#معرفی_مستند#مستند_بیتربیت
سالیان طولانی هست که «نقد نظام آموزشی» نُقل همه محفلهاست.احتمالا برای همه ما پیش آمده که پس از دیدن رفتارهای نابههنجاری از بچهها، سریع همه انگشت اتهام را به سمت آموزش و پرورش گرفته اند و پس از نقدهای مفصل، راهکارهایی سریع هم برای تحول در این نظام ارائه دادند.اما آیا این امر تحول، در بین بزرگان هم اینقدر جدی گرفته میشود؟
همه ما معلمان و مربیان اگر حرف از تحول نظام آموزشی باشد، ذهنمان به سمت سند تحول میرود. ولی سوال اینجاست، این سندی که اینقدر سر و صدا به پا کرد و همه منتطر شکوفایی خروجیهای آن بودیم، چرا به مرحله عمل و اجرا نرسید؟ یعنی سند قابلیت اجرایی نداشت یا...؟
مستند #بیتربیت به دلایل اجرایی نشدن این سند میپردازد. سندی که مورد بی توجهی مسئولین قرار گرفت. اما در مقابل شاهد اجرایی شدن سند ۲۰۳۰ بودیم. سندی که با قانون، فرهنگ و نظام آموزشی ما هماهنگ نبود، ولی آنقدر خوب اجرا شد که از سمت یونسکو برای اجرایی شدن این سند، از ما تقدیر شد!
با توجه به تاریخ انتشار این مستند«سال۹۹» توجه داشته باشید که همه این تحلیلها به آن زمان برمیگردد.اما اطلاعات خوبی در مورد سرگذشت این سند به بیننده میدهد.
🪴 سینما تربیت | مرکز رشد نوجوان امید فارس
https://eitaa.com/Cinematarbiyat
https://omidfamilyfa.github.io/OmidFamilyFa/
سالیان طولانی هست که «نقد نظام آموزشی» نُقل همه محفلهاست.احتمالا برای همه ما پیش آمده که پس از دیدن رفتارهای نابههنجاری از بچهها، سریع همه انگشت اتهام را به سمت آموزش و پرورش گرفته اند و پس از نقدهای مفصل، راهکارهایی سریع هم برای تحول در این نظام ارائه دادند.اما آیا این امر تحول، در بین بزرگان هم اینقدر جدی گرفته میشود؟
همه ما معلمان و مربیان اگر حرف از تحول نظام آموزشی باشد، ذهنمان به سمت سند تحول میرود. ولی سوال اینجاست، این سندی که اینقدر سر و صدا به پا کرد و همه منتطر شکوفایی خروجیهای آن بودیم، چرا به مرحله عمل و اجرا نرسید؟ یعنی سند قابلیت اجرایی نداشت یا...؟
مستند #بیتربیت به دلایل اجرایی نشدن این سند میپردازد. سندی که مورد بی توجهی مسئولین قرار گرفت. اما در مقابل شاهد اجرایی شدن سند ۲۰۳۰ بودیم. سندی که با قانون، فرهنگ و نظام آموزشی ما هماهنگ نبود، ولی آنقدر خوب اجرا شد که از سمت یونسکو برای اجرایی شدن این سند، از ما تقدیر شد!
🪴 سینما تربیت | مرکز رشد نوجوان امید فارس
https://omidfamilyfa.github.io/OmidFamilyFa/
۱۹:۰۸
شما هم اگه مستند رو دیدید،منتظر نظراتتون هستیم:@akaveh30
۱۸:۰۲
https://t.me/cinematarbiyat
برای پیوستن به کانال، از طریق لینک بالا وارد شوید.
۵:۴۸
🪴 سینما تربیت | باشگاه امید فارس
@Cinematarbiyat
۱۷:۵۷
ما معلمان، این روزها زیاد با گزارههایی همچون «بگذارید بچهها خودشان یاد بگیرند»، «شما فقط نقش راهبر و تسهیلگر داشته باشید» یا «رویکردهای آموزشی جدید همین را میگوید» مواجه میشویم.
اما در عمل، هنگام اجرای این روشها در کلاس درس با چالشهای متعددی روبهرو میشویم: زمان محدود، هزینههای بالا، نبود امکانات و وسایل کافی و مواردی از این دست.
