عکس پروفایل پاورقیپ

پاورقی

۱,۷۲۹عضو

۷ مهر

تو ننگ عربی #سید_حسن، نام تو را بایداز فهرست اعراب شایسته خط بزنیم!تو به جای آنکه در ایوان ویلای ساحلی اتلم بدهی و چرت تابستانی ات با دود قلیان مفرح کنی،تفنگ به دست می گیری و از پشت تریبون المنار با نعره هایت چرت ما را پاره می کنی!تو هیچ شباهتی به اعراب بزرگ نداری سید حسن، نه شکمت آن اندازه است که از پشت دشداشه های سفید وقار عربیت را نمایان کندو نه چفیه و عقال داری، تازه عمامه ی سیاه سرت می گذاری ما را به یاد خمینی می اندازد!تو ننگ عربی سید حسن، به جای آنکه در حرمسرایت بگردی و رقص ممالیک گرجی و اوکراینی‌ات را تماشا کنی،تا فردا در بهشت برای مغازله با حوریان آماده باشی، در مخفیگاهت که نمی دانیم کجاست می‌نشینی و نهج البلاغه می‌خوانی!تو کافر شده ای سید حسنو بر ماست که تو را به یهودیان اهل کتاب بسپاریم!فقط به رسم مردان بزرگ عرب صادق باش و بگو، برد موشکهایت به ریاض که نمی رسد؟

حالا دیگر ما می‌دانیم کجایی. ما را ببخش. اگر محکم پشتت می‌ایستادیم، اینطور نمی‌شد.@Pavaraqi

۱۲:۵۹

۸ مهر

thumnail
پیشنهادهای عملیاتی برای «خیمه های مقاومت»https://eitaa.com/tanhaelaj
@pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT

۹:۲۸

masjed.pdf

۳.۱۵ مگابایت

متن کامل گزارش: «کارکرد اجتماعی نهاد دین در ایران امروز: چالش‌های تحقق کارکرد اجتماعی نهاد #مسجد در ایران» کاری از مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اثر: #سینا_عصاره_نژاد
بُرشی از گزارش: در تحلیل مرحله عمیق‌ مشکلات کلان سیاستگذاری مسجد در جمهوری اسلامی ایران در راستای احیای کارکردهای اجتماعی آن، علت‌العلل مشکلات این عرصه را می‌توان «نگاه انفکاکی به نهاد مسجد از جامعه پیرامونی و بدون ربط و نسبت‌دیدن آن با سایر نهادها و نظام‌های اجتماعی» و درنتیجه «سیاستگذاری نهاد مسجد بدون توجه به الگوها و کلان‌روندهای توسعه‌ای» و «سیاستگذاری دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و عمومی بدون توجه به ماهیت و ظرفیت نهاد مسجد» دانست. توضیح آنکه؛ از تحلیل عمیق‌ِ تبار سیاستگذاری مسجد در ایران، می‌توان دریافت که گویا در قاطبه این فرایند، نهاد مسجد از سایر نهادهای اجتماعی مانند نهاد محله منفک دانسته می‌شود و درنتیجه سیاستگذاری‌ها برای احیای مسجد، منحصراً ناظر بر خود نهاد مسجد است، در‌حالی‌که، مسجد از نهادهای پیرامونی و بسیار اثرگذار اطراف خود مانند نهادهای محله، حوزه علمیه و بازار منفک نبوده و تحولات هر‌کدام از این نهادها اثراتی مستقیم بر وضعیت مسجد می‌گذارد و اساساً زمانی می‌توان سیاستگذاری موفقی در حوزه مسجد داشت که برای مثال نهاد محله، خصلت‌‌های اساسی خود را حفظ کرده باشد، چرا‌که این روح نهاد محله است که در کالبد مسجد ظهوری قدسی می‌یابد. بنابراین در تحلیل مرحله عمیق‌تر این مشکلات، «تعیین جایگاه نهاد مسجد در کلان‌الگوی توسعه (از‌جمله توسعه شهری) در جمهوری اسلامی ایران» به‌عنوان اولین ضرورت سیاستگذاری نهاد مسجد در جمهوری اسلامی ایران شناسایی می‌شود.
@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT

