بله | کانال سینما تربیت
عکس پروفایل سینما تربیتس

سینما تربیت

۲۵۰عضو
thumbnail
#معرفی_مستند#مستند_بیتربیت
سالیان طولانی هست که «نقد نظام آموزشی» نُقل همه محفل‌هاست.احتمالا برای همه ما پیش آمده که پس از دیدن رفتارهای نابه‌هنجاری از بچه‌ها، سریع همه انگشت اتهام را به سمت آموزش و پرورش گرفته ‌اند و پس از نقدهای مفصل، راهکارهایی سریع هم برای تحول در این نظام ارائه دادند.اما آیا این امر تحول، در بین بزرگان هم اینقدر جدی گرفته می‌شود؟
همه ما معلمان و مربیان اگر حرف از تحول نظام آموزشی باشد، ذهنمان به سمت سند تحول می‌رود. ولی سوال اینجاست، این سندی که اینقدر سر و صدا به پا کرد و همه منتطر شکوفایی خروجی‌های آن بودیم، چرا به مرحله عمل و اجرا نرسید؟ یعنی سند قابلیت اجرایی نداشت یا...؟
مستند #بیتربیت به دلایل اجرایی نشدن این سند می‌پردازد. سندی که مورد بی توجهی مسئولین قرار گرفت. اما در مقابل شاهد اجرایی شدن سند ۲۰۳۰ بودیم. سندی که با قانون، فرهنگ و نظام آموزشی ما هماهنگ نبود، ولی آنقدر خوب اجرا شد که از سمت یونسکو برای اجرایی شدن این سند، از ما تقدیر شد!

undefinedبا توجه به تاریخ انتشار این مستند«سال۹۹» توجه داشته باشید که همه این تحلیل‌ها به آن زمان برمی‌گردد.اما اطلاعات خوبی در مورد سرگذشت این سند به بیننده می‌دهد.
🪴 سینما تربیت | مرکز رشد نوجوان امید فارس undefinedhttps://eitaa.com/Cinematarbiyat
https://omidfamilyfa.github.io/OmidFamilyFa/

۱۹:۰۸

thumbnail
undefinedنظرات شما:
undefinedاین که اجرا نشدن این سند رو گردن دولت بندازیم به نظرم تقلیل مسئله هست.شاید شرط لازم و مهمی از اجرایی شدن این طرح باید از طریق دولت بگذره ،ولی خب قطعا کافی نیست...به نظرم برای اجرایی شدن این طرح حرکت جدی‌تری در سطح آ.پ لازمه! حتی از پایین به بالا، نه از بالا به پایین!شاید همین گعده‌های کوچک چند نفره پویا، کار خیلی از مسئولین رو انجام بده
شما هم اگه مستند رو دیدید،منتظر نظرات‌تون هستیم:@akaveh30

۱۸:۰۲

undefined بنا به درخواست همراهان سینما تربیت، کانال تلگرام مجموعه هم راه‌اندازی شد.

undefinedاز این به بعد سینما تربیت در تلگرام شما هم خواهد بود undefined
https://t.me/cinematarbiyat
برای پیوستن به کانال، از طریق لینک بالا وارد شوید.

۵:۴۸

thumbnail
undefinedآب توی چند درجه به جوش میاد ؟
undefinedیک چیز ساده‌ای که هیچ وقت برای ما عملی نشده!

undefined️برشی از حلقه چهارمundefinedدکتر آزین
🪴 سینما تربیت | باشگاه امید فارس undefinedhttps://omidfamilyfa.github.io/OmidFamilyFa/
@Cinematarbiyat

