بله | کانال هرمه|Horme
عکس پروفایل هرمه|Hormeه

هرمه|Horme

۱۵۳عضو
thumbnail
#درباره_هرمهبه نام آموزگار هستی undefined هُرمه| تنفسی عمیق در جهان آموزشundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined @horme_irundefined Horme.ir

۲۲:۳۵

#گفتگوundefinedبه نام آموزگار هستی undefined
undefinedیوکی ترادا در مقاله ۸ تغیر کوچک اما تاثیرگذار در مدیریت کلاس به نقل از استفانی جونز، روان شناس رشد از دانشگاه هاروارد، چنین نوشته است :
« هنگام عبور از مسیرها و گردنه های پیچـــیده اجتماعی که درکلاس درس و مدرسه جاری و ساری هــــستند، بروز گاه‌بــه‌گاهنافرمانی در کودکان طبیعی است. مدرسه یک جــــامعه کوچکشده یا به بیان دیویی، یک جامعه جنینی است.
همانطور که در یک جامعه واقعی حتی قانونمدار ترین انـسان هانیز ممکن است تخلف و گردن کشی کنند، پـس چرا وقوع چنینچیزی را در محیط جامعه کوچـــکتر، یعنی مدرسه، امری غــــیرمنطقی، عجیب و فوق العاده رنج آور تلقی می کنیم؟
او توضیح می‌دهد که بروز رفتارهای چالش‌برانگیز همیشه نشانهبی‌احترامی عمدی یا بی‌توجـــــهی به قوانین نیست و می‌تواندبخشی سالم از رشد اجتماعی و عاطفی کودک باشد؛ فرآینـدی کهطی آن، کودک مرزها را می‌آزماید، با پــــیامدها آشنا می‌شود واستقلالش را اعلام می‌کند...به نوعی آزمــــودن مرز ها و خطوطقرمز بخش طبیعی از فرایند رشد و جامـــعه پذیری کودک تلقیمی شود.»undefinedundefined
undefined در بخش کامنت ها نظر بدید، تا چه حد با ایــــــن دیدگاهموافقید؟ نگاه شما به مســــــئله مدیریت رفتار در کلاس درسچیست؟ اصلا مدیریت رفتار یا رهبــری رفتار؟ انتخاب شما کداماست؟
undefined پیشاپیش ممنون از مشارکت شماundefined
.

۸:۰۱

thumbnail
#مقالات undefinedبه نام آموزگار هستی undefinedundefined ایستادگی در برابر ورود AI به مدارس؛
زمان یک نافرمانی همگانی فرارسیده است.

undefined جدیدترین مقاله هرمه، منتشر شدundefined✾•┈┈┈┈┈••✦❀✦••┈┈┈┈┈•✾
undefinedهوش مصنوعی مــــولد با وعده‌ی نجات آموزش، بی‌صدا وشتاب‌زده وارد کلاس‌های درس شده است؛ اما آیــا واقعاً آمده تاباری از دوش معلـــــمان بردارد یا قرار اســـــت فکر کردن را ازکودکانمان بگیرد؟
undefined این مقاله با زبانی صــــریح و جسورانه پرده از واقعیت‌هایپنهان این فناوری برمی‌دارد و نشان مــی‌دهد چرا امروز، بیش ازهر زمان دیگری، باید بپرسیم: آمـــوزش برای انســــان است یاماشین؟ مطالعه این یادداشت را از دست ندهید.
مطالعه متن کامل مقاله در سایت هرمه
undefined هرمه|تنفسی عمیق در جهان آموزش•┈┈••✾❀✾••┈┈•ســـایت | بلــــــه

۱۳:۱۴

در حال حاضر نمایش این پیام پشتیبانی نمی‌شود.

