عکس پروفایل مرکز آمار و فناوری اطلاعاتم

مرکز آمار و فناوری اطلاعات

۶عضو
undefinedundefined اطلاعیه روابط عمومی مرکز آمار و فناوری اطلاعات:
undefined مرحله سوم تسهیلات رفاهی در قالب وام‌های بانکی در سال 1403 آغاز شده است. همکاران محترم می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع رفاهی دانشگاه به آدرس http://bpms.tums.ac.ir و شرایط تسهیلات، برای رزرو و شرکت در قرعه‌کشی اقدام نمایند.
undefinedundefined مهلت ثبت‌نام: تا پایان وقت اداری روز شنبه 22 دی ماه.
undefined اطلاع‌رسانی نتایج: از طریق پیامک و سامانه جامع رفاهی.
undefined جزئیات وام‌ها:undefined️1 میلیارد ریال مرابحه (بانک ملت) – 23% کارمزد – 60 ماهundefined️500 میلیون ریال مرابحه (بانک ملت) – 23% کارمزد – 36 ماهundefined️300 و 500 میلیون ریال قرض‌الحسنه (بانک رسالت) – 2% کارمزد – 24 ماه
برای اطلاعات بیشتر به سامانه‌های ذکر شده مراجعه فرمایید.
undefined @sit_tums

۱۶:۲۹

thumnail
undefinedundefined فرا رسیدن ماه مبارک رجب، ماهی پربرکت و سرشار از فضیلت را به تمامی همکاران، دانشجویان، اعضای هیئت علمی و جامعه دانشگاهی تبریک عرض می‌نماییم. undefinedundefined
undefined در این ماه مبارک، برای همه شما عزیزان آرزوی سلامتی، خوشبختی، و برآورده شدن آرزوها را داریم. باشد که این ماه، آغازی باشد بر سالی پر از موفقیت و برکت برای همگان.
روابط عمومی مرکز آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی تهران
undefined @sit_tums

۱۶:۵۲

thumnail
undefined تأکید بر سلامت و رفاه پرسنل و دانشجویان: دانشگاه علوم پزشکی تهران در مسیر تحول
undefined نشست ویژه بررسی توسعه مکانیزه شدن خدمات رفاهی و سلامت کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.
undefined به گزارش روابط عمومی مرکز آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه چهارشنبه ۱۲ دی ماه ۱۴۰۳ جلسه‌ای با تأکید بر اهمیت سلامت و رفاه کارکنان، دانشجویان و بازنشستگان در دفتر مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه برگزار شد. این جلسه با حضور دکتر سید احمد رضایی، مدیر مرکز آمار و فناوری اطلاعات، دکتر عباس مزینانی، سرپرست مدیریت رفاه و سلامت کارکنان دانشگاه، و دکتر محمودی، مدیرعامل شرکت زیست داده پرداز آکا (بایوآرک) به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.
undefined دکتر مزینانی در این جلسه، دموی سامانه نوبت‌دهی اینترنتی مراکز دانشگاه را که توسط دکتر محمودی ارائه شد و با توضیحاتی از سوی دکتر رضایی تکمیل شد، مشاهده کرد. ایشان همچنین به جامعه آماری دانشگاه که شامل ۲۴ هزار نفر پرسنل، ۱۴ هزار نفر دانشجو و نزدیک به ۲۰ هزار نفر بازنشسته است، اشاره کرده و دغدغه‌های رفاهی و سلامت این گروه‌ها را مورد تأکید قرار داد.
undefined در ادامه جلسه، دکتر رضایی به تخصیص سهمیه‌های ویژه برای نوبت‌دهی اینترنتی به پرسنل و خانواده‌های آنان اشاره کرد و پیشنهاد دکتر مزینانی مبنی بر لزوم تهیه محتوای آموزشی و اطلاع‌رسانی در خصوص نحوه برخورداری از تخفیفات و تسهیلات آتی را تأیید نمود. 
undefined هدف اصلی این نشست، ارائه راه‌کارهایی برای ارتقای خدمات کلینیکی رایگان و مزایای رفاهی اختصاصی برای کارکنان، دانشجویان و بازنشستگان دانشگاه بود. دکتر مزینانی نیز به بررسی راه‌کارهای برخورداری از تعداد ویزیت‌های رایگان درمان در طول سال در مراکز دانشگاه برای پرسنل و خانواده کارکنان و دانشجویان پرداخت و پیگیری سلامت کارکنان تا حصول نتیجه نهایی از دیگر مواردی بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
undefined یکی از پیشنهادهای مهم این جلسه، استفاده از بستر IT و سامانه نوبت‌دهی اینترنتی برای بهره‌مندی از خدمات کلینیکی و دسترسی به همه پزشکان دانشگاه که عمدتا جزو چهره‌های شاخص و سرآمد در رشته‌های تخصصی و فوق‌تخصصی خود محسوب می‌شوند، بود. این سامانه قرار است دسترسی آسان‌تر و سریع‌تری به خدمات پزشکی و رفاهی ارائه دهد و تسهیلات ویژه‌ای برای پرسنل، دانشجویان و بازنشستگان فراهم کند.
undefined این نشست، گامی دیگر در مسیر ارتقای سلامت و رفاه جامعه دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران به حساب می‌آید. امید است که با تصویب و ابلاغ این طرح‌ها، شاهد بهبود چشمگیری در کیفیت زندگی و ارتقاء سلامت تمامی اعضای خانواده بزرگ دانشگاه باشیم.
undefined https://sit.tums.ac.ir/ZbXzoundefined @sit_tums

