ساعت کار قهوه خانه ها ۱۷ ساعت در شبانه روز
ساعت کار کافه ها ۱۵ ساعت در شبانه روز
ساعت کار پاساژها ۱۳ ساعت در شبانه روز
ساعت کار گیم نت ها ۱۲ ساعت شبانه روز
ساعت کار بانک ها ۸ ساعت در روز
اما...
ساعت کار اکثر مساجد: فقط ۳ ساعت در شبانه روز
کدام جبهه پُرکار تر است
#مسجد شبانهروزی@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT
ساعت کار کافه ها ۱۵ ساعت در شبانه روز
ساعت کار پاساژها ۱۳ ساعت در شبانه روز
ساعت کار گیم نت ها ۱۲ ساعت شبانه روز
ساعت کار بانک ها ۸ ساعت در روز
اما...
ساعت کار اکثر مساجد: فقط ۳ ساعت در شبانه روز
کدام جبهه پُرکار تر است
#مسجد شبانهروزی@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT
۱۸:۲۸
بازارسال شده از پاورقی
جوون!روزت مبارک!Javoon!Roozet Mobarak!
اون قدیما که بعضی گوشیها فارسی نداشت، اینطوری پیامک تبریک میفرستادم.
@pavaraqi
اون قدیما که بعضی گوشیها فارسی نداشت، اینطوری پیامک تبریک میفرستادم.
@pavaraqi
۱۵:۳۰

پاکت هدیه
پاورقی
#پاکت_بگیربه وقت 46 سالگی اللهاکبرهایمان
تبریک به محمدامین همدانیبابت سیمرغ بهترین پویانمایی جشنواره فیلم فجر «پسر دلفینی ۲»+ سیمرغ بهترین پویانمایی از نگاه مردم پ.ن. دانشآموخته دوره سوم رشته معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطاتble.ir/join/NzBiYmQwYT
۱۸:۳۷
1- نقد هم مد می شود و هم مود. اخیراً نقد #حسینیه_معلی هم مد شده است هم مود عده ای. فارغ از کیفیت نقدهای مطرح شده، یک سوال «کمی» مهم باید از ایشان پرسید: در طول سال چند ساعت برای ارائه یک مدل ایجابی در شادی و نشاط دینی فکر و تأمل دارید؟ نقد سلبی که کار خاصی نیست. حوزه و دانشگاه سالانه چند نفر - ساعت برای ایده پردازی در ساخت برنامه های مذهبی مفرح وقت صرف می کند؟
2- سبک برنامه حسینیه معلی در محرم را شاید بتوان به طور جدی محل اشکال و خدشه دانست چون نوعی آنومی در نظام معنایی عزاداری است. نه به دلیل آنکه سبک سنتی عزاداری اصالت دارد بلکه به دلیل اختلال و تداخل نابجای قالب های عزاداری بدون منطق و بافت اثرگذار در انتقال پیام. (که این جای بحث جداگانه ای می طلبد)
3- لیکن سبک برنامه حسینیه معلی در برهوت ایده ها و الگوهای شادی دینی و مذهبی، یک سبک نوین و قابل توجه است. حتماً این سبک اشکالاتی دارد و حتماً قابل ارتقاء است ولی نباید آن را تخریب کرد. طوری امروز صحبت از بدعت و هدم دین در این برنامه می شود که گویا سازندگان این برنامه ضروری دین را زیر پاگذاشته اند.
4- حقیقت این است که با دقت نظر اولی هیچ حرام شرعی و بدعتی در برنامه حسینیه معلی اتفاق نیافتاده است. همان طور که پیش تر هم از حضرت امام رحمة الله علیه(به عنوان یک روحانی اصیل حوزوی) در مورد موسیقی های پخش شده و تصاویر برخی فیلم ها و یا موضوعات نوظهور سوال شد و ایشان نظر دین را بدون آمیختگی با فرهنگ و رویه های متشرعین پاسخ می دادند.(صحیفه امام جلد20 ص445) مقام معظم رهبری در مورد نظر اخیر حضرت امام ره پیرامون موسیقی و حکم غنا چنین بیان کرده اند: «در جلسه ای که بنده و چند نفر از مسئولین کشور خدمت ایشان بودیم، بحث موسیقی رادیو مطرح شد، یک بیانی ایشان کرده بودند که بنده قدری تأمل داشتم. ایشان گفتند این چیزهایی که امروز از رادیو جمهوری اسلامی پخش می شود، برای ما حلال است اما اگر همین در فلان کشور - از یک کشور اسلامی اسم آوردند که من نمی خواهم اسم بیاورم- اجرا بشود، حرام است »(کتاب غنا، صص266-267)
5- یکی از مشکلات این است که در فرهنگ ما که ارتباطی هم با دین ندارد عموماً اظهار شادی به انحاء مختلف ملازم با غفلت، لهو و لعب و خروج از ایده آل دینی تلقی می شود. به همین دلیل هم خوانی چند کودک را با تعابیر رقص و آواز حرام خطاب می کنند و سریعاً با برچسب زنی مانع از بررسی دقیق آسیب ها و اشکالات موضوع می شوند.
