عکس پروفایل مکتب مدیریت نوآوریم

مکتب مدیریت نوآوری

۴۸۶عضو

#ایستگاه_دانش#خلاقیت #خلاقیت_سازمانی
undefined اگر خلاقیت و نوآوری در سازمان از بین رفته است پس نیاز دارید تا با تمرکز در حد عالی استعداد اشخاص رابه جهت بیان خلاقیت وداشتن توان بالقوه آن‌ها بدست آورید. کمبود چنین فعالیت‌هایی باعث جدایی کارمندان از هرسازمانی می‌شود آن‌ها احساس مفید بودن ندارند چون سازمان از استعداد وتوانایی‌های آن‌ها استفاده نمی‌کند وهمیشه احساس خستگی می‌کنند.اگر شما بخواهید اعضای شاد، موثر وارزشمند داشته باشید، نیاز دارید خلاقیت در سازمان را شروع کنید تا باعث ایجاد انگیزه در بین اعضای سازمان شود.
۱ ) محیط خلاقundefinedابتدا محیطی ایجاد کنید که خلاقیت را تشویق کند شما می‌توانيد قسمتی از محیط کار را با رنگ‌های روشن تزئین کنید وناحیه‌ای که باعث احساس مالکیت کارمندانتان در محیط کار می‌شود را طراحی کنید.
۲) سخت کار کنید با بازی سخت‌ترundefinedبه اعضای سازمان اجازه بازی دهید. شما می‌توانيد نشانگرهای رنگی، نمودارها، موزیک و هر چیزی که فرایند خلاق را در طول جلسات طوفان مغزی آزاد می‌کند و باعث جرقه می‌شود را در محیط سازمان داشته باشید.
۳ ) طوفان مغزیundefinedیک ملاقات دوهفته‌ای را ساماندهی کنید جایی که بتوانید از طریق طوفان مغزی کار روی مشکل یا پروژه را انجام دهید. این به اعضای تیم ایده مناسبی قبل از ورود به جلسه می‌دهد.
۴) اهدافundefinedهیئت مدیره را شکل دهید تا هر هفته بتوانید روی هدف‌ها وروش‌های شرکت کار کنید ومتمرکز باشید.
۵) تکالیف وکار تیمیundefinedبعضی کارها را به عنوان دستورالعمل به اعضای سازمان دهید و از آن‌ها بخواهید خلاقیت را با یک پیشنهاد یا راه‌حل مشکل را همراه کنند.
۶) پاداش خلاقیتundefinedالبته این به دنبال پاداش برای بهترین پیشنهاد یا راه‌حلی است که تیم شما موافقت کند و به همان اندازه مهم است که ایده یا پیشنهاد پیاده‌سازی شود.
۷) تاسیس پاداش جذابundefinedبلیط فیلم، ماساژ یا پول می‌تواند باعث انگیزه شود، شما حتی می‌توانید فراتر روید و گروهی را برای ترویج وتشویق تفکر خلاق داشته باشید.
undefinedمنبع:undefined contentop.ir/article
undefinedundefined @InnoMan_ir

۱۷:۴۵

thumnail

undefined #باشگاه_تجربه#نوآوری #سازمان_نوآور
یکی از درس‌هایی که از شرکت اپل آموختم:
به دانش رایج روز توجه داشته باشیدundefined
undefined اگر تیم‌تان مایل نیست دانش رایج را زیر سوال ببرد، وظیفه‌­ی شماست که آن‌ها را وادار به این کار کنید. متقاعد کردن افراد برجسته در شرکت اپل برای اینکه بپذیرند موسیقی و سرگرمی، بازارهای کلیدی هستند، برای من چالشی واقعی بود. مبارزه با وضعیت موجود در محیط کاری می‌­تواند پیچیده باشد.
undefined اگر دیدید در تیمی قرار دارید که به نوآوری‌های‌تان علاقه­‌ای نشان نمی­‌دهد، سعی کنید این استراتژی­‌ها را به‌کار ببندید:
undefined نشان دهید که گام­‌های پیشنهادی‌تان چطور می‌­توانند به افزایش بازگشت سرمایه (ROI) کمک کنند، یادتان باشد که لازم است ROI را به گونه‌­ای تعریف کنید که با مدیریت بالاتر، هماهنگ باشد.تردیدها و بی­‌تصمیمی­‌های موجود در تیم را مورد توجه قرار داده و به هم‌­تیمی‌­ها کمک کنید بتوانند با اطلاعات ناقص، راحت‌­تر اقدام کنند. از آن‌ها بپرسید که ما قبل از گرفتن تصمیم، واقعا به‌چقدر اطلاعات نیاز داریم؟
undefined اختلاف‌های جدی را که باعث سردرگمی و پس‌رفت شرکت می­‌شوند، حل کنید. به جای اینکه رقیب خارجی یک مزیت به دست آورد، بهتر است بخش داخلی نوآوری انجام دهد.شرکت­‌ها نمی­‌توانند راکد بمانند، یعنی باید در تشخیص نوآوری و عمل به آن، روز به روز بهتر شوند.
undefined ما بدون نوآوری نخواهیم توانست تحول بعدی را ایجاد کنیم.
undefinedمنبع:undefined https://plink.ir/BRtR3
undefinedundefined@InnoMan_ir

