بازارسال شده از سعداء/حجتالاسلامراجی
پیشنهادی برای وزیر محترم علوم، در رابطه با ادعای ایشان درباره حجاب
=======================
صفحه شخصی حجتالاسلام راجی در ویراستیhttps://virasty.com/r/Erl
صفحه اندیشکده راهبردی سعداء در ویراستیhttps://virasty.com/r/fDZX
اندیشکده راهبردی سعداء
@soada_ir
=======================
۱۶:۳۰
محتواهای پیشنهادی درباره افاضات وزیر علوم
اصل شبهه آقای دکتر صراف :https://ble.ir/www_21et_ir/-4309306565021695076/1737390093881
پاسخ تند دکتر خسروپناه به وزیر :https://ble.ir/www_21et_ir/-491115647662997253/1737390115273
هشت دلیل بر رد اظهارات سست وزیر در باب سیاست گذاری حجاب و فیلترینگ:https://ble.ir/www_21et_ir/383615018177357617/1737390127574
پیشنهاد کاربردی و صورتی حجت الاسلام راجی به وزیر علوم :https://ble.ir/www_21et_ir/1825901221410840129/1737390653912
۱۶:۳۹
گوهرنشان | کانال تخصصی فعالان حجاب کشور
محتواهای پیشنهادی درباره افاضات وزیر علوم
اصل شبهه آقای دکتر صراف : https://ble.ir/www_21et_ir/-4309306565021695076/1737390093881
پاسخ تند دکتر خسروپناه به وزیر : https://ble.ir/www_21et_ir/-491115647662997253/1737390115273
هشت دلیل بر رد اظهارات سست وزیر در باب سیاست گذاری حجاب و فیلترینگ: https://ble.ir/www_21et_ir/383615018177357617/1737390127574
پیشنهاد کاربردی و صورتی حجت الاسلام راجی به وزیر علوم : https://ble.ir/www_21et_ir/1825901221410840129/1737390653912
آدرس این پست در ایتا:https://eitaa.com/www_21et_ir/873
۱۶:۴۱
@www_21et_ir
۱۷:۴۴
گوهرنشان | کانال تخصصی فعالان حجاب کشور
اصل #شبهه | اخیرا کلیپی منتشر شده با این عنوان: آیت الله محقق داماد: در عصر رسول الله حجاب اجباری نبود.
پاسخ این شبهه در کانال #یادداشت_های_حجاب به آدرس: ایتا | بله @www_21et_ir
۱۷:۴۵
۱۷:۵۲
اول: آیا کسی که میپندارد ترک حج واجب، از نظر اثر اجتماعی، مشابه عدم رعایت حجاب است، اساساً درک درستی از دین دارد؟
دوم:حدیث مورد استناد ایشان از پیامبر اکرم(ص) نیست، بلکه از امام صادق(ع) نقل شده است!
سوم:متن حدیث از من لا یحضره الفقیه، ج۳، ص۴۶۹ چنین است: عباد بن صهیب گوید از امام صادق(ع) شنیدم: «نگاه کردن به موی زنان تهامه، اعراب بادیهنشین و زنان اهل ذمه اشکالی ندارد، زیرا اگر نهی شوند، نمیپذیرند.»
اما این حدیث درباره همه زنان بادیهنشین نیست! بلکه تنها گروه خاصی از زنان با تأکید بر برخی از اهل ذمه را شامل میشود، آن هم زنانی که به قول امام نصیحتپذیر نیستند
چهارم:حتی ۱۰۰سال پیش در اروپا و آمریکا نیز زنان موهای خود را میپوشاندند، چه رسد به مناطق اسلامی! زنان یهودی پایبند به شریعت کلیمی نیز امروزه حجاب دارند. در دوران معصومین، در مواردی که بیعفتی رخ میداد، شدیداً برخورد میشد؛ چنانکه امیرالمؤمنین(ع) مردان کوفه را بهخاطر بیغیرتی نسبت به زنانشان مؤاخذه میکرد
پنجم:محقق داماد مرتکب قیاس شده، قیاسی که در فقه شیعه مردود است! وی از عبارت "إِذَا نُهينَ لاَ يَنتَهِين" نتیجه گرفته که هر حکمی از اسلام که برخی افراد نپذیرند، باید کنار گذاشته شود! اگر چنین باشد، هیچ حکمی از شرع باقی نمیماند!