۱۱:۲۵

۱۰ مهر

بازارسال شده از رب الناس/ بقلم علیرضا کمیلی
🧰 چه کسی مانع حذف کالاهای آمریکایی حامی‌ رژیم از ایران است؟
بیست و دو سال قبل با جمعی از دوستان تصمیم گرفتیم نوشابه کوکا که اتفاقا تولید مشهد بود را تحریم کنیم. رفقا رفتند جلسه ای با مسوولان کارخانه و شنیدند که سالی یک میلیون دلار بابت «برند» به واسطه ایرلندی شرکت آمریکایی می دهند!
آن خبر را در قالب کاغذهایی در راهپیمایی ها توزیع کردیم و همان شد که با تعجب کامل، رادیو بی بی سی با من تماس گرفت که این خبر چی بوده که شما منتشر کردید! یعنی اینقدر مهم بود؟ از آن زمان هم خیلی کارها کردیم. در تهران کمپین و فشارهای متعدد انجام دادیم. میرتاج الدینی مسوول‌ کار از طرف مجلس شد ولی نهایتا گفتند کارگر زیاد دارند و نمیشه بست!!
undefined و اما چند نکته :این کالاها اسراییلی نیستند ولی هر کدام بنحوی اینکه به رژیم موقت کمک می‌کنند را اعلام کردند که جریاناتی مثل «بی دی اس» اسناد آن را منتشر کرده اند پس‌ در مصداق حرمت بودن مصرف آنها شکی نیست.
درست است که کمک اینها به رژیم زیاد نیست و تقریبا تاثیری در اقتصاد او ندارد ولی اثر روانی تحریم آنها خیلی مهم است و ضدیت با رژیم را در کشورها زنده نگاه می‌دارد و سایر شرکتها را هم از حمایت مستقیم می ترساند که اینجا رقم هم درشت خواهد بود.
هر چند رقم حمایت نماینده ایرانی این کالا اصلا زیاد نیست ولی همین وجود آن برندها در ایران یک نوع قبح شکنی و هویت زدایی است و تناقض مطالبه تحریم در خارج و داخل را ایجاد می‌کند.
جمع نشدن اینها از ایران بخاطر تشکیک در موضوع است یعنی می گویند اینها پولی به شرکت اصلی نمی‌دهند که هم می دهند هم دیگر این برندها نماد شده اند و برای ایران حامی مقاومت خوب نیست که باشند، هم جایگزین خوبی مثل زمزم دارند که دارد به کشورهای دیگر خصوصا اخیرا صادرات گسترده می‌کند.
کوکا و نستله و... را مردم باید تحریم کنند و دولت هم باید این کالاها را از خاک ایران جمع کند. تمام!undefined @komeilialireza

۵:۰۵

۱۱ مهر

بازارسال شده از نانوشته‌ها
thumnail
واقعیت، دقیقا منطبق با این روایت است. اگر فشارها در هفته گذشته به نظام و نظامیان نبود، هنوز هم خبری از موشک نبود و آقایان تصمیم جدی به پاسخ نداشتند. در واقع اگر حمایت و تصمیم‌سازی خیابانی و رسانه‌ای نباشد، دست هر نظامی برای جنگیدن می‌لرزد. چنان فضاسازی ترسناکی برایشان می‌کنند که هجومِ این ترس و احتیاط، به سکوت و انفعال وادارشان می‌کند. کما اینکه پس از ترور هنیه به جهت اعتماد به نظامیان ما ساکت شدیم و مطالبه‌ای نکردیم و آن‌ها از ترس عدم همراهی افکار عمومی و در خلأ مطالبات جریان انقلابی، اختیار را یکسره دادند دست دیپلمات‌ها و به وعده‌ی آتش‌بسِ بایدن دل بستند. اگر این فشارها از سمت انقلابی‌های نباشد، افیون ترس چنان انفعالی را به جان نظامیان می‌اندازد که ثمره‌اش شد فقدان سیدِ مقاومت. حالا هم اگر تصمیم‌سازیِ خیابان نبود، موشکی شلیک نمی‌شد. فشار افکار عمومی، نظامیان را به این حد از تغییر پارادایم کشاند. و مهم این است که موشک‌های شلیک شده باعث نشود مطالبه‌گری را فراموش کنیم. به تصمیم‌سازی و فشار باید ادامه داد. تصمیم‌های سخت نیاز به همراهی اجتماعی دارد و اگر این مطالبه‌گری نباشد، ترس کار خودش را می‌کند.

