۳۰ آبان
۲۰:۳۵
۱ آذر
۳:۰۴
۳:۴۵
۶:۴۴
۹:۳۶
۱۲:۴۲
۱۶:۰۰
توحید افعالی و افعال توحیدی
قرنهاست که علمای مسلمان در کنج حجرههای خود درگیر مباحث فلسفی و کلامی حول محور اصول اعتقادی اسلام از جمله اصل #توحید و مراتب آن هستند، فارغ از اینکه آیا این مباحث در این سطح، دردی از کف جوامع مسلمان و حکمرانی اسلامی دوا میکند یا خیر.به عنوان نمونه، توحید را به دو بخش نظری و عملی و چهار مرتبه توحید ذاتی، صفاتی، عبادی و افعالی تقسیم کردهاند و سپس در موضوع توحید افعالی به نزاع با هم پرداختهاند و وارد بحثهایی از قبیل جبر و اختیار شدهاند ( دعوای اشاعره و معتزله ). این در حالی است که پیامبر اسلام(ص)، توحید را در عبارت « لا اله الا الله» خلاصه میکند و میفرماید « قولوا لا اله الا الله تفلحوا». البته این عبارت صرفاً یک مسئله اعتقادی و ذهنی محض نیست، بلکه منشأ دو فعل است، یک نفی و یک اثبات ( نفی همه الهها و اثبات الله) بنابراین توحید فقط عبارت نیست از اعتقاد به خدا؛ بلکه توحید عبارت است از کفر به طاغوت و سپس اعتقاد به خدا، کما اینکه «فمن یکفر بالطّاغوت و یؤمن باللّه فقد استمسک بالعروة الوثقی»
امام خامنهای حقیقت توحید را #مبارزه میدانند و میفرمایند: « لازمه توحید این است که انسان در مقابل زورگویی ظالم به مظلوم بِایستد؛ حقیقت توحید این است. ما اگر چنانچه به توحید اعتقاد داریم، نمیتوانیم زیر بار ظلم برویم، نمیتوانیم در مقابل ظالم نَایستیم، این طبیعت توحید است. بدون مبارزه حق، باطل مجبور به عقبنشینی نمیشود». (۱)
بنابراین توحید یعنی مبارزه، مبارزه بین دوگانههایی که به «ثنویتهای توحیدی» معروفند و یک طرفش ابتدائا باید نفی و از مناسبات اجتماعی جامعه اسلامی حذف شوند و سپس طرف دیگر اثبات. ( و این چیزی است که منطبق با فطرت انسانها و مورد قبول آحاد جامعه است). از این رو هر اقدامی که در راستای نفی طرف اول و سپس اثبات طرف دوم دهها مورد ثنویت توحیدی که در قرآن و احادیث به آنها اشاره شده، انجام شود یک «فعل توحیدی» محسوب میشود.
آیا بهتر نیست به جای اینکه نوجوان دانشآموز را مجبور به حفظ بحثهای پیچیده و فلسفی مراتب توحید و مراتب شرک کنیم ( که آن هم فقط تا روز امتحان به خاطر دارد) برای او ازمبارزه با کذب و دروغ برای تحقق صدق و راستی،مبارزه با شر برای تحقق خیر،مبارزه با پیمانشکنی برای تحقق وفاداری،مبارزه با ذلت برای تحقق عزت،مبارزه با جور برای تحقق عدل،مبارزه با ظلم برای تحقق قسط،مبارزه با ناامیدی برای تحقق امید و ...بگوییم و پس از قبول این موارد، آنگاه با او ازمبارزه با حرام برای تحقق حلال،مبارزه با باطل برای تحقق حق،مبارزه با کفر برای تحقق ایمانحرف بزنیم؟
امام خامنهای سالها پیش در جمع نخبگان حوزوی به آنها تذکر میدهد: « نقص فلسفه ما این است که #امتداد سیاسی و اجتماعی ندارد. فلسفههای غربی برای همه مسائل زندگی مردم، کم و بیش تکلیفی معیّن میکند: سیستم اجتماعی را معیّن میکند، سیستم سیاسی را معیّن میکند، وضع حکومت را معیّن میکند؛ اما فلسفه ما بهطور کلّی در زمینه ذهنیّاتِ مجرّد باقی میماند و امتداد پیدا نمیکند. شما بیایید این امتداد را تأمین کنید؛ کما اینکه خود «توحید» یک مبنای فلسفی و یک اندیشه است؛ اما شما ببینید این توحید یک امتداد