ششم:بحث اصلی این جنجالها بر سر دو مبنا است:۱.مبنای اومانیستی که انسان را مالک بدن خود میداند و حدودش را خودش تعیین میکند۲.مبنای عبودیت که انسان را عبدخدا میداند و تعیین حدود را حق خداوند میداند@www_21et_ir
۱۸:۰۸
خاطره سید علی محقق داماد (برادر سیدمصطفی که کلیپ شبهه ی اخیر او درباره اجباری نبودن حجاب در زمان پیامبر منتشر شده) از پدرش آیت الله سید محمد محقق داماد درباره گعده دوستانه پدرش با دو دختر بی حجاب در کوپه قطار
صرفا برای شناخت فکری بیشتر برادر
کانال #یادداشت_های_حجاب @www_21et_ir
۲۰:۵۴
اساسا فلسفهی حکومت اسلامی اینست که ضامن اجرای احکام اسلام در جامعه باشد و نگذارد خلاف شرع در صحنه عمومی جامعه اجرا شود. لذا مقام معظم رهبری به عنوان یک فقیه و مرجع تقلید دقیقا برخلاف منویات آقای محقق داماد، میفرمایند:«کاری که در ملأ انجام میگیرد، در خیابان انجام میگیرد، یک کار عمومی است، یک کار اجتماعی است، یک تعلیم عمومی است؛ این [خطا]، برای حکومتی که به نام اسلام بر سرِ کار آمده است تکلیف ایجاد میکند. حرام کوچک و بزرگ ندارد؛ آنچه حرام شرعی است نبایستی بهصورت آشکار در کشور انجام بگیرد».
۲۲:۱۲
سید مصطفی محقق احمدآبادی معروف به محقق داماد.متولد ۱۳۲۴ خورشیدی، قمفرزند سیدمحمد محقق داماد و نوهٔ دختری شیخ عبدالکریم حائری یزدی (بنیانگذار حوزهٔ علمیهٔ قم) است.
تحصیلات:حوزهٔ علمیهٔ قمدانشگاه تهران (فوق لیسانس حقوق و فلسفهٔ اسلامی)دانشگاه کاتولیک لوون (پی اچ دی)
عمده دوره علوم عقلی و حکمت اسلامی را نزد استاد مرتضی مطهری و فقه و اصول تحلیلی را نزد میرزا هاشم آملی و داییاش مرتضی حائری یزدی آموخت.وی، مطالعه و تحصیل در رشتهٔ حقوق را پیگرفت سپس برای اخذ درجه دکترا در سال ۱۹۸۸، در بخش حقوق بینالملل به دانشگاه کاتولیک لوون (UCL) وارد شد و در سال ۱۹۹۵ م. موفق به اخذ درجه علمی پیاچدی شد.
بستگان:علی، فاضل، محمدجواد، باقر و صادق لاریجانی (برادران همسر)او با فاضله لاریجانی، تنها دختر استاد خود میرزا هاشم آملی (خواهر برادران لاریجانی)، ازدواج کرده است. سه دختر و دو پسر دارد.سه دختر او مریم السادات محقق (دکتری حقوق – وکیل دادگستری - عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق) صدیقه محقق (لیسانس ادبیات – فوق لیسانس زبان) زهرا محقق (استادیار دانشکده مهندسی هستهای، پلاسما و رادیولوژی دانشگاه ایلینوی در اربانا-شمپین) میباشند.
او از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۷۳ ریاست سازمان بازرسی کل کشور را عهدهدار بوده است. همچنین از سال ۱۳۷۴ تاکنون عضو و رئیس شورای تولیت و هیئتمدیره و عضو هیئت گزینش کتاب و جایزهٔ بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار است.رئیس گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم ایران،عضو هیئت امنای فرهنگستانهای کشور، و عضو هیئت امنای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران است.
