عکس پروفایل سیمافکرس

سیمافکر

۷۲۹عضو
عکس پروفایل سیمافکرس
۷۲۹ عضو

سیمافکر

ویدئورسانه فرهنگ و سیاست ایران
وبسایت: simafekr.com
ارتباط با سردبیر: @simafekr_admin

۲۴ خرداد

thumnail
روزگار ابتلاء
مراسم سالگرد شهادت شهید بهشتی - ۱۳۶۱
زیستن در زمانه‌ی «جمهوری اسلامی ایران» واجد کیفیت غریبی است. تماشای ناکامی‌ها و دشواری‌ها در تحقق اهداف انقلاب، یا روالی که در مقام حاکمیتی بوروکراتیک طی می‌کنیم، ما را بدین سو می‌کشاند تا ایران و انقلاب و حاکمیت جمهوری اسلامی  را در مقام حقیقتی زنده فراموش کنیم، اما به ناگاه خون یک شهید یا کین‌توزی یک دشمن، چیزی در عمق جان ما را به جنبش در می‌آورد که انکارناشدنی است. چنین تلاطمی گواهی است روشن بر آنکه جمهوری اسلامی ایران، باری است بر دوش خود ما و راهی است که سودای یافتن غیر از آن، چیزی جز بادپیمایی نیست.از ابتدای نهضت اسلامی در ایران تاکنون، چنین ابتلائاتی حافظ گرمای این حرکت بوده‌اند. ایستادن پای این نهضت، برای فرزندان هر دوره‌ای میسر نشده است مگر با آزموده‌شدن در کوران حوادث. ترورهای رهبران انقلاب، کشتار مردم و جنگ با یک کشور خارجی، همگی اتفاقاتی هستند که در سالهای ابتدایی پیروزی این نهضت رخ داده‌اند اما نه‌تنها آن را نابود نکرده‌اند؛ که بهانه‌ای برای ایستادن و ادامه‌دادن را فراهم کرده‌اند.
تصاویری که می‌بینید، مربوط به اولین سالگرد شهید بهشتی و شهدای حزب جمهوری اسلامی ایران است.
undefinedسیمافکر؛ ویدئورسانه فرهنگ و سیاست ایران@simafekr_com

۱۸:۳۰

thumnail
تاریخ جدید شروع شد
حسن باقری
سوم خرداد سالگرد پیروزی ایران در عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر است. عمده برتری‌ها و پیروزی‌های ایران در طول جنگ هشت ساله از جنبه نیروی انسانی است. تاریخ جنگ برای ما، مقارن تاریخ فعالیت‌ها و خلاقیت‌هایی است که برخی به طرز شگفت به نبوغ و توان فردی بر می‌گردند. از جمله مهمترین و شاید بزرگترین چهره‌های جنگ، ش‌هید حسن باقری است. کسی که عملیات آزادسازی خرمشهر را طراحی و اجرا کرد. عملیاتی که کمتر کسی امید پیروزی به آن داشت. در روزهای میانی عملیات با وجود تلاش‌هایی که موفقیتی نداشتند، حسن باقری سخنرانی مشهوری در جمع فرماندهان دارد. او می‌گوید:  ما راهی جز پیروزی در این نبرد نداریم.
اینجا دو بخش جداگانه از صدای حسن باقری را می‌شنوید که با وجود گذشت سال‌ها همچنان شنیدنی و بلکه شگفت انگیزند. حسن باقری به نقطه‌های اساسی شکل‌گیری نهضت انقلاب اسلامی اشاره دارد و پیش‌بینی‌هایی می‌کند که ما بعدتر وقوع آن‌ را می‌بینیم.
undefined سیمافکر؛ ویدئورسانه فرهنگ و سیاست ایران@simafekr_com

۱۸:۳۰

thumnail
آینده انتقام می‌گیرد
الهدية ۲۰۲۰ - فرح النابلسی
undefinedسیمافکر؛ ویدئورسانه فرهنگ و سیاست ایران @simafekr_com

