﷽
#ایستگاه_دانش#خلاقیت #خلاقیت_سازمانی
اگر خلاقیت و نوآوری در سازمان از بین رفته است پس نیاز دارید تا با تمرکز در حد عالی استعداد اشخاص رابه جهت بیان خلاقیت وداشتن توان بالقوه آنها بدست آورید. کمبود چنین فعالیتهایی باعث جدایی کارمندان از هرسازمانی میشود آنها احساس مفید بودن ندارند چون سازمان از استعداد وتواناییهای آنها استفاده نمیکند وهمیشه احساس خستگی میکنند.اگر شما بخواهید اعضای شاد، موثر وارزشمند داشته باشید، نیاز دارید خلاقیت در سازمان را شروع کنید تا باعث ایجاد انگیزه در بین اعضای سازمان شود.
۱ ) محیط خلاق
ابتدا محیطی ایجاد کنید که خلاقیت را تشویق کند شما میتوانيد قسمتی از محیط کار را با رنگهای روشن تزئین کنید وناحیهای که باعث احساس مالکیت کارمندانتان در محیط کار میشود را طراحی کنید.
۲) سخت کار کنید با بازی سختتر
به اعضای سازمان اجازه بازی دهید. شما میتوانيد نشانگرهای رنگی، نمودارها، موزیک و هر چیزی که فرایند خلاق را در طول جلسات طوفان مغزی آزاد میکند و باعث جرقه میشود را در محیط سازمان داشته باشید.
۳ ) طوفان مغزی
یک ملاقات دوهفتهای را ساماندهی کنید جایی که بتوانید از طریق طوفان مغزی کار روی مشکل یا پروژه را انجام دهید. این به اعضای تیم ایده مناسبی قبل از ورود به جلسه میدهد.
۴) اهداف
هیئت مدیره را شکل دهید تا هر هفته بتوانید روی هدفها وروشهای شرکت کار کنید ومتمرکز باشید.
۵) تکالیف وکار تیمی
بعضی کارها را به عنوان دستورالعمل به اعضای سازمان دهید و از آنها بخواهید خلاقیت را با یک پیشنهاد یا راهحل مشکل را همراه کنند.
۶) پاداش خلاقیت
️البته این به دنبال پاداش برای بهترین پیشنهاد یا راهحلی است که تیم شما موافقت کند و به همان اندازه مهم است که ایده یا پیشنهاد پیادهسازی شود.
۷) تاسیس پاداش جذاب
بلیط فیلم، ماساژ یا پول میتواند باعث انگیزه شود، شما حتی میتوانید فراتر روید و گروهی را برای ترویج وتشویق تفکر خلاق داشته باشید.
منبع:
contentop.ir/article

@InnoMan_ir
#ایستگاه_دانش#خلاقیت #خلاقیت_سازمانی
۱ ) محیط خلاق
۲) سخت کار کنید با بازی سختتر
۳ ) طوفان مغزی
۴) اهداف
۵) تکالیف وکار تیمی
۶) پاداش خلاقیت
۷) تاسیس پاداش جذاب
۱۷:۴۵
﷽
#باشگاه_تجربه#نوآوری #سازمان_نوآور
یکی از درسهایی که از شرکت اپل آموختم:
به دانش رایج روز توجه داشته باشید
اگر تیمتان مایل نیست دانش رایج را زیر سوال ببرد، وظیفهی شماست که آنها را وادار به این کار کنید. متقاعد کردن افراد برجسته در شرکت اپل برای اینکه بپذیرند موسیقی و سرگرمی، بازارهای کلیدی هستند، برای من چالشی واقعی بود. مبارزه با وضعیت موجود در محیط کاری میتواند پیچیده باشد.
اگر دیدید در تیمی قرار دارید که به نوآوریهایتان علاقهای نشان نمیدهد، سعی کنید این استراتژیها را بهکار ببندید:
نشان دهید که گامهای پیشنهادیتان چطور میتوانند به افزایش بازگشت سرمایه (ROI) کمک کنند، یادتان باشد که لازم است ROI را به گونهای تعریف کنید که با مدیریت بالاتر، هماهنگ باشد.تردیدها و بیتصمیمیهای موجود در تیم را مورد توجه قرار داده و به همتیمیها کمک کنید بتوانند با اطلاعات ناقص، راحتتر اقدام کنند. از آنها بپرسید که ما قبل از گرفتن تصمیم، واقعا بهچقدر اطلاعات نیاز داریم؟
اختلافهای جدی را که باعث سردرگمی و پسرفت شرکت میشوند، حل کنید. به جای اینکه رقیب خارجی یک مزیت به دست آورد، بهتر است بخش داخلی نوآوری انجام دهد.شرکتها نمیتوانند راکد بمانند، یعنی باید در تشخیص نوآوری و عمل به آن، روز به روز بهتر شوند.
ما بدون نوآوری نخواهیم توانست تحول بعدی را ایجاد کنیم.
منبع:
https://plink.ir/BRtR3

