کمی پیشتر فیلم ساعت جادویی را در مسجد محله دیدم. چند شب قبل هم فیلم پیشمرگ را. پیشمرگ فیلم خوبی بود. جایزه بهترین فیلم از نگاه مردم در جشنواره فجر حلالش. شادی روح قهرمان فیلم، شهید سعید قهاری سعید صلواتی بفرستید. سالها پیش یک کتاب درباره او خوانده بودم.از دستاندرکاران مسجد و بسیج مسجد که زمینه پخش این فیلمها را در مسجد فراهم میکنند، تشکر میکنم.@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT
۱۷:۳۸
با حکم رئیس رسانه ملی؛سیدرضا حسینیزاده، مدیرکل صداوسیمای مرکز خراسان رضوی شد
پیمان جبلی، رئیس رسانه ملی با صدور حکمی، سیدرضا حسینیزاده مظلومی را به سمت مدیرکل صداوسیمای مرکز خراسان رضوی منصوب کرد.
به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، درمتن حکم رئیس سازمان صداوسیما خطاب به حسینیزاده آمده است:
«بنا به پیشنهاد معاون محترم امور استانها و نظر به مراتب تعهد و تجربه ارزنده جنابعالی به موجب این حکم، شما را به عنوان «مدیرکل صداوسیمای مرکز خراسان رضوی» منصوب مینمایم.
شرح خبر
@irib_organization
با آرزوی موفقیت@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT
پیمان جبلی، رئیس رسانه ملی با صدور حکمی، سیدرضا حسینیزاده مظلومی را به سمت مدیرکل صداوسیمای مرکز خراسان رضوی منصوب کرد.
به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، درمتن حکم رئیس سازمان صداوسیما خطاب به حسینیزاده آمده است:
«بنا به پیشنهاد معاون محترم امور استانها و نظر به مراتب تعهد و تجربه ارزنده جنابعالی به موجب این حکم، شما را به عنوان «مدیرکل صداوسیمای مرکز خراسان رضوی» منصوب مینمایم.
@irib_organization
با آرزوی موفقیت@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT
۹:۱۶
بازارسال شده از نشونی: کانال یاب گروه یاب بازو یاب
#یک_پیشنهاد@avid20012001#کانال آویدصفحه یک سیاستگذاریخوانده، برای یادداشتها و تحلیلها درباره سیاستگذاری در ایران امروز و آینده ایران
آوید در زبان فارسی به معنای خرد و دانش است که پایه و اساس هر تصمیم و سیاستگذاری مطلوب است. در این صفحه درباره سیاستگذاری با موضوعات مختلف و با تجربه های گذشته و مسائل پیش رو، نکات و تحلیل هایی ارائه خواهد شد.@avid20012001
ble.ir/join/EjZJZ5jMjy
آوید در زبان فارسی به معنای خرد و دانش است که پایه و اساس هر تصمیم و سیاستگذاری مطلوب است. در این صفحه درباره سیاستگذاری با موضوعات مختلف و با تجربه های گذشته و مسائل پیش رو، نکات و تحلیل هایی ارائه خواهد شد.@avid20012001
ble.ir/join/EjZJZ5jMjy
۲۳:۴۸
فاجعه واقعاً وحشتناک است. نمیدانم چرا مردم و مسئولین به عمق این مطلب فکر نمیکنند. جمعیت جوان ما روز به روز کاهش مییابد. مهاجرت جوانان وحشتناک است و کسی آمار درستی ندارد.در محله شهید ابراهیم هادی، دو دبیرستان پذیرای ورودیهای محل بودند.محله تغییر نکرده. خانهها بیشتر و مرتفع شدند اما از لحاظ جمعیت دانش آموز:از اول انقلاب تا پایان دهه هشتاد، هر دو دبیرستان سالانه ۱۰ کلاس پایه دهم یا اول دبیرستان داشتند و ۸۰۰ نفر ورودی ثبت میشد. بنده آن زمان معلم این مدارس بودم.الآن یعنی با روند کاهش جمعیت، از دهه نود، یکی از دو دبیرستان (ابوریحان) که شهید هادی هم در آن درس میخواند منحل شد و ورودی دبیرستان مرحله دوم در طی پنج سال اخیر به سالیانه ۷۵ نفر رسیده که به سختی سه کلاس تشکیل میشود!یعنی ورودی دانش آموز به کمتر از یک دهم رسیده.در این محله مدرسه غیر انتفاعی تشکیل نشده و محدوده مدرسه مانند قبل است.خدا به داد ما برسد.در این شب عزیز برای حل بحران جمعیت دعا کنیم.