اجتماعی و سیاسی دارد. «لاالهالا ّاللَّه» فقط در تصوّرات و فروض فلسفی و عقلی منحصر و زندانی نمیماند؛ وارد جامعه میشود و تکلیف حاکم را معیّن میکند، تکلیف مردم را معیّن میکند. میتوان در مبانی موجود فلسفىِ ما نقاط مهمّی را پیدا کرد که اگر گسترش داده شود و تعمیق گردد، جریانهای بسیار فیّاضی را در خارج از محیط ذهنیّت بهوجود آورد و تکلیف #جامعه و #حکومت و #اقتصاد را معیّن کند. دنبال اینها بگردید، این نقاط را مشخّص و رویشان کار کنید. این، یکی از کارهای اساسی است. این کار را هم هیچکس غیر از شما نمیتواند بکند؛ شما باید این کار را انجام دهید» (۲) از آن دیدار و تذکر، بیست و یک سال میگذرد. امروز ببینید آن نخبگان حوزه با این خواسته امام جامعه چه کردند.
چند روز پیش نیز در دیدار با اعضای مجلس خبرگان، ایشان تأکید کردند: « هدف انقلاب اسلامی را اگر بخواهیم به طور خلاصه عرض کنیم، عبارت است از محقّق کردن توحید در زندگی مردم» (۳)ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ۱. بیانات در دیدار مردم استان ایلام، ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳۲. بیانات در دیدار جمعی از نخبگان حوزوی، ۲۹ دی ۱۳۸۲۳. بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری، ۱۷ آبان ۱۴۰۳
@Ebrahim_Nowrouzi
قرنهاست که علمای مسلمان در کنج حجرههای خود درگیر مباحث فلسفی و کلامی حول محور اصول اعتقادی اسلام از جمله اصل #توحید و مراتب آن هستند، فارغ از اینکه آیا این مباحث در این سطح، دردی از کف جوامع مسلمان و حکمرانی اسلامی دوا میکند یا خیر.به عنوان نمونه، توحید را به دو بخش نظری و عملی و چهار مرتبه توحید ذاتی، صفاتی، عبادی و افعالی تقسیم کردهاند و سپس در موضوع توحید افعالی به نزاع با هم پرداختهاند و وارد بحثهایی از قبیل جبر و اختیار شدهاند ( دعوای اشاعره و معتزله ). این در حالی است که پیامبر اسلام(ص)، توحید را در عبارت « لا اله الا الله» خلاصه میکند و میفرماید « قولوا لا اله الا الله تفلحوا». البته این عبارت صرفاً یک مسئله اعتقادی و ذهنی محض نیست، بلکه منشأ دو فعل است، یک نفی و یک اثبات ( نفی همه الهها و اثبات الله) بنابراین توحید فقط عبارت نیست از اعتقاد به خدا؛ بلکه توحید عبارت است از کفر به طاغوت و سپس اعتقاد به خدا، کما اینکه «فمن یکفر بالطّاغوت و یؤمن باللّه فقد استمسک بالعروة الوثقی»
امام خامنهای حقیقت توحید را #مبارزه میدانند و میفرمایند: « لازمه توحید این است که انسان در مقابل زورگویی ظالم به مظلوم بِایستد؛ حقیقت توحید این است. ما اگر چنانچه به توحید اعتقاد داریم، نمیتوانیم زیر بار ظلم برویم، نمیتوانیم در مقابل ظالم نَایستیم، این طبیعت توحید است. بدون مبارزه حق، باطل مجبور به عقبنشینی نمیشود». (۱)
بنابراین توحید یعنی مبارزه، مبارزه بین دوگانههایی که به «ثنویتهای توحیدی» معروفند و یک طرفش ابتدائا باید نفی و از مناسبات اجتماعی جامعه اسلامی حذف شوند و سپس طرف دیگر اثبات. ( و این چیزی است که منطبق با فطرت انسانها و مورد قبول آحاد جامعه است). از این رو هر اقدامی که در راستای نفی طرف اول و سپس اثبات طرف دوم دهها مورد ثنویت توحیدی که در قرآن و احادیث به آنها اشاره شده، انجام شود یک «فعل توحیدی» محسوب میشود.
