۲۱ فروردین
۱۷:۱۵
۲۲ فروردین
۱۸:۳۷
۲۴ فروردین
️ * جریان ملی شیعی؛ خیزش دوباره صدر؟!*
رهبر جریان صدر همزمان با نخستین روز از تعطیلات عید فطر، از برند جدید سیاسی خود «التيار الوطني الشيعي» یعنی جریان ملی شیعی رونمایی کرد.
بااینکه آقای صدر در برند جدید، از واژه «ملی» استفاده کرده اما بهرهگیری از واژه «شیعی» در این نام، تأکیدی بر وجه مذهبی آن است که مانع از شمولیت آن میشود. با این نام گذاری، نمیتوان انتظار داشت که سایر طوایف یا نحلههای فکری غیرشیعی به او بپیوندند.
به نظر میرسد که وی چنین انتظاری هم در سر ندارد. بیش از هر چیز این پوسته اندازی و نامگذاری جدید، احتمالا وقوف در مقابل جریان سیاسی رقیب یعنی الاطار التنسیقی یا «چارچوب هماهنگی شیعیان» است و نشان از خیزش تدریجی صدر برای شروع فعالیتهای سیاسی و در نهایت ورود به عرصه انتخابات بعدی است. هر چند شخصیتهای صدری مدعیاند پروژه جدید ارتباطی به انتخابات ندارد.
با این حال این نامگذاری گویای آن است که از منظر صدریها، جریان آنان تنها جریان شیعی ملی (ملی گرا) است و این تعریضی به الاطار التنسیقی است که آن را نزدیک یا وابسته به ایران میدانند.
به هر صورت این تغییر برند از «جریان صدر» به «جریان ملی شیعی»، به دلیل ویژگیهای منحصربهفرد جریان صدر، نمیتواند فراتر از نام، سایر ابعاد فکری و ساختاری آن را دستخوش تغییر قرار دهد./سیدرضا قزوینی غرابی
@dolatedin
رهبر جریان صدر همزمان با نخستین روز از تعطیلات عید فطر، از برند جدید سیاسی خود «التيار الوطني الشيعي» یعنی جریان ملی شیعی رونمایی کرد.
بااینکه آقای صدر در برند جدید، از واژه «ملی» استفاده کرده اما بهرهگیری از واژه «شیعی» در این نام، تأکیدی بر وجه مذهبی آن است که مانع از شمولیت آن میشود. با این نام گذاری، نمیتوان انتظار داشت که سایر طوایف یا نحلههای فکری غیرشیعی به او بپیوندند.
به نظر میرسد که وی چنین انتظاری هم در سر ندارد. بیش از هر چیز این پوسته اندازی و نامگذاری جدید، احتمالا وقوف در مقابل جریان سیاسی رقیب یعنی الاطار التنسیقی یا «چارچوب هماهنگی شیعیان» است و نشان از خیزش تدریجی صدر برای شروع فعالیتهای سیاسی و در نهایت ورود به عرصه انتخابات بعدی است. هر چند شخصیتهای صدری مدعیاند پروژه جدید ارتباطی به انتخابات ندارد.
با این حال این نامگذاری گویای آن است که از منظر صدریها، جریان آنان تنها جریان شیعی ملی (ملی گرا) است و این تعریضی به الاطار التنسیقی است که آن را نزدیک یا وابسته به ایران میدانند.
به هر صورت این تغییر برند از «جریان صدر» به «جریان ملی شیعی»، به دلیل ویژگیهای منحصربهفرد جریان صدر، نمیتواند فراتر از نام، سایر ابعاد فکری و ساختاری آن را دستخوش تغییر قرار دهد./سیدرضا قزوینی غرابی
@dolatedin
۵:۴۴
۶:۲۸
۷:۴۱
۲۵ فروردین
️ آسوشیتدپرس: پیامهای عیدی متفاوت رهبران طالبان، نشاندهنده تنشها میان این گروه است
آسوشیتدپرس روز پنجشنبه به نقل از کارشناسان نوشت که پیامهای عیدی متفاوت دو رهبر بانفوذ طالبان، نشاندهنده تنشها میان این گروه است.
