اینجاهر صبح زنی مبعوث میشود!
همان زنی که در سکوت شبدر آغوش خالی خانهاشهزار بار از غم تنهایی و دلتنگیجان داده است،
هر صبحدر کنار پیکر غرق در خاک و خون عزیزشدر برابر کفر و استکبارمبعوث میشود..
پ.ن: در فیلم رجزخوانی باورنکردنی همسر شهید جنگ رمضان، در کنار پیکر شهیدش را میبینید.
@nehzatezanan
همان زنی که در سکوت شبدر آغوش خالی خانهاشهزار بار از غم تنهایی و دلتنگیجان داده است،
هر صبحدر کنار پیکر غرق در خاک و خون عزیزشدر برابر کفر و استکبارمبعوث میشود..
پ.ن: در فیلم رجزخوانی باورنکردنی همسر شهید جنگ رمضان، در کنار پیکر شهیدش را میبینید.
@nehzatezanan
۱.۷K
۸:۱۸
آمنهخانم! همسر شهید شدی...
آمنهخانمدوسال پیش که آمدیم منزلتان برای گفتگو، همسرت هم خانه بود، آقای معتضدیان!نه تو هنوز همسر شهید شده بودی، نه من میدانستم در خانه یک شهید نشستهام، نه آقای معتضدیان شده بود شهید معتضدیان.راستش آمنهخانم این نزدیکترین تجربه من به مقوله شهادت است. اینکه کسی را قبلا دیدهام، با او سلام علیک کردهام و حالا به شهادت رسیده.حس غریبیست!
آمنهخانم! آمده بودم از چالشهای نبود همسرتان و افتخارآفرینیاش در ماموریت سفر دور دنیا با ناودنا حرف بزنیم.
نمیدانم یادت هست که در نبودش گوشتها را نمیتوانستی تکه کنی؟! کپسول گاز را نمیتوانستی به راحتی بلند کنی، ماشین که تسمهتایم پاره کرد و نیاز به تعمیر داشت، نمیدانستی کجا ببری، آب تصفیه که میرسید به ته بشکه، کسی نبود ببرد دوباره سرریزش کند از آب؟!
یادم هست وسط مصاحبه، از شدت دلتنگیهایت در آن ۸ماه که میگفتی، بارها گریهات گرفت. وسط آن آهنگ بندری که دوستانت پلی کرده بودند تا حال و هوایت را عوض کنند، گریه میکردی، وسط جشن تولد، در دل جمعهای خانوادگی و توی خلوت هم. تا همسرت برگردد یک چشمت اشک بود آن یکی خون.
آمنهخانم! درِ گوشی بگویممن فکر نمیکردم شما هیچوقت همسر شهید بشوی. با آن حجم از بیتابی و بیقراری. آخر حتی مثل برخی دیگر از خانمهایی که همسرشان توی ناوگروه ماموریت داشتند، رجز ضداستکباری و ولایت پذیری و کشته شدن در راه خدا نمیخواندی و خودت را اینچنین آرام نمیکردی. خیلی اهل این حرفها نبودی. در تعارض هم نبودی البته، حتی ذرهای.
به هر جهت، من بیجا فکر کردم. شما همسر شهید شدی! و خدا هیچکس را جز به اندازه تواناییاش تکلیف نمیکند. آمنهخانم ماموریت همسرت دیگر ۸ماهه نیست، همیشگیست. حالا باید خودت یاد بگیری گوشتها را تکه کنی، بار زندگی را به دوش بکشی، تک پسر نوجوانت را به تنهایی داماد کنی... همسرت دیگر برنمیگردد هرچند هست.
آمنه خانم آقای معتضدیان نمردهاو شهید شده است...
فاطمه اسلامفر
️ «شناشیر»؛ رسانه مرکز روایت استان بوشهر@shenashir_bu
@nehzatezanan
نمیدانم یادت هست که در نبودش گوشتها را نمیتوانستی تکه کنی؟! کپسول گاز را نمیتوانستی به راحتی بلند کنی، ماشین که تسمهتایم پاره کرد و نیاز به تعمیر داشت، نمیدانستی کجا ببری، آب تصفیه که میرسید به ته بشکه، کسی نبود ببرد دوباره سرریزش کند از آب؟!
@nehzatezanan
۷۸۰
۹:۵۱
و فرمود برای خدا قیام کنیدحتی اگر تنهای تنها بودید...
