عکس پروفایل بینات | هادی انصاریب

بینات | هادی انصاری

۱۷۳عضو
thumnail
undefined حمله به کفار مایه شفای قلوب!

undefinedدر قرآن کریم چند چیز عامل شفای بیماری های قلبی و روحی دانسته شده است. یکی از آنها خود قرآن است: «يَا أَيُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاءَتْكُمْ مَوْعِظَةٌ مِنْ رَبِّكُمْ وَ شِفَاءٌ لِمَا فِي الصُّدُورِ وَ هُدًى وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ (یونس-57)»
undefinedاز جمله مواردی که شفای بیماری های قلبی دانسته شده قتال با کفار است، خداوند متعال اینطور می فرماید: «قَاتِلُوهُمْ يُعَذِّبْهُمُ اللَّهُ بِأَيْدِيكُمْ وَ يُخْزِهِمْ وَ يَنصُرْكُمْ عَلَيْهِمْ وَ يَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مُؤْمِنِينَ (توبه-14)»

undefined بیماری های قلبی و روحی گاهی گریبان مومنین جامعه را میگیرد، این بیماری ها انواع و اقسام مختلفی میتواند داشته باشد. گاه آنها را نسبت به افقها و آرمانها ناامید میکند، گاه احساس خستگی و غلبه ی سستی بر آنها رخ میدهد، گاه از هیبت دشمنان مرعوب می شوند و به انفعال می افتند،گاه هوسها و نفسانیات آنها را به گردابهای شهوات می افکند،و... طبق بیان خداوند متعال در قرآن دو عنصر، عامل از بین رفتن این بیماری ها است.
یکی جهاد در راه خدا و دیگری اتکا به قرآن.

undefined گاه برای از بین بردن بدی ها کافی است خوبی ها را در جامعه رواج دهیم. «ان الحسنات یذهبن السیئات» نیکی ها خود به خود بدی ها را از بین می برد. شاید این از عمده وجوهی باشد که رسول خدا گفته اند: «الْخَيْرُ كُلُّهُ فِي السَّيْفِ وَ تَحْتَ ظِلِّ السَّيْفِ وَ لَا يُقِيمُ النَّاسَ إِلَّا السَّيْفُ وَ السُّيُوفُ مَقَالِيدُ الْجَنَّةِ وَ النَّارِ.» 
---------------------------------------------بینات - حرفهای روشن قرآنی برای امروزundefined بله | ایتا

۱۳:۳۰

بازارسال شده از خورشید جاری
إنا لله و إنا إلیه راجعون
سَلَٰمٌ عَلَىٰٓ إِبۡرَٰهِيمَ كَذَٰلِكَ نَجۡزِي ٱلۡمُحۡسِنِينَ إِنَّهُۥ مِنۡ عِبَادِنَا ٱلۡمُؤۡمِنِينَ

سید عزیزشهادتت مبارک!

۵:۰۳

thumnail
اتهام زنی و بدرفتاری با مومنین مخلصی مثل مجید شاکری صرفا به خاطر اینکه کنار قالیباف نشسته است درست نیست.
مشکل اینها با ایشان، 4 تا توییت تخصصی که با اندیشه های رهبری فاصله دارد نیست. بلکه مشکل حزب بازی افراطی ای است که امثال شاکری را هم از قطار انقلاب پیاده میکند.
نکنید حضرات.این شمشیری که کشیده اید یک روز گردن خودتان را خواهد زد.

