۱۵ شهریور
۵:۴۱
۱۹ شهریور
۱۵:۳۲
۲ مهر
۵:۴۹
۳ مهر
۷:۳۰
۷ مهر
تو ننگ عربی #سید_حسن، نام تو را بایداز فهرست اعراب شایسته خط بزنیم!تو به جای آنکه در ایوان ویلای ساحلی اتلم بدهی و چرت تابستانی ات با دود قلیان مفرح کنی،تفنگ به دست می گیری و از پشت تریبون المنار با نعره هایت چرت ما را پاره می کنی!تو هیچ شباهتی به اعراب بزرگ نداری سید حسن، نه شکمت آن اندازه است که از پشت دشداشه های سفید وقار عربیت را نمایان کندو نه چفیه و عقال داری، تازه عمامه ی سیاه سرت می گذاری ما را به یاد خمینی می اندازد!تو ننگ عربی سید حسن، به جای آنکه در حرمسرایت بگردی و رقص ممالیک گرجی و اوکراینیات را تماشا کنی،تا فردا در بهشت برای مغازله با حوریان آماده باشی، در مخفیگاهت که نمی دانیم کجاست مینشینی و نهج البلاغه میخوانی!تو کافر شده ای سید حسنو بر ماست که تو را به یهودیان اهل کتاب بسپاریم!فقط به رسم مردان بزرگ عرب صادق باش و بگو، برد موشکهایت به ریاض که نمی رسد؟
حالا دیگر ما میدانیم کجایی. ما را ببخش. اگر محکم پشتت میایستادیم، اینطور نمیشد.@Pavaraqi
حالا دیگر ما میدانیم کجایی. ما را ببخش. اگر محکم پشتت میایستادیم، اینطور نمیشد.@Pavaraqi
۱۲:۵۹
۸ مهر
۹:۲۸
masjed.pdf
۳.۱۵ مگابایت
متن کامل گزارش: «کارکرد اجتماعی نهاد دین در ایران امروز: چالشهای تحقق کارکرد اجتماعی نهاد #مسجد در ایران» کاری از مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی اثر: #سینا_عصاره_نژاد
بُرشی از گزارش: در تحلیل مرحله عمیق مشکلات کلان سیاستگذاری مسجد در جمهوری اسلامی ایران در راستای احیای کارکردهای اجتماعی آن، علتالعلل مشکلات این عرصه را میتوان «نگاه انفکاکی به نهاد مسجد از جامعه پیرامونی و بدون ربط و نسبتدیدن آن با سایر نهادها و نظامهای اجتماعی» و درنتیجه «سیاستگذاری نهاد مسجد بدون توجه به الگوها و کلانروندهای توسعهای» و «سیاستگذاری دستگاهها و نهادهای دولتی و عمومی بدون توجه به ماهیت و ظرفیت نهاد مسجد» دانست. توضیح آنکه؛ از تحلیل عمیقِ تبار سیاستگذاری مسجد در ایران، میتوان دریافت که گویا در قاطبه این فرایند، نهاد مسجد از سایر نهادهای اجتماعی مانند نهاد محله منفک دانسته میشود و درنتیجه سیاستگذاریها برای احیای مسجد، منحصراً ناظر بر خود نهاد مسجد است، درحالیکه، مسجد از نهادهای پیرامونی و بسیار اثرگذار اطراف خود مانند نهادهای محله، حوزه علمیه و بازار منفک نبوده و تحولات هرکدام از این نهادها اثراتی مستقیم بر وضعیت مسجد میگذارد و اساساً زمانی میتوان سیاستگذاری موفقی در حوزه مسجد داشت که برای مثال نهاد محله، خصلتهای اساسی خود را حفظ کرده باشد، چراکه این روح نهاد محله است که در کالبد مسجد ظهوری قدسی مییابد. بنابراین در تحلیل مرحله عمیقتر این مشکلات، «تعیین جایگاه نهاد مسجد در کلانالگوی توسعه (ازجمله توسعه شهری) در جمهوری اسلامی ایران» بهعنوان اولین ضرورت سیاستگذاری نهاد مسجد در جمهوری اسلامی ایران شناسایی میشود.