@InnoMan_ir
یکی از درسهایی که از شرکت اپل آموختم:
به دانش رایج روز توجه داشته باشید
۱۴:۲۵
﷽
#روایت_موفقیت#نوآوری #هوندا #خلاقیت
در این کلیپ تبلیغاتی خلاقانه، شرکت هوندا نوآوریهای خود در شش دهه گذشته را به نمایش گذاشته است.

@InnoMan_ir
۱۷:۰۸
ایجاد تیم نوآور_۴.m4a
۰۱:۳۰-۱.۴۳ مگابایت
﷽
#باشگاه_تجربه#نوآوری #سازمان_نوآور #تیم_نوآور
برای ایجاد یک تیم نوآور، بایستی دنبال بهترین عضوها باشیم یا به دنبال تشکیل بهترین تیم؟ اگر چند نفر نابغه را در محیطهای ایزوله قرار دهیم، میتوانیم مسائل موجود را حل کنیم؟
منبع:
hbr.org
تهیه و تولید در مکتب مدیریت نوآوری
@InnoMan_ir
۱۵:۱۲
﷽
#ایستگاه_دانش#خلاقیت #خلاقیت_سازمانی
بر اساس تحقیقاتی که در دانشگاه فلوریدا آمریکا صورت گرفته است، افرادی که ساعات خوشی در محل کار دارند، خلاقیت بیشتری در کارهای خود نیز دارند و بیشتر به همکاران خود کمک میکنند.
برخی از شرکتها، برنامههای کاملا مشخص و مقررات بسیار سخت دارند اما تعدادی دیگر هستند که به کارمندان سختگیری نمیکنند و برنامه آنها را باز گذاشتهاند. شاید تصور کنید این سیاست موجب هرج و مرج و بیسامانی میشود و کارمندان نمیدانند وظیفه دقیق آنها چیست. اما شاید جالب باشد بدانید این طور نیست، بلکه برعکس باعث همکاری بیشتر کارمندان با هم و انجام کار گروهی میشود. به این ترتیب که آنها تلاش میکنند تا به صورت گروهی کارها را به انجام برسانند.
این محیط باعث میشود تا سلسه مراتب مدیر ارشد و کارمند نیز از بین برود و در نتیجه کارمندان به کارهای یکدیگر نظارت داشته باشند تا کاری عقب نماند. به عبارتی دیگر، موجب تعامل بیشتر کارمندان با یکدیگر میشود. البته برای اینکه هرج و مرج نشود و در میان کارمندان کسی پیدا نشود که بخواهد بر دیگران مدیریت کند یا فردی باشد که از زیر انجام کارها فرار کند، باید نظارت دورادور بر آنها داشته باشید.
دکوراسیون اتاق، گذاشتن گلدان یا موارد جانبی این چنینی تاثیر چندانی بر خلاقیت افراد ندارند. تنها مسألهای که میتواند به بیشتر شدن خلاقیت کمک کند، کم شدن تنشها و استرسهای کاری است. وقتی فرد احساس آرامش داشته باشد، ایدههای بسیار بهتری نیز به ذهنش میرسند. بازیهای تعاملی میتوانند به کارمندان انرژی بسیار و آنها را به سمت خلاقیت بیشتر سوق بدهند.
مسألهای که بیشتر مدیران نمیدانند و آن را درک نمیکنند، این است که کارمندان بیشتر از تنش و استرس به آرامش و شاد بودن نیاز دارند. در نتیجه فشار کاری آنها چگونه فرصت ایدهپردازی پیدا خواهند کرد؟ هنگامی که همه خلاقیت شما کشته می شود و از بین میرود، چگونه میتوان خلاق بود.
مدیرانی که اجازه نمیدهند حتی کارمندان سر میز یکدیگر بروند و مکالمه کوتاهی با هم داشته باشند باید بدانند در واقع به کار خود لطمه میزنند زیرا این کارمند مدام در استرس آن است که مبادا کاری خلاف مقررات شرکت انجام دهد. این مسأله باعث از بین رفتن خلاقیت میشود. به جای اینکه ذهنش آزاد و باز باشد تا ایدهپردازی کند و باعث پیشرفت روزافزون کارها شود، درگیر استرس، فشار و مقررات دست و پا گیر کار و شرکت است.
اگر کارمندان با یکدیگر همکاری و هم صحبتی نداشته باشند چگونه میتوانند باعث پیشرفت کارها بشوند.
منبع:
https://b2n.ir/m81709

