لوگوی پیام رسان بلهدانلود «بله»
عکس پروفایل جمع بندی صنفی جات مشکاتج
۴۷۳ عضو

جمع بندی صنفی جات مشکات

تلاش می کنم هر از چندی یکی از موضوعات موجود در #صنفی_جات مشکات را (که در زمان های مختلف افراد مختلف درباره آن نظر داده اند) در کل گروه صنفی جات جستجو کنم و #جمع_بندی آنرا در این کانال قرار دهم.همچنین اگر رفقای دیگر چنین جمع بندی هایی انجام دهند، إن‌شاءالله آنها را هم در گروه ارسال نمایم
مشاهده در اپلیکیشن بلهمشاهده در وب بله
۱۱ آبان ۱۴۰۱
بازارسال شده از علی سراج 🇮🇷
#جمع_بندی #ختنه
همه آنچه در صنفی جات درباره ختنه پرسیده اند.
تذکر: توضیحاتی که گاه جلوی برخی موارد آمده، همان توضیحاتی است که افراد در صنفی جات داده اند، و بنده در این باره نظری نداده ام و اطلاعی ندارم .
نکات و سوالات اولیه:
0- چه کارهایی روز هفتم ولادت فرزند انجام می شود؟ یکی از آنها ختنه کردن است.undefined اخْتِنُوا أَوْلَادَكُمْ يَوْمَ السَّابِعِ لا يَمْنَعْكُمْ حَرٌّ وَ لَا بَرْدٌ فَإِنَّهُ طَهُورٌ لِلْجَسَدِ، (فَإِنَّهُ أَطْيَبُ وَ أَطْهَرُ وَ أَسْرَعُ لِنَبَاتِ اللَّحْمِ) وَ إِنَّ الْأَرْضَ لَتَضِجُّ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى مِنْ بَوْلِ الْأَغْلَفِ ... السُّنَّةُ يَوْمَ السَّابِعِ فَلَا تُخَالِفُوا السُّنَنَ إِنْ شَاءَ اللَّهُ. (تحف العقول، شبیه آن در: کافی، من لا یحضره الفقیه، عیون اخبار الرضا ع، صحیفةالرضا ع، مکارم الأخلاق)undefined اسْرَعَوا بِخِتَانِ أَوْلَادِكُمْ فَإِنَّهُ أَطْهَرُ لَهُم‏. (دعائم الإسلام)
س 1- برای ختنه در روایات فرموده روز هفتم بچه انجام بشه، اما چند جا زنگ زدم گفتن کار غلطیه ، زیر سی-چهل روز انجام نمیدیم
ج)- طب جدید میگه یه درصد خوبی احتمال تنگی مجاری ادراری داره زیر یک ماه. ولی ما که برای هردوتا پسرمون 7 روزگی کردیم شد- یک‌ماهگی تا دو ماهگی دیگه شروع به سینه خیز رفتن میکنه کم‌کم و اون موقع اصلا نمیشه دیگه باید بزاری برای سنی که بفهمه وگرنه کار رو چندین باره میکنه- به نقل از استاد مادرشاهی پسر دکتر لباف : خانم دکتر لباف همون وقت که بچه رو از شکم بیرون میاره، پسر رو ختنه میکنه(در صورت رضایت پدر)- خود من، پسرم را سیزده روزه ،پیش جراح عمومی ختنه کردم، و ان قلتی نبود- ببر مطب خصوصی، انجام میدن
س 2- سلام برای ختنه نوزاد چه تجربیات و پیشنهاد هایی دارید؟ روش حلقه یا جراحی؟ ظاهرا از نگاه سنتی، روش جراحی بهترهچه نکاتی رو باید دقت کرد؟در چه وقتی خوبه انجام بشه؟ در تهران کجا رو پیشنهاد میدید؟هزینه ش چقدره؟بیمه تقبل میکنه یا نه؟
ج)- سلمان ساعتیان: حتما یک جای خوب ببرید. یک کلیپی دیدم یک متخصص در تلوزیون می گفت، ختنه ی بد موجب میشه در آینده مردها در رابطه جنسی دچار انزال زودرس بشن و مشکلات بعدش..- فرهاد شیرمحمدی: چیز خاصی نیست ختنه. هرچند سرسری هم نگیر. به نظرم نه لازمه یه جای خیلی خاص بری، و نه بچه ت رو دست این جاهای شلوغ و بی حوصله و زیادی دولتی و رایگان و اینا بده. راه دوری نمیره.نکته ی خاصی نداره. من باشم اگر جراحی خواستم بکنم، حتما دکتر خوب پیدا میکنم.- رضا فرضی: ما بچه اولمون رو با روش حلقه انجام دادیم و دومی رو اخیراً با روش جراحی.زمان اولی، همه می‌گفتن حلقه بهتره و برای دومی، خیلیا می‌گفتن جراحی؛ چون ظاهراً حلقه، عوارضی ممکنه داشته باشه از جمله چسبندگی، برگشت‌پذیری، تنگی مجرا و... که این عوارض در جراحی کمتره ظاهراً.هر دو رو طبق روایات در 7 روزگی بردیم و خدا رو شکر انجام دادن (برخی جاها انجام نمیدن توی این سن).البته برای جراحی، ظاهراً بررسی می‌کنن جثه بچه رو ولی جایی که ما بردیم، انجام می‌داد.هر دوشون به لطف خدا خیلی خوب بوده و فقط جراحی، یه روزی نیاز به مراقبت داره منتهی بچه خیلی اذیت نشد به فضل خدا. هر دو پسر رو بردیم متخصص اطفال آقای باتجربه؛تهران و مسلط و باآرامش انجام دادن.هزینه جراحی الآن حدود 900-2.5 درمیاد و قیمت حلقه حدود 250-700 تومنه. [قیمت مربوط به دی ماه 1399 است. فروردین 1401 کسی نوشته: آزاد ۳۰۰ تومن]البته جراحی هر کسی انجام نمیده چون سخت‌تره و ظریف‌تر.برخی جاها بیمه قبول می‌کنن و برخی جاها نه. منتهی بیمه اونقدری هزینه رو کاهش نمیده.

سوال اصلی:برای ختنه کجا رو پیشنهاد میدهید؟
الف) تهران1- دکتر جلال نژاد سنگسری. جراح هستن و گویا تو بیمارستان های خوب تهران با هزینه بالا ختنه میکنن. آخر هفته ها میان جاهای عام المنفعه تر، مثل درمانگاه فاطمه الزهرا س سپاه سمت نبرد و چند جای دیگه مثل شهر ری و خراسون. ما هردوتا پسرمون بردیم پیششون با هزینه خیلی مناسب و کیفیت خوب.با چه روشی ختنه میکنه؟ حلقه. خوبیش اینه که بچه ی هفت روزه رو هم انجام میده (البته نوزاد رو باید قبلش از دکتر اطفال پرسید چون ناف رو معاینه میکنند که مبادا بخاطر گریه ی زیاد ختنه پاره بشه)= درمانگاه فاطمه الزهرا، بلوار ابوذر، دکتر سنگسری، تلفنشون داخل گوگل هست (اول باید حضوری برید و وقت بگیرید، لازم نیست بچه رو ببرید برای تعیین وقت) (با دفترچه تامین اجتماعی حدودا ۱۵۰ ت میشه [قیمت دی ماه 1399] ظاهرا بخشی اش هم تکمیلی میده)
2- درمانگاه ابوریحان، رایگان انجام می‌ده. دکتر حسینی یکشنبه ها هست. حدود ساعت ۱ ظهر. هر دو بچه من اونجا ختنه شدند. باید وقت گرفت؟ ج: فکر نمیکنم بشه از قبل وقت گرفت برای این دکتر. توی سایت دی کلینیک ابوریحان ببینید. ذیل عنوان درمانگاه اطفال. دکتر جراحی اطفال. دکتر حسینی. ولی وقتش هم سال ۹۴ همین بود، هم سال ۹۷. یکشنبه ها، ظهر ساعت ۱۲ و نیم اونجا باشید حله‌. ختنه ی این دکتره با حلقه ست‌ البته[ظاهرا این دکتر عوض شده و دکتر بعدی لزوما قابل تایید نیست از نظر همین شخص نظردهنده و برای بچه سوم در ختنه با مشکلاتی مواجه شده اند]
3- بیمارستان مصطفی خمینی. کارش خوب بود بچه خیلی کم اذیت شد. قبل رفتن تلفنی هماهنگ کن.4- [بیمارستانِ] محب کوثر. اگر اصرار کنی و بگی راهم دوره، همون روز با چند ساعت معطلی برات انجام میدن.5- بیمارستان نجمیه، دکتر متولیان6- بیمارستان بقیةالله، جمعه صبح انجام می دهد و به روش حلقه.
7- دکتر اسحاق حسینی فوق تخصص اطفال فلکه چهارم تهرانپارس. فقط بگو جراحی کنه و حلقه نندازه.8- دکتر صبور (داییِ صدرا بهرامی). خیابان گیشا، کوچه سوم. جمعه ها ختنه انجام میده. فقط هم جراحی (و نه حلقه). باید وقت بگیرید از قبل. 02188269199. یه کمی قیمت ش بیش از نُرم هست. ولی کارش خوبه و تضمینی!9و10- هر دو پسر رو بردیم متخصص اطفال آقای باتجربه؛تهران و مسلط و باآرامش انجام دادن: برای حلقه، بردیم سمت تهرانپارس: دکتر سید عباس اسحاق‌حسینی؛ فوق تخصص نفرولوژی کودکان.برای جراحی، بردیم سمت سعادت‌آباد: دکتر مقیمی؛ فوق‌تخصص نوزادان.
ب) قم- درمانگاه قرآن و عترت، حضوری باید وقت بگیری
برای تعجیل ظهور امام زمان و عاقبت بخیری بنده و خانواده ام صلواتی هدیه بفرمایید.
undefined۱