6- حدس من این است که مسئولین سازمان با زیاد شدن تخریب ها و هجمه ها علیه برنامه حسینیه معلی، بدون تفکیک تخریب و نقد و بدون آسیب شناسی و باقی گذاشتن اصل برنامه، وارد فرایند «مدیریت فرود» می شوند و آرام آرام این تجربه نوین در «برنامه های مفرح مذهبی» را حذف می کنند. آن وقت ما می مانیم و برنامه های بی حاشیه آقایان گلزار و رشیدپور و... که البته دیگر در آنها نه حرام شرعی اتفاق می افتد و نه بدعت در دین! (امیدواریم چنین نشود)@leaflets
ble.ir/join/NzBiYmQwYT
۱۳:۳۸
استفاده از واژگان بیگانه بیش از آنکه گویای آشنایی گوینده با زبان خارجی باشد، نشانه ناتوانی او در استفاده از زبان فارسی است.
فیلم: برشی از سخنان مدیرعامل مکشفه شرکت نستله در ایران که محصولاتش را صهیونیستی میشمرند.
#فارسی_شکر_استدو نکته مثبت: یک. صحبتش را با قسم جلاله شروع کرد.دو. نمره واژگانش خوب نیست اما در سطح دستور زبان، عمدتاً طبق ساختارهای فارسی بود.@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT
فیلم: برشی از سخنان مدیرعامل مکشفه شرکت نستله در ایران که محصولاتش را صهیونیستی میشمرند.
#فارسی_شکر_استدو نکته مثبت: یک. صحبتش را با قسم جلاله شروع کرد.دو. نمره واژگانش خوب نیست اما در سطح دستور زبان، عمدتاً طبق ساختارهای فارسی بود.@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT
۱۵:۱۵
#دفاعیه رساله دکتری
عنوان: صورتبندی هنر در نظریه فرهنگی حکمتبنیان با تطبیق بر هنر انقلاب اسلامی
دانشجو: محسن جوهریدانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق (ع)
زمان: سهشنبه | ۳۰ بهمنماه ۱۴۰۳ | ساعت: ۸:۳۰ صبح مکان: سالن شهید مطهری (ره) کلاس ۲۲۴
معرفی مختصر: یکی از لوازم تحقق اهداف فرهنگی انقلاب اسلامی، رشد و بالندگی هنر برآمده از انقلاب است. از سوی دیگر، رشد هنر انقلاب نیز در گروی نظرورزی پیرامون آن بر اساس یک نظریه فرهنگیِ مبتنی بر پایههای معرفت دینی است. رساله حاضر درصدد آن است که از طریق بسط و توسعه نظریه فرهنگی حکمت بنیان و دلالتیابی آن در حوزه هنر، به واکاوی موضوع هنر انقلاب اسلامی بپردازد. در این پژوهش از روش قیاسی برای تحلیل مباحث معرفتی و بسط نظریه فرهنگی حکمتبنیان و از روش فراترکیب برای انسجامبخشی به چیستی هنر انقلاب اسلامی استفاده شده است.
پ.ن: تبریک و خداقوت به آقا محسن گل
@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT
عنوان: صورتبندی هنر در نظریه فرهنگی حکمتبنیان با تطبیق بر هنر انقلاب اسلامی
دانشجو: محسن جوهریدانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق (ع)
زمان: سهشنبه | ۳۰ بهمنماه ۱۴۰۳ | ساعت: ۸:۳۰ صبح مکان: سالن شهید مطهری (ره) کلاس ۲۲۴
معرفی مختصر: یکی از لوازم تحقق اهداف فرهنگی انقلاب اسلامی، رشد و بالندگی هنر برآمده از انقلاب است. از سوی دیگر، رشد هنر انقلاب نیز در گروی نظرورزی پیرامون آن بر اساس یک نظریه فرهنگیِ مبتنی بر پایههای معرفت دینی است. رساله حاضر درصدد آن است که از طریق بسط و توسعه نظریه فرهنگی حکمت بنیان و دلالتیابی آن در حوزه هنر، به واکاوی موضوع هنر انقلاب اسلامی بپردازد. در این پژوهش از روش قیاسی برای تحلیل مباحث معرفتی و بسط نظریه فرهنگی حکمتبنیان و از روش فراترکیب برای انسجامبخشی به چیستی هنر انقلاب اسلامی استفاده شده است.