۱۴:۳۸

۱۶ مهر

thumnail
undefined اعزام استاد علوم انسانی اسلامی به لبنان برای بررسی تحولات اجتماعی سیاسی توسط دانشگاه باقرالعلوم (علیه السلام)

undefinedبه گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام دکتر احمد رهدار عضو هیئت علمی این دانشگاه جهت تکمیل طرح تحقیقاتی «مردم شناسی مقاومت» عازم لبنان شد.

undefined شاید این برای اولین بار است که یک دانشگاه با مأموریت تولید علوم انسانی اسلامی در راستای تقریب «نظریه» و «میدان»، استاد و نظریه پرداز خود را به منطقه جنگی اعزام می کند.
undefined ادامه گزارش:https://eitaa.com/BouNEWS/5651

@leaflets@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT

۱۱:۲۹

۱۷ مهر

بازارسال شده از الملاحظات 🇵🇸
undefined #ملاحظه_خودمونی
undefined استفاده شما از کلمات بیگانه، به‌معنی تسلطتان به زبان دوم نیست، بلکه به‌معنی تسلط‌نداشتن شما بر زبان مادری‌تان است. undefined
🥹 #نگران_زبان_فارسی
undefined @almolahezat

۰:۰۱

thumnail
قابلیت‌های جدید در بله:undefinedاشتراک گذاری پیوند #تماس با افراد خارج از بله (مثل اسکای روم میتوانید صفحه را برای دیگران به اشتراک بگذارید) در زبانه تماسundefinedاضافه کردن #ماجرا به #گروه در نسخه وبundefinedارسال مطلب عکس‌دار به عنوان #ماجرا
نسخه‌ جدید را می‌توانید از مایکت دریافت کنید
@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT

۸:۲۴

thumnail

۸:۲۴

۱۸ مهر

thumnail
#فراخوان‌ جذب‌ #پژوهشگر
undefined فراخوان همکاری پژوهشی در حوزه حکمرانی جمعیت و #خانواده
undefined ویژه دانشجویان و دانش آموختگان کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه های تهران
undefined رشته های هدف:ـ جمعیت شناسیـ مردم شناسیـ جامعه شناسیـ جغرافیای انسانیـ برنامه ریزی و توسعه شهری و روستاییـ حکمرانی جمعیت و خانوادهـ حکمرانی توسعهـ سیاست گذاری (سلامت، اجتماعی و فرهنگی)ـ تصمیم گیری و خط مشی گذاریـ مطالعات زنانـ حقوق خانواده
زمینه همکاری در انجام و مشارکت در پروژه های دانشی و تحقیقاتی
undefinedتوجهاولویت پذیرش با:دانشجویان و دانش آموختگان متاهل و دارای فرزند بیشتر
شرایط سنی:دانش آموختگان ارشد حداکثر ۲۹ سال و دکتری ۳۲ سال
نویسندگان کتب و مقالات در حوزه‌ی علوم اجتماعی
undefined جهت ثبت نام و ارسال رزومه به لینک زیر:Tarjomangd.ir/event/populationundefinedو جهت ارتباط در پیامرسان ایتا با شماره موبایل:09227991839ارتباط برقرار فرمایید.
ble.ir/join/NjgxZjU1Nj

