عکس پروفایل نشریه تخصصی حقوقی «احقاق»ن

نشریه تخصصی حقوقی «احقاق»

۲۰۷عضو
عکس پروفایل نشریه تخصصی حقوقی «احقاق»ن
۲۰۷ عضو

نشریه تخصصی حقوقی «احقاق»

نشریه تخصصی_حقوقی احقاقundefinedدر پی احقاق حقوق عامهundefinedدانشگاه امام صادق علیه‌السلام باهمکاری انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران با ما در ارتباط باشید @hesamoddindarabi

۱۳ شهریور

-1054990590_-1401093688.pdf

۴۱۹.۱۱ کیلوبایت

آنچه در این یادداشت می‌خوانیم:undefinedعلت برتری کشور‌های غربی در اکثر عرصه‌های حکمرانی نسبت به سایر کشور‌ها چیست؟ undefinedریشه تاریخی نهضت ملی شدن صنعت نفت چه بود؟undefinedایرانیت و اسلامیت دوگانه هستند یا مغالطه‌ای دوگانه؟undefinedجایگاه مبارزه با استعمار در انقلاب اسلامی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران کجاست؟undefinedبرای مبارزه با استعمار نهادهای بین‌المللی چه اقدامی داشته‌اند؟ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــundefinedنشریه تخصصی حقوقی احقاقundefinedنشریه ای برای احقاق حقوق عامهundefinedما‌ را در بله و اینستاگرام دنبال کنیدundefined@nshrehghagh

۱۶:۵۰

۱۴ شهریور

thumnail
undefined السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا المرتضی undefined
ز گنبد رضوی این‌چنین ندا برخاست
که این حرم ز دعاهای مجتبی (ع) برپاست

undefined سالروز شهادت مظلومانه امام هشتم، خورشید نورانیت ایران، امام رضا(علیه السلام) را به تمامی شیعیان جهان، به ویژه مخاطبان نشریه احقاق تسلیت عرض می‌نماییم.ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــundefinedنشریه تخصصی حقوقی احقاقundefinedنشریه ای برای احقاق حقوق عامهundefinedما‌ را در بله و اینستاگرام دنبال کنیدundefined@nshrehghagh