حالا دیگر حجتی نمانده که بر ما تمام نشده باشد!
یک زن تنهادر خیابانهای تاریک شهریدر خط مقدم نبرد و درگیری؛در نزدیکترین نقطه به تاسیسات پالایشگاهی که مورد حمله دشمن واقع شدهاست...
بی توجه به «چه اتفاقی افتاد؟»و بدون اینکه بداند «بعد از این، چه خواهد شد؟!»به «چه باید بکنم؟» بیندیشد!
و پاسخ را خیلی زود پیدا کند:
الله اکبر گفتنزیر پرچم بلند ایران کف خیابان
زنان عصر خامنهای، زنان دنیای جدیدی هستند که اندیشمندان و نظریهپردازان و مدعیان انسانشناسی در جهان، سالهای سال باید درباره آنان بخوانند و بیندیشند و قلمفرسایی کنند...
پ.ن: بانوی بوشهری را میبیند، در کنار تاسیسات پالایشگاهی عسلویه، پس از حمله دشمن متجاوز به قطب انرژی ایران.
@nehzatezanan
حالا دیگر حجتی نمانده که بر ما تمام نشده باشد!
یک زن تنهادر خیابانهای تاریک شهریدر خط مقدم نبرد و درگیری؛در نزدیکترین نقطه به تاسیسات پالایشگاهی که مورد حمله دشمن واقع شدهاست...
بی توجه به «چه اتفاقی افتاد؟»و بدون اینکه بداند «بعد از این، چه خواهد شد؟!»به «چه باید بکنم؟» بیندیشد!
و پاسخ را خیلی زود پیدا کند:
الله اکبر گفتنزیر پرچم بلند ایران کف خیابان
زنان عصر خامنهای، زنان دنیای جدیدی هستند که اندیشمندان و نظریهپردازان و مدعیان انسانشناسی در جهان، سالهای سال باید درباره آنان بخوانند و بیندیشند و قلمفرسایی کنند...
پ.ن: بانوی بوشهری را میبیند، در کنار تاسیسات پالایشگاهی عسلویه، پس از حمله دشمن متجاوز به قطب انرژی ایران.
@nehzatezanan
۱۱.۸K
۲۲:۵۰
گریه برای کتابخانۀ رهبری
سیدعلی خامنهای! من تو را با کلمه، جمله، تحلیل، هنر و کتاب شناختم. شناختی که منجر به دوست داشتن و وفاداری است. در تماماین مدت دوستت داشتهام و حرفت آرام قلبم بوده است، حرفت برایم حرف اول و آخر بوده است.
این سالها شروع به خواندن سخنرانیها و مطالب دسته اول کرده بودم. تحلیل و تبین نمیخواستم. میخواستم ببینیم خودت چه میگویی؟ پارسال بود که کتاب زن تراز را خواندم. هرچه سخنرانی و صحبت در مورد زن از امام خمینی و شما وجود داشت، با ذکر تاریخ دراین کتاب جمعآوری شده بود. حرفهایت را میخواندم و تعجب میکردم. چقدر نگاهت روشن بود. چقدر برای زن جمهوری اسلامیآرزو داشتی، اگر حرفهای تو عمل میشد فمنیست و جنبشهای دفاع از زن، هیچ جذابیتی برای زنایرانی نداشت. زنض ایرانی جایگاه رفیعتری داشت.
حرفهایت را در مورد کتاب، ادبیات، تاریخ و ... میخواندم و کیف میکردم. هر چه بیشتر در مورد تو تحقیق و پژوهش میکردم، بیشتر مشتاق دانستن میشدم. خامنهای رهبر برایم به خامنهای دانشمند، متفکر، ادیب، هنرمند، تاریخ شناس و ... تغییر میکرد.حقیقت جمهوری اسلامیو آنچه تو دوست داشتی یک چیز بود و واقعیت موجود در جامعه، چیز دیگری. همیشه در حرفهایت تاکید میکردی که ما باید حرکت کنیم تا به نقطه مطلوب برسیم. در مسیر قله باشیم. تو برای ما قله را خواسته بودی، قدرتمندترین کشور، بهترین جامعه، همراه ترین ملت.