۶:۳۸

۱۹ مهر

thumnail
رمز و راز و ویژگی‌های مشترک مساجد موفق چیست؟
مساجد چگونه می‌توانند در تربیت کودکان و نوجوانان موفق عمل کنند؟
شاخص‌های سنجش موفقیت در این عرصه کدام است؟

در پژوهشی با عنوان «الگوی موفقیت نهادهای دینی (مورد مطالعه: مساجد موفق در عرصه تربیتی)» برای نخستین‌بار به این پرسش‌ها پاسخ دادیم و تلاش کردیم الگویی برای موفقیت مساجد در عرصه تربیتی ارائه کنیم.
این پژوهش حاصل مطالعه موردی بیست مسجد موفق در شش استان کشور و ۱۰۰ ساعت مصاحبه است و نتایج آن در قالب ۹ عامل اصلی و ۳۴ عامل فرعی موفقیت تدوین شده است. مطالعه این مقاله به فعالان و مسئولان حوزه مسجد و تربیت و همچنین به سایر علاقه‌مندان پیشنهاد می‌شود.
undefined لینک مطالعه چکیدهundefined لینک دانلود اصل مقاله
#مردمی_سازی#مدیریت_مسجدی#تربیت_اسلامی@Pavaraqi

۱۸:۵۶

۲۶ مهر

بازارسال شده از عبدالحمید
thumnail
برچسب‌ها و تهمت‌های تکراری جریان نفاقبه علامه مصباح می‌گفتند #تئوریسین_خشونتحالا همان برچسب را بر آیت‌الله میرباقری چسابنده‌اند.دهان فحاش این‌ها مملو از برچسب و توهین و تهمت به جریان حق است.یادتان هست به آن علامه فقید می‌گفتند تمساح؟یاوه‌گویانی بی‌منطق و درنده که چون در برابر #جنود_عقل ناکام هستند؛ جهالت مدرن خود را این‌گونه عربده می‌کشند.لَّىِٕن لَّمۡ یَنتَهِ ٱلۡمُنَـٰفِقُونَ وَٱلَّذِینَ فِی قُلُوبِهِم مَّرَضࣱ وَٱلۡمُرۡجِفُونَ فِی ٱلۡمَدِینَةِ لَنُغۡرِیَنَّكَ بِهِمۡ ثُمَّ لَا یُجَاوِرُونَكَ فِیهَاۤ إِلَّا قَلِیلࣰا ۞ [سُورَةُ الأَحۡزَابِ: ٦٠] undefined https://ble.ir/abd_alhamid

۸:۲۰

thumnail
undefined واحد فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) با همکاری سازمان بسیج دانشجویی کشور برگزار می‌کند:
undefined دوره تحلیل فرهنگی آیه
undefined سرفصل‌ها:undefined چرا فرهنگ؟ چرا هنر؟undefined اسلام و غرب در اندیشه رهبریundefined فرهنگ و مردم در اندیشه رهبریundefined مسئله شناسی فرهنگیundefined جریان شناسی فرهنگی هنری ایران معاصرundefined تشکل یابیundefined شبکه سازی
undefined زمان: ۲ الی ۴ آبان ماه
undefined مکان: اردوگاه حضرت سیدالشهدای آبعلی
undefined مهلت ثبت‌نام تا یکشنبه ۲۹ مهر ماه
undefined ثبت‌نام در دوره تحلیل فرهنگی آیه
undefined ظرفیت محدود و ویژه دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) است.undefined اطلاعات بیشتر:@arsm_111

