بله | کانال حکمرانی و اقتصاد | مرکز راهبری برهان
عکس پروفایل حکمرانی و اقتصاد | مرکز راهبری برهانح

حکمرانی و اقتصاد | مرکز راهبری برهان

۷۷۶عضو
thumbnail

۱۲:۳۱

thumbnail

۱۲:۳۱

thumbnail

۱۲:۳۱

thumbnail

۱۲:۳۱

بازارسال شده از محسن قنبریان
thumbnail
undefined ارتجاع بانکی!
• بازرگان (نخست وزیر موقت):"هموطنان عزیز از آنجایی که بانک‌های خصوصی #وضع_نامساعد زیان‌باری پیدا کرده بودند، دولت لازم دانست برای حفظ حقوق و سرمایه‌های ملی و به منظور تضمین پس‌اندازهای مردم و جلوگیری از اتلاف سپرده‌ها مدیریت کلیه بانک‌های خصوصی را بر عهده گیرد. به این وسیله به اطلاع عموم می‌رسانم که با تصویب شورای انقلاب اسلامی کلیه بانک‌های کشور از تاریخ ۱۷خرداد۵۸ ملی اعلام گردید، به این ترتیب کلیه بانک‌ها در اختیار دولت و متعلق به ملت بوده، سپرده‌ها و پس‌انداز‌ها تضمین می‌شود".
• قانون ملی شدن بانکها/‌ مصوب۵۸.۳.۱۷: برای حفظ حقوق و سرمایه‌های ملی و به کار انداختن چرخهای تولیدی کشور و تضمین سپرده‌ها و پس‌اندازهای مردم در بانکها ضمن‌قبول اصل مالکیت مشروع مشروط و با توجه به:- نحوه تحصیل درآمد بانکها و انتقال غیر مشروع سرمایه‌ها به خارج- نقش اساسی بانکها در اقتصاد کشور و ارتباط طبیعی اقتصاد کشور با مؤسسات بانکی- مدیون بودن بانکها به دولت و احتیاج آنها به سرپرستی دولت.- لزوم هماهنگی فعالیت بانک‌ها با سایر سازمانهای کشور- لزوم سوق دادن فعالیت در جهت اداری و انتفاعی اسلامی‌از تاریخ تصویب این قانون کلیه بانکها ملی اعلام می‌گردد و دولت مکلف استبلافاصله نسبت به تعیین مدیران بانکها اقدام نماید.
undefined پ.ن:یکبار "با توجه به:..." را بخوانید!حال امروزمان نیست؟!
بانک خصوصی را نه انقلابی های تحت تاثیر کمونیست(!) که راست ترین دولت ج.ا ملی کرد! اما بعد، از دنده چپِ انقلابی، راست گرایانی برخواستند و ارتجاع به گذشته را رقم زدند!
محسن قنبریانundefined @m_ghanbarian