امروزدوباره برایت گریه کردم. بیش از بیست روز از نبودنت میگذرد، هنوز پیکرت را تشییع نکردهایم. خبر رسیده کتابخانهات هم سوخته و چیزی برای ما نمانده. منِ کتابدار اشک ریختم. چقدر دوست داشتم در کتابخانهات قدم بزنم.کتابهایی را که خواندهای ببینم، چقدر آرزوداشتم، تقریظهایت را بخوانم و بدانم چه سیرمطالعاتی داشتهای . چقدر حسرت داشتم تا بتوانم کتابی بنویسم ، تو بخوانی و دوستش داشته باشی. چقدر دوست داشتم کتابهای یک دانشمند را ببینم و بدانم چه موضوعهایی برایش مهم بوده !کدام کتابها را در جوانی خوانده و کدام را بعد از رهبری. چقدر آرزو داشتم منظومۀ فکری تو را دقیق تر بشناسم.
من کتابدارم، دوست داشتم مجموعهسازی کتابخانۀ تو را ببینم و بدانم یک متفکر چه تحلیل موضوعی داشته است. حیف شد. امروز علاوه بر خودت، برای کتابخانهات، میراثی که میتوانست برای ما بماند، گریه کردم. برای کلمههای سوخته اشک ریختم.
آه خامنهای عزیز، من تو را از نه از روی تعصب، من تو را با کلمه شناخته بودم و با همان شناخت، دوستت داشتم و تا ابد به اندیشه و راه تو وفادار خواهم ماند.
به قلم: مرضیه نفریhttps://ble.ir/banooyefarhang_info
@nehzatezanan
سیدعلی خامنهای! من تو را با کلمه، جمله، تحلیل، هنر و کتاب شناختم. شناختی که منجر به دوست داشتن و وفاداری است. در تماماین مدت دوستت داشتهام و حرفت آرام قلبم بوده است، حرفت برایم حرف اول و آخر بوده است.
این سالها شروع به خواندن سخنرانیها و مطالب دسته اول کرده بودم. تحلیل و تبین نمیخواستم. میخواستم ببینیم خودت چه میگویی؟ پارسال بود که کتاب زن تراز را خواندم. هرچه سخنرانی و صحبت در مورد زن از امام خمینی و شما وجود داشت، با ذکر تاریخ دراین کتاب جمعآوری شده بود. حرفهایت را میخواندم و تعجب میکردم. چقدر نگاهت روشن بود. چقدر برای زن جمهوری اسلامیآرزو داشتی، اگر حرفهای تو عمل میشد فمنیست و جنبشهای دفاع از زن، هیچ جذابیتی برای زنایرانی نداشت. زنض ایرانی جایگاه رفیعتری داشت.
حرفهایت را در مورد کتاب، ادبیات، تاریخ و ... میخواندم و کیف میکردم. هر چه بیشتر در مورد تو تحقیق و پژوهش میکردم، بیشتر مشتاق دانستن میشدم. خامنهای رهبر برایم به خامنهای دانشمند، متفکر، ادیب، هنرمند، تاریخ شناس و ... تغییر میکرد.حقیقت جمهوری اسلامیو آنچه تو دوست داشتی یک چیز بود و واقعیت موجود در جامعه، چیز دیگری. همیشه در حرفهایت تاکید میکردی که ما باید حرکت کنیم تا به نقطه مطلوب برسیم. در مسیر قله باشیم. تو برای ما قله را خواسته بودی، قدرتمندترین کشور، بهترین جامعه، همراه ترین ملت.
امروزدوباره برایت گریه کردم. بیش از بیست روز از نبودنت میگذرد، هنوز پیکرت را تشییع نکردهایم. خبر رسیده کتابخانهات هم سوخته و چیزی برای ما نمانده. منِ کتابدار اشک ریختم. چقدر دوست داشتم در کتابخانهات قدم بزنم.کتابهایی را که خواندهای ببینم، چقدر آرزوداشتم، تقریظهایت را بخوانم و بدانم چه سیرمطالعاتی داشتهای . چقدر حسرت داشتم تا بتوانم کتابی بنویسم ، تو بخوانی و دوستش داشته باشی. چقدر دوست داشتم کتابهای یک دانشمند را ببینم و بدانم چه موضوعهایی برایش مهم بوده !کدام کتابها را در جوانی خوانده و کدام را بعد از رهبری. چقدر آرزو داشتم منظومۀ فکری تو را دقیق تر بشناسم.
من کتابدارم، دوست داشتم مجموعهسازی کتابخانۀ تو را ببینم و بدانم یک متفکر چه تحلیل موضوعی داشته است. حیف شد. امروز علاوه بر خودت، برای کتابخانهات، میراثی که میتوانست برای ما بماند، گریه کردم. برای کلمههای سوخته اشک ریختم.