۱۳:۴۷

۲۹ مهر

65740546_-1860238501.pdf

۱.۶ مگابایت

undefinedبخوانید undefined گزارش: «تربیت دینی دانش آموزان در نظام آموزش و پرورش کشور؛ وضعیت سنجی، چالش ها و الزامات سیاستی»
undefinedکاری از مرکز پژوهشهای مجلس
undefinedچکیده گزارش: «اهمیت نسل نوجوانان در ساختن آینده کشور، چالش های نوظهور برای عرصه دین و دین داری و البته وجود گزارش هایی مبنی بر تأثیرگذاری ناکافی برنامه های تربیت دینی وزارت آموزش و پرورش (به عنوان اصلی ترین متولی رسمی امر تربیت)، تردیدهایی را در میزان کارایی راهبردها و برنامه های این حوزه در اذهان ایجاد کرده است. ازاین رو، ارزیابی سیاست های این حوزه برای به دست آوردن تصویری واقعی از وضعیت موجود، احصای چالش ها و دستیابی به الزامات بهبود وضعیت سیاستگذاری در حوزه تربیت دینی در مدارس ضروری است. از این رو، گزارش حاضر ابتدا به توصیف وضعیت دین داری دانش آموزان و طرح های درحال اجرای حوزه تربیت دینی پرداخته و سپس با بررسی سیاست های نظام رسمی آموزش و پرورش در حوزه مزبور و سنجش فاصله وضع موجود با وضع مطلوب، چالش های آن را برشمرده است تا درنهایت کلان بایسته های بهبود وضعیت تربیت دینی در مدارس احصا شود. براساس بررسی های انجام شده؛ اهم چالش های این عرصه، «تبدیل‎ نشدن اهداف تربیت دینی در اسناد بالادستی به اهداف عملیاتی در آیین نامه های اجرایی»، «کیفیت و کمّیت نامناسب نیروی انسانی مدارس»، «تقلیل تربیت دینی به آموزش مطالب درسی و انتقال اطلاعات» و «کمبود زیرساخت های مورد نیاز فعالیت های فرهنگی و پرورشی و توزیع ناعادلانه آنها در کشور» است. درنهایت پیشنهادهایی راهبردی جهت بهبود وضعیت تربیت دینی مدارس ارائه شد که اهم آنها عبارتند از: ۱. افزایش زمان برنامه درسی پرورشی، ۲. افزایش اختیارات مدیران و معاونان پرورشی مدارس در آیین نامه اجرایی مدارس، ۳. امکان مداخله بیشتر در مدیریت مدرسه، ۴. تدوین شاخص های ارزیابی عملکرد فعالیت های فرهنگی و پرورشی، ۵. رصد مستمر وضعیت تربیت دینی دانش آموزان، ۶. بازطراحی سند اهداف دوره های تحصیلی با رویکرد پرورش محور، ۷. به کارگیری ظرفیت حوزه های علمیه در تربیت نیروی انسانی و پاسخ به شبهات.»
@Pavaraqi

۱۴:۲۷

۴ آبان

thumnail
آینده کاربرد #هوش_مصنوعی در صنایع نظامی
@Pavaraqible.ir/join/NjgxZjU1Nj

۹:۳۰

۱۵ آبان

thumnail
به قول این آقا ایرانی‌ها شاعر به دنیا اومدن...
بعد ما با وجود دایره لغاتی زیبا فکر میکنیم اگه چندتا کلمه انگلیسی تو روز نگیم بی‌کلاسیم
undefined برهان مجد #زبان #فارسی دوست‌داشتنی
@Pavaraqible.ir/join/NjgxZjU1Nj

۲:۳۱

thumnail
سخنرانی 40 سال پیش حضرت آقا درباره لزوم فراگیری زبان #عربی(دیدار با دانشجویان دانشگاه امام صادق علیه السلام)
@Pavaraqible.ir/join/NjgxZjU1Nj

۱۳:۴۰

۲۵ آبان

thumnail
شماره جدید نشریه بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام منتشر شدundefined وفاق اقتصادی undefined
آنچه در حیات ۱۳۲ خواهید خواند:

undefined پرونده اقتصادیundefined️چرا اقتصاد با مردم به تقریر #حجت‌الاسلام‌والمسلمین_محسن_قنبریان
undefinedپرونده سیاسی undefined️کنشی از جنس انقلاب در گفت و گو با #آقای_علیرضا_نوران
undefinedپرونده تعلیم و تربیتundefinedمصوبه تأثیر معدل
undefinedپرونده فرهنگیundefinedایستادن آنجا که باید؛ شکاف های اجتماعی و نقاط وصل
undefinedپرونده بین الملل undefined️طوفان الاقصی آغاز مرحله ای جدید در جغرافیای جنگ
undefined با ما همراه باشید...