نویسنده کتاب سلام بر ابراهیم@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT
۱۱:۰۱
بازارسال شده از انجمن علمی دانشجویی معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات
🧩 اطلاعات بیشتر و ثبتنام:اینجا کلیک کنید.
۱۷:۰۳
پژوهشگران در خدمت دشمنان
کم و بیش با مقالههای علمیپژوهشی رشتهی ادبیات آشنایی دارم. گاه و بیگاه برای رفع شبهات تاریخی و تحلیلی به آنها مراجعه میکنم. در میان تمام این مراجعات چیزی که برای من جذاب است این است که روش کلی آنها در راستای کارهای مستشرقان یا همان شرقشناسان است. یعنی همان نگاهی که شرقشناس به موضوعات دارد در این پژوهشها جاری است. همانگونه که مستشرق اجزای شرق را بهمثابه موجودی برای شناسایی در مطالعه میگیرد و آن را از هم سوا میکند و هر بخش را با دانستهها و جهان خود منطبق میکند و بر اساس آن تحلیل میکند، در بسیاری از مقالههای فارسیزبانان هم چنین است.
انگار میکنی آن غربی برای اینکه هزینههایش کمتر بشود و کار شناسایی فرهنگهای بومی او را رنجه نکند، شعبههای گوناگون شرقشناسی را در خود آن کشور و با هزینهی آن کشور و با ارج و قربی بالا راهاندازی کرده و چون نمونههای پیشین نداشته است، آن مراکز شرقشناسی با الگوی غربیها به پژوهش در فرهنگ مشغولند. واقعاً که چه بشود؟ که مواد خام شناسایی و تصمیمسازی در باب فرهنگ کشورها فراهم بشود! چرا که وقتی گزینههای نظامی و سیاسی و اقتصادی از کار میافتد، بهترین و مؤثرترین روشِ در چنگ گرفتن کشورها روشهای فرهنگی است. چه چیزی بهتر از اینکه آن کار با هزینهی همان کشور صورت پذیرد!
به نظرم کارکرد دیگر این روش این است که تأثیر عمیق ادبیات و دین در آن کشور کم خواهد شد. وقتی شما دین و ادبیات را بهمثابه پدیدهای انسانی و طبیعی انگاشتی و آن را به اجزایش تقسیم کردی، دیگر اتصال آن به امر قدسی و حق معنایی نخواهد یافت. علاوه بر اینکه خودِ امر قدسی نیز در مطالعات عرفانپژوهان تا حد قابل توجه و هولناکی تقلیل مییابد و با عناوینی همچون ترس از طبیعت و توجیه رهبری اجتماع و دیگر چیزها تصویر میشود.
اینگونه است که صِرفِ نگاه پژوهشی میتواند فاتحهی میراث دینی و ادبی را بخواند و هدف نویسندگان و شاعران و عالمان را از خلقِ آنهمه آثار، از عمل و تأثیر آن به اثری ادبی و نسبی کاهش دهد. انسانی که میتواند با تأمل در قرآن کریم و نهجالبلاغه و مثنوی و دیوان حافظ و بسیاری از این آثار بلندمرتبه، خدا و خود و جهان را با ترازی معتبر دریابد، خود را در مهلکهی احاطه بر آنها و تجزیهشان میافکند و کار پاکان را قیاس از خود میگیرد و سخن حقی در گوشش نخواهد رفت.@abr_mim
ble.ir/join/NzBiYmQwYT
۱۰:۲۷
محورهای یادداشت نویسی
۲۲:۰۴
پ.ن: تبریک به دوست عزیزم آقای غمامی. ایشان دانشآموخته دوره اول رشته فرهنگ و ارتباطات در دانشگاه امام صادق علیهالسلام هستند. آن سالها از محضرشان بهرههای فراوانی بردم.
