عکس پروفایل توانات

توانا

۱,۲۹۵عضو
بازارسال شده از توانا
thumnail
undefined #ببینید | "تربیت، جزء جدا نشدنی یک گروه جهادی"
undefined️استاد: "سید سجاد شبانکاره"undefined مثال‌هایی برای کار تربیتی در اردوهای جهادیundefined آینده انقلاب نیاز به آدم تشکیلاتی دارد.

┄┄┄❅✾❅┄┄┄ undefined#توانا#حرفه‌ای_خدمت‌کن توانا؛ مدرسه‌خدمت‌و‌پیشرفتایــنـستاگـرام // بـــله // سـایـت

۱۹:۳۴

undefinedundefined مبانی و فلسفه جهادی●قسمت هشتم

undefinedجهادگر: فردی است مؤمن به خدای متعال، معتقد به اصول دین و ولایت دغدغه‌مند که نقشی فعال در جهت کمک به رفع محرومیت و خدمت به ولی نعمتان انقلاب دارد.
undefinedرویکرد صحیح جهادگران در ورود به مسائل رویکرد جهادگران در مداخله، باید رشد و توانمندسازی جامعه هدف باشد، نه فقیر زدایی! اگر فقر را در روستایی از بین ببریم، امکان ندارد دیگر در آن روستا فقیر پیدا بشود. از همین جهت باید هدف کار جهادی را فقرزدایی گذاشت. اگر هدف فقیرزدایی باشد، وقتی حضور در روستا، چشم مردم به دست ماست تا ببیند چه آورده‌ایم. نهایتاً اقلامی داده میشود و تمام. این موارد، معیشت خانواده را در کوتاه مدت تأمین می‌کند؛ اما چرخه و ریشه های فقر، ثابت خواهند ماند. در عوض، اگر هدف در وهله ی اول فقرزدایی باشد؛ به آن ها آموزش های لازم برای گذران معیشت داده می شود، و در انجام کارها به آن ها کمک می‌شود، مشارکت آنها را جلب، ظرفیت خودشان به کار انداخته، و به سمت توانمندسازی و پیشرفت جامعه حرکت شده است.
undefinedباید روحیه خودباوری و عزت نفس را در مخاطب خود زنده کرد. به شکلی که حتی محرومیت زدایی از ضعیف‌ترین روستاها هم نباید به وسیله ی ثروتمندان، بلکه به دست خود محرومین صورت گیرد. این سنت قرآن است. مردم خودشان باید قیام بکنند. انبیای الهی آمدند که خود مردم را به قیام و حرکت وادارند؛ در زمینه ی عدالت، صنعت و فناوری و علم و کشاورزی ما باید جامعه را به سمتی ببریم که قیام کنند. قیام، زمانی معطوف به قیام سیاسی بود و یک زمانی هم دفاعی بود. مردم از تماشاگری خارج شدند و قیام کردند. الان هم باید همین اتفاق بیفتد؛ قیام اقتصادی، قیام فرهنگی و قیام علمی و فناوری، قیامی برای فقرزدایی.
undefinedحرکت های جهادی، همان قیام برای پایان دادن به فقر و استضعاف است. یعنی ما اگر اردوی جهادی می‌رویم، باید برای مردم توضیح بدهیم که ما آمده‌ایم تا شما قیام کنید، روی پای خودتان بایستید. در این صورت، در مرحله ی بعد وقتی همه را جمع کنیم، می‌فهمیم چه کاری از دست ما برمی‌آید، چه کاری از دست آن ها برمی‌آید، سهم ما چیست و سهم آن ها چیست. می‌فهمیم چه دارند و چه ندارند؛ آیا زمین دارند؟ آب دارند؟ و اگر دارند کجاست؟ و چه کم‌وکاستی هایی دارند؟ و چقدر می‌توانیم کمک کنیم؟ اینکه آیا با قرض الحسنه مشکل حل می‌شود یا باید کار دیگری کرد؟ باید ظرفیت آنها و ظرفیت منطقه را ببینیم، بعد برای پیشرفت و توانمندسازی با محوریت خودشان، فعالیت کنیم.
#جهاد#مبانی_جهادیمنبع: tavana.school/52367┄┄┄❅✾❅┄┄┄ undefined#توانا#حرفه‌ای_خدمت‌کن توانا؛ مدرسه‌خدمت‌و‌پیشرفت بـــله // سـایـت

