عکس پروفایل مسعود براتیم

مسعود براتی

۳۶۳عضو
thumnail
‏مقاله امروز آقای نیلی در روزنامه دنیای اقتصاد با مقاله هفته گذشته موسویان در روزنامه ایران کامل میشود.خیلی روشن و شفاف برای یک بده بره چند بعدی...

۸:۳۰

thumnail
undefined‏سال ۹۹ با پیروز شدن بایدن، روحانی نامه به رهبری نوشت و درخواست طرح مجدد لوایح مرتبط با FATF در مجمع را کرد. رهبری هم موافقت کردند. مجمع مثل دفعه اول به نتیجه نرسید.حالا ترامپ پیروز شده و پزشکیان همین درخواست را از رهبری کرده و ایشان هم موافقت کردند. تاریخ تکرار میشه...https://x.com/mas_barati/status/1874007083898855818

۸:۲۲

بازارسال شده از خبرگزاری مهر
thumnail
undefined جزئیات نامه پزشکیان به رهبر انقلاب در مورد FATF
دهنوی، رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست‌های کلی نظام:undefined رهبرانقلاب صرفا با بررسی مجدد FATF موافقت نمودند.
undefined @Mehrnews

۱۲:۴۳

thumnail
‏دکتر سعید جلیلی در واکنش به خبر پیشنهاد معاون اولی به او توسط پزشکیان:من چنین پیشنهادی از ایشان نشنیده‌ام.

۱۷:۰۵

thumnail
‏علی ربیعی در سال ۹۹ گفت به خاطر FATF نمیشه واکسن وارد کرد.الان هم میگوید رشد هشت درصد که قانون برنامه هفتم است، نظریه باطل است.https://x.com/mas_barati/status/1875246370757734626

۱۸:۲۵

thumnail

۱۸:۲۵

thumnail
آقای خانی دبیر شورای عالی مبارزه با پولشویی حرفهایی امروز زده ( روز تعطیل!!!) که سرشار از حرفهای نادرست است. یک موردش تکرار حرفهای غلط باهنر درباره مشکل حسابهای بانکی ایرانیان در خارج از کشور است. مشکلی که دلیلش تحریم است را به غلط به FATF ربط میدهند. برای مثال کانادا در راستای اجرای توصیه شماره ۱۹ و اعمال احتیاط، تاکید میکند این احتیاطها نباید به صرف داشتن پاسپورت ایرانی صورت گیرد.آقای خانی بهتر است مشاورانش را تغییر دهد. البته امیدی نیست.https://fintrac-canafe.canada.ca/obligations/dir-iri-eng

۱۶:۳۹

thumnail

۱۶:۳۹

thumnail

۱۶:۳۹

thumnail

۱۶:۳۹

بازارسال شده از جدال
thumnail
مذاکره با ترامپ؛ آری یا خیر؟
در گفتگو با مسعود براتی
undefined youtu.be/LSFGjHb2ymE

۷:۵۰

بازارسال شده از جدال

�کره با ترامپ؛ آری یا خیر؟.mp3

۱۹:۴۵-۵.۷۳ مگابایت
مذاکره با ترامپ؛ آری یا خیر؟
در گفتگو با مسعود براتی
undefined youtu.be/LSFGjHb2ymE

۷:۵۰

بازارسال شده از مجله تصویری منادیان

FATFقطعی از پازل تحریمی آمریکا .pdf

۱۲.۴۸ مگابایت

FATF قطعه ای از پازل تحریمی آمریکاundefinedاین روزها که دوباره موضوع پیوستن لوایح دوگانه پالرمو و cft ذیل برنامه اقدام FATF دوباره با درخواست دولت در دستور کار قرار گرفته، بازخوانی و تکمیل محتوایی ضروری است.undefinedدر راستای نگاه جامع و به دور از هیاهوی سیاسی، بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران، کتابچه « FATF قطعه ای از پازل تحریمی امریکا» برای کنش‌گران این عرصه آماده کرده است.
undefinedundefinedundefined ـــــــــــــــــــــــ
undefinedundefined مجله تصویری منادیان
اینستاگرام | ایتا | بله | تلگرام | آپارات