@InnoMan_ir
۱۴:۲۲
﷽
#ایستگاه_مهارت #نوآوری #سازمان_نوآور
با اجرای هفت مرحلهی میتوانید به سازمانی نوآور تبدیل شوید.
در این پیام به ۴ مورد نخست اشاره شده است:
۱. کسب و کارتان را با تفکر رو به جلو رهبری کنید
ترویج فرهنگ نوآوری، به کیفیت و نحوه رهبری مالک کسب و کار بستگی دارد. مدیران یا رهبران سازمانهای خلاق باید در کارشان شور و شوق، نگاه مثبت و خوشبینانه، انگیزهی واقعی، چشمانداز روشن و تفکر رو به جلو داشته باشند. رهبران باید متفکرانی شجاع و جسور باشند و به استقبال «تغییر» بروند. آنها در ترویج نوآوری نقش اصلی را ایفا میکنند.
۲. فرهنگ نوآوری ایجاد کنید
وقتی کارکنان انگیزه پیدا میکنند کارشان را بهتر انجام میدهند. تشویق میشوند؛ خارج از چارچوب فکر کنند و مرزهای محدود ذهن را درنوردند. البته برای شکوفایی تفکر خلاق باید به اندازه کافی استقلال داشته باشند. ایدهپردازی کنند و بهدنبال اجرا کردن ایدههایشان باشند. درواقع اگر مدیریت محیطی باز و خلاق را فراهم کند، نوآوری هم به تدریج اتفاق می افتد.
۳. تیمهای کارآمد بسازید
️تیمهایی که عملکرد فوقالعاده دارند در دنیای کسب و کار به الگو تبدیل میشوند. برای تشکیل تیمهای کارآمد، نیازمندیهای کلیدی وجود دارد که عبارتند از: وجود اعتماد بین اعضا، ساختار کارآمد تیم، اهداف شفاف، تلاش بیوقفه اعضا، باور به تحقق یافتن نتایج مطلوب در بلندمدت و .... باید امنیت و اعتماد در روابط بین اعضا موج بزند. همچنین در فضای همکاری تیمها باید روابط صادقانه، صمیمانه و فارغ از تشریفات اداری وجود داشته باشد.
۴. به شکستها جایزه بدهید
یکی از قویترین ابزارها برای ترویج نوآوری و خلاقیت کارکنان این است که آنها به رسمیت شناخته شوند. افراد میخواهند به رسمیت شناخته شوند و به خاطر نوآوریها و ایدههایشان پاداش بگیرند. این کار میتواند پیامدهای بسیار خوبی برای سازمان داشته باشد. یکی از دلایلی که کارمندان معمولا ایدههای خود را بیان نمیکنند، ترس از مورد استقبال قرار نگرفتن ایدهشان است. آنها نمیخواهند اگر مشکلی پیش آمد مقصر محسوب شوند.
منبع:
http://www.modirinfo.com/content/4/45646/

