بله | کانال مدرسه عالی تربیت مهرستان
عکس پروفایل مدرسه عالی تربیت مهرستانم

مدرسه عالی تربیت مهرستان

۵۲عضو
thumbnail
undefined یکی از شاگردانم چند بار از من تشکر کرد که اجازه دادم برگه‌اش را اصلاح کند و دوباره تحویل دهد. به او یادآوری کردم که *ما به دنبال «تعالی» هستیم، نه «کمال»*. کمال‌گرایی جایی برای اشتباه نمی‌گذارد؛ اما تعالی به ما اجازه می‌دهد که اشتباه کنیم و آن‌ها را اصلاح کنیم.
undefined @edu_mehrestan

۳:۰۶

thumbnail
undefined اهمیت دعای کودکان
undefined شما فکر نکنید این بچه‌‌ها نمی‌‌فهمند. بچه‌ها می‌فهمند! یادم هست مدتی باران کافی در شیراز نباریده بود. من بچۀ ۴ ساله بودم و خواهرم ۶ ساله بود. پدرم مجتهدِ بنام شیراز بود. به ما گفت: «دو رکعت نماز بخوانید و بعد از خدا بخواهید باران ببارد». من و خواهرم رفتیم روی پشت‌بام و دو رکعت نماز خواندیم. بعد دستمان را همین‌طور که بابا گفته بود گرفتیم. گفتیم: خدایا باران ببار. خدا می‌‌داند ابر شد و باران بارید!
undefined فکر نکنید بچه‌‌ها کوچک هستند و کارشان اهمیتی ندارد و مسائل را متوجه نمی‌‌شوند. این‌جوری نیست! اینکه بعضی امامزاده‌‌ها بچۀ خردسال‌ند و حاجت می‌دهند، به خاطر این است؛ انسان‌‌اند.
undefined مرحوم آیت الله حائری شیرازی
undefined منبع: @haerishirazi
undefined @edu_mehrestan

۵:۴۴

thumbnail
undefined روش خلاقانه یک معلم برای تشویق دانش‌آموزان به نماز
undefined*تجربه مدرسه شما در این زمینه چیست؟*undefined در مدرسه شما هنگام ظهر صدای اذان پخش می‌شود؟ undefined کلاس‌ها برای اقامه نماز تعطیل می‌شوند؟ undefined معلمان و کادر مدرسه در برنامه نماز شرکت می‌کنند؟
undefined @edu_mehrestan

۶:۲۹

thumbnail
undefined راه و رسم کتابخوانی و مطالعه در ژاپن
undefined از روزنامه‌های دانش‌آموزی، تا روزنامه‌های کوچکِ روی بطری‌های آب معدنی و قفسه‌های مخصوص کتابخوان‌ها... .
undefined کوتاه و دیدنی و تامل‌برانگیز است.
undefined منبع در تلگرام: @TeacherasLLL
undefined @edu_mehrestan

۱۰:۴۱

thumbnail
undefinedامروز بدون برنامه‌ریزی قبلی، فرصتی دست داد تا از موزه مرکز تحقیقات معلمان استان اصفهان بازدید کنیم. در میان اسناد این موزهٔ ارزشمند، یک سند با قدمت حدود ۱۰۶ سال از وزارت معارف و اوقاف و صنایع مستطرفه با عنوان نظام‌نامه مدارس غیرمجانی جلب توجه کرد که در تصویر بالا مشاهده می‌‌کنید.
undefined @edu_mehrestan