۴

۷:۳۱

بازارسال شده از علی سراج 🇮🇷
#جمع_آوری #تولید_ملی #کالای_ایرانی #ساخت_ایران #ایرانی #داخلی #وطنی
همه آنچه در صنفی جات درباره کالای ایرانی آمده است - بخش 1 از 3
تذکرها:- در جستجو صرفا از کلمه ایرانی و داخلی و تولید ملی استفاده شده است، و مثلا اگر کسی مستقیما درباره کالای اسنوا پرسیده است و در سوال و جواب به ایرانی بودن آن اشاره نشده است، من آنرا جستجو نکرده ام و در زیر دیده نخواهد شد.- نوشته های زیر هیچ یک نظر شخصی من (علی سراج) نیست، و صرفا آنچه رفقا در صنفی جات گفته اند (که ممکنه با هم نظرشون متفاوت و متناقض هم باشه) جمع آوری شده است
undefined مقام معظم رهبری: با تعصب کالای ایرانی بخرید undefined
الف) سخن برخی اعضای گروه درباره کانال ایرانیحمید رشدی:ما الان قریب به 3 ساله که جهازمون آخ نگفته خدا رو شکر. همشم ایرانیه. فقط ماشین لباسشویی دوو بود که اونم وتو پدر خانوم بود که یکی دو بار جزئی خراب شد. البته میگن دوو هم ایرانی حساب میشه.خلاصه ما از جنس ایرانی تا الان خیر دیدیم
ابراهیم سجادی: ما تقریبا اغلب وسایلمون ایرانیه و مشکل خاصی هم نداشتن جز چیزهای جزیی
هادی انصاری: تو لوازم ایرانی چیزهایی که خریدم همه خوب بودند به جز تلویزیون دوو که اصلا راضی نیستم
محمدمهدی رفیعی(دوره 3): ما بسیاری از چیزای ایرانی که خریدیم، کلی هزینه تعمیرش رو دادیم یا اینکه همه ش اذیت میکنه... خدا باعث و بانیش رو هرچه سریعتر بیامرزه
نام شخص ...... بود: ما هم تقریبا همه وسایلمون اسنوا و پارس خزره. خیلی راضی هستیم. هم از کیفیت و خراب نشدنش، هم از خدمات پس از فروشش
ب) فروشگاه های کالای ایرانی
- فروشگاه اینترنتی کالای‌خونه: خرید لوازم خانگی ایرانی بصورت نقد و اقساط Kalayekhoneh.irلطف کنید بگویید از طلاب مشکات هستیم. خودشون میدانند و از قبل هماهنگ شده است. مقداری تخفیف بیشتری میدهند نسبت به بقیه.
- موسسه پخش جهیزیه خیریه حضرت زهرا (س) http://www.jahiziearos.irما وسیله هامون برای ازدواج از اینجا گرفتیم ... واقعا راضی بودیم از لحاظ قیمت و تنوع و ...اکثرا هم ایرانی بودن ...قیمت ظاهرا از خود کارخونه هم حتی ارزونتر هست اونجا !!! شرایط خرید اقساطی هم دارد.
- خانه ایرانی https://zil.ink/khaneiraniکالای ایرانی - در شهرهای مختلف شعبه داره از جمله در قم و دو شعبه در تهران (شهرک محلاتی و مگامال اکباتان)کانال بله @khane_irani
- فروشگاه اینترنتی کالایاب ایران http://www.kalayabiran.ir
- کلا این کانال در سروش خوراکش انواع کالاها و مارک‌های ایرانی در زمینه‌های گوناگون است.هر چند وقت یک بار هم پی‌دی‌اف می‌دهند خلاصهٔ همهٔ چیزهای کانال تا کنون!http://sapp.ir/eqmoqavem (این نوشته در صنفی جات مقداری قدیمی است. باید شرایط فعلی را دید)
- ‏«باسلام | بازار محصولات ایرانی» باسلام؛ بازار بی‌مرز https://basalam.comدر بازار اندروید: http://cafebazaar.ir/app/?id=ir.basalam.app&ref=share
- تحریر کالا مرجع نوشت افزار ایرانی است که به جهت انجام ماموریت های فرهنگی ایجاد شده است.https://www.instagram.com/tahrir_kala
ج) در صنفی جات اینها را جستجو کن:هر کدام مطلب طولانی درباره کانال ایرانی هستند:
1- undefinedلیست شرکت های تولید کننده #نوشت افزار_ایرانی
2- #خرید_کالای_ایرانی (لیستی از برندهای ایرانی برای هر کالاست)
د) نظر کلی درباره برندها
کیفیت لوازم خانگی اسنوا چه جوریاس؟- یخچال و فریزر عالی است. عالی.... همچنین ماشین لباسشویی. تلویزیونش هم خوبه
سه مارک ایرانی که در اصفهان مونتاژ میشوند، به ترتیب قیمت و کیفیت: دوو ، اسنوا، بُست (بعضی قطعات همشون از چین میاد، دوو تحت لیسانس کره است)
محصولات دوو همه اش ایرانی نیست. آن هایی که ضمانت "انتخاب" داره ایرانی هگروه صنعتی انتخاب را کلا توصیه می کنم: اسنوا یا دوو (انتخاب) خیلی فرق نداره entekhab.orgبرا مطمئن شدن مارکش هم زنگ بزنید خدمات پس از فروش و بگید می خوام بدانم کدام مارک ها کمتر خرابی داشتهمحمد سجاد احمدی: یخچال و لباسشویی و تلویزیون و گازم همه مال انتخاب ههمه را هم چک کردم که کدام مدل ها خرابی کمتر داردنظر مشتری ها را هم در آن مدل ها در اینترنت چک کردم و خریدم
یک نکته رو رفقا معمولا دقت نمی کنند و آن این که اسنوا خدمات پس از فروش عالی ای داره.
ما هم تقریبا همه وسایلمون اسنوا و پارس خزره. خیلی راضی هستیم. هم از کیفیت و خراب نشدنش، هم از خدمات پس از فروشش
ادامه در بخش دوم ...

۱

۷:۳۱

بازارسال شده از علی سراج 🇮🇷
#جمع_بندی#تولید_ملی #کالای_ایرانی #ساخت_ایران #ایرانی #داخلی
همه آنچه در صنفی جات درباره کالای ایرانی آمده است - بخش 2 از 3