undefined@monadian_com

۳:۰۲

خانم سخنگو اشتباه به عرضتان رساندند!
در خبرها دیدم که سخنگوی محترم دولت بیان کرده با تصویب دو معاهده پالرمو و مقابله با تامین مالی تروریسم دیکته شده از سویFATF ، در مجمع تشخیص مصلحت نظام دست سرمایه‌گذاران را باز می‌کنیم. (سایت عصرایران کد خبر ۱۰۲۸۱۴۲). بعید می‌دانم خانم سخنگو تسلط کارشناسی بر موضوع FATF و یا موضوع سرمایه‌گذاری خارجی را داشته باشد و‌ احتمالاً به ایشان این چنین بیان شده و ایشان نیز صرفا تکرار کرده است. چند نکته برای اصلاح دیدگاه ایشان عرض می‌شود:اولاً صرف تصویب دو معاهده دیکته شده از سوی FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام منجر به خروج ایران از فهرست سیاه‏FATF نمی‌شود و مشکل ما را حل نمی‌کند. توضیح اینکه برنامه اقدام تحمیلی بر ایران ۴۱ اقدام دارد که غیر از دو معاهده مذکور ۲۵ مورد دیگر هنوز از سوی FATF تایید نشده و تا زمان تکمیل همه ۴۱ اقدام مندرج در برنامه اقدام، بر اساس بیانیه‌های FATF ایران در بیانیه عمومی باقی خواهد ماند. بعد از تکمیل ۴۱ اقدام برنامه اقدام و تایید همه آنها از سویFATF برای «گام‌های بعدی» (Next Steps) تصمیم‌گیری خواهد شد.ثانیاً با فرض اینکه منظور خانم سخنگو مشکلات موجود در روابط بانکی باشد، مهم‌ترین مانع در روابط بانکی ایران با نظام مالی بین‌الملل تحریم‌های ثانویه آمریکا است. با فرض حل شدن مشکل ایران در FATF مشکل روابط بانکی تغییری نمی‌کندثالثا خوب است سخنگوی محترم دولت بداند که حوزه‌های جذاب اقتصاد ایران خصوصاً حوزه انرژی از سوی آمریکا به صورت مستقل تحریم شده و در کنار موانع بانکی این نیز عاملی برای عدم حضور سرمایه‌گذاران خارجی متعارف در ایران است و این موضوع به FATF ربطی ندارد.خانم سخنگو را به این واقعیت توجه می‌دهم که حتی در دو سال اجرایی شدن برجام یعنی ۹۵ و ۹۶ نیز میزان سرمایه‌گذاری خارجی مصوب معتبر در ایران سالانه زیر ۲ میلیارد دلار بود. دلیل آن هم عدم رفع کامل و پایدار تحریم‌ها بود که سرمایه‌گذاران خارجی به خوبی آن را درک می‌کنند.پیشنهاد می‌شود خانم سخنگو و دولت محترم به جای مباحث بی‌ربط مانند FATF تجربه دولت شهید رئیسی را در جذب سرمایه‌گذاری خارجی دنبال کنند. دولت شهید رئیسی در دو سطح راهبردی و فنی این حوزه را دنبال کرد و تا حدی خوبی موثر بود. در سطح راهبردی نگاه‌ها را به درستی به سمت کشورهای همسو متوجه کرد (که البته خیلی کارهای نکرده وجود دارد که باید دنبال می‌شد) و در سطح فنی با اصلاح رویه‌های اداری، میزان سرمایه‌گذاری مصوب معتبر را افزایش داد. در سال ۱۴۰۱ حدود ۴.۲ و در سال ۱۴۰۲ حدود ۵.۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی مصوب معتبر ثبت کرده است. اگر همین مسیر با اصلاح برخی ایرادها و افزایش سرعت دنبال شود، حتما به نتیجه خواهد رسید و الا مباحثی مانند FATF نه تنها اثری ندارد و حتی نگرانی از بابت افزایش شفافیت برای خارجی‌ها موجب ترس از سرمایه‌گذاری در ایران به دلیل ترس از تحریم‌های آمریکا شود.

۴:۲۸

thumnail
‏همزمان که در ایران صحبت از توافق جدید با آمریکا میشود و FATF را به عنوان پیش‌نیاز مذاکره پیش میبرند، ترامپ در چارچوب سیاست حمایت حداکثری بنیاد دفاع از دموکراسی، با حضور نماینده خودش در نشست منافقین پیام حمایتی روشنی به گروه‌های برانداز ضد ایرانی مخابره میکند.https://x.com/mas_barati/status/1878350636892258381

۱۵:۰۹

بازارسال شده از جدال
thumnail
سیاستمداران آمریکایی: فشار حداکثری دیگر فایده ندارد!
در گفتگو با مسعود براتی
undefined youtu.be/5xsFJsmZ9zI

۱۵:۵۸

بازارسال شده از جدال

حداکثری_دیگر_فایده_ندارد!.mp3

۱۴:۱۷-۴.۱۱ مگابایت
سیاستمداران آمریکایی: فشار حداکثری دیگر فایده ندارد!
در گفتگو با مسعود براتی
undefined youtu.be/5xsFJsmZ9zI