۹:۵۳

۱۷ شهریور

thumnail
#یادداشت‌_تذکری
نقاط خلأ مشارکت مردمی در لایحه عفاف و حجاب از منظر اصل هشتم در پرتو هدایت امام هشتم علیه‌السلام
undefinedحمید فعلیundefinedدانشجوی دکتری حقوق عمومی دانشگاه امام صادق علیه‌السلامundefinedمدیر مسئول نشریه تخصصی حقوقی احقاق
undefinedبا وجود همه پیشرفت‌های حاصل از انقلاب اسلامی که خود نتیجه یکی از بزرگترین امر به معروف و نهی از منکرها در طول تاریخ اسلام توسط امام راحل (ره) با پشتیبانی مردم بود، آثار غفلت از روایت امام هشتم علیه‌السلام و ترک فعل همگانی نسبت به وظیفه همگانی اصل هشتم قانون اساسی، عیان شده است. فراموش شدن دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر در همه عرصه‌ها آسیب‌های جدی به بار آورده است، اعم از اینکه در ادای این تکلیف توسط دولت نسبت به مردم غفلت شده باشد یا مردم نسبت به دولت و یا مردم نسبت به یکدیگر. آنچه که امروز در کف جامعه عیان‌ شده، فرهنگ برهنگی ناشی از برهنگی فرهنگی است. برای حل این مسئله واضح است که به کارگیری امکانات دولتی اگرچه مبتنی بر اصل ۳ قانون اساسی لازم است، اما کافی و اثربخش نخواهد بود، بلکه با توجه به وجه سیاسی پیدا کردن پدیده کشف حجاب ناشی از فتنه ز.ز.آ مردمی شدن واکنش‌ها به این پدیده، اثربخشی بیشتری خواهد داشت. بنابراین، ادراک پیوند میان بندهای مرتبط اصل ۳ (تکالیف فرهنگی دولت [بندهای ۱-۴] و‌ مشارکت فرهنگی مردم [بند ۶]) و اصل ۱۰ (قداست خانواده) و بند ۱ اصل ۲۱ (زمینه رشد شخصیت زن) با بعد مردمی اصل ۸ قانون اساسی، لازمه مبارزه در این جنگ ظریف و ترکیبی با دشمن این آب و خاک و دین است.
undefined«لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب»، با وجود تأخیر زیاد در تصویب، اشاراتی به راهکار امر به معروف و نهی از منکر در حجاب و عفاف داشته است. از جمله مهمترین مواد این مصوبه در زمینه این دو فریضه مواد ۳۰، ۳۱ است که با وضع تکالیفی نهادهایی خاص نظیر سازمان بسیج مستضعفین و ستاد امر به معروف و نهی از منکر را مکلف به آموزش این دو واجب شرعی فراموش‌شده و فرهنگ‌سازی در این حوزه کرده است. ماده ۵۷ نیز عموم مردم را مکلف به اقامه این دو فریضه دانسته است؛ البته با رعایت احترام و عدم توهین و پرخاشگری. در این جهت چند نکته در این مصوبه نسبت به اهمیت فراوان فریضتین مغفول مانده است:undefined مفهوم دولت در اصل ۳ اعم است از کلیه دستگاههای حاکمیتی، لذا همان‌طور که نسبت به آموزش و ترویج مستقیم مسئله حجاب در فصل سوم این مصوبه با روش‌های مختلفی تکالیفی اختصاصی برای هر دستگاه ایجاد شده است، در کنار آن تکلیف دستگاه‌ها به آموزش و ترویج امر به معروف و نهی از منکر متناسب با موضوع این قانون نسبت به قضیه کشف حجاب و بدحجابی باید در این مصوبه پیش‌بینی می‌شد و نباید تنها به آموزش قشری خاص نظیر بسیجیان یا گروههای فعال مردمی تنها در مواد ۳۰ و ۳۱ اکتفا می‌شد؛ زیرا هم مطابق موازین شرعی و هم مطابق اصل ۸ قانون اساسی این دو فریضه وظیفه‌ای است همگانی.
undefined با توجه به همه‌گیری فضای مجازی و رها شدن آن از حکمرانی قانونمند، اگرچه از جمله موارد مورد توجه در این مصوبه ترویج حجاب و جرم‌انگاری ترویج برهنگی در فضای مجازی است، اما حمایت لازم از امر به معروف و نهی از منکر در این بستر نشده است. حال آنکه با ایرادات شورای نگهبان نسبت به تعیین قلمروی فعالیت گروههای مردمی امر به معروف و نهی از منکر به مواد ۴، ۵ و ۶ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر ارجاع داده شده است که با توجه به تصویب آن قانون در سال ۱۳۹۴، با وجود ذکر مرتبه زبانی و‌ نوشتاری برای این دو فریضه در این قانون، اما ابهاماتی برای شمول گستره این قانون در فضای مجازی وجود دارد که مستلزم رفع ابهام است.
undefined در ماده ۵۷ که نسبت به آمران به معروفی که حین انجام وظیفه شهروندی مرتکب جرمی شوند، نگاهی ترمیمی و تربیتی باید غلبه پیدا کند که راهکار آن لحاظ کردن تخفیفی در مجازات اصلی به جهت انگیزه خیرخواهانه مرتکب و در مقابل افزودن مجازات تکمیلی الزام به گذراندن دوره آموزشی امر به معروف و نهی از منکر به خاطیان است.
undefined در تنظیم نسبت بین امر به معروف و نهی از منکر در مرتبه زبانی و نوشتاری با مرتبه عملی و اعمال مجازات، مقنن در نظر داشته که مرتبه عملی برعهده حکومت است، اما نسبت زمانی مراتب زبانی و عملی مغفول مانده؛ مثلاً در مواد ۴۷، ۴۸ و ۴۹ لایحه فوق حتی در ارتکاب بدپوششی برای بار اول مجازات را مقرر کرده است. در حالی که مطابق فتوای مراجع تقلید از جمله مقام معظم رهبری: «هنگام امر و نهی، ترتیب مراحل فوق [= قلبی، زبانی و عملی] باید رعایت شود؛ یعنی تا زمانی که مرتبۀ اول مؤثر است، به کار بردن مراتب بعدی جایز نیست.» [۱] بنابراین تا مرتبه زبانی اجرا نشده نباید متوسل به مجازات شد.
پی‌نوشت۱- leaader.irــــــــــــــــــــــــــــــــــــــundefinedنشریه تخصصی حقوقی احقاقundefinedما‌ را در بله و اینستاگرام دنبال کنیدundefined@nshrehghagh

