بله | کانال گوهرنشان‌ | کانال تخصصی فعالان حجاب کشور
عکس پروفایل گوهرنشان‌ | کانال تخصصی فعالان حجاب کشورگ

گوهرنشان‌ | کانال تخصصی فعالان حجاب کشور

۶۲عضو
بازارسال شده از سعداء/حجت‌الاسلام‌راجی
thumbnail
پیشنهادی برای وزیر محترم علوم، در رابطه با ادعای ایشان درباره حجاب
=======================
undefinedصفحه شخصی حجت‌الاسلام راجی در ویراستیhttps://virasty.com/r/Erlundefinedصفحه اندیشکده راهبردی سعداء در ویراستیhttps://virasty.com/r/fDZX
undefined اندیشکده راهبردی سعداءundefined @soada_ir

۱۶:۳۰

thumbnail
محتواهای پیشنهادی درباره افاضات وزیر علوم
undefined اصل شبهه آقای دکتر صراف :https://ble.ir/www_21et_ir/-4309306565021695076/1737390093881
undefinedپاسخ تند دکتر خسروپناه به وزیر :https://ble.ir/www_21et_ir/-491115647662997253/1737390115273
undefinedهشت دلیل بر رد اظهارات سست وزیر در باب سیاست گذاری حجاب و فیلترینگ:https://ble.ir/www_21et_ir/383615018177357617/1737390127574
undefinedپیشنهاد کاربردی و صورتی حجت الاسلام راجی به وزیر علوم :https://ble.ir/www_21et_ir/1825901221410840129/1737390653912

۱۶:۳۹

گوهرنشان‌ | کانال تخصصی فعالان حجاب کشور
undefined محتواهای پیشنهادی درباره افاضات وزیر علوم undefined اصل شبهه آقای دکتر صراف : https://ble.ir/www_21et_ir/-4309306565021695076/1737390093881 undefinedپاسخ تند دکتر خسروپناه به وزیر : https://ble.ir/www_21et_ir/-491115647662997253/1737390115273 undefinedهشت دلیل بر رد اظهارات سست وزیر در باب سیاست گذاری حجاب و فیلترینگ: https://ble.ir/www_21et_ir/383615018177357617/1737390127574 undefinedپیشنهاد کاربردی و صورتی حجت الاسلام راجی به وزیر علوم : https://ble.ir/www_21et_ir/1825901221410840129/1737390653912
آدرس این پست در ایتا:https://eitaa.com/www_21et_ir/873

۱۶:۴۱

thumbnail
undefinedاصل #شبهه | اخیرا کلیپی منتشر شده با این عنوان:آیت الله محقق داماد: در عصر رسول الله حجاب اجباری نبود.

undefined پاسخ این شبهه در کانال #یادداشت_های_حجاب به آدرس: ایتا | بله
@www_21et_ir

۱۷:۴۴

گوهرنشان‌ | کانال تخصصی فعالان حجاب کشور
undefined undefinedاصل #شبهه | اخیرا کلیپی منتشر شده با این عنوان: آیت الله محقق داماد: در عصر رسول الله حجاب اجباری نبود. undefined پاسخ این شبهه در کانال #یادداشت_های_حجاب به آدرس: ایتا | بله @www_21et_ir
thumbnail
undefined پاسخ محققانه به فهم ناقص حجت الاسلام محقق داماد از روایات مربوط به #حجاب!
undefinedانتشار کلیپ کوتاه و پاسخ عالمانه ی حجت الاسلام دکتر ابوالقاسمی .سهم شما به نیت حضرت زینب (سلام الله علیها) در شبکه‌های اجتماعی
undefined کانال #یادداشت_های_حجاب:@www_21et_ir

۱۷:۴۵

undefined خیانت به فقه شیعه!(undefinedپاسخ محققانه ی دوم به یک #شبهه و فهم ناقص آقای داماد)

undefinedدر کارزار کنونی عفاف و حجاب امثال سید مصطفی محقق داماد اجرای قانون عفاف و حجاب را بی‌دلیل می‌داند
undefined️او با مغالطه‌ای آشکار چنین می‌گوید که در زمان پیغمبر اسلام زنان بادیه‌نشین بدون حجاب در جامعه ظاهر می‌شدند و پیامبر نگاه کردن به آنها را بی‌اشکال می‌دانست، چون اگر آنها را نهی از منکر می‌کردند، حجابشان را رعایت نمی‌کردند.
undefined این در حالی است که موضوع «نگاه کردن به شخص بی‌حجاب» با «بی‌حجاب بودن یک زن» دو موضوع متفاوت و جدای از هم هستند و تسری آگاهانه این دو موضوع به همدیگر خیانت به فقه شیعه است. .undefined این‌که امثال محقق داماد هم‌راستا با تلاش بیگانگان برای ترویج بی‌حیایی و بی‌حجابی تلاش می‌کند لباسی از آموزه‌های دینی بر تن عریان مطالبات بیگانگان بپوشاند، بسیار عجیب است.
undefined اگرچه چنین همسویی‌هایی در حوزه علمیه انگشت‌شمار هستند اما حتی یک نمونه از چنین خوانش‌هایی نیز باعث بدبینی جامعه اسلامی از حوزه‌های علمیه خواهد شد.
undefined حسین حیدری
undefined کانال #یادداشت_های_حجاب:@www_21et_ir