۵:۴۸

thumnail
undefined کج روی ظریف
1- خداوند متعال در آیه 57 دستور به جنگ میدهد. جنگ با کسانی که عهد بسته اند و نقض عهد کرده اند. جنگ کنید تا دیگرانی که با شما عهد می بندند حساب کار دستشان بیاید و از نقض عهد با شما بترسند و معاهدات شما محترم بماند.
2- در آیه 58 سخن از کسانی است که عهد بسته اند اما قرائن و شواهد نشان دهنده این است که آنان نزدیک به خیانت کردن هستند. «خوف خیانت» از آنها می رود. نسبت به آنان دستور داده می شود که ای پیامبر تو پیش دستانه معاهده با آنان را لغو کن و به صورت رسمی این امر را اعلام کن و پنهانی و برخلاف پیمانی که بسته ای با آنان نجنگ که در این صورت از خائنان هستی و خداوند خیانت در پیمان را نمی پسندند.
3- در آیه 61 سخن از کفاری است که عهد بسته اند اما نه عهد خود را نقض کرده اند نه قرائنی از خیانت آنان آشکار شده است. این گروه اگر با خضوع و فروتنی (جنحوا) بر تو وارد شدند و درخواست صلح کردند با آنان صلح کن و از خدعه های آنان نگران نباش.
4- به لحاظ تاریخی این آیات در مورد یهودیان است. پیامبر در اوایل دوران مدینه «یک» پیمان (فعل ماضیِ «عاهدت» دلالت بر یک بار بودن دارد نه استمرار) با مجموع این قبایل می بندند مبنی بر صلح و عدم تعرض نظامی به یکدیگر و عدم همکاری با دشمنان پیامبر. قبایل مختلف یهود هر بار هر کدام به نحوی این پیمان را نقض میکنند. پیامبر مأمور می شوند تا در صورت مواجهه با قبیله ی نقض پیمان کننده به سختی با آنان جنگ کنند تا سایر قبایل دست به چنین امری نزنند. تفسیر صحیح آیه این چنین است نه آن طور که آقای روحانی تفسیر میکرد که پیامبر هر بار پیمان می بستند و هر بار دشمنان نقض میکردند. این کار از دیوانگان هم بر نمی آید چه برسد به رسول عزیز و مقتدر اسلام. مگر اینکه بخواهیم با تفسیر به رأی، عملکرد ضعیف خودمان را به ایشان مستند کنیم.
5- صلحی که در این آیات گفته می شود برعکس تصویری که آقای ظریف ارائه میدهند صلح با دشمنی که علیه پیامبر جنگ راه انداخته، نقض پیمان کرده، دشمنان او را یاری کرده، او را تحریم کرده، یاران ایشان را در مکه به قتل رسانده، اموال مسلمانان را مصادره کرده و... نیست. حکم اینان در آیه 57 ذکر میشود که حکم به قتال و جنگ است. بلکه صلح با کسانی است که از سر تواضع به استقبال هم پیمانی با پیامبر آمده اند. آیا دولت آمریکا مصداقی از «جنحوا للسلم» است یا مصداقی از دشمنی که خداوند حکم به نبرد او داده و در موردش فرموده که دشمن من و دشمن خودتان را به دوستی نگیرید «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لاَ تَتَّخِذُوا عَدُوِّي وَ عَدُوَّكُمْ أَوْلِيَاءَ ممتحنه -1». آیا رفتار آقای ظریف که اظهار دوستی با آنان کرده اند مصداق «تُلْقُونَ إِلَيْهِمْ بِالْمَوَدَّةِ» نیست؟
6- خوب است آقای ظریف آیه 1 سوره ممتحنه را در خلوت خود بارها بخوانند تا بدانند مصداق چه گروهی (ضلّ سواء السبیل) هستند: الممتحنة: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لاَ تَتَّخِذُوا عَدُوِّي وَ عَدُوَّكُمْ أَوْلِيَاءَ تُلْقُونَ إِلَيْهِمْ بِالْمَوَدَّةِ وَ قَدْ كَفَرُوا بِمَا جَاءَكُمْ مِنَ الْحَقِّ يُخْرِجُونَ الرَّسُولَ وَ إِيَّاكُمْ أَنْ تُؤْمِنُوا بِاللَّهِ رَبِّكُمْ إِنْ كُنْتُمْ خَرَجْتُمْ جِهَاداً فِي سَبِيلِي وَ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِي تُسِرُّونَ إِلَيْهِمْ بِالْمَوَدَّةِ وَ أَنَا أَعْلَمُ بِمَا أَخْفَيْتُمْ وَ مَا أَعْلَنْتُمْ وَ مَنْ يَفْعَلْهُ مِنْكُمْ فَقَدْ ضَلَّ سَوَاءَ السَّبِيلِاى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! دشمن من و دشمن خودتان را دوست نگيريد! شما نسبت به آنان اظهار محبّت می‏كنيد، در حالى كه آنها به آنچه از حقّ براى شما آمده كافر شده‏ اند و رسول اللَّه و شما را به خاطر ايمان به خداوندى كه پروردگار همه شماست از شهر و ديارتان بيرون مى‏ رانند؛ اگر شما براى جهاد در راه من و جلب خشنوديم هجرت كرده‏ ايد؛ (پيوند دوستى با آنان برقرار نسازيد!) شما مخفيانه با آنها رابطه دوستى برقرار مى ‏كنيد در حالى كه من به آنچه پنهان يا آشكار مى‏ سازيد از همه داناترم! و هر كس از شما چنين كارى كند، از راه راست گمراه شده است!