۷:۲۷

thumnail
undefined #یادداشت‌ـ‌تحلیلیundefinedنشریه احقاق منتشر میکند...undefined دکتر سید حسین فاطمی و روند جمهوری خواهیundefinedمحمد مولاهویزهundefinedدانشجوی کارشناسی ارشد حقوق عمومی دانشگاه علامه طباطبایی(ره)undefinedعضو هیأت تحریریه نشریه تخصصی حقوقی احقاقــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــundefinedنشریه تخصصی حقوقی احقاقundefinedنشریه ای برای احقاق حقوق عامهundefinedما‌ را در بله و اینستاگرام دنبال کنیدundefined@nshrehghagh

۲۲:۰۰

-653189374_-1356341551.pdf

۶۷۰.۴۸ کیلوبایت

آنچه در این یادداشت می‌خوانیم:undefinedنقش دکتر سید حسین فاطمی در احیای جمهوری خواهی چه بود؟undefinedاندیشه های بنیادین اسلامی چگونه مسیر جمهوری خواهی را در تاریخ سیاسی ایران هموار ساخت؟undefinedجمهوریت در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از چه جایگاهی برخوردار است؟ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــundefinedنشریه تخصصی حقوقی احقاقundefinedنشریه ای برای احقاق حقوق عامهundefinedما‌ را در بله و اینستاگرام دنبال کنیدundefined@nshrehghagh