۱۷:۵۲

thumbnail
undefinedجوابیه به شبهه و فهم ناقص محقق داماد در رابطه با #حجابundefinedپاسخ محققانه ی سوم
اول: آیا کسی که می‌پندارد ترک حج واجب، از نظر اثر اجتماعی، مشابه عدم رعایت حجاب است، اساساً درک درستی از دین دارد؟
دوم:حدیث مورد استناد ایشان از پیامبر اکرم(ص) نیست، بلکه از امام صادق(ع) نقل شده است!
سوم:متن حدیث از من لا یحضره الفقیه، ج۳، ص۴۶۹ چنین است: عباد بن صهیب گوید از امام صادق(ع) شنیدم: «نگاه کردن به موی زنان تهامه، اعراب بادیه‌نشین و زنان اهل ذمه اشکالی ندارد، زیرا اگر نهی شوند، نمی‌پذیرند.»
اما این حدیث درباره همه زنان بادیه‌نشین نیست! بلکه تنها گروه خاصی از زنان با تأکید بر برخی از اهل ذمه را شامل می‌شود، آن هم زنانی که به قول امام نصیحت‌پذیر نیستند
چهارم:حتی ۱۰۰سال پیش در اروپا و آمریکا نیز زنان موهای خود را می‌پوشاندند، چه رسد به مناطق اسلامی! زنان یهودی پایبند به شریعت کلیمی نیز امروزه حجاب دارند. در دوران معصومین، در مواردی که بی‌عفتی رخ می‌داد، شدیداً برخورد میشد؛ چنانکه امیرالمؤمنین(ع) مردان کوفه را به‌خاطر بی‌غیرتی نسبت به زنانشان مؤاخذه میکرد
پنجم:محقق داماد مرتکب قیاس شده، قیاسی که در فقه شیعه مردود است! وی از عبارت "إِذَا نُهينَ لاَ يَنتَهِين" نتیجه گرفته که هر حکمی از اسلام که برخی افراد نپذیرند، باید کنار گذاشته شود! اگر چنین باشد، هیچ حکمی از شرع باقی نمی‌ماند!
ششم:بحث اصلی این جنجال‌ها بر سر دو مبنا است:۱.مبنای اومانیستی که انسان را مالک بدن خود می‌داند و حدودش را خودش تعیین میکند۲.مبنای عبودیت که انسان را عبدخدا میداند و تعیین حدود را حق خداوند میداند@www_21et_ir

۱۸:۰۸

thumbnail
خاطره سید علی محقق داماد (برادر سیدمصطفی که کلیپ شبهه ی اخیر او درباره اجباری نبودن حجاب در زمان پیامبر منتشر شده) از پدرش آیت الله سید محمد محقق داماد درباره گعده دوستانه پدرش با دو دختر بی حجاب در کوپه قطار
undefinedصرفا برای شناخت فکری بیشتر برادر

undefined کانال #یادداشت_های_حجاب @www_21et_ir

۲۰:۵۴

undefinedوای به روزی که نخبگان به زبان عامیان سخن کنند! | این حجم از تحریفات و مغالطات و مطالب خلاف مبادی و مسلّمات را چطوری در یک کلیپ گنجاندی؟!
undefinedپاسخ شماره چهار به سخنان سست و ضعیف حجت الاسلام دکتر محقق داماد در مورد قانون حجاب!
undefined روح الله شمسی
undefinedبجای مقدمه:
undefinedوای به روزی که نخبگان به زبان عامیان سخن کنند!اینکه آقای داماد به عنوان کسی که فقیه خوانده می‌شود، این حجم از تحریفات و مغالطات و مطالب خلاف مبادی و مسلّمات فقه را بیان کنند،حقاً «ممّا تعجب الألباب»!!
undefinedفراموش نکنیم که ایشان چندی پیش به عنوان فقیه مورد وثوق جریان اصلاحات، نامه‌ای به مراجع تقلید در مورد نفی اجرای حکم حجاب در کشور نوشتند که نتیجه ای جز رو در رو قرار دادن مراجع با نظام و رهبری نداشت که الحمدلله دیدیم که نامه مورد اعتناء مراجع هم واقع نشد!

