لوگوی پیام رسان بلهدانلود «بله»
عکس پروفایل شهرام رامشتش
۴۴۲ عضو

شهرام رامشت

معلم و پژوهشگر تربیت
undefined @ramesht
مشاهده در اپلیکیشن بلهمشاهده در وب بله
۲۸ خرداد
بازارسال شده از اندیشکده فرهنگ و تربیت اسلامی
thumbnail
undefined اندیشکده فرهنگ و تربیت اسلامی برگزار می‌کند:
undefined کارگاه غیرحضوری «*تربیت در کلاس درس*»
undefined با راهبری دکتر شهرام رامشتپژوهشگر تعلیم و تربیت
undefined ویژه معلمان، دانشجو معلمان سال آخر
undefined سرفصل های کارگاه:undefined تشویق و تنبیهundefined معیار تربیت؛ ارادهundefined معیار تربیت؛ عقلundefined انسان تربیت‌یافتهundefined تربیت آسیب‌زا
undefined پیش از هر جلسه، فایل صوتی و متنی موضوع در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد.undefined شرکت‌کنندگان پس از مطالعه محتوا، مصادیق و پرسش‌های خود را ارسال می‌کنند.undefined جلسات بر محور گفت‌وگو و بررسی مصادیق واقعی تربیت برگزار می‌شود.undefined در پایان دوره، مجموعه‌ای از مصادیق و جمع‌بندی مباحث و صوت جلسات در اختیار شرکت‌کنندگان قرار خواهد گرفت.
undefined️ مهلت ثبت‌نام: ۲۷ تا ۳۱ خرداد ۱۴۰۵
undefined زمان برگزاری: ۲ تیر ۱۴۰۵(تمامی جلسات در روزهای سه‌شنبه و ساعت ۱۵:۳۰ برگزار می‌شود)
undefined همراه با اعطای گواهی معتبر شرکت در دوره
undefined وجه التزام دوره: ۴۵۰ هزار تومانundefined وجه التزام پس از حضور و مشارکت در ۴ جلسه بازگردانده خواهد شد.
undefinedپیوند ثبت‌نام:https://formafzar.com/form/7ygt1
undefined کسب اطلاعات بیشتر بله | ایتا
undefined اندیشکده فرهنگ و تربیت اسلامیundefined https://ble.ir/icett