۱۷:۵۷

ما معلمان، این روزها زیاد با گزاره‌هایی همچون «بگذارید بچه‌ها خودشان یاد بگیرند»، «شما فقط نقش راهبر و تسهیلگر داشته باشید» یا «رویکردهای آموزشی جدید همین را می‌گوید» مواجه می‌شویم.
اما در عمل، هنگام اجرای این روش‌ها در کلاس درس با چالش‌های متعددی روبه‌رو می‌شویم: زمان محدود، هزینه‌های بالا، نبود امکانات و وسایل کافی و مواردی از این دست.
اکنون این پرسش اساسی برای ما مطرح است: رویکرد مناسب در این شرایط چیست؟ آیا باید طبق روال گذشته، محتوای کتاب را به طور کامل و مستقیم تدریس کنیم؟ یا اگر قصد داریم یک محیط یادگیری تجربی و فعال ایجاد کنیم، این فضا را تا کجا و با چه میزانی از سرمایه‌گذاری باید پیش ببریم؟
با «سینما تربیت» همراه باشید تا پاسخ دکتر آزین به این پرسش را بشنوید!
🪴 سینما تربیت | باشگاه امید فارس undefinedhttps://omidfamilyfa.github.io/OmidFamilyFa/
@Cinematarbiyat

۸:۰۳

سینما تربیت
ما معلمان، این روزها زیاد با گزاره‌هایی همچون «بگذارید بچه‌ها خودشان یاد بگیرند»، «شما فقط نقش راهبر و تسهیلگر داشته باشید» یا «رویکردهای آموزشی جدید همین را می‌گوید» مواجه می‌شویم. اما در عمل، هنگام اجرای این روش‌ها در کلاس درس با چالش‌های متعددی روبه‌رو می‌شویم: زمان محدود، هزینه‌های بالا، نبود امکانات و وسایل کافی و مواردی از این دست. اکنون این پرسش اساسی برای ما مطرح است: رویکرد مناسب در این شرایط چیست؟ آیا باید طبق روال گذشته، محتوای کتاب را به طور کامل و مستقیم تدریس کنیم؟ یا اگر قصد داریم یک محیط یادگیری تجربی و فعال ایجاد کنیم، این فضا را تا کجا و با چه میزانی از سرمایه‌گذاری باید پیش ببریم؟ با «سینما تربیت» همراه باشید تا پاسخ دکتر آزین به این پرسش را بشنوید! 🪴 سینما تربیت | باشگاه امید فارس undefined https://omidfamilyfa.github.io/OmidFamilyFa/ @Cinematarbiyat
thumbnail
undefinedفرصت میشود که کتاب‌ها با رویکرد کشف آزادانه تدریس بشوند؟

undefined️برشی از حلقه چهارمundefinedدکتر آزین

🪴 سینما تربیت | باشگاه امید فارس undefinedhttps://omidfamilyfa.github.io/OmidFamilyFa/
@Cinematarbiyat

۱۷:۴۵

undefinedخیلی از شما همراهان سوال کردید که چرا قسمت بعدی سینما تربیت برگزار نمیشه! مگه قرار سینما تربیت دو هفته یکبار نبود؟undefinedخبرِ خوب این هست که به امید خدا در حال تدارک یک ویژه برنامه هستیم‌.undefined️۱۳ آذر به موضوعی به صورت تخصصی می‌پردازیم که شاید تا الآن هیچ کس به صورت عمومی صحبتی در این مورد انجام نداده، ولی احتمالا خیلی‌ از مربی‌ها درگیرش هستند.
undefinedمنتظر حلقه‌ بعدی باشید.
🪴 سینما تربیت | باشگاه امید فارس undefinedhttps://omidfamilyfa.github.io/OmidFamilyFa/
@Cinematarbiyat

۹:۴۰

thumbnail
#نقدفیلم#بچه_مردم
undefinedمحمدجواد مقیمیدانشجوی علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه تهران