thumbnail
#مقاله | #خبر
undefined[نپرسید هوش مصنوعی چه کمکی به ما می‌کند، بپرســــید دارد با ما چه کار میکند.](https://horme.ir/article/journal/68069b8dccc14e4469965917)
undefined جدیدترین مقاله هرمه، منتشر شدundefined
undefined ترجمه محمدحسین خاکبازیگانه
عضو هیئت اندیشه‌ورزان اندیشکده فرهنگ و تربیت اسلامی
✾•┈┈┈┈┈••✦❀✦••┈┈┈┈┈•✾undefinedروبرت اســــــترنـــــــبرگ ، روان‌شـــــــــناسدانشگاه کرنـــل و پژوهشـــــــــــگری پیشـــگام درزمیـنه مــطالعات هــــوش، می‌گوید:
undefined «بزرگ‌تـــــــــرین نــــــــگرانی در روزگـار هوشمصــــــــنوعی مـــولد این نیست که ممـــــکن استخلاقیــــــت یـــــا هوش انــــسانی را به خـــــــطربینــــــــدازد— نه! نگـــرانی ما از این اســــت که اینکار را از پیش کرده باشد».
undefinedادعــای کاهـــــش هـــــــوش انــــــــسانی ازمجـموعه‌ای از پژوهـــــــش‌ها ریشـــــــــه می‌گیرد؛مشــــــــهورترین آن‌ها به پـــــــــدیده‌ای به‌نام «اثرفلیــــن» می‌پـــردازند— اثر فلـــین یعنی اینـــــــکهدر بیــــشتر کــــشورهای دنیا، نـــمره بهره هــــوشییا آی کیـــو مـــردم از دهـــه ۱۹۳۰ تا اوایـــل قــــرن۲۱ به‌ـور پیوستــــه افزایش پیـــــدا کـــــــــرده — واین افزایـــــش بیشــــــتر به خـــاطر بهبود شـــرایطزندگی، آمــــوزش و تغذیه بـــــــوده، نه به‌خــــــاطرتغییرات ژنتیکی.
undefinedاما در دهــــه‌های اخــــــیر، ایـــن رونــــــد کُندشده یا حتی معکوس گشته است...

undefined مطالعه متن کامل مقاله
undefined هرمه؛ بازوی مطالعات بین‌الملل اندیشکده فرهنگ و تربیت اسلامی
undefined تنفسی عمیق در جهان آموزش•┈┈••✾❀✾••┈┈•undefined سایت هرمه
undefined پیامرسان بله هرمه
undefined اندیشکده فرهنگ و تربیت اسلامی

۸:۲۰

در حال حاضر نمایش این پیام پشتیبانی نمی‌شود.

thumbnail
#مقاله | #خبر
undefined[آیا در عـــصر هوش مــــصنوعیآموزش صــــرفاً یــــک توهم است؟](https://horme.ir/article/journal/67fbfa5cccc14e44699616e5)
undefined جدیدترین مقاله هرمه، منتشر شدundefined
undefined ترجمه محمدحسین خاکبازیگانه
عضو هیئت اندیشه‌ورزان اندیشکده فرهنگ و تربیت اسلامی
✾•┈┈┈┈┈••✦❀✦••┈┈┈┈┈•✾undefined«باورم نمـــــــی‌شه...اصـــــــلـا امـکان ندارهاستادم بتــــونه این‌قـــــدر بـهم بازخــــورد بده»،این را یکــــی از دانشجویانم که در یـــــک کلـاسآنلاین شــــرکت می‌کرد، هـــمین اواخر به مــــنگفت.
undefinedاز او خواستـــم نمونـــــه‌ای از بازخــــــوردهایاستـــادش را نـــشانم دهد. دانشـــجو سه مـــقالهٔآخرش را نشانم داد. بــــازخــــــوردهــــا واقعـــاًمفصل بـــودند، با لحــــنی دقـــــیق، آکادمـــیک،شفاف و حمایت‌گر نوشته شده بودند.
undefined اما واضــح بود کــــــه این بـــازخـــــوردها راچت جـــی پی تی نوشـــته اســــت. راســــتش رابخواهید، دانشــــجو وقـــــتی حــــدس مــــن راشنید، خـــــیلی هم تعــــــجب نکــرد. خودش همبا لبخنــــدی خجـــــولانه اعتــــراف کــرد که برایبخش زیادی از مقـــــــــاله‌هایش از چــت جی پیتی استفـاده می کند.
undefined پس بـــگذارید بی‌پــــرده بگــــــــویم: مــا بابحران تــــقلب مــــواجه نیسـتــــــیم، ما در میانهٔیک بحران معنا هستیم.