۵۳

۱۳:۲۰

شهرام رامشت
undefined undefined اندیشکده فرهنگ و تربیت اسلامی برگزار می‌کند: undefined کارگاه غیرحضوری «تربیت در کلاس درس» undefined با راهبری دکتر شهرام رامشت پژوهشگر تعلیم و تربیت undefined ویژه معلمان، دانشجو معلمان سال آخر undefined سرفصل های کارگاه: undefined تشویق و تنبیه undefined معیار تربیت؛ اراده undefined معیار تربیت؛ عقل undefined انسان تربیت‌یافته undefined تربیت آسیب‌زا undefined پیش از هر جلسه، فایل صوتی و متنی موضوع در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد. undefined شرکت‌کنندگان پس از مطالعه محتوا، مصادیق و پرسش‌های خود را ارسال می‌کنند. undefined جلسات بر محور گفت‌وگو و بررسی مصادیق واقعی تربیت برگزار می‌شود. undefined در پایان دوره، مجموعه‌ای از مصادیق و جمع‌بندی مباحث و صوت جلسات در اختیار شرکت‌کنندگان قرار خواهد گرفت. undefined️ مهلت ثبت‌نام: ۲۷ تا ۳۱ خرداد ۱۴۰۵ undefined زمان برگزاری: ۲ تیر ۱۴۰۵ (تمامی جلسات در روزهای سه‌شنبه و ساعت ۱۵:۳۰ برگزار می‌شود) undefined همراه با اعطای گواهی معتبر شرکت در دوره undefined وجه التزام دوره: ۴۵۰ هزار تومان undefined وجه التزام پس از حضور و مشارکت در ۴ جلسه بازگردانده خواهد شد. undefinedپیوند ثبت‌نام: https://formafzar.com/form/7ygt1 undefined کسب اطلاعات بیشتر بله | ایتا undefined اندیشکده فرهنگ و تربیت اسلامی undefined https://ble.ir/icett
سلام به همه همکاران گرامی
سعی ما در این دوره بر این بوده که از لایه مبانی #تربیت_اسلامی حرکت کنیم و قدری به تربیت در کلاس درس و مدرسه بر اساس اندیشه #شهید_مطهری بپردازیم. پس در این کارگاه کوتاه:- اشاره مستقیم به مبانی نداریم.- ارجاع مستقیم به آثار شهید مطهری نداریم.- می‌خواهیم حرف‌های معلمانه و مدرسه‌ای بزنیم و با کمک هم به مصادیق بیشتری از این موارد در کلاس درس‌مان برسیم.تا بتوانیم کم‌کم اقدامات‌مان در کلاس را به سمت جهت تربیت اسلامی جهت بدهیم.
محتوای آموزشی از قبل ضبط شده است و به همراه متن آن هر هفته تقدیم می‌شود تا زمان کارگاه به تدریس محتوا نگذرد و بیشتر به گفت‌وگو و بحث‌های عملی بپردازیم.
اگر شما هم می‌خواهید قدری با تربیت اسلامی به صورت عملی‌تر آشنا شوید، بسم الله.
این کارگاه برای شماست...
undefined @ramesht_ir
undefined۷
undefined۲
undefined۲

۳۹۸

۱۳:۴۸

۲۹ خرداد
چطور پیام دیشب رهبر را برای دانش‌آموزان تبیین کنیم؟
undefined شهرام رامشت
این پیام را می‌توان چند طور برای بچه‌های کلاس گفت. مثلاً پیام را چند بخش کنیم و هر بخش را بخوانیم و توضیحی بدهیم (مشابه آنچه معمولاً خودم در کلاس‌ها انجام می‌دهم) یا اینکه دو سه نکته کلیدی را انتخاب کنیم و به آن‌ها بپردازیم یا اصلاً متن را کنار بگذاریم و یک نکته درباره فرامتن پیام به بچه‌ها ارائه کنیم. انتخاب هر کدام از این رویکردها بستگی به ما و اقتضائات کلاس‌مان دارد.
اما اگر من بخواهم چند تا نکته انتخاب کنم، بخصوص برای بچه‌های متوسطه، این‌هاست:۱. وقتی می‌گوییم در جمهوری اسلامی، #رهبری مثل #شاه نیست، یعنی همین پیام. یعنی رهبری، امر ملوکانه نمی‌کند و همه بگویند به فرموده اعلی‌حضرت همایونی چشم! بلکه با وجود عدم باور به صحیح‌بودن یک مسیر، با وجود همه آسیب‌هایی که می‌تواند این مسیر داشته باشد (اما چون می‌تواند منجر به رشد توده مردم شده و البته آسیب غیرقابل جبران اساسی نیز برای #ایران ندارد)، به مردمی که این #رئیس‌جمهور را انتخاب کرده احترام می‌گذارد و اجازه می‌دهد این راه با #نظارت_مردم رفته شود.
۲. در کشوری زندگی می‌کنیم که رئیس جمهور، نماینده منتخب #مردم، می‌تواند مسئولیت کاری مثل پیمان با #دشمن وسط جنگ را حتی با نارضایتی #رهبر به عهده بگیرد. این یعنی چی؟ یعنی این گزاره که رئیس‌جمهور اختیار ندارد و هر کار رهبر بخواهد در کشور انجام می‌دهد، کشک است! چرا که اگر رئیس‌جمهور در پیمان با دشمن آن‌هم وسط جنگ اختیار دارد، حتماً در سایر موارد مثل تصمیمات #اقتصادی و #معیشتی مردم، صاحب اختیار است.
۳. البته این وسط ما هم نقشی داریم. رئیس‌جمهور نمی‌تواند و نباید همه‌کاره باشد و نیست. به همین‌خاطر هم رهبر و هم مردم باید بر کار رئیس‌جمهور و دولت، بخصوص در این مورد خاص، تحقق وعده‌های #آمریکا در این توافق‌نامه، نظارت داشته باشند. اگر رئیس‌جمهور نتواند به قولی که داده عمل کند، دلیلی ندارد این اختیار ادامه پیدا کند.
مهم است که با بچه‌ها مستمراً ارتباط داشته باشیم، پیوندی میان‌مان باشد تا بتوانیم در بزنگاه‌ها با آن‌ها صحبت کنیم. می‌دانید که اگر ما با آن‌ها صحبت نکنیم، شیاطین عالم، شبکه‌های ماهواره‌ای، و اینفلوئنسرهای اینستاگرام ساکت نمی‌نشینند؛ بچه‌ها را در میان شیاطین رها نکنیم. خدا می‌داند، شاید شما هم بدانید که در همین یک روز، چه‌ها از این پیام تفسیر کردند و به خورد بچه‌ها دادند...
نقش ما معلمان در این میانه چیست؟ اگر دیر شود، #عاشورا در پیش خواهیم داشت...
پی‌نوشت:سوال این یادداشت را یکی از دانشجومعلم‌ها دیشب پرسید:«اگر من امروز به عنوان یه معلم بودم و دانش آموزانم از من در مورد پیام شب گذشته آقا سوال میکردند چی باید میگفتم؟»
undefined @ramesht_ir
undefined۱۲
undefined۳
undefined۲
undefined۲