برندها و مدل های مناسب (از لحاظ مجموع قیمت و کیفیت) برای هر کالا

الف) وسایل بزرگ جهیزیه
1. تلویزیون خوب ایرانی
- تلویزیون و ...م همه مال انتخاب ه(اسنوا یا دوو). الحمدلله تا حالا هم هیچ کدام خراب نشده - اسنوا تلویزیونش هم خوبه- تلویزیون و یخچال و فریزر ما اسنوا است. الحمدلله هر دو خیلی خوب هستند و راضی هستیم. ایکس ویژن قبلا خیلی خیلی افتضاح بود الآن هم خیلی بعید می دونم کاری براش کرده باشند پس حتما حتما توصیه می کنم تلویزیون رو اسنوا بگیری. - اسنوا هم تلوزیونش بد نیست ولی کیفیت و تصویر خوبی نسبت به سامسونگ قطعا نداره و ریسکیه مثل تجربه دو دوستمون- ما نزدیک 10 ساله خونمون اسنوا داریم راضی هستیم و هیچ مشکلی نداره هم کیفیتش خوبه هم صداش و هم امکاناتش- اسنوا برای ما که کیفیت صدایش خیلی بده و برخی اوقات خودبخود روشن میشه
- دوو دارم اصلا راضی نیستم- از بین ایرانی ها ظاهرا دوو بهترینه و بعدش سام. - SAM یا devoo مناسبه (فرقی نمیکنن باهم)
- سام کیفیت صدا و تصویرش زیاد جالب نیست- اگر کیفیت تصویر آنچنانی 4k براتون مدنظر نیست، تلویزیون نسبتا ایرانی سام خوب هست. تفاوت آنچنانی هم با ایکس ویژن نداره، و ارزان تر از اونه. البته تلویزیون شهاب هم میتونه گزینه بعدیتون باشه. یه نمایندگی توی پاساژ آلومینیوم داره که به قیمت دولتی و با کارت ملی، میفروشه. البته کیفیت تصویرش حتی FHD هم نیست. ولی قیمتش نسبتا از بقیه تلویزیون ها مناسب تره.
- ما ایکس ویژن داریم خوب هم بوده فقط بعضی وقتا سیستم نرم افزاریش کند میشه.- ایکس ویژن گرفتیم صداش افتضاح ه و خود بخود روشن میشه- ایکس ویژن سه چهارتا از اشنایانمون دارند مشکلی برنخوردند تا حالا- ما یک سال پیش یک مدل گرانتر از ایکس ویژن گرفتیم، در مجموع راضی ایم. مدل های ارزون تر و کوچک تر اش رو قبلا گرفته بودیم خوب در نیامد.- ایکس ویژن تلوزیوناش که افتضاحه- تلویزیون ما ایکسویژنه، دو سه ماه بعد از اتمام گارانتی صفحه ش سوخت، زنگ زدیم گارانتی گفت بهتون زنگ میزنیم، زنگ‌ زد گفت با رئیس صحبت کردیم گارانتیتون تمدید کردیم و اومد رایگان برد و درست کرد و آورد
جی پلاس و ایکس ویژن خوب نیستند اصلااصلا سراغ G+ نریدجی پلاس هم به هیچ وجه توصیه نمیشه(قیمت بالا و کیفیت بسیار پایین)

2. یخچال-فریزر خوب ایرانی- اسنوا رو تعریفشو زیاد شنیدم. خواهر زاده ام هم داره و راضیه. البته سایدشو داره- اسنوا عالی است. عالی- اسنوا به نظر یخچالش در کلیت مطلوبه ولی ایراداتی داره از جمله اینکه مثلا یخچال ما بعد ۴سال به ندرت آب میده. چسبش خراب شده و لامپش هر وقت دوست داره روشن میشه. یخچال یکی از فامیل ها کمی صدا داره. یکی دیگه سال دوم بود فکر کنم قطعه عوض کرد.- کسانی که اسنوا بردند، عموما راضی بودن- اسنوا خوبه- یخچال و ...م همه مال انتخاب ه(اسنوا یا دوو). تا حالا هم هیچ کدام خراب نشده - اسنوا خوبه- به شدت اسنوا توصیه می کنم نه صرفا به خاطر ایرانی بودن بلکه به خاطر خدمات پس از فروش خوب..- اسنوا . خیلی خوب ه. برفک و... هم اصلا ندارد- مال ما اسنواست برفک نمیزنه. خوبه- اسنوا بعد از تقریباً سه سال استفاده: خیلی خفن نیست و برفک هر از گاهی داره (با وجود ادعای ضدبرفک بودنش)؛ ولی داغون هم نیست و خدا رو شکر مشکل خاصی نداشته تا حالا.- اسنوا: ما از سال 95 داریم استفاده می کنیم. برفک اصلا نداره و راضی هستیم..- من الان ۴-۵ ساله اسنوا دارم. از کیفیتش راضی هستم- تلویزیون و یخچال و فریزر ما اسنوا است. هر دو خیلی خوب هستند و راضی هستیم... ولی برای یخچال اگر می خای چیز گرون نخری شاید مدل های ایرانی دیگه هم بد نباشن..
- اسنوا ، دیپوینت ، کلور
- دیپوینت، هم ایرانی هست، هم خیلی عالی (صدای موتورش کم است)
- ما دنار داریم. یک سال است که داره کار می‌کنه، هیچ مشکلی نداشته تا الان
- بُست رو هم تعریف میکنن
- الکترواستیل داریم خوبه- یخچال [دو قلو] بنظرم الکترواستیل خوبه- یخچال الکترواستیل بالا پایینی خوب بود و راضی هستیم.

3. ماشین لباسشویی خوب ایرانی- اسنوا ،دوو و پاکشوما و ابسال همه ایرانی هستند. کیفیت اسنوا از بقیشون بهتره- اسنوا مدل وزن پایینش یک اسباب بازی بود برای ما. تقریبا هر ساله هم یک مشکل جدید می خورد. پشتیبانی اش هم افتضاح بود. -- کس دیگری هم تجربه مشابه داشته- ما چندین ساله که اسنوا داریم. آخ نگفته تا حالا. -- برای ما هم- اسنوا ماشین لباسشویی اش عالی است- اسنوا خوبه، اما به نظرم تو لباس شویی و ظرفشویی پاکشوما بهتره- اسنوا مدل اکتا. بدون تسمه است و بسیار بی سر و صدا و عالی.- لباسشویی و ...م همه مال انتخاب ه(اسنوا یا دوو). تا حالا هم هیچ کدام خراب نشده
- پاکشوما ما داریم و خوبه- پاکشوما رو بیشتر تأیید می کردند دوستانِ ما.- پاکشوما بد نیست- ما پاکشوما داریم ۸ کیلویی خیلی عالیه. قیمتشم مناسبه. مدل ۸۰۴۱۳- ما هم 8ساله پاکشوما داریم، و کاملا راضی ایم
- برا ماشین لباسشویی دوو مدل دینامیکی ( تسمه ای میگن خرابی داره ک پاکشوما کلا تسمه ایه ) دوو هم هم تسمه ای داره هم دینامیکی حواست باشه دینامیکیش رو بگیری که قیمتش به نسبت بالاتره- پاکشوما داریم خوبه- دوو داریم یکی دو بار جزئی خراب شده
- ماشین لباسشویی سپهرالکتریک جدیدا خوبه ها شاید بهتر از پاکشوما

4. وسایل آشپزخانه خوب ایرانی- پنکه و وسایل آشپزخونه مثل آبمیوه گیری پارس خزر خوبه- پارس خزر، چرخ گوشت و پنکه و آون توستر(فر برقی) و گوشت‌کوب برقی خیلی عالیه. اتو هم پارس خزر خیلی خوبه..ولی غذاساز سایا (مال پارس خزره گویا) نگیرید که کلّا دردسره (کلا غذاساز همه مارکها دردسره...)پارس خزر از نمایندگی‌های شرکت بگیرید قیمتش مناسب‌تر است. یکی از نمایندگی‌هاش توی مجتمع طوبی نزدیک مترو چیتگر است.
5. [اجاق] گاز خوب ایرانی- یخچال و گاز رو به شدت اسنوا توصیه می کنم نه صرفا به خاطر ایرانی بودن بلکه به خاطر خدمات پس از فروش خوب.- گاز رو پول الکی به برند ندید. همین آلتون گاز خیلی خوب و جون دار هست. اخوان گرونه و خیلی خاصیت ویژه ای نداشت ما که چند ساله داریم. - گاز و ...م مال انتخاب ه(اسنوا یا دوو). تا حالا هم هیچ کدام خراب نشده - گاز ایرانی عالی : آلتون ، پیلوت
6. جاروبرقی خوب ایرانی- پارس خزر مدل 2200 بی نظیره..- پارس خزر عالیه. گارانتی مناسب داره و افزایش قیمت کمی داشته- ما چندین ساله پارس خزر داریم. مکشش خوبه.- رفیعی: البته میتونید مثل ما پارس خزر بخرید که امروز برای دومین بار خراب شد- جاروبرقی یک مدل از پارس خزر عالیه- Vc.2200w پارس خزر- پارس خزر مدل VC-2500W- الکترو استیل مرگ نداره لامصب. و بسیار قویه (الکترو استیل ایرانیه، اما اگه جنرال استیل باشه آمریکاییه)- جارو برقی، رو دست پارس خزر نداریم
7. ماشین ظرفشویی خوب ایرانی- اسنوا خوبه، اما به نظرم تو لباس شویی و ظرفشویی پاکشوما بهتره- ظرفشویی تکنولوژی بالایی ندارد و میتوانید اسنوا، ال جی ، و یا از این هایی که داخل مونتاژ میشوند بگیرید.- مدل ایستاده ایرانی پاکشوما
8. کولر گازی خوب ایرانی- من ایران رادیاتور رو شنیدم زده ... یکی می گفت خوب ه ... ولی یقین آور نبود!- اسنوا خوبه. فقط خیلی صدا داره از نظر من.

