اندیشه جویان استاد حسن عباسی
دو شب عاشورای کاملا متفاوت! متن کامل در پست بعدی... @Hasanabbasi_students
@Hasanabbasi_students
۷۳
۱۱:۵۴
دولت اسلام | ابراهیم نوروزی@Ebrahim_Nowrouzi
۷۴
۱۴:۵۰
««« اَلَّذینَ اِن مَکَّنّاهُم فِی الاَرضِ اَقامُوا الصَلوةَ وَ ءاتَوُا الزَّکوة وَ اَمَروا بِالمَعروفِ وَ نَهَوا عَنِ المُنکَرِ وَ لِلّهِ عاقِبةُ الاُمور
خداوند متعال چهار شاخص را در این آیهی شریفه برای آن مؤمنانی که قدرت در اختیار آنها قرار میگیرد و از زیر سلطهی قدرتمندان جائر خارج میشوند، معیّن کرده و وعده کرده است که «اِنَّ اللهَ عَلی نَصرِهِم لَقَدیر»
هر کدام این چهار خصوصیّت و چهار شاخص، یک جنبهی فردی و شخصی دارند، لکن در کنار آن، یک جنبهی اجتماعی و تأثیر در نظامسازی اجتماعی دارند.
هرکدام از این چهار شاخص بهنحوی ترجمان ساخت و هندسهی نظام اسلامی است.
امر به معروف و نهی از منکر در واقع به نوعی زیربنای همهی حرکات اجتماعی اسلام است که «بِها تُقامُ الفَرائِض»؛
در حاشیه عرض بکنیم که این معنای مهمّ امر به معروف و نهی از منکر را نباید به مسائل زیر نصاب اهمّیّت منحصر کرد؛ بعضی تصوّر میکنند امر به معروف و نهی از منکر منحصر میشود به اینکه انسان به فلان زن یا فلان مردی که یک فرع دینی را رعایت نمیکند تذکّر بدهد؛ البتّه اینها امر به معروف و نهی از منکر است امّا مهمترین قلم امر به معروف و نهی از منکر نیست.
مهمترین قلم امر به معروف و نهی از منکر عبارت است از امر به بزرگترین معروفها و نهی از بزرگترین منکرها. بزرگترین معروفها در درجهی اوّل عبارت است از ایجاد نظام اسلامی و حفظ نظام اسلامی؛ این امر به معروف است. معروفی بالاتر از ایجاد نظام اسلامی و حفظ نظام اسلامی نداریم؛ هر کسی که در این راه تلاش کند، آمر به معروف است؛
مهمترین معروفها اینها هستند:اعتلای فرهنگ، سلامت محیط اخلاقی، سلامت محیط خانوادگی، تکثیر نسل و تربیت نسل جوان آمادهی برای اعتلای کشور، رونق دادن به اقتصاد و تولید، همگانی کردن اخلاق اسلامی، گسترش علم و فنّاوری، استقرار عدالت قضائی و عدالت اقتصادی، مجاهدت برای اقتدار ملّت ایران و ورای آن و فراتر از آن، اقتدار امّت اسلامی و تلاش و مجاهدت برای وحدت اسلامی
نقطهی مقابل اینها هم عبارت است از منکرها:ابتذال اخلاقی منکر است، کمک به دشمنان اسلام منکر است، تضعیف نظام اسلامی منکر است، تضعیف فرهنگ اسلامی منکر است، تضعیف اقتصاد جامعه و تضعیف علم و فنّاوری منکر است؛ از این منکرها باید نهی کرد.
اینها چهار پایهی اصلی برای نظامسازی است که از هرکدام از اینها، شاخههایی منشعب میشود. نظام اسلامی متّکی است به اقامهی صلات، ایتاء زکات، امر به معروف، و نهی از منکر »»» (۱)---------------------------------1. بخشهایی از بیانات امام شهید در اول فروردین ۱۳۹۴ در حرم مطهر رضوی
دولت اسلام | ابراهیم نوروزی@Ebrahim_Nowrouzi
۷۸
۱۷:۵۸
@Hasanabbasi_students
۴۴
۶:۱۵
ꞋꞌꞋ✎ @MaysamAzarbakhsh ༺𑁍︎𑁍︎𑁍︎𑁍︎༻
۲۲۸
۶:۱۷
۱- متن قطعنامه "به رئیس جمهور دستور میدهد تا نیروهای مسلح ایالات متحده را از درگیری علیه جمهوری اسلامی ایران خارج کند... مگر اینکه صریحاً با اعلام جنگ یا مجوز خاص کنگره برای استفاده از نیروی نظامی علیه ایران مجوز گرفته باشد."یعنی حمله بعدی به ایران بدون مجوز کنگره غیرقانونی است.