۶:۲۶

thumbnail
نشست علمی «جایگاه دین در نظام مالی اسلام» با ارائه محمدهادی انصاری پور و حضور اساتید و پژوهشگران حوزه اقتصاد اسلامی در تاریخ 4بهمن1403 در مرکز راهبری برهان برگزار شد. انصاری پور در این نشست به تبیین نقش دین در نظام مالی اسلام پرداخت و توضیح داد که برخلاف نظام‌های مالی مدرن که بر بدهی استوارند، اقتصاد اسلامی بر انفاق، تجارت و مشارکت مالی تأکید دارد. وی با اشاره به آیات و روایات، بیان کرد که در ادله شرعی بر پرهیز از بدهی به‌عنوان عامل مشکلات فردی و اجتماعی و مایه نقصان در دینداری انسان تأکید بسیار شده است.
در ادامه، محدودیت‌های عقود دین‌محور در بازار اسلامی بررسی شد. انصاری پور به ممنوعیت‌هایی نظیر بیع دین به دین، افزایش مهلت بدهی در برابر سود بیشتر، اخذ مازاد در قراردادهای ضمان و ممنوعیت اخذ مازاد در تنزیل دین اشاره کرد و توضیح داد که این محدودیت‌ها نشان می‌دهد که تأمین مالی از طریق بدهی نمیتواند شکل دهنده روابط اصلی و محوری در یک بازار بزرگ اسلامی باشد. دین تنها در شرایط اضطراری مجاز شمرده شده است. از نظر وی، نظام مالی اسلام بیشتر بر دارایی‌های واقعی و عقود مشارکتی استوار است.
در بخش پایانی، داوران نشست نظرات خود را بیان کردند. حجة الاسلام رضایی با استناد به سیره پیامبر (ص) و فقه اسلامی، عقود دین‌محور را جایز دانستند و نهی وارد شده در روایات را صرفاً ارشادی برشمرد. در مقابل، حجة الاسلام مادرشاهی تأکید کردند که کراهت بدهی بیشتر ناظر به روابط فردی است و در لایه ی طراحی نظام مالی کلان می توان قائل به ممنوعیت محوریت بدهی شد. این نشست با پرسش و پاسخ حاضران به پایان رسید و مورد استقبال علاقه‌مندان قرار گرفت.


-----------------------------------------------------------undefined گروه حکمرانی و اقتصاد | مرکز راهبری برهانبله | ایتاundefined مرکز راهبری برهانبله | ایتا | سایت

۸:۱۶

thumbnail

۸:۱۶

thumbnail

۸:۱۶

thumbnail

۸:۱۶

thumbnail

۸:۱۶

thumbnail
undefined کتاب «تضمین ریسک و تسهیم ریسک» حائز رتبه سوم در جشنواره علامه حلی گردید.
undefined کتاب «تضمین ریسک و تسهیم ریسک» در یازدهمین دوره جشنواره علامه حلی در بخش کتابهای منتشره در حوزه اقتصاد اسلامی حائز رتبه سوم گردید.
undefined چکیده ای از مباحث این کتاب به شرح زیر است: undefinedتبيين نقش ريسك و مخاطره در درآمدزايي يكي از مباحث مهم و اثرگذار در حوزه مالي و بانكی اسلامي است. تخصیص منابع در بانک ها گاه از طریق قراردادهای مشارکتی صورت می گیرد که قاعدتاً بانک به عنوان صاحب سرمایه یا شریک سرمایه گذار باید مخاطره های فعالیت اقتصادی را بر عهده بگیرد. از طرفی بانک با ریسک عدم بازگشت تسهیلات در سررسیدهای مقرر مواجه است، لذا جهت تضمین سرمایه و آرامش خاطر نسبت به بازگشت منابع در سررسیدهای مقرر، قرارداد اعطای تسهیلات را با شرط ضمان عامل قرین می سازد که این شرط سوای آثار زیان بار اقتصادی از نظر شرعی هم به دلایلی همچون مخالفت با مقتضای عقد و مخالفت با شرع، باطل است. ادله ای همچون قاعده تابعيت خراج از ضمان، قاعده تابعيت منفعت از ضرر، قاعده بطلان ربح ما لم یضمن، قاعده تلازم بين منفعت و خسارت و همچنين ممنوعيت ربا از این بحث پشتیبانی میکند.
undefinedنگاشته حاضر در بخش نخست به تبیین موجز و اولیه ی قاعده ی ربح (عدم مشروعیت درآمدزایی بدون تحمل ریسک و کار)، می پردازد و برخی ادله فقهی آن را بررسی می کند و در بخش بعدی، در یک تحقیق موضوع شناسانه موارد تضمین سرمایه در قراردادهای مختلف سرمایه‌گذاری در اقتصاد ایران را شناسایی می کند.
undefinedدر گامهای بعدی با بررسی تفصیلی قاعده فقهی مذکور و یافتن اثرات حقوقی آن در حوزه های مختلف قراردادهای اقتصادی، میتوان باب جدیدی را در مساله نسبت بین سرمایه، سود و ریسک گشود که اثرات شگرفتی بر اقتصاد میگذارد.