۷۷۶

۱۵:۰۱

۳۰ خرداد
رابطه ایران و لبنان در علی‌الاصول‌گرایی
undefined شهرام رامشت
هنوز تفاهم‌نامه‌ای در کار نبود. اما بحث وحدت در جبهه‌ها به‌خصوص لبنان مطرح شده بود و ما هم به حمایت از لبنان، همان‌شب حملاتی علیه #اسرائیل انجام دادیم. عصر همان روز در مطب دکتر نشسته بودم، منشی یک خانم جا‌افتاده‌ معمولی (ظاهر اداری) بود که داشت با تلفن صحبت می‌کرد. بحث صحبتش پستی بود که یکی در اینستاگرام گذاشته بود که اولش میهن‌پرستی بود و بعدش حمایت از لبنان. می‌گفت اول لایک کردم و بعد که به #لبنان رسید لایکم را پس گرفتم! گفتم هر که دلش برای لبنان می‌تپد، برود لبنان بجنگد؛ ما را چه به لبنان؟!
تلفنش تمام شد و من در فکر فرو رفتم که ظاهراً قضیه #سوریه خیلی‌ها را از خواب بیدار نکرده. هنوز برخی از مردم احساس می‌کنند، جنگیدن در سوریه و سقوط آن ربطی به ایران نداشت و رابطه مستقیمی میان جنگ‌های اخیر با آن پیدا نمی‌کنند. نگاهی به اطرافیان خودم کردم؛ فامیل، همکاران، دوستان. دیدم بجز آن‌هایی که شب‌ها به خیابان می‌آیند، بقیه (هم مذهبی و هم غیرمذهبی)، نسبت به قضیه لبنان چنین حسی دارند؛ حس بی‌ربطی و بیگانگی!
طور دیگری بگویم، توده مردم (اقلاً به گواه افرادی که من با آن‌ها در ارتباطم) هنوز ارتباط منطقی میان بخش‌های مختلف جبهه مقاومت را نمی‌دانند. خب ندانند! مگر چه می‌شود؟!اینطور می‌شود که وقتی می‌خواهی لبنان را شرط تفاهم‌نامه کنی، همین مردم می‌گویند چرا معیشت و رفاه ما را به کشور دیگری گره می‌زنید. ما را چه به لبنان؟! آن را از #تفاهم‌نامه بیرون آورید و زودتر به توافق برسید و جنگ را تمام کنید. من چرا باید تاوان دعوای لبنان و اسرائیل، یمن و عربستان و ... را بدهم؟
همین الان داریم می‌بینیم که بند اول تفاهم‌نامه که مربوط به پایان جنگ در همه جبهه‌هاست، به‌طور مداوم در لبنان نقض می‌شود، چرا کاری نمی‌کنیم؟ به نظر من یکی از دلایلش این است که هنوز این حس هم‌سرنوشتی در عموم مردم ما ایجاد نشده. به‌همین خاطر دست و دل مسئولان بیشتر از پیش(!) می‌لرزد که بخاطر لبنان کل تفاهم‌ با دشمن را لغو یا اقلاً متوقف کند.
اگر واقعاً می‌خواهیم دست ولی را پر کنیم، اگر واقعاً می‌خواهیم اقتضائات عجیب و غریب برای تصمیمات درست نکنند، یک راهش #تبیین است. فی الحال چیزی مهم‌تر از تبیین هم‌سرنوشتی لبنان و #ایران در این جنگ برای عموم مردم نمی‌شناسم. بسم الله بگوییم و از اطرافیان شروع کنیم و با هر کسی که این حس را ندارد، گفت‌وگو کنیم.
پی‌نوشت:البته می‌دانیم که برای گفت‌وگو، شرط اول پیوند و بعد دانش است. بدون این دو شاید مفید نباشیم که هیچ، مضر هم...
undefined @ramesht_ir
undefined۱۶
undefined۴

