۵ مرداد
بازارسال شده از مجمع مقام
۱۵:۰۸
بازارسال شده از مجمع مقام
۱۵:۰۸
۱۳ مرداد
۱:۲۲
آیا اقدام به فیلترینگ در سال 1401 درست بود؟ *بخش دوم
*رسانه ای و اجتماعی دومین بخشی که در موفقیت فیلترینگ نقش جدی داشت، همراه سازی افکار عمومی بود؛ در لایه تبلیغات رسانه ای و اجتماعی فقط #صداوسیما (تاحدی) پای کار آمد و بسیاری از دستگاه های فرهنگی مدعی و حتی نهادهای وابسته به حاکمیت مثل #سازمان_تبلیغات_اسلامی، قرارگاههای سپاه و بسیج و... هیچ کدام پای کار اقناع مردم نسبت به فیلترینگ نیامدند. حتی خود مرکز ملی در این فضا ترجیح داد فحش فیلترینگ را نخورد و سیاست گذاری پشت درهای بسته انجام بدهد و هیچ ظهور و بروز تبیینی و ترویجی نداشته باشد. @vaareh حقوقی قضاییدر این لایه، قوه قضائیه «حمایت های قضایی و محتوایی» نسبت به پیام رسان های داخلی (تقریباً نزدیک به یک سال) صورت داد. ولی در لایه «قانونی» هیچ اقدامی برای حمایت از سکوهای داخلی و مخالفت با سکوهای خارجی (چه در قالب #طرح_صیانت و چه مدل های دیگر) صورت نپذیرفت. حتی امور بدیهی مانند #جرم_انگاری #فروش_فیلترشکن به دلیل نزدیکی به انتخابات مجلس انجام نشد. اقداماتی مانند #معافیت_مالیاتی کسب و کارهای در بستر داخلی و اخذ جریمه از کسب و کارهای خارجی که نیازمند قانون بود نیز پیگیری نشد که طبیعی است این لایه نیز ناکام پیش برود. لایه اقتصادیدر لایه ایجاد زیست بوم اقتصادی که اتفاقا سخت ترین بخش این ماجرا بود، بخشی از کسب و کارها متضرر شده بودند و مرکز ملی هم برآورد چند همتی از حجم خسارت ها و نیاز به تزریق مالی در این بخش اعلام کرد. وزارت ارتباطات هم طرح 18 بندی برای حمایت از #کسب_و_کارهای_دیجیتال نوشت و به تصویب هیئت دولت هم رساند، اما از همان ابتدای امر به دلیل کمبود منابع این لازمه مهم، به راحتی کنار گذاشته شد. طبیعی است که با نبود حمایت اقتصادی، عدم اقناع رسانه ای، خلاهای قانونی و... که ذکر کردم، تنها بخش فنی فیلترینگ و حمایت از داخلی ها پیش رفت و در نتیجه این وضعیت، نارضایتی مردم و ایجاد فشار سیاسی برای بازگشایی سکوهای مسدودشده خارجی به وجود آمد. امکان بازگشایی و جمع بندیآخرین نکته اینکه بارها بخش هایی از نظام و حتی اطرافیان #آیت_الله_رئیسی تلاش کردند که در تصمیم مسدودسازی تجدید نظر کنند و دست کم #اینستاگرام را باز کنند، اما تقریبا در هیچ جلسه ای از شوراهای عالی سهگانه و حتی جلسات بیربط به تصمیم گیری مانند شورای فرهنگ عمومی، کمیسیون محتوا و... این تصمیم رای نیاورد و به خلاف ظهور و بروز رسانهای، غالب جلسات در نهایت حکم به تدوام فیلترینگ دادند! به این اضافه کنید مقابله پیچیده با فیلترشکن ها که به جای اینکه مورد حمایت معنوی و مالی قرار گیرد، مدام تارگت تخریب و فشار رسانه ای قرار می گرفت و باعث می شد که فیلترینگ هرگز کامل اجرا نشود. بخواهم نکاتی که گفته شد را به عنوان تجربه حکمرانی جمع بندی کنم که آیا تصمیم فیلترینگ در سال 1401 تصمیم درستی بود یا نه؟ باید گفت که «تصمیم ملی» نیازمند «همراهی ملی» در همه ارکان حاکمیت و دولت است؛ لذا اگر در پیشبرد یک مسئله بخشهایی از سیستم به لحاظ اجرایی با شما همراه نباشند (به ویژه در جایی که نیاز به هزینهکرد اقتصادی و رسانهای وجود دارد) طبیعتا کار ابتر می ماند و مجاهدت های یک لایه به تنهایی نمی تواند کار را به سرانجام برساند و شاید به ضد خودش هم تبدیل شود. بقیه نکات بماند اگر بعدها مجالی شد که هنوز جای توضیح دارد. اگر کسی سوال شخصی داشت در حد بضاعتم پاسخگو خواهم بود:@mhstaheri
*رسانه ای و اجتماعی دومین بخشی که در موفقیت فیلترینگ نقش جدی داشت، همراه سازی افکار عمومی بود؛ در لایه تبلیغات رسانه ای و اجتماعی فقط #صداوسیما (تاحدی) پای کار آمد و بسیاری از دستگاه های فرهنگی مدعی و حتی نهادهای وابسته به حاکمیت مثل #سازمان_تبلیغات_اسلامی، قرارگاههای سپاه و بسیج و... هیچ کدام پای کار اقناع مردم نسبت به فیلترینگ نیامدند. حتی خود مرکز ملی در این فضا ترجیح داد فحش فیلترینگ را نخورد و سیاست گذاری پشت درهای بسته انجام بدهد و هیچ ظهور و بروز تبیینی و ترویجی نداشته باشد. @vaareh حقوقی قضاییدر این لایه، قوه قضائیه «حمایت های قضایی و محتوایی» نسبت به پیام رسان های داخلی (تقریباً نزدیک به یک سال) صورت داد. ولی در لایه «قانونی» هیچ اقدامی برای حمایت از سکوهای داخلی و مخالفت با سکوهای خارجی (چه در قالب #طرح_صیانت و چه مدل های دیگر) صورت نپذیرفت. حتی امور بدیهی مانند #جرم_انگاری #فروش_فیلترشکن به دلیل نزدیکی به انتخابات مجلس انجام نشد. اقداماتی مانند #معافیت_مالیاتی کسب و کارهای در بستر داخلی و اخذ جریمه از کسب و کارهای خارجی که نیازمند قانون بود نیز پیگیری نشد که طبیعی است این لایه نیز ناکام پیش برود. لایه اقتصادیدر لایه ایجاد زیست بوم اقتصادی که اتفاقا سخت ترین بخش این ماجرا بود، بخشی از کسب و کارها متضرر شده بودند و مرکز ملی هم برآورد چند همتی از حجم خسارت ها و نیاز به تزریق مالی در این بخش اعلام کرد. وزارت ارتباطات هم طرح 18 بندی برای حمایت از #کسب_و_کارهای_دیجیتال نوشت و به تصویب هیئت دولت هم رساند، اما از همان ابتدای امر به دلیل کمبود منابع این لازمه مهم، به راحتی کنار گذاشته شد. طبیعی است که با نبود حمایت اقتصادی، عدم اقناع رسانه ای، خلاهای قانونی و... که ذکر کردم، تنها بخش فنی فیلترینگ و حمایت از داخلی ها پیش رفت و در نتیجه این وضعیت، نارضایتی مردم و ایجاد فشار سیاسی برای بازگشایی سکوهای مسدودشده خارجی به وجود آمد. امکان بازگشایی و جمع بندیآخرین نکته اینکه بارها بخش هایی از نظام و حتی اطرافیان #آیت_الله_رئیسی تلاش کردند که در تصمیم مسدودسازی تجدید نظر کنند و دست کم #اینستاگرام را باز کنند، اما تقریبا در هیچ جلسه ای از شوراهای عالی سهگانه و حتی جلسات بیربط به تصمیم گیری مانند شورای فرهنگ عمومی، کمیسیون محتوا و... این تصمیم رای نیاورد و به خلاف ظهور و بروز رسانهای، غالب جلسات در نهایت حکم به تدوام فیلترینگ دادند! به این اضافه کنید مقابله پیچیده با فیلترشکن ها که به جای اینکه مورد حمایت معنوی و مالی قرار گیرد، مدام تارگت تخریب و فشار رسانه ای قرار می گرفت و باعث می شد که فیلترینگ هرگز کامل اجرا نشود. بخواهم نکاتی که گفته شد را به عنوان تجربه حکمرانی جمع بندی کنم که آیا تصمیم فیلترینگ در سال 1401 تصمیم درستی بود یا نه؟ باید گفت که «تصمیم ملی» نیازمند «همراهی ملی» در همه ارکان حاکمیت و دولت است؛ لذا اگر در پیشبرد یک مسئله بخشهایی از سیستم به لحاظ اجرایی با شما همراه نباشند (به ویژه در جایی که نیاز به هزینهکرد اقتصادی و رسانهای وجود دارد) طبیعتا کار ابتر می ماند و مجاهدت های یک لایه به تنهایی نمی تواند کار را به سرانجام برساند و شاید به ضد خودش هم تبدیل شود. بقیه نکات بماند اگر بعدها مجالی شد که هنوز جای توضیح دارد. اگر کسی سوال شخصی داشت در حد بضاعتم پاسخگو خواهم بود:@mhstaheri
۱:۲۳
۱۶ مرداد
بازارسال شده از شهید سعید
۱۲:۱۳
۲۴ مرداد
واره؛ ایران مجازی اسلامی
با اطعام غدیر خاطره بسازیم میدانم خیلی از شماها که این متن را میخوانید قصد دارید در اطعام عید غدیر که ثواب اطعام انبیا را دارد مشارکت کنید، اما یک دقت مهم؛ باور ما این است که عیدالله اکبر باید متفاوت از تمام مراسمات دیگر حتی مذهبی برگزار شود. طوری که برای کوچکسال و بزرگسال تبدیل به یک خاطره شود. ما با همین باور هر سال سعی کرده ایم اطعام مان جنبه فانتزی و جذاب داشته باشد. برای همین سال اول برپایی موکب با پخت ماکارونی و فلافل از مردم پذیرایی کردیم، سال دوم اسنک پیتزایی دادیم ، سال سوم پیراشکی گوشت و پارسال هم با جوجه چینی از مردم پذیرایی کردیم. فیلم ارسالی را ببینید، گزارش همه این سالها هم در کانال مان هست: https://ble.ir/ghadir_ta_arbaeen که خوشبختانه خیلی هم مورد استقبال قرار گرفته حالا اگر شما هم خوش تان آمد و دوست دارید در این کار فرهنگی-شکمی! شریک باشید، شماره کارت زیر لمس کنید: 5859831091382548 ان شا الله در روز واپسین، امیرالمومنین از همه ما و شما دستگیری کند
گزارش #اطعام_غدیر_۱۴۰۳ خیلی تاخیر شد؛سریع هم افتادیم در دهه محرم و دیگر انتشارش جالب نبود...حالا که نزدیک اربعین شده ایم، تصمیم گرفتیم قبل از سفرنامه، گزارش تصویری جذاب و خوردنی! اطعام امسال را قرار دهیم، تا عزیزانی که در این برنامه مشارکت کرده اند در جریان قرار بگیرند.@ghadir_ta_arbaeenان شا الله از فردا سفرنامه اربعین را خواهم نوشت
۱۴:۵۱
۲۸ مرداد
بازارسال شده از غدیر تا اربعین...
۱۶:۰۲
۱ شهریور
بازارسال شده از غدیر تا اربعین...
۰:۰۱
۴ شهریور
بازارسال شده از غدیر تا اربعین...
۱۵:۲۹
۲۴ شهریور
۶:۰۸
۶:۱۵
۲۵ شهریور
۱۳:۲۹
۲۸ شهریور
۱۳:۱۲
۱۷:۲۵
۳ مهر
۱۳:۳۶
۵ مهر
گشودن صنعت بر فراز سنت.pdf
۴.۴ مگابایت
معرفی تفصیلی کتاب صنعت بر فراز سنت یا در برابر آن تألیف #دکتر_مرتضی_فرهادی @vaareh یادداشتی از: #سورن_مصطفایی انجمن علمی دانشجویی جامعهشناسی دانشگاه خوارزمی تهرانمتن کامل در مهر:mehrnews.com/xSwYq
۱۹:۱۲
۱۲ مهر
بازارسال شده از عبدالحمید
۱۶:۵۲
۲۷ مهر
۳:۲۷
۶:۳۲
۱۱ آبان
بازارسال شده از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
۵:۳۸