undefinedو اما پاسخ به نکات و مطالب ایشان:
undefined ایشان می‌‌گویند: «در حکومت اسلامی لازم نیست هر واجبی به قانون تبدیل شود».پاسخ:کاملا درست است! در حکومت اسلامی قرار نیست واجبات حیض و نفاس و غسل و تخلّی و قضاء حاجت و استبراء و استنجاء و... دیگر احکام فردی تبدیل به قانون شود اما احکام اجتماعی اسلام چه؟ احکامی که باید در صحن جامعه رعایت شوند و اگر نشوند یک گناه و فرهنگ ضد دینی در جامعه علنی می‌شود، چه؟ احکام حجاب و رشوه و مهریه و نفقه و ارث و میراث نباید تبدیل به قانون شوند؟! الان اکثر مردان مخالف قانون مهریه و... هستند، حکم خدا باید معلق شود؟!
اساسا فلسفه‌ی حکومت اسلامی اینست که ضامن اجرای احکام اسلام در جامعه باشد و نگذارد خلاف شرع در صحنه عمومی جامعه اجرا شود. لذا مقام معظم رهبری به عنوان یک فقیه و مرجع تقلید دقیقا برخلاف منویات آقای محقق داماد، می‌فرمایند:«کاری که در ملأ انجام می‌گیرد، در خیابان انجام می‌گیرد، یک کار عمومی است، یک کار اجتماعی است، یک تعلیم عمومی است؛ این [خطا]، برای حکومتی که به نام اسلام بر سرِ کار آمده است تکلیف ایجاد می‌کند. حرام کوچک و بزرگ ندارد؛ آنچه حرام شرعی است نبایستی به‌صورت آشکار در کشور انجام بگیرد».
undefined سپس ایشان در یک مغالطه واقعاً عجیب به این مضمون می‌گویند که:«مگر نماز و حج اجبار و قانون شده است که حجاب اجبار و قانون است؟»پاسخ: نماز و حج از احکامی است که در صحن جامعه باید انجام شود؟! نماز واجب است که حتماً در مسجد یا پاساژ و پیاده رو خوانده شود؟! خیر! اما حجاب حتماً واجب است که در پاساژ و پیاده رو رعایت شود! اگر کسی نمازش را در مسجد و خیابان نخواند می‌توان احتمال داد که در خانه تکلیفش را انجام داده اما حجاب را اگر کسی در خیابان رعایت نکرد چه احتمالی داد که تکلیفش را انجام داده؟! هیچ احتمالی!چون حجاب ماهیتا حکمی است که تنها در بین جمع و جامعه معنا دارد. وقتی می‌گوییم احکامی غدر صحن جامعه باید رعایت شوند، یعنی این!
undefined بله همین احکام فردی هم اگر موضوع حق الاجتماع قرار بگیرند، حکومت اسلامی وظیفه پیدا می‌کند.مثلاً: تا کسی در خانه استمناء می‌کند، حکومت در قبال او وظیفه ندارد اما اگر در جامعه استمناء کند، حکومت اسلامی وظیفه پیدا می‌‌کند.تا کسی در خانه قمار می‌‌کند، حکومت در قبال او وظیفه ندارد اما اگر در جامعه قمار را رواج داد، حکومت هم مسئولیت پیدا می‌کند.به همین ترتیب؛ کسی که در خانه بی‌حجاب است حکومت وظیفه ای در قبال او ندارد اما اگر در جامعه بی حجاب آمد و بی‌حجابی را ترویج داد، حکومت هم مسئولیت پیدا می‌کند!
undefinedچون دقیقا او با علنی کردن گناه خود، در واقع دارد آن گناه و بیماری را به کل جامعه ترویج و سرایت می‌دهد و حکومت قطعاً در این موارد وظیفه دارد که جلوگیری کند!
undefinedعجیب است که آقای محقق داماد تصریح می‌کنند که حکومت باید با روزه خواری برخورد کند اما به حجاب که می رسد، می‌‌گویند: نه...!. چگونه روزه خواری ترویج گناه است اما ‌بی‌حجابی نیست؟!

undefined کانال #یادداشت_های_حجاب @www_21et_ir

۲۲:۱۲

thumbnail
سید مصطفی محقق احمدآبادی معروف به محقق داماد.متولد ۱۳۲۴ خورشیدی، قمفرزند سیدمحمد محقق داماد و نوهٔ دختری شیخ عبدالکریم حائری یزدی (بنیان‌گذار حوزهٔ علمیهٔ قم) است.
تحصیلات:حوزهٔ علمیهٔ قمدانشگاه تهران (فوق لیسانس حقوق و فلسفهٔ اسلامی)دانشگاه کاتولیک لوون (پی اچ دی)
عمده دوره علوم عقلی و حکمت اسلامی را نزد استاد مرتضی مطهری و فقه و اصول تحلیلی را نزد میرزا هاشم آملی و دایی‌اش مرتضی حائری یزدی آموخت.وی، مطالعه و تحصیل در رشتهٔ حقوق را پی‌گرفت سپس برای اخذ درجه دکترا در سال ۱۹۸۸، در بخش حقوق بین‌الملل به دانشگاه کاتولیک لوون (UCL) وارد شد و در سال ۱۹۹۵ م. موفق به اخذ درجه علمی پی‌اچ‌دی شد.

بستگان:علی، فاضل، محمدجواد، باقر و صادق لاریجانی (برادران همسر)او با فاضله لاریجانی، تنها دختر استاد خود میرزا هاشم آملی (خواهر برادران لاریجانی)، ازدواج کرده است. سه دختر و دو پسر دارد.سه دختر او مریم السادات محقق (دکتری حقوق – وکیل دادگستری - عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق) صدیقه محقق (لیسانس ادبیات – فوق لیسانس زبان) زهرا محقق (استادیار دانشکده مهندسی هسته‌ای، پلاسما و رادیولوژی دانشگاه ایلینوی در اربانا-شمپین) می‌باشند.