این خبرگزاری نوشت سراجالدین حقانی، برخلاف موقف سختگیرانه هبتالله آخندزاده، میخواهد حمایت بیشتری از جهان دریافت کند.
در گزارش آسوشیتدپرس آمده است که هبتالله آخندزاده، رهبر طالبان، در پیام عیدی خود از تحمیل قوانین اسلامی دفاع کرد و جامعه جهانی را به دلیل انتقاداتش از نقض حقوق بشر، مورد حمله قرار داد. این خبرگزاری خبری امریکایی نوشت سراجالدین حقانی، وزیر داخله طالبان از طالبان خواست متواضع باشند و از رفتارهایی که افغانها را ناراضی میکند، اجتناب کنند.
طالبان در هفتههای گذشته دو پیام عیدی از هبتالله آخندزاده، که فاکسنیوز از او به نام «رهبر گوشهنشین» طالبان یاد میکند، منتشر کردهاند.
پیام عیدی اول، یک بیانیه کتبی بود که روز شنبه به هفت زبان از جمله زبانهای عربی، انگلیسی، ترکمنی و ازبکی صادر شد. او در این پیام توصیههایی به مقامات این گروه که ادارات دولتی را کنترل میکنند صادر کرد.
پیام عیدی دوم، یک فایل صوتی بود که طالبان پس از نماز عیدی که در مسجد عیدگاه قندهار ادا شد، پخش کردند. این فایل صوتی به زبان پشتو است، حدود نیم ساعت را در بر میگیرد و لحن و بیان آتشینی مثل بیانیههای سابق هبتالله آخندزاده دارد.
او در این سخنرانی گفت هرگز در برابر تطبیق شریعت اسلامی با کسی سازش نخواهد کرد. هبتالله آخندزاده گفت حاضر نیست یک قدم از تطبیق شریعت اسلامی عقبنشینی کند.
آسوشیتدپرس در گزارش خود نوشته است که تحلیل محتوای پیام عیدی سراجالدین حقانی اما نشان میدهد که او با لحن نرمتر، در پی جلب سرمایهگذاریهای جامعه بینالملل است.
احمد رشید، روزنامهنگار و نویسنده پاکستانی که چندین کتاب در مورد افغانستان و طالبان نوشته است، گفت که هر دو رهبر پیامی قوی به اعضای طالبان میفرستند که با وجود فشارهای غرب، هیچ چیز تغییر نکرده است.
رشید گفت: «در درون طالبان اختلاف به وضوح وجود دارد، اما آنها در کنار هم ایستادهاند. عناصر معتدلی وجود دارند که میخواهند تحصیل زنان را ببینند، اما در موقعیت قوی نیستند.»
@dolatedin
آسوشیتدپرس روز پنجشنبه به نقل از کارشناسان نوشت که پیامهای عیدی متفاوت دو رهبر بانفوذ طالبان، نشاندهنده تنشها میان این گروه است.
این خبرگزاری نوشت سراجالدین حقانی، برخلاف موقف سختگیرانه هبتالله آخندزاده، میخواهد حمایت بیشتری از جهان دریافت کند.
در گزارش آسوشیتدپرس آمده است که هبتالله آخندزاده، رهبر طالبان، در پیام عیدی خود از تحمیل قوانین اسلامی دفاع کرد و جامعه جهانی را به دلیل انتقاداتش از نقض حقوق بشر، مورد حمله قرار داد. این خبرگزاری خبری امریکایی نوشت سراجالدین حقانی، وزیر داخله طالبان از طالبان خواست متواضع باشند و از رفتارهایی که افغانها را ناراضی میکند، اجتناب کنند.
طالبان در هفتههای گذشته دو پیام عیدی از هبتالله آخندزاده، که فاکسنیوز از او به نام «رهبر گوشهنشین» طالبان یاد میکند، منتشر کردهاند.