۱۴:۲۵

thumnail

undefined #روایت_موفقیت#نوآوری #هوندا #خلاقیت
undefined در این کلیپ تبلیغاتی خلاقانه، شرکت هوندا نوآوری‌های خود در شش دهه گذشته را به نمایش گذاشته است.
undefinedundefined @InnoMan_ir

۱۷:۰۸

ایجاد تیم نوآور_۴.m4a

۰۱:۳۰-۱.۴۳ مگابایت

undefined #باشگاه_تجربه#نوآوری #سازمان_نوآور #تیم_نوآور
undefined برای ایجاد یک تیم نوآور، بایستی دنبال بهترین عضوها باشیم یا به دنبال تشکیل بهترین تیم؟ اگر چند نفر نابغه را در محیط‌های ایزوله قرار دهیم، می‌توانیم مسائل موجود را حل کنیم؟
undefined منبع: undefined hbr.org
undefined تهیه و تولید در مکتب مدیریت نوآوری
undefined undefined @InnoMan_ir

۱۵:۱۲

thumnail

undefined #ایستگاه_دانش#خلاقیت #خلاقیت_سازمانی
undefined بر اساس تحقیقاتی که در دانشگاه فلوریدا آمریکا صورت گرفته است، افرادی که ساعات خوشی در محل کار دارند، خلاقیت بیشتری در کارهای خود نیز دارند و بیشتر به همکاران خود کمک می‌کنند.
undefinedبرخی از شرکت‌ها، برنامه‌های کاملا مشخص و مقررات بسیار سخت دارند اما تعدادی دیگر هستند که به کارمندان سخت‌گیری نمی‌کنند و برنامه آن‌ها را باز گذاشته‌اند. شاید تصور کنید این سیاست موجب هرج و مرج و بی‌سامانی می‌شود و کارمندان نمی‌دانند وظیفه دقیق آن‌ها چیست. اما شاید جالب باشد بدانید این طور نیست، بلکه برعکس باعث همکاری بیشتر کارمندان با هم و انجام کار گروهی می‌شود. به این ترتیب که آن‌ها تلاش می‌کنند تا به صورت گروهی کارها را به انجام برسانند.
undefined این محیط باعث می‌شود تا سلسه مراتب مدیر ارشد و کارمند نیز از بین برود و در نتیجه کارمندان به کارهای یکدیگر نظارت داشته باشند تا کاری عقب نماند. به عبارتی دیگر، موجب تعامل بیشتر کارمندان با یکدیگر می‌شود. البته برای اینکه هرج و مرج نشود و در میان کارمندان کسی پیدا نشود که بخواهد بر دیگران مدیریت کند یا فردی باشد که از زیر انجام کارها فرار کند، باید نظارت دورادور بر آن‌ها داشته باشید.
undefined دکوراسیون اتاق، گذاشتن گلدان یا موارد جانبی این چنینی تاثیر چندانی بر خلاقیت افراد ندارند. تنها مسأله‌ای که می‌تواند به بیشتر شدن خلاقیت کمک کند، کم شدن تنش‌ها و استرس‌های کاری است. وقتی فرد احساس آرامش داشته باشد، ایده‌های بسیار بهتری نیز به ذهنش می‌رسند. بازی‌های تعاملی می‌توانند به کارمندان انرژی بسیار و آن‌ها را به سمت خلاقیت بیشتر سوق بدهند.
undefined مسأله‌ای که بیشتر مدیران نمی‌دانند و آن را درک نمی‌کنند، این است که کارمندان بیشتر از تنش و استرس به آرامش و شاد بودن نیاز دارند. در نتیجه فشار کاری آن‌ها چگونه فرصت ایده‌پردازی پیدا خواهند کرد؟ هنگامی که همه خلاقیت شما کشته می شود و از بین می‌رود، چگونه می‌توان خلاق بود.
undefined مدیرانی که اجازه نمی‌دهند حتی کارمندان سر میز یکدیگر بروند و مکالمه کوتاهی با هم داشته باشند باید بدانند در واقع به کار خود لطمه می‌زنند زیرا این کارمند مدام در استرس آن است که مبادا کاری خلاف مقررات شرکت انجام دهد. این مسأله باعث از بین رفتن خلاقیت می‌شود. به جای اینکه ذهنش آزاد و باز باشد تا ایده‌پردازی کند و باعث پیشرفت روزافزون کارها شود، درگیر استرس، فشار و مقررات دست و پا گیر کار و شرکت است.
undefined اگر کارمندان با یکدیگر همکاری و هم صحبتی نداشته باشند چگونه می‌توانند باعث پیشرفت کارها بشوند. undefinedمنبع:undefinedhttps://b2n.ir/m81709
undefinedundefined@InnoMan_ir