۱۵:۵۸

بازارسال شده از جدال
undefinedسیاستمداران آمریکایی: فشار حداکثری دیگر فایده ندارد!
🟠مروری بر مطالب گفتگوی علی علیزاده و مسعود براتی
undefinedعلیزاده: آیا فضایی که در رسانه‌ها درباره بحران ایران ساخته می‌شود، برای کشاندن ایران به پای میز مذاکره است یا هدف دیگری مانند جلوگیری از عبور ایران از بندهای غروب و تثبیت برنامه هسته‌ای دارد؟ همچنین، آیا تحولات اخیر منطقه‌ای و قدرت‌نمایی اسرائیل در این روند تأثیرگذار است؟
undefinedبراتی:رسانه‌ها و سیاستمداران غربی در حال برساختن تصویری از ایران به‌عنوان کشوری در آستانه سقوط هستند. اما باید به روند کلی نگاه کرد. از سال ۲۰۱۱ آمریکا تحریم‌ها را به‌عنوان ابزار اصلی برای مهار ایران انتخاب کرد. این سیاست در دوره اوباما تا برجام موفقیت‌هایی داشت، اما با شروع سیاست فشار حداکثری ترامپ، تأثیر تحریم‌ها کاهش یافت. اگرچه این سیاست آسیب‌های اقتصادی به ایران وارد کرد، اما به اهداف سیاسی خود نرسید.
نفیو، یکی از معماران تحریم‌ها، اخیراً در مقاله‌ای اشاره کرده که سیاست فشار حداکثری دیگر ابزار مؤثری نیست. او می‌گوید ترامپ حتی اگر بخواهد فشار بیشتری اعمال کند، نمی‌تواند از حد بایدن فراتر برود. این تحلیل نشان می‌دهد که تحریم‌ها به سقف اثرگذاری خود رسیده‌اند.
undefinedعلیزاده:آیا تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی هنوز می‌توانند ایران را به تغییر رفتار وادار کنند؟
undefinedبراتی:نه، تحریم‌ها دیگر ظرفیت مؤثری ندارند. این موضوع در دوره دولت شهید رئیسی نیز آشکار شد؛ ایران توانست با مدیریت اقتصادی و مقاومت، فشار تحریم‌ها را کاهش دهد. اکنون، حتی گزینه نظامی نیز برای آمریکا و اسرائیل کارآمد نیست. ایران در مقابل تهدیدهای نظامی نیز مقاوم شده و این گزینه نیز مانند تحریم‌ها اثر خود را از دست داده است.
آمریکا پس از ناکامی در تحریم و تهدید نظامی، سیاست حمایت حداکثری از اپوزیسیون داخلی را آغاز کرد، اما این سیاست نیز نتوانست اهداف آنها را محقق کند. بنابراین، ادعاهای کنونی درباره فشارهای جدید بیشتر یک برساخت روانی برای تغییر تصمیم‌گیری در ایران است.
undefinedعلیزاده:آیا مذاکرات با آمریکا می‌تواند راه‌حل مشکلات منطقه‌ای و اقتصادی باشد؟
undefinedبراتی:مذاکره با آمریکا از موضع ضعف هیچ‌گاه منجر به نتیجه مثبت نمی‌شود. تجربه برجام نشان داد که مذاکره تنها زمانی موفق است که از موضع قدرت انجام شود. سیاست منطقه‌ای ایران، برخلاف ادعاها، شکست نخورده است. ابزارهای آمریکا یکی پس از دیگری کارایی خود را از دست داده‌اند و اکنون ایران باید با تقویت نقاط قوت خود، ضعف‌ها را جبران کند. مذاکره نباید جایگزین تقویت توان داخلی شود.
undefinedعلیزاده:چگونه باید با فضای روانی ایجاد شده توسط رسانه‌ها مقابله کرد؟
undefinedبراتی:فضای رسانه‌ای کنونی بیشتر بر ایجاد تصویری غیرواقعی از ضعف ایران متمرکز است. تحلیلگران غربی و برخی از شخصیت‌های داخلی، با مطرح کردن سناریوهای سیاه، تلاش می‌کنند تصمیم‌گیران ایرانی را به پذیرش مذاکره از موضع ضعف وادار کنند. اما ایران باید با واقع‌گرایی، تقویت توان داخلی و تمرکز بر راهبردهای بلندمدت، این فضا را مدیریت کند.
🟠 نتیجه‌گیریتحریم‌های اقتصادی و فشارهای سیاسی آمریکا دیگر تأثیر گذشته را ندارند. فضای روانی کنونی یک ابزار برساختی برای وادار کردن ایران به مذاکره از موضع ضعف است. تصمیم‌گیران باید با تقویت نقاط قوت و مقاومت در برابر فشارها، از این مرحله عبور کنند.

۱۵:۵۸

thumnail
بررسی دو نظریه درباره FATFundefinedدو نظریه در سال ۹۵ درباره FATF مطرح بود و یکی از آنها توسط دولت روحانی پشتیبانی میشد و بر اساس آن تعهد سطح بالای سیاسی از سوی دکتر طیب نیا به FATF برای اجرای کامل برنامه اقدام داده شد.اما نظریه رقیبی وجود داشت که گذر زمان درست بودن آن را نشان داد.در این ویدیو این دو نظریه را به اجمال بررسی کردم.

۵:۲۵

بررسی دو نظریه درباره FATF.mp3

۱۱:۵۴-۱۰.۹ مگابایت
بررسی دو نظریه درباره FATFundefinedدو نظریه در سال ۹۵ درباره FATF مطرح بود و یکی از آنها توسط دولت روحانی پشتیبانی میشد و بر اساس آن تعهد سطح بالای سیاسی از سوی دکتر طیب نیا به FATF برای اجرای کامل برنامه اقدام داده شد.اما نظریه رقیبی وجود داشت که گذر زمان درست بودن آن را نشان داد.این دو نظریه را به اجمال بررسی کردم.

۵:۲۵