پ.ن: معنای آیات بر اساس تفسیر المیزان نگاشته شده است.
---------------------------------------------بینات - حرفهای روشن قرآنی برای امروزundefined بله | ایتا

۲۰:۵۶

thumnail
undefined این جلیلیِ بی سیاست
undefinedطلحه و زبیر تقاضای امارت کرده بودند. بصره، کوفه یا شام. سه گزینه روی میز امیرالمومنین بود. نمیشد با آنها ساخت و پاخت کرد؟ نمیشد جماعت جمل را به جان معاویه انداخت؟ اصلا مشروط می بستی. میگفتی اگر شام را گرفتید باشد سهم شما. نمیشد!؟ معلوم نبود که در غیر این صورت سیستم قفل میکند!؟ همین قدر مصرّ بر مبانی و بنیادگرا باید عمل میکردی!؟
undefinedنجاشی، شاعر به نامی بود که برای امیرالمومنین شعر میخواند. كسی‌كه در جنگ صفین بهترین شعرها را در تحریض و تشویق مردم در مقابل معاویه سروده بود. سلبریتی مهمی بود در جناح امیرالمومنین. به خصوص در آن زمانه. زمانه ای که میگفتند علی نماز نمیخواند. علی نیاز داشت به او. نجاشی در روز ماه رمضان مشروب خورد. امیرالمؤمنین در مقابل چشم مردم او را حد شراب زد؛ هشتاد ضربه‌ی شلاق. خانواده و قبیله‌ی او گفتند: یا امیرالمؤمنین! تو ما را بی‌آبرو كردی. این‌كه جزو جماعت تو بود؛ جزو دوستان تو بود - به تعبیر امروز - جزو جناح تو بود. فرمود من كاری نكردم؛ مسلمانی تخلفی كرد و حدی از حدود الهی بر او واجب شد و من آن حد را به‌جا آوردم. البته نجاشی بعد از آن‌كه شلاق را از علی خورد، بلند شد از كنار امیرالمؤمنین رفت و به اردوگاه معاویه ملحق شد. امیرالمومنین برایش حساب خاص باز نکرد. چون هم تیمی اش بود از گناهش نگذشت. باز هم بر مبانی خود پافشاری کرد ولو از مهم ترین چهره های رسانه ای خود را از دست بدهد.
undefinedاوایل خلافتش بود. نوبت اعطای یارانه بیت المال رسیده بود. صف تشکیل شده بود. فاتحان بدر و خیبر هم در صف بودند، متموّلان گذشته هم آمده بودند. بردگان آزاد شده ی آنها هم در همان صف بودند. نفس این کار، تحقیر بود. هنگام اعطای سهمیه همه یکسان گرفتند!!! عده ای آمدند گفتند آقا اشتباه شده گویا!!! در دوره قبلی ها حقوق ما چند برابر بود. ولیدبن‌عقبه - همان كسی‌كه زمان عثمان استاندار كوفه بود - از طرف آنها بلند شد پیش امیرالمؤمنین آمد و گفت یا علی! بیعت ما با تو شرط دارد؛ «و نحن نبایعك الیوم علی ان تضع عنا ما اصبناه من المال فی ایام عثمان»؛ شرط ما این است كه به پولهایی كه ما به‌دست آورده‌ایم، دست نزنی و به دستاوردهای ما در دوران قبل از خودت كاری نداشته باشی. طلحه و زبیر آمدند. گفتند: «انك جعلت حقنا فی القسم كحق غیرنا»؛ تو ما را با دیگران در تقسیم بیت‌المال یكسان كردی؛ «و سویت بیننا و بین من لا یماثلنا»؛ ما را با كسانی‌كه شبیه ما نیستند، در دادن اموال بیت‌المال یكی قرار دادی. این چه وضعی است؟ چرا امتیاز قائل نیستی!!؟ گفتی دوره عوض شده. من بعد همه یکسان میگیرند! نمیشد حالا حداقل تا مدتی پرخوران قبلی را تو هم کماکان میخوراندی!؟ همین قدر مصرّ بر مبانی و بنیادگرا باید عمل میکردی!؟
undefinedماجرای زینب كبری را شنیده‌اید؛ عاریه گرفتنِ از ابورافع. ماجرای عقیل را شنیده‌اید كه پیش حضرت آمد و چیزی خواست: «صاع من برّ»؛ یك مقدار سهمیه‌ی اضافه‌ی گندم خواست. بعد حضرت آن حدیده‌ی مُحمات - آهن گداخته - را برداشت و نزدیك او برد - البته به او نزد - و او را تهدید كرد و خواسته‌اش را نپذیرفت. عبداللَّه‌بن‌جعفر - برادرزاده و داماد حضرت؛ شوهر جناب زینب - خدمت حضرت آمد و گفت: یا امیرالمؤمنین! دستم تنگ است؛ مجبورم از وسایل زندگی‌ام بفروشم؛ چیزی به من كمك كن. حضرت قبول نكرد و فرمود: مگر به من بگویی عمویت برود دزدی كند و از مال مردم به تو بدهد!!! ماجرای پذیرفتن خلافت را شنیده‌اید، اگر سیره شیخین را در آن شورای شش نفره پذیرفته بود، حداقل زبانا پذیرفته بود کار تمام شده بود، رئیس جمهور شده بود. اما نپذیرفت، حتی زبانا هم نپذیرفت...
undefinedاز این نمونه ها در سیره او زیاد است. چرا به تعبیر امروزی ها سیاست ورزی نکرد!؟ چون با چنین سیاست ورزی هایی مشکلی حل نمیشد فقط مشکلات زیادتر میشد.قرآن گفته «ما كُنْتُ مُتَّخِذَ الْمُضِلِّينَ عَضُداً» حاشا که گمراهگران را همکار و یاور خود بگیریم. روایت گفته «لَيْسَ فِي الْحَرَامِ شِفَاء» خداوند با کار حرام امکان اصلاح و شفا را نگذاشته است.
undefinedشاخص اگر آن حرفهای پیش گفته باشد #جلیلی بیش از دیگران به آن افق نزدیک شده است.
---------------------------------------------بینات - حرفهای روشن قرآنی برای امروزundefined بله | ایتا