۱۵:۱۹

بازارسال شده از توانا
thumnail
undefined #ببینید | "تربیت، جزء جدا نشدنی یک گروه جهادی"
undefined️استاد: "سید سجاد شبانکاره"undefined مثال‌هایی برای کار تربیتی در اردوهای جهادی اعم از حلقه‌های صلوات به نیت شهدا

┄┄┄❅✾❅┄┄┄ undefined#توانا#حرفه‌ای_خدمت‌کن توانا؛ مدرسه‌خدمت‌و‌پیشرفتایــنـستاگـرام // بـــله // سـایـت

۱۶:۵۱

undefinedundefined مبانی و فلسفه جهادی●قسمت نهم
undefinedمدل مدیریت جهادی:وقتی از مدیریت جهادی صحبت می‌کنیم، از یک مدل و الگو برای اداره کردن سخن می‌گوییم. از مدیریت تعابیر مختلفی را می‌شود مطرح کرد. اگر مدیریت را مترادف تصمیم‌گیری بگیریم، مدیریت جهادی، می‌شود تصمیم‌گیری جهادی. اگر مدیریت را مترادف توانایی کار کردن با دیگران و از طریق دیگران بدانیم، آنگاه مدیریت جهادی، می‌شود توانایی کارکردن با دیگران به نحوه ی جهادی. آن وقت مدیر جهادی را هم می‌توانیم تعریف کنیم.undefined مدیر جهادی:مدیر جهادی کسی است که دارای چند ویژگی است. یکی از ویژگی های آن ایمان عمیق است. مدیر جهادی احساس تکلیف می‌کند و خودش را متعهد می‌بیند. خودش را هدفمند می‌بیند. مدیر جهادی خطرپذیر است و اهل ورود به میدان های نو و دست‌نخورده است. مجاهد و مدیر جهادی رفتارش مستمر، همه جانبه، هوشمندانه و مخلصانه است. منتظر نیست تا دیگران ببینند یا گزارش تهیه کنند و فیلم درست کنند، وقتی ورود پیدا می‌کند، کار را رها نمی‌کند و ادامه می‌دهد.ویژگی مهم مدیر جهادی، خودباوری و اعتماد به نفس و اعتماد به کمک الهی است. در همه ی کارها باید به خداوند و معصومین توکل کرد و از این بزرگواران استمداد کرد. وقتی به اینها توکل می‌کنیم و استمداد می‌طلبیم، باید اعتماد کنیم که راه هایی جلویمان باز می‌شود و در مقابل، یکسری موانع وجود دارد. اصلاً با وجود این موانع است که جهاد معنا پیدا می‌کند، اگر مانعی نبود که تلاش و کوششی صورت نمی‌گرفت که جهادی باشد یا خیر.

#جهاد#مبانی_جهادیمنبع: tavana.school/52367┄┄┄❅✾❅┄┄┄ undefined#توانا#حرفه‌ای_خدمت‌کن توانا؛ مدرسه‌خدمت‌و‌پیشرفت بـــله // سـایـت

۱۸:۳۳

بازارسال شده از توانا
thumnail
undefined #ببینید | "تربیت، جزء جدا نشدنی یک گروه جهادی"
undefinedاستاد: "سید سجاد شبانکاره"undefinedمثال‌هایی برای کار تربیتی در اردوهای جهادی اعم از پوشش‌های یکسان، قرائت سوره‌ی واقعه به صورت دست جمعی
┄┄┄❅✾❅┄┄┄ undefined#توانا#حرفه‌ای_خدمت‌کن توانا؛ مدرسه‌خدمت‌و‌پیشرفتایــنـستاگـرام // بـــله // سـایـت