پ.ن: تبریک و خداقوت به آقا محسن گل
@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT
۱۱:۱۹
چرا نویسندگان و شاعران جبهه ادبیات انقلاب اسلامی را دوست داریم؟ولی معظم فقیه پاسخ میدهند.@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT
۱۰:۰۶
اولین دوره ملی کسب وکار روایت گری و تجربه نگاریرویداد کلی آموزشی با محوریت کارکرد تجربه نگاری در مدیریت کلان کشوری
مزایای دوره:-با حضور اساتید ملی-شرکت در کارگاههای تجربه نگاری به صورت گروهی- اعطای گواهینامه دانشگاهی-دوره همزمان مجازی- ایجاد بستر همکاری برای شرکت کنندگان ممتاز دوره
ظرفیت محدود
#مشهد: #پژوهشکده_شهید_صدر
زمان برگزاری: ۹ اسفند ماه ۱۴۰۳ساعت ۸ صبح الی اذان مغرب
هزینه ثبت نام: ۴۰۰ هزار تومان
ثبت نام اولیه:https://survey.porsline.ir/s/zUfBBHyo
ble.ir/join/NzBiYmQwYT
ble.ir/join/NzBiYmQwYT
۸:۲۹
#تازه_های_نشر«پژوهشهای فقهی در
مسائل زنان و خانواده»
سیدضیاء مرتضوی
۶۰۸ صفحه – اسفند ۱۴۰۳
قم - نشر بوستان کتاب
محورهای اصلی موضوع پژوهش:نقش معرفتی فقیه در اجتهاد مسائل زنان، اصول نظام حقوقی زن و خانواده، حجاب و مسئولیت دولت،مسئولیت دولت با دو رویکرد (میزگرد)،نگاه زن به مرد بیگانه،پیشینه وجوب پوشش مو،جواز قضاوت زنان،مرجعیت زنان،سخنگویی زنان،اختیارات دولت در مسائل خانواده، چندهمسری،اذن همسر در خروج زن از خانه،عقد نوشتاری در ازدواج و طلاق،عبادت زنان، روزه داری زنان،حضور در مساجد، جماعات و حج.
ویژگی مشترک مباحث کتاب، نگاههای تازه در نوع موضوعات است؛ با پایبندی به موازین فقهی و روشهای اجتهادی، و ارزیابی برخی دیدگاههای مشهور فقهی.کوشش اصلی کتاب در طرح دیدگاهها و تحلیلهای متمایز یا حمایت از برخی دیدگاههای تازه بوده است.@szmortazavi
@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT
مسائل زنان و خانواده»
سیدضیاء مرتضوی
۶۰۸ صفحه – اسفند ۱۴۰۳
قم - نشر بوستان کتاب
محورهای اصلی موضوع پژوهش:نقش معرفتی فقیه در اجتهاد مسائل زنان، اصول نظام حقوقی زن و خانواده، حجاب و مسئولیت دولت،مسئولیت دولت با دو رویکرد (میزگرد)،نگاه زن به مرد بیگانه،پیشینه وجوب پوشش مو،جواز قضاوت زنان،مرجعیت زنان،سخنگویی زنان،اختیارات دولت در مسائل خانواده، چندهمسری،اذن همسر در خروج زن از خانه،عقد نوشتاری در ازدواج و طلاق،عبادت زنان، روزه داری زنان،حضور در مساجد، جماعات و حج.