من ابوالفضل‌ام؛ بچه مردم نیستم/زخمی که تا انتها ادامه داردفیلم سینمایی بچه مردم داستانی متفاوت از دنیای نوجوانانی را روایت می‌کند که کسی به دنبال آن‌ها نمی‌گردد و این دقیقاً همان نقطه شروع ایده‌ی مرکزی فیلم است: گمشده‌هایی که باید خارج از خانه موقت خود زندگی کنند و حالا مجبورند به دنبال هویت خود بگردند تا بتوانند شخصیتی در جامعه باشند.محمود کریمی با انتخاب سوژه‌ی نوجوانان پرورشگاهی و قرار دادن آن‌ها در بستر تاریخیِ دهه ۴۰ تا ۶۰، سراغ موضوعی می‌رود که کمتر دیده شده است. فیلم بچه مردم جسارت بالایی در پرداخت به این موضوع دارد. ما در فیلم مواجه‌ایم با این مسئله که انگار تا زمانی که نمیدانی در کجا ریشه داری بی هویت هستی و شاید آدم نیستی!داستان نسلی که از پرورشگاه به جنگ رفتند اما در تاریخ نامی از آنها نیست. این گزاره نشان می‌دهد که فیلم قرار است نه صرفاً قصه نوجوانان بی‌هویت، که قصه نوجوانانی باشد که در متن بزرگ‌تر تاریخ ایران جای گرفته‌اند.