او از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۷۳ ریاست سازمان بازرسی کل کشور را عهده‌دار بوده است. همچنین از سال ۱۳۷۴ تاکنون عضو و رئیس شورای تولیت و هیئت‌مدیره و عضو هیئت گزینش کتاب و جایزهٔ بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار است.رئیس گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم ایران،عضو هیئت امنای فرهنگستان‌های کشور، و عضو هیئت امنای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران است.
او استاد حوزه علمیه ، استاد حقوق دانشگاه شهید بهشتی ، استاد و عضو هیئت امنای دانشگاه شهید مطهری، دانشگاه علوم اسلامی رضوی است و بیش از ده سال مدیریت گروه حقوق دانشگاه تربیت مدرس را به عهده داشت. وی علاوه بر بهره‌گیری از دو نظام آموزشی حوزه و دانشگاه، تسلط به زبان‌های عربی، زبان انگلیسی و فارسی و آشنایی با زبان فرانسه دارد. همچنین آثار مختلف و متعددی در حوزهٔ فقه و حقوق از وی منتشر شده است.وی با پاپ فرانسیس و بان کی‌مون دربارهٔ اندیشه ادیان و افراط گرایی دینی در دنیا و عقلانیت، دیدار کرده است.

۲۲:۴۶

thumbnail

۲۲:۴۶

گوهرنشان‌ | کانال تخصصی فعالان حجاب کشور
undefined تصویر
thumbnail

۴:۴۸

گوهرنشان‌ | کانال تخصصی فعالان حجاب کشور
undefined تصویر
thumbnail
مواضع ضد نظام اسلامی محقق داماد (با سوابقی همچون چندین سال رییس سازمان بازرسی کشور (قضایی) نسبت خانوادگی با اهل فقه (حاج شیخ عبدالکریم حائری و میرزا هاشم آملی) و نسبت خانوادگی نزدیک با خانواده لاریجانی های ریاست دو قوه و رییس مجمع تشخیص مصلحت) در فتنه ۱۳۸۸ و اغتشاشات ۱۴۰۱

۴:۴۸

thumbnail
انحطاط از نوع محقق دامادیundefinedحجت الاسلام دعایی
این آقای محقق داماد با همه ی نسب‌ها و ارتباطات سببی و نسبی که دارند، بخاطر آلوده شدن به گرایش سیاسی غرب گرایان کشور و جبهه اصلاحات مشهور، دچار یک دگراندیشی افراطی خطرناک و الحادی شده اند.
از نظر شخصیت شناسی؛ ایشون در قم یک سخنرانی کردند و اظهار کردند که کل سیستم جزایی اسلام باید بایگانی بشود!و بعد که دیدند اگر این اظهار کفرآمیز پخش بشه براشون گران تمام میشه نوار اون سخنرانی رو جمع کردند .
بنده یک سخنرانی از ایشون گوش کردم. می‌گفتن ما باید آیات جهاد که بوی خشونت میده را از قرآن جمع کنیم.ببینید سقوط و انحطاط فکری تا کجاست؟آیات جهاد را از قرآن حذف کنیم؟!!چرا چون در منطق لیبرالیسم و جامعه مدنی و حکمرانی غربی، جهاد یعنی خشونت!
باعرض تاسف از اینگونه انحطاط‌هایی که برای یک عمامه سر ولو با سابقه علمی و خاندان برجسته پیش میاد، عرض میکنم که در این موضوعی هم که ایشون به یک دونه روایت تمسک و نسبت به سیره پیامبر (صلوات الله علیه و آله) حکم صادر می‌کنه، ۱۰۰٪ دچار اشتباه در تفقه/ شده و *قیاس حجاب با قیاس حج یا روزه و نماز کاملا قیاس مع الفارق است.بی‌حجابی آثار مخرب و ویرانگر اجتماعی به دنبال خودش می‌آورد که یکی از آنها ویرانی نهاد خانواده است.
بنابراین باتوجه به اینکه ایشان رشته‌ دانشگاهیش حقوق هست و کاملا با یک دگراندیشی افراطی در دامن لیبرالیسم، واباحه‌گری افتاده و بر اساس مذاق تساهل و تسامح فتوا صادر می‌کنه، جای بسیار تاسف و تاثر هست.
لزوم اجرای حکم حجاب در حکمرانی دینی، امری اثبات شده است. در ۱۲ مقاله تحقیقی عمیق به آن پرداخته شده.پیوند مقالات
@www_21et_ir

۶:۱۲

undefined مسئولیّت جمهوری اسلامی در قبال بی‌حجابی
undefined بسته مطالعاتیundefined طبق پیشنهاد #محمدصادق_ابوالحسنی (کانال اسرار تاریخ)