۲۹۹

۱۲:۲۶

۱ تیر
بازارسال شده از ایران فردا؛ رسانهٔ بسیج فرهنگیان
thumbnail
دومین دوره آموزشی-مطالعاتی ‌ ‌ ‌ ‌_undefinedبیــــــــــــــــــکرانundefined_
undefinedفرصتی برای خوانش نظام اندیشه‌ای شهید مطهری(ره)
undefined️ویژه معلمان سراسر کشورundefined️
‌‌ undefinedتمدید شدundefined
undefined️ مهلت ثبت‌نام: ١ تیرماه
undefined بخش مجازی: تیرماه ۱۴۰۵undefined بخش حضوری اواخر مردادماه ۱۴۰۵
undefinedثبت‌نام:Land.javane.org/bikaran
undefined ایران فردا؛ رسانه‌ی بسیج فرهنگیانhttps://ble.ir/iranfarda_ir

۱۶

۴:۵۱

شهرام رامشت
undefined دومین دوره آموزشی-مطالعاتی ‌ ‌ ‌ ‌undefinedبیــــــــــــــــــکرانundefined undefinedفرصتی برای خوانش نظام اندیشه‌ای شهید مطهری(ره) undefined️ویژه معلمان سراسر کشورundefined️ ‌‌ undefinedتمدید شدundefined undefined️ مهلت ثبت‌نام: ١ تیرماه undefined بخش مجازی: تیرماه ۱۴۰۵ undefined بخش حضوری اواخر مردادماه ۱۴۰۵ undefinedثبت‌نام: Land.javane.org/bikaran undefined ایران فردا؛ رسانه‌ی بسیج فرهنگیان https://ble.ir/iranfarda_ir
کسانی که می‌خواهند قدری مبنایی‌تر شهید مطهری بخوانند، بسم الله.
undefined۴