۱۹:۲۵

سینما تربیت
undefined #نقدفیلم #بچه_مردم undefinedمحمدجواد مقیمی دانشجوی علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه تهران من ابوالفضل‌ام؛ بچه مردم نیستم/زخمی که تا انتها ادامه دارد فیلم سینمایی بچه مردم داستانی متفاوت از دنیای نوجوانانی را روایت می‌کند که کسی به دنبال آن‌ها نمی‌گردد و این دقیقاً همان نقطه شروع ایده‌ی مرکزی فیلم است: گمشده‌هایی که باید خارج از خانه موقت خود زندگی کنند و حالا مجبورند به دنبال هویت خود بگردند تا بتوانند شخصیتی در جامعه باشند. محمود کریمی با انتخاب سوژه‌ی نوجوانان پرورشگاهی و قرار دادن آن‌ها در بستر تاریخیِ دهه ۴۰ تا ۶۰، سراغ موضوعی می‌رود که کمتر دیده شده است. فیلم بچه مردم جسارت بالایی در پرداخت به این موضوع دارد. ما در فیلم مواجه‌ایم با این مسئله که انگار تا زمانی که نمیدانی در کجا ریشه داری بی هویت هستی و شاید آدم نیستی! داستان نسلی که از پرورشگاه به جنگ رفتند اما در تاریخ نامی از آنها نیست. این گزاره نشان می‌دهد که فیلم قرار است نه صرفاً قصه نوجوانان بی‌هویت، که قصه نوجوانانی باشد که در متن بزرگ‌تر تاریخ ایران جای گرفته‌اند.
فیلم به لحاظ ساختاری و فرمی آغاز درخشانی دارد. فضای ابتدایی اثر واجد نوعی فانتزی پررنگ است؛ فانتزی‌ای که بسیاری را به یاد فیلم های وس اندرسون می‌اندازد. برای نمونه، سکانسی که در آن شخصیت اصلی سوار بر موتور است و اتفاقات پیاپی پیرامون او رخ می‌دهد، واجد همان کیفیت بازیگوشی‌ست که در آثار اندرسون دیده می‌شود. با این حال، تغییر لحن و ژانر در ادامه- به‌ویژه در سکانس‌های جنگی و فانتزی نوجوانانه‌ای که پیش چشم ما شکل می‌گیرد- فیلم را از جهان اندرسونی دور می‌کند؛ اما فرق اصلی در اینجاست که اندرسون با ایجاد فضای فانتزی جهان جدیدی را خلق می‌کند و داستان را در آن پردازش می‌کند اما کریمی اینگونه نیست و همین باعث می‌شود فیلم او بیشتر به آثار کارگردانی مانند ژان‌پیر ژونه نزدیک شود. این آغاز قدرتمند، با اتکا بر دوربین، رنگ و میزانسن، مخاطب را بی‌درنگ وارد جهان نوجوانان می‌کند؛ جهانی که با نماهای لانگ‌شات، نریشن نوجوان و سکانس‌هایی از زندگی روزمره که سعی می‌کنند دنیای نوجوانی در پرورشگاه را نشان دهند، ترسیم شده.میزانسن‌ها در مرحله‌ی اول به‌خوبی حس «حاشیه‌بودگی» را منتقل می‌کنند. مانند فصای پرورشگاه که حالا جایی برای آن ها ندارد. پس از ورود به خیابان، قاب‌ها بازتر می‌شوند، عمق میدان بیشتر می‌شودو این نشانه‌ای از امکان رهایی است. مثلا در سکانسی که ما شخصیت ها را در یک قاب عریض پای برج آزادی می‌بینیم؛ که هم نماد است و هم لانگ شات بودن فضای بیشتری را به ما می‌دهد تا حس آزادی کنیم. برج آزادی هم معرفی شهری است که قصه در آن شکل گرفته و پرداخته می‌شود. این زبان بصری در هماهنگی کامل با ایده‌ی اصلی است؛ نوجوانانی که هویتی مستقل در بیرون از پرورشگاه برای خود ندارند، مدام در جستجو هستند، مدام نگاه می‌کند.اما در نیمه دوم فیلم، این زبان دچار نوسان می‌شود. وقتی قصه وارد فضای جنگ می‌شود، مسیر تغییر می‌کند؛ فیلم در ساختار رئال است و اما در ژانر، فانتزی. وقتی فیلم به سکانس های جبهه می‌رسد فانتزی فیلم ازبین می‌رود، فیلم کمی از ریتم می‌افتد. قاب‌ها بسته‌تر می‌شوند، حرکت دوربین کاهش می‌یابد، و فضای بصری از سبک رویایی به سبک واقع‌گرا بدل می‌شود. این تغییر گرچه از نظر درون‌مایه قابل درک است، اما از نظر بصری ناگهانی است و کمی فاصله میان ایده و فرم می‌اندازد.فیلم تا حد زیادی به ایده‌ی اصلی خود وفادار مانده است، نوجوانان در جست‌وجوی هویت و قرارگیری در تاریخ هستند. اثر با وجود نقطه‌ضعف‌ها، نگاهی متفاوت از زندگی بچه‌ها و نوجوانان نشان می‌دهد و این یعنی فیلم توانسته مخاطب را به مواجهه‌ای با مسیر نوجوانانی ببرد که معمولاً دیده نشده‌اند. پایان قابل پیش‌بینی و تا حدی افتادن ریتم در نیمه دوم، فیلم را از رسیدن کامل به ایده بازداشته‌ است. اگرچه فیلم ایده‌اش را دارد، اما فرم‌اش گاهی در خدمت ایده نیست، یا عزمی که فرم باید داشته باشد، در همه لحظات بروز نکرده است.«بچه مردم» اثری است که به سوژه‌ای مهم و کمتر دیده‌شده در سینمای ایران پرداخته و با زبانی تصویری جسورانه وارد شده است. دوربینش عنصری تاثیر گذار است، نگاه کارگردان به قصه بسیار جالب است اما اگر تا آخر می‌توانست فرم را حفظ کند شاید خروجی بسیار بهتری داشت. می‌توان گفت این اثر «به آستانه‌ی رسیدن» رسیده، ولی «کامل» نشده. فرم در نیمه دوم کمی عقب‌نشینی کرده و نتیجه این است که آنچه می‌توانست تبدیل به یک اثر ماندگار بصری و مفهومی شود، حالا بیشتر به اثری دیدنی تبدیل شده است. به اصطلاح، فیلم بعد از تمام شدن، در ما آغاز نمی‌شود.
در نهایت، «بچه مردم» سراغ کودکی می‌رود که خانه ندارد، خانه ندارد یعنی انگار هویت ندارد و این باعث شده خود را از زمره آدم‌ها خارج کند. ابوالفضل به ما می‌گوید تا ندانی خانه‌ات کجاست، بچه مردمی؛ نه کسی با هویتی مستقل. در تمام فیلم ابوالفضل سعی کرد بچه‌ی مردم نباشد، اما پایان فیلم به ما نشان داد که انگار هویت ما در آنچه می‌سازیم است نه آنچه که بودیم.