-----------------------------------------------------------undefined گروه حکمرانی و اقتصاد | مرکز راهبری برهانبله | ایتاundefined مرکز راهبری برهانبله | ایتا | سایت

۱۳:۵۱

بازارسال شده از مرکز راهبری برهان
thumbnail
undefined بسم الله الرحمن الرحیم
undefinedمرکز راهبری برهان برگزار می کند:
undefinedدوره معرفتی قرآنی ربانیون موضوع «جهاد و مقاومت»«ویژه طلاب و دانشجویان سراسر کشور»

undefinedباحضور اساتید برجسته قرآنی حجج اسلام: undefined استاد عابدینی undefinedاستاد قاسمیان undefinedاستاد حاجی ابوالقاسمundefined استاد صبوحی undefined استاد بهجت پورundefined استاد نجف لکزایی undefined استاد رهدار

با دوره مذکور بیشتر آشنا شوید



undefinedمخاطب هدف این دوره دانشجویان و طلاب حوزه های علمیه هستند. undefinedتاریخ: روزهای ماه مبارک رمضان undefinedزمان: ساعت 14:00 لغایت 15:00

undefinedلینک ثبت‌نام: undefined  ربانیونundefined برای دریافت لینک حضور در جلسات به ما در کانال مرکز راهبری برهان بپیوندید.
undefinedجهت اطلاع از طرح می‌توانید با شماره 09231056164 تماس گرفته و یا به آیدی ربانیون ایتا I ربانیون بله پیام ارسال نمائید.
-------------------------------------------------undefined مرکز راهبری برهانبله  | ایتا