۱۴:۲۲

thumnail

undefined#ایستگاه_مهارت #نوآوری #سازمان_نوآور
undefined با اجرای هفت مرحله‌ی می‌توانید به سازمانی نوآور تبدیل شوید.
undefinedدر این پیام به ۴ مورد نخست اشاره شده است:
۱. کسب و کارتان را با تفکر رو به جلو رهبری کنیدundefinedترویج فرهنگ نوآوری، به کیفیت و نحوه رهبری مالک کسب و کار بستگی دارد. مدیران یا رهبران سازمان‌های خلاق باید در کارشان شور و شوق، نگاه مثبت و خوش‌بینانه، انگیزه‌ی واقعی، چشم‌انداز روشن و تفکر رو به جلو داشته باشند. رهبران باید متفکرانی شجاع و جسور باشند و به استقبال «تغییر» بروند. آنها در ترویج نوآوری نقش اصلی را ایفا می‌کنند.
۲. فرهنگ نوآوری ایجاد کنیدundefined
وقتی کارکنان انگیزه پیدا می‌کنند کارشان را بهتر انجام می‌دهند. تشویق می‌شوند؛ خارج از چارچوب فکر کنند و مرزهای محدود ذهن را درنوردند. البته برای شکوفایی تفکر خلاق باید به اندازه کافی استقلال داشته باشند. ایده‌‌پردازی کنند و به‌دنبال اجرا کردن ایده‌های‌شان باشند. درواقع اگر مدیریت محیطی باز و خلاق را فراهم کند، نوآوری هم به تدریج اتفاق می افتد.
۳. تیم‌های کارآمد بسازیدundefinedتیم‌هایی که عملکرد فوق‌العاده دارند در دنیای کسب و کار به الگو تبدیل می‌شوند. برای تشکیل تیم‌های کارآمد، نیازمندی‌های کلیدی وجود دارد که عبارتند از: وجود اعتماد بین اعضا، ساختار کارآمد تیم، اهداف شفاف، تلاش بی‌وقفه اعضا، باور به تحقق یافتن نتایج مطلوب در بلند‌مدت و .... باید امنیت و اعتماد در روابط بین اعضا موج بزند. همچنین در فضای همکاری‌ تیم‌ها باید روابط صادقانه، صمیمانه و فارغ از تشریفات اداری وجود داشته باشد.
۴. به شکست‌ها جایزه بدهیدundefinedیکی از قوی‌ترین ابزارها برای ترویج نوآوری و خلاقیت کارکنان این است که آنها به رسمیت شناخته شوند. افراد می‌خواهند به رسمیت شناخته شوند و به خاطر نوآوری‌ها و ایده‌های‌شان پاداش بگیرند. این کار می‌تواند پیامدهای بسیار خوبی برای سازمان داشته باشد. یکی از دلایلی که کارمندان معمولا ایده‌های خود را بیان نمی‌کنند، ترس از مورد استقبال قرار نگرفتن ایده‌شان است. آنها نمی‌خواهند اگر مشکلی پیش آمد مقصر محسوب شوند.
undefinedمنبع:undefinedhttp://www.modirinfo.com/content/4/45646/
undefinedundefined@InnoMan_ir

