ن

نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران

۲,۳۳۰عضو
thumnail
undefined جریان های اثبات وجود خداوند در تفکر غربی و اسلامی و ارزیابی موفق یا ناموفق بودن آنها - جلسه سومundefined حمیدرضا آیت اللهی
در جلسه سوم از کارگاه آشنایی با جریان براهین اثبات خدا در سنت غربی و فلسفه اسلامی، به دو ایراد کانت بر برهان وجودی می پردازیم و دقت نظرهای فیلسوفان اسلامی را در این باب مورد بررسی قرار داده، و نیز با برهان فایندلی بر رد وجود خدا آشنا می شویم.
undefined مطالعه متن کامل در:https://farsnews.ir/TrainingWindow_Life/1734186857859749981پنجره تربیت فارسhttps://farsnews.ir/TrainingWindow_Life

۱۴:۳۶

thumnail
undefined کلاس درس و قلک همدلی؛ داستان معلمی که کودکان را مسئولیت‌پذیر تربیت کرد!undefined رقیه فاضل
یک معلم کلاس اول ابتدایی با خلاقیتی ساده اما مؤثر، کارت‌های امتیاز را به ابزاری برای تربیت مسئولیت‌پذیری و همدلی در کودکان تبدیل کرد؛ راهکاری که علاوه بر تشویق تحصیلی، دغدغه‌های اجتماعی را در دل دانش‌آموزان جوانه می‌زند.
undefined مطالعه متن کامل در:https://farsnews.ir/TrainingWindow_Life/1734188519855358985پنجره تربیت فارسhttps://farsnews.ir/TrainingWindow_Life

۱۵:۳۳

thumnail
undefined جای خالی "زنگ بازی" در مدارسundefined محمد حسن عبدالصمد
سال 92 رهبر انقلاب بر اهمیت بازی در فضای حقیقی برای رشد ذهنی و اجتماعی کودکان تأکید کردند و خواستار تولید و ترویج این بازی‌ها شدند. حالا پس از ۱۱ سال، جای خالی بازی در زندگی کودکان و مدارس همچنان احساس می‌شود.
undefined مطالعه متن کامل در:https://farsnews.ir/TrainingWindow_Life/1734193250704836392پنجره تربیت فارسhttps://farsnews.ir/TrainingWindow_Life

۱۶:۲۹

بازارسال شده از در مسیر‌ قدس
undefined غزه مهمتر است یا کلاس زبان انگلیسی؟ مصدق به ما چه؟!
undefined حسن سلطانی، مدیر مجموعه #بابازی مشهد:
undefined‌در روزهای اخیر، یکی از مربیان رفته بود سر کلاس تا بازی #راز_پرونده_ریچل را اجرا کند. معلم کلاس که مخالف گرفتن وقت کلاسش برای موضوع غیر درسی است، به مدیر مدرسه می‌گوید: الان «غزه» مهمتر است یا «کلاس زبان»؟
undefined دهه فجر سال گذشته هم که برای موضوع کاملا ایرانی «کودتای ۲۸ مرداد» بازی طراحی کرده بودیم، در یکی از مدارس مشابه همین سوال از مربی پرسیده شده بود که دانستن ماجرای «مصدق» و نقش «آمریکا» و‌ «انگلیس» در این کودتا به چه درد دانش‌آموز می‌خورد؟
undefined به نظر می‌رسد صرفا کمبود وقت کلاسی علت طرح این سوال‌ها نیست؛ بلکه عدم درک درست از نقش معلمی و نداشتن نگاه جامع به تربیت است که در این حوزه حرف زیاد است.
undefined دانش‌آموز بدون «درک تاریخ»، نمی‌تواند جایگاه خودش و کشورش را در مسائل مختلف درک‌ کند و در بزنگاه‌های مهم که نیاز به اتحاد ملی و بصیرت هست، درست تصمیم بگیرد:«هدف از آمدن دانش‌آموز به مدرسه صرفا این نباشد که درس یاد بگیرد.مهم تر از علم‌آموزی این است که او احساس هویت کند، یک انسان با هویت ساخته شود، هویت ملی، احساس اعتماد به نفس ملی پیدا کند، از عمق جان، کودک ما با افتخارات کشور آشنا بشود. این چیزیست که امروز وجود ندارد. دنیا دنیای زورگویی است؛ هرکه بتواند زور می‌گوید؛ شرق و غرب هم ندارد؛ باید یک ملت بتواند در مقابل زورگویی‌ها مقاومت بکند؛ این باید از بچگی و نوجوانی در ما نهادینه بشود و آموزش‌وپرورش متصدی چنین کاری است.» (رهبر معظم انقلاب، ۱۴۰۱/۰۲/۲۱)
undefinedاتفاقات این روزهای منطقه، اهمیت برگزاری «گفتگوهای دانش‌آموزی» را جدی‌تر می‌کند. چه در قالب بازی‌های داستان‌محور و چه گفتگوهای عادی؛ بچه‌ها سوالات زیادی دارند؛ اینکه فلسطین و اتفاقات این روزها در آیندهٔ ایران چه تاثیری دارد؟ که لازمهٔ پاسخ به این سوالات، فراهم‌کردن بسترهای تعامل و گفتگو با دانش‌آموزان است.
undefinedبرای آشنایی بیشتر با تولیدات و تجارب مجموعهٔ بابازی: https://eitaa.com/babazi_to
undefined@dar_masire_qods