۱۷:۴۴

undefined سرمایه گذاری در تولید یا خرید طلا؟
undefined فکر میکنید کل پولی که مردم در طلاآنلاین ها صرف خرید طلا کرده اند چقدر است؟طبق گفته مسئولین حدود 1.5 تن طلا از سوی پلتفرمها به بانک کارگشایی سپرده شده که حدود 80 درصد از طلای فروخته شده توسط پلتفرمها است. با یک محاسبه حدودی و دست بالا میتوان ارزش کل این دارایی که تا کنون توسط مردم خریداری شده را در ابعاد حدود 10 همت تخمین زد. نهایتا 5.7 همت وجوه سرمایه گذاری شده در صندوقهای طلای بورسی را هم به این عدد اضافه کنید. چیزی تکان نمیخورد.
گمان میکنید کل نقدینگی ای که وارد سکوهای تأمین مالی جمعی شده و احتمالا سرمایه در گردش برخی کسب و کارها را فراهم کرده چقدر است؟ عددی حدود 7 همت.
حالا این اعداد را مقایسه کنید با حجم تسهیلات اعطایی بانکها در 10 ماهه نخست سال 1403، عددی بالغ بر 5000 همت.معادله روشن است. اعدادی که مردم در تخصیص آن نقش جدی دارند در مقایسه با حجم تسهیلات اعطایی بانکها تقریبا به صفر میل میکند.
بخواهیم یا نخواهیم واقعیت این است که بخش تأمین مالی در اقتصاد ایران را بانکها مدیریت میکنند نه مردم. نقش مردم چه هنگامی که برای دریافت خودرو ثبت نام میکنند چه زمانی که به طلا آنلاینها یا صرافی های رمز ارز هجوم می برند و چه حتی پولی که در بانکها سپرده میکنند به صفر میل میکند.
undefined پس در این میان رهبری چه چیزی را دنبال میکنند؟مساله اصلی رهبری که سالیانی است دنبال میکنند و در بیانات مختلف گفته اند ورود مردم به اقتصاد و نقش آفرینی جدی آنان در اقتصاد است. در واقع آنچه نسخه نجات بخشی است که رهبری به دنبال آن هستند مدیریت مستقیم دارایی های مردم توسط خودشان است. عددی که ابعاد آن در حد و اندازه 8000 همت شبه پول انباشته شده در بانکها است که با سود ثابت 20 درصدی بانکها در اقتصادی که تورم 40 درصدی دارد عملا در حال زیان دهی است. این وجوه امروزه تحت مدیریت بانکها است و البته محصول و ثمره ی مدیریت بانکها نیز بر همگان روشن است.
undefined ریشه مشکل و ریشه اصلاح اینجاست که برخلاف مکانیزم سود ثابت تضمینی در بانکها، سرمایه اختصاص داده شده به بخشهای مختلف تولیدی یا خدماتی می بایست متناسب با بازدهی همان بخشها به رشد یا افول برسد. تنها در این صورت است (که این همان سرمایه گذاری غیرربوی است) که رشد سرمایه و رشد تولید به صورت همسان و هماهنگ عمل خواهد کرد و اتصال بخش پولی و بخش واقعی برقرار می شود.
undefined سال 1404اگر بخواهیم پیشنهادی در راستای نگاه رهبری و در ابعاد کلان ارائه بدهیم میتوان بانکهای عامل را به ارائه اوراق گواهی سپرده سرمایه گذاری خاص به شیوه مشارکت واقعی (PLS) تشویق کرد. بانکها می بایست نیازهایی را از سمت بخش واقعی و تولیدی کشور شناسایی کنند و سپس منابع مردم را از طریق این اوراق جذب کنند و بدون وارد کردن در استخر مشاعِ منابع بانکی آن را به تولید اختصاص دهند. سود حاصله به همان مقداری که در واقعیت شکل گرفته است می بایست بین صاحبان اوراق و شرکتهای ذی نفع توزیع شود.اما به نظر میرسد با مدلهایی که در اذهان سیاستگذاران رسوخ یافته است سال 1404 را باید سال رونق گیری نسبی پلتفرمهای تأمین مالی جمعی دانست. امری که برای سیاستگذار ساده و سهل الوصول است. اما می بایست توجه کرد که رونق دهی این سکوها هر چند گام مثبتی است اما در عاقبت خود تفاوت چندانی با رونق دهی یک بانک کوچک که با نرخ سود بین 50 تا 60 درصد کار میکند ندارد و خدمتی به هدف ترسیمی مورد نظر رهبر انقلاب نخواهد کرد.شاید به همین دلیل هم رهبری بعد از چند بار موضع گیری در خصوص مدیریت نقدینگی در اقتصاد کشور حالا دست به دامن مردم شده اند و به یک معنا از بانکها ناامید گشته اند.
undefined ماما در این جهت طبق فهم و توان خودمان قدمهایی را در سال 1403 برداشته ایم و سعی کرده ایم در زمینه هدایت سرمایه های خرد مردمی در جهت تولید و ارائه خدمات سرمایه گذاری مولد به علاقه مندان و همچنین برقراری ارتباطات لازم با سیاستگذاران تلاشهایی انجام دهیم که ان شا الله در سال 1404 نیز ادامه خواهد یافت.

undefined*هادی انصاری*
-----------------------------------------------------------undefined گروه حکمرانی و اقتصاد | مرکز راهبری برهانبله | ایتاundefined مرکز راهبری برهانبله | ایتا

۱۳:۵۳

thumbnail
تمدید مهلت پذیرش سطح 4 اقتصاد اسلامی
موسسه آموزش عالی حوزوی مشکات از میان برادران طلبه واجد شرایط، در سال تحصیلی 1404-1405 ثبت نام می‌نماید:
فعالیت‌ها:undefined ارتباط وثیق با متون اصیل قرآن و روایات در حوزه فکری اقتصاد اسلامیundefined آشنایی با دیدگاههای اقتصادی متفکران جبهه انقلاب اسلامیundefined آشنایی و همکاری با فعالین انقلابی میدان در اقتصاد ایرانundefined ارائه دروس تخصصی اقتصاد متعارف (به عنوان پیش‌نیاز اقتصاد اسلامی)undefined ارائه دروس تخصصی اقتصاد اسلامی سطح 4 حوزه علمیه قم