undefined مطالعه متن کامل مقاله
undefined هرمه؛ بازوی مطالعات بین‌الملل اندیشکده فرهنگ و تربیت اسلامی
undefined تنفسی عمیق در جهان آموزش•┈┈••✾❀✾••┈┈•undefined سایت هرمه
undefined پیامرسان بله هرمه
undefined اندیشکده فرهنگ و تربیت اسلامی

۱۵:۱۷

در حال حاضر نمایش این پیام پشتیبانی نمی‌شود.

thumbnail
#مقاله | #خبر
undefined[یک تراژدی بزرگ به نام تکنولوژی آمــــوزشـــــــــــی(اد ـ تـــک)؟](https://horme.ir/article/journal/67e1a5c973c0c6daf3d669f8)
undefined جدیدترین مقاله هرمه، منتشر شدundefined
undefined ترجمه محمدحسین خاکبازیگانه
عضو هیئت اندیشه‌ورزان اندیشکده فرهنگ و تربیت اسلامی
✾•┈┈┈┈┈••✦❀✦••┈┈┈┈┈•✾undefined هـــــرچــند توجـــــــــــه عــمومی به کاهشنمــــــــــــرات آزمــون‌ها در دوران همـــــــه‌گیریکوویــــد-۱۹ و پــــــــــــس از آن شـــدت یافت - وبسیــــــــاری از کارشناسان ایــــــــــــن افـت را بهمحدودیت‌های ناشـــی از کـــــــــــرونا و انتــــقالسریع به آمــــــــــــوزش کــاملاً مــــــجازی نسبتدادنـد – امــــــــــــا در واقـــع این کـاهــش بسیارزودتر و قبـــــــــلتر از زمان کرونــا آغاز شده بـــــود،در حالی که مــا بی خـبر بــــودیم، عــــــــــــمدا یاسهوا؟ نمی دانم.
undefinedشـــواهد به‌دســــــــت‌آمده از «ارزیـابی مــــلیپیشــرفت‌تحــــصیلی دانــــش‌آمـوزان» موســـوم‌ بهNAEP -The National Assessment of Student Progress به‌وضــــوح نشان‌دهندۀ این افــــــت زودهنـــــگاماست.
undefined نمودارها نـــشان می‌دهــــند دانـــــــش‌آموزانآمریکایــــــــی پس از چـــندین دهه رشـــــد آرام وپیوســـــته در نـــــمرات آزمــون ها، از ســـــال ۲۰۱۲بـــــــه بعد شـــــــروع به از دســــــــــــت دادندســــــــــــتاوردهای پیشــــین خــود کــردند؛ اینکاهــــــــــــش، به‌ویـــژه در مــــیان دانش‌آموزانیکه از قبل عملکرد ضــــــــــــعیف‌تــری داشــــــتند،آشکارتر و محسوس تر است.
undefined مطالعه متن کامل مقاله
undefined هرمه؛ بازوی مطالعات بین‌الملل اندیشکده فرهنگ و تربیت اسلامی
undefined تنفسی عمیق در جهان آموزش•┈┈••✾❀✾••┈┈•undefined سایت هرمه
undefined پیامرسان بله هرمه
undefined اندیشکده فرهنگ و تربیت اسلامی

۱۱:۰۸

در حال حاضر نمایش این پیام پشتیبانی نمی‌شود.