undefined ۱۲ پژوهش علمی و راهگشا؛ روی عناوین آثار زیر کلیک و دانلود کنید
undefined کتاب حاکمیت، حجاب و عفاف | فاطمه فلاح تفتی - انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
undefined مبانی نظری مداخله‌ی دولت در مسئله‌ی حجاب | علی غلامی - فصلنامه دانش حقوق عمومی
undefined تحلیل و نقد ادله فردی بودن حجاب | محسن ملک افضلی اردکانی و فاطمه فلاح - فصلنامه علمی فقه و اصول
undefined بررسی فقهی وظیفه‌مندی حکومت اسلامی در الزام حجاب اسلامی بر بانوان شهروند | فهیمه جهانیان و منصوره زارعان - فصلنامه مطالعات فقه تربیتی
undefined بررسی ادله‌ی حکم حجاب در فقه و حقوق و نقش حکومت اسلامی در آن | محمد اختریان اصل و محمود قیوم زاده و یونس خداپرست - فصلنامه مطالعات فقه اقتصادی
undefined مسئولیت حکومت اسلامی در مسئله حجاب از دیدگاه فقه امامیه | شریفه فهیمی و سید محمود کاویانی؛ فقه پویا
undefined مبانى مسئولیت حکومت اسلامى در ترویج حجاب | حسنعلی علی اکبریان - فصلنامه فقه
undefined مسئولیت حکومت اسلامی در امر حجاب با استناد به ادله ی امر به معروف و نهی از منکر | فاطمه فلاح تفتی - فصلنامه مطالعات راهبردی زنان
undefined پژوهشی فقهی- حقوقی در الزام حکومتی بر حجاب زنان جهانگرد | فاطمه فلاح - فصلنامه فقه و حقوق اسلامی
undefined بررسی تأثیر فردگرایی بر گفتمان عدم مداخله حاکمیت در الزام به حجاب | محمد رسول آهنگران و اباذر افشار  - فصلنامه مطالعات اسلامی زنان و خانواده
undefinedundefined تحلیل و نقد تاریخی نظریه مسئله نبودگی حجاب در قرن اول هجری-قمری | طیبی ناهید و صفری فروشانی نعمت اله - پژوهشنامه اسلامی زنان و خانواده
undefinedundefined بررسی فقهی و حقوقی حجاب شرعی با رویکردی بر آرای امام خمینی (اعلی الله مقامه) | حسین نمازی فر و صالح سعادت - پژوهش‌نامه متین
undefinedنکته: آثار فوق‌آمده گاه در بخشی از محتوا، با یکدیگر همپوشانی دارند اما باز هم در نوع بیان و شیوه ورود و خروج به بحث، یکی نیستند.
#سیر_مطالعات_تاریخی

undefined کانال #یادداشت_های_حجاب https://eitaa.com/www_21et_ir/889

۶:۱۴

آقای محقق، محققانه حرف بزنید! صریح بگویید فقه اصیل، حجاب را جزو کدام دسته می‌داند؟!
undefined پاسخی به اظهارات اخیر جناب #محقق_دامادundefined حجت الاسلام والمسلمین محمد توانایی (میرزا)undefined بخش اول؛
undefined محقق داماد اخیرا در مصاحبه ای (ظاهرا در تعریض به #حجاب) گفته است؛
ما خیلی از احکام داریم که در آن زمان رایج بوده، #رواج، حیثیت تقییدیه حکم بوده، این حکم چون رایج بوده شرع هم امضا کرده.حالا دیگه #رایج نیست و این دیگه خلاف #عدل است!

undefined آقای محقق داماد، شما حتما می‌دانید که؛ علما احکام اسلام رو به دو دسته #تاسیسی (قبل از اسلام نبوده و اسلام آن حکم را آورده) و #امضایی (قبل از اسلام بوده و اسلام آن را تایید کرده) تقسیم می‌کنند.
undefinedو احکام امضائی به دو دسته تقسیم می‌شود:
undefinedامضایی #مطلوبی؛ یعنی چون اون حکم مطلوب بوده دین اسلام تاییدش کرده مثل روزه (کتب علیم الصیام کما کتب علی الذین من قبلکم)، حج (حج ابراهیمی معروف هست و البته ظاهرا از قبل از حضرت ابراهیم هم بوده) ، قصاص (آیات قصاص در قرآن مربوط به حضرت موسی هست) و... خیلی از احکام از این دسته هستند
undefinedاین احکام امضایی مطلوبی یا در ادیان الهی سابق بوده (یهود و مسیح و...) مثل قصاص و حج، روزه و... یا در ادیان الهی سابق نبود بلکه در عرف جامعه آن روز بوده مثل ماه های حرام و از نظر دین مطلوب بوده و لذا تاییدش کرده و مربوط به #صرف رواج نیست.
undefinedاحکامی مثل بیع(خرید و فروش)، اجاره و... جز احکام امضایی مطلوبی هست یعنی چون #مطلوب بوده دین این ها را امضا کرده و گرنه #ربا هم رایج بود است.
undefinedعلما در مورد این مسائل، بحث می کنند که آیا این مسائل #توقیفی (یعنی این مسائل #منحصر در هر آنچه آن روز بوده و دین امضا کرده) می باشد و موارد جدید هر چند #رایج باشد مورد تایید نیست یا اینکه #توقیفی نیست و اگر مورد جدیدی در عرف رایج شد، در صورتی که با #شرع مخالف نبود، مورد تایید دین هست مثلا حق #نشر و تالیف
undefinedبعضی علما مثل مرحوم امام گفتن این موارد #توقیفی هست و حق نشر را شرعی نمی دانند لذا کپی و رایت را #جائز می دانند ولی برخی از علما دیگر گفتن این موارد توقیفی نیست و لذا حق نشر رو شرعی می دانند و به رسمیت می شناسند و کپی و رایت را #حرام می دانند
undefinedاحکام امضایی #تحمیلی؛ آن حکم مطلوب دین اسلام نبوده منتهی بخاطر دلیل یا دلایلی اسلام نمی توانسته به صراحت با آن مخالفت کند و مجبور به تایید آن مسئله و حکم شده: مثل برده داری، در واقع برده داری #تنها مصداق این احکام امضایی تحمیلی هست.
undefined آقای محقق داماد پس بر خلاف ادعای شما، فقط #یک حکم(برده داری) امضایی تحمیلی است نه #خیلی. البته ادعای شما در تعارض آشکار با روایت (حلال محمد حلال الی یوم #القیامه و حرام محمد الی یوم #القیامه) هست.
undefined حال سوال اصلی این است که؛ #حجاب جز کدوم دسته از احکام (تاسیسی، امضائی مطلوبی یا امضایی تحمیلی) استundefined
قضاوت undefined با شما
undefined #گوهرنشان کانال #یادداشت_های_حجاب@www_21et_ir