۱۸:۳۱

سیمافکر
undefined آینده انتقام می‌گیرد الهدية ۲۰۲۰ - فرح النابلسی undefinedسیمافکر؛ ویدئورسانه فرهنگ و سیاست ایران @simafekr_com
ساکنان کرانه باختری فلسطین بیش از سه دهه در انتظار وعده‌ای هستند که اسرائیل در اسلو به آن‌ها داد: وعده زندگی در صلح و بدون تبعیض. امروز یک فلسطینی ساکن کرانه باختری بدون اجازه ارتش اسرائیل حتی کوچک‌ترین کارهای روزمره‌اش را هم نمی‌تواند انجام دهد.
این ویدئو بخشی از فیلم کوتاه «الهدیة» است. فیلم ماجرای مردی است که با دختر کوچک‌ش از خانه بیرون می‌آید تا چیزهایی برای خانه بخرد. در راه برگشت وقتی می‌خواهد یخچالی که تازه خریده است را از گیت صهیونیست‌ها وسط خاک فلسطین رد شود با این صحنه مواجه می‌شود. او که مشغول خواهش کردن از سربازان اسرائیل است و نهایتاً با آن‌ها مشاجره می‌کند، توجهی به کودکش ندارد که بی‌محابا پا روی قانون و سیستم اشغالگران می‌گذارد و یخچال را از دروازه‌ی مخصوص یهودی‌ها رد می‌کند.
undefinedسیمافکر؛ ویدئورسانه فرهنگ و سیاست ایران @simafekr_com

۱۸:۳۱

thumnail
آیین جوانمردی
علیرضا کمری - خرداد ۱۴۰۱
مواجه‌شدن با لحظاتی مانند جنگ که کلیت نظم و نظام حاکم بر زندگی را به چالش می‌کشند، عرصه‌ی بروز شکل‌هایی از مقاومت و جنگندگی است که تنیدگی بسیاری با زندگی مأنوس و روزمره‌ی آدمیان دارند. به همین جهت مجالی مناسب برای شناخت چگونگی شکل گرفتن جمع در جوامع مختلف‌اند.علیرضا کمری در این نشست توضیح می‌دهد که فرم سپاه پاسداران، چگونه فرمی خاص است که پیوندی با گذشته‌ی ایران و تعاملی با وضعیت محقق تاریخی شکل‌گیری‌اش دارد. شبکه‌های مبارزاتی و دوستی جوانانی که برای اقامه‌ی اسلام، کنار یکدیگر جمع شده بودند، امکانی فراهم کرد برای پدیدارشدن سازماندهی خاصی تحت عنوان «لشکر».
تصاویری که می‌بینید مربوط است به نشست نقد و بررسی کتاب «لشکر به مثابه امر اجتماعی» که در خرداد ۱۴۰۱ توسط پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار و منتشر شده است.
undefinedسیمافکر؛ ویدئورسانه فرهنگ و سیاست ایران@simafekr_com

۱۸:۳۲

thumnail
ماجرای ما و سیدابراهیم رئیسی
سیدباقر نبوی ثالث
همین چند سال پیش رئیس جمهور لهستان و چند مقام بلند پایه لهستان به خاطر سقوط ناگهانی هواپیمایشان همگی کشته شدند. تعداد رئیس جمهورهای دیگری هم که در سانحه‌ای مشابه کشته شدند، کم نیست؛
اما ماجرای ما و سیدابراهیم رئیسی چیز دیگری است...
undefinedسیمافکر؛ ویدئورسانه فرهنگ و سیاست ایران@simafekr_com

۱۸:۳۲

thumnail
رد تاریخ و جغرافیا بر تن اقتصاد
حسین آبادیان - بهمن ۱۴۰۲
برای به‌سامان‌شدن اوضاع اقتصادی ایران، دائما الگوهایی آزموده‌شده از شیوه‌ی پیشرفت یا توسعه‌ی دیگر کشورها، پیش نهاده می‌شود. در این میان خصوصا تجربه‌ی کشورهای شرق آسیا، بیش‌تر مدنظر قرار می‌گیرد.چنین توصیه‌هایی غالبا دربرگیرنده‌ی دستورالعمل‌هایی برای هر واحد دولت‌ملت‌ است که باید به صورت جداگانه پیاده شود. چنین چشم‌اندازی عموما مایه‌ی فراموشی سویه‌ی جهانی‌تاریخی مناسبات کنونی می‌شود و مسئله‌ی روابط قدرت را پنهان می‌کند.حسین آبادیان در اینجا توضیح می‌دهد که چگونه طرحی از جهان که از اروپا و آمریکای مدرن سر بر آورد، منجر به شکل‌گیری جغرافیای کنونی جهان شد و فرصت‌های سیاسی و اقتصادی خاص خود را پدید آورد. پیش رفتن در این جهان، یا در مدار قدرت‌های حاکم خواهد بود یا افقی خلاف آن را پی می‌گیرد؛ اینگونه است که موقعیت سیاسی و اقتصادی کشورها شکل می‌یابد.
فیلم کامل این سخنرانی را در سایت سیمافکر ببینید :https://simafekr.com/post/222
undefined سیمافکر؛ ویدئورسانه‌ فرهنگ و سیاست ایران@simafekr_com