۲۲:۰۱

۱۹ شهریور

thumnail
undefined درباره معضل ویژه‌خواهی‌ نهادهای مالی
undefinedدکتر علی بهادری جهرمیundefinedعضو هیأت علمی گروه حقوق عمومی دانشگاه تربیت مدرس
undefinedاخیراً نامه‌ای از سوی سازمان بازرسی کل کشور نسبت به یکی از مصوبات شورای عالی بورس منتشر شد. شورای عالی بورس، یکی از شورا‌های فراقوه‌ای تشکیل شده مطابق قانون است. مطابق ماده ۴ قانون بازار اوراق بهادار، شورای عالی بورس، نهاد عالی ناظر سازمان بورس به عنوان نهاد تنظیم‌گر بازار سرمایه است. مشابه این ساختار در بانک مرکزی و نظام بانکی، بیمه و با شمایلی دیگر در تمامی شرکت‌های بزرگ مالی، نفتی و مانند آن متعلق به صندوق‌های بازنشستگی و نهاد‌های غیردولتی مشابه وجود دارد. در این باره گفتنی‌هایی است.
undefined۱- نهاد‌های دارای اموال گسترده اقتصادی یا مؤثر در استخراج نفت، تنظیم‌گر بازار‌های پولی و مالی به واسطه نزدیکی زیاد با دارایی یا درآمد‌های اقتصادی، تصور متفاوتی از حقوق و مزایای متناسب با عملکرد خود نسبت به سایر کارکنان دولت یا نهاد‌های عمومی غیردولتی دارند. پرداخت ۹۰ هزار میلیارد تومان وام به کارمندان بانک‌ها هم از این قبیل است. این دیدگاه و این رویه، صرف‌نظر از استدلال‌های موافق یا مخالف آن، مورد پذیرش شهید رئیسی نبود و در جلسات متعدد و مختلف نسبت به وجود تعارض منافع، ناقص بودن استدلال‌ها و لزوم برخورد با این قبیل ویژه‌خواهی‌ها اعتراض جدی داشتند. در دولت سیزدهم نیز مبتنی بر همین خط‌مشی مصوبات و ابلاغیه‌های متعددی در خصوص لزوم رعایت سقف حقوق و ممنوعیت پرداخت‌های مبتنی بر تبعیض نسبت به تمامی دستگاه‌های اجرایی به تصویب رسید؛ موارد شناسایی شده از تخلف از این موارد هم با جدیت تصمیم‌گیری می‌شد. مصوبه ممنوعیت پرداخت حقوق و مزایای بالاتر از سقف قانونی حتی از سوی شرکت‌های شبه‌دولتی و مصوبه نظام‌مندسازی رفاهیات، از این جمله است.
undefined۲- شورا‌های عالی فراقوه‌ای، نهاد‌های متشکل در نتیجه مصوبات مجلس هستند که ترکیبی از قوای مختلف و بعضاً نهاد‌های خارج از قوا در آن حضور دارند. به همین دلیل ماهیت مصوبات، جایگاه حقوقی آن‌ها نسبت به سایر قوا و اعمال نظارت نسبت به آن‌ها با موانعی مواجه است. برخی تصمیمات شورای رقابت در خصوص افزایش قیمت خودروها، مصوبات شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی و تصمیمات مشابهی در بسیاری شورا‌های عالی فراقوه‌ای وضعیت مشابهی دارند. در غالب این موارد نمایندگانی نیز از سوی قوه قضائیه و همچنین مجلس شورای اسلامی معمولاً به منظور وجود نوعی نظارت پیشینی نسبت به مصوبات این شورا‌ها وجود دارد. در کنار مزایای متعدد این شوراها، همچون هر نهاد دیگری آسیب‌هایی نیز متوجه این شورا‌ها بوده که از جمله آن می‌توان به ایجاد امکان سوءاستفاده نهاد‌های تابع این شورا‌ها از مصوبات آنها، عدم امکان ایجاد وحدت رویه در عملکرد دولت یا دستگاه‌های اجرایی با مصوبات اختصاصی آن‌ها و مواردی از این دست اشاره کرد.
undefined۳- نمونه گزارش اخیر را می‌توان یکی از مصادیق این آسیب‌شناسی دانست. سازمان بورس با استدلالی مشابه آنچه غالب نهاد‌های مالی و دارای اموال و دارایی که مورد پذیرش دولت سیزدهم نیز نبوده است، با اخذ مصوبه از شورای عالی فراقوه‌ای بالادست خود اقدامی به ظاهر قانونی، اما خلاف سیاست‌های کلان کشور و دولت وقت رقم زده است. عضویت اعضای مختلف در شورای عالی بورس مطابق قانون، جایگاه حقوقی متمایزی از مصوبات دولت به این شورا (مشابه بسیاری شورا‌های مشابه دیگر) داده است. تجربیات موجود نشان می‌دهد آسیب‌های پیش‌گفته در عمل نیز در سازمان بورس، نظام بانکی کشور، مجموعه شرکت‌های وابسته به صندوق‌های مختلف بازنشستگی وجود داشته است. حتی همزمان با تصمیم‌گیری‌هایی در دولت‌ها، این نهاد‌ها رویه دیگری پیش گرفته‌اند. هر دوره‌ای که در دولت یا سایر قوا همسویی‌هایی با این نگرش وجود داشته باشد، این معضل مضاعف خواهد بود.
undefinedانتشار مصوبه اخیر را در کنار تلخی ناشی از اطلاع از چنین اخباری، به فال نیک گرفته و ان‌شاءالله مبنای برخورد جدی با همه انواع این قبیل پرداخت‌ها، ویژه‌خواهی‌ها و امتیاز‌ها در حوزه‌های مختلف و نهاد‌های مختلف شود تا ضمن بررسی تمامی مصادیق عملکردی نهاد‌های مالی و توانمند و همچنین مصوبات و ساختار شورا‌های فراقوه‌ای اولاً قوانینی که مبنای وجود چنین تمایزاتی است اصلاح شود و ثانیاً سرعت، جدیت و عدم تعارض منافع در برخورد نهاد‌های نظارتی و جدیت اعضای مختلف این شورا‌ها در برخورد با مصادیق مختلف امتیاز‌های نامتعارف تقویت شود.
https://www.javanonline.ir/005F1s
@Alibahadorijahromiــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــundefinedنشریه تخصصی حقوقی احقاقundefinedنشریه ای برای احقاق حقوق عامهundefinedما‌ را در بله و اینستاگرام دنبال کنیدundefined@nshrehghagh

