بازارسال شده از استاد حسین انصاریان
۲۱:۳۱
بازارسال شده از استاد حسین انصاریان
۲۱:۳۱
بازارسال شده از استاد حسین انصاریان
۲۱:۳۱
بازارسال شده از استاد حسین انصاریان
۲۱:۳۱
بازارسال شده از استاد حسین انصاریان
۲۱:۳۱
بازارسال شده از استاد حسین انصاریان
۲۱:۳۱
بازارسال شده از ثقلین
#هشدارهای_تربیتی#رشد_فردی
سراسر زندگی های ما پر شده از مقایسه های جور وا جور فرسایشی...
مقایسهی ...
️وضعیت مالی با هم️ظاهرها با هم️حتی تدین و اخلاق با هم
سعی نکنیم خود و فرزند و یا شاگردمان را با دیگران مقایسه کنیم...
معمولا این مقایسه ها جز کینه، حسادت، انرژی منفی و... چیزی تولید نمیکند.
در دنیا فقط یڪ نفر وجود داردڪه باید خود را با او مقایسه کنید و از او بهتر باشید
و آن ڪسی نیست
جز گذشته خودتان... ️
┈••✾••✾••┈ @saghaleine_313
سراسر زندگی های ما پر شده از مقایسه های جور وا جور فرسایشی...
مقایسهی ...
️وضعیت مالی با هم️ظاهرها با هم️حتی تدین و اخلاق با هم
سعی نکنیم خود و فرزند و یا شاگردمان را با دیگران مقایسه کنیم...
معمولا این مقایسه ها جز کینه، حسادت، انرژی منفی و... چیزی تولید نمیکند.
در دنیا فقط یڪ نفر وجود داردڪه باید خود را با او مقایسه کنید و از او بهتر باشید
و آن ڪسی نیست
جز گذشته خودتان... ️
┈••✾••✾••┈ @saghaleine_313
۲۱:۳۳
بازارسال شده از ثقلین
۲۱:۳۳
بازارسال شده از ثقلین
#پرسش_و_پاسخ_اعتقادی | #امام_شناسی
چگونه مصائب و حوادثی که بر پیامبر خدا و ائمه اطهار علیهم السلام اتفاق میافتاد با علم غیب ایشان سازگار است؟
مثلا سپاه اسلام در جنگ احد با شکست مواجه شد، و یا حضرت علی علیه السلام در مسجد کوفه به دست ابن ملجم ضربت خورد و.... اگر آنها غیب میدانستند و از عواقب امور اطلاع داشتند نباید خودشان را در معرض هلاکت قرار میدادند...
وقتی در بحث عصمت پیغمبر و امام ثابت کردیم که از معصوم حتی کار بیهوده و لغو هم سر نمی زند دیگر چون و چرا در کارهای او معنا ندارد.
: پیامبران و ائمه هدی علیهم السلام به حسب مقامات بلند و اطلاعی که بر غیب و شهود دارند دایره تکلیف آنان با افراد عادی در این جهات فرق دارد و نباید آنان را با افراد عادی سنجید و مقایسه کرد.
: درست است که امام علیه السلام از وقوع قتل خویش در فلان زمان به دست فلانی خبر دارد، وقتی به تمام حکمتها و مصالح امور آگاه است و در عبودیت و بندگی به جایی رسیده که جز مشیت و خواسته الهی، خواسته دیگری ندارد و معنای «وَمَا تَشَاءُونَ إِلَّا أَنْ یَشَاءَ اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِینَ» [سوره تکویر: آیه ۲۹] درباره او کاملا محقق گردیده، دیگر تسلیم محض خواسته پروردگار شده و در این مورد ارادهای مخالف خواسته حضرت حق از خود نشان نمی دهد زیرا میداند که در این زمان. مخصوص و مکان معلوم، شهادت او طبق حکمت و مصلحت دین و شریعت است مانند کسانی که میدانند در میدان جهاد کشته میشوند ولی در عین حال چون مصلحت شریعت و دین در این کار است با اختیار و شوق، به کام مرگ میروند و هیچکس هم این کار را بیهوده نمی داند پس آیا درست است که ما برای امام معصوم (علیه السلام) به اندازه یک جهادگر در میدان جنگ ارزش قایل نشویم و درباره کار او چونوچرا و اعتراض نماییم؟
منبع: #کتاب پرسش و پاسخ اعتقادی صفحه۱۵۷
@saghaleine_313
چگونه مصائب و حوادثی که بر پیامبر خدا و ائمه اطهار علیهم السلام اتفاق میافتاد با علم غیب ایشان سازگار است؟
مثلا سپاه اسلام در جنگ احد با شکست مواجه شد، و یا حضرت علی علیه السلام در مسجد کوفه به دست ابن ملجم ضربت خورد و.... اگر آنها غیب میدانستند و از عواقب امور اطلاع داشتند نباید خودشان را در معرض هلاکت قرار میدادند...
وقتی در بحث عصمت پیغمبر و امام ثابت کردیم که از معصوم حتی کار بیهوده و لغو هم سر نمی زند دیگر چون و چرا در کارهای او معنا ندارد.
: پیامبران و ائمه هدی علیهم السلام به حسب مقامات بلند و اطلاعی که بر غیب و شهود دارند دایره تکلیف آنان با افراد عادی در این جهات فرق دارد و نباید آنان را با افراد عادی سنجید و مقایسه کرد.
: درست است که امام علیه السلام از وقوع قتل خویش در فلان زمان به دست فلانی خبر دارد، وقتی به تمام حکمتها و مصالح امور آگاه است و در عبودیت و بندگی به جایی رسیده که جز مشیت و خواسته الهی، خواسته دیگری ندارد و معنای «وَمَا تَشَاءُونَ إِلَّا أَنْ یَشَاءَ اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِینَ» [سوره تکویر: آیه ۲۹] درباره او کاملا محقق گردیده، دیگر تسلیم محض خواسته پروردگار شده و در این مورد ارادهای مخالف خواسته حضرت حق از خود نشان نمی دهد زیرا میداند که در این زمان. مخصوص و مکان معلوم، شهادت او طبق حکمت و مصلحت دین و شریعت است مانند کسانی که میدانند در میدان جهاد کشته میشوند ولی در عین حال چون مصلحت شریعت و دین در این کار است با اختیار و شوق، به کام مرگ میروند و هیچکس هم این کار را بیهوده نمی داند پس آیا درست است که ما برای امام معصوم (علیه السلام) به اندازه یک جهادگر در میدان جنگ ارزش قایل نشویم و درباره کار او چونوچرا و اعتراض نماییم؟
منبع: #کتاب پرسش و پاسخ اعتقادی صفحه۱۵۷
@saghaleine_313
۲۱:۳۳