۶ اسفند ۱۴۰۲
جشنواره خدمات دیجیتال دوستدار خانواده
خبر آمد خبری در راه است ... پنجشنبه این هفته با یک کارگاه متفاوت، جذاب و مطالبی مغز گرم کن در خدمت شما عزیزان هستیم. کارگاه: زندگی مجازی مؤمنانه: هشت توصیه عملی متفاوت برای زیست رسانه ای و مجازی مومنانه با حضور حجت الاسلام و المسلمین «علیرضا قربانی» که قبلا کارگاه «رسانه و زیست دینی» رو با ایشون داشتیم. ایشون دانشآموخته حوزه و دانشگاه هستند فارغ التحصیل مهندسی برق دانشگاه تهران دانشجوی دکتری فرهنگ و ارتباطات طلبه مقطع خارج فقه و اصول ازین رو با دارا بودن دانش حوزوی و دانشگاهی در عرصه رسانه و فرهنگ صاحب نظر هستند. به مناسبت اعیاد این ماه عزیز کارگاه رایگان است برای ثبت نام در کارگاه به شناسه @zsfatemi پیام دهید. #کارگاه #زیست_رسانه_ای_و_مجازی_مومنانه #فجازی_پاک_برای_خانواده @famp_for_family
یک کارگاه خوووووب از دوستان جهادی بخش خانواده جمعیت توسعه گران فضای مجازی پاک
۱۷:۴۲
۷ اسفند ۱۴۰۲
۴:۴۷
۸ اسفند ۱۴۰۲
۱۷:۱۷
۱۷:۵۳
۹ اسفند ۱۴۰۲
بازارسال شده از فناوری فوری
۵:۱۱
۹:۲۳
۱۵:۵۴
بازارسال شده از زاویه
احراز_سن؛_روشها،_چالشهای_کلیدی_و_اصول_راهبردی.pdf
۸.۲۱ مگابایت
به مناسبت اختتامیه «جشنواره خدمات دیجیتال دوستدار خانواده» منتشر میشود: احراز سن؛ روشها، چالشهای کلیدی و اصول راهبردی
#گزارش
گروه زاویه و امور بانوان و خانواده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
تمامی سرویسهای دیجیتال، با راهاندازی تیمهای «اعتماد و ایمنی»، در زمینه طراحیِ تجربههای متناسبسازی محتوا یا خدمت با سن کاربر، فعالیت میکنند که از جمله فعالیتهای آنها میتوان به پیادهسازی روشهای «احراز سن» اشاره کرد. برای احراز سن رویکردهای متنوعی از جمله: 1-«راستیآزمایی سن» با استفاده از مدارک هویتی یا تأیید والدین، 2-«تخمین سن» از طریق استنباطهای حاصل از رفتار و دادههای کاربر یا ویژگیهای فیزیکی وی (مثل چهره) وغیره و 3-«خوداظهاری سن» توسط کاربر، وجود دارند که به صورت مفصل در گزارش توضیح داده میشوند.
هر یک از رویکردهای احراز سن، مزایا و معایب مختص خود را دارد. بنابراین در بخش دیگری از این گزارش، به چالشهای حاصل از پیادهسازی روشهای احراز سن پرداخته میشود. علیرغم اینکه انتخاب یک روش منجر به بروز چالشهایی میشود؛ اما مزایای ارزشمند و مهمتری نیز در پی خواهد داشت؛ لذا باید به توازن و نسبت چالشها با مزایایی که حاصل میشود توجه داشت. بنابراین راهحلهای یکسان برای همه سروریسها در این زمینه وجود ندارد؛ اما سرویسهای مختلف بر اساس عوامل مختلفی همچون «کاربران سرویس»، «نوع سرویس ارائهشده»، «محاسبه ریسک»، «حفاظت از حریم خصوصی» و «امکانسنجی اقتصادی»، روشهای متفاوت احراز سن را انتخاب میکنند.
این گزارش در نهایت پنج اصل راهبردی را تعیین کرده و سپس چگونگی استفاده شرکتها از این اصول برای توسعه بهترین روشهای احراز سن را توصیف میکند.
فهرست مطالب گزارش:
پیشگفتار (به قلم دکتر سیده عاطفه موسوی؛ مشاور وزیر در امور بانوان و خانواده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات) روشهای احراز سن گزینههای موجود برای پیادهسازی روشهای احراز سن چالشهای کلیدی اصول راهبردی
متن کامل این گزارش را در زاویه بخوانید.