اکنون این پرسش اساسی برای ما مطرح است: رویکرد مناسب در این شرایط چیست؟ آیا باید طبق روال گذشته، محتوای کتاب را به طور کامل و مستقیم تدریس کنیم؟ یا اگر قصد داریم یک محیط یادگیری تجربی و فعال ایجاد کنیم، این فضا را تا کجا و با چه میزانی از سرمایهگذاری باید پیش ببریم؟
با «سینما تربیت» همراه باشید تا پاسخ دکتر آزین به این پرسش را بشنوید!
🪴 سینما تربیت | باشگاه امید فارس
https://omidfamilyfa.github.io/OmidFamilyFa/
@Cinematarbiyat
اما در عمل، هنگام اجرای این روشها در کلاس درس با چالشهای متعددی روبهرو میشویم: زمان محدود، هزینههای بالا، نبود امکانات و وسایل کافی و مواردی از این دست.
اکنون این پرسش اساسی برای ما مطرح است: رویکرد مناسب در این شرایط چیست؟ آیا باید طبق روال گذشته، محتوای کتاب را به طور کامل و مستقیم تدریس کنیم؟ یا اگر قصد داریم یک محیط یادگیری تجربی و فعال ایجاد کنیم، این فضا را تا کجا و با چه میزانی از سرمایهگذاری باید پیش ببریم؟
با «سینما تربیت» همراه باشید تا پاسخ دکتر آزین به این پرسش را بشنوید!
🪴 سینما تربیت | باشگاه امید فارس
@Cinematarbiyat
۸:۰۳
سینما تربیت
ما معلمان، این روزها زیاد با گزارههایی همچون «بگذارید بچهها خودشان یاد بگیرند»، «شما فقط نقش راهبر و تسهیلگر داشته باشید» یا «رویکردهای آموزشی جدید همین را میگوید» مواجه میشویم. اما در عمل، هنگام اجرای این روشها در کلاس درس با چالشهای متعددی روبهرو میشویم: زمان محدود، هزینههای بالا، نبود امکانات و وسایل کافی و مواردی از این دست. اکنون این پرسش اساسی برای ما مطرح است: رویکرد مناسب در این شرایط چیست؟ آیا باید طبق روال گذشته، محتوای کتاب را به طور کامل و مستقیم تدریس کنیم؟ یا اگر قصد داریم یک محیط یادگیری تجربی و فعال ایجاد کنیم، این فضا را تا کجا و با چه میزانی از سرمایهگذاری باید پیش ببریم؟ با «سینما تربیت» همراه باشید تا پاسخ دکتر آزین به این پرسش را بشنوید! 🪴 سینما تربیت | باشگاه امید فارس
https://omidfamilyfa.github.io/OmidFamilyFa/ @Cinematarbiyat
🪴 سینما تربیت | باشگاه امید فارس
@Cinematarbiyat
۱۷:۴۵
🪴 سینما تربیت | باشگاه امید فارس
@Cinematarbiyat
۹:۴۰
#نقدفیلم#بچه_مردم
محمدجواد مقیمیدانشجوی علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه تهران
من ابوالفضلام؛ بچه مردم نیستم/زخمی که تا انتها ادامه داردفیلم سینمایی بچه مردم داستانی متفاوت از دنیای نوجوانانی را روایت میکند که کسی به دنبال آنها نمیگردد و این دقیقاً همان نقطه شروع ایدهی مرکزی فیلم است: گمشدههایی که باید خارج از خانه موقت خود زندگی کنند و حالا مجبورند به دنبال هویت خود بگردند تا بتوانند شخصیتی در جامعه باشند.محمود کریمی با انتخاب سوژهی نوجوانان پرورشگاهی و قرار دادن آنها در بستر تاریخیِ دهه ۴۰ تا ۶۰، سراغ موضوعی میرود که کمتر دیده شده است. فیلم بچه مردم جسارت بالایی در پرداخت به این موضوع دارد. ما در فیلم مواجهایم با این مسئله که انگار تا زمانی که نمیدانی در کجا ریشه داری بی هویت هستی و شاید آدم نیستی!داستان نسلی که از پرورشگاه به جنگ رفتند اما در تاریخ نامی از آنها نیست. این گزاره نشان میدهد که فیلم قرار است نه صرفاً قصه نوجوانان بیهویت، که قصه نوجوانانی باشد که در متن بزرگتر تاریخ ایران جای گرفتهاند.