۲۰۱

۴:۵۲

۲ تیر
بازارسال شده از فواد ایزدی
‏آیا اظهارات ترامپ و ونس درباره فروش گندم و ذرت آمریکایی به ایران درست است؟
آیا می‌دانستید که اتحادیه اروپا و بسیاری دیگر از کشورهای جهان که به سلامت مردم خود اهمیت می‌دهند ورود گندم، ذرت و سویای آمریکایی را منع کرده‌اند؟
چرا؟ چون این محصولات کاملا تراریخته است.
آیا رژیم آمریکا که بیش از ۴۰۰۰ نفر از مردم ایران را شهید کرده محدودیت اخلاقی دارد که این محصولات را فراتر از تراریختگی مسموم نکند؟
آیا آمریکا می‌تواند هم محصولات مضر خود را بفروشد و هم محدودیت‌های کنگره را دور بزند؟
از آنجا که هر توافقی با ایران نیاز به رأی مثبت کنگره دارد، و این رای وجود ندارد، راه جایگزین انتقال پول مسدود شده مردم ایران در قطر به آمریکا، صادرات محصولات مضر آمریکایی به قطر، و ارسال این محصولات از قطر به ایران است. یعنی معامله بین قطر و آمریکا است، با پول ایران و بدون دخالت دولت ایران.
به این ترتیب، تاکنون:
۱- مشکل قیمت بنزین در آمریکا با باز شدن تنگه هرمز حل شده.
۲- با رقیق شدن اورانیوم غنی‌شده ایران، خیال ترامپ برای استفاده از سلاح‌های اتمی تاکتیکی راحت است.
۳- در لبنان در صورت حمله اسرائیل، حزب‌الله به جای پاسخ نظامی باید "گفتگو" کند.
۴- سلامت مردم ایران در دست مقامات آمریکایی قرار می‌گیرد.@IzadiFoad
https://farsnews.ir/Khodabakhsh24/1782162401274224983

۱

۷:۵۵

۴ تیر
ما کدام مسیر را انتخاب می‌کنیم؟
undefined شهرام رامشت
این طرف و آن طرف زیاد گفتیم که انسان تربیت‌یافته، انسانی است که عقل و اراده او به‌قدری رشد کرده که آگاهانه و اختیاری، مسیر سعادت را بین بقیه مسیرها انتخاب کرده (عقل) و در آن مسیر قدم بر می‌دارد (اراده). چرا که آدمی اساساً موجودی انتخاب‌گر است و در هر #موقعیت باید بین گزینه‌هایی که در اختیار دارد انتخاب کند و راه آن را بپیماید.
از آن‌جایی که #تربیت امری تدریجی است، تربیت هر کدام از این دو مورد یعنی عقل و اراده هم تابع این مسأله است و باید برای آن برنامه‌ریزی کرد و در موقعیت‌های مختلف روی آن کار کرد تا به مرور رشد یافته و تربیت شوند.
به بیان دیگر، انتخابی که در یک موقعیت می‌کنیم و اراده‌ای که در طی‌کردن مسیر آن انتخاب به‌خرج می‌دهیم، حاصل آن لحظه خاص نیست؛ عقبه‌ای دارد. ما در طول زندگی طوری تربیت شدیم که در آن بزنگاه، آن‌طور انتخاب کردیم و اراده ما به آن تعلق گرفته است.
حال خودمان را در شب #عاشورا ببینیم. ما و بچه‌هایی که تربیت می‌کنیم کدام مسیر را انتخاب می‌کنیم؟ دنبال #امان‌نامه‌ ایم؟ دنبال تمام‌شدن #جنگ هستیم؟ مدام گزینه‌ای پیش‌روی #امام می‌گذاریم تا با #دشمن مصالحه کند؟ دنبال #اذن_امام برای خروج از معرکه جنگیم؟

