عکس پروفایل مربیان حکمت خلاق م

مربیان حکمت خلاق

۸۲عضو
بازارسال شده از نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران
thumnail
undefined جریان های اثبات وجود خداوند در تفکر غربی و اسلامی و ارزیابی موفق یا ناموفق بودن آنها - جلسه سومundefined حمیدرضا آیت اللهی
در جلسه سوم از کارگاه آشنایی با جریان براهین اثبات خدا در سنت غربی و فلسفه اسلامی، به دو ایراد کانت بر برهان وجودی می پردازیم و دقت نظرهای فیلسوفان اسلامی را در این باب مورد بررسی قرار داده، و نیز با برهان فایندلی بر رد وجود خدا آشنا می شویم.
undefined مطالعه متن کامل در:https://farsnews.ir/TrainingWindow_Life/1734186857859749981پنجره تربیت فارسhttps://farsnews.ir/TrainingWindow_Life

۱۴:۳۷

بازارسال شده از نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران
thumnail
undefined کلاس درس و قلک همدلی؛ داستان معلمی که کودکان را مسئولیت‌پذیر تربیت کرد!undefined رقیه فاضل
یک معلم کلاس اول ابتدایی با خلاقیتی ساده اما مؤثر، کارت‌های امتیاز را به ابزاری برای تربیت مسئولیت‌پذیری و همدلی در کودکان تبدیل کرد؛ راهکاری که علاوه بر تشویق تحصیلی، دغدغه‌های اجتماعی را در دل دانش‌آموزان جوانه می‌زند.
undefined مطالعه متن کامل در:https://farsnews.ir/TrainingWindow_Life/1734188519855358985پنجره تربیت فارسhttps://farsnews.ir/TrainingWindow_Life

۱۵:۳۳

بازارسال شده از نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران
thumnail
undefined جای خالی "زنگ بازی" در مدارسundefined محمد حسن عبدالصمد
سال 92 رهبر انقلاب بر اهمیت بازی در فضای حقیقی برای رشد ذهنی و اجتماعی کودکان تأکید کردند و خواستار تولید و ترویج این بازی‌ها شدند. حالا پس از ۱۱ سال، جای خالی بازی در زندگی کودکان و مدارس همچنان احساس می‌شود.
undefined مطالعه متن کامل در:https://farsnews.ir/TrainingWindow_Life/1734193250704836392پنجره تربیت فارسhttps://farsnews.ir/TrainingWindow_Life

۱۶:۲۹

بازارسال شده از در مسیر‌ قدس
undefined غزه مهمتر است یا کلاس زبان انگلیسی؟ مصدق به ما چه؟!
undefined حسن سلطانی، مدیر مجموعه #بابازی مشهد:
undefined‌در روزهای اخیر، یکی از مربیان رفته بود سر کلاس تا بازی #راز_پرونده_ریچل را اجرا کند. معلم کلاس که مخالف گرفتن وقت کلاسش برای موضوع غیر درسی است، به مدیر مدرسه می‌گوید: الان «غزه» مهمتر است یا «کلاس زبان»؟
undefined دهه فجر سال گذشته هم که برای موضوع کاملا ایرانی «کودتای ۲۸ مرداد» بازی طراحی کرده بودیم، در یکی از مدارس مشابه همین سوال از مربی پرسیده شده بود که دانستن ماجرای «مصدق» و نقش «آمریکا» و‌ «انگلیس» در این کودتا به چه درد دانش‌آموز می‌خورد؟
undefined به نظر می‌رسد صرفا کمبود وقت کلاسی علت طرح این سوال‌ها نیست؛ بلکه عدم درک درست از نقش معلمی و نداشتن نگاه جامع به تربیت است که در این حوزه حرف زیاد است.
undefined دانش‌آموز بدون «درک تاریخ»، نمی‌تواند جایگاه خودش و کشورش را در مسائل مختلف درک‌ کند و در بزنگاه‌های مهم که نیاز به اتحاد ملی و بصیرت هست، درست تصمیم بگیرد:«هدف از آمدن دانش‌آموز به مدرسه صرفا این نباشد که درس یاد بگیرد.مهم تر از علم‌آموزی این است که او احساس هویت کند، یک انسان با هویت ساخته شود، هویت ملی، احساس اعتماد به نفس ملی پیدا کند، از عمق جان، کودک ما با افتخارات کشور آشنا بشود. این چیزیست که امروز وجود ندارد. دنیا دنیای زورگویی است؛ هرکه بتواند زور می‌گوید؛ شرق و غرب هم ندارد؛ باید یک ملت بتواند در مقابل زورگویی‌ها مقاومت بکند؛ این باید از بچگی و نوجوانی در ما نهادینه بشود و آموزش‌وپرورش متصدی چنین کاری است.» (رهبر معظم انقلاب، ۱۴۰۱/۰۲/۲۱)
undefinedاتفاقات این روزهای منطقه، اهمیت برگزاری «گفتگوهای دانش‌آموزی» را جدی‌تر می‌کند. چه در قالب بازی‌های داستان‌محور و چه گفتگوهای عادی؛ بچه‌ها سوالات زیادی دارند؛ اینکه فلسطین و اتفاقات این روزها در آیندهٔ ایران چه تاثیری دارد؟ که لازمهٔ پاسخ به این سوالات، فراهم‌کردن بسترهای تعامل و گفتگو با دانش‌آموزان است.
undefinedبرای آشنایی بیشتر با تولیدات و تجارب مجموعهٔ بابازی: https://eitaa.com/babazi_to
undefined@dar_masire_qods