🪴 سینما تربیت | باشگاه امید فارس undefinedhttps://omidfamilyfa.github.io/OmidFamilyFa/
@Cinematarbiyat

۱۹:۲۶

thumbnail
undefinedاز نظر نظام آموزشی چه کسانی موفق‌تر هستند؟
undefined باید به استعداد‌های کشف نشده هم توجه کرد...

undefined️برشی از حلقه پنجمundefined حمید‌کثیری


🪴 سینما تربیت | باشگاه امید فارس undefinedhttps://omidfamilyfa.github.io/OmidFamilyFa/
@Cinematarbiyat

۱۷:۵۲

thumbnail
undefinedما در مدرسه جمع تنهایان رو داریم.
undefined️برشی از حلقه هفتمundefinedسید مهدی موحد
🪴 سینما تربیت | باشگاه امید فارس undefinedhttps://omidfamilyfa.github.io/OmidFamilyFa/
@Cinematarbiyat

۱۸:۴۳

thumbnail
بدون هیچ زمینه مستعد و آماده، اتوموبیل ، یخچال و فریزر ، رادیو، سینما، تلویزیون و کامپیوتر را به جوامع خویش وارد کرده‌ایم و حالا می‌خواهیم جامعه‌ای بسازیم که با این وسایل هماهنگ باشد.
undefinedسید مرتضی آوینی undefined برگرفته از مقاله «زبان،سینما و تلویزیون »

undefinedسکانسی از سریال ۱۹۲۳
🪴 سینما تربیت | باشگاه امید فارس undefinedhttps://omidfamilyfa.github.io/OmidFamilyFa/
@Cinematarbiyat

۱۷:۵۸

thumbnail
undefinedسه مولفه مهم برای موفیقت در انتخاب شعل و رشته فرزندان

undefined️ برشی از حلقه پنجمundefinedحمید کثیری

🪴 سینما تربیت | باشگاه امید فارس undefinedhttps://omidfamilyfa.github.io/OmidFamilyFa/
@Cinematarbiyat

۱۶:۰۹

thumbnail
undefined️ سینما تربیت
undefined اکران: انجمن شاعران مرده Dead Poets Society (1989)undefined جلسه هشتم - ماجرای «نظم یا خلاقیت»
undefined با مجتبی کاوه؛ معلم و جامعه‌شناسundefined ویژه‌ی معلمان، مربیان تربیتی و والدین دغدغه‌مند
undefined همزمان با برنامه، به جهت سهولت در حضور شما، برای کودکان ۶ تا ۱۰ ساله نیز اکران انیمیشن در نظر گرفته‌ایم.(اطلاعات و ثبت‌نام کودک در لینک زیر)
undefined تهیه بلیت:https://survey.porsline.ir/s/3HzJKwxw
undefined پنج‌شنبه ۱۳ آذرundefined ساعت ۹:۳۰ صبحundefined️لطفاً چند دقیقه زودتر در پردیس سینمایی تارُخ حضور داشته باشید.
undefined شیراز، میدان کوزه‌گری، پردیس سینمایی تارُخ🪴 سینما تربیت | باشگاه امید؛ خانه هنر نوجوان فارسundefinedundefined
https://omidfamilyfa.github.io/OmidFamilyFa/
@Cinematarbiyat