یا به امام می‌گوییم:«اگر بدانم که کشته مي‌شوم و زنده مي‌شوم پس مرا مي‌سوزانند و خاکستر مرا به باد مي‌دهند و اين عمل را هفتاد مرتبه انجام مي‌دهند، از تو جدا نمي‌شوم.»
هیچ کدام از این انتخاب‌ها در لحظه نیست. باید برای هر یک از این انتخاب‌ها، تربیت شویم و تربیت کنیم.
نگاهی به خودمان، اطرافیانمان، افراد جامعه، مسئولان و... بیاندازیم. چطور تربیت کردیم و تربیت شده‌ایم؟ ما در این موقعیت‌ها کدام راه را انتخاب می‌کنیم؟
مراقبت کنیم و تربیت شویم که «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» ست...
undefined @ramesht_ir
undefined۸
undefined۲
undefined۱

۱۵۴

۵:۳۵

۵ تیر
thumbnail
هم‌رزمان حسین (ع)
undefinedشهرام رامشت
محرم امسال را با کتاب «هم‌رزمان حسین (ع)» که حاصل چند سخنرانی #رهبر شهیدمان است، سپری کردم. کتابی که عنوان آن ما را یاد #کربلا و یاران #امام_حسین (ع) می‌اندازد، اما محتوای آن هیچ ارتباطی به آن ندارد!
کتاب یک سؤال مشخص دارد، «آیا بقیه امامان شیعه، بجز امیرالمؤمنین، امام حسن و امام حسین (ع)، اهل مبارزه سیاسی برای تشکیل حکومت بوده‌اند یا به ذکر و دعا مشغول و صرفاً معلم اخلاق بودند؟»
این #شبهه نه فقط برای ائمه، بلکه برای #انقلاب_اسلامی نیز به طریق دیگری مطرح است که به نظر می‌رسد کتاب حاضر پاسخی برای آن هم دارد.
پیشنهاد می‌کنم این کتاب را در برنامه خواندن یا شنیدن خود قرار دهید تا با انواع #مبارزات_سیاسی ائمه در زمان حیاتشان آشنا و نسبت به برخی شبهات ایمن شوید تا ثابت‌قدم‌تر در مسیر مبارزات سیاسی ائمه و انقلاب حرکت کنید.
پی‌نوشت:من این کتاب را به صورت صوتی شنیدم. رایگان! از پایگاه ایران‌صدا. پیشنهاد می‌کنم حتماً چرخی در این پایگاه بزنید و با کتاب‌های بسیار متنوعی که صوتی شده و کاملاً رایگان در اختیار است آشنا شوید. برای توضیحات بیشتر و استفاده از صوت کتاب به آدرس این کتاب در ایران صدا مراجعه کنید:http://book.iranseda.ir/DetailsAlbum/?VALID=TRUE&g=351846
پیشنهاد می‌کنم صوت را روی گوشی خود کامل دانلود کنید و از برنامه یا سایت برای پخش صوت‌ها استفاده نکنید!
undefined @ramesht_ir
undefined۱۰

۲۸۵

۴:۰۷

thumbnail
همراه با مادر شهیدان زینب و زهرااز میناب - ۹
فرشته‌های من زینب و زهرا قرآن حفظ می‌کردن، زینب سوره مبارکه قلمو زهرا سوره مبارکه تکاثر
شب‌ها آیاتی که حفظ می‌کردن، معمولاً برای من می‌خوندن و صبح‌ها توی مسیر مدرسه برای پدرشون تکرار می‌کردن. قانونی هم که داشتن این بود که هرکس که صبح زودتر سوار می‌شد، اول آیات رو قرائت می‌کرد و بعد نفر دوم.
صبح قبل از شهادت هم سوره‌هایی که حفظ می‌کردن رو برای پدرشون خوندن و خداحافظی کردن.
زینب کلاس ششمی من روزه بود،با زبون روزه شهید شد...undefined
پی‌نوشت:نیاد روزی که شرمنده خون پاک بچه‌های #میناب در #میدان و #مذاکره شده باشیم...
#معلم، میاندار #جهاد است.
undefined @ramesht_ir
undefined۹
undefined۲
undefined۲

۸۱

۱۴:۳۴