۴:۴۰

بازارسال شده از نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران
thumnail
undefined آموزش هایی به جذابیت بازی
با تحقیق در حوزه‌های روش تدریس، به «یادگیری استیم» رسیدیم.این روش تدریس، پروژه محور و مسئله محور است که بچه ها خیلی دوست دارند.
(مدرسه شهیدان ابوطالبی و رئیسی طالقان)
undefined نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایرانhttps://ble.ir/iran_edu_evol_social_movement

۹:۲۴

بازارسال شده از نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران
thumnail
undefined حواست هست که کجا می‌خواهی بروی؟ نگاهی به جستجوی هدف و معنا در زندگیundefined مجتبی همتی فر
روزگار حیرانی و بی‌قراری، حواست هست که کجا می‌خواهی بروی؟ حضرت زهرا (س) دعایی دارند که راهنمایی بزرگ برای هر جوینده معنای زندگی است: "اللهم استعملنی لما خلقتنی له". قدر خودت را بدان و برای هدفی بلند قدم بردار.
undefined مطالعه متن کامل در:https://farsnews.ir/TrainingWindow_Life/1734367520280407829پنجره تربیت فارسhttps://farsnews.ir/TrainingWindow_Life

۱۶:۴۸

بازارسال شده از نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران
thumnail
undefined سبک زندگی اهل‌بیت (ع)؛ ولایت‌دوستی و ولایت‌پذیری ام‌البنین (س)
محبت به ولایت در وجود او تنیده شده بود. او حضرت علی(ع) را حجت خدا و فرزندانش را همچون مادر با محبت همراهی می‌کرد. در وداع با فرزندانش، پاسداری از حسین (ع) را والاترین وظیفه دانست و در سوگ شهیدان تنها حال حسین (ع) را جویا شد.
undefined مطالعه متن کامل در:https://farsnews.ir/TrainingWindow_Life/1734447144675106329پنجره تربیت فارسhttps://farsnews.ir/TrainingWindow_Life

۱۴:۵۵

بازارسال شده از نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران
thumnail
undefined مدرسه ای برای مهارت آموزی و مدیریت زمان
مدرسه ما با تشکیل اتاق مهارت، سعی در شکل‌گیری و تقویت مهارت‌های دست‌ورزی و بروز خلاقیت دارد.
(دبستان شاهد دختران ساری)
undefined نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایرانhttps://ble.ir/iran_edu_evol_social_movement

۶:۵۶

بازارسال شده از خبرگزاری فارس
thumnail

۱۳:۰۷

بازارسال شده از خبرگزاری فارس
thumnail

۱۳:۰۷

بازارسال شده از خبرگزاری فارس
thumnail

۱۳:۰۷

بازارسال شده از کانال محمدجواد علی اکبریان

خداوند متعال در طول تاریخ خلقت، هیچ دو نفری را کاملاً مثل هم خلق نکرده، از هر کس هم به اندازه‌ی توانی که به او داده انتظار دارد؟

پس آیا می توان از نظام تعلیم و تربیت مقایسه ای و رقابتی، انتظار خروجی هایی با نگرش توحیدی داشت!؟



#محمد_جواد_علی_اکبریانشنبه ۱ دی ۱۴۰۳ارتباط با من ble.ir/Mjavad_Aliakbarian نشانی کانال من : ble.ir/mohamad_javad_aliakbarian