۱۷:۳۸

-8446206_-676457975.mp3

۰۸:۴۵-۸.۲۶ مگابایت
تشابه ره به سنخیت برد آخر
مشو نومید
به مویش راه خواهی برد ای روی سیاه آنجا...

محمد سهرابی



عید غدیر مبارک undefined

۱۰:۵۷

thumnail
undefined دست مریزاد مرد
فکر کن رئیس مجلس باشی، سالها در مظان ریاست جمهوری باشی، بخش های زیادی از نظام روی تو نظر داشته باشند، با حجم بالایی از بی اخلاقی های خواسته و ناخواسته ی دوست و دشمن مواجه شده باشی و...
باز هم بلافاصله بعد از روشن شدن نتایج بیایی از جلیلی حمایت کنی... و بگویی همه باید برویم به سمت حمایت از جلیلی...
این مواقع غرور شخصیت ها اجازه نمیدهد که پا روی منیت خود بگذارند و از رقیبشان حمایت کنند. ولی تو این غرور را شکستی...
دست مریزاد حاج باقر

۱۲:۳۶

thumnail
جمع خوانی کتاب سخنان حسین بن علی؛ از مدینه تا کربلا
هر روز در ماه محرم از 12:30 تا 13 به مدت 30 دقیقه.
https://meet.google.com/zsm-mhjq-meu