او استاد حوزه علمیه ، استاد حقوق دانشگاه شهید بهشتی ، استاد و عضو هیئت امنای دانشگاه شهید مطهری، دانشگاه علوم اسلامی رضوی است و بیش از ده سال مدیریت گروه حقوق دانشگاه تربیت مدرس را به عهده داشت. وی علاوه بر بهرهگیری از دو نظام آموزشی حوزه و دانشگاه، تسلط به زبانهای عربی، زبان انگلیسی و فارسی و آشنایی با زبان فرانسه دارد. همچنین آثار مختلف و متعددی در حوزهٔ فقه و حقوق از وی منتشر شده است.وی با پاپ فرانسیس و بان کیمون دربارهٔ اندیشه ادیان و افراط گرایی دینی در دنیا و عقلانیت، دیدار کرده است.
تحصیلات:حوزهٔ علمیهٔ قمدانشگاه تهران (فوق لیسانس حقوق و فلسفهٔ اسلامی)دانشگاه کاتولیک لوون (پی اچ دی)
عمده دوره علوم عقلی و حکمت اسلامی را نزد استاد مرتضی مطهری و فقه و اصول تحلیلی را نزد میرزا هاشم آملی و داییاش مرتضی حائری یزدی آموخت.وی، مطالعه و تحصیل در رشتهٔ حقوق را پیگرفت سپس برای اخذ درجه دکترا در سال ۱۹۸۸، در بخش حقوق بینالملل به دانشگاه کاتولیک لوون (UCL) وارد شد و در سال ۱۹۹۵ م. موفق به اخذ درجه علمی پیاچدی شد.
بستگان:علی، فاضل، محمدجواد، باقر و صادق لاریجانی (برادران همسر)او با فاضله لاریجانی، تنها دختر استاد خود میرزا هاشم آملی (خواهر برادران لاریجانی)، ازدواج کرده است. سه دختر و دو پسر دارد.سه دختر او مریم السادات محقق (دکتری حقوق – وکیل دادگستری - عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق) صدیقه محقق (لیسانس ادبیات – فوق لیسانس زبان) زهرا محقق (استادیار دانشکده مهندسی هستهای، پلاسما و رادیولوژی دانشگاه ایلینوی در اربانا-شمپین) میباشند.
او از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۷۳ ریاست سازمان بازرسی کل کشور را عهدهدار بوده است. همچنین از سال ۱۳۷۴ تاکنون عضو و رئیس شورای تولیت و هیئتمدیره و عضو هیئت گزینش کتاب و جایزهٔ بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار است.رئیس گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم ایران،عضو هیئت امنای فرهنگستانهای کشور، و عضو هیئت امنای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران است.
او استاد حوزه علمیه ، استاد حقوق دانشگاه شهید بهشتی ، استاد و عضو هیئت امنای دانشگاه شهید مطهری، دانشگاه علوم اسلامی رضوی است و بیش از ده سال مدیریت گروه حقوق دانشگاه تربیت مدرس را به عهده داشت. وی علاوه بر بهرهگیری از دو نظام آموزشی حوزه و دانشگاه، تسلط به زبانهای عربی، زبان انگلیسی و فارسی و آشنایی با زبان فرانسه دارد. همچنین آثار مختلف و متعددی در حوزهٔ فقه و حقوق از وی منتشر شده است.وی با پاپ فرانسیس و بان کیمون دربارهٔ اندیشه ادیان و افراط گرایی دینی در دنیا و عقلانیت، دیدار کرده است.