۵:۰۳

بازارسال شده از خبرگزاری فارس
thumnail
«ترمیم معدل» دغدغۀ بزرگ این روزهای برخی کنکوری‌ها
undefinedتعدادی از داوطلبان کنکور با ثبت پویشی در فارس من گفته‌اند که امکان فقط یک‌بار ترمیم نمره، اجحاف در حق آن‌هاست و خواستار صدور مجوز ترمیم معدل بدون محدودیت برای کنکور ۱۴۰۴ هستند.
undefinedیکی از این داوطلبان به خبرنگار فارس می‌گوید: «روزی که شورای عالی آموزش‌وپرورش قانون کنکوری را تصویب کرد قرار بود تا ۱۰ بار امکان ترمیم نمره وجود داشته باشد اما حالا همه زیر حرفشان زده‌اند و ۱۰ بار تبدیل به یکبار شده است. آیا واقعاً این حق ما هست؟ چرا وقتی امکان شرکت در کنکور هر چند بار وجود داردٰ امکان ترمیم نمره وجود ندارد؟».
undefinedیکی دیگر از داوطلبان کنکور که سفت‌وسخت پیگیر افزایش دفعات ترمیم نمره است و از شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و شورای‌عالی آموزش‌وپرورش پرس‌وجو کرده است، گفت: «شورای‌عالی انقلاب فرهنگی می‌گوید که مخالف افزایش دفعات ترمیم نمره نیست اما این اتفاق باید توسط شورای‌عالی آموزش‌وپرورش انجام شود اما این شورا هنوز واکنشی نشان نداده.».
undefinedیکی دیگر از داوطلبان کنکور هم با تأکید بر اینکه ترمیم مجدد نمره حق ماست، گفت: «آموزش‌وپرورش به ما استرس وارد می‌کند و این کار اصلا درست نیست. چرا بی‌دلیل قانون تصویب می‌کند و چرا اگر توضیحی دارد اعلام نمی‌کند».
undefinedخبرنگار فارس چندی پیش درخواست گفت‌وگو با دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش را به دبیرخانه شورا و وزارت آموزش‌وپرورش داده است و همچنان پیگیر پاسخگویی این شورا به داوطلبان است.
undefinedشما هم می‌توانید پویش را از اینجا امضا کنید
@Farsna - Link

۱۲:۲۲

بازارسال شده از استاد فیاض بخش
thumnail
undefined ببینید| سالک اینگونه قرآن می‌خواند.استاد فیاض‌بخش

@jelvehnooralavi

۶:۲۳

بازارسال شده از اندیشه‌ورزان ایران
undefined #معرفی_کتاب " نسل مضطرب: چگونه سیم‌کشی مجدد دوران کودکی باعث اپیدمی بیماری‌های روانی شده است "undefined
The Anxious Generation: How the Great Rewiring of Childhood is Causing an Epidemic of Mental Illness
undefined*کتاب «نسل مضطرب»* نوشته جاناتان هایت ( Jonathan Haidt )، روان‌شناس اجتماعی، به بررسی افزایش ناگهانی اضطراب و افسردگی در میان نوجوانان در اوایل دهه ۲۰۱۰ می‌پردازد. هایت این پدیده را به دو تغییر اساسی نسبت می‌دهد: کاهش بازی‌های آزاد در دوران کودکی از دهه ۱۹۸۰ و افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی در اوایل دهه ۲۰۱۰. این تغییرات منجر به کاهش تعاملات اجتماعی حضوری و افزایش وابستگی به دنیای مجازی شده است که پیامدهای منفی بر سلامت روانی نوجوانان داشته است.
undefinedهایت در این کتاب با ارائه آمار و تحلیل‌های دقیق*، نشان می‌دهد که چگونه کاهش بازی‌های آزاد و افزایش استفاده از فناوری‌های دیجیتال، رشد اجتماعی و عصبی کودکان را مختل کرده و آن‌ها را در برابر مشکلات روانی آسیب‌پذیرتر کرده است. او همچنین *راهکارهایی برای والدین، معلمان و سیاست‌گذاران ارائه می‌دهد تا با همکاری یکدیگر، به بهبود سلامت روانی نسل جوان کمک کنند.
undefined*مهم‌ترین بخش‌های این کتاب عبارت‌اند از:*
undefined تغییر در الگوهای تربیتی و محافظت مفرط والدین:هایت توضیح می‌دهد که از دهه ۱۹۸۰ به بعد، والدین به‌طور فزاینده‌ای تمایل به محافظت بیش‌ازحد از فرزندان خود در برابر خطرات دنیای واقعی داشته‌اند. این رویکرد، فرصت‌های کودکان برای تجربه‌های مستقل و یادگیری مهارت‌های زندگی را کاهش داده و آن‌ها را در مواجهه با چالش‌های زندگی ناتوان‌تر کرده است.
undefined تأثیر فناوری‌های دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی:نویسنده نشان می‌دهد که چگونه استفاده گسترده از گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی در اوایل دهه ۲۰۱۰، به‌ویژه در میان نسل متولد پس از ۱۹۹۵ (نسل زد)، منجر به افزایش اضطراب، افسردگی و انزوای اجتماعی شده است. این فناوری‌ها با ایجاد مقایسه‌های اجتماعی مداوم و کاهش تعاملات حضوری، تأثیرات منفی بر سلامت روانی نوجوانان داشته‌اند.
undefined کاهش بازی‌های آزاد و فعالیت‌های مستقل:هایت به کاهش بازی‌های آزاد و فعالیت‌های بدون نظارت در دوران کودکی اشاره می‌کند و معتقد است که این روند، رشد اجتماعی و عصبی کودکان را مختل کرده و آن‌ها را در برابر مشکلات روانی آسیب‌پذیرتر ساخته است.
undefined تفاوت‌های جنسیتی در تأثیرات منفی شبکه‌های اجتماعی:کتاب به‌طور خاص به این موضوع می‌پردازد که چرا دختران بیش از پسران از شبکه‌های اجتماعی آسیب می‌بینند. هایت توضیح می‌دهد که دختران به دلیل تمایل بیشتر به مقایسه‌های اجتماعی و حساسیت بالاتر به نظرات دیگران، در معرض خطرات بیشتری قرار دارند.
undefined ارائه راهکارهای عملی:در بخش پایانی، نویسنده راهکارهایی برای والدین، معلمان، مدارس، شرکت‌های فناوری و دولت‌ها ارائه می‌دهد تا با همکاری یکدیگر، به بهبود سلامت روانی نسل جوان کمک کنند. این توصیه‌ها شامل محدودیت‌های سنی برای استفاده از گوشی‌ها و شبکه‌های اجتماعی، تشویق به بازی‌های مستقل و بدون نظارت در دوران کودکی و ایجاد محیط‌های حمایتی برای رشد سالم کودکان است.
#شبکه‌_اجتماعی #سلامت_روان #اضطراب #افسردگی #تربیت #بازی #والدین #معلم #نوجوان
خلاصه مطالعات نوآوری