۱۸:۳۳

thumnail
همه چیز او بود
سیدعلی خامنه‌ای - تیر ۱۳۶۸
«...همین ایران بود، همین ملت بود، همین فقه بود، همین قرآن بود، همین نهج البلاغه بود، اما او نبود؛ هیچ چیز نبود...»
این سخنان آیت‌الله خامنه‌ای بخشی از خطبه‌های نماز جمعه در ۲۳ تیر ۱۳۶۸ یعنی ۴۰ روز بعد از رحلت امام و بیانات ایشان در مراسم بیعت مسئولان احداث مرقد امام (ره) در ۲۸ تیر همان سال است.
undefinedسیمافکر؛ ویدئورسانه فرهنگ و سیاست ایران @simafekr_com

۱۸:۳۳

thumnail
بر شانه می‌برند امام قبیله را
خواننده : عبدالرحیم جعفری
شاعر : محمدکاظم کاظمی
undefined سیمافکر؛ ویدئورسانه فرهنگ و سیاست ایران @simafekr_com

۱۸:۳۴

سیمافکر
undefined بر شانه می‌برند امام قبیله را خواننده : عبدالرحیم جعفری شاعر : محمدکاظم کاظمی undefined سیمافکر؛ ویدئورسانه فرهنگ و سیاست ایران @simafekr_com
امشب خبر کنید تمام قبیله رابر شانه می‌برند امام قبیله را
ای کاش می‌گرفت به جای تو دست مرگجان تمام قوم، تمام قبیله را
برگرد، ای بهار شکفتن! که سال‌هاستسنجیده‌ایم با تو مقام قبیله را
بعد از تو، بعدِ رفتنِ تو-گرچه نابه جاست-باور نمی‌کنیم دوام قبیله را
تا انتهای جاده نماندی که بسپریفردا به دست دوست، زمام قبیله را
زخمیم، خنجر یمنی را بیاوریدزنجیرهای سینه‌زنی را بیاورید
ای خفته در نگاه تو صد کشور آینه!شد مدتی نگاه نکردی در آینه
رفتی و روزگار، سیه شد بر آینهرفتی و کرد خاک جهان بر سر آینه
رفتی و شد ز شعله برانگیزی جنوندر خشکسال چشم تو خاکستر آینه
چون رنگ تا پریدی از این خاک‌خورده باغخون می‌خورد به حسرت بال و پر آینه
دردا، فتاده کار دل ما به دست چرخیعنی که داده‌اند به آهنگر آینه
در سنگ‌خیزِ حادثه تنها نشاندی‌اشای سرنوشت! رحم نکردی بر آینه
امشب در آستان ندامت عجیب نیستای مرگ! اگر ز شرم بمیری هر آینه
ای سنگدل! دگر به دلم نیشتر مزنبسیار زخم‌ها زده‌ای، بیشتر مزن

خواننده : عبدالرحیم جعفری
شاعر : محمدکاظم کاظمی
undefined سیمافکر؛ ویدئورسانه فرهنگ و سیاست ایران @simafekr_com

۱۸:۳۴

بر شانه می‌برند امام قبیله را (1).mp3

۰۴:۵۹-۵.۱۶ مگابایت
امام قبیله
خواننده: عبدالرحیم جعفری
شاعر: محمدکاظم کاظمی
undefinedسیمافکر؛ ویدئورسانه فرهنگ و سیاست ایران @simafekr_com