مزایا:undefinedدریافت مدرک معتبر سطح ۴ اقتصاد اسلامی مرکز مدیریت حوزه علمیه قمundefinedامکان همکاری در پروژه‌های پژوهشی-عملیاتی اندیشکده دینا و اندیشکده برهان در حوزه حکمرانی اقتصادی

شرایط:undefinedاتمام پایه ۱۰ حوزه علمیهundefinedقبولی در آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی
مهلت ثبت نام: یکشنبه 24 فروردین 1404
جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 09177217758 تماس حاصل فرمایید.


-----------------------------------------------------------undefined گروه حکمرانی و اقتصاد | مرکز راهبری برهانبله | ایتاundefined مرکز راهبری برهانبله | ایتاundefined موسسه آموزش عالی حوزوی مشکاتبله | سایت.

۲۰:۵۱

بازارسال شده از بینات | هادی انصاری
thumbnail
دیروزبا یک شرکت تولید کننده تجهیزات پزشکی جلسه داشتم.دانش بنیان بود.۱۰۰درصد تولیدش داخلی بود.سرمایه در گردش میخواست. ۱۰ میلیارد.۵۰درصد بازار دستش بود اما نگران از فروش آینده اش...یکی ارز ۲۸ تومنی که رقیبش با آن واردات میکرد و یکی تأخیر شدید پرداخت مشتری های دولتی باعث شده بود پول کم بیاورد...گفتم از کراودها پول بگیر. گفت گفته اند شرعا گیرهایی دارد. راست می‌گفت.در به در دنبال بود که جلوی تخصیص ارز ترجیحی به حوزه کاریش گرفته شود.در ذهنم دوراهی تخصیص ارز جهت کاهش قیمت تمام شده برای مردم، یا قطع ارز ترجیحی و تقویت تولید داخلی جولان میداد.پیرمرد میگفت جایی که تولید داخلی هست، دولت نباید بازار را خراب کند.حمایت را باید بدهند به انتهای زنجیره، بدهند به مردم یا حداکثر به بیمه ها.
#سرمایه_گذاری_برای_تولید
---------------------------------------------بینات - حرفهای روشن قرآنی برای امروزundefined بله | ایتا | ویراستی

۸:۲۲

بازارسال شده از بینات | هادی انصاری
thumbnail
شرکتی است که محصولات Hi-Tech در حوزه انرژی تولید میکند.محصول رقبای داخلیش با قیمت مشابه و کیفیت بسیار ضعیف تر عرضه میشود.قابلیت های فنی محصول رقیب خارجی او هم خیلی کمتر است.علی القاعده در وانفسای وضعیت انرژی در ایران باید سهم‌خوبی از بازار را داشته باشد.اما‌ در حال ورشکستگی است...چند بار تا حالا سرمایه جذب کرده.اما باز سرپا نشده.فکر میکنید چرا؟چون مدیرانش صرفا دانشمندانی خوش فکر هستند.بازاریابی بلد نیستند. فروش بلد نیستند.و اغراق نیست اگر بگویم این مشکل از اصلی ترین مشکلات شرکتهای دانش بنیان است.پیرمرد کمکشان کرده. اصلا خودش در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده ولی جواب نداده. می‌گوید سرمایه گذاری کردن مثل طبابت، عملی بالینی است.همیشه سرمایه‌گذاری برای یک کسب وکار جواب نیست. گاهی باید گذاشت سرش به سنگ بخورد تا مدلش را اصلاح کند. وگرنه با مسکن فقط بیماری اش تشدید میشود.
#سرمایه‌گذاری‌_برای‌_تولید
---------------------------------------------بینات - حرفهای روشن قرآنی برای امروزundefined بله | ایتا | ویراستی