۱۱:۵۳

حرف های غیر محققانه ی آقای محقق! آیا از روایت و فتوای #حج_اجباری اطلاع ندارید؟! هم قیاس حج با حجاب غیر علمی است، هم موید اجباری شدن و ضرورت ورود حاکم به آن
undefined پاسخی به اظهارات اخیر جناب #محقق_دامادundefinedبه قلم حجت الاسلام والمسلمین محمد توانایی (میرزا)undefinedundefined بخش دوم

undefined جناب محقق داماد اخیرا در مصاحبه ای در مورد #حجاب_قانونی و #الزامی گفته است؛
مگر #هر_واجبی باید بیاد توی #قانون؟
آیا #حج، واجب نیست؟
حکومت باید مردم را برای حج رفتن #مجبور کند؟
مگه همه واجب ها را باید #الزام کرد؟
اگر کسی میخواد حکومت اسلامی تشکیل بده، باید این رو برای خودش حل کنه که #یک_سری_واجبات با کرام الکاتبین است ضمانت اجراش با خداست.

undefined خب! آقای محقق داماد مسئله؛ #ملاک این که کدوم واجب را میشود الزام کرد و کدوم واجب را نمی شود الزام کرد چیست؟
undefinedو چرا #حجاب از آن دسته واجباتی هست که نمیشود الزام کرد؟
undefinedآیا #قاعده این است که #هیچ_واجبی_قابلیت الزام ندارد #مگر در آیات و روایات #استثناء شود که میشود الزام کرد یا #بالعکس_قاعده این است که #همه_واجبات_قابلیت الزام کردن را دارند مگر خلافش با ادله شرعی شود؟
🟢 اتفاقا از #بیان_شما فهم میشود که قاعده این است که همه واجبات قابل الزام است مگر واجبی که در آیات و روایات استثناء شود.
حال طبق کدوم دلیل شرعی (آیه و روایت) حجاب قابلیت الزام را ندارد و استثناء شده استundefined
undefined اما مثال شما یعنی #حج؛
undefinedشما حتما می دونید که واجبات به دو دسته #تعبدی (قصد قربت نیاز دارد) و #توصلی (قصد قربت، اختیار و اراده نیاز ندارد مثلا واجب است برای نماز، بدن را طاهر کرد. حال اگر شخصی که بدنش نجس است را به زور در استخر بیندازن، بدنش طاهر میشود و واجب از گردنش ساقط می شود) تقسیم میشود، و حج از واجبات تعبدی هست بر خلاف حجاب که از واجبات توصلی هست. چرا برای نفی الزام حجاب به حج که واجب تعبدی است مثال میزنید؟ این #قیاس_مع_الفارق نیست؟
undefinedاتفاقا در روایات کتاب کافی، من لا یحضره الفقیه، وسائل الشیعه آمده است که ا*گر به حج نرفتن مردم باعث تعطیلی حج شود، بر #حاکم_واجب است که مردم را #مجبور کند به حج بروند* و یا اگر حتی اگر نرفتن مردم بخاطر عدم استطاعت و فقر است، بر حاکم واجب از بیت المال به مردم پول بدهد که به حج بروند و علما طبق این روایات #فتوا داده اند
undefinedحج که واجب است جای خودش را دارد، در همان روایت ، #زیارت_پیامبر که مستحب است هم آمده است که حاکم مردم را برای زیارت پیامبر اجبار کند.
undefined یا حتی علما در مورد #زکات فتوا دادا اند که حاکم به #زور زکات بگیرد، حال آنکه زکات مثل حج و نماز و روزه از واجبات توصلی هست و نیاز به قصد قربت دارد
undefined حال سوال اساسی؛ وقتی می شود حج و زکات رو الزام کرد و حاکم باید الزام کند پس چه طور نمی‌شود حجاب را الزام کردundefined
(پایان بخش دوم)

