عکس پروفایل مربیان حکمت خلاق م

مربیان حکمت خلاق

۸۲عضو
بازارسال شده از نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران
thumnail
undefined کتاب‌های تعاملی، راهکاری جذاب برای تقویت خلاقیت و یادگیری
کتاب‌های تعاملی نسل جدیدی از کتاب‌ها هستند که با طراحی جذاب و استفاده از ابزارهای خلاقانه، علاوه بر سرگرم کردن کودکان، به توسعه مهارت‌های مختلف آن‌ها کمک می‌کنند. این کتاب‌ها تجربه‌ای منحصربه‌فرد از یادگیری و بازی را به همراه دارند.
undefined مطالعه متن کامل در:https://farsnews.ir/TrainingWindow_Life/1732029999294149526پنجره تربیت فارسhttps://farsnews.ir/TrainingWindow_Life

۱۵:۲۸

بازارسال شده از نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران
thumnail
undefined تاریخ و جغرافیا درس‌هایی «سیاسی» است؛ چه بخواهیم چه نخواهیم!undefined مجتبی همتی فر
نظام آموزشی ما نیازمند تحولی اساسی است تا فضایل آزادی‌خواهی، عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی را در ابعاد جهانی و امت اسلامی ترویج دهد. اصلاح محتوای کتاب‌های درسی، به ویژه دروس تاریخ و جغرافیا، می‌تواند زمینه‌ساز تربیت نسلی مقاوم و آگاه نسبت به موقعیت امروز ایران و جهان باشد.
undefined مطالعه متن کامل در:https://farsnews.ir/TrainingWindow_Life/1732119747882522664پنجره تربیت فارسhttps://farsnews.ir/TrainingWindow_Life

۱۶:۴۳

بازارسال شده از نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران
thumnail
undefined ارزشیابی متعادل در رویکرد استاد و شاگردیundefined اردوان مجیدی
آموزش شناختی و رفتاری در عمل باید با هم ترکیب شود.
بهترین سازوکار برای مدیریت و تحقق ارتقاء رفتاری شاگردان، استاد و شاگردی است.
شاگردان باید مدت طولانی نزد مربی توانمند، شاگردی کرده، و مربی نیز گام به گام شاگردان را در مسیر یادگیری رهبری کند،
و با تعیین اهداف مشخص، بسترسازی اقدامات، نظارت مستمر، سنجش عملکرد و بازخوردهای مناسب و در خور شرایط هر شاگرد، متناسب با رویکرد رفتارگرا، هر شاگرد را به سمت ارتقاء مطلوب خود سوق دهد.
و همین مربی در تعامل با شاگردان خود، برای ارتقاء فهم و درک و فراگیری دانش شاگردان، بسترهای حل مسئله، پروژه‌های یادگیری، گفتگو، تعامل و نظایر آن را فراهم کرده و از سازوکارهای شناختی بهره برده، و شاگردان در یک تعامل چالش زا، درگیر تفکری واگرا، خلاقانه و زاینده می‌شوند.
- ارزشیابی؛ از سازوکارهای محض تا سازوکارهای دامنه- ارزشیابی با سازوکارهای رفتارگرا- سازوکار مرکب استاد و شاگردی؛ بهره گیری از تربیت رفتاری در کنار ارتقاء شناخت- مربی در پرورش وجوه مختلف هیجانی- همان مربی در نقش تسهیلگر شناختی- ارزشیابی در رویکرد متعادل
undefined مطالعه متن کامل در:https://farsnews.ir/ArdavanMajidi/1732118417731907612
undefined این تحلیلها را دنبال کنید:https://farsnews.ir/ArdavanMajidi
undefined نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایرانhttps://ble.ir/iran_edu_evol_social_movement