undefined #حیات | ماهنامه فرهنگی سیاسیundefined @hayatmag_ir
@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT

۱۸:۵۶

۲۶ آبان

سلامundefinedیک مؤسسه پژوهشی وابسته به سپاه پاسداران، از میان اندیشه‌ورزان و علاقه‌مندان سیاست‌پژوهی و طرح‌های راهبردی حوزه تعلیم و تربیت، در حوزه‌های ذیل اقدام به جذب «سرباز وظیفه» و «همکار پاره وقت» می‌کند:
undefinedحوزه‌های همکاری:- آموزش و پرورش- مسجد- خانواده- تربیت رسانه- تربیت اقتصادی

undefined شرایط جذب:- آقا- دارای رزومه مطالعاتی، پژوهشی و اجرایی مرتبط- دغدغه‌مندی و تحول‌خواهی- قدرت تحلیل و تفکر نقادانه- یادگیرنده، مبتکر و خلاق- منظم و متعهد به کار- دارای مهارت‌های ارتباطی مؤثر
اولویت با افراد ذیل:۱. دانشجوی کارشناسی ارشد و بالاتر۲. دانشجویان و دانش‌آموختگان رشته‌های علوم تربیتی، علوم پایه، الهیات، سیاست‌گذاری، ارتباطات، مدیریت و اقتصاد ۳. فعال بودن در عرصه‌های مرتبط
undefined شرایط همکاری:به دو صورت:1- سرباز وظیفه-لباس شخصی -احتساب تمام کسر خدمتها (امریه نیست)-شنبه تا چهارشنبه 8 تا 162- همکاری حق‌الزحمه و پروژه‌ای (حداقل ۱۰۰ ساعت در ماه)- تعهد حضور در مجموعه؛ حداقل دو روز در هفته
- موقعیت مکانی: تهران، محدوده چهارراه کالج
در صورت تمایل، رزومه خود را به شناسه زیر ارسال کنید.@mj_noruzi ---@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT

۷:۳۹

۲۹ آبان

thumnail
مختصری درباره گویش #تهامی
#گویش_تهامی یکی از گونه‌های #عربی_یمنی است که در منطقه #تهامه یمن رواج دارد.
شاید برجسته‌ترین خصوصیت این گویش الطَّمطَمانيّة یا استفاده از حرف تعریف "ام" به جای "ال" باشد. مثلا:امسوق =‌ السوقامکتاب = الکتاب
در صورتی که کلمه نکره باشد به انتهای آن "و" اضافه می‌شود:سوقوکتابو
همچنین برای نشان دادن زمان آینده در افعال از "شا" به جای "س" استفاده می‌شود:شابوك امسوق = سأذهب الى السوقشاقشئك = سأضربكشاوزج مئاك = سأرسل معك
از جمله خصوصیات آوایی گویش تهامی الأَنْأَنَة يا تلفظ "أ" به جای "ع" است.
مثال‌های بیشتر:اُحزُر = ببینمربئة (مربعة) = اتاقمنبرو = تختخواب چوبیيان بايكو؟ = إلى أين ذاهب؟ (أين تذهب؟)

گفته می‌شود بعضی از کلمات قرآنی ریشه‌ای تهامی دارند، از جمله:- هب لي = اعطني (ربي هب لي ملكاً)- زُح = ابتعد (ومن زحزح عن النار)- الطّمس = تغطية الشي واخفاءه (ولو نشاء لطمسنا على اعينهم)- سرى = الذهاب في الليل (سبحان الذي اسرى بعبده ليلاً)- أتى = حضر (أتى امر الله فلا تستعجلوه)- أبى = امتنع ورفض (أبى واستكبر)و...

undefined درباره یمن : @abt_yemen
---@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT

۱۱:۲۲