@zaviehmag
#گزارش
گروه زاویه و امور بانوان و خانواده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
تمامی سرویسهای دیجیتال، با راهاندازی تیمهای «اعتماد و ایمنی»، در زمینه طراحیِ تجربههای متناسبسازی محتوا یا خدمت با سن کاربر، فعالیت میکنند که از جمله فعالیتهای آنها میتوان به پیادهسازی روشهای «احراز سن» اشاره کرد. برای احراز سن رویکردهای متنوعی از جمله: 1-«راستیآزمایی سن» با استفاده از مدارک هویتی یا تأیید والدین، 2-«تخمین سن» از طریق استنباطهای حاصل از رفتار و دادههای کاربر یا ویژگیهای فیزیکی وی (مثل چهره) وغیره و 3-«خوداظهاری سن» توسط کاربر، وجود دارند که به صورت مفصل در گزارش توضیح داده میشوند.
هر یک از رویکردهای احراز سن، مزایا و معایب مختص خود را دارد. بنابراین در بخش دیگری از این گزارش، به چالشهای حاصل از پیادهسازی روشهای احراز سن پرداخته میشود. علیرغم اینکه انتخاب یک روش منجر به بروز چالشهایی میشود؛ اما مزایای ارزشمند و مهمتری نیز در پی خواهد داشت؛ لذا باید به توازن و نسبت چالشها با مزایایی که حاصل میشود توجه داشت. بنابراین راهحلهای یکسان برای همه سروریسها در این زمینه وجود ندارد؛ اما سرویسهای مختلف بر اساس عوامل مختلفی همچون «کاربران سرویس»، «نوع سرویس ارائهشده»، «محاسبه ریسک»، «حفاظت از حریم خصوصی» و «امکانسنجی اقتصادی»، روشهای متفاوت احراز سن را انتخاب میکنند.
این گزارش در نهایت پنج اصل راهبردی را تعیین کرده و سپس چگونگی استفاده شرکتها از این اصول برای توسعه بهترین روشهای احراز سن را توصیف میکند.
فهرست مطالب گزارش:
پیشگفتار (به قلم دکتر سیده عاطفه موسوی؛ مشاور وزیر در امور بانوان و خانواده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات) روشهای احراز سن گزینههای موجود برای پیادهسازی روشهای احراز سن چالشهای کلیدی اصول راهبردی
متن کامل این گزارش را در زاویه بخوانید.
@zaviehmag
۱۷:۳۸
بازارسال شده از شورای فرهنگ عمومی کشور
۱۹:۴۶
بازارسال شده از شورای فرهنگ عمومی کشور
۱۹:۴۷
۱۰ اسفند ۱۴۰۲
۱۰:۲۸
۱۱ اسفند ۱۴۰۲
بازارسال شده از امور بانوان و خانواده وزارت ارتباطات
کجا رای بدیم؟ به همت پیامرسانهای ایتا و گپ و شبکه اجتماعی ویراستی و با همکاری وزارت کشور، آدرس نزدیکترین شعبه رای گیری در دسترس شماست.
با وضو انشالله و نیت همراهی در رکاب حضرت صاحب زمان عج به قدر وسع
https://election.gap.im
https://virasty.com/virasty/1709227223720690985
https://map.eitaa.com/
با وضو انشالله و نیت همراهی در رکاب حضرت صاحب زمان عج به قدر وسع
https://election.gap.im
https://virasty.com/virasty/1709227223720690985
https://map.eitaa.com/
۶:۲۹
۱۳ اسفند ۱۴۰۲
۴:۲۹
۱۹ اسفند ۱۴۰۲
بازارسال شده از تا کوچ
این نقد جدی منه به فیلیمو
جناب آقای فیلیموما برای استفاده از سکّوی (پلتفرم) شما، حق اشتراک پرداخت میکنیمو علاوه بر حق اشتراک، هزینهٔ اینترنت هم پرداخت میکنیم، اونم در روزگاری که این دومی واقعاً گزاف شده.هرجور فکر میکنم بههیچوجه اخلاقی و درست نیست که وسط تماشای یه فیلم سینمایی ۱۰۰ دقیقهای، بهطور متوسط پنج بار آگهی بازرگانی پخش کنی. شدی تلویزیون؟!!!این کارت درست مث اینه که یهو یقهٔ مخاطب رو بگیری از فیلم بکشیش بیرونو انتظار داشته باشی صبورانه لبخند بزنه و همراهی کنه (چون که گزینهٔ ردکردن آگهی رو هم برداشتی!)و بعدش با همون اشتیاق برگرده سر فیلم، انگار نه انگار که باهاش شبیه یه کیسه پول برخورد کردی. خب در جریان باش که این اتفاق اصلاً نمیفته و داری روزبهروز بیشتر مشتریانت رو کلافه میکنی. اینجا فعلاً دربارهٔ نقدهای محتوایی جدی که بهت دارم سکوت میکنم.با این فرمون که شماها گرفتین لابد چند وقت دیگه باید منتظر باشیم توی سالن سینما هم وسط اکران، فیلم قطع بشه پیام بازرگانی ببینیم!!!ضمناً در جریان باش خوبه یه بخشی از این پولی رو که از ما میگیری خرج ارتقای زیرساختت کنی، چرا که هر بار که آگهی وسط فیلم پخش میکنی، کل تنظیمات زیرنویس به هم میریزهو ما مجبوریم صفحه رو رفرش کنیمو مجدد، دوباره آگهی آغازین رو ببینیمو بگردیم ببینیم دقیقهٔ چند بودیمکه در این حین، دوباره آگهی میانی رو هم میکنی توی پاچهمونتا بالاخره برسیم به جایی که داشتیم تماشاش میکردیم!!!مرزهای پولپرستی داره با همتت جابهجا میشه دوست عزیز!من اینجا اولین نفری هستم که این نقد رو با صدای بلند گفتم، ولی مطمئن باش آخرین نفر نخواهم بود.