۱۸:۰۸

بازارسال شده از نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران
thumnail
undefined زندگی دانش‌آموزی در آلمان/گزارش میدانی برلین - قسمت اولundefined حمیدرضا کفاش
نظام آموزشی آلمان، با ساختاری انعطاف‌پذیر و روش‌هایی که بر تعامل نزدیک میان معلمان و دانش‌آموزان تأکید دارد، تجربه‌ای متفاوت از تحصیل را ارائه می‌کند. از کلاس‌های ثابت که از سال‌های ابتدایی تا مقاطع بالاتر حفظ می‌شوند، تا تنوع در ساعات آموزشی و نبود یونیفرم‌های اجباری، همه نشان‌دهنده تأکید بر آزادی و تمرکز بر کیفیت آموزش است. این ویژگی‌ها در کنار تعطیلات منطقه‌ای و توجه به جزئیات، مدارس آلمان را به محیطی خاص برای یادگیری تبدیل کرده‌اند.
undefined مطالعه متن کامل در:https://farsnews.ir/TrainingWindow_Life/1732379399477755907پنجره تربیت فارسhttps://farsnews.ir/TrainingWindow_Life

۱۷:۱۰

بازارسال شده از نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران
thumnail
undefined ارزشیابی با دل کندن از پیش فرضی مقدس نماundefined اردوان مجیدی
نظام تعلیم و تربیت برای تحول، تجسم رویکرد شناختی از فعالیتهای تعلیم و تربیت را می‌پسندد، و به عنوان شعار مطرح می‌کند،
اما نمی‌تواند از سازوکارهای رفتارگرا، نظیر کتاب درسی، اهداف آموزشی دانشی در واحدهای درسی تجزیه و تفکیک شده، تفکر همگرا و نظایر آن، دل بکند.
شما کودکان را در فضائی رفتارگرا قرار می‌دهید، و بعد سعی می‌کنید آنها را با رویکردی شناختی ارزشیابی کنید.
برنامه ریزان تحول در نظام رسمی، این سازوکارها را پیش فرضهای لایتغییر و تابوئی تصور می‌کنند که نمی‌توان از آنها به هیچ عنوان دست کشید.
- ارزشیابی توصیفی؛ از شعار تا ماهیت دستورالعملها- شعارها، سازوکارها، خلاء‌ها و چالشها- در بند تناقض درونی- شناخت بدون شخصیت- دل کندن از پیش فرضی مطلق گرا و مقدس نما
undefined مطالعه متن کامل در:https://farsnews.ir/ArdavanMajidi/1732383998548063525
undefined این تحلیلها را دنبال کنید:https://farsnews.ir/ArdavanMajidi
undefined نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایرانhttps://ble.ir/iran_edu_evol_social_movement

۴:۲۷

بازارسال شده از نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران
thumnail
undefined مدرسه ای در کنار والدین
وقتی بحث تعلیم و تربیت می شود، پدر و مادرها کنار معلم‌ها، اعضای یک خانواده حساب می شوند و اگر مشکلی در راه تربیت بچه‌ها باشد، با هم حلش می کنند.
مدرسه شهید صدوقی جوانرود
undefined نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایرانhttps://ble.ir/iran_edu_evol_social_movement

۹:۴۰

بازارسال شده از نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران
thumnail
undefined چه ‌زمان باید خواندن یک کتاب را کنار بگذاریم؟
رها کردن کتاب نیمه‌خوانده برای بسیاری از کتاب‌دوستان تصمیمی دشوار است. آیا باید به هر قیمتی کتابی را تمام کرد یا می‌توان به خود اجازه داد که وقت را صرف متن‌هایی نکنیم که جذابیتشان را از دست داده‌اند؟ این نوشتار به بررسی نکات و توصیه‌هایی می‌پردازد که کمک می‌کند زمان مناسب برای کنار گذاشتن یک کتاب را تشخیص دهید.
undefined مطالعه متن کامل در:https://farsnews.ir/TrainingWindow_Life/1732464991576362037پنجره تربیت فارسhttps://farsnews.ir/TrainingWindow_Life

۱۶:۲۱

بازارسال شده از نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران
thumnail
undefined شاید شکوفایی شما کمی دیرتر از دیگران باشد
موفقیت زودهنگام اغلب مورد تحسین جامعه است، اما شواهد نشان می‌دهد بسیاری از بزرگ‌ترین دستاوردهای تاریخ از سوی کسانی حاصل شده که در سنین بالاتر به شکوفایی رسیده‌اند. پژوهش‌ها و داستان‌های زندگی افرادی همچون پل سزان نشان می‌دهد که صبر، پشتکار، و انگیزه‌های درونی می‌توانند مسیر موفقیت را حتی در مراحل بعدی زندگی هموار کنند.
undefined مطالعه متن کامل در:https://farsnews.ir/TrainingWindow_Life/1732642794593439396پنجره تربیت فارسhttps://farsnews.ir/TrainingWindow_Life