آیا بهتر نیست به جای اینکه نوجوان دانشآموز را مجبور به حفظ بحثهای پیچیده و فلسفی مراتب توحید و مراتب شرک کنیم ( که آن هم فقط تا روز امتحان به خاطر دارد) برای او ازمبارزه با کذب و دروغ برای تحقق صدق و راستی،مبارزه با شر برای تحقق خیر،مبارزه با پیمانشکنی برای تحقق وفاداری،مبارزه با ذلت برای تحقق عزت،مبارزه با جور برای تحقق عدل،مبارزه با ظلم برای تحقق قسط،مبارزه با ناامیدی برای تحقق امید و ...بگوییم و پس از قبول این موارد، آنگاه با او ازمبارزه با حرام برای تحقق حلال،مبارزه با باطل برای تحقق حق،مبارزه با کفر برای تحقق ایمانحرف بزنیم؟
امام خامنهای سالها پیش در جمع نخبگان حوزوی به آنها تذکر میدهد: « نقص فلسفه ما این است که #امتداد سیاسی و اجتماعی ندارد. فلسفههای غربی برای همه مسائل زندگی مردم، کم و بیش تکلیفی معیّن میکند: سیستم اجتماعی را معیّن میکند، سیستم سیاسی را معیّن میکند، وضع حکومت را معیّن میکند؛ اما فلسفه ما بهطور کلّی در زمینه ذهنیّاتِ مجرّد باقی میماند و امتداد پیدا نمیکند. شما بیایید این امتداد را تأمین کنید؛ کما اینکه خود «توحید» یک مبنای فلسفی و یک اندیشه است؛ اما شما ببینید این توحید یک امتداد اجتماعی و سیاسی دارد. «لاالهالا ّاللَّه» فقط در تصوّرات و فروض فلسفی و عقلی منحصر و زندانی نمیماند؛ وارد جامعه میشود و تکلیف حاکم را معیّن میکند، تکلیف مردم را معیّن میکند. میتوان در مبانی موجود فلسفىِ ما نقاط مهمّی را پیدا کرد که اگر گسترش داده شود و تعمیق گردد، جریانهای بسیار فیّاضی را در خارج از محیط ذهنیّت بهوجود آورد و تکلیف #جامعه و #حکومت و #اقتصاد را معیّن کند. دنبال اینها بگردید، این نقاط را مشخّص و رویشان کار کنید. این، یکی از کارهای اساسی است. این کار را هم هیچکس غیر از شما نمیتواند بکند؛ شما باید این کار را انجام دهید» (۲) از آن دیدار و تذکر، بیست و یک سال میگذرد. امروز ببینید آن نخبگان حوزه با این خواسته امام جامعه چه کردند.
چند روز پیش نیز در دیدار با اعضای مجلس خبرگان، ایشان تأکید کردند: « هدف انقلاب اسلامی را اگر بخواهیم به طور خلاصه عرض کنیم، عبارت است از محقّق کردن توحید در زندگی مردم» (۳)ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ۱. بیانات در دیدار مردم استان ایلام، ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳۲. بیانات در دیدار جمعی از نخبگان حوزوی، ۲۹ دی ۱۳۸۲۳. بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری، ۱۷ آبان ۱۴۰۳
@Ebrahim_Nowrouzi
۱۹:۳۰
۲ آذر
در آستانه هفته مکتب انقلاب اسلامی کانال #مکتبانقلاباسلامی به منظور تبیین این مکتب در بستر مسائل جاری کشور و بیانات جدید امام خامنه ای ایجاد شد.