پیام عیدی اول، یک بیانیه کتبی بود که روز شنبه به هفت زبان از جمله زبانهای عربی، انگلیسی، ترکمنی و ازبکی صادر شد. او در این پیام توصیههایی به مقامات این گروه که ادارات دولتی را کنترل میکنند صادر کرد.
پیام عیدی دوم، یک فایل صوتی بود که طالبان پس از نماز عیدی که در مسجد عیدگاه قندهار ادا شد، پخش کردند. این فایل صوتی به زبان پشتو است، حدود نیم ساعت را در بر میگیرد و لحن و بیان آتشینی مثل بیانیههای سابق هبتالله آخندزاده دارد.
او در این سخنرانی گفت هرگز در برابر تطبیق شریعت اسلامی با کسی سازش نخواهد کرد. هبتالله آخندزاده گفت حاضر نیست یک قدم از تطبیق شریعت اسلامی عقبنشینی کند.
آسوشیتدپرس در گزارش خود نوشته است که تحلیل محتوای پیام عیدی سراجالدین حقانی اما نشان میدهد که او با لحن نرمتر، در پی جلب سرمایهگذاریهای جامعه بینالملل است.
احمد رشید، روزنامهنگار و نویسنده پاکستانی که چندین کتاب در مورد افغانستان و طالبان نوشته است، گفت که هر دو رهبر پیامی قوی به اعضای طالبان میفرستند که با وجود فشارهای غرب، هیچ چیز تغییر نکرده است.
رشید گفت: «در درون طالبان اختلاف به وضوح وجود دارد، اما آنها در کنار هم ایستادهاند. عناصر معتدلی وجود دارند که میخواهند تحصیل زنان را ببینند، اما در موقعیت قوی نیستند.»
@dolatedin
۵:۱۱
۸:۲۴
۱۰:۴۶
۱۱:۲۱
۲۷ فروردین
۶:۴۸
️ بازتابِ "وعده صادق" در بین اهل سنت ایران
به قلم : علی مقدس
همین دیروز بود که جریان های کنش گر و اپوزیسیون سنی در غرب و شرق کشور، جمهوری اسلامی را به دلیل عدم مواجهه مستقیم با اسرائیل، مورد عتاب وسرزنش قرار می دادند. کسانی که در گلوگاه های رسانه ای خود، یقه پاره کرده که چرا ج.ا.ا در جهت کاهش حملات به غزه، به حمله موشکی علیه اسرائیل اقدام نمی کند. اما از آغاز پاسخ موشکی ایران، رنگ عوض کرده و در دو جبهه کلی (عده ای روزه سکوت گرفته و طیف دیگر به ارائه تحلیل های موجود در جبهه ی صهیونیسم) صف آرایی کرده اند.
ناگفته نماند، بودند علمای اصیل و اسلام شناس شافعی و حنفی در غرب و شرق کشور که در این خصوص واکنش مثبت نشان داده و وعده صادق را فاتحانه تفسیر کردند. لذا واکنش های اهل سنت اصیل و غیر اصیل را در چهار جبهه می توان دسته بندی کرد؛
دسته اول: اهل سنت متعهد و اصیلدر بین علما و شهروندان سنی افراد بسیاری بودند که پاسخ مشروع ج.ا.ا به صهیونیسم را معقول و منصفانه ارزیابی کردند و این دستاورد را جشن گرفتند و در تریبون های فردی و جمعی به تبیین و تقدیر از وعده صادق پرداختند.
دسته دوم: جبهه سکوتاین گروه که خود را منسوب به جامعه اهل سنت معرفی می کنند در برابر سیل عظیم واکنش های مثبت بین المللی، سکوت اختیار کردند. این افراد همان کسانی بودند که پیش از این ایران را به خاطر عدم پرتاب موشک به اسرائیل ناکارآمد و ترسو خطاب می کردند.