۷:۴۳

undefined تو حسین را به مردم نشان بده، این امتِ بهتر از امت رسول الله انتخابش میکنند...
تعریضی به یادداشت برادرم، حمزه وطن فدا

undefinedدر نکته اصلی بحثی ندارم. حسین ع انتخاب ملتی است با آرزوهای بزرگ. انتخاب ملتی که به زندگی روزمره ی دنیا خو نگرفته باشد. ملتی که مساله اش بیشتر خوردن و بیشتر چریدن نباشد...بحثم در صغرا است. ملت ایران چنان ملتی نبوده و نیست. این ملت از دیربازِ تاریخ حق خواه و حق طلب بوده. برای آرمان هایش هزینه می داده اهل کارهای سخت و سنگین بوده و این را با عملش ثابت کرده.رأی مردم در 1403 رأی به تمتع دنیا «کما تأکل الانعام» نبود تا حکم «النار مثوی لهم» بر آن جاری باشد. کما اینکه رأی به شهید رئیسی در 1400 رأی به چنان تحولی نبود که فکر میکردیم...
undefinedمشکل از ماست که متاعی که عرضه میکنیم متاع حیات دنیاست. حداکثر اختلاف متاع ما با رقیبمان این است که از نظر خودمان دلسوزتر، کارامدتر، متخصص تر و... هستیم. خوب وقتی فضا این باشد طرف مقابل میتواند به راحتی با بروزات عرفیِ مردمی، رأی بگیرد در حالی که معترف است که «من هیچ نمیدانم». بلکه این «من هیچ نمیدانمِ» او در نظر مردم از همه چیز دانی ما رأی آورتر است.
undefinedآن روزی که مردم در معرض انتخاب زندگی متحولانه قرار گرفتند، آن را انتخاب کردند. آن روز روزی بود که خمینی مساله را فراتر از زندگی روزمره مردم مطرح کرد. مساله ای در ابعاد اقامه عدل و اخذ حقوق پابرهنگان کوخ نشین از مرفهان بی درد کاخ نشین و تشکیل حکومت اسلامی و اجرای دین خدا و حمایت از مظلومین و دشمنی با ظالمین و «هر جا که ظلم هست مبارزه هست و هر جا که مبارزه هست ما هستیم» و... و مردم نشان دادند که اگر پیام، حسینی باشد اهل انتخابش هستند. مشکل در عرضه است نه تقاضا...
undefinedمثل "بیرون کردن شاه از ایران" باید پیام انقلابیِ جبهه انقلاب متحول شود. تا بحث از دوگانه ی «مذاکره با کدخدا» یا «دل نسبتن به کدخدا و تکیه به داخل» باشد آش همین آش است و کاسه همین کاسه. شهیدِ مجاهدِ مظلوم رئیسی سر کار باشد یا پزشکیان فرق چندانی نمیکند. اگر روزی به جای این «دل نبستن به کدخدا»، «مبارزه با کدخدا»، عوض کردن نظم منطقه، نابودی اسرائیل، بیرون کردن آمریکا از منطقه و... را به میدان آوردیم و فردی آمد که به این حرفها ایمان داشت - نه مثل نگارنده که این حرفها در دهانش یخ میکند - و باز مردم رأی ندادند؛ باشد، آن روز آنها را کوفی خطاب کنیم. اگر حماسه به میدان آوردیم و مردم حماسه را وانهادند آنها را کوفی خطاب کنیم. اگر حاج قاسم و وعده صادق آوردیم و مردم پس زدند آنها را کوفی بنامیم...