۱۸:۴۰

undefinedundefined مبانی و فلسفه جهادی●قسمت دهم
undefinedتأثیرات کار جهادی:اولین فایده ی فعالیت جهادی، خدمت به مردم است؛ که ما برای آن رنج سفر را به دوش می‌گیریم و می‌رویم به مناطقی اغلب صعب العبور دارند. این سختی‌ها دستاورد بزرگی دارد؛ ما می‌توانیم خودمان را پیدا کنیم و حقیقت واقعی خودمان را کشف کنیم. می‌فهمیم چه کسی هستیم، مشکلات‌مان کجاست و چه نارسایی هایی داریم. پس اولین فلسفه ی کارهای جهادی خودسازی و انسان سازی است؛ که نه تنها برای آخرت، بلکه در زندگی شخصی افراد هم مؤثر است. درصد قابل توجهی از آدمهای بزرگ و قهرمانانی که ما در طول تاریخ داشتیم، سبک زندگی جهادی داشتند. کسی در آسایش و رفاه ساخته نمی شود. انسان در سختی ها و ابتلایات است که ساخته می‌شود. حال اگر این سختی در راه خدا باشد، هم آخرت و هم دنیای انسان حاصل می شود.ما باید از این بابت مطمئن باشیم که چندین برابر زحمتی که در این مسیر متحمل می‌شویم را خداوند در زندگی خودمان جبران می‌کند. و نهایتاً این ما هستیم که استفاده می‌کنیم.
#جهاد#مبانی_جهادیمنبع: tavana.school/52367
┄┄┄❅✾❅┄┄┄ undefined#توانا#حرفه‌ای_خدمت‌کن توانا؛ مدرسه‌خدمت‌و‌پیشرفت بـــله // سـایـت

۱۷:۴۶

بازارسال شده از توانا
thumnail
undefined #ببینید | "تربیت، جزء جدا نشدنی یک گروه جهادی"
undefinedاستاد: "سید سجاد شبانکاره"undefined نکته اول؛ داشتن آداب بسیار موثر است.undefined نکته دوم؛ آداب، ریشه در یک جای مشخص و معین داشته باشد.undefined نكته سوم؛ اینکه همه به آداب می پردازند نه فقط بچه های جدید الورود.undefined نکته چهارم؛ این است که ما یک نقاطی را در طول روز در اردو برای آنها قرار میدهیم، که این پین ها بعداً در سبک زندگی شخصی شان نقطه رجوع شان باشد.

┄┄┄❅✾❅┄┄┄ undefined#توانا#حرفه‌ای_خدمت‌کن توانا؛ مدرسه‌خدمت‌و‌پیشرفتایــنـستاگـرام // بـــله // سـایـت

۱۸:۱۰

undefinedundefined مبانی و فلسفه جهادی●قسمت یازدهم
undefinedتعریف عدالت:عدالت در معنای عام خود به معنای قراردادن هر چیز در جای خود است. عدالت نقطه ی مقابل ظلم است، نقطه ی مقابل تبعیض. مقام و قداست عدالت تا آنجا بالا رفته که پیامبران الهی برای آن مبعوث شده‌اند تا مردم را به اقامه ی قسط هدایت کنند. عدالت را ۳ جور میتوانیم تفسیر کنیم:
۱. توازناگر عدالت را توازن و هماهنگی در نظر بگیریم؛ عدل مساوی می‌شود با نوعی زیبایی، چون زیبایی نوعی توازن است. در اجتماع باید تعادل برقرار باشد؛ از لحاظ حقوق وظایف و مواهب و ... و اگر نه ناهمواری پیدا می‌شود. عدل توازن و تعادل مزاج اجتماع است.
۲. مساواتیکی از اصول ایدئولوژی اسلامی مساوات و رفع تبعیض است. مقتضای عدالت این است که تفاوت‌هایی که خواه ناخواه در اجتماع هست تابع استعدادها و لیاقت‌ها باشد. معنای عدالت این نیست که همه ی مردم در رنج و زحمت و کار یکدیگر شریک باشند. قانون عادلانه، قانونی است که شرایط یک مسابقه و حرکت تکاملی عملی را به طور متساوی برای همه فراهم کند.
۳. رعایت استحقاقعدالت مطلق عبارت است از اعطای حق به صاحب حق و در این صورت عدل مقابل ظلم است. عدالت به معنای مساوات و توازن در حوزه ی اجتماع، معنا و مفهوم پیدا میکند. ولی عدالت به معنای رعایت استحقاق، هم در حوزه ی اجتماع و هم در قلمروی فردی اعتبار پیدا می کند. زیرا هیچ‌وقت اجتماع متوازن نمی‌شود مگر که حقوق همه ی افراد رعایت شود و حق اجتماع هم رعایت شود.
#جهاد#مبانی_جهادیمنبع: tavana.school/52367
┄┄┄❅✾❅┄┄┄ undefined#توانا#حرفه‌ای_خدمت‌کن توانا؛ مدرسه‌خدمت‌و‌پیشرفت بـــله // سـایـت