۱۸:۳۵

thumnail
منازعه بر سر قانون‌خواهی در ایران
گفتگوی سیمافکر با محسن صبوریان - خرداد ۱۴۰۳
قریب به ۲۰۰سال از مواجهه‌‌ی ایرانیان با مسئله‌ی «دولت قانونی» و منازعه بر سر چیستی بنیاد قانون می‌گذرد. ما عمدتا در بررسی تاریخ این منازعات، آنان را از دریچه‌ی دوگانه‌ی متصلب‌شده‌ای مانند سنت و مدرنیته نگریسته‌ایم. چنین دوگانه‌ای ما را بدین سو رانده که معنای تحولات تاریخی ایران را بیش از آنکه در کنش‌ و مقاصد این نیروها دنبال کنیم، آنان را در دل طرح‌های کلان تاریخی‌ای توضیح دهیم که از پیش پذیرفته شده‌اند. چنین چشم‌اندازی معنای درونی این تحولات را برای ما مفقود می‌گذارد؛ چراکه رخدادهای تاریخی را در انگاره‌های نظری ما قالب می‌زنند. پرسش از چگونگی داشتن یک طرح تاریخی و نادیده‌نگرفتن خود وقایع، مسئله‌ای است که گفتگو بر سر آن، امری است ضروری.در گفتگوی سیمافکر با محسن صبوریان، نگاهی اجمالی به تاریخ این مسئله در ایران انداخته‌ایم و چگونگی پیوند دین و قانون را بررسی کرده‌ایم.
فیلم کامل این گفتگو را در سایت سیمافکر ببینید :https://simafekr.com/post/266

undefined سیمافکر؛ ویدئورسانه فرهنگ و سیاست ایران @simafekr_com

۱۸:۳۶

منازعه بر سر قانون خواهی در ایران - گفتگوی اختصاصی با محسن صبوریان - خرداد ۱۴۰۳.mp3

۵۶:۴۶-۵۲.۴۴ مگابایت
منازعه بر سر قانون‌خواهی در ایران
محسن صبوریان - خرداد ۱۴۰۳
undefined ۵۶ دقیقهحجم فایل : ۵۴ مگابایت
undefined سیمافکر؛ ویدئورسانه فرهنگ و سیاست ایران @simafekr_com

۱۸:۳۷

thumnail
امام با ولایت فقیه قانون را حاکم کرد
محسن صبوریان - خرداد ۱۴۰۳
تلقی رایجی از حکومت قانون وجود دارد که امر قانون‌‌گذاری را فعالیتی بدون هرگونه سوگیری مشخص برمی‌شمارد. گویی تصویر پیشینی‌ای از روابط درست افراد و شیوه‌ی بهینه‌ی توزیع منافع در میان آنان وجود دارد که صرفا محتاج متخصصانی است برای استخراج دستورالعملی به نام قانون. دیگر در اینجا هرگونه سوگیری برآمده از دین، سیاست، فرهنگ و به‌پرسش‌کشیدن بنیاد قانون چیزی نیست مگر امری مخل در وحدت آرمانی همگان، ذیل قانون.حال آنکه تاریخ قانون‌خواهی نشانگر چیز دیگری است. در ایران معاصر، پیشگامان طرح این مسئله همواره با ارزیابی اوضاع ایران و تجارب سیاسی خود به طرح قانون رسیده‌اند و هر دفعه پاسخی به چیستی خود قانون داده‌اند. تأمل در اوضاع پریشان ایران، ناکامی در حکومت مشروطه، هجمه به دین یا از‌دست‌رفتن استقلال و امنیت ایران، هر باره مجالی برای طرح مجدد بنیاد قانون فراهم کرده است؛ قانونی که راهی به سوی یک آینده‌ی سیاسی می‌گشاید.درباره‌ی حکومت ولایت فقیه نیز عده‌ای بر این راه رفته‌اند که پیوندی میان قانون و فقه نیست و برای تأیید خود، مؤیدات نظری و تاریخی‌ای را شاهد آورده‌اند. چه بسا چنین سخنی در مواردی، بهره‌ای از واقع داشته باشد؛ اما در طرح امام خمینی است که اساسا دین حق قانون‌گذاری را می‌یابد و چنین سخنی با قلب معنای معاصر دولت و قانون صورت نگرفته است بلکه با تأمل در متن آن ممکن شده است؛ طرحی که موفق به پیوندی اندیشیده با مردم، رقم‌زننده‌ی یک انقلاب و تحقق یک دولت شده است. تأمل در دولت ایرانی، بدون توجه به طرح علمی امام خمینی و کار تاریخی او نه تنها ممکن نیست بلکه ما را در ورطه‌ی مهمل‌بافی درباره‌ی قانون، فرو خواهد برد.
فیلم کامل را در سایت سیمافکر ببینید :https://simafekr.com/post/266