۲- عصبانیت ترامپ در توئیت زیر به همین دلیل است. ترامپ نوشته: "من طناب را بر گردن ایران انداخته بودم، آنها آمادهی دادن تقریباً هر چیزی به ما هستند، و برای اولین بار در دههها، به ایالات متحده و رئیس جمهورش احترام میگذارند. حالا سنای ایالات متحده تصمیم میگیرد یک رأیگیری بیموقع در مورد قانون اختیارات جنگ داشته باشد، و به حامی شماره یک تروریسم در جهان میگوید که ایالات متحده از کاری که من با ایرانیها میکنم خوشش نمیآید، و من باید متوقف شوم، و با این کار به دشمن کمک و آرامش میدهد. چهار بدبخت جمهوریخواه هم همراه دموکراتها رأی مثبت دادند..."
۳- چون متن در قالب یک "قطعنامه مشترک" سنا و مجلس نمایندگان "به رئیسجمهور دستور میدهد"، این قطعنامه برای تأیید و امضای رئیسجمهور برای ترامپ ارسال نخواهد شد. یعنی ترامپ امکان وتوی این دستور کنگره را ندارد.
۴- در ماههای گذشته ترامپ درباره این قانون اظهارات منفی زیادی کرده ولی هم زمان قانون را اجرا کرده. وی در ابتدای جنگ، بر اساس قانون، کنگره را رسما مطلع کرده و در پایان مهلت ۶۰ روزه نیز دوباره طی نامه رسمی به کنگره اعلام کرده به دلیل آتشبس نیازی به فعال شدت قانون اختیارات جنگ نیست.
۵- این قطعنامه حمله بعدی به ایران را سختتر میکند. بدون مجوز کنگره حمله بعدی غیرقانونی خواهد بود. مقامات آمریکایی به قوانین بینالمللی کاملا بیتوجه هستند ولی از قوانین داخلی کاملا تبعیت میکنند (برخلاف ما!).
۶- حمله نظامی نیاز به بودجه دارد و در نهایت همین نمایندگان کنگره هستند که باید بودجه حمله بعدی به ایران را تصویب کنند. این رای یعنی معلوم نیست بودجه جنگ بعدی علیه ایران تصویب شود. و به همین دلیل قطعنامه نمادین نیست.
نتیجه:
۷- لطفا با عنوان دورکردن سایه جنگ به طرف مقابل امتیاز بیخودی ندهید.
۸- تجربه نشان داده امتیاز و مذاکره سایه جنگ را دور نمیکند. چون به گفته امام شهید "آمریکا میخواهد ایران را ببلعد." یعنی امتیاز، هرچقدر هم که بزرگ باشد، برای او کافی نیست. در سه ماه گذشته هیچ شواهدی در عدم صحت این تحلیل امام شهید نداریم.
۹- علی الاصول اولیت اول کشور باید شکستن چرخه: حمله، آتشبس، مذاکره، حمله باشد. نه دریافت گندم آمریکایی یا غیر آمریکایی به جای پولهای مسدود شده ایران.
۱۰- روش صحیح دور کردن سایه جنگ از کشور بازدارندگی نظامی است. لطفا لیستی از تأسیسات آبشیرینکن و تأسیسات نفتی هدف ایران در منطقه منتشر کنید. در صورت حمله مجدد به ایران، این تأسیسات باید به گونهای تخریب شوند که بازسازی آنها حداقل دو سال زمان ببرد.
@Hasanabbasi_students
۴۶
۶:۲۰
دولت لیبرال آگاهانه در حال استحاله فرهنگی جمهوری اسلامی است.
وزیر میراث فرهنگی در مصاحبه با یک زن بی حجاب و بازو برهنه.
به جمهوری لیبرال اسلامی خوش آمدید.* قاب عکس امامین انقلاب در بالای سر وزیر، هجو جمهوری اسلامی در صحنه مصاحبه است.
@Hasanabbasi_students
۴۳
۹:۱۱