۲۰:۳۴

thumnail
undefined مناسبتی
شهادت حضرت امام علی النقی الهادی (علیه السلام) بر ارادتمندان حضرتش تسلیت باد.
مرکز آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه
undefined @sit_tums

۲:۲۶

thumnail
undefined شروع فرآیند جمع‌آوری اطلاعات زیرساخت و شبکه مراکز تابعه دانشگاه
undefined به منظور شناسایی نقاط قوت و ضعف زیرساخت‌ها، مدیریت بهینه منابع و شناسایی فرصت‌های نوآورانه، فرم‌های الکترونیکی برای جمع‌آوری اطلاعات ادمین و کارشناسان واحد فناوری اطلاعات، زیرساخت، شبکه و امنیت طراحی و پیاده‌سازی شده است. دسترسی به این فرم‌ها از طریق سامانه سمفاد امکان‌پذیر می‌باشد و تکمیل آنها توسط مسئولین فناوری اطلاعات مراکز الزامی است. صحت‌سنجی اطلاعات توسط تیم تخصصی بازدید دانشگاه انجام خواهد شد. undefinedundefined
undefined با توجه به اهمیت و ضرورت جمع‌آوری اطلاعات مرتبط با زیرساخت و شبکه مراکز زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی تهران و با هدف شناسایی نقاط قوت و ضعف زیرساخت‌ها، بهینه‌سازی مدیریت منابع، شناسایی فرصت‌های نوآورانه جهت توسعه و بهبود فناوری‌های شبکه و در نهایت کمک به تصمیم‌گیری‌های موثر؛ فرم‌های الکترونیکی برای جمع‌آوری اطلاعات ادمین و کارشناسان واحد فناوری اطلاعات، زیرساخت، شبکه و امنیت مراکز، طراحی و پیاده‌سازی شده است. undefinedundefined
undefined مسئولین فناوری اطلاعات مراکز موظف به تکمیل این فرم‌ها هستند که از طریق سامانه سمفاد در دسترس قرار دارد. مهلت تکمیل فرم‌ها تا تاریخ ۱۴۰۳/۱۱/۱ می‌باشد. پس از ورود به سامانه سمفاد، کاربران باید وارد زیرسیستم اداره فناوری اطلاعات شده و از منوی بالای صفحه، قسمت "بازدید زیرساخت فناوری اطلاعات" به فرم‌ها دسترسی پیدا کنند. پس از اتمام بازه زمانی مشخص شده، تیم تخصصی بازدید دانشگاه به مراکز زیرمجموعه مراجعه کرده و صحت‌سنجی اطلاعات فرم‌های تکمیل شده را انجام خواهد داد. برنامه زمانی بازدید فنی از مراکز، متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد. undefinedundefined
undefined این اقدام با هدف ارتقاء کیفیت و کارایی زیرساخت‌های فناوری اطلاعات دانشگاه و بهبود سطح خدمات ارائه‌شده به مراکز و کاربران، انجام شده است. از تمامی مسئولین فناوری اطلاعات مراکز انتظار می‌رود که با تکمیل دقیق و به‌موقع فرم‌ها، به دانشگاه در دستیابی به این اهداف ارزشمند یاری رسانند. undefinedundefined
undefinedundefined: https://sit.tums.ac.ir/ZfGzoundefined @sit_tums