ب) وسایل الکترونیکی و کامپیوتری و اینترنتی

9. مودم اینترنت خوب ایرانی
- من یوتل ایرانی گرفتم خوب بوده مدل تک انتن. برای خرید درمجموع دیجی کالا قیمتش خوب بود- مودم های یوتل ایرانیه و مدل ADSL اش یکسالی تو بازاره و خوب بوده
10. پاوربانک(باتری‌پُرکن همراه) خوب ایرانی- Tesco هست که برند معروف و خوبیه و امتحانش رو تو بازار پس داده. ایرانیه.- کلا تسکو، هم خیلی با کیفیته و هم ظاهرا ایرانیه
11. هدفون (هدست یا هر اسم دیگه) از نوع بلوتوث، ایرانی- تسکو دارم. مارک ایرانی و خوب. کیفیت صدا عالی!
12. گوشی تلفن ثابت (تلفن ساده سیم دار رومیزی) خوب ایرانی- تکنوتل- تکنوتل ما داریم، خوبه- تانا (: نام تجاری یکی از محصولات تکنوتل) ما داشتیم خوب بود
13. تلفن همراه (موبایل) ایرانیکسی از گوشی شاهین ۲ جی‌ال‌ایکس تجربه‌ای دارد؟ (به طور خاص گوشی شاهین، نه گوشی‌های دیگر)- من دارم. خیلی خوبه - دیدم خیلی کیفیت صفحه و دوربین و شارژش بالا بود. پیشرفت خوبی داشت واقعا- هم من و هم یکی دیگه از اعضای خانواده داریم ازش استفاده می کنیم. قابل قبول بلکه راضی کننده‌ست! مشکلی ازش ندیدیم
14. محافظ برق + تبدیل پریز- هادرون: جنس ایرانی با کیفیت (امکان تنظیم ساعت : یعنی مثلا موبایل توی برقه بعد از یک ساعت دیگه قطع بشه و تا صبح توی برق نمونه که باتری آسیب ببینه)
15. مسیریاب خوب ایرانیدر بین نرم افزارهای اندروید مسیر یاب ایرانی، کدام بهتر است؟- نشان: اولین و بهترین مسیریاب با اختلاف از بلد بهتر و بروز تره- نشان بهتر از بلد ه- برای بنده بلد از بقیه بهتر بوده
16. ویروس‌کُش(ضدویروس) خوب ایرانی برای کامپیوتر- پادویش(ایرانی) دارم، هم قوی ه، هم کند نمی کنه. راضی ام- پولی پادویش: https://padvish.com/fa-ir/main- من چند ساله دارم شید استفاده میکنم و راضی ام، فقط باید اکانت سالانه بخری (البته موتور ویروسیابش خارجی ه، بر خلاف پادویش که تمام ایرانی ه)- علیرضا فرشچی: اگر ویندوز ۱۰ دارید به همان ویروس‌کش پیش‌فرض ویروس بسنده کنید. من که چند سال است چنین می‌کنم و مشکلی ندارم. قبلش که ویندوز ۷ داشتم ویروس‌کش می‌ریختم البته.
17. مترجم ایرانی (جایگزین مترجم گوگل)targoman.ir بسیار قدرتمند+abadis.ir ترجمه های پیشنهادی کاربران را هم ارائه میدهدbarsadic.com اصطلاحات تخصصی رشته های مختلف را دارد

۳

۷:۳۱

بازارسال شده از علی سراج 🇮🇷
#جمع_بندی#تولید_ملی #کالای_ایرانی #ساخت_ایران #ایرانی #داخلی #وطنی
همه آنچه در صنفی جات درباره کالای ایرانی آمده است - بخش 3 از 3
ج) مربوط به کودک
18. صندلی خودروی خوب ایرانی
- دلیجان مطلوبه از هر نظر. تو سایتش مدلاشو میتونی ببینی
19. کالسکه خوب ایرانی- کالسکه خارجی کیفیتش بهتره ولی "چند" برابر ایرانی قیمتشه. به نظرم اگه کسی ایرانی خریدن براش مهمه جای سوال کردن نداره. مث گوشی و لبتاب هم نیست که بگیم ایرانیش ریسک داره، دلیجان امتحانشو پس داده. جاهای مختلف هم دارن ولی تو تهران فک کنم ارزون ترین جا انبار آقابزرگ هست- کالسکه ایرانی دلیجان هم قیمتش خیلی کمتر از خارجیاس هم کیفیتش خوبه. جزو کالاهای به نسبت با کیفیت ایرانی محسوب میشه- ما، هم کالسکه معمولی هم عصایی دلیجانو داریم راضی هستیم
20. کریِر خوب ایرانی- جنس کالسکه و کریر هم که دلیجان، که هم ایرانیه و هم کیفیتش خوبه
21. شیر خشک ایرانیجایگزین نان و سرلاک نستله که صهیونیستیه چی هست؟- من آپتامیل میگیرم ظاهرا ایرانی «تر» هست. بِبِلاک نوشته بود پر شده در ایران شیر از هلند. اپتامیل نوشته بود ساخت ایران- تقریبا همه شیر خشک های تو بازار نوشته ساخت ایران و آدرس کارخانه از جاده قزوین و مشهد و... داده؛ ولی ظاهراً فقط بسته بندیش برای ایرانه و تحت لیسانس هست یا خود شیرخشک از خارج میاد. فقط کارخانه پگاه شیرخشک لاکتومیل رو تولید میکنه که معروفه که ایرانیه (که اون رو هم زنگ زدیم پرسیدیم، گفتند ویتامین‌هاش از خارج وارد میشه و ایران نمیسازه.) - غیر مارک نستله٬ تروویتال٬ ببلاک و چند مارک متفرقه ایرانی هست. قدیما غنچه هم بود- شیرخشک نسبتاً ایرانی هم در بازار آمده که مال شرکت پگاه است (فکر کنم اسمش لاکتومیل است)- سرلاک اسلامی و سویق کودک هردو را در فروشگاههای طیبات دیدم. هیچکدوم را مصرف نکردیم که بگم چطوره- سویق کودک و سویق سنجد رو همین دارلشفای نرجس خاتون در شهرری میشه تهیه کرد. سمنو هم پیشنهاد خوبیه بچه های بالای ۷ ماه علاقه دارند...نکته: یکی از پارامترهای محدود کننده انتخاب شما، دوست داشتن بچه و بهش ساختن است.
22. قطره آهن خوشمزه ایرانی (که بچه راحت بخوره)- لیپازوفر عالی ه: دندون رو سیاه نمیکنه، خوشمزه ست، البته گرونه (ایرانیه)