۱۵:۳۴

وزارت معارف و اوقاف و صنایع مستطرفه
مورخه ۹ برج میزان حمل سال ۱۲۹۸ (شمسی)
undefined نظام‌نامه مدارس غیرمجانی undefined
undefinedاوّل:هریک از مدارس متوسطه‌ غیرمجانی باید دفتری که حاوی اسامی شاگردان هر کلاس با نمره ترتیبی آن‌ها باشد داشته باشند تا در صورت خروج یا اخراج شاگردی در مقابل او علت آن قید شود.
undefinedدویم:در مقابل اسم هر شاگردی باید ده ستون برای هریک از ماه‌های تحصیلی رسم شود و در هر ستونی مبلغی که شاگرد باید مطابق مقررات وزارت معارف تأدیه نماید مذکور گردد. ماهیانه که شاگرد در ماه می‌پردازد باید طوری توزیع شود که جمع ده ماهه شهریه معادل با ماهیانه دوازده ماهه مقرره وزارتی شود. درصورتی‌که ولی طفل معیل باشد و عده‌ اولادش به پنج نفر برسد به‌قدر خمس شهریه طفلی که به مدرسه گذاشته ممکن است تخفیف داده شود.
undefinedسیم:شاگردان در سه روز اول هر ماه باید شهریه خود را بپردازند. اگر بعد از این مهلت سه روزه باز شاگرد در مدرسه نگاه داشته شود مدیر مدرسه مسئول حقوق او خواهد بود. در روز چهارم هر ماه مدیر مدرسه باید صورت محاسبات خود را به اداره تفتیش ارائه بدهد و اداره تفتیش پس‌از رسیدگی و تصدیق اداره معارف آن را به اداره محاسبات با مبلغی که از مدیر دریافت می‌شود خواهد فرستاد.
undefinedچهارم:مدیران مدارس مجاز نیستند که شهریه‌های دریافتی را به مصرف مخارج مدرسه و تأدیه حقوق اجزا برسانند. اداره محاسبات مبلغ مزبور را در صندوق نگاه‌ داشته و از این وجوه به‌هیچ‌وجه به مصارف متفرقه وزارتخانه و غیر نباید برساند. فقط بعد از پیشنهاد بالاتفاق اداره تفتیش و اداره معارف و حکم حضرت وزیر معارف ممکن است به مصرف برسد. اداره محاسبات دو صورت برای پرداخت حقوق معلمین هریک از مدارس اعم از ابتدایی یا متوسطه ترتیب داده و آن را اولا به امضای اداره تفتیش رسانده و پس‌از پرداخت حقوق معلمین در مقابل اسامی خود امضا کرده و به امضای رئیس مدرسه رسانیده یک نسخه در محاسبات ضبط‌ شده و نسخه دیگر را به اداره تفتیش تسلیم می‌نماید.
undefined @edu_mehrestan

۱۵:۳۷

thumbnail
#تکلیف_منزل
undefinedبه عنوان یک معلم یا والد، نظر شما دربارهٔ تکلیف منزل چیست؟undefinedچرا باید دانش‌آموزان در منزل تکلیف انجام دهند؟undefinedآیا با الگوی «کیف در مدرسه» موافقید؟undefinedیک تکلیف خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟
undefinedاگر شما هم دربارهٔ تکلیف منزل دانش‌آموزان سؤال یا ابهام دارید، در ادامه همراه ما باشید.
undefined @edu_mehrestan

۱۴:۱۰

تمرین در منزل؛ چرا و چگونه؟
#قسمت_اول
undefined در مورد تکلیف منزل دانش‌آموزان، از قدیم دو دیدگاه در برابر هم قرار داشته‌ است:
undefined گروه اول تکلیف منزل دانش‌آموزان را امری لازم می‌دانند و معتقدند تکلیف منزل برای تثبیت یادگیری در مدرسه ضروری است. ضمن اینکه تکلیف منزل، مسئولیت‌پذیری، وقت‌شناسی و خودمدیریتی دانش‌آموزان را تقویت می‌کند.
undefined گروه دوم تکلیف منزل را غیرضروری می‌دانند. به نظر آنان، تکلیف منزل فشاری است که بیهوده بر دانش‌آموزان تحمیل می‌شود و تأثیر چندانی بر یادگیری آنان ندارد. تکلیف منزل نه تنها فرصت همراهی دانش‌آموز با خانواده را محدود می‌کند، به رابطه والد و فرزند نیز لطمه می‌زند.
undefined برای اینکه بدانیم کدام دیدگاه به واقعیت نزدیک‌تر است، باید کمی از عادت‌های ذهنی فاصله بگیریم و درباره هدف از تکلیف منزل فکر کنیم. به نظر می‌رسد مهم‌ترین دلیل برای تکلیف منزل، تکرار و تمرین است تا آموخته‌های دانش‌آموز در مدرسه تثبیت شود.
undefined اگر هدف از تکلیف منزل، تکرار و تمرین و در نتیجه تثبیت یادگیری باشد، لازم است به چند سؤال پاسخ دهیم:
undefinedآیا تکرار و تمرین حتما باید در خانه انجام شود یا می‌توان این کار را در مدرسه انجام داد؟
undefinedآیا همه دانش‌آموزان برای تثبیت یادگیری، به تکرار و تمرین یکسان نیاز دارند؟
undefinedآیا تکرار و تمرین صرفا در سطح به‌خاطرسپاری یا سطح ادراک اتفاق می‌افتد یا می‌توان آن را به سطوح بالاتر بادگیری گسترش داد؟
undefined در قسمت‌های بعد، درباره پاسخ این سه پرسش با هم گفت‌و‌گو می‌کنیم.
ادامه دارد...
undefined سید مهدی نوابی
undefined @edu_mehrestan