۲۰:۱۸

thumnail
undefined به گزارش سینا رسانه مرکز آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی تهران، ۱۲ دی ماه ۱۴۰۳، پنجمین جلسه سامانه الکترونیکی کمیسیون پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با موضوع بررسی پرونده‌های درخواست مرخصی کمیسیون جراحی اعصاب برگزار شد. در این جلسه، دکتر سید فرزاد غفوریان، مدیر کمیسیون پزشکی دانشگاه، به همراه اساتید جراحی اعصاب، دکتر هوشنگ صابری، دکتر کورش کریمی یارندی، دکتر نیما استادرحیمی و دکتر مصطفی فرزین، و کارشناسان معاونت درمان و مدیریت آمار و فناوری اطلاعات حضور داشتند. در این نشست، ۹ پرونده به صورت کاملاً الکترونیکی مورد بررسی و داوری قرار گرفت.undefined فرآیند الکترونیکی درخواست مرخصی در کمیسیون پزشکی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، از مهرماه سال جاری و پس از چند هفته تحلیل و پیاده‌سازی آغاز شده است. در این فرآیند:
. رابطین مراکز زیرمجموعه دانشگاه، پس از دریافت آموزش‌های لازم، درخواست‌های متقاضیان را از طریق سامانه سمفاد بررسی و ارسال می‌کنند.
. مراحل بعدی شامل بررسی مدارک، ارجاع به پزشک معتمد و نهایتاً بررسی پرونده در جلسه کمیسیون، به صورت کامل در سامانه انجام می‌شود.
. نتیجه بررسی‌ها از طریق پیامک و کارتابل الکترونیکی به متقاضیان اعلام می‌گردد.
undefined این پروژه که به همت مدیریت آمار و فناوری اطلاعات و با همکاری کمیسیون پزشکی معاونت درمان دانشگاه به سمت دیجیتال‌سازی و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین پیش می‌رود، گامی در راستای بهبود فرآیندها و افزایش رضایت کاربران و مراجعین است. الکترونیک سازی فرآیندهای دانشگاه نه تنها به افزایش سرعت و دقت در بررسی پرونده‌ها کمک می‌کند، بلکه باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری نیز خواهد شد.
undefined https://sit.tums.ac.ir/ZEHzoundefined @sit_tums

۱۳:۰۲

thumnail
undefined در نشست هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران در تاریخ 16 دی 1403، دکتر سید احمد رضایی، مدیر مرکز آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه، گزارشی از مسیر یکپارچه‌سازی اطلاعات سامانه‌های بیمارستانی ارائه داد. این پروژه که منجر به تدوین داشبوردهای مدیریتی شده است، گامی مهم در تصمیم‌گیری مدیران و ارتقای کیفیت خدمات درمانی به‌شمار می‌آید.
undefined دکتر رضایی با اشاره به چالش‌های پراکندگی اطلاعات در گذشته، عنوان کرد که این پروژه با همکاری مدیریت آمار و فناوری اطلاعات، معاونت درمان، بیمارستان‌ها و شرکت پیمانکار HIS (تیراژه) طی دو سال و نیم اخیر انجام شده است. ایشان از طراحی و بهره‌برداری از 45 داشبورد مدیریتی خبر داد که شاخصه‌های کلیدی و آمارهای برخط را از جمله آمار تخت‌های بستری، تریاژها و آزمایش‌های، درآمد، رضایت‌سنجی بیماران، کارانه پرستاران و موارد متعدد دیگر را در اختیار مدیران قرار می‌دهد.
undefinedundefined در این جلسه، مهندسین مرکز آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه که تلاش مؤثری در پیاده‌سازی داشبوردهای مدیریتی دانشگاه دارند، حضور داشتند.
undefined https://sit.tums.ac.ir/ZTHzo undefined @sit_tums

۱۳:۲۶

thumnail
undefined نگاهی به عملکرد پاییز اداره آمار و تحلیل undefined گزارش فعالیت‌های پاییز 1403
undefined در سه ماهه پاییز 1403، اداره آمار و تحلیل دانشگاه علوم پزشکی تهران فعالیت‌های اجرایی و تحلیلی فراوانی انجام داده است. آمار ماهانه بیمارستانی دریافت، ثبت و بررسی شد و اینفوگرام‌های مرتبط در سایت مرکز بارگذاری گردید. گزارش فهرست عناوین درمانگاه‌ها نیز تهیه شد. جلسات حضوری برای ویرایش داشبوردهای درمانگاه‌ها و پیگیری ویرایش‌ها با دقت برگزار شد. ارائه اطلاعات و رفع مشکلات مراجعین و همکاران از دیگر فعالیت‌ها بود. ارسال فهرست اقلام آماری و مکاتبه با بیمارستان‌ها نیز صورت گرفت. در نهایت، تقدیر از همکاران و برگزاری مراسم به مناسبت روز آمار نیز انجام شد.undefined https://sit.tums.ac.ir/ZoKzo undefined @sit_tums