۱۹:۴۱

بازارسال شده از توانا
thumnail
undefined #ببینید | "تربیت، جزء جدا نشدنی یک گروه جهادی"
undefinedاستاد: "سید سجاد شبانکاره"undefinedاثرپذیری مردم روستا از برنامه روزمره‌ی جهادگران
┄┄┄❅✾❅┄┄┄ undefined#توانا#حرفه‌ای_خدمت‌کن توانا؛ مدرسه‌خدمت‌و‌پیشرفتایــنـستاگـرام // بـــله // سـایـت

۱۸:۵۲

undefinedundefined مبانی و فلسفه جهادی●قسمت دوازدهم
undefinedعدالت در ابعاد فردی و اجتماعی:بعد از بیان تفاسیر مختلف از عدالت حال با توجه به لزوم تشریح بیشتر موضوع و اهمیت آن به تعریف عدالت در بعد فردی و اجتماعی می‌پردازیم.
۱. عدل فردی (اخلاقی):قرآن از انسان اخلاقی به عنوان انسان «صاحب عدل» نام می‌برد و ریشه ی اخلاق را عدل به معنای توازن می‌داند چون اخلاق یعنی حالت موازنه میان مجموع استعدادهای انسانی. قرآن نام فساد اعمال و اخلاق را ظلم به نفس می‌داند. گناه، بهم خوردن تعادل فردی است و این یک وجه شبه بین فرد و جامعه است. جامعه هم خودی دارد و ظلم به نفس می کند.
۲. عدالت اجتماعی:عدالت معنای وسیعی دارد و ورای مفهوم فردی، شامل حقوق اجتماعی نیز هست. عدالت اجتماعی یکی از دلالت‌های مفهوم عدالت است که منظور از آن تخصیص «منصفانه» منابع در یک جامعه است. عدالت یک اصل اجتماعی بزرگ اسلامی است و اسلام به آن فوق العاده اهمیت داده و آن را یک وظیفه ی اجتماعی بزرگ می‌داند.
#جهاد#مبانی_جهادیمنبع: tavana.school/52367
┄┄┄❅✾❅┄┄┄ undefined#توانا#حرفه‌ای_خدمت‌کن توانا؛ مدرسه‌خدمت‌و‌پیشرفت بـــله // سـایـت

۱۸:۲۰

بازارسال شده از توانا
thumnail
undefined #ببینید | "تربیت، جزء جدا نشدنی یک گروه جهادی"
undefinedاستاد: "سید سجاد شبانکاره"undefined فضای تربیتی تک به تک، آفت است.
┄┄┄❅✾❅┄┄┄ undefined#توانا#حرفه‌ای_خدمت‌کن توانا؛ مدرسه‌خدمت‌و‌پیشرفتایــنـستاگـرام // بـــله // سـایـت