@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT
۲۱:۰۴
بازارسال شده از طالبانی متفکر
و ما ادراک ما لایحه.pdf
۱۱۸.۷۹ کیلوبایت
زمانی برای همه مسلم بود که برخورد خشن با بیحجاب نادرست است و بگو و مگو سر این بود که آیا اساسا نیروی انتظامی باید برخوردی با بیحجابی بکند یا نه؟ اکنون نیز اینکه باید معترضان به عدم ابلاغ قانون حجاب (هنوز خیلی مانده تا اعتراض به عدم اجرا) را جمع کرد مورد اتفاق است، بگو و مگو بر سر این است که آیا برخورد خشن با اینان بوده یا نه و اگر بوده به حق بوده یا نه؟!
•✾•••┈┈•
کانال طالبانی متفکر
@talebanimotefakker
کانال طالبانی متفکر
۲۱:۱۰
حافظ اگر قدم زنی در ره خاندان به صدقبدرقه رهت شود همت شحنه نجفبه گمانم در بیت فوق باید از این واژگان رمزگشایی کرد: «خاندان» و «راه خاندان»، «قدم زدن»، «بدرقه ره» و «شحنه نجف». اگر به خاطر داشته باشید در یکی -دو شماره قبل در باب ابیاتی در یکی از مشهورترین غزلیات حافظ سخن گفتم. از قضا در مقطع (بیت پایانی) آن غزل نیز بیتی به این شکل وجود داشت:عشقت رسد به فریاد گر خود به سان حافظقرآن ز بر بخوانی در چهارده روایتدر مورد این بیت توضیحاتی ارائه دادم که در روایتهای معروف از قرآن که چهارده روایت بوده چگونه در اعصار پیش از حافظ در هفت روایت مشهور جمع گردیده بودند. بار دیگر اشاره به این نکته لازم است که این روایتها در نحوه قرائت قرآن براساس لهجههای مختلف عربی بوده و دوگانگی در متن قرآن نبوده است. ضمن آنکه گفتم چندان معقول نمینماید که خواندن قرآن با روایتهای مختلف و نه حتی تفکر و تعمق در بطنهای کلمات خداوند بتواند کسی را به منتهی درجه عشق برساند و یا به معنایی دیگر عشق را به یاری او برساند؟! اما آنچه جالب توجه است این موضوع است که اولا در تفکر شیعیان ثقلین یا به عبارتی اهل بیت و قرآن همراه هم هستند و هیچگاه از هم جدا نمیشوند و بدون هر دوی آنها درک راه درست مقدور نیست و ثانیا چهارده معصوم، چهارده قرآن ناطق هستند. حالا با این معنا بیت فوق بسیار عمیقتر و متعالیتر به نظر میرسد.برگردیم به بیت موضوع بحث در این شماره عبارت «خاندان» همان چیزی است که در بیت فوق از آن با عنوان چهارده روایت نام برده شده و جز این چه چیز دیگری میتواند باشد؟! کدام خاندان دیگری در این درجه از اعتبار قرار دارند که حافظ خود را موظف به تبعیت از راه و روش آنها بداند؟ خاندانهای زیادی در طول تاریخ زیستهاند اما خاندان مورد نظر حافظ چند ویژگی مشخص دارد. نخست اینکه خاندانی هستند که حتما شناخته شدهاند و دوم اینکه نزد عقلا و متفکران (که شاعر شیرین سخن ما نیز از جمله آنهاست) اعتبار و ارزش دارند. سومین نکته را نیز پیش از این گفتم و آن عبارت است از اینکه این خاندان راه و روش و منشی دارند. چهارمین نکته این است که راه و روش این خاندان حتما باید چنان خوب و نیکو بوده باشد که شاعر شیرازی ما حرکت در راه آنان را بر خویش لازم میداند. خب با این توصیفات به جز خاندان نبی مکرم اسلام(ص) کدام خاندانی چنین ویژگیهایی را دارا هستند؟! «قدم زدن» در راه خاندان به صدق به عبارتی همان طی مسیر است. در این معنا بیگمان شکی نیست و بیتردید این قدم زدن در نظر شاعر عارف ما یعنی سیر و سلوک در راه کسب معرفت. اما «بدرقه ره» چه چیز میتواند باشد؟ برای پی بردن به معنای بدرقه ره ابتدا بهتر است ببینیم که «شحنه نجف» کیست؟«شحنه» در لغت به معنای «حاکم» است و نیز «نگهبان» و در وادی نجف چه کسی هست که حافظ «همت» او را برای طی طریق میطلبد؟ بیگمان پاسخ حتی برای کسانی که ناباور هستند و مردد تنها یک نام میتواند باشد و آن نام کسی نیست جز اسدالله غالب؛ علی بن ابیطالب(ع). برای اینکه بیشتر به این معنا نزدیک شویم اشاره به یک رباعی از حافظ بد نیست. آنجا که شاعر شیرین سخن ما میگوید:مردی ز کننده در خیبر پرساسرار کَـرَم ز خواجه قنبر پرسگر تشنه فیض حق به صدقی حافظسرچشمه آن ز ساقی کوثر پرسنکتهای جالب توجه و حیرت انگیز در این رباعی و بیت مورد نظر در این شماره وجود دارد. عبارت «صدق» در هر دو شعر شرطی بیان شده که برای طی طریق در مسیر آن خاندان مبارک لازم است. به جز این شاعر در این رباعی امیرالمومنین(ع) را سرچشمه فیوضات حضرت رب الارباب عنوان کرده است. شاید این نکته جالب توجه باشد که بدانید همواره تمام عرفا (چه شیعه و چه سنی) طی طریق در مسیر عرفان و کسب فیض را بدون مدد حضرت امیرالمومنین(ع) ممکن نمیدانستند. از آنجا که هم عرصه برای کلمات در این ستون کم است و هم این معنا در مبحث این ایستگاه یک بحث جانبی است تنها به یک نمونه اشاره میکنم. «بایزید بسطامی» از عرفای نامی و شناخته شده اهل سنت در یک رباعی چنین از امام علی(ع) طلب یاری و مدد مینماید:ای حیدر شهسوار وقت مددستای زبده هشت و چار وقت مددستمن عاجزم از جهان و دشمن بسیارای صاحب ذوالفقار وقت مددستبه گمانم در توضیحاتی که در سطرهای اخیر عنوان شد به نوعی «بدرقه ره» نیز مشخص شد. بدرقه ره همان فیضی است که از جانب «سرچشمه فیض حق» یعنی امیرالمومنین(ع) به سالک طریق عطا میشود تا به واسطه آن حجابهای ظلمانی و سپس حجابهای نورانی را کنار زند و به معرفت خالصتری از حضرت باری تعالی برسد. این رباعی را به طور خلاصه میتوان این طور بیان کرد: مدد خواستن بایزید بسطامی از امیرالمومنین(ع).ادامه در پایین
@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT
@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT
۷:۱۰
ادامه از بالا
در پایان اما ذکر یک نکته خالی از لطف نمیتواند باشد. در این ایستگاه در مورد مقطع غزل حافظ سخن گفتم و اما نکته پایانی در مطلع (بیت آغازین) همان غزل نهفته است. در آن بیت شاعر میگوید:طالع اگر مدد دهد دامنش آورم به کفگر بِکِشَم زهی طرب ور بُکُشد زهی شرفدر بیت بالا حافظ هم گویا مدد میخواهد. لکن در این فقره حافظ از «طالع» مدد میخواهد. نکته جالب و نهفته در این بیت را باید با کلید حروف ابجد گشود. در بیت فوق عبارت «طالع» را اگر به حروف ابجد حساب کنیم (ط=9؛ الف=1؛ ل=30؛ ع=70) عددی که به دست میآید این است: 110. این عدد در میان شیعیان بهاندازه کافی شناخته شده است چرا که عدد ابجد نام «علی» (ع=70؛ ل=30؛ ی=10) نیز 110 است. آیا کسی میتواند مدعی شود که این به صورت تصادفی چنین درآمده است؟ آن هم در غزلی که در مقطع آن شاعر به «نجف» و «شحنه نجف» اشاره میکند؟ در میان چقدر امکان این چنین ممکن است پیش بیاید؟ لازم است این موضوع را متذکر شوم که به کارگیری حروف ابجد در میان شعرای قدیم ما امری مرسوم و رایج بوده و یکی از موارد پرکاربرد آن در بیان «ماده تاریخ»ها بوده است. وقتی شاعری میخواسته تاریخ واقعهای را در ضمن کلمات شعرش بیان کند. به طور کلی یکی از موارد استفاده حروف ابجد پنهان ساختن رمز و رموز در پس ظاهر کلمات بوده است. در ابتدای این مبحث به بیتی از موارد گذشته اشاره کردم (عشقت رسد به فریاد گر خود...) و اینکه به گمانم منظور حافظ از قرآن خواندن در «چهارده روایت» اشاره به ثقلین است که به عبارتی جمع قرآن و اهل بیت است. در یادداشتی که اکنون در برابر دیدگان عزیز شماست نیز به عبارت «خاندان» پرداختم که در بیت مورد اشاره در این شماره آمده بود. حال نکته واپسین این است که کدام خاندان است که طی طریق در مسیر آنها تایید امیرالمومنین(ع) (شحنه نجف) را به همراه خواهد داشت؟! حرکت در مسیر کدام خاندان تایید و یاری امیرالمومنین(ع) را به همراه خواهد داشت؟