جناب آقای فیلیموما برای استفاده از سکّوی (پلتفرم) شما، حق اشتراک پرداخت میکنیمو علاوه بر حق اشتراک، هزینهٔ اینترنت هم پرداخت میکنیم، اونم در روزگاری که این دومی واقعاً گزاف شده.هرجور فکر میکنم بههیچوجه اخلاقی و درست نیست که وسط تماشای یه فیلم سینمایی ۱۰۰ دقیقهای، بهطور متوسط پنج بار آگهی بازرگانی پخش کنی. شدی تلویزیون؟!!!این کارت درست مث اینه که یهو یقهٔ مخاطب رو بگیری از فیلم بکشیش بیرونو انتظار داشته باشی صبورانه لبخند بزنه و همراهی کنه (چون که گزینهٔ ردکردن آگهی رو هم برداشتی!)و بعدش با همون اشتیاق برگرده سر فیلم، انگار نه انگار که باهاش شبیه یه کیسه پول برخورد کردی. خب در جریان باش که این اتفاق اصلاً نمیفته و داری روزبهروز بیشتر مشتریانت رو کلافه میکنی. اینجا فعلاً دربارهٔ نقدهای محتوایی جدی که بهت دارم سکوت میکنم.با این فرمون که شماها گرفتین لابد چند وقت دیگه باید منتظر باشیم توی سالن سینما هم وسط اکران، فیلم قطع بشه پیام بازرگانی ببینیم!!!ضمناً در جریان باش خوبه یه بخشی از این پولی رو که از ما میگیری خرج ارتقای زیرساختت کنی، چرا که هر بار که آگهی وسط فیلم پخش میکنی، کل تنظیمات زیرنویس به هم میریزهو ما مجبوریم صفحه رو رفرش کنیمو مجدد، دوباره آگهی آغازین رو ببینیمو بگردیم ببینیم دقیقهٔ چند بودیمکه در این حین، دوباره آگهی میانی رو هم میکنی توی پاچهمونتا بالاخره برسیم به جایی که داشتیم تماشاش میکردیم!!!مرزهای پولپرستی داره با همتت جابهجا میشه دوست عزیز!من اینجا اولین نفری هستم که این نقد رو با صدای بلند گفتم، ولی مطمئن باش آخرین نفر نخواهم بود.
۱:۱۰
۱۱:۱۶
۲۰ اسفند ۱۴۰۲
بازارسال شده از کلیک امن
۱۳:۵۸
۲۹ اسفند ۱۴۰۲
بازارسال شده از فجازی پاک برای خانواده
در این پست قراره قابلیت حالت فرزند برخی از پیامرسانها و شبکههای اجتماعی و برنامه های خرید ایرانی را بررسی و مقایسه کنیم.
ایتا
متاسفانه ایتا این قابلیت را ندارد.
بله
این پیامرسان در بخش تنظیمات گزینهای برای حالت فرزند دارد. با روشن کردن این حالت شما میتوانید مشخص کنید فرزند شما به کدام یک از گفتگوهای شخصی، گروهها و یا کانال ها دسترسی داشته باشد. در حالت فرزند خبری از ویترین، ماجراها، فروشگاهها و تبلیغات بالای صفحه هم نیست بله در بخش حریم خصوصی امکان قفل برنامه را هم فراهم کرده تا ورود به برنامه نیازمند وارد کردن رمزعبور باشد.