۱۵:۲۸

مهارت‌های رهبر نوآور_۱.m4a

۰۲:۱۱-۲.۰۸ مگابایت

undefined #باشگاه_تجربه#رهبری #سازمان_نوآور #رهبر_نوآور #تیم_نوآور #تفکر
undefined شما به عنوان یک رهبر نوآور، بایستی: فرصت تفکر در موقعیت‌های مختلف را از خود نگیرید.
undefined هر رهبر نوآور برای کسب مهارت بایستی خود را در حالت‌های گوناگون تفکر قرار دهد.
undefinedبایستی یک تصویر از بالا به پایین از تیم خود داشته باشد و تیم خود را رصد کند.
undefinedبایستی اعضای تیم خود را به چالش بکشد و آن‌ها را به ارائه راهکارهای بیشتر حول مسائل سوق دهد.
undefined پس: به عنوان یک رهبر نوآور موفق، هر فرصتی را برای تفکر و به چالش کشیدن خود و اعضای تیم غنیمت شمارید.
undefined منبع:undefined forbes.com
undefined تهیه و تولید در مکتب مدیریت نوآوری
undefinedundefined @InnoMan_ir

۱۷:۰۲

thumnail

undefined #ایستگاه_دانش #نوآوری #سازمان_نوآور
undefined علی رغم وجود اهداف خوب و پذیرش اهمیت نوآوری در سازمان‌ها، اغلب تلاش‌های مرتبط با نوآوری در شرکت‌های بزرگ، به دلیل نبودن ماموریت و چارچوبی روشن، از مسیر اصلی منحرف می‌شوند.  
undefined بدون وجود درک صحیح از نوآوری، حتی کسب و کارهایی که به خوبی مدیریت می‌شوند و در اجرای شیوه‌های مدرن مدیریتی، مهارت دارند نیز می‌توانند محیطی مقاوم در برابر نوآوری به‌وجود آورند. از این رو شرکت‌های بزرگ باید دارای واحد نوآوری مجزایی باشند که تحت نظر مدیر اجرایی ارشدی که گزارش مطلوبی به مدیر عامل می‌دهد، فعالیت کند.
undefined پژوهشگران تحقیقات گسترده‌ای در مورد نقش واحدهای نوآوری موفق انجام دادند. با توجه به یافته‌های به‌دست آمده، چارچوبی توسعه یافته است که نقش واحد نوآوری سازمان را به هفت وظیفه متمایز، تقسیم می‌کند. این وظایف عبارتند از:
undefined طراحی فضایی امن برای حمایت از نوآوریundefined پشتیبانی از بهترین روش‌ها و اقداماتundefined توسعه مهارت‌هاundefined پشتیبانی از ابتکارات واحد کسب و کارundefined شناسایی فضاهای جدید بازارundefined تسهیل ایده‌پردازی undefined هدایت سرمایه‌گذاری در مراحل اولیه
undefined این چارچوب، راهنمایی روش شناسانه است که برای تصمیم‌گیری در خصوص انجام دادن یا ندادن کارهایی که منجر به افزایش علمکرد نوآوری در کل سازمان می‌شوند، کمک می‌کند.
undefined به‌عنوان مثال، هنگامی که ما به مرکز VIP شرکت سامسونگ نگاه کردیم، مشاهده کردیم که این شرکت به‌طور خاص بر شناسایی بهترین اقدامات، توسعه‌ی مهارت‌ها و حمایت از ابتکارات واحد کسب و کار تمرکز کرده است، در نتیجه ایده‌ها از بین نرفته‌اند. در سامسونگ، جنبه‌های دیگر فرآیند نوآوری، نسبتاً در سطح عملیاتی مدیریت می‌شوند. در واقع هدف اصلی سازمان، ایجاد فضایی بود که بتواند اعضای تیم واحد کسب و کار را آموزش دهد و از خلاق‌ترین کارکنان و اقدامات ابتکاری شرکت پشتیبانی کند.undefinedمنبع:undefinedhttps://b2n.ir/k53895
undefinedundefined@InnoMan_ir

۱۵:۴۴

thumnail

undefined #رویداد_نگر
undefinedمرکز نوآوری باز کاوستان، برگزارکننده رویدادها و دوره‌های آموزشی متنوع برگزار می‌کند:
undefined️ دوره آموزشی توسعه‌دهنده اندروید جوان Junior Android Training Course
undefinedدوره برنامه‌نویسی توسعه‌دهنده اندروید جوان، یکی از جذاب‌ترین دوره‌های آموزشی می‌باشد که مخاطبان آن در دو بخش مقدماتی و پیشرفته با اصول طراحی و پیاده‌سازی اپلیکیشن‌های اندروید آشنا شده و آماده ورود به بازار کار شوند.
undefinedجزییات سرفصل‌های دورهhttps://b2n.ir/j83793
undefined به منظور کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در دوره با شماره 09120591989 (خانم ابراهیمی) تماس حاصل فرمایید.
undefined منبع:undefined @Pishvaee_ir
undefinedundefined @InnoMan_ir