@InnoMan_ir
۱. کسب و کارتان را با تفکر رو به جلو رهبری کنید
۲. فرهنگ نوآوری ایجاد کنید
وقتی کارکنان انگیزه پیدا میکنند کارشان را بهتر انجام میدهند. تشویق میشوند؛ خارج از چارچوب فکر کنند و مرزهای محدود ذهن را درنوردند. البته برای شکوفایی تفکر خلاق باید به اندازه کافی استقلال داشته باشند. ایدهپردازی کنند و بهدنبال اجرا کردن ایدههایشان باشند. درواقع اگر مدیریت محیطی باز و خلاق را فراهم کند، نوآوری هم به تدریج اتفاق می افتد.
۳. تیمهای کارآمد بسازید
۴. به شکستها جایزه بدهید
۱۵:۲۸
مهارتهای رهبر نوآور_۱.m4a
۰۲:۱۱-۲.۰۸ مگابایت
﷽
#باشگاه_تجربه#رهبری #سازمان_نوآور #رهبر_نوآور #تیم_نوآور #تفکر
شما به عنوان یک رهبر نوآور، بایستی: فرصت تفکر در موقعیتهای مختلف را از خود نگیرید.
هر رهبر نوآور برای کسب مهارت بایستی خود را در حالتهای گوناگون تفکر قرار دهد.
بایستی یک تصویر از بالا به پایین از تیم خود داشته باشد و تیم خود را رصد کند.
بایستی اعضای تیم خود را به چالش بکشد و آنها را به ارائه راهکارهای بیشتر حول مسائل سوق دهد.
پس: به عنوان یک رهبر نوآور موفق، هر فرصتی را برای تفکر و به چالش کشیدن خود و اعضای تیم غنیمت شمارید.
منبع:
forbes.com
تهیه و تولید در مکتب مدیریت نوآوری

@InnoMan_ir
۱۷:۰۲
﷽
#ایستگاه_دانش #نوآوری #سازمان_نوآور
علی رغم وجود اهداف خوب و پذیرش اهمیت نوآوری در سازمانها، اغلب تلاشهای مرتبط با نوآوری در شرکتهای بزرگ، به دلیل نبودن ماموریت و چارچوبی روشن، از مسیر اصلی منحرف میشوند.
بدون وجود درک صحیح از نوآوری، حتی کسب و کارهایی که به خوبی مدیریت میشوند و در اجرای شیوههای مدرن مدیریتی، مهارت دارند نیز میتوانند محیطی مقاوم در برابر نوآوری بهوجود آورند. از این رو شرکتهای بزرگ باید دارای واحد نوآوری مجزایی باشند که تحت نظر مدیر اجرایی ارشدی که گزارش مطلوبی به مدیر عامل میدهد، فعالیت کند.
پژوهشگران تحقیقات گستردهای در مورد نقش واحدهای نوآوری موفق انجام دادند. با توجه به یافتههای بهدست آمده، چارچوبی توسعه یافته است که نقش واحد نوآوری سازمان را به هفت وظیفه متمایز، تقسیم میکند. این وظایف عبارتند از:
طراحی فضایی امن برای حمایت از نوآوری
پشتیبانی از بهترین روشها و اقدامات
توسعه مهارتها
پشتیبانی از ابتکارات واحد کسب و کار
شناسایی فضاهای جدید بازار
تسهیل ایدهپردازی
هدایت سرمایهگذاری در مراحل اولیه
این چارچوب، راهنمایی روش شناسانه است که برای تصمیمگیری در خصوص انجام دادن یا ندادن کارهایی که منجر به افزایش علمکرد نوآوری در کل سازمان میشوند، کمک میکند.
بهعنوان مثال، هنگامی که ما به مرکز VIP شرکت سامسونگ نگاه کردیم، مشاهده کردیم که این شرکت بهطور خاص بر شناسایی بهترین اقدامات، توسعهی مهارتها و حمایت از ابتکارات واحد کسب و کار تمرکز کرده است، در نتیجه ایدهها از بین نرفتهاند. در سامسونگ، جنبههای دیگر فرآیند نوآوری، نسبتاً در سطح عملیاتی مدیریت میشوند. در واقع هدف اصلی سازمان، ایجاد فضایی بود که بتواند اعضای تیم واحد کسب و کار را آموزش دهد و از خلاقترین کارکنان و اقدامات ابتکاری شرکت پشتیبانی کند.
منبع:
https://b2n.ir/k53895