۱۴:۲۸

تمرین در منزل؛ چرا و چگونه؟
#قسمت_دوم
تکلیف یا تمرین؟undefined از وقتی کودک وارد مدرسه می‌شود، یکی از وظایف همیشگی او انجام تکلیف منزل است. اما تا حالا به این نکته توجه کرده‌ایم که واژه تکلیف از ریشه "ک ل ف" به معنی به زحمت انداختن و کاری را بر کسی تحمیل کردن است؟ در واقع با به کار بردن این کلمه، از همان ابتدا این معنا را به کودک منتقل می‌کنیم که باید در منزل، کاری پرزحمت و از سرِ اجبار انجام دهد.
undefined در حالی که اگر هدف از تکلیف منزل، تکرار و تمرین و در نتیجه تثبیت یادگیری باشد، می‌‌توانیم به جای آن از اصطلاح "تمرین منزل" استفاده کنیم تا بارِ منفی تکلیف را نداشته باشد. تمرین از ریشه "م ر ن" به معنای "ماهر و ورزیده کردن" است. بنابراین برخلاف تکلیف، واژه تمرین بارِ معنایی مثبت یعنی "تکرار برای یادگیری و مهارت‌آموزی" دارد.
تمرین در منزل یا تمرین در مدرسه؟undefined اگر هدف تمرین، تثبیت یادگیری است، قاعدتا نباید تفاوتی بین انجام دادنِ آن در منزل یا مدرسه باشد؛ مگر اینکه دلیلی بر مزیت یکی از این دو روش وجود داشته باشد.
undefined وقتی تمرین در مدرسه انجام شود، این کار با نظارت حرفه‌ای معلم همراه است و این اطمینان حاصل می‌شود که دیگری آن را برای دانش‌آموز انجام نداده است. ضمن اینکه روابط والد و فرزند به خاطر انجام تمرین در منزل، دچار تنش نمی‌شود. از سوی دیگر دانش‌آموز فرصت بیشتری برای ارتباط با خانواده و پرداختن به فعالیت‌های غیردرسی خواهد داشت. از نظر عدالت آموزشی نیز این روش، دانش‌آموزان را از نظر حمایتی که دریافت می‌کنند، در شرایطی برابر قرار می‌دهد.
undefined بنابراین اگر بتوان ساعت‌های حضور دانش‌آموزان در مدرسه را به گونه‌ای تنظیم کرد که تمرین روزانه در مدرسه انجام شود و زمان حضور در منزل به کسب شایستگی‌های غیردرسی اختصاص یابد، این روش مزیت‌های بیشتری نسبت انجام تمرین در منزل خواهد داشت.
ادامه دارد...
undefined سید مهدی نوابی
undefined @edu_mehrestan