۶:۲۶

thumnail

undefined #ایستگاه_مهارت #نوآوری #نوآوری_بالقوه
undefined ما اغلب به دنبال ایده در صنعت خودمان هستیم. اما بسیاری از ایده‌های مهم در خارج از صنعت ما یا حتی در طبیعت هستند.
undefined در این ویدئو، داستان یک شرکت ژاپنی تولیدکننده قطار را می‌شنوید که توانست مجدد قطار خود را طراحی کند (به زبان اصلی).
undefinedundefined @InnoMan_ir

۱۴:۳۶

thumnail

undefined #روایت_موفقیت#اختراع #مایکروفر
اختراع تصادفی مایکروفر
undefined مخترع: پرسی اسپنسر
undefined سال اختراع: ۱۹۴۶
undefined چه اتفاقی رخ داد؟با پایان جنگ جهانی دوم، پرسی اسپنسر که مهندس شرکت ریتیان، یکی از بزرگترین تولید کنندگان تجهیزات نظامی ایالات متحده آمریکا و بزرگترین تولیدکننده موشک‌های هدایت شونده در دنیا بود، به دنبال آن بود تا کاربرد‌های دیگری برای لامپ‌های موج تولیدی این شرکت پیدا کند، لامپ‌هایی که ریزموج‌های سیستم‌های رادار توسط آن‌ها تولید می‌شد. یک روز که اسپنسر کنار این دستگاه ایستاده بود، شکلاتی که در جیبش بود آب شد.
undefined کشف بزرگ: لامپ موج روی ذرت اثر بهتری داشت.
undefined نتیجه: ارویل ردنباچر، بنیانگذار یک برند پاپکورن با همین نام، ثروتمند شد.
undefined منبع:undefined www.jahannews.com
undefinedundefined @InnoMan_ir

۱۶:۵۴

thumnail

undefined #ایستگاه_دانش#خلاقیت #رهبر_خلاق
undefined در این مطلب با هم می‌خوانیم که چطور یکی از ارزش‌های چابکی که در رهبران به دنبالشان هستیم با شایستگی‌ها و قابلیت‌های خلاقانه مرتبط شده است.
undefinedآگاهی سیستمی : میزان تمرکز آگاهی رهبر بر بهبود و توسعه کل سیستم، بهره‌وری، و رفاه همگانی را می‌سنجد و شامل دغدغه عمومی (جامعه)، بهره‌وری پایدار و متفکر سیستمی می‌شود.
undefinedچگونه آگاهی سیستمی در چابکی ترسیم می‌شود: چابکی روش واکنشی و حسی کار در تفکر سیستم‌های انطباقی پیچیده است که امکان چابکی سازمانی را میسر می‌سازد از جمله بهبود کل سیستم‌ها، بهره‌وری و رفاه همگانی.
undefined هدف اصلی و محوری چابکی توسعه و پیشرفت مستمر از طریق بازاندیشی و تامل، و تطبیق و سازگاری زودهنگام و مکرر است . شیوه‌ای که چابکی را محور قرار داده موانع را از سر راه کنار می‌زد، چیزهایی که مانع موفقیت فرد یا تیم می‌شوند.
undefined زمانی که اعضای تیم مانع می‌تراشند، به جای آنکه این مشکلات را صرفا یک رویداد جدا ببینیم بهتر است که تفکر سیستماتیک‌تر داشته باشیم (متفکر سیستمی) تا به علت اصلی، و نهایتا مدل‌های ذهنی عامل این رفتار برسیم.
undefined زمانی که رهبران ارشد مسئولیت موانع سازمانی را برعهده می‌گیرند به‌منزله دغدغه جمعی و جامعه‌ مطرح می‌شود چرا که معنایش فراتر از تیم‌ها می رود.
undefined اصل شماره 8 چابکی توسعه پایدار و باور به حفظ روند پایدار و مستمر نامحدود را ترویج می‌کند. قابلیت بهره‌وری پایدار و دغدغه جامعه این رفتار و دیدگاه را در رهبر بوجود می‌آورد. ماندن در حالت واکنشدهی نسبت به مشکلات باعث بوجود آمدن واکنش و پاسخ‌های «آتشین» نسبت به موانع و نتایج سازمانی نیمه بهینه می‌شود.
undefinedمنبع:undefined https://b2n.ir/g73413
undefinedundefined@InnoMan_ir