undefined سیمافکر؛ ویدئورسانه فرهنگ و سیاست ایران @simafekr_com

۱۸:۳۸

thumnail
علیه ذلت و بزدلی
نادر ابراهیمی

زیاد نیستند چهره‌های سرشناسِ روشنفکر و ادبی و هنری ایران، که ایران پس از انقلاب اسلامی و جنگ را دیده‌ و آن را در محاسبات خود به شمار آورده باشند. این واقعیتی شگفت‌آور است که غالب روشنفکرانِ ایرانی، ایرانِ این دوران را، و مردمانی که در این مسیر ساخته شده‌اند عمدتا به کل نادیده می‌انگارند.
نادر ابراهیمی یکی از آن معدود چهره‌های بزرگ ادبی است که این ایرانِ تازه و نترس را دید و درباره آن حرف زد و طبیعتا، روبروی دوستان قدیم قرار گرفت. نادر ابراهیمی می‌گوید: اگر در این جنگ هشت ساله نمی‌جنگیدیم، شجاعت و شرف ایرانی‌مان را پیدا نمی‌کردیم و اگر نبود این ایستادن باید احتمالا تا آخر عمر، مثل ترسوها از دور شجاعان تاریخ را تشویق می‌کردیم. در سخن نادر ابراهیمی، چیزی بیش از دعوت به شجاعت و ایستادن نهفته است. او می‌گوید که ببینید انسان اینجا و حالا چگونه بار دیگر متولد شده است.
نادر ابراهیمی، نویسنده، شاعر، روزنامه‌نگار، فیلمساز و تهیه‌کننده در ۱۶ خرداد ۸۷ در سن ۷۲ سالگی از دنیا رفت.
undefined سیمافکر؛ ویدئورسانه فرهنگ و سیاست ایران @simafekr_com

۱۸:۳۹

thumnail
بحران دولت ضعیف در ایران
محسن صبوریان - خرداد ۱۴۰۳
اولین مواجهات ایرانی‌ها با غرب و خصوصاً وجه خشن غرب که به شکلی حیرت‌آور در جنگ با روس‌ها نمایان شد، موجب نوعی بازاندیشی درباره ماهیت دولت در ایران شد؛ در ابتدا ضعف کشور در مقابل روس‌ها بیشتر در ضعف ادوات نظامی جستجو می‌شد اما بعدها به درستی، توجه به اقتدار مرکزی دولت و امکان تسلط دولت بر تمامی ارکان کشور معطوف شد.
محسن صبوریان این جا درباره‌ی همین توجه معطوف به دولت می‌گوید؛ دولتی که همیشه با کسری اقتدار مواجه بوده و این کسری اقتدار اجازه‌ی ایستادگی در مقابل بیگانه را نمی‌داده است. برای حل بحران دولت، ایده قانون طرح می‌شود اما کدام قانون بدون وجود قدرتی قاهر امکان استقرار و تداوم دارد؟
undefinedسیمافکر؛ ویدئورسانه فرهنگ و سیاست ایران @simafekr_com

۱۸:۳۹

thumnail
لیبرالیسم؛ پایان هویت انسانی
الکساندر دوگین - ۲۰۲۴
سرنوشت انسانیت و انسان‌گرایی غرب و صیانت از آزادی بشر، این روزها به روشنی در جنگ غزه با تباهی مواجه شده است. البته برای ما ساکنان خاورمیانه و آفریقا و آمریکای لاتین و... تجربه‌ی این تباهی، امری جدید نیست. اما دوگین در این جا درباره‌ی سرنوشت لیبرالیسم در خودِ غرب سخن می‌گوید.
الکساندر دوگین می‌گوید که لیبرالیسم از ابتدا به سوی تخلیه‌ی انسان از هر گونه هویت جمعی گام برداشت. لیبرالیسم در مرحله‌ی فعلی، از هویت جنسیتی فراروی کرده و انسان‌ها را از دوگانه‌ی «زن-مرد» رها کرده است؛ در مرحله‌ی بعد نیز قرار است هویت انسانی تبدیل به یک هویت قابل انتخاب شود و تا حدودی در این مسیر گام برداشته شده است. در واقع «ایدئولوژی لیبرال» هر گونه حقیقت را به پای انتخاب افراد و نه حتی «انسان‌ها» ذبح می‌کند.
فیلم بخشی از مصاحبه‌ی تاکر کارلسون با الکساندر دوگین است. کارلسون مجری سابق فاکس‌نیوز است که پیش‌تر با مصاحبه‌ی فوق‌العاده‌اش با ولادیمیر پوتین دوباره بر سر زبان‌ها افتاد.
undefinedهر فیلم آغاز یک گفتگوست... @simafekr_com