۱۳:۴۶

thumnail
undefinedundefinedundefined قابل توجه!!!undefinedundefinedundefinedخطر سرقت اطلاعات و هک گوشی با یک اشتباه سادهundefinedundefinedundefined پیام های منتشر شده در فضای مجازی با عنوان اداره پست ، نامه رسان محله و با مضامین زیر خطرناک و مشکل آفرین است.undefinedundefinedundefinedدر صورتیکه در هر یک از پیام‌رسان های خود با پیام جعلی ارسالی از سوی نامه رسان منطقه و یا اداره پست منطقه با عناوینی همچون ابلاغیه دادگستری و موارد مشابه مواجه شدید ضمن مسدود کردن کاربر و ارسال گزارش تخلف تحت هیچ شرایطی لینک ارسالی را باز نکنید.
به کانال خبر SIT بپیوندید
undefined @sit_tums

۱۲:۰۷

thumnail
undefined پیاده‌سازی 15 سامانه و 35 فرآیند سازمانی در سامانه سمفاد با همکاری واحدهای تابعه دانشگاهundefined️ دانشگاه علوم پزشکی تهران با همکاری گسترده واحدهای تابعه و با همت مدیریت آمار و فناوری اطلاعات، گامی بزرگ در مسیر الکترونیک‌سازی فرآیندها برداشته است. سامانه سمفاد (مدیریت فرآیندهای الکترونیک دانشگاه)، با استفاده از نرم‌افزار BPMS، تحول دیگری در الکترونیکی کردن فرآیندهای کاغذی و افزایش سرعت انجام عملیات سازمانی ایجاد کرده است.
undefined از ابتدای توسعه سامانه سمفاد تا کنون، 15 سامانه و 35 فرآیند سازمانی با موفقیت پیاده‌سازی و بهره‌برداری شده‌اند و هم‌اکنون 5 سامانه دیگر در مراحل نهایی پیاده‌سازی قرار دارند. همچنین با برگزاری چهار دوره کارگاه آموزشی برای گروه‌های مختلف کارکنان و ایجاد کارتابل و پروفایل سازمانی برای کلیه پرسنل، آموزش نیروی انسانی در این حوزه نیز به خوبی پوشش داده شده است. پروژه‌های انجام شده در دانشگاه:undefined سامانه مدیریت تشویق مقالات: این سامانه با ثبت بیش از 2300 مورد درخواست و تأیید بیش از 900 مورد، از اسفند 1402 آغاز به کار کرده و بهره‌برداری آن در فروردین 1403 صورت گرفته است.
undefined سامانه مدیریت کمیسیون پزشکی: با ثبت بیش از 200 مورد درخواست مرخصی الکترونیک و برگزاری 5 جلسه کمیسیون الکترونیک، این سامانه از اسفند 1402 آغاز و در مرداد 1403 بهره‌برداری شده است.
undefined بانک جامع اطلاعات پزشکان: این سامانه با ثبت اطلاعات بیش از 3300 پزشک در حوزه‌های مختلف و 1500 پزشک شاغل در بیمارستان‌های دانشگاه، از تیر 1401 آغاز و در فروردین 1402 به بهره‌برداری رسیده است.
undefinedسامانه جامع نظارتی درمان: با انجام بیش از 900 بازدید و قابلیت بازدید آفلاین و ثبت موقعیت مکانی بازدید، این سامانه از تیر 1401 آغاز و در بهمن 1401 به بهره‌برداری رسیده است.
undefined سامانه راهبری املاک دانشگاه (سراد): با ثبت دیجیتال بیش از 300 ملک دانشگاه، این سامانه از مهر 1401 آغاز و در فروردین 1402 بهره‌برداری شده است.
undefined مدیریت کمیته بیمارستان‌ها: با ثبت بیش از 4000 فرم کمیته بیمارستان و 400 فرم زمان‌بندی کمیته، این سامانه از مهر 1402 آغاز و در دی 1402 به بهره‌برداری رسیده است.
undefined سامانه مدیریت درخواست‌های سخت‌افزار و زیرساخت ستاد مرکزی: با بررسی بیش از 1000 مورد درخواست همکاران به صورت الکترونیک، این سامانه از مرداد 1402 آغاز و در آبان 1402 به بهره‌برداری رسیده است.
undefined سامانه مدیریت سلف ستاد مرکزی: با بیش از 2000 رزرو غذا از طریق پرداخت الکترونیک، این سامانه از اردیبهشت 1403 آغاز و در تیر 1403 به بهره‌برداری رسیده است.
undefined سامانه مدیریت درخواست‌های پشتیبانی HIS بیمارستان‌ها: با ثبت و پردازش بیش از 900 درخواست پشتیبانی، این سامانه از تیر 1401 آغاز و در دی 1401 بهره‌برداری شده است.
undefined در کنار این پروژه‌ها، دانشگاه علوم پزشکی تهران با اجرای چندین پروژه دیگر نیز توانسته است به پیشرفت‌های خوبی دست یابد. این پروژه‌ها شامل برنامک (اپ) خیرین سلامت، امور قراردادهای دانشگاه و پایش اورژانس می‌باشند که هر یک به نوبه خود تأثیرات مثبتی بر فرآیندهای سازمانی و بهبود خدمات ارائه شده داشته‌اند. دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنان به توسعه و ارتقای سامانه‌های الکترونیک خود ادامه می‌دهد و با این اقدامات، گام‌های مهمی در جهت بهبود فرآیندهای سازمانی و افزایش بهره‌وری برداشته است. این تلاش‌ها با هدف ارائه خدمات بهتر و کارآمدتر به جامعه دانشگاهی و پرسنل انجام شده‌اند.
undefined https://sit.tums.ac.ir/ZZ6zoundefined @sit_tums