دسته سوم: جبهه تحریفاین گروه به پیروی از سکولارهای اخوان مانند: حذیفه عبدالله عزام، عبدالله نفیسی و ...به دنبال آن هستند تا وعده ی صادق را به انحراف اذهان عمومی از جنایات نتانیاهو در غزه به کنسولگری ایران تحریف و متهم سازند. این دسته تلاش می کنند تا بگویند ایران با اقدام مزبور به دنبال کمرنگ سازی جنایات اسرائیل در غزه است در نتیجه منحرف ساختن اذهان از نبرد غزه_ اسرائیل به نبرد ایران_ اسرائیل یعنی پیروزی نتانیاهو.
دسته چهارم: جبهه سانسورجبهه سانسور را افرادی تشکیل می دهند که وعده صادق را ناموفق تفسیر می کنند. این گروه درصدد آن اند تا با بهره گیری از تاکتیک سانسور عملیات پیروزمندانه ایران را در سیستم پدافندی و پوشالی اسراییل تقلیل و سانسور کنند. آن ها به سیاست انهدام ۹۹درصدی موشک ها و پهپادها و عدم عبور آن ها از حریم هوایی اسراییل، ضریب می دهند.
گفتنی است در بین دسته بندی فوق از تمام جریان های منسوب به اهل سنت وجود دارد که البته جریان های کنش گر و اپوزیسیون یعنی ( مکتب قرآن، جماعت دعوت و اصلاح، وهابیت تبلیغی و مدخلی، جریان مکی، طیفی از سلفی ها و ...) بیشترین سهم در گروه های دوم، سوم و چهارم را به خود اختصاص داده اند./مطالعات اخوانالمسلمین
@dolatedin
به قلم : علی مقدس
همین دیروز بود که جریان های کنش گر و اپوزیسیون سنی در غرب و شرق کشور، جمهوری اسلامی را به دلیل عدم مواجهه مستقیم با اسرائیل، مورد عتاب وسرزنش قرار می دادند. کسانی که در گلوگاه های رسانه ای خود، یقه پاره کرده که چرا ج.ا.ا در جهت کاهش حملات به غزه، به حمله موشکی علیه اسرائیل اقدام نمی کند. اما از آغاز پاسخ موشکی ایران، رنگ عوض کرده و در دو جبهه کلی (عده ای روزه سکوت گرفته و طیف دیگر به ارائه تحلیل های موجود در جبهه ی صهیونیسم) صف آرایی کرده اند.
ناگفته نماند، بودند علمای اصیل و اسلام شناس شافعی و حنفی در غرب و شرق کشور که در این خصوص واکنش مثبت نشان داده و وعده صادق را فاتحانه تفسیر کردند. لذا واکنش های اهل سنت اصیل و غیر اصیل را در چهار جبهه می توان دسته بندی کرد؛
دسته اول: اهل سنت متعهد و اصیلدر بین علما و شهروندان سنی افراد بسیاری بودند که پاسخ مشروع ج.ا.ا به صهیونیسم را معقول و منصفانه ارزیابی کردند و این دستاورد را جشن گرفتند و در تریبون های فردی و جمعی به تبیین و تقدیر از وعده صادق پرداختند.
دسته دوم: جبهه سکوتاین گروه که خود را منسوب به جامعه اهل سنت معرفی می کنند در برابر سیل عظیم واکنش های مثبت بین المللی، سکوت اختیار کردند. این افراد همان کسانی بودند که پیش از این ایران را به خاطر عدم پرتاب موشک به اسرائیل ناکارآمد و ترسو خطاب می کردند.
دسته سوم: جبهه تحریفاین گروه به پیروی از سکولارهای اخوان مانند: حذیفه عبدالله عزام، عبدالله نفیسی و ...به دنبال آن هستند تا وعده ی صادق را به انحراف اذهان عمومی از جنایات نتانیاهو در غزه به کنسولگری ایران تحریف و متهم سازند. این دسته تلاش می کنند تا بگویند ایران با اقدام مزبور به دنبال کمرنگ سازی جنایات اسرائیل در غزه است در نتیجه منحرف ساختن اذهان از نبرد غزه_ اسرائیل به نبرد ایران_ اسرائیل یعنی پیروزی نتانیاهو.