۴:۴۰

thumnail
undefined تأثیرگذاری اجتماعی نهاد پژوهشی و عضو هیئت‌علمی آنundefined محمد حسنی
نهادهای علمی دیگر صرفاً تولیدکننده علم نیستند؛ بلکه به‌عنوان نهادهای ارزش‌آفرین و جامعه‌محور، مسئولیت اصلاح و توسعه جامعه را بر عهده دارند. رویکرد نسل چهارم دانشگاه‌ها، با تأکید بر اثرگذاری اجتماعی و پاسخگویی به چالش‌های جامعه، از ملاک‌های اساسی ارزیابی عملکرد نهادهای علمی و اعضای هیئت‌علمی به شمار می‌آید.
undefined مطالعه متن کامل در:https://farsnews.ir/TrainingWindow_Life/1734276264860771984پنجره تربیت فارسhttps://farsnews.ir/TrainingWindow_Life

۱۵:۲۹

thumnail
undefined گسترش فرهنگ هجو، جامعه قوی ایرانی را هدف گرفته است!undefined مسعود عالمی نیسی
فرهنگ هجو، در حال نفوذ به جامعه ایرانی است؛ فرهنگی که به بی‌هدفی دامن می‌زند و توجه به نیازها و اهداف فردی و اجتماعی را از بین می‌برد. این فرهنگ در قالب طنزهای سطحی، فیلم‌ها و سریال‌ها ترویج می‌شود تا ستون‌های فرهنگ کار و تولید، ایثار و تلاش را تضعیف کند.
undefined مطالعه متن کامل در:https://farsnews.ir/TrainingWindow_Life/1734276822957863263پنجره تربیت فارسhttps://farsnews.ir/TrainingWindow_Life

۱۶:۱۸

thumnail
undefined حل آسیب‌های سطح اجرا ؛ قسمت هفتم از پرونده نقشه راهundefined شهرام رامشت
اجرای کامل سند تحول، با چالش‌هایی در سطح اجرا روبه‌رو است که نیازمند تغییرات مأموریتی و نظارت دقیق هستند. بر اساس نقشه راه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، سازوکارهای پایش، نظارت مردمی، و شاخص‌های کیفی برای رفع این آسیب‌ها و جلوگیری از صورت‌گرایی در دستور کار قرار گرفته‌اند.
undefined مطالعه متن کامل در:https://farsnews.ir/TrainingWindow_Life/1734281346519848840پنجره تربیت فارسhttps://farsnews.ir/TrainingWindow_Life

۱۶:۵۲

thumnail
undefined آموزش هایی به جذابیت بازی
با تحقیق در حوزه‌های روش تدریس، به «یادگیری استیم» رسیدیم.این روش تدریس، پروژه محور و مسئله محور است که بچه ها خیلی دوست دارند.
(مدرسه شهیدان ابوطالبی و رئیسی طالقان)
undefined نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایرانhttps://ble.ir/iran_edu_evol_social_movement