۱۸:۲۰

سینما تربیت
undefined undefined️ سینما تربیت undefined اکران: انجمن شاعران مرده Dead Poets Society (1989) undefined جلسه هشتم - ماجرای «نظم یا خلاقیت» undefined با مجتبی کاوه؛ معلم و جامعه‌شناس undefined ویژه‌ی معلمان، مربیان تربیتی و والدین دغدغه‌مند undefined همزمان با برنامه، به جهت سهولت در حضور شما، برای کودکان ۶ تا ۱۰ ساله نیز اکران انیمیشن در نظر گرفته‌ایم. (اطلاعات و ثبت‌نام کودک در لینک زیر) undefined تهیه بلیت: https://survey.porsline.ir/s/3HzJKwxw undefined پنج‌شنبه ۱۳ آذر undefined ساعت ۹:۳۰ صبح undefined️لطفاً چند دقیقه زودتر در پردیس سینمایی تارُخ حضور داشته باشید. undefined شیراز، میدان کوزه‌گری، پردیس سینمایی تارُخ 🪴 سینما تربیت | باشگاه امید؛ خانه هنر نوجوان فارسundefinedundefined https://omidfamilyfa.github.io/OmidFamilyFa/ @Cinematarbiyat
مخاطبین عزیزبا توجه به اختلال درگاه پرداخت برای تهیه بلیت، هزینه را به کارت زیر واریز و رسید را در فرم ثبت‌نام بارگذاری کنید.6063731116715666به نام احمدرضا کاوهمبلغ: ۶۰ هزار تومان

۸:۵۱

thumbnail
undefinedنظم یا خلاقیت؟دوگانه‌ای که هر ساختاری را به چالش می‌کشد!
undefinedماجرای گفت‌وگو حلقه آینده سینما تربیت
🪴 سینما تربیت | باشگاه امید فارس undefinedhttps://omidfamilyfa.github.io/OmidFamilyFa/
@Cinematarbiyat

۱۴:۱۲

بازارسال شده از قلمه
thumbnail
#قلمه_فارس#قلمه_نوجوانان
چهاردهمین رویداد ملی آموزشی طنز قلمه ویژه استان فارس
🟠 چهره‌ها و استادان ملی، قلمه را در این رویداد که ویژه استان فارس برگزار می‌شود، همراهی می‌کنند.
undefined️ رویداد آموزشی طنز قلمه ۲۷ و ۲۸ آذر ۱۴۰۴ توسط «دفتر طنز» حوزه هنری کشور، با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس و باشگاه امید برگزار می‌شود.
undefinedاین رویداد ویژه نوجوانان (دختران و پسران ۱۵ تا ۲۰ سال) برگزار می‌شود.
undefined️ علاقه‌مندان در استان فارس برای آگاهی بیشتر و ثبت‌نام کلیک کنید.
🟠 قلمه را در فضای مجازی دنبال کنید:سایت | اینستاگرام | روبیکا | ایتا | تلگرام

۱۷:۴۱

thumbnail
undefinedجان کیتینگ که به تدریس زبان انگلیسی مشغول است، اما به بچه‌ها راه‌ و رسم زندگی را یاد می‌دهد.
undefinedتریلر فیلم انجمن شاعران مرده
🪴 سینما تربیت | باشگاه امید فارس undefinedhttps://omidfamilyfa.github.io/OmidFamilyFa/
@Cinematarbiyat

۱۸:۲۱

thumbnail
undefinedموزیک ویدیو آجری دیگر در دیوار undefined
undefined موسیقی اعتراضی به سبک منظم و خشک آموزشی مدارس
undefinedقسمتی از ارائه حلقه هشتم
undefinedاگر در جلسه امروز حضور نداشتید، این موزیک ویدیو را از دست ندهید.
🪴 سینما تربیت | باشگاه امید فارس undefinedhttps://omidfamilyfa.github.io/OmidFamilyFa/
@Cinematarbiyat

۱۷:۲۴

thumbnail
آنچه در حلقه هشتم سینما تربیت گذشت...
undefinedاکران فیلم سینمایی انجمن شاعران مرده undefinedبا حضور مجتبی کاوه
🪴 سینما تربیت | باشگاه امید فارس undefinedhttps://omidfamilyfa.github.io/OmidFamilyFa/
@Cinematarbiyat

۱۵:۰۸