undefined #گوهرنشان کانال #یادداشت_های_حجاب@www_21et_ir

۱۲:۰۶

اصل اظهارات و طرح شبههاز اینجا ببینید
undefined پاسخ محققانه به فهم ناقص حجت الاسلام محقق داماد از روایات مربوط به #حجاب!پاسخ اولاز اینجا ببینید
undefined خیانت به فقه شیعه!undefinedپاسخ دوم به یک #شبهه و فهم ناقص آقای داماداز اینجا ببینید
undefinedجوابیه به شبهه و فهم ناقص محقق داماد در رابطه با #حجاب undefinedپاسخ محققانه ی سوماز اینجا ببینید
خاطره ی برادر جناب محقق داماد از پدرش درباره نحوه مواجه خانوادگی با دو دختر بی حجاب در کوپه قطارundefined #تبار_شناسیاز اینجا ببینید
undefinedوای به روزی که نخبگان به زبان عامیان سخن کنند! | این حجم از تحریفات و مغالطات و مطالب خلاف مبادی و مسلّمات را چطوری در یک کلیپ گنجاندی؟!undefinedپاسخ شماره چهار در مورد قانون حجاب! undefined روح الله شمسیاز اینجا ببینید
نسب شناسی و‌ سوابق خانوادگی و اجرایی و علمی آقای محقق داماد از اینجا ببینیداز اینجا ببینید

انحطاط از نوع محقق دامادیundefinedپاسخ پنجم، حجت الاسلام و المسلمین دعاییاز اینجا ببینید
undefined بسته مطالعات_تاریخی
undefined مسئولیّت جمهوری اسلامی در قبال بی‌حجابی
undefined ۱۲ پژوهش علمی و راهگشا؛ undefined #محمدصادق_ابوالحسنیاز اینجا ببینید

آقای محقق، محققانه حرف بزنید! صریح بگویید فقه اصیل، حجاب را جزو کدام دسته می‌داند؟!undefined حجت الاسلام والمسلمین محمد توانایی (میرزا)undefined بخش اول؛از اینجا ببینید
undefinedundefined بخش دوم؛ حرف های غیر محققانه ی آقای محقق! آیا از روایت و فتوای #حج_اجباری اطلاع ندارید؟! قیاس حج با حجاب ، هم غیر علمی است، هم موید اجباری شدن و ضرورت ورود حاکم به آن، نه بالعکس! undefinedاز اینجا ببینید
undefinedundefined بخش سوم؛ اصلا اصل روایت مورد استناد شما، مخالف قرآن و از نظر فقهاء (علامه حلی و...) مردود است از اینجا ببینید

undefined کانال تخصصی #یادداشت_های_حجاب:https://eitaa.com/www_21et_ir

۲۳:۰۵

گوهرنشان‌ | کانال تخصصی فعالان حجاب کشور
حرف های غیر محققانه ی آقای محقق! آیا از روایت و فتوای #حج_اجباری اطلاع ندارید؟! هم قیاس حج با حجاب غیر علمی است، هم موید اجباری شدن و ضرورت ورود حاکم به آن undefined پاسخی به اظهارات اخیر جناب #محقق_داماد undefinedبه قلم حجت الاسلام والمسلمین محمد توانایی (میرزا) undefinedundefined بخش دوم undefined جناب محقق داماد اخیرا در مصاحبه ای در مورد #حجاب_قانونی و #الزامی گفته است؛ مگر #هر_واجبی باید بیاد توی #قانون؟ آیا #حج، واجب نیست؟ حکومت باید مردم را برای حج رفتن #مجبور کند؟ مگه همه واجب ها را باید #الزام کرد؟ اگر کسی میخواد حکومت اسلامی تشکیل بده، باید این رو برای خودش حل کنه که #یک_سری_واجبات با کرام الکاتبین است ضمانت اجراش با خداست. undefined خب! آقای محقق داماد مسئله؛ #ملاک این که کدوم واجب را میشود الزام کرد و کدوم واجب را نمی شود الزام کرد چیست؟ undefinedو چرا #حجاب از آن دسته واجباتی هست که نمیشود الزام کرد؟ undefinedآیا #قاعده این است که #هیچ_واجبی_قابلیت الزام ندارد #مگر در آیات و روایات #استثناء شود که میشود الزام کرد یا #بالعکس_قاعده این است که #همه_واجبات_قابلیت الزام کردن را دارند مگر خلافش با ادله شرعی شود؟ 🟢 اتفاقا از #بیان_شما فهم میشود که قاعده این است که همه واجبات قابل الزام است مگر واجبی که در آیات و روایات استثناء شود. حال طبق کدوم دلیل شرعی (آیه و روایت) حجاب قابلیت الزام را ندارد و استثناء شده استundefined undefined اما مثال شما یعنی #حج؛ undefinedشما حتما می دونید که واجبات به دو دسته #تعبدی (قصد قربت نیاز دارد) و #توصلی (قصد قربت، اختیار و اراده نیاز ندارد مثلا واجب است برای نماز، بدن را طاهر کرد. حال اگر شخصی که بدنش نجس است را به زور در استخر بیندازن، بدنش طاهر میشود و واجب از گردنش ساقط می شود) تقسیم میشود، و حج از واجبات تعبدی هست بر خلاف حجاب که از واجبات توصلی هست. چرا برای نفی الزام حجاب به حج که واجب تعبدی است مثال میزنید؟ این #قیاس_مع_الفارق نیست؟ undefinedاتفاقا در روایات کتاب کافی، من لا یحضره الفقیه، وسائل الشیعه آمده است که ا*گر به حج نرفتن مردم باعث تعطیلی حج شود، بر #حاکم_واجب است که مردم را #مجبور کند به حج بروند* و یا اگر حتی اگر نرفتن مردم بخاطر عدم استطاعت و فقر است، بر حاکم واجب از بیت المال به مردم پول بدهد که به حج بروند و علما طبق این روایات #فتوا داده اند undefinedحج که واجب است جای خودش را دارد، در همان روایت ، #زیارت_پیامبر که مستحب است هم آمده است که حاکم مردم را برای زیارت پیامبر اجبار کند. undefined یا حتی علما در مورد #زکات فتوا دادا اند که حاکم به #زور زکات بگیرد، حال آنکه زکات مثل حج و نماز و روزه از واجبات توصلی هست و نیاز به قصد قربت دارد undefined حال سوال اساسی؛ وقتی می شود حج و زکات رو الزام کرد و حاکم باید الزام کند پس چه طور نمی‌شود حجاب را الزام کردundefined (پایان بخش دوم) undefined #گوهرنشان کانال #یادداشت_های_حجاب @www_21et_ir
اصلا اصل روایت مورد استناد شما، مخالف قرآن و از نظر فقهاء (علامه حلی و...) مردود است
undefined پاسخی به اظهارات اخیر جناب #محقق_دامادundefinedبه قلم حجت الاسلام والمسلمین محمد توانایی (میرزا)undefinedundefinedundefined بخش سوم