thumbnail
#مقاله | #خبر
undefined[ دانشـــــــــــجویان مـــن هم از هــــوشمصنوعی استفاده میکنند! خب که چه؟](https://horme.ir/article/journal/690cbf4cbdfe60648785b07b)
undefined جدیدترین مقاله هرمه، منتشر شدundefined
undefined ترجمه محمدحسین خاکبازیگانه
عضو هیئت اندیشه‌ورزان اندیشکده فرهنگ و تربیت اسلامی
✾•┈┈┈┈┈••✦❀✦••┈┈┈┈┈•✾undefined در عصر کنونی که هوش مصنوعی و رسانه‌های دیــــــــــجیتال بهعناصر جدایی‌ناپذیر زندگی بشر بدل شــــــده‌اند، مفهوم «یادگیری»به مسئله ای پر ماجرا میان گروه های مختلف فکری تــــــبدیل شدهاست.
undefinedجان مک‌وُرتِر، زبان‌شنـــــــاس دانشگاه کلمبیا، در مقاله‌ی خود بانگاهی واقع‌گرایانه استدلال می‌کند که کاهـــــــش تمایل نسل جدیدبه مطالعه‌ی متون بلند و افزایش وابســـــتگی آنان به فناوری، الزاماًنشانه‌ی افول اندیشه یا زوال فرهنگ نیست؛ بلکه بیانگر دگرگونیشیوه‌های دریافت و تولید معنا در جهان معاصر است.
undefinedدر مقـــــــابل، فردریــــــک هیس، پژوهـــــشگر و نظریه‌پرداز حوزه‌یسیاست‌گذاری آموزشی، این نوع سازگاری بی‌چـون‌وچرا با فناوری رانشانه‌ی نوعی «تسلیم فرهنگی» می‌دانـــد؛ تسلیمی که می‌تواند بهتضعیف سخت‌کوشی علمی، کم‌عمق شدن یادگـــــــیری و جایگزینیتأمل با سرعت و سطحی‌نگری بینجامد.
undefinedاو تأکید می‌کند که آمـــــــــــوزش فرایندی تدریجی و متحول‌کنندهاست، نه محصولی آماده که بـــــــــــــــتوان آن را از طریق الگوریتم‌ها ومیان‌برهای فناورانه جایگزین کرد.
undefinedبرآیند این دو دیدگاه، تنشــــی بنیادین را آشکار می‌کند: چگونهمی‌توان در عصر هوش مصنوعی از ظرفیــــــــــت‌های فناورانه بـــــــــرایارتقای آموزش بهره برد، بی‌آن‌که بنـــــــــیان‌های تفکر انتقادی و عمقانسانیِ یادگیری از میان برود؟
undefined مطالعه متن کامل مقاله
undefined هرمه؛ بازوی مطالعات بین‌الملل اندیشکده فرهنگ و تربیت اسلامی
undefined تنفسی عمیق در جهان آموزش•┈┈••✾❀✾••┈┈•undefined سایت هرمه
undefined پیامرسان بله هرمه
undefined اندیشکده فرهنگ و تربیت اسلامی

۱۶:۰۰

در حال حاضر نمایش این پیام پشتیبانی نمی‌شود.