@InnoMan_ir
۱۵:۴۴
﷽
#رویداد_نگر
مرکز نوآوری باز کاوستان، برگزارکننده رویدادها و دورههای آموزشی متنوع برگزار میکند:
️ دوره آموزشی توسعهدهنده اندروید جوان Junior Android Training Course
دوره برنامهنویسی توسعهدهنده اندروید جوان، یکی از جذابترین دورههای آموزشی میباشد که مخاطبان آن در دو بخش مقدماتی و پیشرفته با اصول طراحی و پیادهسازی اپلیکیشنهای اندروید آشنا شده و آماده ورود به بازار کار شوند.
جزییات سرفصلهای دورهhttps://b2n.ir/j83793
به منظور کسب اطلاعات بیشتر و ثبتنام در دوره با شماره 09120591989 (خانم ابراهیمی) تماس حاصل فرمایید.
منبع:
@Pishvaee_ir

@InnoMan_ir
۶:۲۶
﷽
#ایستگاه_مهارت #نوآوری #نوآوری_بالقوه
ما اغلب به دنبال ایده در صنعت خودمان هستیم. اما بسیاری از ایدههای مهم در خارج از صنعت ما یا حتی در طبیعت هستند.
در این ویدئو، داستان یک شرکت ژاپنی تولیدکننده قطار را میشنوید که توانست مجدد قطار خود را طراحی کند (به زبان اصلی).

@InnoMan_ir
۱۴:۳۶
﷽
#روایت_موفقیت#اختراع #مایکروفر
اختراع تصادفی مایکروفر
مخترع: پرسی اسپنسر
سال اختراع: ۱۹۴۶
چه اتفاقی رخ داد؟با پایان جنگ جهانی دوم، پرسی اسپنسر که مهندس شرکت ریتیان، یکی از بزرگترین تولید کنندگان تجهیزات نظامی ایالات متحده آمریکا و بزرگترین تولیدکننده موشکهای هدایت شونده در دنیا بود، به دنبال آن بود تا کاربردهای دیگری برای لامپهای موج تولیدی این شرکت پیدا کند، لامپهایی که ریزموجهای سیستمهای رادار توسط آنها تولید میشد. یک روز که اسپنسر کنار این دستگاه ایستاده بود، شکلاتی که در جیبش بود آب شد.
کشف بزرگ: لامپ موج روی ذرت اثر بهتری داشت.
نتیجه: ارویل ردنباچر، بنیانگذار یک برند پاپکورن با همین نام، ثروتمند شد.
منبع:
www.jahannews.com

@InnoMan_ir
اختراع تصادفی مایکروفر
۱۶:۵۴
﷽
#ایستگاه_دانش#خلاقیت #رهبر_خلاق
در این مطلب با هم میخوانیم که چطور یکی از ارزشهای چابکی که در رهبران به دنبالشان هستیم با شایستگیها و قابلیتهای خلاقانه مرتبط شده است.
آگاهی سیستمی : میزان تمرکز آگاهی رهبر بر بهبود و توسعه کل سیستم، بهرهوری، و رفاه همگانی را میسنجد و شامل دغدغه عمومی (جامعه)، بهرهوری پایدار و متفکر سیستمی میشود.
چگونه آگاهی سیستمی در چابکی ترسیم میشود: چابکی روش واکنشی و حسی کار در تفکر سیستمهای انطباقی پیچیده است که امکان چابکی سازمانی را میسر میسازد از جمله بهبود کل سیستمها، بهرهوری و رفاه همگانی.
هدف اصلی و محوری چابکی توسعه و پیشرفت مستمر از طریق بازاندیشی و تامل، و تطبیق و سازگاری زودهنگام و مکرر است . شیوهای که چابکی را محور قرار داده موانع را از سر راه کنار میزد، چیزهایی که مانع موفقیت فرد یا تیم میشوند.
زمانی که اعضای تیم مانع میتراشند، به جای آنکه این مشکلات را صرفا یک رویداد جدا ببینیم بهتر است که تفکر سیستماتیکتر داشته باشیم (متفکر سیستمی) تا به علت اصلی، و نهایتا مدلهای ذهنی عامل این رفتار برسیم.
زمانی که رهبران ارشد مسئولیت موانع سازمانی را برعهده میگیرند بهمنزله دغدغه جمعی و جامعه مطرح میشود چرا که معنایش فراتر از تیمها می رود.
اصل شماره 8 چابکی توسعه پایدار و باور به حفظ روند پایدار و مستمر نامحدود را ترویج میکند. قابلیت بهرهوری پایدار و دغدغه جامعه این رفتار و دیدگاه را در رهبر بوجود میآورد. ماندن در حالت واکنشدهی نسبت به مشکلات باعث بوجود آمدن واکنش و پاسخهای «آتشین» نسبت به موانع و نتایج سازمانی نیمه بهینه میشود.
منبع:
https://b2n.ir/g73413