به نظر ما بیانات امام خامنه ای در ۱۲ آذر ۷۹ یکی از چهار ضلع مکتب انقلاب اسلامی یا همان مکتب امام خامنه ای است که در خصوص مراحل پنجگانه #فرآیندتحققاهدافانقلاباسلامی برای اولین بار به صورت تفصیلی مطرح فرمودند. هفته مکتب انقلاب اسلامی به صورت محدود از سال ۹۶ شروع شد و از آن تاریخ تا کنون هر ساله به صورتهای مختلف برگزار شده است .
برای توضیحات بیشتر در خصوص سابقه مکتب انقلاب اسلامی به کانال #بنیادفرهنگواندیشهانقلاباسلامی در ایتا مراجعه شود https://eitaa.com/bfanis
نشانی کانال مکتب انقلاب اسلامی در ایتا:https://eitaa.com/alisaghafii1339
به نظر ما بیانات امام خامنه ای در ۱۲ آذر ۷۹ یکی از چهار ضلع مکتب انقلاب اسلامی یا همان مکتب امام خامنه ای است که در خصوص مراحل پنجگانه #فرآیندتحققاهدافانقلاباسلامی برای اولین بار به صورت تفصیلی مطرح فرمودند. هفته مکتب انقلاب اسلامی به صورت محدود از سال ۹۶ شروع شد و از آن تاریخ تا کنون هر ساله به صورتهای مختلف برگزار شده است .
برای توضیحات بیشتر در خصوص سابقه مکتب انقلاب اسلامی به کانال #بنیادفرهنگواندیشهانقلاباسلامی در ایتا مراجعه شود https://eitaa.com/bfanis
نشانی کانال مکتب انقلاب اسلامی در ایتا:https://eitaa.com/alisaghafii1339
۷:۱۲
۷:۴۲
۸:۱۲
۸:۴۴
۹:۵۷
بیانیه مشترک وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی ایران در مورد قطعنامه ناموجه صادره در شورای حکام آژانس بینالمللی انرژی اتمی در رابطه با برنامه هستهای صلحآمیز ایران
در آخرین ساعات جلسه مورخ ۱ آذر ۱۴۰۳ شورای حکام آژانس بینالمللی انرژی اتمی با فشار و اصرار سه کشور اروپایی و آمریکا، و علیرغم عدم حمایت حدود نیمی از دولتهای عضو، قطعنامهای غیر اجماعی در مورد برنامه صلحآمیز هستهای ایران تصویب شد.
سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران همواره مبتنی بر تعامل سازنده با آژانس بینالمللی انرژی اتمی در چارچوب حقوق و تکالیف مصرح ذیل معاهده عدم اشاعه و موافقتنامه جامع پادمان بوده است.
دولت چهاردهم بر مبنای همین سیاست از ابتدای تشکیل، ادامه و ارتقای همکاریها با آژانس را با هدف حل و فصل موضوعات فی مابین در دستور کار خود قرار داده است.
در چارچوب همین رویکرد اصولی، ایران از سفر مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی به تهران استقبال کرد و برنامهریزی لازم برای فراهم نمودن زمینه تعاملات بیشتر و موفقیت سفر را انجام داد.
سفر مدیرکل آژانس به ایران، دیدارهای وی با مقامهای عالی جمهوری اسلامی ایران و بازدید از مجتمعهای غنیسازی شهید دکتر علیمحمدی و شهید مهندس احمدی روشن و مذاکرات صورت گرفته زمینه مناسبی برای تقویت تعاملات ایران و آژانس ایجاد نمود.
در چنین شرایطی سه دولت اروپایی و آمریکا - که سابقه طولانی در بدعهدی و عدم پایبندی آشکار به تعهدات خود از جمله در قالب برجام و توسل به تحریمهای ظالمانه و فشارهای غیرقانونی علیه ملت ایران دارند - به جای کمک به تداوم فضای سازنده ایجاد شده بین ایران و آژانس، حتی منتظر نتایج سفر مدیر کل آژانس هم نمانده و در یک اقدام تقابلی و ناموجه، قطعنامهای علیه ایران در شورای حکام ارائه نمودند. البته این قطعنامه از حمایت نیمی از اعضای شورای حکام برخوردار نشد که خود مبین مخالفت آنها با رویکرد سیاسی و مخرب بانیان قطعنامه میباشد.