@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT
بُرشی از گزارش: در تحلیل مرحله عمیق مشکلات کلان سیاستگذاری مسجد در جمهوری اسلامی ایران در راستای احیای کارکردهای اجتماعی آن، علتالعلل مشکلات این عرصه را میتوان «نگاه انفکاکی به نهاد مسجد از جامعه پیرامونی و بدون ربط و نسبتدیدن آن با سایر نهادها و نظامهای اجتماعی» و درنتیجه «سیاستگذاری نهاد مسجد بدون توجه به الگوها و کلانروندهای توسعهای» و «سیاستگذاری دستگاهها و نهادهای دولتی و عمومی بدون توجه به ماهیت و ظرفیت نهاد مسجد» دانست. توضیح آنکه؛ از تحلیل عمیقِ تبار سیاستگذاری مسجد در ایران، میتوان دریافت که گویا در قاطبه این فرایند، نهاد مسجد از سایر نهادهای اجتماعی مانند نهاد محله منفک دانسته میشود و درنتیجه سیاستگذاریها برای احیای مسجد، منحصراً ناظر بر خود نهاد مسجد است، درحالیکه، مسجد از نهادهای پیرامونی و بسیار اثرگذار اطراف خود مانند نهادهای محله، حوزه علمیه و بازار منفک نبوده و تحولات هرکدام از این نهادها اثراتی مستقیم بر وضعیت مسجد میگذارد و اساساً زمانی میتوان سیاستگذاری موفقی در حوزه مسجد داشت که برای مثال نهاد محله، خصلتهای اساسی خود را حفظ کرده باشد، چراکه این روح نهاد محله است که در کالبد مسجد ظهوری قدسی مییابد. بنابراین در تحلیل مرحله عمیقتر این مشکلات، «تعیین جایگاه نهاد مسجد در کلانالگوی توسعه (ازجمله توسعه شهری) در جمهوری اسلامی ایران» بهعنوان اولین ضرورت سیاستگذاری نهاد مسجد در جمهوری اسلامی ایران شناسایی میشود.
@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT
۱۱:۲۵
۱۰ مهر
بازارسال شده از رب الناس/ بقلم علیرضا کمیلی
🧰 چه کسی مانع حذف کالاهای آمریکایی حامی رژیم از ایران است؟
بیست و دو سال قبل با جمعی از دوستان تصمیم گرفتیم نوشابه کوکا که اتفاقا تولید مشهد بود را تحریم کنیم. رفقا رفتند جلسه ای با مسوولان کارخانه و شنیدند که سالی یک میلیون دلار بابت «برند» به واسطه ایرلندی شرکت آمریکایی می دهند!
آن خبر را در قالب کاغذهایی در راهپیمایی ها توزیع کردیم و همان شد که با تعجب کامل، رادیو بی بی سی با من تماس گرفت که این خبر چی بوده که شما منتشر کردید! یعنی اینقدر مهم بود؟ از آن زمان هم خیلی کارها کردیم. در تهران کمپین و فشارهای متعدد انجام دادیم. میرتاج الدینی مسوول کار از طرف مجلس شد ولی نهایتا گفتند کارگر زیاد دارند و نمیشه بست!!
و اما چند نکته :این کالاها اسراییلی نیستند ولی هر کدام بنحوی اینکه به رژیم موقت کمک میکنند را اعلام کردند که جریاناتی مثل «بی دی اس» اسناد آن را منتشر کرده اند پس در مصداق حرمت بودن مصرف آنها شکی نیست.
درست است که کمک اینها به رژیم زیاد نیست و تقریبا تاثیری در اقتصاد او ندارد ولی اثر روانی تحریم آنها خیلی مهم است و ضدیت با رژیم را در کشورها زنده نگاه میدارد و سایر شرکتها را هم از حمایت مستقیم می ترساند که اینجا رقم هم درشت خواهد بود.
هر چند رقم حمایت نماینده ایرانی این کالا اصلا زیاد نیست ولی همین وجود آن برندها در ایران یک نوع قبح شکنی و هویت زدایی است و تناقض مطالبه تحریم در خارج و داخل را ایجاد میکند.
جمع نشدن اینها از ایران بخاطر تشکیک در موضوع است یعنی می گویند اینها پولی به شرکت اصلی نمیدهند که هم می دهند هم دیگر این برندها نماد شده اند و برای ایران حامی مقاومت خوب نیست که باشند، هم جایگزین خوبی مثل زمزم دارند که دارد به کشورهای دیگر خصوصا اخیرا صادرات گسترده میکند.
کوکا و نستله و... را مردم باید تحریم کنند و دولت هم باید این کالاها را از خاک ایران جمع کند. تمام! @komeilialireza
بیست و دو سال قبل با جمعی از دوستان تصمیم گرفتیم نوشابه کوکا که اتفاقا تولید مشهد بود را تحریم کنیم. رفقا رفتند جلسه ای با مسوولان کارخانه و شنیدند که سالی یک میلیون دلار بابت «برند» به واسطه ایرلندی شرکت آمریکایی می دهند!