ویژگی مشترک مباحث کتاب، نگاههای تازه در نوع موضوعات است؛ با پایبندی به موازین فقهی و روشهای اجتهادی، و ارزیابی برخی دیدگاههای مشهور فقهی.کوشش اصلی کتاب در طرح دیدگاهها و تحلیلهای متمایز یا حمایت از برخی دیدگاههای تازه بوده است.@szmortazavi
@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT
۴:۳۱
دبیر علمی همایش: استاد پارسانیا
ble.ir/join/NzBiYmQwYT
۱۴:۰۴
۲۰:۴۲
با حضور:
تقاطـع خیابان انقلاب و حافظ چهـارراه کالـجکوچهی هلالاحمر |پـلاک۳|سالـنهمایـش
مرکز مطالعـات راهبــردی ژرفــاble.ir/join/NzBiYmQwYT
۱۳:۱۱
🟢فراخوان ثبت نام جهت پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد بدون آزمون (سهمیه استعدادهای درخشان) در سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴
🟦 رشته مطالعات منطقه ای(گرایش مطالعات آمریکای شمالی)- 3نفر(ویژه برادران)
🟦 رشته مطالعات جهان(گرایش مطالعات آمریکای شمالی)- 3نفر (ویژه برادران)
محل تحصیل: پژوهشکده مطالعات تمدنی شهید صدر(ره) دانشگاه جامع امام حسین(ع)
داوطلبان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به آدرس زیر مراجعه نمایند:
https://ihu.ac.ir/1/134/5887
️ مهلت ثبت نام : 15 فروردین ماه 1404
برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 76702510 (داخلی 211) تماس حاصل نماید و یا به تارنما و کانال های مرکز مطالعات آمریکا مراجعه کنید.
ble.ir/join/NzBiYmQwYT
🟦 رشته مطالعات منطقه ای(گرایش مطالعات آمریکای شمالی)- 3نفر(ویژه برادران)
🟦 رشته مطالعات جهان(گرایش مطالعات آمریکای شمالی)- 3نفر (ویژه برادران)
ble.ir/join/NzBiYmQwYT
۱۱:۱۲
بازارسال شده از سریال با عرض معذرت
۱۶:۱۸
بازارسال شده از اخبار مشهد
محمدرضا شفیعی کدکنی، شاعر:
۱۶:۱۸
پاورقی
شفیعیکدکنی: بهدنبال حذف زبان فارسی هستند! محمدرضا شفیعی کدکنی، شاعر:
اینهایی که روی زبان محلی ما فشار میآورند و میگویند با لهجه کدکنی بهتر است شعر بگوییم، میدانند چهکار میکنند. آنها میداند که در لهجه کدکنی شاهنامه، مثنوی، سعدی و نظامی وجود ندارد.
این لهجه وقتی خیلی بزرگ بشود، چهار داستان کوتاه و دو سه شعر بند تمبونی میراثش خواهد شد. خواننده هم میرود سراغ خواندن شکسپیر.
شما خیال میکنید روسها در آسیای میانه چه میکنند؟ هر قومیت کوچکی را پر و بال میدهند و میگویندشما بیایید لهجه خودتان و موسیقی خودتان را بگویید و ما برایتان کف میزنیم.
انگلستان، شبه قاره هندش را همینطور کرد. اول زبان فارسی را از بین برد، بعد گفت اردو کنید.
آنها میدانستند زبان فارسی شاهنامه، مثنوی، سعدی و حافظ دارد و میتواند با شکسپیر کشتی بگیرد ولی اردو چیزی ندارد که کشتی بگیرد و بعد از مدتی بچه(خواننده متن) میگوید اردو چیزی ندارد و زبانش را انگلیسی میکند. @AkhbarMashhad
البته من طرفدار حفظ زبان و فرهنگ محلی هستم! بله؛ زبان فارسی باید زبان علم بشود، زبان فارسی باید گسترش پیدا کند. باید نفوذ فرهنگىِ زبان فارسی در سطح جهان روزبهروز بیشتر شود.
این زبانهای محلی در ارتباط وثیقی با زبان فارسی هستند. چند قرن با هم بدهبستان داریم. میراث باقیمانده مکتوب و شفاهی این زبانها هرچند کم، باارزش است. مثلاً همین اشعار مازندرانی که با بهانه و بیبهانه از حضرت امیر میگویند!
اینکه ضدانقلابها و تجزیهطلبان بر زبان محلی تأکید کنند، طبیعی است. اما چه ربطی دارد؟! این همه شهید داریم که فارسی بلد نبودند. عاشقان میراث فردوسی حکیم در همه جای ایران هستند، کما اینکه ضدانقلابها همه جا هستند، تهران بیشتر!
دشمنان برای تضعیف زبان فارسی برنامه دارند. در مقابل، ما هم باید زبان فارسی را تقویت کنیم.