۱۳:۱۳

بازارسال شده از نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران
thumnail
undefined از آسیبهای اجتماعی تا کارآفرینی
این مدرسه فقط بچه هایی رو ثبت نام میکنه که هیچ جا ثبت نامشون نمیکنن!بعد بهشون حرفه یاد میدندرضمن مشغول به کار هم میشن!و به گفته مدیر مدرسه، درآمد دانش آموزانشون از خود مدیر گاها بیشتر شده
(هنرستان علی کاشانی پور ملارد)
undefined نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایرانhttps://ble.ir/iran_edu_evol_social_movement

۵:۰۸

بازارسال شده از نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران
thumnail
undefined جریان های اثبات وجود خداوند در تفکر غربی و اسلامی و ارزیابی موفق یا ناموفق بودن آنها - جلسه چهارمundefined حمیدرضا آیت اللهی
در جلسه چهارم از کارگاه آشنایی با جریان براهین اثبات خدا در سنت غربی و فلسفه اسلامی، با براهین صدیقین آشنا شده و تلاش می کنیم تا حقیقت وجود را درک کنیم و سپس به تقریرات ابن سینا، ملاصدرا، ملا هادی سبزواری، و علامه طباطبایی می پردازیم.
undefined مطالعه متن کامل در:https://farsnews.ir/TrainingWindow_Life/1735057625745637570پنجره تربیت فارسhttps://farsnews.ir/TrainingWindow_Life

۱۶:۳۰

بازارسال شده از فارس پلاس
thumnail
undefined خدمت عمو پورنگ به مادرش، این ویدئو در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها گرفته شده/ سید ابوصامد
@Fars_plus

۵:۴۸

بازارسال شده از نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران
thumnail
undefined سیاست‌گذاری از پایین به بالا در الف‌تا؛ الگویی برای حل مسائل مهارت‌آموزیundefined شهرام رامشت
جلسه داوری هنرستان‌ها در رویداد الف‌تا، تجربه‌ای تازه در سیاست‌گذاری برای مهارت‌آموزی بود. در این نشست، برترین‌های میدان به دور از فضای نخبگانی و دانشگاهی گرد هم آمدند و از دل گفت‌وگوها و تحلیل‌ها، اولویت‌های کلیدی برای رفع چالش‌های آموزش فنی و حرفه‌ای را استخراج کردند.
undefined مطالعه متن کامل در:https://farsnews.ir/TrainingWindow_Life/1735143748036026889پنجره تربیت فارسhttps://farsnews.ir/TrainingWindow_Life

۱۶:۲۵

بازارسال شده از نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران
thumnail
undefinedسوال یک معلم از هوش مصنوعی درباره آینده و شرایط آموزش و پرورش در دولت جدید ایران! بهتر می شود یا بدتر؟
undefined نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایرانhttps://ble.ir/iran_edu_evol_social_movement

۵:۰۸