بخشی از یادداشت علی قرباننژاد@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT
در پایان اما ذکر یک نکته خالی از لطف نمیتواند باشد. در این ایستگاه در مورد مقطع غزل حافظ سخن گفتم و اما نکته پایانی در مطلع (بیت آغازین) همان غزل نهفته است. در آن بیت شاعر میگوید:طالع اگر مدد دهد دامنش آورم به کفگر بِکِشَم زهی طرب ور بُکُشد زهی شرفدر بیت بالا حافظ هم گویا مدد میخواهد. لکن در این فقره حافظ از «طالع» مدد میخواهد. نکته جالب و نهفته در این بیت را باید با کلید حروف ابجد گشود. در بیت فوق عبارت «طالع» را اگر به حروف ابجد حساب کنیم (ط=9؛ الف=1؛ ل=30؛ ع=70) عددی که به دست میآید این است: 110. این عدد در میان شیعیان بهاندازه کافی شناخته شده است چرا که عدد ابجد نام «علی» (ع=70؛ ل=30؛ ی=10) نیز 110 است. آیا کسی میتواند مدعی شود که این به صورت تصادفی چنین درآمده است؟ آن هم در غزلی که در مقطع آن شاعر به «نجف» و «شحنه نجف» اشاره میکند؟ در میان چقدر امکان این چنین ممکن است پیش بیاید؟ لازم است این موضوع را متذکر شوم که به کارگیری حروف ابجد در میان شعرای قدیم ما امری مرسوم و رایج بوده و یکی از موارد پرکاربرد آن در بیان «ماده تاریخ»ها بوده است. وقتی شاعری میخواسته تاریخ واقعهای را در ضمن کلمات شعرش بیان کند. به طور کلی یکی از موارد استفاده حروف ابجد پنهان ساختن رمز و رموز در پس ظاهر کلمات بوده است. در ابتدای این مبحث به بیتی از موارد گذشته اشاره کردم (عشقت رسد به فریاد گر خود...) و اینکه به گمانم منظور حافظ از قرآن خواندن در «چهارده روایت» اشاره به ثقلین است که به عبارتی جمع قرآن و اهل بیت است. در یادداشتی که اکنون در برابر دیدگان عزیز شماست نیز به عبارت «خاندان» پرداختم که در بیت مورد اشاره در این شماره آمده بود. حال نکته واپسین این است که کدام خاندان است که طی طریق در مسیر آنها تایید امیرالمومنین(ع) (شحنه نجف) را به همراه خواهد داشت؟! حرکت در مسیر کدام خاندان تایید و یاری امیرالمومنین(ع) را به همراه خواهد داشت؟
بخشی از یادداشت علی قرباننژاد@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT
۷:۱۰
پژوهشکده شهید صدر در چهار رشته دانشجوی کارشناسی ارشد میپذیرد:مطالعات فرهنگیتاریخ فرهنگ و تمدنمطالعات منطقه ایمطالعات جهانhttps://ihu.ac.ir/1/134/5887
@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT
@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT
۷:۳۵
۷:۳۵
۷:۳۵
۵:۳۷
بازارسال شده از تبیان ۱۶
استوری سردبیر سازندگیپی نوشت: چقدر روی ضعف حافظه تاریخی مردم حساب کرده اند!حداقل شیوه کار رو هم عوض نمیکنند!موبه مو تکرار برجام
مصاحبه مدیر مسئول شرق و اعترافش بعد از برجام رو یادتون هست؟
مهدی رحمانیان، مدیرمسئول شرق، ۱۷ آذر ۱۳۹۵:
من مبالغه (در مورد تاثیرات برجام) را قبول دارم. این مبالغهها باید میشد به این خاطر که فضا خیلی فضای تنگ و ترشی بود، دولت باید در حقیقت این موضوع را قدری بزک میکرد که بتواند حرفش را به کرسی بنشاند.