۷:۴۱

۲۲ شهریور

thumnail
تسلیت ای حجّت ثانی عشر یابن الحسنزود بود از بهر تو داغ پدر یابن الحسن
undefined السلام علیک یا حسن ابن علی undefined
undefinedسالروز شهادت مظلومانه امام حسن عسکری(علیه‌السلام)، یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت را به امام زمان(عج الله تعالی فی فرجه)، همه شیعیان و مخاطبان نشریه احقاق تسلیت عرض مینماییم.ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــundefinedنشریه تخصصی حقوقی احقاقundefinedنشریه ای برای احقاق حقوق عامهundefinedما‌ را در بله و اینستاگرام دنبال کنیدundefined@nshrehghagh

۱۲:۰۰

۲۵ شهریور

thumnail
undefined #یادداشت_تحلیلی
undefined الزامات تحقق حکمرانی قانونمند در فضای مجازی.undefined حمید فعلیundefined دانشجوی دکتری حقوق عمومی دانشگاه امام صادق (ع)undefinedمدیر مسئول نشریه تخصصی حقوقی احقاق undefined عضو انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران.undefined آنچه در این یادداشت می‌خوانید:undefined مهمترین اسناد و سیاست‌های حوزه فضای مجازی که اجرای آنها نیازمند قانونگذاری است، کدام است و چه حوزه‌هایی از آنها نیازمند قانونگذاری است؟undefined قوانین بودجه چگونه می‌توانند زمینه اجرای قانون برنامه هفتم پیشرفت را در حل مسائل فضای مجازی فراهم کنند؟ undefined چگونه تعیین نسبت نهادهای متعدد سیاست‌گذار و تنظیم‌گر در فضای مجازی بر حکمرانی قانونمند اثر می‌گذارد و چه باید کرد؟undefined برای بررسی سایر تجارب قانونگذاری جهت نیل به حکمرانی قانونمند در دنیا، کدام قوانین و بر چه اساسی باید ارزیابی شوند‌؟
undefined متن این یادداشت تحلیلی را در صفحات مجازی انجمن حقوق عمومی اسلامی ایران به نشانی @iplai_ir بخوانید...ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــundefinedنشریه تخصصی حقوقی احقاقundefinedنشریه ای برای احقاق حقوق عامهundefinedما‌ را در بله و اینستاگرام دنبال کنیدundefined@nshrehghagh

۶:۰۷

۳۰ شهریور

thumnail
undefined السلام علیک یا محمد ابن عبداللهundefined السلام علیک یا جعفر ابن محمد
undefined ولادت محمد صادق، نبی مکرم اسلام و صادق محمد، امام ششم شیعیان جهان، تبیین‌کننده مکتب شیعه و هفته وحدت را به تمامی مسلمانان و به ویژه به مخاطبان نشریه احقاق تبریک عرض مینماییم.ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــundefinedنشریه تخصصی حقوقی احقاقundefinedنشریه ای برای احقاق حقوق عامهundefinedما‌ را در بله و اینستاگرام دنبال کنیدundefined@nshrehghagh