---------------------------------------------بینات - حرفهای روشن قرآنی برای امروزundefined بله | ایتا

۱۶:۱۱

thumnail
چهارشنبه سیاه حکمرانی

undefinedاگر قاعده‌ای گذاشته‌اند برای ضابطه مند کردن مردم سالاری دینی پس زیر پا گذاشتن آن قاعده زیر پا گذاشتن مردم سالاری دینی است.
undefinedچهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ در تقویم تاریخ ایرانی ها به عنوان روز لابی باید ثبت شود.روزی که حتی آن آقای وقیح لابی من ابایی ندارد از اینکه‌ وزوزهایش در گوش رییس‌جمهور از تصاویر رسانه نیز پخش شود.روزی که روسا با هم بسته اند تا حکمرانی محفلی جای مردم سالاری دینی را بگیرد.نه که پیش از این چنین نبوده و پس از این نیز چنین نخواهد شد، نه. بلکه تا کنون چنین پدیده ای این‌قدر عیان و وقیح خودنمایی نمی‌کرده است.
undefinedبا تضعیف مردم سالاری دینی آنچه تقویت میشود فساد و مفسد است هرچند در کوتاه مدت چنین ننماید...

---------------------------------------------بینات - حرفهای روشن قرآنی برای امروزundefined بله | ایتا

۲۰:۱۳

undefined کدام وحدت، کدام وفاق؟
undefinedاین روزها مد شده همه از وحدت بگویند و وفاق. وفاق شده سکه رایج سپهر سیاسی. بازی ای که شاید بازیگر نقش اولش پزشکیان است اما بازیگردانان ظریفی در پس صحنه دارد. بازی ای که با اضافه شدن امثال قالیباف و چهره های شاخص جریان اصول گرایی می رود تا به صحنه اصلی بازی قدرت تبدیل شود. طبعا قربانی این بازی، جریان خالص انقلابی است. همان ها که ابایی ندارند از اینکه حرفهای تیز و تند انقلابی را در مجلس و غیر آن فریاد بزنند. همان ها که خط قرمزشان فتنه ها بوده است و آرمانشان هنوز بوی همان آرمانهای 57ی میدهد. رابطه با آمریکا و پروژه نرمال سازی ایران در بازی جهانی را بر نمی تابند و در فتنه ی فیلترینگ و حجاب و FATF و برجام1و2و3و... به فتنه گران سواری نمیدهند. جبهه مستضعفین آرمان خارجیشان، و تکیه به توان داخل و حل مشکلات مردم با تکیه به قوت خود، نگاه داخلیشان است. اصولگراییِ سیاست زده و جریانِ لیبرالِ دلباخته غرب دو لبه ی قیچی شده اند برای یک جراحی سخت. جراحی ای برای هضم و کم کم حذف جریان انقلابیِ خالص از سیاست و بلکه جامعه ایرانی. ادبیاتش را هم کم کم به کار می برند، تندرو، افراطی، بی عقل و... .
undefined منبری هایشان میگویند علی ع هم اهل وحدت و وفاق بود.undefinedمگر نه اینکه در دوره 3 خلیفه همراهی و وفاق کرد!!؟؟ نمی گویند که او تا آنجا که میشد بیعت نکرد. برای اینکه وفاق نکند با منافقان امت دختر پیامبر را فدا کرد. کاری کرد که تا همیشه ی تاریخ سندی درست کند بر اینکه من اهل زد و بند با این جماعت نبودم. بهترین و ارزشمندترین داراییم را دادم تا مردم بیدار شوند، چه کنم که نشدند!؟