با استفاده از:https://ble.ir/kayhan_online/8713923052203840856/1744267387599
مصاحبه مدیر مسئول شرق و اعترافش بعد از برجام رو یادتون هست؟
با استفاده از:https://ble.ir/kayhan_online/8713923052203840856/1744267387599
۱۹:۰۲
بازارسال شده از تبیان ۱۶
یادتون هست؟
۱۹:۱۶
ظرفیت پذیرش در هر رشته ارشد پیوسته 40 نفر است. (الزامی به جذب در سپاه وجود ندارد.)
۱۷:۱۵
@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT
۱۷:۰۷
#زنان_زندانی#تبعات_شی_انگاری_زنان#اندیشکده_آرمان#دفتر_نشر_معارف#یک_کتاب_خواندنی
دیروز سه شنبه، دفتر نشر معارف در یک برنامه ابتکاری، با دعوت از تیم تحقیقاتی #اندیشکده_آرمان و تمام کارکنان خودش، جمعی از فعالان فرهنگی و ناشران، به معرفی محتوایی کتاب جدید خودش یعنی #زنان_زندانی پرداخت تا در جریان کتابی 536 صفحه ای درباره تحقیقات جدید غربی ها در حوزه زنان و پوشش قرار بگیرند. چنین کاری معمولا" در بین ناشران کمتر انجام می شود و ناشران جلسات توجیهی یا تبیینی برای کتابهای منتشره و حتی خاص خود برگزار نمی کنند.
کتاب در ده فصل به موضوعاتی چون چالش های کلی زنان در سطح جهان، خشونت در اجتماع علیه زنان و چرایی آن، پرخسارت ترین چالشها، رابطه شی انگاری جنسی و خشونت جنسی، انواع شی انگاری و جنسی سازی (خصوصا" در رسانه ها)، تاثیر رسانه های جنسی ساز بر افکار مردان و زنان، مصادیق شی انگاری جنسی بین فردی زنان، محیط های شی انگاری جنسی، تاثیرات خودشی انگاری و نقش عملکردهای جنسی و عملکردهای شناختی و فیزیکی، انواع نگاههای خیره شی انگار جنسی و پژوهش های جدید در این حوزه و نقش لباس در شی انگاری جنسی و...
کتاب حاصل گردآوری و ترجمه و تدوین دهها کتاب و مقاله و پژوهش کیفی و کمی و مروری درباره شی انگاری جنسی زنان هست که #دفتر_نشر_معارف آن را منتشر کرده است.
محور اصلی کتاب تحقیقات مراکز دانشگاهی عمدتا" اروپایی و آمریکایی #مطالعات_زنان و #روانشناسی و خصوصا" #علوم_شناختی درباره پدیده #شی_انگاری_جنسی بود؛ جالبه که حدود 70 تا 80 محققانش هم زن هستند؛ موضوعی که محققان کتاب معتقد و مدعی اند در مراکز دانشگاهی ما تاکنون کمتر به آن توجه شده است و چنین تحقیقاتی برای فضای علمی کشور ما جدید است.