من ابوالفضلام؛ بچه مردم نیستم/زخمی که تا انتها ادامه داردفیلم سینمایی بچه مردم داستانی متفاوت از دنیای نوجوانانی را روایت میکند که کسی به دنبال آنها نمیگردد و این دقیقاً همان نقطه شروع ایدهی مرکزی فیلم است: گمشدههایی که باید خارج از خانه موقت خود زندگی کنند و حالا مجبورند به دنبال هویت خود بگردند تا بتوانند شخصیتی در جامعه باشند.محمود کریمی با انتخاب سوژهی نوجوانان پرورشگاهی و قرار دادن آنها در بستر تاریخیِ دهه ۴۰ تا ۶۰، سراغ موضوعی میرود که کمتر دیده شده است. فیلم بچه مردم جسارت بالایی در پرداخت به این موضوع دارد. ما در فیلم مواجهایم با این مسئله که انگار تا زمانی که نمیدانی در کجا ریشه داری بی هویت هستی و شاید آدم نیستی!داستان نسلی که از پرورشگاه به جنگ رفتند اما در تاریخ نامی از آنها نیست. این گزاره نشان میدهد که فیلم قرار است نه صرفاً قصه نوجوانان بیهویت، که قصه نوجوانانی باشد که در متن بزرگتر تاریخ ایران جای گرفتهاند.
۱۹:۲۵
سینما تربیت
#نقدفیلم #بچه_مردم
محمدجواد مقیمی دانشجوی علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه تهران من ابوالفضلام؛ بچه مردم نیستم/زخمی که تا انتها ادامه دارد فیلم سینمایی بچه مردم داستانی متفاوت از دنیای نوجوانانی را روایت میکند که کسی به دنبال آنها نمیگردد و این دقیقاً همان نقطه شروع ایدهی مرکزی فیلم است: گمشدههایی که باید خارج از خانه موقت خود زندگی کنند و حالا مجبورند به دنبال هویت خود بگردند تا بتوانند شخصیتی در جامعه باشند. محمود کریمی با انتخاب سوژهی نوجوانان پرورشگاهی و قرار دادن آنها در بستر تاریخیِ دهه ۴۰ تا ۶۰، سراغ موضوعی میرود که کمتر دیده شده است. فیلم بچه مردم جسارت بالایی در پرداخت به این موضوع دارد. ما در فیلم مواجهایم با این مسئله که انگار تا زمانی که نمیدانی در کجا ریشه داری بی هویت هستی و شاید آدم نیستی! داستان نسلی که از پرورشگاه به جنگ رفتند اما در تاریخ نامی از آنها نیست. این گزاره نشان میدهد که فیلم قرار است نه صرفاً قصه نوجوانان بیهویت، که قصه نوجوانانی باشد که در متن بزرگتر تاریخ ایران جای گرفتهاند.
فیلم به لحاظ ساختاری و فرمی آغاز درخشانی دارد. فضای ابتدایی اثر واجد نوعی فانتزی پررنگ است؛ فانتزیای که بسیاری را به یاد فیلم های وس اندرسون میاندازد. برای نمونه، سکانسی که در آن شخصیت اصلی سوار بر موتور است و اتفاقات پیاپی پیرامون او رخ میدهد، واجد همان کیفیت بازیگوشیست که در آثار اندرسون دیده میشود. با این حال، تغییر لحن و ژانر در ادامه- بهویژه در سکانسهای جنگی و فانتزی نوجوانانهای که پیش چشم ما شکل میگیرد- فیلم را از جهان اندرسونی دور میکند؛ اما فرق اصلی در اینجاست که اندرسون با ایجاد فضای فانتزی جهان جدیدی را خلق میکند و داستان را در آن پردازش میکند اما کریمی اینگونه نیست و همین باعث میشود فیلم او بیشتر به آثار کارگردانی مانند ژانپیر ژونه نزدیک شود. این آغاز قدرتمند، با اتکا بر دوربین، رنگ و میزانسن، مخاطب را بیدرنگ وارد جهان نوجوانان میکند؛ جهانی که با نماهای لانگشات، نریشن نوجوان و سکانسهایی از زندگی روزمره که سعی میکنند دنیای نوجوانی در پرورشگاه را نشان دهند، ترسیم شده.