۱۴:۲۴

thumnail
╔═ೋ✿࿐undefinedundefined#مناسبتی
undefined میلاد امام علی علیه السلام، روز پدر و روز مرد مبارک
undefinedundefined#میلاد_امام_علیundefinedundefined#روز_پدر
#مرکز_آمار_و_فناوری_اطلاعات#دانشگاه_علوم_پزشکی_تهران
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined https://t.me/sit_tumsundefined https://eitaa.com/sit_tumsundefined instagram.com/sit_tumsundefined https://sit.tums.ac.ir/ZVRzo

۱۵:۰۱

thumnail
undefined گرامیداشت میلاد حضرت علی (ع)، روز مرد و روز پدر در مرکز آمار و فناوری اطلاعاتبه مناسبت ولادت حضرت علی (ع) و گرامیداشت روز مرد و پدر، چهارشنبه ۱۸ دی ماه ۱۴۰۳، نشست ویژه‌ای در دفتر مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.
undefined در این جلسه که با حضور دکتر سید احمد رضایی، دکتر زرین‌آرا، مهندس محسنی معاون فناوری اطلاعات، مهندس محبی رئیس اداره ارتباطات و توسعه زیر ساخت شبکه و همکارانی از گروه‌ها و ادارات مختلف مرکز آمار و فناوری اطلاعات تشکیل شد، دکتر سید احمد رضایی با تبریک این مناسبت و اشاره به اهمیت آن، افزودند که همکاران شاغل در مرکز آمار و فناوری اطلاعات با تعهد و تلاش خود همواره نقش بسزایی در پیشبرد اهداف علمی و فناوری دانشگاه ایفا می‌کنند.
undefined ایشان همچنین بر اهمیت توازن بین زندگی کاری و خانوادگی تأکید کرده و افزودند که ایجاد محیطی حمایت‌کننده و دوستانه برای همکاران و فراهم‌سازی فرصت‌های برابر برای پیشرفت شغلی ضروری است. دکتر رضایی همچنین در ادامه به تفاوت دغدغه‌های همکاران با توجه به فشارهای زندگی و مشکلات و سختی‌های آن اشاره کردند و افزودند: "همکاران شاغل به دلیل مسئولیت‌های متعدد و پیچیدگی‌های زندگی روزمره، نیازمند حمایت و تفریح مناسبی هستند تا بتوانند با انرژی و انگیزه بیشتری به کار و زندگی خود ادامه دهند."
undefinedundefined در این نشست، اهمیت ایجاد تعادل بین کار و زندگی مورد تأکید قرار گرفت و بر لزوم توجه به نیازهای تفریحی و ورزشی همکاران اشاره شد. در این راستا، ضمن تشکر از همکاری‌های همکاران معاونت دانشجویی فرهنگی، بر هماهنگی با واحد تربیت بدنی جهت در اختیار گذاشتن فضاهای ورزشی مجموعه شهید چمران، استخر شهید توکلی و همچنین ستاد مرکزی اشاره شد و خواستار پیگیری‌های بعدی تا حصول نتیجه شدند.
undefined در این جلسه، به اهمیت فعالیت بدنی و نقش آن در کاهش استرس و افزایش روحیه اشاره شد. پیشنهادهایی نظیر برگزاری جلسات دوستانه خارج از فضای اداری، استخر، تشکیل‌ تیم‌های ورزشی، فوتسال و ورزش دارت مورد استقبال قرار گرفت. همچنین نظرسنجی در مورد زمان مناسب فعالیت‌های تفریحی؛ با توجه به حساسیت های نقش همکاران فناوری اطلاعات در دانشگاه به منظور ایجاد نشاط و شادابی بیشتر در محیط کار مطرح شد. با توجه به اینکه چند نفر از همکاران به دلیل بین تعطیلات بودن این نشست در مرخصی بودند، دکتر رضایی اظهار کردند: "چنین جلساتی می‌تواند به صورت هفتگی یا ماهیانه در ابتدای روزهای اداری یا با هماهنگی تداوم داشته باشد تا از نظرات و دغدغه‌های سایر دوستان نیز مطلع شویم."
undefined امیدواریم با اجرای این برنامه‌ها و بهره‌گیری از نظرات همکاران، بتوانیم محیطی پرنشاط و دوستانه برای تمامی همکاران حوزه آمار و فناوری اطلاعات ایجاد کنیم و به کاهش دغدغه‌های روزمره و افزایش روحیه و انگیزه کاری آنان کمک نماییم.
undefined https://sit.tums.ac.ir/Z7eKundefined @sit_tums