23. لباس بچه ایرانی:
23-الف. برند خوب ایرانی
تذکر: بنظر من لباس بچه فقط برند خوب ایرانی بخرید، چون بشور و بپوش هستش. لباسهای بی کیفیت بور میشن، و از ریخت میفتن، و از خرید ایرانی پشیمونتون میکنن- هپی لند هست که کیفیتش توی ایرانی ها عالیه منتها یه مقدار قیمتش بالاس، در واقع ارزون نیست. البته گاهی تخفیف هم میذاره که خیلی به صرفه میکنه- هپی لند خیلی مارک خوبیه. گرون هست اما کلا لباس بچه گرونه ینی فک نکنم گرون تر از جاهای دیگه باشه. در طول سال هم حراج زیاد میذاره که قیمت حراج خورده ش به نسبت کیفیتش خیلی خوبه- هپی لند توی تخفیف هاش چیزای فوق العاده ای پیدا میشه. با قیمت عالی. مثلا ۵۰ درصد تخفیف. معین مال شعبه داره.- هپی لند توی آف هاش واقعا آدم رو هپی میکنه. خ خراسون. نمایندگی آشور.- با کیفیت تر از ردا ندیدم. به قیمت ش میارزه. قم شعبه نداره. https://www.instagram.com/koodakane_rada- بهترین تجربه ما، "بی سی سی" بوده. رولان هم خوبه. هردو گرونند و در فروش ویژه بسیار بصرفه اند- لباس بچه، بی سی سی و رولان و راما و ... همه ش خوبه و همه ش فقط در حراج و فروش ویژه می صرفه. مگر برای یک دست لباس رسمی بچه. برای لباس همینجوری بچه که این مارک ها نیاز نیست.
23-ب. مکان خریداری لباس بچه ایرانی- در تهران خ بهاردر قم زنبیل اباد، روبروی ۲۰ متری حضرت ابولفضل ع.نیلی هم بسیار‌متنوع و جنس عالیهفروش اینترنتیش ضعیفهتوی مغازه ها زیاده.در جمعوری سر جارراه ولیعصر ع یه پاساژ هست ایرانی میفروشه.در بازار تهران دستفروشها تیکه ای دو سه تومن میفروشن برای دم دستیو موقع غذا و قطره اهن که لباس را دور بندازید.قم هم یک کوجه تولیدی هستمیدون پلیسهمه خودشون تولید کننده هستن و جنسها بعضا خوب و قیمتها بسیار خوب.سی‌گل هم مارک متوسط و قیمت مناسبیهخیلی کارکن نیسولی به قیمتش خوبهخ صفاییه هستش.اگر هم برید خیابون بهار گزینه‌هایی رو پیدا میکنید. مثل همون نمایندگی بی سی سی.
- توی عبدل آباد، خ احد، پر مغازه های ملزومات بچه ست. هم جنس های خوب توش هست و هم دم دستی. قیمت هاش هم به طور فاحشی با بهار اختلاف دارهیه مغازه هم توی پاساژ مفید هست که فقط ایرانی میاره و جنس هاش خیلی خوبه و قیمتهاش هم عالیه- عبدل آباد واقعا ارزون تره. هم لباس بچه و هم لباس بزرگ.- فکر نمیکنم از عبدل آباد و کوچه برلن جایی قیمت مناسب تر پیدا شه. - اگر لباس بچه ایرانی با قیمت خوب میخوای، حتما حتما حتما یه سر به انبار آقا بزرگ در شهر ری بزن. جنس های بسیار متنوع و خوب و خیلی خوب با قیمت های واقعا مناسب. آدرس دقیق رو از اینترنت راحت بگیرید. (حدوداً بزرگراه شهید رجایی به سمت جنوب بعد از تقاطع شهید آوینی...) - در قم: خیابون آذر، میدون پلیس، کوچه تولیدی ها. آخر کوچه مغازه ها زیادن. خیابون کناریش بنظرم اسمش محلاتی باشه، اونهم چندتا مغازه خیلی بزرگ زده اند، که شیکتر هستش و قیمتش مناسب و همه ایرانی.- فروشگاه اینترنتی http://instagram.com/nini_sanjab

د) بقیه موارد

24. پوشاک مردانه ایرانی
- پوشاک معراج ، تولید و عرضه کننده البسه آقایان (فقط ایرانی باکیفیت)، واقعا عالیه، تمام اجناس ایرانی باکیفیت و قیمت مناسب ، تو ایتا و اینستا هم هستن و ارسال هم دارن. @mirajshop در ایتا. فامیل ما هستند، حزب الهی و حلال خور و دنبال دغدغه آقا در تولید ملی است لذا تمام محصولاتش ایرانیه. جنسش هاش هم معمولا کیفیت بالاست به نظرم. همه چی داره از کاپشن تا لباس معمولی تا تیشرت و لباس یقه آخوندی و... . نشانی: قم، بلوار سمیه، نبش کوچه 16 (روبروی مخابرات)- بهترین شلوار و کت را با پارچه ایرانی شرکت مطهری و غیره از باب همایون در ميدان امام خمینی تهران تهیه کنید.
25. نوشت افزار ایرانیلوازم التحریر با کیفیت و ارزان و ایرانی تو قم از کجا بخریم؟- طبقه پایین پاساژ قدس، و کنارش توی زیرزمین، و طبقه اولش: ارزون و عمده فروش و ایرانی دارن
26. کفش خوب ایرانی- کلارک- پاما هم مناسبه، خوبش یه تومن- ملی و بلا رو قبلا من امتحان کردم حدود ده سال پیش. خیلی آشغال بودن و باعث میخچه زدن پام شدن- من چندین ساله ملی و بلا می پوشم. قیمتش بالاست، اما واقعا سگ جونه- "نادر" سمت فردوسی و ميدون ولیعصر شعبه داره- سلام اگه معراج طب تبریز رو پیدا کنی(سمت جمهوری تقاطع ولیعصر ممکنه باشه)واقعا اینقدر کار میکنه که دیگه خودت خسته میشی خیلی مدل های مختلف یا قیافه های انچنانی نداره ولی چرمی و طبیه قیافه هم اخوندیه و فوق العاده است- تو دولت آباد، اینجا: https://nshn.ir/sbQtAmpxuwVz یه کفاشی هست که آدم مومنیه. قیمت‌هاش هم خیلی مناسبه. کفش فرزین رو به من پیشنهاد داد، دو بار گرفتم دوامش خوب بود.- کفش های راحتی تو مایه های تن تاک: بنده مارک tetis خریدم و راضیم. تو نت بزنید سایتش رو میاره. فکر کنم دفتر مرکزیش یزده و ارسال هم داره
27. عمامه ایرانی- تیجان: تراکم بافت ضعیف تری به وال داره ، نسبتا خوب بسته میشه و خیلی لطیف نیست، قیمتش نصف خارجی هاست حدودا (اونقدرا که بعضاً میگن خفن و عالی نیست، اونقدرا که یه عده دیگه میگن هم داغون نیست)
28. نخ دندان خوب ایرانی- ارکیده استفاده کردم خوب بوده- مینا هم خوبه
29. ماهیتابه ایرانی- زرساب، مارک ایرانیه و خوب
30. قرص و پودر ماشین ظرفشویی خوب ایرانی- فینیش خارجیه و ایرانی عالی مانند پوش، پریل و تاژ هست. (مایع برای براق کردنه نه شستشو. پودر یا قرص لازمه و قرص گرانتره)- از پودرهای داخلی استفاده کنید. ارزانتر است. اگر بو گرفت یک نصفه لیوان سرکه داخل ظروف به حالت ایستاده بگذارید و مشکل بو و براقیت ظروف را حل میکند. البته قرص گرانتر و معمولا سه کاره است (پودر + نمک + براق کننده)اگر پودر ظرفشویی سه کاره نبود، حتی الامکان از نمک و براق کننده استفاده کنید- قرص: پریل خیلی خوبه. حتما در کنارش نمک ظرفشویی پریل هم بگیر و بریز که خیلی موثره در لکه بری. دو کیلو بگیر برای یه سال جواب میده.- مایع ظرفشویی و قرص گرونه. پودر سه کاره بگیر که نمک هم داشته باشه وگرنه موتور اش داغون میشه.- پودر سه کار پوش مورد تایید است و خوبه. پودر سه کاره پریل هم خوبه. قبلا تاژ تولید داشت که الان نیست. خارجی ها فرقی ندارند و فقط گرانترند.نمک حتما استفاده شود در غیر اینصورت ماشین دچار مشکل میشوید. در هر حال برای خراب نشدن بخش تصفیه آب ماشین و کاتالیست داخل آن حتما بایستی ماشین هفته ای یکبار روشن شود
31. لاستیک(تایر) خوب ایرانی- ایرانی دنا بارز یزد این سه تا خوبه....البته بارز مشکلش اینه درجه دوهم زده و میتونند به اسم درجه یک بندازند. تاریخ لاستیک(سال و هفته) رو بخون حتما لاستیک ایرانی‌ای رو بگیر که مال امسال باشه و جدید.- یزد تایر گرفتم تقریبا بهترین برند ایرانی - بارز ساخت امسال بگیرید.- پدرم میفرمودند : لاستیک بارز از همه لاستیک ها بهتره و با اینکه مقداری گران تره ولی می ارزه.
32. باطری خودرو (باتری ماشین) خوب ایرانی- باتری اوربیتال وان سپاهان. البته یه مقداری گرونتر از باتری های دیگه ایرانیه- ظاهرا باتری سپاهان از بقیه بهتره- صبا باتری فکر کنم از همه معروفتره
برای جمع‌آوری کننده این نوشته علاوه بر دعا کردن، صلواتی بفرستید.
undefined۱