آه خامنهای عزیز، من تو را از نه از روی تعصب، من تو را با کلمه شناخته بودم و با همان شناخت، دوستت داشتم و تا ابد به اندیشه و راه تو وفادار خواهم ماند.
به قلم: مرضیه نفریhttps://ble.ir/banooyefarhang_info
@nehzatezanan
۱K
۲:۱۰
پرچم انقلاب رو که نمیشه زمین گذاشت...این را مادر شهید فاطمه و مهدی رستمی میگوید، در حالی که با پرچم سه رنگ ایران، به استقبال پیکر غرق در خون هشت عضو خانوادهاش آمدهاست.
زنی که با تمام عاطفه و احساسش، در مواجهه با این مصیبت عظیم، نه تنها نمیشکند، که پیام استقامت و مبارزه هم صادر میکند!
دنیای مدرن، اسم این کنش را چه میگذارد؟ویژگیهای شخصیتی این زن را با کدام نظریه انسانشناسی معاصر دستهبندی میکند؟
زنان مکتب خمینی و خامنهای، این روزها نه تنها تمام ایدهها پیرامون زن و آزادی و هویت را به سخره گرفتهاند، که در حال خلق معنای جدیدی از انسان، در اذهان اندیشمندان و متفکران جهان هستند...
پ.ن: شهید دکتر مهدی رستمی همراه با ۷ عضو خانوادهٔ خود در منزل مسکونیشان در تهران به شهادت رسیدند.
@nehzatezanan
زنی که با تمام عاطفه و احساسش، در مواجهه با این مصیبت عظیم، نه تنها نمیشکند، که پیام استقامت و مبارزه هم صادر میکند!
دنیای مدرن، اسم این کنش را چه میگذارد؟ویژگیهای شخصیتی این زن را با کدام نظریه انسانشناسی معاصر دستهبندی میکند؟
زنان مکتب خمینی و خامنهای، این روزها نه تنها تمام ایدهها پیرامون زن و آزادی و هویت را به سخره گرفتهاند، که در حال خلق معنای جدیدی از انسان، در اذهان اندیشمندان و متفکران جهان هستند...
پ.ن: شهید دکتر مهدی رستمی همراه با ۷ عضو خانوادهٔ خود در منزل مسکونیشان در تهران به شهادت رسیدند.
@nehzatezanan
۴۲۶
۱۴:۱۵
۱.۵K
۱۷:۰۷
بازارسال شده از آراء و اندیشههای دکتر جمیله علم الهدی
#الهیاتزوجیت#الهیاتخانوادهپایه#الگویکنشگریزنمسلمان
@hodaa313
۴۰
۸:۴۹
باید برخاست!هر مصرِ فرعونی دریا دارداین قوم مستضعف، موسی داردشیعه در سختیها، رویا دارد
رویا یعنی، دوباره حسین!میآید خورشیدی از، تبار حسین؛کنار او میجنگیم، کنار حسین!زمین برمیگردد بر، مدار حسین... •┈┈••✾•

•✾••┈┈•.
هدی، طرح اعزام بانوان سخنران به مجالس عزای اباعبدالله(ع) •┈┈••✾•

•✾••┈┈•
میعادگاه: مجالسِ خانگی | محافلِ دانشجویی | مساجد | هیئاتِ مذهبی
زمان: ۲۶ خرداد تا ۲۲ مرداد ۱۴۰۵ —مصادف با ایامِ محرم و صفر
برای برگزاری هرچه بهتر مجالس، دستِ کم ۴۸ ساعت قبل، با ما در ارتباط باشید:
در پیامرسان بله: @mtamehh
در پیامرسان ایتا: @mtamehh
رویا یعنی، دوباره حسین!میآید خورشیدی از، تبار حسین؛کنار او میجنگیم، کنار حسین!زمین برمیگردد بر، مدار حسین... •┈┈••✾•
هدی، طرح اعزام بانوان سخنران به مجالس عزای اباعبدالله(ع) •┈┈••✾•
برای برگزاری هرچه بهتر مجالس، دستِ کم ۴۸ ساعت قبل، با ما در ارتباط باشید:
۳.۴K
۷:۲۴
بازارسال شده از خاتون | روایت زنان مهاجر
۴۹
۱۰:۳۷
@nehzatezanan
۱۳۹
۱۹:۴۳