۲۱:۲۰

در حال حاضر نمایش این پیام پشتیبانی نمی‌شود.

thumnail
undefined در تاریخ ۲۹ دی ماه ۱۴۰۳، جلسه‌ای در خصوص توسعه سیستم‌های نوبت‌دهی و بهبود سامانه‌های کلینیکی دانشگاه (بایوآرک) برای مراجعین بیمارستان روزبه برگزار شد.
undefined در این جلسه‌ که با حضور دکتر سیداحمد رضائی، مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه، دکتر جعفری، رئیس بیمارستان روزبه، آقای مهندس مسعودیان، مدیر این بیمارستان در دفتر مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه برگزار شد؛ موضوعات مرتبط با سامانه نوبت‌دهی بیمارستان روزبه و برنامه‌ریزی برای توسعه آن بررسی شد.
undefined همچنین، موضوع مشاهده پرونده‌های سرپایی مراجعین در سامانه خدمات کلینیکی دانشگاه (بایوآرک) مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
undefined در ادامه نشست، خانم مهندس وحدت حسینی و خانم مهندس صباغیان، کارشناسان گروه تحقیق و توسعه، با ارائه گزارش‌هایی به بررسی نقاط قوت و ضعف سامانه‌های موجود پرداختند و پیشنهادهایی برای بهبود و توسعه این سامانه‌ها ارائه کردند.
undefined در پایان جلسه، تصمیماتی برای اجرای تغییرات و بهبودهای لازم اتخاذ شد تا خدمات بهتری به بیماران ارائه شود.
undefined این جلسه گامی مؤثر در جهت ارتقاء کیفیت خدمات کلینیکی و بیمارستانی دانشگاه محسوب می‌شود و امید است با اجرای برنامه‌های تعیین‌شده، شاهد بهبود قابل توجهی در فرآیندهای نوبت‌دهی و مشاهده پرونده‌های سرپایی بیماران در جهت خدمت رسانی مطلوب‌تر باشیم.
undefined https://sit.tums.ac.ir/ZL9zoundefined @sit_tums

