانه فرهنگ و سیاست ایران @simafekr_com

۶:۵۸

۶ اسفند

thumnail
ما محتاج به حجتیم
علی صفایی حائری
undefinedسیمافکر؛ ویدئورسانه فرهنگ و سیاست ایران @simafekr_com

۸:۴۲

۷ اسفند

thumnail
«اقتصاد»، بزرگترین آزمون ایران است
نطق مسعود نیلی در هشتمین دوره مراسم «امین الضرب» - ۱۴۰۲
فیلم بخشی است از نطق مسعود نیلی، از اقتصاددانان جریان بازار آزاد در هشتمین دوره مراسم امین الضرب. مسعود نیلی، اقتصاددان بازار آزادی در این عبارات از رؤیاهای در سر داشته‌اش می‌گوید. او رؤیاهایش را با توسعه‌ کشورهایی مثل قطر، عربستان و ترکیه و امارات مقایسه می‌کند. نیلی با تکرار طرح خود درباره انحلال اقتصاد ایران در بازار جهانی، می‌گوید که بی‌مسئولیتی و عدم چاره‌جویی در قبال این ابرچالش‌ها، برای مرگ ایران کافی است.معضلاتی که نیلی به آن اشاره می‌کند، قابل انکار نیستند، اما گفتار او سوای سهمی که در سیاست‌های اقتصادی ایران در سال‌های پس از انقلاب داشته، موقعیت منحصر به فرد سیاسی و انسانی ایران را هم لحاظ نمی‌کند. آیا پی‌گیری این رویاها، فارغ از درستی اصل آن، واقعا ممکن است؟
ما ممکن است به آسانی گمان کنیم با مخالفت با مسعود نیلی، یا حرف او یا لحن سخن‌اش کاری در اقتصاد ایران ولو در سطح نظری پیش رفته است. حال آنکه اینجا مسئله تقابل کلیشه‌ای با جریان بازار آزاد یا دفاع کور از هژمونی دولت در میان نیست. ما در نقطه آسیب‌ و چه بسا فروپاشی اقتصاد قرار داریم و اکنون باید در پی شاکله‌ای باشیم که در آن، سرنوشت عمومی و سیاسی ما از رهگذر تولید و ساختن بازار جستنی باشد. مناقشات بی‌پایان در میان دانشگاهیان اقتصادی ایران، عمدتا این واقعیت تلخ را نادیده گرفته که ایران تولید را از دست داده است و تولید یگانه عامل سازنده بنیاد اقتصاد ماست.مسعود نیلی نشانی از اراده به تولید از خود نشان نمی‌دهد، اما منتقدان سرسخت بازار آزاد یا حتی متصدیان کنونی اقتصاد ایران تا چه اندازه ملتفت راه دشوار ساختن بازار در ایران از مسیر سیاسی هستند؟
undefinedسیمافکر؛ ویدئورسانه فرهنگ و سیاست ایران @simafekr_com

۵:۵۶

thumnail
انتخابات، راه نگه‌داشتن عهد جمهوری اسلامی ایران است
سیدعلی کشفی
به نظر می‌رسد که در گفتگوهای سیاسی ما، جمهوری اسلامی ایران، همواره به عنوان یک مفروض پیشینی جای دارد و افراد، هنگامی که از آن نام می‌برند، اوصاف و آثار کاملا مشخص و روشنی را بر آن مترتب می‌دانند. خواه در نظر برخی، جمیع همه‌ی شرور باشد، خواه در نگاه دیگرانی، جامع همه‌ی خیرات؛ یا اینکه آمیخته‌ای از هر دو.سیدعلی کشفی در این گفتگو بیان می‌کند که چنین وضعی، ما را از گفتگو درباره‌ی جمهوری اسلامی ایران باز داشته است. حال آنکه جامعه و سیاست در ایران، دقیقا با ایده‌ی جمهوری اسلامی ایران ممکن شده‌اند؛ ایده‌ای که توانست به واقع، عموم ایرانیان را حول خود گرد آورد و فضایی برای مردم‌شدن بگشاید. مردمی که روزگاری نبود و از پی یک انقلاب، زاده شد. لذا ارجاع و تعهد به همین ایده است که می‌تواند به جامعه حیات ببخشد و افقی معنادار برای عمل سیاسی خلق کند.
undefined فیلم کامل را اینجا ببینید:
Simafekr.com/post/226

undefinedسیمافکر؛ ویدئورسانه فرهنگ و سیاست ایران @simafekr_com

۲۰:۳۸

۸ اسفند

thumnail
در ورطه سوفسطایی
سخنرانی احمد رجبی در نشست «نسبت فلسفه و سیاست» - دانشگاه تهران، ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
undefinedاین نشست به بهانه انتشار دومین شماره نقدنامه علوم انسانی، توسط شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی و انجمن علمی دانشکده فلسفه دانشگاه تهران برگزار شده است.
undefined فیلم کامل این سخنرانی را اینجا ببینید:undefined simafekr.com/post/224
undefinedسیمافکر؛ ویدئورسانه فرهنگ و سیاست ایران @simafekr_com