دسته چهارم: جبهه سانسورجبهه سانسور را افرادی تشکیل می دهند که وعده صادق را ناموفق تفسیر می کنند. این گروه درصدد آن اند تا با بهره گیری از تاکتیک سانسور عملیات پیروزمندانه ایران را در سیستم پدافندی و پوشالی اسراییل تقلیل و سانسور کنند. آن ها به سیاست انهدام ۹۹درصدی موشک ها و پهپادها و عدم عبور آن ها از حریم هوایی اسراییل، ضریب می دهند.
گفتنی است در بین دسته بندی فوق از تمام جریان های منسوب به اهل سنت وجود دارد که البته جریان های کنش گر و اپوزیسیون یعنی ( مکتب قرآن، جماعت دعوت و اصلاح، وهابیت تبلیغی و مدخلی، جریان مکی، طیفی از سلفی ها و ...) بیشترین سهم در گروه های دوم، سوم و چهارم را به خود اختصاص داده اند./مطالعات اخوانالمسلمین
@dolatedin
۹:۱۳
۱۴:۵۲
۱۴:۵۲
۲۸ فروردین
۱۱:۴۹
۲۹ فروردین
مقتدی صدر به هماهنگی با دولت عربستان برای بازسازی قبور ائمه بقیع(ع) دعوت کرد:https://t.me/ghanbrian_rasane/112https://fa.shafaqna.com/news/1778302
• سالها پیش از این هم برادران شیرازی (آیت الله سید حسن و سید محمد) تلاش میکنند از طریق نامه نگاری علماء نجف و ارسال هیأت برای مذاکره با شاه سعودی، او را قانع کنند اجازه بارگاه و تجدید بناء دهد. از امام خمینی هم با اصرار نامه ای میگیرند و هم آیت الله خویی. قرار بوده آیت الله حکیم هم در حج با شاه سعودی دیدار و هیأت سیاسی هم ارسال شود. امام در نامه ای به یکی از علماء این کارها را بی ثمر و "مذاکره و مباحثه را مضر می خوانند" و توجه می دهند که "اساس مذهب در این بلاد در خطر کفر است"(صحیفه امام ج۲ص۱۵۶و۱۵۷). یعنی وقتی اساس مذهب در خطر کفر است به نظر ایشان ساخت بقیع مشکل گشا نیست!
• امام تخریب بقیع و مناره های تزئیناتی مسجد النبی(ص) را دو روی یک سکه می بیند و صراحتا می گوید "پیامبر(ص) نیاز به مناره تزییناتی ندارد"!(صحیفه امام ج۲۱ص۸۰)این باوجودی است که با گنبد و مناره مشکلی ندارد و حرم رضوی و آستان قدس را پشتوانه اسلامیت جمهوری اسلامی می شمارد!(ر.ک: صحیفه امام ج۱۶ص۳۸۸)!
چه فرقی بین گنبد و مناره مسجد النبی(ص) با حرم رضوی است؟! چگونه پیامبر(ص) به مناره تزئیناتی نیاز ندارد اما جمهوری اسلامی به چنین حرمهایی نیاز دارد؟!تعمیر و توسعه مزار معصومین در نظر امام خمینی چه منطق و اصولی دارد؟!چکیده ای از "تعمیر و توسعه مزار معصومین در فقاهت انقلابی امام" را اینجا بخوانید!https://t.me/m_ghanbarian/3787
محسن قنبریان @m_ghanbarian
• سالها پیش از این هم برادران شیرازی (آیت الله سید حسن و سید محمد) تلاش میکنند از طریق نامه نگاری علماء نجف و ارسال هیأت برای مذاکره با شاه سعودی، او را قانع کنند اجازه بارگاه و تجدید بناء دهد. از امام خمینی هم با اصرار نامه ای میگیرند و هم آیت الله خویی. قرار بوده آیت الله حکیم هم در حج با شاه سعودی دیدار و هیأت سیاسی هم ارسال شود. امام در نامه ای به یکی از علماء این کارها را بی ثمر و "مذاکره و مباحثه را مضر می خوانند" و توجه می دهند که "اساس مذهب در این بلاد در خطر کفر است"(صحیفه امام ج۲ص۱۵۶و۱۵۷). یعنی وقتی اساس مذهب در خطر کفر است به نظر ایشان ساخت بقیع مشکل گشا نیست!