ناخودآگاه ضمن ارایه ، به یاد کتاب #بهای_بالای_مادیگرایی (نوشته تیم کسر) افتادم. البته تنوع تحقیقات این موضوع (#شی_انگاری_جنسی_زنان) خیلی بیشتر هست و جالب است که با چه جزییات و دقت هایی در مراکز تحقیقاتی آنها به چه موضوعات جالب و مهمی می پردازند و از جهت #تجربی به چه نتایجی می رسند.
بنظرم می رسد که این کتاب در آینده نزدیک با استقبال #خوب جامعه دانشگاهی و نخبگانی مواجه شود و #تحقیقات و ترجمه های جدیدی در این زمینه را رقم بزند.
مطالعه این کتاب را می توان به همه اساتید رسانه، علوم شناختی، روانشناسی، مطالعات زنان، جامعه شناسی، علوم اجتماعی و فعالان فرهنگی و به ویژه فعالان حوزه زنان و عفاف و حجاب #پیشنهاد کرد.
@leaflets
@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT
دیروز سه شنبه، دفتر نشر معارف در یک برنامه ابتکاری، با دعوت از تیم تحقیقاتی #اندیشکده_آرمان و تمام کارکنان خودش، جمعی از فعالان فرهنگی و ناشران، به معرفی محتوایی کتاب جدید خودش یعنی #زنان_زندانی پرداخت تا در جریان کتابی 536 صفحه ای درباره تحقیقات جدید غربی ها در حوزه زنان و پوشش قرار بگیرند. چنین کاری معمولا" در بین ناشران کمتر انجام می شود و ناشران جلسات توجیهی یا تبیینی برای کتابهای منتشره و حتی خاص خود برگزار نمی کنند.
کتاب در ده فصل به موضوعاتی چون چالش های کلی زنان در سطح جهان، خشونت در اجتماع علیه زنان و چرایی آن، پرخسارت ترین چالشها، رابطه شی انگاری جنسی و خشونت جنسی، انواع شی انگاری و جنسی سازی (خصوصا" در رسانه ها)، تاثیر رسانه های جنسی ساز بر افکار مردان و زنان، مصادیق شی انگاری جنسی بین فردی زنان، محیط های شی انگاری جنسی، تاثیرات خودشی انگاری و نقش عملکردهای جنسی و عملکردهای شناختی و فیزیکی، انواع نگاههای خیره شی انگار جنسی و پژوهش های جدید در این حوزه و نقش لباس در شی انگاری جنسی و...
کتاب حاصل گردآوری و ترجمه و تدوین دهها کتاب و مقاله و پژوهش کیفی و کمی و مروری درباره شی انگاری جنسی زنان هست که #دفتر_نشر_معارف آن را منتشر کرده است.
محور اصلی کتاب تحقیقات مراکز دانشگاهی عمدتا" اروپایی و آمریکایی #مطالعات_زنان و #روانشناسی و خصوصا" #علوم_شناختی درباره پدیده #شی_انگاری_جنسی بود؛ جالبه که حدود 70 تا 80 محققانش هم زن هستند؛ موضوعی که محققان کتاب معتقد و مدعی اند در مراکز دانشگاهی ما تاکنون کمتر به آن توجه شده است و چنین تحقیقاتی برای فضای علمی کشور ما جدید است.
ناخودآگاه ضمن ارایه ، به یاد کتاب #بهای_بالای_مادیگرایی (نوشته تیم کسر) افتادم. البته تنوع تحقیقات این موضوع (#شی_انگاری_جنسی_زنان) خیلی بیشتر هست و جالب است که با چه جزییات و دقت هایی در مراکز تحقیقاتی آنها به چه موضوعات جالب و مهمی می پردازند و از جهت #تجربی به چه نتایجی می رسند.
بنظرم می رسد که این کتاب در آینده نزدیک با استقبال #خوب جامعه دانشگاهی و نخبگانی مواجه شود و #تحقیقات و ترجمه های جدیدی در این زمینه را رقم بزند.
مطالعه این کتاب را می توان به همه اساتید رسانه، علوم شناختی، روانشناسی، مطالعات زنان، جامعه شناسی، علوم اجتماعی و فعالان فرهنگی و به ویژه فعالان حوزه زنان و عفاف و حجاب #پیشنهاد کرد.
@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT
۲:۰۹