آن خبر را در قالب کاغذهایی در راهپیمایی ها توزیع کردیم و همان شد که با تعجب کامل، رادیو بی بی سی با من تماس گرفت که این خبر چی بوده که شما منتشر کردید! یعنی اینقدر مهم بود؟ از آن زمان هم خیلی کارها کردیم. در تهران کمپین و فشارهای متعدد انجام دادیم. میرتاج الدینی مسوول کار از طرف مجلس شد ولی نهایتا گفتند کارگر زیاد دارند و نمیشه بست!!
و اما چند نکته :این کالاها اسراییلی نیستند ولی هر کدام بنحوی اینکه به رژیم موقت کمک میکنند را اعلام کردند که جریاناتی مثل «بی دی اس» اسناد آن را منتشر کرده اند پس در مصداق حرمت بودن مصرف آنها شکی نیست.
درست است که کمک اینها به رژیم زیاد نیست و تقریبا تاثیری در اقتصاد او ندارد ولی اثر روانی تحریم آنها خیلی مهم است و ضدیت با رژیم را در کشورها زنده نگاه میدارد و سایر شرکتها را هم از حمایت مستقیم می ترساند که اینجا رقم هم درشت خواهد بود.
هر چند رقم حمایت نماینده ایرانی این کالا اصلا زیاد نیست ولی همین وجود آن برندها در ایران یک نوع قبح شکنی و هویت زدایی است و تناقض مطالبه تحریم در خارج و داخل را ایجاد میکند.
جمع نشدن اینها از ایران بخاطر تشکیک در موضوع است یعنی می گویند اینها پولی به شرکت اصلی نمیدهند که هم می دهند هم دیگر این برندها نماد شده اند و برای ایران حامی مقاومت خوب نیست که باشند، هم جایگزین خوبی مثل زمزم دارند که دارد به کشورهای دیگر خصوصا اخیرا صادرات گسترده میکند.
کوکا و نستله و... را مردم باید تحریم کنند و دولت هم باید این کالاها را از خاک ایران جمع کند. تمام! @komeilialireza
۵:۰۵
۱۱ مهر
بازارسال شده از نانوشتهها
۱۴:۳۸
۱۶ مهر
۱۱:۲۹
۱۷ مهر
بازارسال شده از الملاحظات 🇵🇸
#ملاحظه_خودمونی
استفاده شما از کلمات بیگانه، بهمعنی تسلطتان به زبان دوم نیست، بلکه بهمعنی تسلطنداشتن شما بر زبان مادریتان است.
🥹 #نگران_زبان_فارسی
@almolahezat
استفاده شما از کلمات بیگانه، بهمعنی تسلطتان به زبان دوم نیست، بلکه بهمعنی تسلطنداشتن شما بر زبان مادریتان است.
🥹 #نگران_زبان_فارسی
@almolahezat
۰:۰۱
۸:۲۴
۸:۲۴
۱۸ مهر
۶:۳۸
۱۹ مهر
۱۸:۵۶
۲۶ مهر
بازارسال شده از عبدالحمید
۸:۲۰
۱۳:۴۷
۲۹ مهر
65740546_-1860238501.pdf
۱.۶ مگابایت
بخوانید گزارش: «تربیت دینی دانش آموزان در نظام آموزش و پرورش کشور؛ وضعیت سنجی، چالش ها و الزامات سیاستی»
کاری از مرکز پژوهشهای مجلس
چکیده گزارش: «اهمیت نسل نوجوانان در ساختن آینده کشور، چالش های نوظهور برای عرصه دین و دین داری و البته وجود گزارش هایی مبنی بر تأثیرگذاری ناکافی برنامه های تربیت دینی وزارت آموزش و پرورش (به عنوان اصلی ترین متولی رسمی امر تربیت)، تردیدهایی را در میزان کارایی راهبردها و برنامه های این حوزه در اذهان ایجاد کرده است. ازاین رو، ارزیابی سیاست های این حوزه برای به دست آوردن تصویری واقعی از وضعیت موجود، احصای چالش ها و دستیابی به الزامات بهبود وضعیت سیاستگذاری در حوزه تربیت دینی در مدارس ضروری است. از این رو، گزارش حاضر ابتدا به توصیف وضعیت دین داری دانش آموزان و طرح های درحال اجرای حوزه تربیت دینی پرداخته و سپس با بررسی سیاست های نظام رسمی آموزش و پرورش در حوزه