گپ
این پیامرسان هم حالت فرزند دارد. وارد منوی کاربری شوید و گزینه ی فرزندان را انتخاب کنید. سپس حالت کودک را فعال کنید. حالا میتوانید گفتگوهایی را که مایلید فرزندتان ببیند انتخاب کنید. در این حالت دنیای گپ، دنیای استیکر، بخش آموزش و گفتگوهایی که شما انتخاب کردید برای کودک در دسترس است. با ایجاد یک رمز ۴ رقمی از حالت کودک میتوانید محافظت کنید. در این
روبیکا
روبیکا که هم دارای پیامرسان، هم شبکه اجتماعی و هم ویترین است در حالت فرزند خود برای هر بخش به طور جداگانه قفلی تعبیه کرده که شما میتوانید به طور جداگانه هر کدام از قفل ها را فعال کنید. البته با فعال سازی قفلها هیچ گفتگو یا گروه و کانالی از صفحه برنامه حذف نمیشود. بلکه با لمس گفتگوی قفل شده پیام "این گفتگو تحت نظارت والدینی است" ظاهر میشود.
سروش
تاکنون امکانات نظارت والدینی تعبیه نکرده است.
شاد
شاد حالت فرزند ندارد اما در بخش حریم خصوصی با ایجاد یک گذر واژه میتوانید روی برنامه قفل بگذارید تا برای ورود به برنامه نیاز به وارد کردن این رمز باشد.
ادامه دارد...
اگر در فعالسازی حالت فرزند برای هر کدام از برنامههای مذکور، به مشکلی برخوردید با ما در میان بگذارید.
#حالت_فرزند#فجازی_پاک_برای_خانواده@famp_for_family
ایتا
متاسفانه ایتا این قابلیت را ندارد.
بله
این پیامرسان در بخش تنظیمات گزینهای برای حالت فرزند دارد. با روشن کردن این حالت شما میتوانید مشخص کنید فرزند شما به کدام یک از گفتگوهای شخصی، گروهها و یا کانال ها دسترسی داشته باشد. در حالت فرزند خبری از ویترین، ماجراها، فروشگاهها و تبلیغات بالای صفحه هم نیست بله در بخش حریم خصوصی امکان قفل برنامه را هم فراهم کرده تا ورود به برنامه نیازمند وارد کردن رمزعبور باشد.
گپ
این پیامرسان هم حالت فرزند دارد. وارد منوی کاربری شوید و گزینه ی فرزندان را انتخاب کنید. سپس حالت کودک را فعال کنید. حالا میتوانید گفتگوهایی را که مایلید فرزندتان ببیند انتخاب کنید. در این حالت دنیای گپ، دنیای استیکر، بخش آموزش و گفتگوهایی که شما انتخاب کردید برای کودک در دسترس است. با ایجاد یک رمز ۴ رقمی از حالت کودک میتوانید محافظت کنید. در این
روبیکا
روبیکا که هم دارای پیامرسان، هم شبکه اجتماعی و هم ویترین است در حالت فرزند خود برای هر بخش به طور جداگانه قفلی تعبیه کرده که شما میتوانید به طور جداگانه هر کدام از قفل ها را فعال کنید. البته با فعال سازی قفلها هیچ گفتگو یا گروه و کانالی از صفحه برنامه حذف نمیشود. بلکه با لمس گفتگوی قفل شده پیام "این گفتگو تحت نظارت والدینی است" ظاهر میشود.
سروش
تاکنون امکانات نظارت والدینی تعبیه نکرده است.
شاد
شاد حالت فرزند ندارد اما در بخش حریم خصوصی با ایجاد یک گذر واژه میتوانید روی برنامه قفل بگذارید تا برای ورود به برنامه نیاز به وارد کردن این رمز باشد.
ادامه دارد...
اگر در فعالسازی حالت فرزند برای هر کدام از برنامههای مذکور، به مشکلی برخوردید با ما در میان بگذارید.
#حالت_فرزند#فجازی_پاک_برای_خانواده@famp_for_family
۱۷:۲۸
۱۷ اردیبهشت
۱۳:۵۲
۱۲ تیر
بازارسال شده از امور بانوان و خانواده وزارت ارتباطات
۱۰:۱۴
۱۶ آبان
بازارسال شده از فناوری فوری
سختگیریهای متا برای فعالیت نوجوانان در اینستاگرام بیشتر شد
شرکت متا از هوشمصنوعی برای شناسایی نوجوانانی که در اینستاگرام درباره سن خود دروغ میگویند، استفاده خواهد کرددر همین راستا، متا اوایل سال آینده ابزار "طبقهبندی بزرگسالان" را راهاندازی خواهد کرد/ برنا @IT_Fouri
شرکت متا از هوشمصنوعی برای شناسایی نوجوانانی که در اینستاگرام درباره سن خود دروغ میگویند، استفاده خواهد کرددر همین راستا، متا اوایل سال آینده ابزار "طبقهبندی بزرگسالان" را راهاندازی خواهد کرد/ برنا @IT_Fouri
۱۰:۳۶