۱

۷:۳۱

۱۶ خرداد ۱۴۰۲
#جمع_بندیسوال: برنامه پخش صوت برای گوشی اندروید، با قابلیت افزایش سرعت پخش(مثل KM player ویندوز بشه ۲x و ... کرد) بدون کاهش کیفیت صوت (زیر یا بم کردن صدا) سراغ دارید؟
1- نرم افزار Jetaudio (تا 2x كيفيتشم من راضی ام.)- Jetaudio plus را از farsdroid دانلود کن، عالیه2- نرم افزار Music Speed Changer: سبک و ساده و عالیه. اصلا برای همین کار طراحی شده. (البته متاسفانه 2-3 نرم افزار به این نام وجود داره، منظور اونی ه که بیشترین نصب رو داره: سه تا فلش غیرنوک‌تیز با سه تا رنگ مختلف از سفید به آبی پررنگ. البته اون یکی رو هم نصب کنید، کار میکنه و مشکلی نداره!)3- نرم افزار Music Folder Player خیلی عالیه: قابلیت تنظیم صدا. امکان اکو دادن. قابلیت تنظیم سرعت. فولدر بندی فایل ها. اجرای به ترتیب فایل ها در هر فولدر. اجرای فایل از همان زمانی که متوقف شده حتی بعد از چند ماه. اجرای صوتی فیلم ها و پخش صدای آن. (بازم دو تا به این هست. اونی که نصب بیشتری داره و تصویر یک فولدر سفید با علامت موسیقی روش هست)4- نرم افزار VLC for android5- نرم افزار Omnia music player6- برخی گفته اند MX Player ولی در آن روش افزایش سرعت را پیدا نکردم و ضمنا گاهی تبلیغ های با تصاویر نامناسبی می آورد (جواب یکی از رفقا: اولا باید در تنظیمات آنرا برای باز کردن فایل های صوتی هم قرار دهید [Settings --> Audio --> User as audio player]، ثانیا تغییر سرعتش در نسخه های جدید مکان مناسبی است. ولی تبلیغ های نامناسب دارد.)
سوال: پخش کننده ویدئو در گوشی اندروید که قابلیت بالا بردن سرعت فیلم رو داشته باشه سراغ دارید؟جواب های رفقا:- Jet Audio - MX Player

۱.۸K

۱۶:۱۴

برای خرید موبایل، اگر نخواهیم از دیجی کالا خرید کنیم (به خاطر کارهای اخیرش در میلاد حضرت زهرا س) کدوم سایت رو پیشنهاد می کنید؟غیر از موبایل، کلا جایگزین آن را چه پیشنهاد می کنید؟(چند نفر هم پاسخ بدهند خوبه. سایت های مختلف رو آدم می بینه)
#جمع_بندی نکات خرید موبایل از غیر دیجی کالا
جمع بندی نکات:
گزینه های آنلاین:کالاتیک موبایل ۱۴۰سایمان دیجیتالتکنو لایفدر ترب جستجو کنید هر کدام ارزان تر بود و سایت هم نشانه های رسمی داشت
گزینه حضوری:توی چارسو یا بازار موبایل برید گوشی رو تست کنیدبعد از طبقه ۵ علاءالدین عمده فروش هستند (طبقه سوم علاالدین که عمده فروشان هستند) خرید کنید
نکته:برخی گوشی ها چند پک مختلف دارند. پک گلوبال اروپا بهتره. (بعد پک غرب آسیا. ولی پک شرق اسیا [چین و هند؟] اینجا خوب انتن نمیده‌)

۱.۸K

۱۶:۱۴

thumbnail
#جمع_بندی #سوسک #سم
همه آنچه در صنفی جات درباره سمّ سوسک کُش پرسیده اند.
تذکر: توضیحاتی که گاه جلوی برخی موارد آمده، همان توضیحاتی است که افراد در صنفی جات داده اند، و بنده در این باره نظری نداده ام و اطلاعی ندارم .

سوال:برای ریشه کن کردن سوسک- سوسک کش قوی چی خوبه ؟- از این پودرها ریختیم اما فایده نداشت
پاسخ ها:
1- خمیر امحاء (امحا) (تصویر شماره 1)- یک خمیر مانند خمیردندان است، که باید از داروخانه یا عطاری بگیرید. (گاهی به آن کرِم یا پماد امحا هم میگویند)- کثیف کاری نداره و مجربه. ریشه کن میکنه!- تجربه شده و عالی...- آنرا در گوشه ها به اندازه نخود میگذارید و ریشه کن میکند. این یک پماد ابتکاری از یک گروه محقق بوده است.
خمیر سوسک کش بزن: امحاء، یا هر‌ مارکی یافتید- ۲ تا نخود گوشه هاش می زنی نسل شون ۲ هفته بعد نابوده.- این تمیزترین و بی دردسر ترین کاره، بدون هیچ جا به جایی.
2- پودرِ بکُش بکُش (تصویر شماره 2)- اون رو از داروخونه تهیه کنید. (بسته سبز رنگ)- یه سم قوی هست. عالیه. من خوابگاهو ازین زدم.هیچ حشره ای از پارسال تابستون دیده نشد
محمدعلی شجاعی فرد: خمیر امحاء و پودرِ بکُش بکُش: هرکدوم جواب نداد اون یکی
3- اسپری سوسک کش کامِن (تصویر شماره 3)- همه مغازه ها هم دارن (سیاهه و شبیه آب پاش) - عجیب اثرگذار بود!- یه بار که چند روز خونه نبودیم تمام خونه رو زدم(البته میگن خطری نداره)، از اون به بعد دیگه خبری ازشون نشد- فقط کامن. لامصب ساس رو هم میکشه- کارایی فوق العاده ای داشته در تجربه های شخصی.- بزن تو خونه بوش تا دو ماه همه چیز رو فراری می ده. البته خودتون نمی فهمید بوش رو. خونه هم دو ساعت خالی باشه بهتره- سم قوی و خوبیه ولی بو داره. به نظرم سم تار و مار مخصوص سوسک و ... بگیر بزن تو خونه. بوش کمتره قدرتش رو هم شنیدم خوبه (اگه این سم کامن رو روی سیمان سفید و درز سرامیک بزنی بعد اگه دستمال بکشی زرد میشه و رنگ زردیش میمونه...)- بنده از سوسک کش کامن راضی هستم. بصورت اسپری هست. برای ما تار و مار جواب نداد
4- قلم سوسک کشتو نت بگرد پیدا میکنی.
5- خرید از سم فروشی- مغازه‌های سم فروشی نیز سم هایی با تضمین دارند که میشه با اسپری مانند اسپری شیشه شور آنرا زد- از این سوسک کشا که باهم قاطی میکنی بگیر. سه تا محلوله و یک بسته پودر که میریزی تو اب و تو خونه میریزی(نمونه سوسکو عکس بگیر ببر برای سم فروشی)
س. سم فروشی ها مکان خاصی دارن؟ج. ما از سراسیاب دولاب میگیریم. ناصرخسرو هم داره
6- سم پاشی:حسین باقری: اگر مورد حاد باشه و سوسکا زیاد ، باید زنگ بزنی به این شرکتا بیان کل خونه سم بزنن . اگر تک و توک باشه ، معمولا با همین تجویزات دوستان حل میشه . محمدعلی شجاعی فرد: سم پاشی هم به خوبی امحاء و بکُش بکُش نیستبه سوال 3 در بخش زیر(سوالات موردی) هم مراجعه کنید.

توضیحات و نکات:1- انواع سوسک داریم: سوسک فاضلاب (سوسک بزرگ، که همون سوسک چِندِشان!) و سوسک کابینت(سوسک کوچک). باید ببینی کدومهتکرار: این سوسک‌ ریزا که بهش سوسری آلمانی یا سوسک کابینتی میگن، ظاهرا سمش با این سوسک بزرگا که بهش چاهی یا حمومی یا آمریکایی میگن، فرق داره. (تصویر شماره 1 و 2)
2- سوسک کش رو باید حتما دومرحله استفاده کرد تا جواب بده : یک بار برای سوسکای موجود و هفته بعد برای اونایی که تازه از تخم درمیان.تکرار: هر سمی میزنی دو دوره بزن. یک دور بعد از اینکه از تخم شون در میان هم بزن.به سوال 3 در بخش زیر(سوالات موردی) هم مراجعه کنید.
3- سوسک ها در صورت مهیا بودن شروط مقابل قادر به ادامه حیات هستن ، و الا فلا ! : رطوبت ، وجود غذا ...- حسین باقری: نکات زیر رو هم‌ رعایت کنید:۱) چاه بست های فاضلاب۲) درزگیری پنجره ها ۳) حتی المقدور استفاده از سم ها در چاه های بیرون از منزل مثل حیاط و پشت بام۴) عدم بیرون قرار دادن مواد غذایی در شبهامثل سیر و شربت و ...۵) نظافت بخصوص از منی در لباسها۶) غسل جنابت درست هم چک شود ۷) استفاده از ادعیه و آیات و نورانی و معطر کردن منزل
4- حسین باقری: ظاهرا برگ بو و توتون دور کننده ارگانیک حشرات هستن ! تجربه ای خودم راجع به سوسگ با این علفا ندارم ولی جهادی برای عقرب و ... توتون می‌ریختیم ، ظاهرا جواب هم میداد !