۱۹:۰۰

undefinedundefined مبانی و فلسفه جهادی●قسمت سیزدهم
undefinedچرایی و ضرورت اجرای عدالت:در این قسمت به تبیین ضرورت اجرای عدالت می‌پردازیم. محورهای ذیل، متناسب با ضرورت‌هایی انتخاب شده‌اند که یک جامعه برای رسیدن به تعادل و موفقیت به آن نیازمند است.
undefined راز ماندگاری و موفقیت هر نظام اجتماعی:بنابر دیدگاه الهی، در مجموع آفرینش، عدالت ریشه‌ی تکوینی و طبیعی دارد و هر جامعه زمانی کامیاب است که خود را با قوانین آفرینش و سنت‌های الهی - که تغییر و تبدیل ناپذیر است - تطبیق دهد. از آنجا که عدالت در بنیان عالم و آفرینش نقش اساسی دارد، یعنی سنت آفرینش، عدل است، هر نظام اجتماعی اگر به دنبال این سنت طبیعی و قانون الهی آفرینش حرکت کرد، ماندگار و موفق و کامیاب است.
undefined لازمه ی شکل گیری جامعه ی اسلامی:جامعه، بدون تأمین عدالت اجتماعی، اسلامی نخواهد بود. اگر کسی تصور کند که دین الهی و واقعی (نه فقط دین اسلام) تحقق پیدا می‌کند، در حالی که در آن عدل اجتماعی به معنای صحیح و وسیع آن تحقق پیدا نکرده باشد، باید بداند که اشتباه می‌کند. هدف پیامبران، اقامه ی قسط است. البته اقامه ی قسط یکی از منزل راه است و هدف نهایی نیست؛ لیکن آنها که آمدند، کار اولشان این است که اقامه ی قسط کنند و مردم را از شر ظلم و جور طاغوتیان و ظالمان نجات دهند، هدف حکومت ولی عصر در آخرالزمان هم باز همین اجرای عدل است.
#جهاد#مبانی_جهادیمنبع: tavana.school/52367
┄┄┄❅✾❅┄┄┄ undefined#توانا#حرفه‌ای_خدمت‌کن توانا؛ مدرسه‌خدمت‌و‌پیشرفتبـــله // سـایـت

۱۹:۳۷

بازارسال شده از توانا
thumnail
undefined #ببینید | "تربیت، جزء جدا نشدنی یک گروه جهادی"
undefinedاستاد: "سید سجاد شبانکاره"undefined شعار دیروز شهدا، امروز رفقا، فردا انشااللهundefined اصل برای ما انسان‌ها باشد
┄┄┄❅✾❅┄┄┄ undefined#توانا#حرفه‌ای_خدمت‌کن توانا؛ مدرسه‌خدمت‌و‌پیشرفتایــنـستاگـرام // بـــله // سـایـت

۱۸:۵۹

undefinedundefined مبانی و فلسفه جهادی●قسمت چهاردهم
undefinedلازمه ی رفع محرومیتعدالت اجتماعی، اساس است. اگر رونق اقتصادی در کشور باشد اما عدل اجتماعی نباشد، این رونق اقتصادی به درد فقرا و مستضعفان نخواهد خورد و محرومیت را بر طرف نخواهد کرد؛ همچنان که امروز در بسیاری از کشورها ملاحظه می‌شود که تولید بالاست، کارخانه‌های بزرگ مشغول کارند، ثروت تولید می‌شود؛ اما محرومیت در آن کشورها هست؛ از جمله همین کشورهای پیشرفته اروپایی و غربی. آنچه که از این کشورها در تلويزيون‌‌ها و از پشت دوربین‌ها به ما نشان می‌دهند، جاهای خویش است. محلات فقیر‌نشین و زندگی‌های تلخ و گرسنگی‌ها و محرومیت‌ها و حسرت‌ها را که نشان نمی‌دهند؛ ساختمان‌ها و خیابان‌های عالی و باغ‌های بزرگ و امثال این‌ها را نشان می‌دهند!ما که این را نمی‌خواهیم. ما در جامعه فقط رونق اقتصادی را نمی‌خواهیم؛ ما رونق اقتصادی همراه با عدالت اجتماعی را می‌خواهیم. البته نمی‌گوییم عدالت اجتماعی باشد اما رونق اقتصادی نباشد؛ چون در آنجایی که هیچ رونق اقتصادی نیست، عدالت اجتماعی عامل چندان مهمی نیست و در عین حال جامعه به رفاه و برخورداری لازم نخواهد رسید. اگر عدالت اجتماعی همراه با پیشرفت اقتصادی باشد، جامعه شکوفا خواهد شد.
undefined عدالت اجتماعی یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین خطوط در مکتب سیاسی امام بزرگوار است. پرکردن شکاف اقتصادی در بین مردم و رفع تبعیض در استفاده‌ی از منابع گوناگون ملی در میان طبقات مردم، مهم‌ترین و سخت‌ترین مسئولیت ماست.
#جهاد#مبانی_جهادیمنبع: tavana.school/52367
┄┄┄❅✾❅┄┄┄ undefined#توانا#حرفه‌ای_خدمت‌کن توانا؛ مدرسه‌خدمت‌و‌پیشرفت بـــله // سـایـت