۱۷:۴۹

بازارسال شده از خرابات نشین
thumnail
undefined ستاد مرکزی مدارس مسجد محور کشور برگزار می کند:
undefinedسومین مجمع عمومی مدارس مسجد محور کشور
undefined با حضور مدیران مدارس مسجدمحور، فعالان و نخبگان تعلیم و تربیت، مسئولین و شخصیت‌های فرهنگی و تربیتی کشور
undefined مدارس مسجد محور، سنگرهای مقاومت
undefined زمان: 22 و 23 آذر ماه 1403undefinedمکان: شهر مقدس قم، جمکران، اردوگاه نرجس خاتون (س)undefinedپشتیبانی: 09919360691undefined لینک ثبت نام: https://B2n.ir/setad.org
undefinedتذکر:
undefined حضور همه علاقه مندان و فعالان تعلیم و تربیت در مجمع عمومی مدارس مسجد محور بلامانع است.
undefined حضور کلیه عزیزان مشروط به ثبت نام خواهد بود و از پذیرش افراد بدون نهایی کردن ثبت نام معذور خواهیم بود.
undefined اینجا کانال رسمی ستاد مدارس مسجدمحور کشور است:https://eitaa.com/joinchat/3942449329C0d3812e329

۸:۱۵

بازارسال شده از نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران
thumnail
undefined سیاست‌ها و برنامه‌های آموزشی در آلمان به منظور ترویج کتابخوانی/گزارش میدانی برلین - قسمت دومundefined حمیدرضا کفاش
کتابخوانی در مدارس آلمان جایگاه ویژه‌ای در تربیت دانش‌آموزان دارد و به‌عنوان بخشی از برنامه‌های درسی، بستری مناسب برای آشنایی با ادبیات محلی و جهانی فراهم می‌کند. این فعالیت با بهره‌گیری از منابع کتابخانه‌های مجهز، برنامه‌های متنوع ترویجی، و تشکیل گروه‌های کتابخوانی، به یکی از ابزارهای اصلی تقویت خلاقیت، مهارت‌های تفکر انتقادی، و علاقه به مطالعه در بین دانش‌آموزان تبدیل شده است.
undefined مطالعه متن کامل در:https://farsnews.ir/TrainingWindow_Life/1732728492204173275پنجره تربیت فارسhttps://farsnews.ir/TrainingWindow_Life

۱۷:۳۱

بازارسال شده از نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران
thumnail
undefined ماموریت فراموش شده مدرسهundefined اردوان مجیدی
بچه‌ها را برای چه به مدرسه می‌فرستیم؟
یچه‌ها را برای آن به مدرسه می‌فرستیم، که توانمندیها، آگاهی‌ها، مهارتها، باورها، عادتها، منش، هنجارها و رفتارهای مناسب برای جامعه پیشرفته‌تر و تکامل یافته‌تر آینده را کسب کرده، و بتوانند این جامعه جدید آرمانی را بنا کنند.
اما نه تنها مدارس در انجام چنین ماموریتی ناتوانند و درست عمل نمی‌کنند، بلکه اصلا چنین ماموریتی را برای خود ترسیم و حتی تصور هم نمی‌کنند.
- ماموریتی برای جامعه پذیری- ماموریت برتر؛ تعالی- کنکاشی بر تحقق ماموریت- اهداف آموزشی حبس شده در پیش فرض آموزش علوم پایه
undefined مطالعه متن کامل در:https://farsnews.ir/ArdavanMajidi/1732732108752874182
undefined این تحلیلها را دنبال کنید:https://farsnews.ir/ArdavanMajidi
undefined نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایرانhttps://ble.ir/iran_edu_evol_social_movement

۶:۰۰

بازارسال شده از نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران
thumnail
undefined مدرسه ای برای تجربه زندگی جمعی
بچه های این مدرسه درس ها را به صورت کارگاهی یاد می گیرند!
(ادبستان شهدای علم و فناوری همدان)
undefined نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایرانhttps://ble.ir/iran_edu_evol_social_movement