۱۵:۲۳

تمرین در منزل؛ چرا و چگونه؟
#قسمت_سوم
تمرین یکسان یا تمرین‌های متنوع؟undefined اینکه دانش‌آموزان با هم تفاوت دارند، واقعیتی است که بر هیچ معلمی پوشیده نیست. هر معلمی، دانش‌آموزانِ خود را خوب می‌شناسد. می‌داند چه کسی زودتر یاد می‌گیرد و چه کسی دیرتر. حتی می‌داند که سبک یادگیری هر دانش‌آموز چگونه است. پس چطور وقتی نوبت به تمرین می‌رسد، این تفاوت‌ها به فراموشی سپرده می‌شود و همه دانش‌آموزان، بدون توجه به سطح یا سبک یادگیری‌شان، تمرین یکسان دريافت می‌کنند؟
undefined معلم حرفه‌ای تفاوت دانش‌‌آموزان را در تمرین در نظر می‌گیرد و سعی می‌کند با ارائه تمرین‌های شخصی‌شده، به هر دانش‌آموز نوع و میزان تمرینی را ارائه کند که به آن نیاز دارد. در صورتی که شخصی‌سازی تمرین به دلیل تعداد زیاد دانش‌آموزان ممکن نباشد، معلم می‌تواند با طراحی تمرین‌های چندسطحی یا دسته‌بندی تمرین‌ها براساس سبک یادگیری، تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان را در نظر بگیرد.
undefined البته در ارائه تمرین‌های متفاوت باید مراقب بود که کرامت دانش‌آموزان حفظ شود. به‌ گونه‌ای که دانش‌آموزِ ضعیف احساس نکند که به دلیل ضعف یادگیری، تمرین متفاوت از بقیه دریافت کرده است. یک راهکار عملی این است که چند قفسه با رنگ‌های مختلف در کلاس پیش‌بینی شود و تمرین‌ها با سطح دشواری متفاوت در آن‌ها قرار گیرد. سپس هر دانش‌آموز با توجه به نیاز خود، برای دریافت تمرین به قفسه‌ مناسب هدایت شود.
undefined نکته دیگر اینکه اگر دانش‌آموزی محتوای آموزشی را به خوبی یاد گرفته‌ است، ضرورتی ندارد تمرین‌های بالاتر از سطح کتاب درسی دریافت کند. متاسفانه در بعضی از مدارس، جزوات یا کتاب‌های کمک‌آموزشی بالاتر از سطح کتاب درسی به دانش‌آموزان داده می‌شوند و آنان مجبورند تمرین‌هایی حل کنند که در واقع به آن‌ها نیازی ندارند. در حالی که استفاده از کتاب‌های کمک‌آموزشی باید به دانش‌آموزانی محدود شود که به تمرین بیشتر نیاز دارند و برای سایر دانش‌آموزان، تمرین‌های عملکردی مرتبط با محتوای آموزشی در نظر گرفته شود.
ادامه دارد...
undefined سید مهدی نوابی
undefined @edu_mehrestan

۲۰:۰۰

تمرین در منزل؛ چرا و چگونه؟
#قسمت_چهارم
تمرین در سطح حافظه، فهم یا کاربرد؟undefined اگر از شما به عنوان یک معلم سؤال شود چرا به دانش‌آموزان خود تمرین می‌دهید، احتمالأ پاسخ خواهید داد: برای اینکه دانش‌آموزان درس را بهتر یادبگیرند. اما چه زمانی می‌توان گفت دانش‌آموزان درس را بهتر یادگرفته‌اند؟ وقتی بتوانند محتوای کتاب را حفظ کنند؟ وقتی محتوای کتاب را درست بفهمند و درک کنند؟ یا وقتی بتوانند آموخته‌های خود را در زندگی واقعی به کار بگیرند؟
undefined از نظر بسیاری از معلمان، یادگیری زمانی اتفاق می‌افتد که دانش‌آموز بتواند محتوای کتاب درسی را از حفظ بیان کند یا آن را توضیح دهد. وقتی انتظار ما از یادگیری در همین سطح باشد، طبیعی است تمرین‌هایی که به دانش‌آموزان می‌دهیم، در همین حد باقی خواهد ماند. اما اگر نقطۀ مطلوب یادگیری را جایی تصور کنیم که دانش‌آموز بتواند آموخته‌های خود را در زندگی واقعی به کار گیرد، آن‌گاه انتظار ما از تمرین متفاوت خواهد شد. در این حالت می‌توانیم از سطح بالاتری از تمرین‌ سخن بگوییم؛ سطحی که آن را «تمرین عملکردی» می‌نامیم.
undefined تمرین عملکردی از سطح «حفظ و فهمیدن» فراتر می‌رود و وارد سطح «کاربرد» می‌شود. مثلاً وقتی به دانش‌آموز تمرینی برای تشخیص انواع مثلث می‌دهیم، هنوز در مرحلهٔ فهم و ادراک قرار داریم؛ اما وقتی از او می‌خواهیم خانه‌ای با سقف مثلثی بسازد یا چند وسیلۀ مثلثی‌شکل را در خانه پیدا کند، وارد مرحله کاربرد شده‌‌ایم. همچنین است زمانی که به جای رونویسی از کتاب، از دانش‌آموز می‌خواهیم نامه‌ای به دوست خود بنویسد.
undefined این نوع تمرین‌ها، یادگیری را برای دانش‌آموزان، «عینی، ملموس و معنادار» می‌کند و در نتیجه یادگیری عمیق‌تری اتفاق می‌افتاد. بنابراین اگر اطمینان پیدا کردید که دانش‌آموزان محتوای کتاب درسی را به خوبی فهمیده‌اند، بهتر است به جای ارائۀ تمرین‌های پیچیده‌تر و بالاتر از سطح کتاب درسی، با طراحی تمرین‌های عملکردی، آنان را به سطح کاربرد یادگیری نزدیک کنید.
undefined سید مهدی نوابی
undefined @edu_mehrestan