این رویکرد سیاست زده، غیر واقعبینانه و مخرب فضای مثبت ایجاد شده و تفاهمهای حاصل از آن را مخدوش میکند. چنین اقدامی، آن هم در زمانی که ایران و آژانس در مسیر تعامل سازنده قرار داشتند، بار دیگر ثابت کرد که سه دولت اروپایی و آمریکا در ادعای خود مبنی بر حفظ اعتبار آژانس به هیچ وجه صداقت ندارند و موضوع هستهای ایران صرفا بهانه و دستاویزی برای پیشبرد اهداف نامشروع آنها است.
مراجع صلاحیتدار جمهوری اسلامی ایران در سطوح مختلف پیشتر اعلام کرده بودند که اتخاذ هرگونه اقدام تقابلی و سوء استفاده از شورای حکام آژانس بینالمللی انرژی اتمی برای پیشبرد اهداف نامشروع و سیاسی، با پاسخ متقابل ایران مواجه خواهد شد. مختصات پاسخ احتمالی ایران از قبل نیز به مدیرکل آژانس اطلاعرسانی شده است.
بر همین اساس، رئیس سازمان انرژی ایران دستور انجام اقدامات موثر، از جمله راهاندازی مجموعه معتنابهی از سانتریفیوژهای جدید و پیشرفته از انواع مختلف را صادر کرد.
بدیهی است این اقدامات در راستای صیانت از منافع کشور و توسعه هرچه بیشتر صنعت هستهای صلحآمیز، متناسب با نیازهای روز افزون ملی و در چارچوب حقوق و تعهدات ایران وفق موافقتنامه پادمان جامع انجام میشود.
در عین حال، همکاریهای فنی و پادمانی با آژانس، مثل گذشته و در چارچوب موافقت نامه پادمان ادامه خواهد یافت.
در پایان تصریح میشود که جمهوری اسلامی ایران همچنان آماده تعامل سازنده با جهات ذیربط بر مبنای اصول و موازین حقوقی بینالمللی است و سیاست اصولی صیانت از حقوق و منافع ملت بزرگ ایران و توسعه برنامه هستهای صلحآمیز و بومی با جدیت ادامه خواهد یافت.
@Hasanabbasi_students
در آخرین ساعات جلسه مورخ ۱ آذر ۱۴۰۳ شورای حکام آژانس بینالمللی انرژی اتمی با فشار و اصرار سه کشور اروپایی و آمریکا، و علیرغم عدم حمایت حدود نیمی از دولتهای عضو، قطعنامهای غیر اجماعی در مورد برنامه صلحآمیز هستهای ایران تصویب شد.
سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران همواره مبتنی بر تعامل سازنده با آژانس بینالمللی انرژی اتمی در چارچوب حقوق و تکالیف مصرح ذیل معاهده عدم اشاعه و موافقتنامه جامع پادمان بوده است.
دولت چهاردهم بر مبنای همین سیاست از ابتدای تشکیل، ادامه و ارتقای همکاریها با آژانس را با هدف حل و فصل موضوعات فی مابین در دستور کار خود قرار داده است.
در چارچوب همین رویکرد اصولی، ایران از سفر مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی به تهران استقبال کرد و برنامهریزی لازم برای فراهم نمودن زمینه تعاملات بیشتر و موفقیت سفر را انجام داد.
سفر مدیرکل آژانس به ایران، دیدارهای وی با مقامهای عالی جمهوری اسلامی ایران و بازدید از مجتمعهای غنیسازی شهید دکتر علیمحمدی و شهید مهندس احمدی روشن و مذاکرات صورت گرفته زمینه مناسبی برای تقویت تعاملات ایران و آژانس ایجاد نمود.