undefinedمی گویند: مگر نداریم که رسول الله فرمود «يدُ اللّٰهِ علىٰ الجَماعَةِ‌، والشّيطانُ معَ مَن خالَفَ الجَماعَةَ يَركُض1»؟ «دست خدا بر سر جماعت است، و شيطان همراه كسى است كه با جماعت مسلمانان ناسازگارى كند.» مگر نشنیده اید که رسول خدا فرمود: «الجَماعةُ رَحمَةٌ والفُرْقَةُ عَذاب2» مگر نگفت «مَن خَرجَ مِن الجَماعةِ قَيْدَ شِبْرٍ فَقد خَلَعَ رِبْقَةَ الإسلامِ مِن عُنُقِهِ‌.3» «هر كس يك وجب از جماعت جدا شود، حلقۀ اسلام را از گردن خود گشوده است.»نمی گویند که اینها را جبهه مقابل علم کرد برای زدن علی. پاسخ مولا این بود که حدیث رسول خدا را کامل نقل کنید: او در پاسخ به سوال «وقد سُئلَ‌: ما جَماعةُ‌ اُمّتِكَ؟» فرمود «مَن كانَ علىٰ الحقِّ وإنْ كانوا عَشرَةً‌.»4. «جماعت امّت تو چيست‌؟ - آنان كه بر حق باشند هر چند ده نفر باشند» رسول خدا فرمود «مَنْ فَارَقَ جَمَاعَةَ الْمُسْلِمِينَ فَقَدْ خَلَعَ رِبْقَةَ الْإِسْلَامِ مِنْ عُنُقِهِ قِيلَ يَا رَسُولَ اللَّهِ وَ مَا جَمَاعَةُ الْمُسْلِمِينَ قَالَ جَمَاعَةُ أَهْلِ الْحَقِّ وَ إِنْ قَلُّوا.»5 «...رسول خدا فرمود: جماعت امّت من، همان اهل حقّند هر چند شمارشان اندك باشد»و خود امیرالمومنین اینطور فرمود «الإمامُ عليٌّ عليه السلام - وقد سُئلَ عن تفسيرِ السُّنّةِ والبِدْعةِ والجَماعةِ والفُرْقةِ -: السُّنَّةُ - واللّٰهِ - سُنّةُ محمّدٍ صلى الله عليه و آله، والبِدعَةُ ما فارَقَها، والجَماعةُ - واللّٰهِ - مُجامَعَةُ أهلِ الحقِّ وإنْ قَلُّوا، والفُرْقةُ مُجامَعَةُ أهلِ‌الباطلِ وإنْ كَثُروا.»6 «امام على عليه السلام - در پاسخ به پرسش از معناى سنّت، بدعت، جماعت و تفرقه - فرمود: - به خدا سوگند - سنّت همان سنّت محمّد صلى الله عليه و آله است و بدعت، آنچه از آن جدا باشد و به خدا قسم جماعت، همدست شدن با اهل حق است هر چند اندك باشند و تفرقه همدستى با اهل باطل است هر چند بسيار باشند»
undefinedمی گویند هارون هم در غیبت موسی با سامری امت وحدت کرد! نمی گویند که او ایستادگی کرد تا آنجا که نزدیک بود به قتل برسد7. وقتی امر، دائر مدارِ شهادت و از بین رفتن کل جریان، یا وفاق مقطعی تا اتمام وعده ی 30 شبه ی موسی و بازگشت او شد، دومی را برگزید.
undefined وحدت همواره محوری لازم دارد.اگر این محور، سیاستهای ظریفانه ی سیاست مدارانی باشد که پروژه ی سالهای طولانیشان از معاهده 598 تا امروز عادی سازی رفتار ایران و هضم این بازیگر نامتعارف در نظم و انتظامات جهانی بوده است، آنچه واجب است جدایی از این وحدت است.
پ.ن -------------------------1- كنز العمّال: 10312- نهج الفصاحة، ص: 433 ؛ كنز العمّال: 202423- الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏1، ص: 405 ؛ كنز العمّال: 10354- معاني الأخبار: 2/154.5- الأمالي( للصدوق)، النص، ص: 3336- كتاب سليم بن قيس الهلالي، ج‏2، ص: 964؛ كنز العمّال: 1644؛ بحار الأنوار: 23/266/27- قالَ ابْنَ أُمَّ إِنَّ الْقَوْمَ اسْتَضْعَفُوني‏ وَ كادُوا يَقْتُلُونَني‏ (اعراف:150)