میزانسنها در مرحلهی اول بهخوبی حس «حاشیهبودگی» را منتقل میکنند. مانند فصای پرورشگاه که حالا جایی برای آن ها ندارد. پس از ورود به خیابان، قابها بازتر میشوند، عمق میدان بیشتر میشودو این نشانهای از امکان رهایی است. مثلا در سکانسی که ما شخصیت ها را در یک قاب عریض پای برج آزادی میبینیم؛ که هم نماد است و هم لانگ شات بودن فضای بیشتری را به ما میدهد تا حس آزادی کنیم. برج آزادی هم معرفی شهری است که قصه در آن شکل گرفته و پرداخته میشود. این زبان بصری در هماهنگی کامل با ایدهی اصلی است؛ نوجوانانی که هویتی مستقل در بیرون از پرورشگاه برای خود ندارند، مدام در جستجو هستند، مدام نگاه میکند.اما در نیمه دوم فیلم، این زبان دچار نوسان میشود. وقتی قصه وارد فضای جنگ میشود، مسیر تغییر میکند؛ فیلم در ساختار رئال است و اما در ژانر، فانتزی. وقتی فیلم به سکانس های جبهه میرسد فانتزی فیلم ازبین میرود، فیلم کمی از ریتم میافتد. قابها بستهتر میشوند، حرکت دوربین کاهش مییابد، و فضای بصری از سبک رویایی به سبک واقعگرا بدل میشود. این تغییر گرچه از نظر درونمایه قابل درک است، اما از نظر بصری ناگهانی است و کمی فاصله میان ایده و فرم میاندازد.فیلم تا حد زیادی به ایدهی اصلی خود وفادار مانده است، نوجوانان در جستوجوی هویت و قرارگیری در تاریخ هستند. اثر با وجود نقطهضعفها، نگاهی متفاوت از زندگی بچهها و نوجوانان نشان میدهد و این یعنی فیلم توانسته مخاطب را به مواجههای با مسیر نوجوانانی ببرد که معمولاً دیده نشدهاند. پایان قابل پیشبینی و تا حدی افتادن ریتم در نیمه دوم، فیلم را از رسیدن کامل به ایده بازداشته است. اگرچه فیلم ایدهاش را دارد، اما فرماش گاهی در خدمت ایده نیست، یا عزمی که فرم باید داشته باشد، در همه لحظات بروز نکرده است.«بچه مردم» اثری است که به سوژهای مهم و کمتر دیدهشده در سینمای ایران پرداخته و با زبانی تصویری جسورانه وارد شده است. دوربینش عنصری تاثیر گذار است، نگاه کارگردان به قصه بسیار جالب است اما اگر تا آخر میتوانست فرم را حفظ کند شاید خروجی بسیار بهتری داشت. میتوان گفت این اثر «به آستانهی رسیدن» رسیده، ولی «کامل» نشده. فرم در نیمه دوم کمی عقبنشینی کرده و نتیجه این است که آنچه میتوانست تبدیل به یک اثر ماندگار بصری و مفهومی شود، حالا بیشتر به اثری دیدنی تبدیل شده است. به اصطلاح، فیلم بعد از تمام شدن، در ما آغاز نمیشود.
در نهایت، «بچه مردم» سراغ کودکی میرود که خانه ندارد، خانه ندارد یعنی انگار هویت ندارد و این باعث شده خود را از زمره آدمها خارج کند. ابوالفضل به ما میگوید تا ندانی خانهات کجاست، بچه مردمی؛ نه کسی با هویتی مستقل. در تمام فیلم ابوالفضل سعی کرد بچهی مردم نباشد، اما پایان فیلم به ما نشان داد که انگار هویت ما در آنچه میسازیم است نه آنچه که بودیم.
🪴 سینما تربیت | باشگاه امید فارس
https://omidfamilyfa.github.io/OmidFamilyFa/
@Cinematarbiyat
در نهایت، «بچه مردم» سراغ کودکی میرود که خانه ندارد، خانه ندارد یعنی انگار هویت ندارد و این باعث شده خود را از زمره آدمها خارج کند. ابوالفضل به ما میگوید تا ندانی خانهات کجاست، بچه مردمی؛ نه کسی با هویتی مستقل. در تمام فیلم ابوالفضل سعی کرد بچهی مردم نباشد، اما پایان فیلم به ما نشان داد که انگار هویت ما در آنچه میسازیم است نه آنچه که بودیم.
🪴 سینما تربیت | باشگاه امید فارس
@Cinematarbiyat
۱۹:۲۶
🪴 سینما تربیت | باشگاه امید فارس
@Cinematarbiyat
۱۷:۵۲
🪴 سینما تربیت | باشگاه امید فارس
@Cinematarbiyat
۱۸:۴۳
بدون هیچ زمینه مستعد و آماده، اتوموبیل ، یخچال و فریزر ، رادیو، سینما، تلویزیون و کامپیوتر را به جوامع خویش وارد کردهایم و حالا میخواهیم جامعهای بسازیم که با این وسایل هماهنگ باشد.