در چنین شرایطی سه دولت اروپایی و آمریکا - که سابقه طولانی در بدعهدی و عدم پایبندی آشکار به تعهدات خود از جمله در قالب برجام و توسل به تحریمهای ظالمانه و فشارهای غیرقانونی علیه ملت ایران دارند - به جای کمک به تداوم فضای سازنده ایجاد شده بین ایران و آژانس، حتی منتظر نتایج سفر مدیر کل آژانس هم نمانده و در یک اقدام تقابلی و ناموجه، قطعنامهای علیه ایران در شورای حکام ارائه نمودند. البته این قطعنامه از حمایت نیمی از اعضای شورای حکام برخوردار نشد که خود مبین مخالفت آنها با رویکرد سیاسی و مخرب بانیان قطعنامه میباشد.
این رویکرد سیاست زده، غیر واقعبینانه و مخرب فضای مثبت ایجاد شده و تفاهمهای حاصل از آن را مخدوش میکند. چنین اقدامی، آن هم در زمانی که ایران و آژانس در مسیر تعامل سازنده قرار داشتند، بار دیگر ثابت کرد که سه دولت اروپایی و آمریکا در ادعای خود مبنی بر حفظ اعتبار آژانس به هیچ وجه صداقت ندارند و موضوع هستهای ایران صرفا بهانه و دستاویزی برای پیشبرد اهداف نامشروع آنها است.
مراجع صلاحیتدار جمهوری اسلامی ایران در سطوح مختلف پیشتر اعلام کرده بودند که اتخاذ هرگونه اقدام تقابلی و سوء استفاده از شورای حکام آژانس بینالمللی انرژی اتمی برای پیشبرد اهداف نامشروع و سیاسی، با پاسخ متقابل ایران مواجه خواهد شد. مختصات پاسخ احتمالی ایران از قبل نیز به مدیرکل آژانس اطلاعرسانی شده است.
بر همین اساس، رئیس سازمان انرژی ایران دستور انجام اقدامات موثر، از جمله راهاندازی مجموعه معتنابهی از سانتریفیوژهای جدید و پیشرفته از انواع مختلف را صادر کرد.
بدیهی است این اقدامات در راستای صیانت از منافع کشور و توسعه هرچه بیشتر صنعت هستهای صلحآمیز، متناسب با نیازهای روز افزون ملی و در چارچوب حقوق و تعهدات ایران وفق موافقتنامه پادمان جامع انجام میشود.
در عین حال، همکاریهای فنی و پادمانی با آژانس، مثل گذشته و در چارچوب موافقت نامه پادمان ادامه خواهد یافت.
در پایان تصریح میشود که جمهوری اسلامی ایران همچنان آماده تعامل سازنده با جهات ذیربط بر مبنای اصول و موازین حقوقی بینالمللی است و سیاست اصولی صیانت از حقوق و منافع ملت بزرگ ایران و توسعه برنامه هستهای صلحآمیز و بومی با جدیت ادامه خواهد یافت.
@Hasanabbasi_students
۱۱:۲۸
۱۳:۳۴
۱۷:۵۱
۱۷:۵۱
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
تصویر
من، اینجا، موقع مهمانی مانده ام کدام پیراهن را انتخاب کنم که بچه بپوشد و زیبا بنمایاند.
زن، آنجا، مانده است کدام پیراهن را از لابلای پیراهن های اهدایی به جنگ زده ها انتخاب کند که بچه بپوشد و اندازه تنش باشد.
من، اینجا، دلم میگیرد، گوشی را برمیدارم و شماره همسرم را میگیرم و با هم برنامهی تفریح میریزیم.
زن، آنجا، دلشوره به جانش افتاده که یک هفته است خبری از شوهرش ندارد.
من، اینجا، با وسواس از بین کرم ها یکی را برای خشکی دستم بر اثر تغییرات فصلی انتخاب میکنم و روزی چند بار استفاده میکنم.
زن، آنجا، زبری پوستش را که بر اثر تماس مداوم با خاک های ناشی از خرابه های جنگ است، نوازش میکند.