۷:۲۵

بازارسال شده از مرکز راهبری برهان
thumbnail
undefinedخبر : کتاب ساختار جامعه اسلامی در قرآن به زیور طبع آراسته شد.
undefined این کتاب که توسط امیرحسین صفاریان و محمد هادی انصاری‌پور نگارش شده است در قالب مجموعه آثار ترویجی برهان به چاپ رسید.
undefinedآنچه در این کتاب میخوانید:undefinedساختار اجتماعی به منزله قالبها و سخت افزارهایی است که بخش عمومی جامعه را ساماندهی میکند. قالبهایی که روابط و مناسبات مردم را با یکدیگر و با حاکمیت و نظام سیاسی تنظیم می نماید. از منظر حکمرانی این ساختارها از این جهت که برای اعضای خود قدرت آفرین هستند و می توانند آنان را در عرصه جامعه صاحب رأی واقعی و توانمند کنند بسیار حائز اهمیت می باشند و هر چه جدی‌تر و اثرگذارتر باشند نقش مردم در حکمرانی نیز پررنگ‌تر خواهد بود. در مدل حکمرانی اسلامی ساختار اجتماعی قوی و با نفوذی وجود دارد که در عین حال که با ساختار سیاسی و دستگاه امامت نسبت تولّی برقرار میکند اما به هیچ عنوان در معادلات سیاسی اجتماعی جامعه اسلامی منفعل نیست و به عنوان عنصری کاملا فعال و اثرگذار و بلکه موتور محرکِ پیشرفت جامعه اسلامی در عرصه‌های گوناگون نقش آفرینی میکند و به معنای واقعی کلمه مردم سالاری دینی را به منصه ظهور می رساند.در این کتاب، ساختار اجتماعی مطلوب از نظر قرآن کریم مورد بررسی قرار میگیرد و با استفاده از تحلیل آیات و سیاقهای مربوطه از قرآن کریم با روش قرآن به قرآن و محوریت تفسیر المیزان سعی میشود اثبات شود که آنچه برای قرآن در شکل دهی ساختار اجتماعی در درجه اول مورد اهمیت و اهتمام است جامعه سازی بر محور شبکه‌های خویشاوندیِ مومنان و سپس حلقه های بعدی نظام اجتماعی است. امری که در صورت تحقق، هم نظام اجتماعی مردمی را ساماندهی میکند و هم بستر مناسبی برای سپردن بسیاری از امور به مردم را فراهم می آورد و درنهایت مردم سالاری دینی را تسهیل می نماید.

-----------------------------------------------------------undefined گروه حکمرانی و اقتصاد | مرکز راهبری برهانبله | ایتاundefined مرکز راهبری برهانبله | ایتاundefined موسسه آموزش عالی حوزوی مشکاتبله | سایت.

۱۲:۵۰

بازارسال شده از اطلاع رسانی مدرسه علمیه کریمه اهل بیت سلام الله علیها
thumbnail
undefined سلسله جلسات تفسیر قرآن
undefined استاد حجت‌الاسلام والمسلمین قاسمیان
undefined یکشنبه ها بعد از صلاة ظهرین
undefined حوزه علمیه کریمه اهل بیت
undefined کاری از دارالقرآن حوزه علمیه کریمه اهل بیت