سید مرتضی آوینی
برگرفته از مقاله «زبان،سینما و تلویزیون »
سکانسی از سریال ۱۹۲۳
🪴 سینما تربیت | باشگاه امید فارس
https://omidfamilyfa.github.io/OmidFamilyFa/
@Cinematarbiyat
🪴 سینما تربیت | باشگاه امید فارس
@Cinematarbiyat
۱۷:۵۸
🪴 سینما تربیت | باشگاه امید فارس
@Cinematarbiyat
۱۶:۰۹
https://omidfamilyfa.github.io/OmidFamilyFa/
@Cinematarbiyat
۱۸:۲۰
سینما تربیت
️ سینما تربیت
اکران: انجمن شاعران مرده Dead Poets Society (1989)
جلسه هشتم - ماجرای «نظم یا خلاقیت»
با مجتبی کاوه؛ معلم و جامعهشناس
ویژهی معلمان، مربیان تربیتی و والدین دغدغهمند
همزمان با برنامه، به جهت سهولت در حضور شما، برای کودکان ۶ تا ۱۰ ساله نیز اکران انیمیشن در نظر گرفتهایم. (اطلاعات و ثبتنام کودک در لینک زیر)
تهیه بلیت: https://survey.porsline.ir/s/3HzJKwxw
پنجشنبه ۱۳ آذر
ساعت ۹:۳۰ صبح
️لطفاً چند دقیقه زودتر در پردیس سینمایی تارُخ حضور داشته باشید.
شیراز، میدان کوزهگری، پردیس سینمایی تارُخ 🪴 سینما تربیت | باشگاه امید؛ خانه هنر نوجوان فارس
https://omidfamilyfa.github.io/OmidFamilyFa/ @Cinematarbiyat
مخاطبین عزیزبا توجه به اختلال درگاه پرداخت برای تهیه بلیت، هزینه را به کارت زیر واریز و رسید را در فرم ثبتنام بارگذاری کنید.6063731116715666به نام احمدرضا کاوهمبلغ: ۶۰ هزار تومان
۸:۵۱
🪴 سینما تربیت | باشگاه امید فارس
@Cinematarbiyat
۱۴:۱۲
بازارسال شده از قلمه
#قلمه_فارس#قلمه_نوجوانان
چهاردهمین رویداد ملی آموزشی طنز قلمه ویژه استان فارس
🟠 چهرهها و استادان ملی، قلمه را در این رویداد که ویژه استان فارس برگزار میشود، همراهی میکنند.
️ رویداد آموزشی طنز قلمه ۲۷ و ۲۸ آذر ۱۴۰۴ توسط «دفتر طنز» حوزه هنری کشور، با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس و باشگاه امید برگزار میشود.
این رویداد ویژه نوجوانان (دختران و پسران ۱۵ تا ۲۰ سال) برگزار میشود.
️ علاقهمندان در استان فارس برای آگاهی بیشتر و ثبتنام کلیک کنید.
🟠 قلمه را در فضای مجازی دنبال کنید:سایت | اینستاگرام | روبیکا | ایتا | تلگرام
چهاردهمین رویداد ملی آموزشی طنز قلمه ویژه استان فارس
🟠 چهرهها و استادان ملی، قلمه را در این رویداد که ویژه استان فارس برگزار میشود، همراهی میکنند.
🟠 قلمه را در فضای مجازی دنبال کنید:سایت | اینستاگرام | روبیکا | ایتا | تلگرام
۱۷:۴۱
🪴 سینما تربیت | باشگاه امید فارس
@Cinematarbiyat
۱۸:۲۱
🪴 سینما تربیت | باشگاه امید فارس
@Cinematarbiyat
۱۷:۲۴
آنچه در حلقه هشتم سینما تربیت گذشت...
اکران فیلم سینمایی انجمن شاعران مرده
با حضور مجتبی کاوه
🪴 سینما تربیت | باشگاه امید فارس
https://omidfamilyfa.github.io/OmidFamilyFa/
@Cinematarbiyat
🪴 سینما تربیت | باشگاه امید فارس
@Cinematarbiyat
۱۵:۰۸