۲:۴۹

thumnail
undefined بهبود فرآیندهای تبادل اطلاعات آزمایشگاهی در دانشگاه علوم پزشکی تهران undefined
undefined نشست تخصصی برای تعریف و نگاشت کدهای آزمایشگاهی با حضور کارشناسان undefinedundefined
undefined نشست تخصصی برای تصمیم‌گیری در خصوص تعریف و نگاشت کدهای آزمایشگاه و تبادل اطلاعات و سرویس ثبت جواب آزمایش در سامانه دیتاس در تاریخ ۲۹ دی ۱۴۰۳ در دفتر مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه برگزار شد.
undefined نشست تخصصی برای تعریف و نگاشت کدهای آزمایشگاهی با حضور کارشناسان و متخصصان undefined
undefined این جلسه با حضور کارشناسان واحد تحقیق و توسعه، مدیریت نظارت و امور آزمایشگاه‌های معاونت درمان، و شرکت‌های مرتبط برگزار گردید. هدف این نشست بررسی نحوه نگاشت کدهای آزمایشگاه و الزامات مرتبط با تبادل اطلاعات با سامانه دیتاس بوده است.
undefined محورهای اصلی این نشست شامل تعریف کدهای آزمایشگاه، محدوده‌های جواب نرمال، کوئری‌ها و گزارش‌ها، و ارسال اطلاعات به سامانه دیتاس وزارت بهداشت بود.
undefined به دلیل حساسیت‌های موجود، لزوم ورود اطلاعات توسط سوپروایزرهای آزمایشگاه نیز مورد بحث قرار گرفت و هماهنگی‌های لازم برای برگزاری کارگاه آموزشی با مشارکت مرکز آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه، معاونت درمان، و شرکت تیراژه انجام شد.
undefined در این نشست، خانم مهندس صباغیان و خانم مهندس خطیر به عنوان کارشناسان گروه تحقیق و توسعه، دکتر رنجبریان به عنوان نماینده اداره نظارت بر امور آزمایشگاه‌ها و دکتر محمودی از شرکت بایوآرک نیز به صورت ویدئو کنفرانس شرکت داشتند.
undefined همچنین شرکت تیراژه اعلام آمادگی کرد تا تمامی خطاهای موجود را در اسرع وقت برطرف نماید.
undefined در این جلسه به کدهای لوئینگ آزمایشگاه (LIS - Laboratory Information System) اشاره شد. این سیستم‌ها برای مدیریت اطلاعات آزمایشگاه‌ها و فرآیندهای آزمایشگاهی طراحی شده‌اند و به خودکارسازی فرآیندهای مختلف در آزمایشگاه‌ها کمک می‌کنند.
undefined وظایف اصلی کدهای لوئینگ آزمایشگاه شامل ثبت و نگهداری اطلاعات، مدیریت فرآیندها، ارتباط با سیستم‌های دیگر و گزارش‌دهی و تجزیه و تحلیل داده‌ها است.
undefined این سیستم‌ها به بهبود دقت و صحت اطلاعات آزمایشگاهی و تسهیل تبادل اطلاعات کمک می‌کنند.
undefined امید است این جلسه که با هدف ارتقاء فرآیندهای تبادل اطلاعات آزمایشگاهی و بهبود کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی برگزار شد، نتایج مثبتی را به همراه داشته باشد.
undefined https://sit.tums.ac.ir/ZMdzoundefined @sit_tums

۳:۴۸

undefined به اطلاع همکاران محترم می‌رساند پیرو اعلام سهمیه تسهیلات بانک ملت و بانک قرض الحسنه رسالت در مرحله سوم ۱۴۰۳، قرعه‌کشی این تسهیلات انجام شده است.
undefined نتایج قرعه‌کشی از طریق ارسال پیامک و دسترسی شخصی کارکنان در سامانه جامع رفاهی به برندگان اطلاع‌رسانی شده است.
undefined لینک مستقیم سامانه رفاهی:
http://bpms.tums.ac.ir/Pages/View/Default.aspx
undefined لینک سایت مدیریت رفاه و سلامت کارکنان:undefined http://refahi.tums.ac.ir
undefined روابط عمومی مرکز آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه undefined @sit_tums

۸:۰۴

thumnail
undefinedارتقاء تبادل اطلاعات میان سامانه‌های سبارا و بایوآرک!
undefined تسهیل دسترسی پزشکان به پرونده‌های بیماران
undefined در جلسه‌ای که روز سه‌شنبه ۲ بهمن ماه در دفتر مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه با حضور مهندس مهدی عابدینی، رئیس هیأت مدیره شرکت رایان گستر پرسپولیس ایرانیان، و دکتر مهدی محمودی، مدیر عامل شرکت بایوآرک، برگزار شد، تصمیمات مهمی در خصوص بهبود تبادل اطلاعات و اتصال سامانه‌های نرم‌افزاری اسکن و آرشیو مدارک پزشکی دانشگاه (سبارا) و سامانه‌ کلینیکی دانشگاه (بایوآرک) اتخاذ گردید.
undefined در این جلسه، دکتر سیداحمد رضائی، مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه، مهندس صباغیان و مهندس وحدت حسینی، کارشناسان گروه تحقیق و توسعه این مرکز، نیز حضور داشتند. مقرر شد به منظور تسهیل کار پزشکان بیمارستان‌های دانشگاه در مشاهده پرونده بیماران، وب سرویس اتصال دو نرم‌افزار تغییراتی پیدا کند تا لیست مراجعات ثبت شده در سامانه نرم‌افزاری اسکن و آرشیو مدارک پزشکی دانشگاه (سبارا) در بخش سوابق سامانه‌های کلینیکی دانشگاه (بایوآرک) نمایش داده شود و پزشک با انتخاب مراجعات بتواند پرونده اسکن شده را مشاهده نماید.
undefined این اقدام به تسریع در انجام کار بیمار، جلوگیری از گم شدن داده‌های مهم پرونده بیمار و ارتقاء کیفیت خدمات پزشکی کمک خواهد کرد. از مزایای این تصمیم می‌توان به کاهش زمان دسترسی به اطلاعات بیماران، افزایش دقت و کیفیت در تشخیص و درمان و افزایش رضایت بیماران و پزشکان اشاره کرد. این تغییرات به مدیریت بهتر اطلاعات و بهره‌وری بیشتر در سیستم‌های پزشکی دانشگاه کمک می‌کند.
undefined https://sit.tums.ac.ir/ZkZAoundefined @sit_tums

