#کتاب#هفته_کتاب#بخوانیم_برای_ایران#کانون_اندیشه_جوان
۸:۰۴
#کتاب#هفته_کتاب#بخوانیم_برای_ایران#کانون_اندیشه_جوان
۱۱:۲۴
#کتاب#هفته_کتاب#بخوانیم_برای_ایران#کانون_اندیشه_جوان
۱۵:۵۳
#کتاب#هفته_کتاب#بخوانیم_برای_ایران#کانون_اندیشه_جوان
۱۷:۳۱
#کتاب#هفته_کتاب#بخوانیم_برای_ایران#کانون_اندیشه_جوان
۱۳:۳۹
#کتاب#هفته_کتاب#بخوانیم_برای_ایران#کانون_اندیشه_جوان
۱۷:۴۸
#پیشنهاد_اندیشهورزان
حبیب رحیمپور ازغدی _ پژوهشگر و نویسنده حوزه فلسفه تعلیم و تربیت
کانـون اندیـشـه جـوان کتابهای زیادی در زمینه مطالعات تربیتی منتشر نکرده اما در میان همین اندکشمار، «تربیت سکولار» اثری است خواندنی. کتاب شامل گفتوگوهای سیدنقی موسوی است با اندیشوران ارزشـمندی از قبیل خسـرو باقری، حمیـد پارسانیا، جمیله علمالهدی و علیرضا اعرافی.
بدیهی است که گذر از مسائل ناظر به ظهور سکولاریته، بهویژه در تربیت رسمی، نیازمند فلسفهورزی مستمر و بنیادیتری است؛ پس کانون به بیراهه نرفته اگر در دوره نوینش، راه را در گفتوگو با اندیشمندانی مانند چارلز تیلور، الوین پلنتینگا و جان میلبنک ادامه دهد.
برای خرید کتاب تربیت سکولار از دیدگاه صاحبنظران کلیک کنید.
#کتاب#هفته_کتاب#بخوانیم_برای_ایران#کانون_اندیشه_جوان
@canoon_ir
#کتاب#هفته_کتاب#بخوانیم_برای_ایران#کانون_اندیشه_جوان
۸:۳۰
#کتاب#هفته_کتاب#بخوانیم_برای_ایران#کانون_اندیشه_جوان
۱۲:۵۴
#کتاب#هفته_کتاب#بخوانیم_برای_ایران#کانون_اندیشه_جوان
۱۴:۴۴
#کتاب#هفته_کتاب#بخوانیم_برای_ایران#کانون_اندیشه_جوان
۸:۱۴
#کتاب#هفته_کتاب#بخوانیم_برای_ایران#کانون_اندیشه_جوان
۱۳:۴۸
#پیشنهاد_اندیشهورزان
پیوند دیپلماسی و میدان علوم انسانی
زهرا شمیرانی _ عضو شورای سردبیری روزنامه فرهیختگان
«توصیف آکادمیای بینالمللی علوم انسانی» را میتوان یکی از معدود تلاشهای نهاداندیش ایرانی برای پیوند دادن مطالعات سیاست علم، فلسفه علوم انسانی و دیپلماسی فرهنگی دانست. این مجموعهمقالهها تلاشی است برای طراحی نقشه و هندسه معرفتیِ جدید برای حضور ایران در علوم انسانی جهانی: از بازشناسی نسبت اسلام و غرب تا نقد ساختار دانشگاهها و طرح راهبردی برای دیپلماسی علمی.
از دید آکادمیک، نقطه قوت کتاب در آرایش موضوعی آن است: حرکت از بازنمایی اسلام در غرب تا آسیبشناسی نهادی ایران. این پیوستگی منطقی بهندرت در آثار مشابه دیده میشود. کتاب از حیث تنوع منابع به زبانهای گوناگون هم نمایانگر کوشش برای گفتوگویی میانزبانی است.
در مقابل، کاستیهایی نیز هست: زبان نوشتار گاه به جای تحلیل مفهومی، به توصیفات عمومی نزدیک میشود و برخی گفتارها از نظر مستندسازی و آمار دانشگاهی نیازمند تکمیل است. همچنین، فصل نهایی برغم اهمیت محتوایی، از لحاظ نظریه دیپلماسی علمی میتواند با مدلهای مقایسهای بینالمللی غنیتر شود.
برای خرید کتاب توصیف آکادمیای بین الملل علوم انسانی کلیک کنید.
#کتاب#هفته_کتاب#بخوانیم_برای_ایران#کانون_اندیشه_جوان
@canoon_ir
#کتاب#هفته_کتاب#بخوانیم_برای_ایران#کانون_اندیشه_جوان
۱۸:۰۸
۱۸:۰۸
#کتاب#هفته_کتاب#بخوانیم_برای_ایران#کانون_اندیشه_جوان
۷:۳۵
Anja.mp3
۰۷:۴۲-۱۷.۶۶ مگابایت
#کاج#آنجا#هفته_کتاب#بخوانیم_برای_ایران
۱۳:۳۶
#کتاب#هفته_کتاب#بخوانیم_برای_ایران#کانون_اندیشه_جوان
۱۷:۱۳
#فدک#کاج
۱۱:۴۲
#کاج#کتاب#خلیج_فارس#جزایر_سه_گانه#کانون_اندیشه_جوان
۱۳:۳۴
#یادداشت
خلیج فارس
نامی برای با هم بودن
رضا انصاری، پژوهشگر حوزه سیاست خارجی
«خلیج فارس» فقط یک پهنه آبی نیست؛ یکی از مهمترین مسیرهای ارتباطی و تمدنی جهان است و از هزاران سال پیش، در همه نقشهها و کتابها با همین نام شناخته شده است.
وقتی مورخان یونانی مانند هرودت، جغرافیدانان مسلمان یا نقشهنگاران اروپایی از این پهنه سخن میگویند، همواره همین نام را بهکار بردهاند. دلیلش هم روشن است: «فارس» در این نام، نه به یک قوم خاص بلکه به یک جغرافیا و تمدن اشاره دارد؛ سرزمینی که مردمان مختلفی در آن زندگی کردهاند و فرهنگ مشترکی ساختهاند. اما در دهههای اخیر، برخی تلاش کردهاند این عنوان تاریخی را تغییر دهند.
شاید به این خاطر که تصور میکردند آنها در این نامگذاری جایی ندارند و نادیده گرفته شدهاند. این جریان از دهه ۱۹۶۰ و دوره جمال عبدالناصر آغاز شد؛ کسی که تحت تأثیر موج ناسیونالیسم عربی، میخواست ... .
برای مطالعه کامل این یادداشت کلیک کنید.
#کاج#ایران#خلیج_فارس#جزایر_سه_گانه#کانون_اندیشه_جوان
@canoon_ir
نامی برای با هم بودن
#کاج#ایران#خلیج_فارس#جزایر_سه_گانه#کانون_اندیشه_جوان
۱۵:۱۶
#کاج#کتاب#ملت #دولت#حقوق#قانون_اساسی#کانون_اندیشه_جوان
۱۵:۲۴