۴:۴۷

بازارسال شده از مطالب برای کانالها و گروه‌های حکمت
thumnail
undefined کتابی که حتما باید بخوانید!
هرچقدر در رابطه با آیت‌الله جوادی آملی شنیده و خوانده‌اید، یک طرف و آنچه در کتاب «فقیه عارف» می‌خوانید، یک طرف! از کتابی حرف می‌زنیم که به روایت زندگی یکی از بزرگترین مراجع تقلید می‌پردازد و ابعاد زندگی او را در بخش‌هایی مختلف و با روایاتی شنیدنی به تحریر درمی‌آورد.
https://farsnews.ir/Nafisehkhanlari/1732904785853397842

۶:۴۲

بازارسال شده از قرار عصر
thumnail
اول ماه است و شعبه بی اندازه شلوغ.سر می چرخانم که اگر کسی در حد رفع مسدودی کارت و دریافت مانده حساب و ... دستوری دارد انجام دهم تا از ازدحام کاسته شود.خانم محجبه ای در انتهای سالن در کنار چهار کودک نشسته است.بلند گفتم:خانم شما بفرمایید . امرتان چیست؟و تا مسیر سالن را به سمت من طی کنم در دل گفتم:ای وای ! حتماً از آن مادرهایی است که قلک بچه ها را شکسته و از شانس ما در همین روز شلوغ می خواهد برایشان حساب باز کند .حدسم درست بود اما...ـ خوش آمدید. بفرمایید؟!ـ می خواهم برای بچه ها حساب باز کنم.ـ هر چهار نفر فرزندان شما هستند؟ـ بلهـ هزار ماشاالله. خدا حفظ شان کند. من فرم ها را تقدیم می کنم اما اگر ممکن است چند روز بعد تشریف بیاورید. افتتاح حساب زمان بر است و چون شعبه شلوغ است هم شما هم سایر مردم معطل می شوید .ـ باید شماره حساب ها را همین امروز به بنیاد شهید اعلام کنیم . برای واریز حقوق...سرم داغ شد .نگاهم به نگاه کوچک ترین پسر خانواده گره خورده بود . امان از نگاه معصوم پسران در این سن ؛ برق می زند . به معنای واقعی برق می زند .به همکار باجه اول گفتم شما نوبت نگیر و کار این خانواده را انجام بده و آرام در گوشش گفتم : خانواده شهید هستند.اما هنوز خودم باور نداشتم.چون همگی زیر هجده سال بودند کارت ملی نداشتند. شناسنامه ها در دست من بود .برای همکار می خواندم:نامنام پدر سال تولدشعبه قفل شده بود . صدای نچ نچ مردم را می شنیدم . بانک خصوصی است و رضایت مشتری اهمیت دارد. با صدای بلند دلیل فراخوان نکردن باجه اول را توضیح دادم که : این باجه هم زمان چهار افتتاح حساب انجام می دهد ؛ از تاخیر پیش آمده عذر خواهی میکنم.از خانم پرسیدم :ـ همسرتان در سوریه شهید شدند؟ـ بله ؛ ما هم آنجا بودیم ـ چه خوب که روزهای آخر کنار هم بودیدـ اصلا با هم برگشتیم ؛ من و بچه ها و جنازه حسین با یک هلی کوپتر به تهران برگشتیم.برخی مردم مکالمات ما را می شنیدند.صدای نچ نچ ها بیشتر شده بود. نمی توانستم چشم از پسرک بر دارم. با انگشتانش بازی می کرد .من هم وقتی مضطرب می شوم همین کار را می کنم.سنگینی فضا معذبشان کرده بود. باید کاری می کردم. طوری که همه صدایم را بشنوند گفتم:می شود از شما دعوت کنم تشریف بیاورید داخل ؟به مادر نگاه کردند و اجازه گرفتند. این ادب برایتان آشنا نیست ؟!لبخند رضایت مادر پشتم را گرم کرد.در فلزی کوتاه اتاقک رییس را باز کردم و خوش آمد گفتم.برگشتم سمت باجه اول. مادر آرام گفت: محمدحسن بیشتر از همه به حسین وابسته بود.طفل سیه چشم محبوب و مضطرب من محمدحسن نام داشت.کار تمام شد . مادر تشکر کرد . دست داد و روبوسی کردیم و همان لحظه آرام در گوشم گفت: ازتون ممنونم. در بانک ... ما را مسخره می کردند.مسخره کردن زن و فرزند شما را یاد چیزی نمی اندازد؟از مادر اجازه گرفتم که از محمدحسن عکس بگیرم.گفتم قول می دهم صورتش معلوم نباشد . دوست دارم از دستانش عکس بگیرم.اجازه دادند و گفتند عکس را کامل بگیرید.گفتم پس مطهره هم در عکس باشد.متفاوت بودن دنیای کودکانه مطهره و محمدحسن از خواهر و برادر بزرگتر مانع از آن میشد که آنها را نیز برای عکاسی دعوت کنم.
مطهره عکس پدر را از کیف بیرون آورد و کنار محمد حسن ایستاد و نتیجه شد این قاب تماشایی...
بسیار مفتخرم که در نهایت عکس پدر را به من هدیه دادند....خاطرات یک بانکی undefinedزینب یاقوتی
@gharareasr