سوالات موردی را در نویسه بعدی ببینید

برای تعجیل ظهور امام زمان و عاقبت بخیری بنده و خانواده ام صلواتی هدیه بفرمایید.
جمع بندی صنفی جات مشکات: @senfijat_meshkat
undefined۱

۲.۴K

۱۹:۱۳

جمع بندی صنفی جات مشکات
undefined #جمع_بندی #سوسک #سم همه آنچه در صنفی جات درباره سمّ سوسک کُش پرسیده اند. تذکر: توضیحاتی که گاه جلوی برخی موارد آمده، همان توضیحاتی است که افراد در صنفی جات داده اند، و بنده در این باره نظری نداده ام و اطلاعی ندارم . سوال: برای ریشه کن کردن سوسک - سوسک کش قوی چی خوبه ؟ - از این پودرها ریختیم اما فایده نداشت پاسخ ها: 1- خمیر امحاء (امحا) (تصویر شماره 1) - یک خمیر مانند خمیردندان است، که باید از داروخانه یا عطاری بگیرید. (گاهی به آن کرِم یا پماد امحا هم میگویند) - کثیف کاری نداره و مجربه. ریشه کن میکنه! - تجربه شده و عالی... - آنرا در گوشه ها به اندازه نخود میگذارید و ریشه کن میکند. این یک پماد ابتکاری از یک گروه محقق بوده است. خمیر سوسک کش بزن: امحاء، یا هر‌ مارکی یافتید - ۲ تا نخود گوشه هاش می زنی نسل شون ۲ هفته بعد نابوده. - این تمیزترین و بی دردسر ترین کاره، بدون هیچ جا به جایی. 2- پودرِ بکُش بکُش (تصویر شماره 2) - اون رو از داروخونه تهیه کنید. (بسته سبز رنگ) - یه سم قوی هست. عالیه. من خوابگاهو ازین زدم.هیچ حشره ای از پارسال تابستون دیده نشد محمدعلی شجاعی فرد: خمیر امحاء و پودرِ بکُش بکُش: هرکدوم جواب نداد اون یکی 3- اسپری سوسک کش کامِن (تصویر شماره 3) - همه مغازه ها هم دارن (سیاهه و شبیه آب پاش) - عجیب اثرگذار بود! - یه بار که چند روز خونه نبودیم تمام خونه رو زدم(البته میگن خطری نداره)، از اون به بعد دیگه خبری ازشون نشد - فقط کامن. لامصب ساس رو هم میکشه - کارایی فوق العاده ای داشته در تجربه های شخصی. - بزن تو خونه بوش تا دو ماه همه چیز رو فراری می ده. البته خودتون نمی فهمید بوش رو. خونه هم دو ساعت خالی باشه بهتره - سم قوی و خوبیه ولی بو داره. به نظرم سم تار و مار مخصوص سوسک و ... بگیر بزن تو خونه. بوش کمتره قدرتش رو هم شنیدم خوبه (اگه این سم کامن رو روی سیمان سفید و درز سرامیک بزنی بعد اگه دستمال بکشی زرد میشه و رنگ زردیش میمونه...) - بنده از سوسک کش کامن راضی هستم. بصورت اسپری هست. برای ما تار و مار جواب نداد 4- قلم سوسک کش تو نت بگرد پیدا میکنی. 5- خرید از سم فروشی - مغازه‌های سم فروشی نیز سم هایی با تضمین دارند که میشه با اسپری مانند اسپری شیشه شور آنرا زد - از این سوسک کشا که باهم قاطی میکنی بگیر. سه تا محلوله و یک بسته پودر که میریزی تو اب و تو خونه میریزی (نمونه سوسکو عکس بگیر ببر برای سم فروشی) س. سم فروشی ها مکان خاصی دارن؟ ج. ما از سراسیاب دولاب میگیریم. ناصرخسرو هم داره 6- سم پاشی: حسین باقری: اگر مورد حاد باشه و سوسکا زیاد ، باید زنگ بزنی به این شرکتا بیان کل خونه سم بزنن . اگر تک و توک باشه ، معمولا با همین تجویزات دوستان حل میشه . محمدعلی شجاعی فرد: سم پاشی هم به خوبی امحاء و بکُش بکُش نیست به سوال 3 در بخش زیر(سوالات موردی) هم مراجعه کنید. توضیحات و نکات: 1- انواع سوسک داریم: سوسک فاضلاب (سوسک بزرگ، که همون سوسک چِندِشان!) و سوسک کابینت(سوسک کوچک). باید ببینی کدومه تکرار: این سوسک‌ ریزا که بهش سوسری آلمانی یا سوسک کابینتی میگن، ظاهرا سمش با این سوسک بزرگا که بهش چاهی یا حمومی یا آمریکایی میگن، فرق داره. (تصویر شماره 1 و 2) 2- سوسک کش رو باید حتما دومرحله استفاده کرد تا جواب بده : یک بار برای سوسکای موجود و هفته بعد برای اونایی که تازه از تخم درمیان. تکرار: هر سمی میزنی دو دوره بزن. یک دور بعد از اینکه از تخم شون در میان هم بزن. به سوال 3 در بخش زیر(سوالات موردی) هم مراجعه کنید. 3- سوسک ها در صورت مهیا بودن شروط مقابل قادر به ادامه حیات هستن ، و الا فلا ! : رطوبت ، وجود غذا ... - حسین باقری: نکات زیر رو هم‌ رعایت کنید: ۱) چاه بست های فاضلاب ۲) درزگیری پنجره ها ۳) حتی المقدور استفاده از سم ها در چاه های بیرون از منزل مثل حیاط و پشت بام ۴) عدم بیرون قرار دادن مواد غذایی در شبها مثل سیر و شربت و ... ۵) نظافت بخصوص از منی در لباسها ۶) غسل جنابت درست هم چک شود ۷) استفاده از ادعیه و آیات و نورانی و معطر کردن منزل 4- حسین باقری: ظاهرا برگ بو و توتون دور کننده ارگانیک حشرات هستن ! تجربه ای خودم راجع به سوسگ با این علفا ندارم ولی جهادی برای عقرب و ... توتون می‌ریختیم ، ظاهرا جواب هم میداد ! سوالات موردی را در نویسه بعدی ببینید برای تعجیل ظهور امام زمان و عاقبت بخیری بنده و خانواده ام صلواتی هدیه بفرمایید. جمع بندی صنفی جات مشکات: @senfijat_meshkat
سوالات موردی درباره سوسک ها (ادامه از نوشته قبلی)

س1. تصویر شماره 3 از نویسه قبلی را ببینیدبرای مقابله با این پدیده ی زشت در خانه که روز به روز هم داره گسترش پیدا میکنه چه پیشنهادی دارید؟
پاسخ:- خمیر امحا را در گوشه ها به اندازه نخود میگذارید و ریشه کن میکند. بایستی سوراخهای دیوارها گرفته شود و منافذ چاه ها، توری دار و پوشیده شود. حتما برای بهداشت و.... باید ریشه کن شوند. - امحا رو همه جا زدیم ولی نشد. سم کامن رو یه بار که چند روز خونه نبودیم تمام خونه رو زدم(البته میگن خطری نداره) و وقتی برگشتیم پر جنازه بود خونه، از اون به بعد دیگه خبری ازشون نشد- ما هم از همین سم(کامن) استفاده کردیم خوب بود و مشکل حل شد

س2. سوسک کش خوب برای آپارتمان سراغ دارید؟ ترجیحا بشه داخل کابینت هم زد(یعنی جایی که ظرف و ظروف هست چون یه سم قوی گرفتم از پدرخانومم ولی نمیشه تو این محیطا زدش)
پاسخ:- قلم سوسک کش استفاده کنید. - اسپری کامن رو استفاده کن. تو کابینت هم نمی خواد بزنی. بزن تو خونه بوش تا دو ماه همه چیز رو فراری می ده- بنده از سوسک کش کامن راضی هستم. بصورت اسپری هست. طبعا هیچ سمی نباید نزدیک ظرف و ظروف زده شود، آنقدری که من می دانم. حتی سم های جامد هم پودری هستند بسیاری، و پودرش بلند میشه. مگر منظورتون چیز دیگری باشه