۱۸:۴۰

thumnail
ماجرای وعده صادق
سیدباقر نبوی ثالث
بعد از واقعه‌ی حیرت‌انگیز طوفان الاقصی، عملیات وعده‌ی صادق مهم‌ترین اتفاقی بود که در یک سال اخیر با آن مواجه شدیم و درست مثل طوفان الاقصی تاریخ منطقه را به قبل و بعد از خود تقسیم کرد.
شاید مهم‌ترین اثر وعده صادق را در افزایش بازدارندگی ایران بدانند، اما این قسمت از ماجرا چیز دیگری را آشکار می‌‌کند.
این پانزدهمین قسمت برنامه ماجرا در سیمافکر است. قسمت‌های قبل را می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی و سایت سیمافکر ببینید.
undefined سیمافکر؛ ویدئورسانه فرهنگ و سیاست ایران @simafekr_com

۱۸:۴۰

thumnail
مقاومت پس از وعده صادق
محمد مجادله - تحلیلگر اسرائیلی
در هیاهوی اخبار انتخابات و ماجراهای این روزها، وضعیت امروز منطقه را نباید از توجه دور کرد. حـزب‌الله لبنان به شکل حیرت‌انگیزی در صحنه وارد شده و ساعت‌ها شمال فلسطین اشغالی را در آتش سوزاند. یمنی‌ها اعلام کردند که اولین عملیات مشترک‌شان را با مقاومت عراق رقم زده‌اند و در خلیج حیفا به دو کشتی حمله کرده و به هدف هم اصابت کرده‌ است؛ مقاومت فلسطین هم در رأس شرافت و مردانگی چند روز پیش اعلام کرد که تعدادی اسیر جدید از اسرائیلی‌ها گرفته‌ است.
محمد مجادله در این ویدئو توضیح می‌دهد که چطور بعد از عملیات وعده صادق ایران علیه اسرائیل، حـمـاس اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده و راحت‌تر در مذاکرات «نه» می‌گوید. گویا تهور تمام گروه‌های مقاومت در دوران پس از وعده صادق تفاوت چشمگیری کرده است.
ما در قسمت اخیر ماجرا درباره‌ی همین اثر اساسی عملیات وعده صادق گفته‌ایم. ماجرا را می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی و سایت سیمافکر ببینید.
undefinedهر فیلم آغاز یک گفتگوست... @simafekr_com

۱۸:۴۱

thumnail
ایستاده بر سوگ
جمیله علم‌الهدی - خرداد ۱۴۰۳
سوگ، وجه مشترک انسان‌ها در تجربه «از دست دادن» است اما واکنش به آن برای هر ملتی متفاوت است. پس از وقوع جنگ -که کشتن و کشته‌شدن است- سوگ پدیدار می‌شود. مردم ایران از پس سوگی ملی با تنها جنگیدن در دفاع مقدس، حماسه‌ای ملی آفریدند و پس از آن راه خلق واکنشی حماسی را آموختند. آن چه که موقعیت امروز ایران، مقاومت و منطقه را حساس می‌کند، دشواری انتخاب در میانه‌ی یک دوراهی است: عبور از سوگ به سوی حماسه یا سوگوار ماندن. سوختن غزه در آتش، لحظه‌ای دردناک است اما امکان نشستن را از مقاومت می‌گیرد و اجازه سوگواری نمی‌دهد.
همسر رییس جمهور شهید در نخستین سخنرانی پس از پرواز اردیبهشت، چیزی می‌گوید که نه سخن‌ش و نه لحن‌ش را به طور معمول از یک عزادار انتظار نداریم. او از سوگواری عبور می‌کند و با اشاره به تنهایی مقاومت و غزه، وقتی را برای عزاداری باقی نمی‌گذارد.
undefinedهر فیلم آغاز یک گفتگوست @simafekr_com

۱۸:۴۱