۲۱:۳۸

thumnail
undefined پیشگام علم و سلامت از امیرکبیر تا امروز
undefinedجشن 90-173 سالگرد دانشگاه علوم پزشکی تهران: سفری در تاریخ و افتخار
undefined روابط عمومی مرکز آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه به اطلاع می‌رساند که مراسم باشکوه 173 سال تجربه و 90 سال افتخارآفرینی دانشگاه علوم پزشکی تهران، از تاریخ 13 تا 15 بهمن 1403 در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار خواهد شد. برنامه‌های این مراسم به شرح زیر است:
1. نمایشگاه ویژه 173 سال تجربه و 90 سال افتخارآفرینی: - زمان: شنبه 13 تا دوشنبه 15 بهمن 1403 - مکان: ضلع جنوبی دانشکده پزشکی و سالن شهدای دانشکده
2. برگزاری مراسم روز بین‌الملل دانشگاه: - زمان: شنبه 13 بهمن 1403 - مکان: سالن شهدای دانشکده - ویژه‌برنامه‌ها: معرفی دستاوردهای بین‌المللی و گسترش همکاری‌های علمی
3. نشست آینده آموزش علوم پزشکی: - زمان: یکشنبه 14 بهمن 1403، ساعت 8:00 تا 12:00 - مکان: سالن ابن‌سینا، دانشکده پزشکی
4. مراسم یادواره شهدای داروسازی: - زمان: یکشنبه 14 بهمن 1403، ساعت 10:00 - مکان: سالن رازی، دانشکده داروسازی
5. جشنواره ابن‌سینا: - زمان: دوشنبه 15 بهمن 1403، ساعت 8:30 تا 10:00 - مکان: سالن ابن‌سینا، دانشکده پزشکی
6. مراسم پایانی 90 سال افتخارآفرینی از زمان تأسیس دانشکده پزشکی: - زمان: دوشنبه 15 بهمن 1403، ساعت 10:30 - مکان: سالن ابن‌سینا، دانشکده پزشکی
جزئیات مراسم:- مناسبت: جشن 90-173 دانشگاه علوم پزشکی تهران- تاریخ برگزاری: ۱۳، ۱۴ و ۱۵ بهمن ماه- هزینه شرکت: رایگان
نکات مهم:- این مراسم برای تمامی اعضای دانشگاه و عموم مراجعین رایگان است.- تکمیل فرم ثبت‌نام جهت هماهنگی‌های بهتر ضروری است.- ظرفیت حضور محدود است؛ لطفاً در اسرع وقت اقدام نمایید.
نحوه حضور در جشن:برای شرکت در این رویداد، کافی است فرم ثبت‌نام آنلاین را تکمیل نمایید:
undefined https://tums.ac.ir/Register-173–90
از تمامی اعضای دانشگاه، دانشجویان، اساتید و علاقه‌مندان دعوت می‌شود تا در این رویداد بزرگ شرکت کنند و با حضور خود بر افتخارات دانشگاه علوم پزشکی تهران بیافزایند.
undefined https://sit.tums.ac.ir/ZP4Aoundefined @sit_tums

۲۱:۴۷

thumnail
اطلاعیه
undefined️ همکاران گرامی،
با سلامبه اطلاع می‌رساند که پیرو راه‌اندازی کلینیک دندانپزشکی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تهران، بخش تخصصی اطفال دانشگاه آماده خدمت‌رسانی به همکاران محترم می‌باشد.
این مرکز واقع در بلوار کشاورز، خیابان وصال، قبل از طالقانی - کوچه فرهنگی (بهنام سابق)، پلاک ۱۸، آماده ارائه خدمات به همکاران محترم است.
خواهشمند است قبل از حضور، از طریق سایت www.nobat724.tums.ac.irیا شماره تلفن ۰۲۱۸۸۳۹۰۶۹۹ در ساعات اداری اقدام به نوبت‌گیری فرمایید.
🦷undefinedundefined @sit_tumsundefinedundefined

۲۱:۰۹