۱۹:۱۱

بازارسال شده از توانا
thumnail
undefined #ببینید | "تربیت، جزء جدا نشدنی یک گروه جهادی"
undefinedاستاد: "سید سجاد شبانکاره"undefined عنصر اصلی موفقیت در اردوهای جهادی، انسان‌ها هستند.
┄┄┄❅✾❅┄┄┄ undefined#توانا#حرفه‌ای_خدمت‌کن توانا؛ مدرسه‌خدمت‌و‌پیشرفتایــنـستاگـرام // بـــله // سـایـت

۱۹:۴۶

undefinedundefined مبانی و فلسفه جهادی●قسمت پانزدهم
undefinedحفظ دین در اقشار جامعه:در احادیث از پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) و امام صادق(ع) رسیده است که فقر نزدیک به کفر، بلکه بخشی از کفر، بدبینی و ترک عمل به دین است. پس باید عاملی که موجب خروج از دین و بی‌ایمانی است در جامعه‌ی اسلامی وجود نداشته باشد و روشن است که فقر بدون اجرای عدالت ریشه کن نمی‌شود. اگر مردم در اقتصاد و معیشت یکپارچه شدند و به نوعی به وحدت مطلوب اسلام رسیدند، در سیاست هم یکپارچه می‌شوند.
undefined اصلاح اجتماعی:امام علی(ع) می‌فرماید: توده را جز اجرای عدالت اصلاح نمی‌کند. و خداوند سبحان، اصلاح و سامان‌یابی جامعه‌ی انسانی را در گرو اجرای عدالت قرار داده است. در همین راستا بعضی افرادی که برای اجرای عدالت ایجاد اصلاحاتی در جامعه را پیش نیاز می‌دانند باید به این امر و همراهی عدالت برای اصلاح اجتماعی توجه داد.
undefined تکاثر زدایی:تکاثر در اسلام به معنای مال‌اندوزی، زیاده‌طلبی و تفاخر به ثروتمندی است که از نظر قرآن کریم و احادیث اسلامی یک پدیده‌ی ضد ارزشی بسیار قوی است و یکی از عوامل ویرانگر بنیاد دین و انسانیت و رشدهای انسانی و فضیلت‌های اخلاقی است. امام صادق(ع) در حدیث ((جنود عقل و جهل)) تکاثر را یکی از سپاهیان و عوامل فعال جهل و جاهلیت می‌داند که جامعه را به سوی ارزش‌های ضد اسلامی دوران جاهلیت سوق می‌دهند.
#جهاد#مبانی_جهادیمنبع: tavana.school/52367
┄┄┄❅✾❅┄┄┄ undefined#توانا#حرفه‌ای_خدمت‌کن توانا؛ مدرسه‌خدمت‌و‌پیشرفت بـــله // سـایـت

۱۹:۵۱

بازارسال شده از توانا
thumnail
undefined #ببینید | "تربیت، جزء جدا نشدنی یک گروه جهادی"
undefinedاستاد: "سید سجاد شبانکاره"undefined شعار دیروز شهدا، امروز رفقا، فردا انشااللهundefined اصل برای ما انسان‌ها باشد
┄┄┄❅✾❅┄┄┄ undefined#توانا#حرفه‌ای_خدمت‌کن توانا؛ مدرسه‌خدمت‌و‌پیشرفتایــنـستاگـرام // بـــله // سـایـت