۱۸:۲۵

بازارسال شده از جامعه اندیشکده‌ها
thumbnail
undefined تضمین ریسک و تسهیم ریسک در نظام بانکی
undefined تبیین نقش ریسک و مخاطره در درآمدزایی یکی از مباحث مهم و اثرگذار در حوزه مالی و بانکی اسلامی است. مشروعیت درآمدزایی ریسک و مخاطره را می توان با روش کشفی شهید صدر و با استفاده از تحلیل روبناهایی همچون قاعده تابعیت خراج از ضمان، قاعده تابعیت منفعت از ضرر، قاعده بطلان ربح ما لم یضمن (عدم استحقاق سود از مالی که ضمانش به عهده دیگری است)، قاعده تلازم بین منفعت و خسارت و همچنین ممنوعیت ربا استخراج کرد. این روبناها بیانگر رابطه مثبت بین تغییرات ریسک و مخاطره با تغییرات عایدی از دیدگاه فقه امامیه است. از این رو بررسی ادله فقهی و نقش آن ها در اقتصاد ایران امری مهم و ضروری است.
کلیدواژگان: نظام بانکی
undefined این مطالعه در مرکز راهبری برهان توسط محمدهادی انصاری پور با همکاری محمد خلیلی و سید محسن روحانی در سال ۱۴۰۱ انجام شده است.


undefined متن کامل پژوهش:undefined https://iranthinktanks.com/Research1180
#اقتصاد#بررسی_تحلیل
undefined جامعه اندیشکده‌ها در وب I بله I تلگرام

۸:۱۶

بازارسال شده از خانه اندیشه‌ورزان
thumbnail
undefined سومین شماره مسئله منتشر شد
undefined گروه نشریات جامعه اندیشکده‌ها به‌همت مرکز راهبری برهان با حمایت خانه اندیشه‌ورزان منتشر‌ کرد.
undefined تسهیم ریسک | جایگاه ریسک در اقتصاد؛ از بحران‌های نظام تضمینی تا افق‌های نوین اقتصاد مشارکتی
undefined با حضور اندیشه‌ورزانه:غلامرضا مصباحی‌مقدم، عباس میرآخور، احمدعلی یوسفی، حسن آقانظری، رسول بخشی دستجردی، کمیل قنبرزاده، محمد همایون، ابوالقاسم توحیدی‌نیا، نسیم نیکلاس طالب، مرتضی زمانیان، نوید نظری، محمد تعظیمی‌فر، سیدرضا حسینی، محمدحسین قمری، حمزه قطبی‌نژاد، مهدی دیداری، محمدهادی انصاری‌پور، مسعود میرعارفین، حسین ابوئی، عباس یعقوب‌زاده مجرد، مهدی شایق، سجاد محمدی، حامد دهقانی، محمد خلیلی و سالار آرام.
undefined درباره این شماره:تسهیم ریسک، بازاندیشی در منطق امنیت اقتصادی است؛ عبور از اقتصاد تک‌سود و تک‌ضررر به‌سوی نظمی که در آن «خطر»، «فرصت» و «مسئولیت» میان همه کنشگران تقسیم می‌شود. وقتی جهان نظر و عمل، نسبت خطرپذیری و توسعه را مبرهن نشان می‌دهند؛ به تسهیم ریسک نه‌تنها نظریه مالی، بلکه باید به‌عنوان رویکردی تمدنی برای بازسازی اعتماد، همکاری و تاب‌آوری نگاه کرد.آنچه در این مجلد گرد آمده، مروری است بر ریشه‌های فکری، سازوکارهای نهادی و تجربه‌های بومی تسهیم ریسک در ایران؛ از فقه و سیاست‌گذاری تا بازار و زندگی روزمره. این مجموعه تلاشی است برای گشودن گفت‌وگو درباره چگونگی تقسیم مسئولیت‌ها و منافع، به‌جای هراس و فرار از ریسک. در این گفت‌وگو شریک شوید:
undefined اطلاعات بیشتر و نحوه دریافت نسخه فیزیکی مجله
undefined دانلود مستقیم نسخه الکترونیکی مجله
#اطلاعیه#نشریات#محتوا
undefined خانه اندیشه‌ورزان را در بله | ایتا | روبیکا | تلگرام دنبال کنید!

۶:۵۲