س 3. برای از بین بردن سوسک کابینتی باید چیکار کنیم؟!س. خونه ما از این سوسک کوچیک ها داره. خونه قبلی از اون سوسک گنده ها داشت. یه کامن می زدم دیگه تا چندین ماه نبودن، ولی اینها انگار نه انگار. تار و مار و یه مدل پودر هم زدم ولی افاقه نکرده.
پاسخ:- قلم سوسک کش امتحان کن.- ما هم کامن زدیم نرفت. اما امحا میبره. - هیچ کاری جز خمیر سوسک کش نکن‌ ۲ تا نخود گوشه هاش می زنی نسل شون ۲ هفته بعد نابوده. ما همه راه های دیگه رو آزمودیم. این تمیزترین و بی دردسر ترین کاره بدون هیچ جا به جایی. امحاء، یا هر‌ مارکی یافتید.- بِکش بُکش عالیه. من خوابگاهو ازین زدم.هیچ حشره ای از پارسال تابستون دیده نشد- سم سایپر مترین- اونا خیلی زیاد میشن اگه کوچیک بودن سوسک بزرگه همونجوری تخم گذاری میکنه هی تکثیر میشن- این سوسک ها هیچ طوره از بین نمی روند. با کامن و ... کم می شوند اما بعد از مدتی ظاهر می شوند- با کامن از بین نرفتن. شرکتی هزینه کردیم اومدن سم زدن ، سه سال پیش حدود ۳۰۰ تومن دادیم . البته خونه خالی بود و الا با اون سم احتمالا خودمون هم منقرض میشدیم - یه راهشم اینه که یه هفته برید مسافرخونه ای یا مسافرت و کل خونه رو سمپاشی کنید🪳🧨- به سم فروش ها مراجعه کنید بهتون سم مناسب بدن.(تو نت هم جستجو کنید راه های مختلفی برا گیر انداختنشون و... پیشنهاد داده)

برای تعجیل ظهور امام زمان و عاقبت بخیری بنده(علی سراج) و خانواده ام صلواتی هدیه بفرمایید.
جمع بندی صنفی جات مشکات: @senfijat_meshkat
undefined۱

۲.۴K

۱۹:۱۵

#جمع_بندی #مورچه
راهکار مجرب برای دفع مورچه از منزل، داره کسی؟- یه پودری زدیم و مردن ولی نسل جدیدی اومدن زیادتر. انگار پودره موثر نبود...

الف) روش های زندگی مسالمت آمیز
وحید ولوی:براشون دم در خونه غذا بذارید احتمالا دیگه مزاحم شما نشوند ... ما که واقعا از جامعه مورچگان جهت تمیز کردن زباله های خرد منزلمون سپاسگزاریم ... ما که به مورچه ها به عنوان حیوون خونگی نیگا می کنیم ...
سید مهدی اکرمی:باهاشون مبارزه کن.ولی بعد از چند وقت به یک همزیستی مسالمت آمیز میرسی. مثل مامی فهمی چی دوست دارن چی دوست ندارن. چیو باید ازشون باید در امان بداری، چیو لازم نیست.

ب) روش های دور کننده
علیرضا فرشچی:گرد لیمو امانی (عمانی)!!!بریز دم لانهٔ‌شان دیگر بیرون نمی‌آیند به اذن خداتجربه‌شده است
آقای @savior_s_soldier :دارچین
جوزانی:https://rubika.ir/post/rxdNyYNEWYاینو ببینید. توضیح میده که حلقه های خیار رو در جاهایی که مورچه داره و یا کنار لانه شان قرار بدید
نکات:- تا مدت زیادی منزل را پشت سر هم جارو بکشید که آشغال روی زمین نباشه- ظروف کثیف خونه نمونه ، آشغال های سینک رو بموقع خالی کنیدتو دستشویی پوشک بچه نمونه ، لباس کثیف هم تاثیر دارهمیگن از سرکه و فلفل بدشون میاد ولی ما زدیم تاثیری نداشت- مواظب باشین روی زمین چیز شیرین و خرده نان و بیسکوییت ریخته نشه

ج) روش های میانی!
اسماعیل زاده:تو لونشون آب بندازیدتو لونه و مسیرشون فلفل سیاه یا پودر بُکُش بُکُش بریزید
سید شهاب الدین یعقوبی:آیه ۱۸ سوره نمل را بنویسید و در منزل نصب کنید. اگر مسلمان باشند کم کم می روند. مورچه های منزل ما فهیم بودند.اما اگر دیدید کافرانه عمل می کنند از پودر حشره کش شهاب یا برند های دیگر استفاده کنید. جایی نریزید که دست بچه بخوره.

د) روش های کشتن و سم
علی عسگری:اگر دنبال کشتن هستید یه قلمِ سوسک که جلدش سبز رنگه مادرم می زد (منظورشان خمیر امحا است) بسیار خوب بود.البته سم های دیگه هم هستند
محمد هادی بنگری:دور تا دور خونه رو پودر حشره کش بریزتو سوراخ ها و... سعی کنید وقتی میخواهید خونه رو ترک کنید بریزید چون یه مقداری سمیهدنبالشون کن لونشون رو پیدا کن
محمد هادی بنگری:ما از اسپری سوسک کش استفاده کردیم فعلا خوب بوده(به شکل سمپاشی کل کابینت ها و جاهای دیگه)از پودر مورچه کش استفاده کردیم اثر نکرد
محمدجواد فرهادی:پودر های حشره کش مورچه بگیرید بریزید در لانه و ورودی ها و تجمع هاشون تار و مار میشن (در پرسشی درباره مورچه های ریز، این پاسخ بیان شده)
شهاب صدری:هیچی سم و اینا نزن. یه خمیر امحا بگیر یا ژل سوسک کش (مغازه ها هم دارن) فقط یه نخود گوشه هایی از خونه که بچه ها دسترسی ندارند بزن. تو یک هفته الی ۲ هفته هر حشره موذی غیر پروازی ای منقرض می شه!
توجه: مورچه ها انواع مختلف دارند: مورچه معمولی، مورچه ریز، مورچه بالدار. ممکن است برخی نوشته های بالا راه حل برای برخی از آنها باشد.همچنین به سوال زیر توجه کنید.
سوالات موردی:
س. توی چند ساعت خونمون پر شده از مورچه های بالدار قهوه ای. کسی راه حلی داره برای بیرون کردنشون؟
پاسخ ها:- اقتضای فصله. همیشه تو بهار این مورچه‌های بالدار پیداشون میشه. اگه صبر کنید میگذره- هوا را سرد نموده، و با مگس کش حمله انتحاری بزنید. خونه شون رو پیدا کرده و سم پاشی نموده، و زان پس توکل و توسل- پودر بکُش بکش (بسته سبز رنگ) رو از داروخونه تهیه کنید و گوشه دیوار های ورودی بریزید.
توجه: درباره خمیر امحا و پودر بکش بکش و اسپری کامن -که انواع سم سوسک هستند- در نوشته جمع بندی پیشین درباره #سوسک توضیح داده شد و تصاویر آنها قرار گرفت

برای تعجیل ظهور امام زمان و عاقبت بخیری گردآورنده مطلب(علی سراج) و خانواده ام صلواتی هدیه بفرمایید.
جمع بندی صنفی جات مشکات: @senfijat_meshkat
undefined۶

۲.۶K

۲۰:۰۴

undefinedundefined مطالب موجود در کانال "جمع بندی صنفی جات مشکات" (تا اینجای کار)
توضیح: تلاش می کنم هر از چندی یکی از موضوعات موجود در #صنفی_جات مشکات را (که در زمان های مختلف افراد مختلف درباره آن نظر داده اند) در کل گروه صنفی جات جستجو کنم و #جمع_بندی آنرا در این کانال قرار دهم.نشانی کانال: @senfijat_meshkatپیوستن به کانال: ble.ir/join/MjY1MmNjYW
تذکر: اگر مطلبی در چند نویسه(پُست) ارسال شده باشد، در زیر به اولین نویسه آن پیوند داده شده است، و نویسه های بعدی در زیر آن آمده است.
undefined (روی هر کدام بزنید تا به نوشته مورد نظر منتقل شوید)
undefined استخاره گرفتن
undefined تعبیر خواب (معبّر خواب معتبر)
undefined دفع جن (اجنه سحر جادو طلسم علوم غریبه دعانویسی) (حداقل دو نویسه. البته چندین نویسه بعد از آن هم دیده شود)
undefined روش های رفع و دفع چشم زخم (سه نویسه نسبتا کوتاه)
undefined خرید انگشتر (انگشترفروشی)
undefined خرید عطر و ادکلن (عطرفروشی)
undefined ختنه کردن فرزند
undefined کالای ایرانی (تولید ملی، ساخت ایرانundefined) (سه نویسه)
undefined برنامه پخش صوت(و نیز پخش کننده ویدئو) برای گوشی اندروید، با قابلیت افزایش سرعت پخش
undefined خرید موبایل از غیر دیجی کالا
undefined ریشه کن کردن سوسک (سوسک کش قوی) (دو نویسه)
undefined مقابله با مورچه

برای تعجیل ظهور امام زمان و عاقبت بخیری گردآورنده این نوشته(علی سراج) و خانواده اش صلواتی هدیه بفرمایید.
undefinedundefined جمع بندی صنفی جات مشکات: @senfijat_meshkat
undefined۱۱

۳.۵K

۲۰:۲۱