۱۵:۳۸

thumnail

undefined #باشگاه_تجربه#نوآوری #سازمان_نوآور
undefined شرکت۳M یک شرکت آمریکایی چند ملیتی با بیش از ۷۶ هزار کارمند است که بالای ۵۵ هزار نوع محصول از جمله انواع چسب، مواد ساینده، لمینیت، محافظ‌های ضد آتش برای دیوار و در، محصولات دندانپزشکی، محصولات الکترونیک، مدارهای الکترونیک و فیلم‌های نوری و غیره، تولید می‌کند.
undefined ۳M در بیش از ۶۰ کشور جهان فعالیت کرده و محصولاتش در بیش از ۲۰۰ کشور جهان از طریق توزیع‌کنندگان مختلف در دسترس است. همچنین مشتریان می‌توانند به صورت آنلاین از شرکت خرید نمایند.
undefined روش‌هایی که ۳M برای ایجاد سازمانی نوآور استفاده می‌کند به شرح زیر هستند:
undefined شناخت و پاداش: در سرتاسر شرکت طرح‌های مختلفی وجود دارد که فعالیت‌های نوآورانه را تایید و تشویق می‌کند. از جمله این طرح‌ها می‌توان به جایزه نوآوری اشاره کرد که تلاش‌های نوآورانه افراد را به جای دستیابی‌هایشان شناسایی می‌کند.
undefined تقویت ارزش‌های سازمانی: نوآوری در ۳M مورد احترام است. برای مثال یک «تالار مشاهیر» در شرکت وجود دارد که اعضای آن بر اساس دستاوردهای نوآورانه شان انتخاب می‌شوند.
undefinedانجام چرخش شغلی: در ۳M همواره جابه‌جایی و ترکیب افراد با دیدگاه‌های گوناگون به منظور ایجاد گروه‌ها و ترکیب‌های خلاقانه صورت می‌گیرد که این کار امری کلیدی در چنین سازمان‌های بزرگ و پراکنده‌ای می‌باشد.
undefinedتخصیص منابع و زمان اضافی: در سازمان به افراد اجازه داده می‌شود که بخشی از زمان کاری‌شان را صرف انجام فعالیت‌های کنجکاوانه شان کنند. این فعالیت‌ها ممکن است منجر به هیچ اتفاق خاصی نشوند، اما گاهی هم ممکن است باعث خلق محصولات نوآورانه و کاملا جدید شوند.
undefined بردباری: مدیران سازمان نیاز به ایده‌های نوآورانه برای تکمیل و شکل‌گیری آن‌ها را قبول می‌کنند. برای مثال محصولات جدیدی مثل کاغذهای کوچک چسب دار برای یادداشت یک شبه به وجود نیامده‌اند، بلکه ۲ تا ۳ سال طول کشید تا برای ورود به بازار کاملا پخته و آماده شوند.
undefined️قبول اشتباهات و تشویق ریسک‌پذیری: نقل قول مشهوری از مدیر ارشد اجرایی قبلی شرکت وجود دارد که بیان می‌کند که اشتباهات همیشه رخ می‌دهند، اما اگر فردی که اشتباه می‌کند انسان درستی باشد اشتباهی که می‌کند نمی‌تواند آنقدر جدی باشد. اگر مدیریت در هنگام رخ دادن خطاها به‌شکل مخربی منتقدانه رفتار کند باعث از بین رفتن ابتکارات و قوه خلاقیت افراد می‌شود و اگر ما بخواهیم به رشدمان ادامه دهیم، داشتن افرادی مبتکر و خلاق امری ضروری است.
undefinedتشویق افراد با انگیزه و خلاق به انجام فرآیندها و پروژه‌های نوآورانه (bootlegging): دادن قدرت انتخاب به افراد و چشم‌پوشی از استفاده غیررسمی آنها از منابع برای انجام فعالیت‌های خلاقانه، به شکل مانعی برای رویه‌های بوروکراتیک خشک عمل می‌کند.
undefined سیاست استخدام افراد نوآور: رویکرد استخدامی در شرکت به این شکل است که به دنبال افرادی می‌گردند که تمایلات و ویژگی‌های شخصیتی نوآورانه داشته باشند.undefinedمنبع:undefined https://b2n.ir/a23759
undefinedundefined@InnoMan_ir