۹:۲۳

thumnail
undefined حواست هست که کجا می‌خواهی بروی؟ نگاهی به جستجوی هدف و معنا در زندگیundefined مجتبی همتی فر
روزگار حیرانی و بی‌قراری، حواست هست که کجا می‌خواهی بروی؟ حضرت زهرا (س) دعایی دارند که راهنمایی بزرگ برای هر جوینده معنای زندگی است: "اللهم استعملنی لما خلقتنی له". قدر خودت را بدان و برای هدفی بلند قدم بردار.
undefined مطالعه متن کامل در:https://farsnews.ir/TrainingWindow_Life/1734367520280407829پنجره تربیت فارسhttps://farsnews.ir/TrainingWindow_Life

۱۶:۴۷

thumnail
undefined فضای مجازی و دومینوی از دست دادن مدرسه؛ چالش حکمرانی آموزشیundefined محسن لبخندق
تحولات سریع جهان مجازی تمامی ابعاد زندگی اجتماعی، از رسانه‌ها گرفته تا اقتصاد و آموزش و پرورش را دستخوش تغییر کرده است. در این میان، اگر نهادهای سیاست‌گذار در مواجهه با این تحولات به رویکرد انفعالی بسنده کنند، فرصت‌های مهمی را از دست خواهند داد. آموزش و پرورش، به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین حوزه‌های حکمرانی، اکنون با موجی از تغییرات دیجیتال روبه‌روست که می‌تواند آینده این نهاد را به‌کلی متحول کند.
undefined مطالعه متن کامل در:https://farsnews.ir/TrainingWindow_Life/1734368306745771742پنجره تربیت فارسhttps://farsnews.ir/TrainingWindow_Life

۱۷:۲۳

thumnail
undefined سبک زندگی اهل‌بیت (ع)؛ ولایت‌دوستی و ولایت‌پذیری ام‌البنین (س)
محبت به ولایت در وجود او تنیده شده بود. او حضرت علی(ع) را حجت خدا و فرزندانش را همچون مادر با محبت همراهی می‌کرد. در وداع با فرزندانش، پاسداری از حسین (ع) را والاترین وظیفه دانست و در سوگ شهیدان تنها حال حسین (ع) را جویا شد.
undefined مطالعه متن کامل در:https://farsnews.ir/TrainingWindow_Life/1734447144675106329پنجره تربیت فارسhttps://farsnews.ir/TrainingWindow_Life

۱۴:۵۴

thumnail
undefined هسته‌گرایان سایبری و فقدان طرح کلان برای حکمرانی فضای مجازیundefined عزیز نجف پور آقابیگلو
فروکاستن آرایش سیاسی کشور به دوگانه‌های کاذب مانند "موافقان و مخالفان فیلترینگ" یا "موافقان و مخالفان دولت‌ها"، حکایت از بحران برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در حکمرانی فضای مجازی دارد. در حالی که سیاست‌های سلبی، نتیجه نداشتن برنامه‌ای جامع و اثباتی است، طرح‌های کلان برای آینده حکمرانی سایبری باید به مردم گزارش شود.
undefined مطالعه متن کامل در:https://farsnews.ir/TrainingWindow_Life/1734452154169645216پنجره تربیت فارسhttps://farsnews.ir/TrainingWindow_Life