• امام تخریب بقیع و مناره های تزئیناتی مسجد النبی(ص) را دو روی یک سکه می بیند و صراحتا می گوید "پیامبر(ص) نیاز به مناره تزییناتی ندارد"!(صحیفه امام ج۲۱ص۸۰)این باوجودی است که با گنبد و مناره مشکلی ندارد و حرم رضوی و آستان قدس را پشتوانه اسلامیت جمهوری اسلامی می شمارد!(ر.ک: صحیفه امام ج۱۶ص۳۸۸)!
چه فرقی بین گنبد و مناره مسجد النبی(ص) با حرم رضوی است؟! چگونه پیامبر(ص) به مناره تزئیناتی نیاز ندارد اما جمهوری اسلامی به چنین حرمهایی نیاز دارد؟!تعمیر و توسعه مزار معصومین در نظر امام خمینی چه منطق و اصولی دارد؟!چکیده ای از "تعمیر و توسعه مزار معصومین در فقاهت انقلابی امام" را اینجا بخوانید!https://t.me/m_ghanbarian/3787
محسن قنبریان @m_ghanbarian
۱۳:۵۵
️ یک دادگاه بریتانیایی ممنوعیت نماز در یک مدرسه در لندن را قانونی اعلام کرد
وب سایت میدل ایست آی گزارش داد که دادگاهی در انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد ممنوعیت نماز مسلمانان در مدرسهای در لندن قانونی است.
مدرسه مایکلا در شمالغرب لندن سال گذشته نماز مسلمانان را ممنوع اعلام کرد.
در پی این تصمیم، درخواست تجدید نظر از سوی یک دانش آموز مسلمان با طرح ادعای تبعیض آمیز بودن این ممنوعیت ارائه شد. او استدلال کرده بود که وضع ممنوعیت بر ادای نماز در مدرسه بهصورت غیرقانونی، حق آزادی مذهبی او را نقض کرده و به گفتۀ او چنین "تبعیضی" سبب میشود که اقلیتهای دینی، خود را از جامعه "بیگانه" حس کنند.
مسوولان این مدرسه به دادگاه گفتهاند که دهها دانشآموز مسلمان هنگام ادای نماز به حیاط مدرسه میرفتند و نماز جماعت ادا میکردند. آنان گفتهاند که به دلیل نگرانی در مورد "تغییر فرهنگ" و "تفکیک بین گروههای دینی و ارعاب در میان دانشآموزان مسلمان" مقررات جدید اجرایی شده است.
تامس لیندن، قاضی دادگاه لندن، ضمن رد استدلال این دانشآموز مسلمان، حکم کرد که وی با ثبت نام در این مدرسه، تمام قوانین و مقررات، از جمله محدودیت بر ابراز عقیده، را پذیرفته است.
در واکنش به تصمیم دادگاه، کترین بیربل سینگ، مدیر مکتب مایکلا، گفته است: «یک مدرسه باید آزاد باشد تا آنچه را درست است، در قبال دانشآموزان انجام دهد... تصمیم دادگاه یک پیروزی برای تمام مدارس است.»
@dolatedin
وب سایت میدل ایست آی گزارش داد که دادگاهی در انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد ممنوعیت نماز مسلمانان در مدرسهای در لندن قانونی است.