۱۰:۲۶

thumbnail
undefined*صحبت‌های قابل‌تأمل دکتر سید مهدی الوانی، پدر علم مدیریت دولتی ایران*
"... منِ معلم اگه توفیقی داشتم، سعی کردم کار معلمیم رو خوب انجام بدم. هیچ موقع نپرداختم به اینکه مدیر من کی هستش، اون بالادستی چیه... او‌ن‌هایی که شما نمی‌تونی تغییر بدی راجع بهش فکر نکنید. اونچه که می‌تونید تغییر بدید همین وظیفه خودتون هست؛ اون رو به درستی انجام بدید... ."
undefined @edu_mehrestan

۱۵:۱۸

thumbnail
undefined*سایه ابزار آموزشیِ جذاب، رایگان و در دسترس است.*
undefined تا حالا درباره کاربردهای سایه در یادگیری فکر کرده‌اید؟ undefined آیا تجربه‌ای از استفاده از سایه در فعالیت‌های آموزشی خود داشته‌‌اید؟undefined فکر می‌کنید چه اهداف آموزشی را می‌توان با استفاده از سایه دنبال کرد؟
undefined @edu_mehrestan

۱۵:۴۶

thumbnail
#ارسالی_مخاطب
undefined این روزها که هوش مصنوعی به‌سرعت در حال گسترش است، شرکت سکوی هوشمند دانایی (دانیو) پلتفرمی مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی کرده که تمرین‌های دانش‌آموزان پایۀ سوم تا ششم را به‌صورت تعاملی و شخصی‌سازی‌شده ارائه می‌کند.
undefined اگر با این پلتفرم آشنایی ندارید، سری به سایت دانیو بزنید؛ و اگر تجربۀ استفاده از آن را دارید، تجربه‌تان را با دیگران به اشتراک بگذارید.
undefined @edu_mehrestan

۱۴:۳۱

thumbnail
undefined مدرسه عالی تربیت مهرستان برگزار می‌کند:
undefinedنشست تجربه‌نوردی با عنوان:مدرسۀ دوستدار کتاب
undefined با حضور:سرکار خانم معصومه توکلیundefinedمسئول واحد کودک و نوجوان نشر هرمس (کیمیا)undefinedکارشناس کتاب و معلم کتابخوانی
undefined زمان: پنجشنبه ۱۳ آذرماه ۱۴۰۴ ساعت ۱۶ به صورت آنلاین در بستر گوگل‌میت
undefined این برنامه رایگان است.
undefined لینک‌ ثبت‌نام: edu.mehrestan.ir/product/tajrobeh3
undefined شماره تماس: 09107500990undefined آی‌دی پشتیبانی: @edu_mehrestan_admin
undefined @edu_mehrestan