@InnoMan_ir
۱۵:۳۸
﷽
#باشگاه_تجربه#نوآوری #سازمان_نوآور
شرکت۳M یک شرکت آمریکایی چند ملیتی با بیش از ۷۶ هزار کارمند است که بالای ۵۵ هزار نوع محصول از جمله انواع چسب، مواد ساینده، لمینیت، محافظهای ضد آتش برای دیوار و در، محصولات دندانپزشکی، محصولات الکترونیک، مدارهای الکترونیک و فیلمهای نوری و غیره، تولید میکند.
۳M در بیش از ۶۰ کشور جهان فعالیت کرده و محصولاتش در بیش از ۲۰۰ کشور جهان از طریق توزیعکنندگان مختلف در دسترس است. همچنین مشتریان میتوانند به صورت آنلاین از شرکت خرید نمایند.
روشهایی که ۳M برای ایجاد سازمانی نوآور استفاده میکند به شرح زیر هستند:
شناخت و پاداش: در سرتاسر شرکت طرحهای مختلفی وجود دارد که فعالیتهای نوآورانه را تایید و تشویق میکند. از جمله این طرحها میتوان به جایزه نوآوری اشاره کرد که تلاشهای نوآورانه افراد را به جای دستیابیهایشان شناسایی میکند.
تقویت ارزشهای سازمانی: نوآوری در ۳M مورد احترام است. برای مثال یک «تالار مشاهیر» در شرکت وجود دارد که اعضای آن بر اساس دستاوردهای نوآورانه شان انتخاب میشوند.
انجام چرخش شغلی: در ۳M همواره جابهجایی و ترکیب افراد با دیدگاههای گوناگون به منظور ایجاد گروهها و ترکیبهای خلاقانه صورت میگیرد که این کار امری کلیدی در چنین سازمانهای بزرگ و پراکندهای میباشد.
تخصیص منابع و زمان اضافی: در سازمان به افراد اجازه داده میشود که بخشی از زمان کاریشان را صرف انجام فعالیتهای کنجکاوانه شان کنند. این فعالیتها ممکن است منجر به هیچ اتفاق خاصی نشوند، اما گاهی هم ممکن است باعث خلق محصولات نوآورانه و کاملا جدید شوند.
بردباری: مدیران سازمان نیاز به ایدههای نوآورانه برای تکمیل و شکلگیری آنها را قبول میکنند. برای مثال محصولات جدیدی مثل کاغذهای کوچک چسب دار برای یادداشت یک شبه به وجود نیامدهاند، بلکه ۲ تا ۳ سال طول کشید تا برای ورود به بازار کاملا پخته و آماده شوند.
️قبول اشتباهات و تشویق ریسکپذیری: نقل قول مشهوری از مدیر ارشد اجرایی قبلی شرکت وجود دارد که بیان میکند که اشتباهات همیشه رخ میدهند، اما اگر فردی که اشتباه میکند انسان درستی باشد اشتباهی که میکند نمیتواند آنقدر جدی باشد. اگر مدیریت در هنگام رخ دادن خطاها بهشکل مخربی منتقدانه رفتار کند باعث از بین رفتن ابتکارات و قوه خلاقیت افراد میشود و اگر ما بخواهیم به رشدمان ادامه دهیم، داشتن افرادی مبتکر و خلاق امری ضروری است.
تشویق افراد با انگیزه و خلاق به انجام فرآیندها و پروژههای نوآورانه (bootlegging): دادن قدرت انتخاب به افراد و چشمپوشی از استفاده غیررسمی آنها از منابع برای انجام فعالیتهای خلاقانه، به شکل مانعی برای رویههای بوروکراتیک خشک عمل میکند.
سیاست استخدام افراد نوآور: رویکرد استخدامی در شرکت به این شکل است که به دنبال افرادی میگردند که تمایلات و ویژگیهای شخصیتی نوآورانه داشته باشند.
منبع:
https://b2n.ir/a23759

@InnoMan_ir
۱۳:۵۴
﷽
#ایستگاه_مهارت #نوآوری #نوآوری_بالقوه
زمانی که با یک چالش نوآوری روبهرو میشوید، چندبار شنیدهاید یا خودتان گفتهاید که حل کردن این مسئله، غیر ممکن است؟
در این ویدئو، در مورد چگونگی دستیابی به موفقیت را هنگام به چالش کشیدن وضع موجود بیان میکند (به زبان اصلی).