۲۰:۳۶

۳ مهر

-1919082749_1334064004.pdf

۸۵۷.۵۷ کیلوبایت

undefined به مناسبت هفدهم ربیع‌الاول رهبر معظم انقلاب، در راستای اجرای بند یازدهم اصل یکصد و دهم قانون اساسی مجازات قریب به ۳۰۰۰ نفر از محکومین را مورد عفو و یا تخفیف قرار دادند. به این مناسبت مصاحبه‌ای با یکی از اساتید متخصص در این حوزه ترتیب داده شده است.
undefined #‌مصاحبهundefined چالش های عفو مجرمین توسط رهبری از منظر قانون اساسیundefined دکتر مصطفی مسعودیانundefined عضو هیأت علمی دانشگاه شاهدundefined آنچه در این مصاحبه پاسخ داده شده است:
undefinedعفو و تخفیف مجازات توسط رهبری در بند ۱۱ اصل ۱۱۰ قانون اساسی، اختیاری قائم به شخص است یا با استفاده از ذیل این اصل رهبری می‌تواند آن را تفویض کند؟ در صورت عدم امکان تفویض آیا رهبری می‌تواند به بررسی موردی عفو مجرمین بپردازد و ورود ماهوی کند و یا اینکه تأیید پیشنهاد رئیس قوه قضائیه تشریفاتی و شکلی است؟ undefinedآیا محدوده مجازات‌های مشمول عفو و تخفیف و تبدیل در آیین‌نامه کمیسیون عفو و تخفیف و تبدیل مجازات، مطابق اصل ۱۱۰ بر اساس موازین اسلامی تعریف شده است؟ undefinedآیا تبدیل مجازات در آیین‌نامه مربوطه، مازاد بر عفو و تخفیف در اصل ۱۱۰ و مغایر آن نیست؟undefinedبا توجه به روایت «العفو يفسد من اللئيم بقدر إصلاحه من الكريم» از امیرالمومنین علیه السلام، در اجرای این بند از اصل ۱۱۰ آیا رویکرد اصلاح مجرمین در نظر گرفته می‌شود و‌ مثلا شرطی مانند توبه در نظر گرفته شده یا ممکن است شامل مجرمانی با احتمال تکرار جرم نیز بشود؟undefinedآیا رهبری می‌تواند مواردی فراتر از پیشنهادهای رئیس قوه قضائیه را مشمول عفو و تخفیف کند یا محدود به پیشنهادهای اوست؟undefinedآیا محدود کردن عفو و تخفیف مجازات توسط رهبری به ایام خاصی، مغایر قانون اساسی نیست؟ آیا استمرار داشتن این فرآیند در طول ایام سال نمی‌تواند باعث بهتر اجرا شدن سیاست‌هایی نظیر حبس‌زدایی و تحمل کمتر مجازات برای مجرمان شایسته عفو شود؟ undefinedآیا معنای مجازات در بند 11 اصل 110 شامل مجازاتهای اداری هم می‌شود؟ در این صورت سازکار پیشنهاد عفو محکومین مراجع شبه قضایی نظیر هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری از طریق رئیس قوه قضاییه است؟ آیا معنای مجازات شامل برخی موارد خاص سیاسی نظیر حصر خانگی هم می‌شود؟ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــundefinedنشریه تخصصی حقوقی احقاقundefinedنشریه ای برای احقاق حقوق عامهundefinedما‌ را در بله و اینستاگرام دنبال کنیدundefined @nshrehghagh

۸:۲۹

۷ مهر

thumnail
undefined مِّنَ ٱلۡمُؤۡمِنِينَ رِجَالࣱ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَيۡهِۖ فَمِنۡهُم مَّن قَضَىٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنۡهُم مَّن يَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبۡدِيلࣰا (احزاب ۲۳)
undefined️ شهادت سید شهدای مقاومت، سیدحسن نصرالله؛ دبیرکل حزب‌الله لبنان را خدمت مقام معظم رهبری، همه مسلمانان، آزادگان، مردم لبنان و به ویژه مخاطبان نشریه احقاق تسلیت عرض مینماییم.ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــundefinedنشریه تخصصی حقوقی احقاقundefinedنشریه ای برای احقاق حقوق عامهundefinedما‌ را در بله و اینستاگرام دنبال کنیدundefined @nshrehghagh