۱۶:۱۸

بازارسال شده از جنسیت و عدالت(ابوالفضل اقبالی)
من به عنوان یک فعال حوزه حجاب از مسیح علینژاد ممنونم
undefined دکتر ابوالفضل اقبالی مدیر اندیشکده زوج
undefined مسیح علینژاد تا به امروز هیچ عکس برهنه‌ای را از خود منتشر نکرده بود و همواره روی حجاب سر تاکید داشت. اما اکنون عکس‌های عریان خود را با کپشنی عریان‌تر پست کرده است که حاوی نکات مهمی هستند. مسیح علینژاد تا به امروز یک پروژه داشت: "کشف حجاب دختران در ایران" اما از امروز می‌گوید پروژه جدیدی را استارت زدم: "برهنگی دختران در ایران" تا دیروز به کشف حجاب سر می‌گفت: پوشش دلخواه و امروز این عبارت را برای بیکینی و تاپ به‌کار می‌برد!
undefined واقعیت این است که مسیح علینژاد کارش را خوب بلد است. او یک کمپینر حرفه‌ایست. برای گام به گام پروژه‌اش استراتژی و برنامه دارد. کارگزاران و شرکای متعددی هم در داخل کشور دارد که در تکمیل و پیش‌روی پروژه او کارسازی و هم‌افزایی می‌کنند. تردیدی ندارم که به زودی مناقشات درباره حجاب در کشور جمع خواهد شد و چند سال آینده گفتگو درباره مرزهای جدید نمایش بدن جای آن را خواهد گرفت. زمان صحت این مدعا را ثابت خواهد کرد.
undefined مسیح علینژاد زمان خوبی را هم برای شروع پروژه جدیدش انتخاب کرده است. دقیقا زمانی که ما در آستانه‌ی ابلاغ قانون حجاب قرار داشتیم و مسئولان با تردید و ترس تصمیم به تعلیق قانونی گرفتند که مستظهر به اراده‌ی مردم و محصول سازوکارهای تقنینی نظام جمهوری اسلامی بود. حالا مسیح علینژاد هوشمندانه این سیگنال را از مسئولان ما دریافت کرد که حاکمیت ایران از حجاب سر عبور کرد و اکنون زمان آغاز پروژه برهنگی دختران در ایران است.
undefined مسیح علینژاد دقیقا همان استراتژی و خطی را دنبال می‌کند که رژیم صهیونیستی درباره مقاومت و در نسبت با محور اصلی آن یعنی ایران دارد پیگیری می‌کند. آن خط چیست؟ ۱. تعرض به خطوط قرمز و تست کردن واکنش ایران، ۲. عدم واکنش ایران و دریافت سیگنال ضعف از مسئولان، ۳. تعرض به خطوط قرمز جدید! مسیری که اکنون منتهی به همسایگی دیوار به دیوار ما با اسرائیل شده و عن‌قریب به یمن نیز سرایت خواهد کرد.
undefined مسیح علینژاد وقتی می‌بیند واکنش ما نسبت به عریانی دختر علوم تحقیقات پاک کردن صورت مساله با احاله آن به بیماری روانی او بود و پرستو احمدی نیز پس از برگزاری کنسرتی با آن وضعیت صرفا به صرف چای و شیرینی به پلیس دعوت می‌شود و خیلی شیک مهمانی پلیس را ترک می‌کند، مطمئن می‌شود که هیچ اراده‌ای در جهت تعرض‌های پروژه‌ای به خطوط قرمز اخلاقی و فرهنگی جامعه ایران وجود ندارد. خب پس اکنون بهترین زمان برای رونمایی از بدن خود با کپشنِ پوشش دلخواه است!
undefined من اما بی‌نهایت خوشحالم و از مسیح علینژاد سپاسگذارم! در این لحظه او تمام قد به کمک گفتاری آمده است که من و امثال سال‌ها مروج و مبیّن آن بوده‌ایم. ما سال‌ها و به‌ویژه بعد از فتنه زن، زندگی، آزادی این سخن را مطرح می‌کردیم که روند مبارزاتِ مدنی علیه حجاب و کنشِ سیاسی و براندازانه‌ی کشف حجاب به هیچ وجه به این نقطه(کشف حجاب سر) اکتفا نخواهد کرد و پس از تثبیت آن به سوی کشف سایر نقاط بدن! نیز حرکت خواهد کرد. این صحنه خیلی روشن بود.
undefined عده‌ای اما نمی‌خواستند این گفتار را همراهی کنند و همواره بر جامعه‌ی خودتنظیم‌گرِ ایرانی تاکید می‌کردند. گویی ما مخالف یا منکِر سهم سازوکارهای اخلاقیِ مقاوم جامعه ایران بودیم. ما داشتیم به نقطه دیگری اشاره می‌کردیم و موضوع دیگری را مطرح می‌کردیم و دوستان داشتند از موضوع دیگری با ما محاجه می‌کردند. امروز اما مسیح علینژاد با عکس‌های جدیدش به کمک تثبیت این آگاهی تاریخی ما ایرانیان در نسبت با "دشمن" آمده است.
undefined ذهنیتِ مسئولان و نخبگان اجتماعی سیاسی ما در لحظه‌ی عقب‌نشینی از ابلاغ قانون حجاب چه بود؟ آنها معتقد بودند که نباید در میانه‌ی جنگِ نظامی و امنیتی با اسرائیل و مشکلات اقتصادی در داخل کشور فضای جدیدی را برای تنش با مردم ایجاد کرد. این ذهنِ بسیط گمان می‌کرد که با تعلیق قانون حجاب، دشمن به پشت دست خود زده و با حسرت می‌گوید: حیف که مسئولان حازم و باتدبیر ایران تمام نقشه‌های من برای ایجاد آشوب اجتماعی در ایران را نقش بر آب کردند!!
undefined در حالی که پیام دریافتی دشمن از این عقب‌نشینی، تدبیر مسئولان نبود بلکه ضعف و استمهال بود! دشمن نیز در پاسخ به استمهال ما لحظه‌ای درنگ نمی‌کند و گام بعدی را محکم‌تر برمی‌دارد. در حالی که می‌شد با ابلاغ و اجرای مدبرانه و هوشمندانه‌ی قانونی که از قضا برای رفع تنش‌های محتمل جامعه ایرانی تنظیم شده بود مانع از جسارت بیشتر و پیشروی دشمن به سمت تنش‌زایی‌های اجتماعی بیشتر شد. اما امان از ضعف و تردید...
لینک کانال جنسیت و عدالت(دکتر ابوالفضل اقبالی)@eqbali62