@InnoMan_ir
۱۶:۱۹
﷽
#روایت_موفقیت#اختراع #بیحسی
اختراع تصادفی بیحسی
مخترع: هوراس ولز
سال اختراع: ۱۸۴۴
چه اتفاقی رخ داد؟نیتروس اکسید یا همان گاز خنده در دوران شکوفایی اش چیزی بیشتر از وسیلهای برای سرگرمی نبود، چون کاری میکرد که آدمها مثل کفتار زوزه بکشند. اما دوست هوراس ولز که یک دندانپزشک بود در یک نمایش زنده دربارهی اثرات گاز خنده در استنشاق این گاز زیاده روی کرد و پایش را برید.
کشف بزرگ: دوست ولز متوجه نشد به خودش صدمه زده بود.
نتیجه: نیتروس اکسید برای اولین بار به عنوان روشی برای بی حسی مورد استفاده قرار گرفت.
منبع:
www.jahannews.com

@InnoMan_ir
اختراع تصادفی بیحسی
۱۱:۵۲
﷽
#روایت_موفقیت#نوآوری #شبیهسازی
تا حالا به سیر تحولات در صنایع مختلف دقت کردید؟ به نظر شما پیشرفت فناوری که الان دیگر میتوان گفت روزبهروز در حال تغییر هست، چه تأثیری در تولیدات صنایع مختلف گذاشته است؟
در این ویدئو، با تأثیر نوآوری برای طراحی خودرو آشنا خواهید شد (به زبان اصلی).

@InnoMan_ir
۱۶:۳۰
﷽
#باشگاه_تجربه#نوآوری #سازمان_نوآور
یکی از درسهایی که از شرکت اپل آموختم:
برای نوآوریهایتان منتظر تایید دیگران نباشید
هیچیک از هنرمندان خلاقی که میشناسم برای نوآوری بهدنبال اجازه نبودند. شما برای آزمایش و عملی کردن ایدههای خلاقانهتان نیازی به تایید ندارید و نباید هم داشته باشید. شرکتهایی که به تایید موقت و گزارشهای پیشرفت مداوم نیاز دارند نوآوری را مختل میکنند. توجه داشته باشید، اگر دائما در میانهی راه، نتیجهی کارتان را بررسی نکنید، نمیتوانید به پیشرفتهای واقعی دست یابید. این کار مستلزم فرهنگی است که در آن، به افراد خلاق اعتماد میشود تا در میانهی راه، کار خودشان را مشاهده کنند.
من وقتی در اپل کار میکردم وظیفهی خودم میدانستم که با همکارانم در شرکت مشورت کنم، ولی فقط در حد دریافت بازخورد در مورد مطالب خاص مربوط به تخصصشان. این نوع رفتار در آن زمان-این نوع همکاری در شرکت اپل رایج نبود- باعث میشد همکارانم فقط به این خاطر که میتوانستند رای و نظرشان را ارایه کنند، هیجان زده و پرانگیزه شوند. این تلاشها نه تنها باعث تقویت کمپینها شد، بلکه باعث شد روابط طولانیمدت من با همکارانم عمیقتر شود.
بهعنوان مثال کمپینی در صنعت فیلم، تلویزیون و موسیقی راهانداختم و در تیمهای مهندسی و بازاریابی، از نسخههای پیشنویس مطالب فعلی خودمان استفاده کردم. آنها از این خوشحال بودند که در این امر مشارکت داشته و سهمی در موقعیتیابی محصول دارند. من از قبل بهدنبال تایید مدیریت نبودم، با این حال ابتکار به خرج داده و از قضاوت خودم استفاده کردم که در نهایت توسط همهی افراد، مورد قدردانی قرار گرفت.
منبع:
https://plink.ir/BRtR3