---------------------------------------------بینات - حرفهای روشن قرآنی برای امروزundefined بله | ایتا

۱۹:۱۰

thumnail
#سید_جواد_هاشمی#بانکداری_ربوی


---------------------------------------------بینات - حرفهای روشن قرآنی برای امروزundefined بله | ایتا

۲۰:۲۵

thumnail
آنهایی که هنوز در خوابِ «نیفتادن در تله جنگ» هستند با لگد اسراییل در تهران از خواب بیدار میشوند.
بعد از غزه و لبنان نوبت ماست!شک نکنید‌.
#شعام#انتقامـهنیه


---------------------------------------------بینات - حرفهای روشن قرآنی برای امروزundefined بله | ایتا

۳:۵۱

thumnail
سید زنده باشد یا نباشد...
با تداوم خط غیرالهی «صبر استراتژیک» که بزک شده ی همان «عقب نشینی در برابر دشمن» است گام بعدی شخم‌ زدن لبنان، فعال شدن معارضین سوری و ویرانی مجدد دمشق و حمله به ایران است.آقایاناگر به سرعت به میدان ورود نکنید یعنی یا خوابید‌، یا ظریفانه معامله کرده اید...
#شعام
---------------------------------------------بینات - حرفهای روشن قرآنی برای امروزundefined بله | ایتا

۷:۲۱

بنظرم ایران قصد دارد پای اسرائیل را به جنگ بکشاند.
نتانیاهو باید باهوش باشد و وارد تله جنگ نشودundefined

۱۸:۳۷

گویا یمن زنگ‌ زده ایران رو دعوت به خویشتن داری کرده !

۱۸:۴۷

برخی منابع می‌گویند ایران در حال انتقام برخی پیامبران که به دست بنی اسرائیل کشته شدند هم هست. undefinedundefined

۱۸:۵۱

thumnail
لَّقَدۡ رَضِيَ ٱللَّهُ عَنِ ٱلۡمُؤۡمِنِينَ إِذۡ يُبَايِعُونَكَ تَحۡتَ ٱلشَّجَرَةِ فَعَلِمَ مَا فِي قُلُوبِهِمۡ فَأَنزَلَ ٱلسَّكِينَةَ عَلَيۡهِمۡ وَأَثَٰبَهُمۡ فَتۡحࣰا قَرِيبࣰا (فتح ۱۸)بیعت مجنونانه ی مومنین با پیامبر در هولناک ترین شرایط تاریخ اسلام بود که «فتح» را به ثمر نشاند.#بیعت#مردـمیدان
---------------------------------------------بینات - حرفهای روشن قرآنی برای امروزundefined بله | ایتا | ویراستی

۱۷:۰۲

thumnail
وَقَٰتِلُواْ فِي سَبِيلِ ٱللَّهِ ٱلَّذِينَ يُقَٰتِلُونَكُم (بقره ۱۹۰)
... الْحُرُمَاتُ قِصَاصٌ فَمَنِ اعْتَدَى عَلَيْكُمْ فَاعْتَدُوا عَلَيْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَى عَلَيْكُمْ ... (بقره ۱۹۴)

فریب متفکرنمایان را نخوریم.حکم قرآن پاسخ متقابل است.زبونی کنونی دشمن نتیجه پاسخهای محکم قبلی است.

---------------------------------------------بینات - حرفهای روشن قرآنی برای امروزundefined بله | ایتا | ویراستی

۷:۰۱

Ayatollah YazdanPanah.mp3

۱۸:۳۳-۳.۵۹ مگابایت
undefined استاد یزدان پناه : این راهی که شما میروید برای نفی جنگ، جنگ را به خانه ما می آورد.

undefined بعضی ها اینطورند حتی لازم باشد بجنگند هم نمی جنگند. اینها خلاف صراحت و واضحات و بینات قرآنی است. undefinedبرخی نه اینکه در شرایطی که دست بسته است کار نمی کنند، بلکه حتی شرایط آماده را خراب می کنند.undefinedبرخی حرفها مثل «با دشمنان مدارا» پیام ضعف است، و اصلا از سر حکمت نیست. undefinedاینها نه اینکه در تصمیم گیری ها نیستند، بلکه در شورای عالی امنیت ملی هم اثرگذارند، برخی از اینها در مصادر امور قرار گرفته اند. اینها دارند به رهبر تحمیل می کنند، و دست را زیر سنگ می برند.undefinedاینکه در در وعده صادق خلل ایجاد می کنید، بعدا باید چوبش را بخوریم ها... نگید نگفتید.undefinedعقلانیت شیعی اینطور نیست، عقلانیت سکولار اینها را به اینجا رسانده، خط نفاق هم درونشان هست.

undefined باور کنید، داستان امیر المؤمنین یادم می آید، و اینکه کنار خیمه معاویه مالک را برگرداندند...




---------------------------------------------بینات - حرفهای روشن قرآنی برای امروزundefined بله | ایتا | ویراستی

۱۸:۵۴