۱۱:۲۹

thumnail
undefined کدام هنرمند؟ با کدام اهداف؟ نقدی بر ساحت هنری در نظام آموزشیundefined شهرام رامشت
چند وقتی است که می‌خواهم بنویسم چرا دانش‌آموزان ما، به‌ویژه در دوره متوسطه دوم، روحیه استکبارستیزی ندارند؟ با مرور اهداف مصوب نظام آموزشی و بررسی ساحت زیبایی‌شناسی و هنری، درمی‌یابم که این اهداف حتی در بهترین حالت خود نیز ما را به سمت تربیت هنرمندان مجاهد سوق نمی‌دهد.
undefined مطالعه متن کامل در:https://farsnews.ir/TrainingWindow_Life/1734538003928114181پنجره تربیت فارسhttps://farsnews.ir/TrainingWindow_Life

۱۶:۰۸

thumnail
undefined مدرسه ای برای مهارت آموزی و مدیریت زمان
مدرسه ما با تشکیل اتاق مهارت، سعی در شکل‌گیری و تقویت مهارت‌های دست‌ورزی و بروز خلاقیت دارد.
(دبستان شاهد دختران ساری)
undefined نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایرانhttps://ble.ir/iran_edu_evol_social_movement

۶:۵۵

thumnail
undefined سازوکار به‌رسمیت‌شناختن آموزش در خانه در ایران – قسمت اولundefined عماد طیبی
آموزش در خانه به عنوان الگویی تربیتی و بدیلی برای مدرسه، حق خانواده در تربیت فرزندان را با نقش نظارتی حاکمیت تلفیق می‌کند. بررسی مبانی نظری، سازوکارهای ارزیابی صلاحیت خانواده‌ها و ارائه الگوی سیاست‌گذاری، از جمله گام‌هایی است که می‌تواند به رسمیت‌شناختن این شیوه آموزشی را امکان‌پذیر کند.
undefined مطالعه متن کامل در:https://farsnews.ir/TrainingWindow_Life/1734618023324267987پنجره تربیت فارسhttps://farsnews.ir/TrainingWindow_Life

۱۴:۲۲

بازارسال شده از خبرگزاری فارس
thumnail

۱۳:۰۷

بازارسال شده از خبرگزاری فارس
thumnail

۱۳:۰۷

بازارسال شده از خبرگزاری فارس
thumnail

۱۳:۰۷

بازارسال شده از کانال محمدجواد علی اکبریان

خداوند متعال در طول تاریخ خلقت، هیچ دو نفری را کاملاً مثل هم خلق نکرده، از هر کس هم به اندازه‌ی توانی که به او داده انتظار دارد؟

پس آیا می توان از نظام تعلیم و تربیت مقایسه ای و رقابتی، انتظار خروجی هایی با نگرش توحیدی داشت!؟



#محمد_جواد_علی_اکبریانشنبه ۱ دی ۱۴۰۳ارتباط با من ble.ir/Mjavad_Aliakbarian نشانی کانال من : ble.ir/mohamad_javad_aliakbarian

۵:۰۳