دعوایی است بر سر «آموزش زبانهای محلی» و «آموزش به زبانهای محلی». برخی خواهان آموزش به زبان محلی هم هستند. خب، حق دارند. اما این دعوا قدری انحرافی است. مسئله اصلی تقویت زبان فارسی است؛ زبان قدرت ایران اسلامی. بسیاری از معلمان من در مازندران نمیتوانستند به فارسی تدریس کنند. بعد از چند جمله فارسی صحبت کردن، ناخودآگاه به مازندرانی ادامه میدادند. در اردوهای جهادی خوزستان مکرر جوانانی را دیدهام که فارسی بلد نیستند چون معلمانشان فارسی بلد نبودند. آذریزبانها، کردها و... که فارسیشان ضعیف است، جای خود.
همین ها دیگر. فارسی را دریابیم.ble.ir/join/NzBiYmQwYT
این زبانهای محلی در ارتباط وثیقی با زبان فارسی هستند. چند قرن با هم بدهبستان داریم. میراث باقیمانده مکتوب و شفاهی این زبانها هرچند کم، باارزش است. مثلاً همین اشعار مازندرانی که با بهانه و بیبهانه از حضرت امیر میگویند!
اینکه ضدانقلابها و تجزیهطلبان بر زبان محلی تأکید کنند، طبیعی است. اما چه ربطی دارد؟! این همه شهید داریم که فارسی بلد نبودند. عاشقان میراث فردوسی حکیم در همه جای ایران هستند، کما اینکه ضدانقلابها همه جا هستند، تهران بیشتر!
دشمنان برای تضعیف زبان فارسی برنامه دارند. در مقابل، ما هم باید زبان فارسی را تقویت کنیم.
دعوایی است بر سر «آموزش زبانهای محلی» و «آموزش به زبانهای محلی». برخی خواهان آموزش به زبان محلی هم هستند. خب، حق دارند. اما این دعوا قدری انحرافی است. مسئله اصلی تقویت زبان فارسی است؛ زبان قدرت ایران اسلامی. بسیاری از معلمان من در مازندران نمیتوانستند به فارسی تدریس کنند. بعد از چند جمله فارسی صحبت کردن، ناخودآگاه به مازندرانی ادامه میدادند. در اردوهای جهادی خوزستان مکرر جوانانی را دیدهام که فارسی بلد نیستند چون معلمانشان فارسی بلد نبودند. آذریزبانها، کردها و... که فارسیشان ضعیف است، جای خود.
همین ها دیگر. فارسی را دریابیم.ble.ir/join/NzBiYmQwYT
۱۷:۰۸
کمی پیشتر فیلم ساعت جادویی را در مسجد محله دیدم. چند شب قبل هم فیلم پیشمرگ را. پیشمرگ فیلم خوبی بود. جایزه بهترین فیلم از نگاه مردم در جشنواره فجر حلالش. شادی روح قهرمان فیلم، شهید سعید قهاری سعید صلواتی بفرستید. سالها پیش یک کتاب درباره او خوانده بودم.از دستاندرکاران مسجد و بسیج مسجد که زمینه پخش این فیلمها را در مسجد فراهم میکنند، تشکر میکنم.@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT
۱۷:۳۸
با حکم رئیس رسانه ملی؛سیدرضا حسینیزاده، مدیرکل صداوسیمای مرکز خراسان رضوی شد
پیمان جبلی، رئیس رسانه ملی با صدور حکمی، سیدرضا حسینیزاده مظلومی را به سمت مدیرکل صداوسیمای مرکز خراسان رضوی منصوب کرد.
به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، درمتن حکم رئیس سازمان صداوسیما خطاب به حسینیزاده آمده است:
«بنا به پیشنهاد معاون محترم امور استانها و نظر به مراتب تعهد و تجربه ارزنده جنابعالی به موجب این حکم، شما را به عنوان «مدیرکل صداوسیمای مرکز خراسان رضوی» منصوب مینمایم.
شرح خبر
@irib_organization
با آرزوی موفقیت@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT
پیمان جبلی، رئیس رسانه ملی با صدور حکمی، سیدرضا حسینیزاده مظلومی را به سمت مدیرکل صداوسیمای مرکز خراسان رضوی منصوب کرد.
به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، درمتن حکم رئیس سازمان صداوسیما خطاب به حسینیزاده آمده است:
«بنا به پیشنهاد معاون محترم امور استانها و نظر به مراتب تعهد و تجربه ارزنده جنابعالی به موجب این حکم، شما را به عنوان «مدیرکل صداوسیمای مرکز خراسان رضوی» منصوب مینمایم.
@irib_organization
با آرزوی موفقیت@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT
۹:۱۶