۱۳:۵۴

thumnail

undefined #ایستگاه_مهارت #نوآوری #نوآوری_بالقوه
undefined زمانی که با یک چالش نوآوری روبه‌رو می‌شوید، چندبار شنیده‌اید یا خودتان گفته‌اید که حل کردن این مسئله، غیر ممکن است؟
undefined در این ویدئو، در مورد چگونگی دستیابی به موفقیت را هنگام به چالش کشیدن وضع موجود بیان می‌کند (به زبان اصلی).
undefinedundefined @InnoMan_ir

۱۶:۱۹

thumnail

undefined #روایت_موفقیت#اختراع #بی‌حسی
اختراع تصادفی بی‌حسی
undefined مخترع: هوراس ولز
undefined سال اختراع: ۱۸۴۴
undefined چه اتفاقی رخ داد؟نیتروس اکسید یا همان گاز خنده در دوران شکوفایی اش چیزی بیشتر از وسیله‌ای برای سرگرمی نبود، چون کاری می‌کرد که آدم‌ها مثل کفتار زوزه بکشند. اما دوست هوراس ولز که یک دندانپزشک بود در یک نمایش زنده درباره‌ی اثرات گاز خنده در استنشاق این گاز زیاده روی کرد و پایش را برید.
undefined کشف بزرگ: دوست ولز متوجه نشد به خودش صدمه زده بود.
undefined نتیجه: نیتروس اکسید برای اولین بار به عنوان روشی برای بی حسی مورد استفاده قرار گرفت.
undefined منبع:undefined www.jahannews.com
undefinedundefined @InnoMan_ir

۱۱:۵۲

thumnail

undefined #روایت_موفقیت#نوآوری #شبیه‌سازی
undefined تا حالا به سیر تحولات در صنایع مختلف دقت کردید؟ به نظر شما پیشرفت فناوری که الان دیگر می‌توان گفت روزبه‌روز در حال تغییر هست، چه تأثیری در تولیدات صنایع مختلف گذاشته است؟
undefined در این ویدئو، با تأثیر نوآوری برای طراحی خودرو آشنا خواهید شد (به زبان اصلی).
undefinedundefined @InnoMan_ir

۱۶:۳۰

thumnail

undefined #باشگاه_تجربه#نوآوری #سازمان_نوآور
یکی از درس‌هایی که از شرکت اپل آموختم:
برای نوآوری‌های‌تان منتظر تایید دیگران نباشیدundefined
undefined هیچ‌یک از هنرمندان خلاقی که می‌شناسم برای نوآوری به‌دنبال اجازه نبودند. شما برای آزمایش و عملی کردن ایده­‌های خلاقانه‌تان نیازی به تایید ندارید و نباید هم داشته باشید. شرکت­‌هایی که به تایید موقت و گزارش­‌های پیشرفت مداوم نیاز دارند نوآوری را مختل می­‌کنند. توجه داشته باشید،‌ اگر دائما در میانه­‌ی راه، نتیجه­‌ی کارتان را بررسی نکنید، نمی­‌توانید به پیشرفت‌های واقعی دست یابید. این کار مستلزم فرهنگی است که در آن، به افراد خلاق اعتماد می‌­شود تا در میانه­‌ی راه، کار خودشان را مشاهده کنند.
undefined من وقتی در اپل کار می­‌کردم وظیفه‌­ی خودم می­‌دانستم که با همکارانم در شرکت مشورت کنم، ولی فقط در حد دریافت بازخورد در مورد مطالب خاص مربوط به تخصص‌شان. این نوع رفتار در آن زمان-این نوع همکاری در شرکت اپل رایج نبود- باعث می‌شد همکارانم فقط به این خاطر که می‌توانستند رای و نظرشان را ارایه کنند، هیجان زده و پرانگیزه شوند. این تلاش­‌ها نه تنها باعث تقویت کمپین­‌ها شد، بلکه باعث شد روابط طولانی‌­مدت من با همکارانم عمیق‌­تر شود.
undefined به‌عنوان مثال کمپینی در صنعت فیلم، تلویزیون و موسیقی راه‌انداختم و در تیم­‌های مهندسی و بازاریابی‌، از نسخه­‌های پیش‌­­نویس مطالب فعلی خودمان استفاده کردم. آنها از این خوشحال بودند که در این امر مشارکت داشته و سهمی در موقعیت­‌یابی محصول دارند. من از قبل به‌دنبال تایید مدیریت نبودم، با این حال ابتکار به خرج داده و از قضاوت خودم استفاده کردم که در نهایت توسط همه‌­ی افراد، مورد قدردانی قرار گرفت.
undefinedمنبع:undefined https://plink.ir/BRtR3
undefinedundefined@InnoMan_ir