من، اینجا، با کمترین ناملایمت، شروع میکنم به کفر گویی و غر زدن و زیر سوال بردن همه چیز و همه کس.
زن، آنجا، جنازه ی بچه اش در آغوش، میگوید به فدای اسلام.
زند
https://eitaa.com/madaranegy
@Hasanabbasi_students
زن، آنجا، مانده است کدام پیراهن را از لابلای پیراهن های اهدایی به جنگ زده ها انتخاب کند که بچه بپوشد و اندازه تنش باشد.
من، اینجا، دلم میگیرد، گوشی را برمیدارم و شماره همسرم را میگیرم و با هم برنامهی تفریح میریزیم.
زن، آنجا، دلشوره به جانش افتاده که یک هفته است خبری از شوهرش ندارد.
من، اینجا، با وسواس از بین کرم ها یکی را برای خشکی دستم بر اثر تغییرات فصلی انتخاب میکنم و روزی چند بار استفاده میکنم.
زن، آنجا، زبری پوستش را که بر اثر تماس مداوم با خاک های ناشی از خرابه های جنگ است، نوازش میکند.
من، اینجا، با کمترین ناملایمت، شروع میکنم به کفر گویی و غر زدن و زیر سوال بردن همه چیز و همه کس.
زن، آنجا، جنازه ی بچه اش در آغوش، میگوید به فدای اسلام.
زند
https://eitaa.com/madaranegy
@Hasanabbasi_students
۱۷:۵۱
۱۸:۲۲
محاکمه ترامپ در پرونده حقالسکوت تا مدت نامعلوم معوق شد
قاضی ناظر بر پرونده دونالد ترامپ، رئیسجمهور منتخب آمریکا در پرونده پرداخت حقالسکوت به یک بازیگر فیلمهای مستهجن میگویند رسیدگی به این اتهامات برای مدت نامعلوم به تعویق افتاده است.
قاضی خوان مرچان علاوه بر این پذیرفت حکم خود در خصوص مصونیت ریاستجمهوری را تا زمان بررسی دقیق دعوی طرفین معوق کند.
محاکمه ترامپ در این پرونده قرار بود روز ۲۶ نوامبر انجام شود اما پیروزی ترامپ در انتخابات باعث پیچیدگی در رسیدگی به اتهامات او شده است؛ از جمله اینکه آیا ریاستجمهوری او را از مصونیتهای قضائی برخوردار میکند یا خیر.
قاضی خوان تاریخ جدیدی برای رسیدگی به اتهامات ترامپ در پرونده مذکور نکرده است.
هیئت منصفه دادگاهی در نیویورک خرداد ماه سال جاری ترامپ را بابت پرداخت حقالسکوت در تمامی ۳۴ فقره اتهام مطروحه مجرم شناخته بود.
@Hasanabbasi_students
قاضی ناظر بر پرونده دونالد ترامپ، رئیسجمهور منتخب آمریکا در پرونده پرداخت حقالسکوت به یک بازیگر فیلمهای مستهجن میگویند رسیدگی به این اتهامات برای مدت نامعلوم به تعویق افتاده است.
قاضی خوان مرچان علاوه بر این پذیرفت حکم خود در خصوص مصونیت ریاستجمهوری را تا زمان بررسی دقیق دعوی طرفین معوق کند.
محاکمه ترامپ در این پرونده قرار بود روز ۲۶ نوامبر انجام شود اما پیروزی ترامپ در انتخابات باعث پیچیدگی در رسیدگی به اتهامات او شده است؛ از جمله اینکه آیا ریاستجمهوری او را از مصونیتهای قضائی برخوردار میکند یا خیر.
قاضی خوان تاریخ جدیدی برای رسیدگی به اتهامات ترامپ در پرونده مذکور نکرده است.
هیئت منصفه دادگاهی در نیویورک خرداد ماه سال جاری ترامپ را بابت پرداخت حقالسکوت در تمامی ۳۴ فقره اتهام مطروحه مجرم شناخته بود.
@Hasanabbasi_students
۱۸:۵۲