۱۱:۰۸

thumnail
در کشاکش استثنا و قانون
سخنرانی اباصالح تقی‌زاده در نشست «نسبت فلسفه و سیاست» - دانشگاه تهران، ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
undefinedاین نشست به بهانه انتشار دومین شماره نقدنامه علوم انسانی، توسط شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی و انجمن علمی دانشکده فلسفه دانشگاه تهران برگزار شده است.
undefined فیلم کامل این سخنرانی را اینجا ببینید:undefined simafekr.com/post/223
undefinedسیمافکر؛ ویدئورسانه فرهنگ و سیاست ایران @simafekr_com

۱۱:۲۳

thumnail
در نسبت قانون اساسی و امر سیاسی
سخنرانی مسعود سینائیان در نشست «نسبت فلسفه و سیاست» - دانشگاه تهران، ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
undefinedاین نشست به بهانه انتشار دومین شماره نقدنامه علوم انسانی، توسط شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی و انجمن علمی دانشکده فلسفه دانشگاه تهران برگزار شده است.
undefined فیلم کامل این سخنرانی را اینجا ببینید:undefined simafekr.com/post/225
undefinedسیمافکر؛ ویدئورسانه فرهنگ و سیاست ایران @simafekr_com

۱۱:۲۴

thumnail
مصرف علیه سیاست
علیرضا شفاه
انتخابات در امروز ایران رنگ و بویی متفاوت نسبت به تمام ادوار گذشته پیدا کرده است؛ این تفاوت نشانگر مسأله‌ای بنیادین در اتمسفر سیاسی ایران است.
علیرضا شفاه در این ویدئو توضیح می‌دهد که این مسأله بنیادین چیزی بیش از خلأ شور و حال سیاسی است؛ امروز حتی اگر بازترین شرایط سیاسی را تجربه کنیم و تندترین حرف‌ها هم زده شود، باز خبری از سیاست پر شور و فعال گذشته‌ی ایران نخواهد بود. سیاست به قدری درگیر مسائل جزئی شده‌است و آن‌ها را مصرف می‌کند که جایی برای پیگیری امر کلی باقی نمی‌ماند. او این رخوت را در خلأ تصویری از سرنوشت جستجو می‌کند؛ سرنوشتی که شاید با نظاره به جنگی که امروز در منطقه برافروخته شده است، قابل پیگیری باشد.
undefinedاین ویدئو بخشی از سلسله نشست‌های «سویه» است که در ۳۰ آذر ۱۴۰۲ برگزار شده است.
undefinedسیمافکر؛ ویدئورسانه فرهنگ و سیاست ایران @simafekr_com

۱۷:۴۲

۹ اسفند

thumnail
بدون مردم سیاست ممکن نیستسیدعلی کشفیعموما این را حق مردم می‌دانند که در سیاست حضور داشته باشند. چنین مسئله‌ای، سرآغاز گفتگوها و اقدامات متعددی شده است که بر سر چگونگی تحقق این امر، بحث می‌کنند و در پی تمهید آن‌اند.سیدعلی کشفی در گفتگوی خود با سیمافکر، چنین مسئله‌ای را اساسا موضوع خود سیاست می‌داند؛ به نحوی که حاق عهد میان مردم و سیاستمدار، این است که مرد سیاسی باید امکان حضور عموم را در سیاست مهیا کند. اما در عین حال، مجالی فراهم شده است تا برخی خود را متخصص سیاست بدانند و دیگران را از حضور در آن معاف کنند. هرچند که این امر، ممکن است ظاهری معقول داشته باشد؛ اما رفته‌رفته به حذف مردم از سیاست میل کرده است و منتج به سستی آن عهد اساسی شده است.
undefined فیلم کامل را اینجا ببینید:
Simafekr.com/post/226
undefinedسیمافکر؛ ویدئورسانه فرهنگ و سیاست ایران @simafekr_com

۱۷:۰۹