مدرسه مایکلا در شمالغرب لندن سال گذشته نماز مسلمانان را ممنوع اعلام کرد.
در پی این تصمیم، درخواست تجدید نظر از سوی یک دانش آموز مسلمان با طرح ادعای تبعیض آمیز بودن این ممنوعیت ارائه شد. او استدلال کرده بود که وضع ممنوعیت بر ادای نماز در مدرسه بهصورت غیرقانونی، حق آزادی مذهبی او را نقض کرده و به گفتۀ او چنین "تبعیضی" سبب میشود که اقلیتهای دینی، خود را از جامعه "بیگانه" حس کنند.
مسوولان این مدرسه به دادگاه گفتهاند که دهها دانشآموز مسلمان هنگام ادای نماز به حیاط مدرسه میرفتند و نماز جماعت ادا میکردند. آنان گفتهاند که به دلیل نگرانی در مورد "تغییر فرهنگ" و "تفکیک بین گروههای دینی و ارعاب در میان دانشآموزان مسلمان" مقررات جدید اجرایی شده است.
تامس لیندن، قاضی دادگاه لندن، ضمن رد استدلال این دانشآموز مسلمان، حکم کرد که وی با ثبت نام در این مدرسه، تمام قوانین و مقررات، از جمله محدودیت بر ابراز عقیده، را پذیرفته است.
در واکنش به تصمیم دادگاه، کترین بیربل سینگ، مدیر مکتب مایکلا، گفته است: «یک مدرسه باید آزاد باشد تا آنچه را درست است، در قبال دانشآموزان انجام دهد... تصمیم دادگاه یک پیروزی برای تمام مدارس است.»
@dolatedin
۱۴:۵۲
۳۰ فروردین
۱۲:۴۶
۱۳:۰۲
۱ اردیبهشت
رهبر جریان ملی شیعیان(جریان صدر سابق) دیروز از پارلمان عراق خواست روز عید غدیر را در بین تعطیلات رسمی در این کشور قرار دهد.
مقتدی صدر در بیانیه ای اعلام کرد: «بنابر دستوری از مردم عراق و اکثریت ملی میانه رو با همه طوایف آن، مجلس نمایندگان عراق باید قانونی وضع کند که به موجب آن، هجدهم ماه ذی حجه که روز عید سعید غدیر خم است، تعطیل رسمی عمومی برای همه عراقی ها فارغ از وابستگی ها و عقایدشان اعلام شود.»
صدر از جریان ملی شیعیان خواست با تمامی وسایل مسالمت آمیز موجود و تمام ابزارهای قانونی از چنین تصمیمی حمایت کنند.
رهبر جریان ملی شیعیان بیان کرد: «چنین موضوعی حمایت از دین، مذهب، عقیده و همه دوستداران اعتدال از شیعه و سنی و مستضعفینی است که امیرالمومنین علی بن ابیطالب علیه السلام از آنها دفاع کردند.
@melatedin/کانال ملت دین
مقتدی صدر در بیانیه ای اعلام کرد: «بنابر دستوری از مردم عراق و اکثریت ملی میانه رو با همه طوایف آن، مجلس نمایندگان عراق باید قانونی وضع کند که به موجب آن، هجدهم ماه ذی حجه که روز عید سعید غدیر خم است، تعطیل رسمی عمومی برای همه عراقی ها فارغ از وابستگی ها و عقایدشان اعلام شود.»
صدر از جریان ملی شیعیان خواست با تمامی وسایل مسالمت آمیز موجود و تمام ابزارهای قانونی از چنین تصمیمی حمایت کنند.
رهبر جریان ملی شیعیان بیان کرد: «چنین موضوعی حمایت از دین، مذهب، عقیده و همه دوستداران اعتدال از شیعه و سنی و مستضعفینی است که امیرالمومنین علی بن ابیطالب علیه السلام از آنها دفاع کردند.
@melatedin/کانال ملت دین
۱۰:۳۰
۱۹:۳۳