۴:۳۰

بازارسال شده از نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران
thumnail
undefined دلایل اثبات خدا و علل باور به آن؛ از فلسفه اسلامی تا سنت غربی – جلسه اولundefined حمیدرضا آیت اللهی
در جلسه اول از کارگاه آشنایی با جریان براهین اثبات خدا در سنت غربی و فلسفه اسلامی، به بررسی تفاوت دلیل وجود خدا و علت باور به آن، معرفی نظریه‌های مرتبط، و تحلیل تاریخی برهان‌های اثبات خدا در سنت‌های فلسفی غربی و اسلامی می‌پردازیم.
undefined مطالعه متن کامل در:https://farsnews.ir/TrainingWindow_Life/1733155561967328051پنجره تربیت فارسhttps://farsnews.ir/TrainingWindow_Life

۱۶:۲۹

بازارسال شده از نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران
thumnail
undefined هر روز برای مومن فاطمیه است.
undefined نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایرانhttps://ble.ir/iran_edu_evol_social_movement

۱۷:۳۸

بازارسال شده از نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران
thumnail
undefined دانش-آموزی حبس شده در باور آموزش علوم پایهundefined اردوان مجیدی
آموزش و پرورش به عنوان باور پیش‌فرض خود، با شعار آموزش علوم پایه عمدتا به اهداف دانشی متمرکز می‌شود،
و رسالت خود را فقط آموزش دانش، آنهم با شکلی غیر کاربردی و محدود می‌داند،
و تصور می‌کند که این حداکثر کاری است که می‌تواند در عمل به ماموریت خود انجام دهد.
- دانش‌آموزِ ”دانش“-”آموز“!- آموزش علوم پایه، مبتنی بر نظریه‌ای منسوخ شده- بازماندن از ضروریات با تکیه بر مبهمات
undefined مطالعه متن کامل در:https://farsnews.ir/ArdavanMajidi/1733249159300448196
undefined این تحلیلها را دنبال کنید:https://farsnews.ir/ArdavanMajidi
undefined نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایرانhttps://ble.ir/iran_edu_evol_social_movement

۴:۵۵

بازارسال شده از اخبار جلسه قرآن دو شنبه ها
thumnail

۱۳:۰۴

بازارسال شده از اخبار جلسه قرآن دو شنبه ها
undefined🟢 فیلمی که می بینید مربوط به مراسم ترحیم همسر حاج حسن خلج است. این مراسم که در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۰ با حضور جمع زیادی از محبین اهل بیت (علیهم‌السلام) و مداحی اکثر مداحان شاخص کشور در مهدیه تهران برگزار شد از ماندگارترین جلسات روضه سال های اخیر است.
undefined در میانه این مراسم حاج سعید حدادیان با دعوت از حاج حسن خلج از وی خواست دقایقی برای حضار روضه بخواند. undefinedحاج حسن خلج با حضور در کنار منبر یکی از به یادماندنی ترین روضه هایش را خواند که هنوز پس از سال ها در خاطر هیئتی ها مانده است.

۱۳:۰۴

بازارسال شده از نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران
thumnail

۱۶:۳۰