۱۹:۰۰

undefinedundefined مبانی و فلسفه جهادی●قسمت شانزدهم
undefinedسلامت جسمی و روانی جامعه:با نشاط بودن و فعال بودن جامعه، با تمام توان و استعداد، وابسته به مسائلی از جمله، سلامت و قدرت جسمی افراد است. در واقع جامعه مثل یک ساختمان است. به هر اندازه که تک تک مصالح به کار رفته در این ساختمان سالم، مقاوم و مفید باشد آن ساختمان هم محکم و مقاوم است. افراد جامعه، مصالح متفاوت ساختمان جامعه‌اند از این رو باید سالم و قوی باشند و این متوقف بر تغذیه‌ی سالم، بهداشت مناسب، فرهنگ بالا و فرصت کافی برای استراحت و تفریح است و فراهم شدن این شرایط جز با اجرای عدالت امکان پذیر نیست.
undefined یک عامل دیگر که برای با نشاط و فعال بودن جامعه و تولید آثار مفید و عرضه‌ی کار خوب و سالم لازم و ضروری است و اولویت بیشتری نسبت به سلامت و قدرت جسمانی دارد، سلامت روحی و تعادل روانی افراد است. افراد هر جامعه باید از عوامل برهم زننده‌ی تعادل روانی همانند اضطراب، ناکامی و تعارض، تبعیض و محرومیت در امان باشند تا بتوانند هر کدام در جای خود و شغل و کار خود، مفید و منشأ اثر باشند. با توجه به رابطه‌ی شاخه‌های مختلف عدالت همچون سیاسی، قضائی، اجتماعی، اقتصادی، آموزشی و ... با سلامت روانی جامعه، ضرورت اجرای عدالت برای بهبود این امر احساس می‌شود. پیامبران و معصومین از جهت این که بیشترین شناخت از جسم و روح انسان را داشتند و عوامل اصلاح و فساد او را می‌شناختند بر حضور عدل و قسط در جامعه تأکید زیادی داشتند.

#جهاد#مبانی_جهادیمنبع: tavana.school/52367
┄┄┄❅✾❅┄┄┄ undefined#توانا#حرفه‌ای_خدمت‌کن توانا؛ مدرسه‌خدمت‌و‌پیشرفت بـــله // سـایـت

۲۰:۰۱

بازارسال شده از توانا
thumnail
undefined #ببینید | "تربیت، جزء جدا نشدنی یک گروه جهادی"
undefinedاستاد: "سید سجاد شبانکاره"undefined عنصر اصلی موفقیت در اردوهای جهادی، انسان‌ها هستند.
┄┄┄❅✾❅┄┄┄ undefined#توانا#حرفه‌ای_خدمت‌کن توانا؛ مدرسه‌خدمت‌و‌پیشرفتایــنـستاگـرام // بـــله // سـایـت

۱۸:۱۸

undefinedundefined مبانی و فلسفه جهادی●قسمت هفدهم
undefinedاهداف و آرمان جهاد سازندگی:جهاد سازندگی سازمانی برخواسته از آرمان‌های انقلاب و در جهت حل مشکلات مردم محروم و مستضعف بود. به همین دلیل شناخت این اهداف و آرمان‌ها، می‌تواند کمک قابل توجهی به درک نحوه‌ی عملکرد و ساختار این سازمان بکند. در جهاد، جهت‌ها یکی بود ولی هرکس هدفی متفاوت را دنبال می‌کرد؛ یعنی همه‌ی اهداف دارای روحی مشترک بود که منشأ آن روح مشترک فرمان امام خمینی مبتنی بر خودکفایی و رفع محرومیت در زمینه‌های مختلف بود. شعار جهاد سازندگی «همه باهم» بود. این شعار از فرمان امام خمینی برای تأسیس جهاد سازندگی که تأکید بر مشارکت همه‌ی اقشار بود، شکل گرفت. در تاریخ توسعه‌ی دنیا این شعار با جهاد سازندگی متولد شد که به گفته‌ی سازمان‌هایی از سازمان ملل متحد، برترین شعار توسعه‌ی دنیا بوده.
undefined اثرات جهاد سازندگی:فعالیت جهاد سازندگی در مناطق روستایی و کم برخوردار کشور اثرات اجتماعی و فرهنگی مختلفی برجای گذاشته بود که به تعدادی از آنها در ادامه اشاره خواهد شد.
#جهاد#مبانی_جهادیمنبع: tavana.school/52367
┄┄┄❅✾❅┄┄┄ undefined#توانا#حرفه‌ای_خدمت‌کن توانا؛ مدرسه‌خدمت‌و‌پیشرفت بـــله // سـایـت

۱۷:۳۷