@InnoMan_ir
یکی از درسهایی که از شرکت اپل آموختم:
برای نوآوریهایتان منتظر تایید دیگران نباشید
۱۴:۳۷
﷽
#ایستگاه_دانش#خلاقیت #رهبر_خلاق
در این مطلب با هم میخوانیم که چطور یکی از ارزشهای چابکی که در رهبران به دنبالشان هستیم با شایستگیها و قابلیتهای خلاقانه مرتبط شده است.
دستیابی و موفقیت : میزان رهبری رویاگرا، موثق و موفق رهبر را میسنجد. که شامل هدف استراتژیک، رویاگرایی و هدفمندی، دستیابی به نتایج، و قطعیت میشود.
چطور دستیابی و موفقیت در چابکی ترسیم میشود: نخستین اصل چابکی میگوید: «اولویت اصلی ما رضایت مشتری از طریق عرضه اولیه و مستمر نرمافزارهای ارزشمند است.» اصل هفتم میگوید که «نرمافزار کاری مقیاس اصلی پیشرفت است.» هر دو اصل بالا ریشه در دستیابی به نتایج دارند، چرا که مشتریان برای نرمافزار پول میدهند و برایش ارزش قائلند نه گزارش یا مستندات مربوط به نرمافزار.
شیوه عرضه این نرمافزار از طریق چشمانداز کسب و کار یا «مالک محصول» از نظر چابکی است. چشمانداز محصول برای خودسازماندهی و درک مسیر پیشرو تیمها لازم و ضروری است (هدفمند و رویاگرا) . تاکید زیادی بر توانایی مالک و صاحب محصول در اتخاذ تصمیمات بهموقع (قطعیت) و تاکید بر استراتژی (هدف استراتژیک) و رویاپردازی درباره آن محصول وجود دارد.
رهبرانی که موضع واکنشی نسبت به مشکلات داشته باید این قابلیتهای نتیجهساز را توسعه دهند تا بتوانند از وضعیت کنونی که از روی عادت به بحران، چالشها یا تعارضات اخیر واکنش نشان داده تغییر داده و از هدف و رویایشان عقبنشینی کنند.
منبع:
https://b2n.ir/g73413

@InnoMan_ir
۹:۱۵
رهبر نوآور_۲.m4a
۰۱:۵۹-۱.۸۹ مگابایت
﷽
#باشگاه_تجربه#رهبری #سازمان_نوآور #رهبر_نوآور #تیم_نوآور #مفروضات
شما به عنوان یک رهبر نوآور، بایستی: فرضیات موجود را به چالش بکشید.
هر رهبر نوآور بایستی کاری کند تا زمینهساز ایجاد تفکرات جدید در بین اعضاء شود.
اعضای تیم نوآور با هدایت رهبر نوآور، همیشه دنبال این هستند که بهترین راه را برای وضعیتی که در آن قرار دارند، شناسایی کنند.
پس: به عنوان یک رهبر نوآور موفق، سعی کنید با طرح سوالات گوناگون، ذهن اعضای تیم را به چالش بکشید تا بتوانند مفروضات حوزه شما را کنار بزنند و زمینه بروز تفکرات جدید را فراهم آورند.
منبع:
forbes.com
تهیه و تولید در مکتب مدیریت نوآوری

@InnoMan_ir
۱۲:۳۸
﷽
#روایت_موفقیت#اختراع #آدامس
اختراع تصادفی آدامس
مخترع: توماس آدامز
سال اختراع: ۱۸۷۰
چه اتفاقی رخ داد؟آدامز در حال آزمایش بر روی چیکل، صمغ درختی در آمریکایی جنوبی، بود و میخواست ببیند آیا میتوان آن را جایگزین لاستیک کرد. بعد از شکستهای فراوان، آدامز که مأیوس شده بود یک تکه از صمغ را داخل دهانش گذاشت.
کشف بزرگ: از آن خوشش آمد!
نتیجه: «آدامز نیویورک نامبر وان» اولین آدامسی در دنیا بود که به تولید انبوه رسید.
منبع:
www.jahannews.com

@InnoMan_ir
اختراع تصادفی آدامس
۱۳:۴۵