۱۶:۲۰

۲۰ مهر

thumnail
undefined السلام علیک یا حسن ابن علی الزکی العسکری undefinedundefined میلاد با سعادت یازدهمین اختر تابناک امامت و ولادت، حضرت امام حسن عسکری را خدمت همه شیعیان و محبان آل‌الله، به ویژه مخاطبان نشریه احقاق تبریک عرض مینماییم.undefinedــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــundefinedنشریه تخصصی حقوقی احقاقundefinedنشریه ای برای احقاق حقوق عامهundefinedما‌ را در بله و اینستاگرام دنبال کنیدundefined @nshrehghagh

۲۰:۳۷

۲۲ مهر

thumnail
undefinedیا فاطمه اشفعی لنا فی الجنه
اگر چه فاطمه هستی، تو را معصومه می‌خوانندکه با نامت نلرزانند دل ساقی کوثر راتویی تسکین هر درد و یقین دارم اگر بودینمی‌کشت آن غل و زنجیرها موسی بن جعفر را
undefinedوفات حضرت فاطمه معصومه، کریمه اهلبیت و ستاره درخشان قم را خدمت همه شیعیان، به‌ویژه مخاطبان نشریه احقاق تسلیت عرض مینماییم.ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــundefinedنشریه تخصصی حقوقی احقاقundefinedنشریه ای برای احقاق حقوق عامهundefinedما‌ را در بله و اینستاگرام دنبال کنیدundefined @nshrehghagh

۱۴:۱۰

۲۶ مهر

thumnail
undefined دسترسی دانشجویان دانشگاه امام صادق علیه السلام به پایگاه تحقیقاتی حقوقی HeinOnline
undefined این پایگاه بیش از ۱۰۰ منبع داده‌ای و نزدیک به ۲۱۰ میلیون صحفه اتخاذشده از قریب به ۱۷۵ کشور را در رشته حقوق جمع‌آوری کرده است.
undefined HeinOnline بزرگترین مجموعه تحقیقات حقوقی مبتنی بر تصویر در جهان است و بیش از ۹ قرن تاریخ حقوقی را شامل می‌شود. این پایگاه شامل تصاویر دقیق صفحات اسناد حقوقی در فرمت PDF همانند نسخه قابل چاپ اصلی است.
undefined این منبع علمی معتبر به همت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه در سایت دانشگاه امام صادق(ع) و در مرکز کتابخانه و اطلاع رسانی معاونت پژوهشی قابل دسترسی است. اساتید و دانشجویان می‌توانند با مراجعه به سامانه مقالات لاتین در صحفه اصلی دانشگاه و یا رجوع به سامانه مقالات لاتین (مگاپیپر) پورتال مرکز کتابخانه، به این پایگاه دسترسی داشته باشند.
undefined مشاهده پایگاه HeinOnline
به نقل از:#اداره‌همکاری‌های‌علمی‌بین‌المللی @isuinternationalـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــundefinedنشریه تخصصی حقوقی احقاقundefinedنشریه ای برای احقاق حقوق عامهundefinedما‌ را در بله و اینستاگرام دنبال کنیدundefined @nshrehghagh