۱۸:۰۳

مدرسه عالی تربیت مهرستان
undefined undefined مدرسه عالی تربیت مهرستان برگزار می‌کند: undefinedنشست تجربه‌نوردی با عنوان: مدرسۀ دوستدار کتاب undefined با حضور: سرکار خانم معصومه توکلی undefinedمسئول واحد کودک و نوجوان نشر هرمس (کیمیا) undefinedکارشناس کتاب و معلم کتابخوانی undefined زمان: پنجشنبه ۱۳ آذرماه ۱۴۰۴ ساعت ۱۶ به صورت آنلاین در بستر گوگل‌میت undefined این برنامه رایگان است. undefined لینک‌ ثبت‌نام: edu.mehrestan.ir/product/tajrobeh3 undefined شماره تماس: 09107500990 undefined آی‌دی پشتیبانی: @edu_mehrestan_admin undefined @edu_mehrestan
undefined مروری بر سوابق سرکار خانم معصومه توکلی در زمینۀ کتاب و کتابخوانی
undefined خانم معصومه توکلی در دانشگاه تهران جامعه‌شناسی و فلسفهٔ تعلیم‌وتربیت خوانده اما از ۱۳۹۱ تاکنون پیوسته در حوزهٔ کتاب و نشر فعالیت کرده است.
undefined زنگ تماشا کلاس کتابخوانی ابداعی‌اش در مدارس مختلفی از جمله فرزانگان ۱، ۲، ۴، ۵، ۶ و ۷، روشنگر، علامه طباطبایی و فائزون موفق بوده و طی سال‌ها گروه‌های مختلفی از دانش‌آموزان را به کتابخوانی علاقمند کرده یا مسیر مطالعاتی‌شان را تغییر داده. او علاوه بر معلم کتابخوانی بودن و طراحی فعالیت‌های ترویج کتابخوانی در مدارس، در زمینهٔ کارشناسی کتاب نیز با نهادهای مختلفی از جمله نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مجمع ناشران انقلاب اسلامی، سایت کدومو و ... همکاری کرده است.
undefined برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای بزرگسالان (در قالب آموزش‌های ضمن ‌خدمت آموزش و پرورش و هنرجویان نویسندگی در مراکز حوزهٔ هنری)، داوری ایده‌های ترویج کتاب در رویداد بین‌المللی الف‌تا، ارائهٔ مشاورهٔ تخصصی کتاب کودک و نوجوان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، حضور در برنامه‌های تلویزیونی چون چراغ مطالعه، ارائهٔ مشاوره به ناشرانی چون ادامه، غنچه، واحد تألیف نشر پرتقال، مهرک و... سطور دیگری از فعالیت‌های او در این سال‌هاست.
undefined پادکست رادیو‌ خرمالو برای معرفی کتاب به نوجوانان که با متن و اجرای او در سال ۱۴۰۳ منتشر شد، بیش از ۷۰ هزار بار شنیده شده است. او در بخش تولید محتوا و توسعهٔ کسب‌وکار با نرم‌افزار بهخوان همکاری داشته و هم‌اکنون مسئول کیمیا (واحد کودک و نوجوان شرکت نشر کتاب هرمس) است‌. هرچند همیشه، بیش از همه‌چیز و پیش از همه‌چیز خودش را معلم زنگ تماشا می‌داند.
undefined @edu_mehrestan

۱۱:۵۱

thumbnail
undefined زنگ نوشتن در کلاس
undefined یکی از تمرینات مؤثر برای کلاس درس، صرف چند دقیقه از روزهای هفته برای نوشتن است. موضوع نوشته‌ها چندان مهم نیست و خودِ عمل نوشتن مهم است.
undefined در این ویدئو، استاد حسینی‌نژاد از زنگ نوشتن در کلاس درس می‌گوید.
undefined منبع در تلگرام: @alefb_ir
undefined @edu_mehrestan

۱۲:۱۲

thumbnail
undefined این معلم از واقعیت کلاس‌های درس می‌گوید؛ از دانش‌آموزانی که جسمشان در کلاس است و روحشان در تسخیر فضای مجازی.
undefined آیا به‌جز بالا نگه داشتن سطح دوپامین این نسل در کلاس‌های درس، راه‌حل دیگری وجود دارد؟!
undefined منبع در اینستاگرام: @bahamanpub
undefined @edu_mehrestan

۱۷:۰۰

مدرسه تجربه.mp3

۰۱:۰۴:۴۲-۲۹.۶۲ مگابایت
undefined*صوت نشست تجربه‌نوردی*undefinedمدرسۀ دوستدار کتابundefinedخانم معصومه توکلی (کارشناس کتاب و معلم کتابخوانی)undefined۱۳ آذرماه ۱۴۰۴
undefined @edu_mehrestan

۱۷:۰۹

thumbnail
سی نکته برای قصه‌گویی بهتر در کلاس درس
undefined قصه‌گویی ابزار کار معلمی است. کلاسی که در آن قصه گفته یا خوانده نشود، روح ندارد. مقالۀ «[سی نکته برای قصه‌گویی بهتر در کلاس درس](https://atraf.ir/bikaghaz/قصه-در-آموزش-سی-نکته/)» فوت‌و‌فن‌هایی را به شما می‌آموزد که قصه‌گویی شما را برای دانش‌آموزان‌تان جذاب‌تر و مؤثرتر می‌کند.
undefined منبع: وب‌سایت teachthought.comundefined ترجمه: حسین رحمانی
undefined @edu_mehrestan

۱۴:۳۹