۱۴:۳۷

thumnail

undefined #ایستگاه_دانش#خلاقیت #رهبر_خلاق
undefined در این مطلب با هم می‌خوانیم که چطور یکی از ارزش‌های چابکی که در رهبران به دنبالشان هستیم با شایستگی‌ها و قابلیت‌های خلاقانه مرتبط شده است.
undefinedدستیابی و موفقیت : میزان رهبری رویاگرا، موثق و موفق رهبر را می‌سنجد. که شامل هدف استراتژیک، رویاگرایی و هدفمندی، دستیابی به نتایج، و قطعیت می‌شود.
undefinedچطور دستیابی و موفقیت در چابکی ترسیم می‌شود: نخستین اصل چابکی می‌گوید: «اولویت اصلی ما رضایت مشتری از طریق عرضه اولیه و مستمر نرم‌افزارهای ارزشمند است.» اصل هفتم می‌گوید که «نرم‌افزار کاری مقیاس اصلی پیشرفت است.» هر دو اصل بالا ریشه در دستیابی به نتایج‌ دارند، چرا که مشتریان برای نرم‌افزار پول می‌دهند و برایش ارزش قائلند نه گزارش‌ یا مستندات مربوط به نرم‌افزار.
undefined شیوه عرضه این نرم‌افزار از طریق چشم‌انداز کسب و کار یا «مالک محصول» از نظر چابکی است. چشم‌انداز محصول برای خودسازمان‌دهی و درک مسیر پیش‌رو تیم‌ها لازم و ضروری است (هدفمند و رویاگرا) . تاکید زیادی بر توانایی مالک و صاحب محصول در اتخاذ تصمیمات به‌موقع (قطعیت)  و تاکید بر استراتژی (هدف استراتژیک) و رویاپردازی درباره آن محصول وجود دارد.
undefinedرهبرانی که موضع واکنشی نسبت به مشکلات داشته باید این قابلیت‌های نتیجه‌ساز را توسعه دهند تا بتوانند از وضعیت کنونی که از روی عادت به بحران، چالش‌ها یا تعارضات اخیر واکنش نشان داده تغییر داده و از هدف و رویایشان عقب‌نشینی ‌کنند.
undefinedمنبع:undefined https://b2n.ir/g73413
undefinedundefined@InnoMan_ir

۹:۱۵

رهبر نوآور_۲.m4a

۰۱:۵۹-۱.۸۹ مگابایت

undefined #باشگاه_تجربه#رهبری #سازمان_نوآور #رهبر_نوآور #تیم_نوآور #مفروضات
undefined شما به عنوان یک رهبر نوآور، بایستی: فرضیات موجود را به چالش بکشید.
undefined هر رهبر نوآور بایستی کاری کند تا زمینه‌ساز ایجاد تفکرات جدید در بین اعضاء شود.
undefinedاعضای تیم نوآور با هدایت رهبر نوآور، همیشه دنبال این هستند که بهترین راه را برای وضعیتی که در آن قرار دارند، شناسایی کنند.
undefined پس: به عنوان یک رهبر نوآور موفق، سعی کنید با طرح سوالات گوناگون، ذهن اعضای تیم را به چالش بکشید تا بتوانند مفروضات حوزه شما را کنار بزنند و زمینه بروز تفکرات جدید را فراهم آورند.
undefined منبع:undefined forbes.com
undefined تهیه و تولید در مکتب مدیریت نوآوری
undefinedundefined @InnoMan_ir

۱۲:۳۸

thumnail

undefined #روایت_موفقیت#اختراع #آدامس
اختراع تصادفی آدامس
undefined مخترع: توماس آدامز
undefined سال اختراع: ۱۸۷۰
undefined چه اتفاقی رخ داد؟آدامز در حال آزمایش بر روی چیکل، صمغ درختی در آمریکایی جنوبی، بود و می‌خواست ببیند آیا می‌توان آن را جایگزین لاستیک کرد. بعد از شکست‌های فراوان، آدامز که مأیوس شده بود یک تکه از صمغ را داخل دهانش گذاشت.
undefined کشف بزرگ: از آن خوشش آمد!
undefined نتیجه: «آدامز نیویورک نامبر وان» اولین آدامسی در دنیا بود که به تولید انبوه رسید.
undefined منبع:undefined www.jahannews.com
undefinedundefined @InnoMan_ir

۱۳:۴۵