مزبور و سنجش فاصله وضع موجود با وضع مطلوب، چالش های آن را برشمرده است تا درنهایت کلان بایسته های بهبود وضعیت تربیت دینی در مدارس احصا شود. براساس بررسی های انجام شده؛ اهم چالش های این عرصه، «تبدیل نشدن اهداف تربیت دینی در اسناد بالادستی به اهداف عملیاتی در آیین نامه های اجرایی»، «کیفیت و کمّیت نامناسب نیروی انسانی مدارس»، «تقلیل تربیت دینی به آموزش مطالب درسی و انتقال اطلاعات» و «کمبود زیرساخت های مورد نیاز فعالیت های فرهنگی و پرورشی و توزیع ناعادلانه آنها در کشور» است. درنهایت پیشنهادهایی راهبردی جهت بهبود وضعیت تربیت دینی مدارس ارائه شد که اهم آنها عبارتند از: ۱. افزایش زمان برنامه درسی پرورشی، ۲. افزایش اختیارات مدیران و معاونان پرورشی مدارس در آیین نامه اجرایی مدارس، ۳. امکان مداخله بیشتر در مدیریت مدرسه، ۴. تدوین شاخص های ارزیابی عملکرد فعالیت های فرهنگی و پرورشی، ۵. رصد مستمر وضعیت تربیت دینی دانش آموزان، ۶. بازطراحی سند اهداف دوره های تحصیلی با رویکرد پرورش محور، ۷. به کارگیری ظرفیت حوزه های علمیه در تربیت نیروی انسانی و پاسخ به شبهات.»
@Pavaraqi
کاری از مرکز پژوهشهای مجلس
چکیده گزارش: «اهمیت نسل نوجوانان در ساختن آینده کشور، چالش های نوظهور برای عرصه دین و دین داری و البته وجود گزارش هایی مبنی بر تأثیرگذاری ناکافی برنامه های تربیت دینی وزارت آموزش و پرورش (به عنوان اصلی ترین متولی رسمی امر تربیت)، تردیدهایی را در میزان کارایی راهبردها و برنامه های این حوزه در اذهان ایجاد کرده است. ازاین رو، ارزیابی سیاست های این حوزه برای به دست آوردن تصویری واقعی از وضعیت موجود، احصای چالش ها و دستیابی به الزامات بهبود وضعیت سیاستگذاری در حوزه تربیت دینی در مدارس ضروری است. از این رو، گزارش حاضر ابتدا به توصیف وضعیت دین داری دانش آموزان و طرح های درحال اجرای حوزه تربیت دینی پرداخته و سپس با بررسی سیاست های نظام رسمی آموزش و پرورش در حوزه مزبور و سنجش فاصله وضع موجود با وضع مطلوب، چالش های آن را برشمرده است تا درنهایت کلان بایسته های بهبود وضعیت تربیت دینی در مدارس احصا شود. براساس بررسی های انجام شده؛ اهم چالش های این عرصه، «تبدیل نشدن اهداف تربیت دینی در اسناد بالادستی به اهداف عملیاتی در آیین نامه های اجرایی»، «کیفیت و کمّیت نامناسب نیروی انسانی مدارس»، «تقلیل تربیت دینی به آموزش مطالب درسی و انتقال اطلاعات» و «کمبود زیرساخت های مورد نیاز فعالیت های فرهنگی و پرورشی و توزیع ناعادلانه آنها در کشور» است. درنهایت پیشنهادهایی راهبردی جهت بهبود وضعیت تربیت دینی مدارس ارائه شد که اهم آنها عبارتند از: ۱. افزایش زمان برنامه درسی پرورشی، ۲. افزایش اختیارات مدیران و معاونان پرورشی مدارس در آیین نامه اجرایی مدارس، ۳. امکان مداخله بیشتر در مدیریت مدرسه، ۴. تدوین شاخص های ارزیابی عملکرد فعالیت های فرهنگی و پرورشی، ۵. رصد مستمر وضعیت تربیت دینی دانش آموزان، ۶. بازطراحی سند اهداف دوره های تحصیلی با رویکرد پرورش محور، ۷. به کارگیری ظرفیت حوزه های علمیه در تربیت نیروی انسانی و پاسخ به شبهات.»
@Pavaraqi
۱۴:۲۷
۴ آبان
۹:۳۰
۱۵ آبان
۲:۳۱