۵:۴۳

۵ آبان

بازارسال شده از انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران
thumnail
undefined شماره جدید دوماهنامه دانشجویی- تخصصی #احقاقundefined #بخوانیدundefined #ویژه‌نامه از کربلا تا قدس
undefined دومین ویژه‌نامه مشترک انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران و دانشگاه امام صادق (ع) در موضوع #فلسطین و #مقاومت
undefined شماره سوم و چهارم (مرداد و شهریور- مهر و آبان ۱۴۰۳)
undefinedمصاحبه اختصاصی با آیت الله عباس کعبی:تحلیل فقهی تکرار کربلا
undefined سایر اساتید همکار:undefined دکتر عباسعلی کدخدایی (انگلیسی و فارسی)undefined دکتر سید احمد حبیب نژادundefined دکتر سید یاسر ضیاییundefined دکتر سید محمد مهدی غمامی (انگلیسی)undefined دکتر محمد جواهری طهرانی undefined دکتر امیر کشتگرundefined دکتر مرتضی حاجی علی خمسه
undefined دانشجویان همکار:undefined حمید فعلیundefined سجاد میرزاییundefined سیدعلی حسینیundefined علی تقی‌نژادundefined علی عزیزیundefined علی مسعودیانundefined علیرضا نصرالهیundefined مجتبی علیزادهundefined مجید محمدلوundefined محمدحسن ابوالحسنیundefined محمدحسن فتاحیundefined محمدحسین صادقیundefined محمد مولاهویزهundefined وحید حیدری
تهیه و تنظیم مصاحبه:undefined حسام‌الدین دارابیundefined مبین یحیی‌پورundefined حمیدرضا پورمرشدundefined محمدحسن فتاحی
undefined مدیر مسئول: حمید فعلی
undefined سردبیر: محمدحسین نادری

undefined نشریه تخصصی حقوقی «احقاق»undefined@nshrehghagh
undefinedانجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران | IPLAIundefined @iplai_ir

۲۳:۴۸

بازارسال شده از انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران

page ehghagh 3 site.pdf

۷.۸ مگابایت

undefined #احقاق منتشر شد...undefined #ویژه‌نامه از کربلا تا قدس
undefined دومین ویژه‌نامه مشترک انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران و دانشگاه امام صادق (ع) در موضوع #فلسطین و #مقاومت
undefined️ نشریه تخصصی حقوقی «احقاق»undefined @nshrehghagh
undefinedانجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران | IPLAIundefined @iplai_ir

۲۳:۴۸

۱۴ آبان

thumnail
undefined انعکاس خبری انتشار ویژه‌نامه «از کربلا تا قدس» در خبرگزاری میزان
undefined ویژه‌نامه «از کربلا تا قدس» نشریه تخصصی حقوقی «احقاق» به همت جمعی از دانشجویان دانشگاه امام صادق علیه السلام و اعضای انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران منتشر شد؛ عنوان شماره‌های سوم و چهارم نشریه تخصصی دانشجویی احقاق از جمله تاریخی امام خمینی (ره) وام گرفته شده است...
undefined متن کامل این گزارش خبری را اینجا بخوانید...ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــundefined️ نشریه تخصصی حقوقی «احقاق»undefined @nshrehghagh
undefinedانجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران | IPLAIundefined @iplai_ir

۴:۴۹

۲۷ آبان

علامه طباطبایی (ره).pdf

۴۱۸.۹ کیلوبایت

undefined #یادداشت_تحلیلی
به مناسبت سالگرد بزرگداشت علامه طباطبایی (ره).undefined دلالت‌های انسان‌شناختی فلسفی نظریه اعتباریات علامه طباطبایی(ره) در دانش حقوق
آنچه در این یادداشت می‌خوانید:undefined مبانی انسان‌شناختی نظریه اعتباریات علامه طباطبایی (ره)، چه نتایج و آثار کلانی ناظر به دانش حقوق خواهد داشت؟undefined کنش‌گرایی یا رفتارگرایی؟ کدام یک باید مبنای انسان‌شناختی در علم حقوق باشد؟undefined آیا با در نظر گرفتن انسان کنش‌گرا به عنوان موضوع علم حقوق، نظم اجتماعی به خطر نخواهد افتاد؟
.undefined علی جلیل‌زاده
undefined دانشجوی دکتری فلسفه حقوق دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام و عضو انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران
undefinedانجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران | IPLAIundefined @iplai_ir
undefined️ نشریه تخصصی حقوقی «احقاق»undefined @nshrehghagh

۱۵:۱۶