undefinedمحقق داماد اخیرا در مصاحبه ای در مورد #حجاب_قانونی به روایت (اذا نهین لا ینتهین) استناد کرده و گفته که طبق این روایت حجاب در زمان پیامبر الزامی نبوده و باید این روایت را مبنای اجتهاد در دین قرار داد.
آقای محقق داماد، آیا می دانید #این_روایت توسط #علما بزرگی همچون ابن ادریس حلی، علامه حلی و صاحب کتاب کشف اللثام #مردود و #مخالف_قرآن از جمله آیه (یغضوا من ابصارهم) اعلام شده؟
با این توضیح که این آیه به صورت مطلق و عام، به غص بصر (حرمت نگاه به نامحرم) امر کرده.
مثل آیه روزه که می فرماید تا اذان صبح بخورید و بیاشامید و عام است لذا اگر کسی بعد از اذان صبح خاک ‌(که خوردنش معمول نیست) یا مسکرات ‌‌که حرام است، بخورد، روزه اش باطل است و حتی سرم و آمپول هم روزه رو باطل می کند.
undefinedundefinedپس غض بصر که در آیه آمده، عام هست و آن روایتی که شما استناد می کنید، با #عموم_آیه فوق در #تعارض است از طرفی برخی از علما می فرمایند؛ نمی شود عام قرآنی را با روایت (خبر واحد) تخصیص زد چون قرآن قطعی هست ولی روایت ظنی (یعنی ممکن است از معصوم نباشد) و یک ظنی نمی تواند یک قطعی را تخصیص بزند.
پس این روایت طبق مبانی برخی از علما و بلکه فتوای صریح برخی از فقها، مردود و مخالف قرآن است و نمی توان به آن فتوا داد چه برسد به این‌ که بخواهد مبنای دستگاه اجتهاد مذهب شیعه بشود.
آیا هزار سال دیگر می توان از پرسش از علما در سال ۱۵۰۳ در مورد حکم نگاه کردن به زنان بدحجاب لاابالی که در خیابان هستند،‌ ‌نتیجه گرفت که در جمهوری اسلامی، حجاب الزامی نبوده؟؟؟
قطعا خیر، حجاب الزامی بوده ولی چون‌ حکومت عده و عد نداشته و...، نتوانسته با بدحجاب ها برخورد کند.
خب حکومت تازه تاسیس پیامبر در عربستانی که حکومتی نداشته، عده و عد داشته که با بدحجاب ها حتی اعراب بادیه نشین برخورد کند؟
undefinedآیا در زمان‌ پیامبر و معصومین، کسی مسکرات نمی‌خورده و روایت در مورد ترک مجلس شراب نداریم؟آیا می توان‌ نتیجه گرفت که شراب در زمان پیامبر آزاد بوده است؟
اگر برای پیامبر و حاکم اثبات می‌شد که فلان فرد فلان ‌کار خلاف شرع انجام داده، برخورد می‌کردند و اگر ثابت نمی‌شد،تبعا برخوردی هم‌ نبوده.
undefinedالبته باید توجه کرد که این روایت (مورد استناد شما) از پیامبر (صلی الله علیه و آله) نیست بلکه از امام صادق (علیه‌السلام) است که حکومت نداشته است.
باید دقت کرد که کلی ادله شرعی داریم که حاکم باید الزام به حجاب کند مثل امر به معروف و نهی از منکر، قاعده فقهی التعزیر.
و حتی در روایت داریم که پیامبر (صلی الله علیه و آله) به دو والی (و کارگزار) خود دستور داده که؛ #مانع_پوشیدن_لباس_کوچک بشوید، و همه احکام اسلامی را احیاء و همه سنت های جاهلی undefined را بمیرانید.
(پایان بخش سوم)

undefined #گوهرنشان کانال #یادداشت_های_حجاب@www_21et_ir

۹:۴۴