thumbnail
#مقاله | #خبر
undefined[ پیشگامان هوش مصنوعی می‌خواهند ربات ها جای معلمانانسانی را بگیرند، اما این رویا به این آسانی ها محقق نخواهد شد](https://horme.ir/article/journal/6918527ebdfe606487861173)
undefined جدیدترین مقاله هرمه، منتشر شدundefined
undefined ترجمه محمدحسین خاکبازیگانه
عضو هیئت اندیشه‌ورزان اندیشکده فرهنگ و تربیت اسلامی
✾•┈┈┈┈┈••✦❀✦••┈┈┈┈┈•✾undefined در سال‌های اخیر، بســیاری از پیشگامان هــــــــوش مصنوعی، ازجمله مدعیان اصلاحات آموزشی نیز بوده اند. تکنوفیلیای غالب درنگاه ایشان باعث شده تا دائما مــــــــسئله جایگزین شدن ربات‌ها ومعلم‌های هوش مصــــــــــنوعی به جای معلمان انســـــانی را به عنواناصلی ترین راه حل مسائل پیچیده آموزشی مطرح نمایند.
undefinedاما مقاله پیــــش روی شما نشان می‌دهد که این آینده آن‌قدرهاهم ساده نیست. تجربهٔ صد ســال اخیر—از «ماشین‌های تدریس»پرسی و اسکیــــنر تا دوره‌های انبوه باز و برخط معروف به موک ها—نشان داده که دانـــش‌آموزان معمولاً جذب سیستم‌های غیرانسانینشده و تعامل انسانی همچنان نقشی اساسی در یادگیری دارد.
🧷اما سوال اساســـی تر آن است که آیا واقعاً دانش‌آمـــوزان با اینابزارها بهتــــــــــــــــــــر یاد می‌گــــــــیرند یا آنکه دنیا فریـــــــب فانتزی هایذهنی فناوران دره سیلیکون را خورده است.
undefined مطالعه متن کامل مقاله
undefined هرمه؛ بازوی مطالعات بین‌الملل اندیشکده فرهنگ و تربیت اسلامی
undefined تنفسی عمیق در جهان آموزش•┈┈••✾❀✾••┈┈•undefined سایت هرمه
undefined پیامرسان بله هرمه
undefined اندیشکده فرهنگ و تربیت اسلامی

۱۱:۱۰

در حال حاضر نمایش این پیام پشتیبانی نمی‌شود.

thumbnail
#مقاله | #خبر
undefined[ چرا حتی استفاده ابتدایی از هوش مصنوعی برایدانشـــــــــــــــجویان و/دانــــــــــــــش آمــــوزان زیان بار اســـــت](https://horme.ir/article/journal/692f1d7dbdfe60648786d8d7)
undefined جدیدترین مقاله هرمه، منتشر شدundefined
undefined ترجمه محمدحسین خاکبازیگانه
عضو هیئت اندیشه‌ورزان اندیشکده فرهنگ و تربیت اسلامی
✾•┈┈┈┈┈••✦❀✦••┈┈┈┈┈•✾undefinedهوش مصنوعی اولین فناوری نیســــــــــــــــت که توان شناختی مارا تهدید کرده است. مدت‌هــــــــا پیش از چـــــــــت‌جی‌پی‌تی، پیش ازگوشی هوشمند و حتی پیش از ماشـــــــــین‌حساب، افلاطون نسبتبه نوشتن هشدار داده بود. او پیـــــــــــــــــش‌بینی کرده بود که انسانباسواد با ظهور ابزار نوشتن، دیگر «از حافظه خود استفاده نخواهدکرد».
undefinedالبته بیراه هم نمی گفـت. اما کمتر کسی از ما این معامله را بدمی‌داند—زیرا نوشــــــتار همان چیزی اســــــــــت که امکان داده همینمحاورات افـــــــــــلاطونی پس از گــــــذشت حدود دو هزار ســــــال باقیبمانند. هدیه‌های بزرگ اغلــــــب بهایی بزرگ دارند. پرسش همیشهاین است: آیا ارزشــــــش را دارد؟ نوشــــــــــــــتن ارزشش را داشــت، اماآیا هماورد ها و جایــــگزین های نوشتن هم مانند آن هستند؟ اصلابهای آنها مــــــــعادل و شایسته هدیه ای که به ما می دهند هست؟با رواج استـــــــفاده دانشــــــــجویان از هوش مصنـــــــــــوعی، بسیاری ازمنتقدان بر «موهبت‌های فکری» متمرکز شده‌اند.
undefined مطالعه متن کامل مقاله
undefined هرمه؛ بازوی مطالعات بین‌الملل اندیشکده فرهنگ و تربیت اسلامی
undefined تنفسی عمیق در جهان آموزش•┈┈••✾❀✾••┈┈•undefined سایت هرمه
undefined پیامرسان بله هرمه
undefined اندیشکده فرهنگ و تربیت اسلامی

۱۹:۳۰

در حال حاضر نمایش این پیام پشتیبانی نمی‌شود.