۲۲:۴۶
۲۲:۴۶
گوهرنشان | کانال تخصصی فعالان حجاب کشور
تصویر
۴:۴۸
گوهرنشان | کانال تخصصی فعالان حجاب کشور
تصویر
مواضع ضد نظام اسلامی محقق داماد (با سوابقی همچون چندین سال رییس سازمان بازرسی کشور (قضایی) نسبت خانوادگی با اهل فقه (حاج شیخ عبدالکریم حائری و میرزا هاشم آملی) و نسبت خانوادگی نزدیک با خانواده لاریجانی های ریاست دو قوه و رییس مجمع تشخیص مصلحت) در فتنه ۱۳۸۸ و اغتشاشات ۱۴۰۱
۴:۴۸
انحطاط از نوع محقق دامادی
حجت الاسلام دعایی
این آقای محقق داماد با همه ی نسبها و ارتباطات سببی و نسبی که دارند، بخاطر آلوده شدن به گرایش سیاسی غرب گرایان کشور و جبهه اصلاحات مشهور، دچار یک دگراندیشی افراطی خطرناک و الحادی شده اند.
از نظر شخصیت شناسی؛ ایشون در قم یک سخنرانی کردند و اظهار کردند که کل سیستم جزایی اسلام باید بایگانی بشود!و بعد که دیدند اگر این اظهار کفرآمیز پخش بشه براشون گران تمام میشه نوار اون سخنرانی رو جمع کردند .
بنده یک سخنرانی از ایشون گوش کردم. میگفتن ما باید آیات جهاد که بوی خشونت میده را از قرآن جمع کنیم.ببینید سقوط و انحطاط فکری تا کجاست؟آیات جهاد را از قرآن حذف کنیم؟!!چرا چون در منطق لیبرالیسم و جامعه مدنی و حکمرانی غربی، جهاد یعنی خشونت!
باعرض تاسف از اینگونه انحطاطهایی که برای یک عمامه سر ولو با سابقه علمی و خاندان برجسته پیش میاد، عرض میکنم که در این موضوعی هم که ایشون به یک دونه روایت تمسک و نسبت به سیره پیامبر (صلوات الله علیه و آله) حکم صادر میکنه، ۱۰۰٪ دچار اشتباه در تفقه/ شده و *قیاس حجاب با قیاس حج یا روزه و نماز کاملا قیاس مع الفارق است.بیحجابی آثار مخرب و ویرانگر اجتماعی به دنبال خودش میآورد که یکی از آنها ویرانی نهاد خانواده است.
بنابراین باتوجه به اینکه ایشان رشته دانشگاهیش حقوق هست و کاملا با یک دگراندیشی افراطی در دامن لیبرالیسم، واباحهگری افتاده و بر اساس مذاق تساهل و تسامح فتوا صادر میکنه، جای بسیار تاسف و تاثر هست.
لزوم اجرای حکم حجاب در حکمرانی دینی، امری اثبات شده است. در ۱۲ مقاله تحقیقی عمیق به آن پرداخته شده.پیوند مقالات
@www_21et_ir
این آقای محقق داماد با همه ی نسبها و ارتباطات سببی و نسبی که دارند، بخاطر آلوده شدن به گرایش سیاسی غرب گرایان کشور و جبهه اصلاحات مشهور، دچار یک دگراندیشی افراطی خطرناک و الحادی شده اند.
از نظر شخصیت شناسی؛ ایشون در قم یک سخنرانی کردند و اظهار کردند که کل سیستم جزایی اسلام باید بایگانی بشود!و بعد که دیدند اگر این اظهار کفرآمیز پخش بشه براشون گران تمام میشه نوار اون سخنرانی رو جمع کردند .
بنده یک سخنرانی از ایشون گوش کردم. میگفتن ما باید آیات جهاد که بوی خشونت میده را از قرآن جمع کنیم.ببینید سقوط و انحطاط فکری تا کجاست؟آیات جهاد را از قرآن حذف کنیم؟!!چرا چون در منطق لیبرالیسم و جامعه مدنی و حکمرانی غربی، جهاد یعنی خشونت!
باعرض تاسف از اینگونه انحطاطهایی که برای یک عمامه سر ولو با سابقه علمی و خاندان برجسته پیش میاد، عرض میکنم که در این موضوعی هم که ایشون به یک دونه روایت تمسک و نسبت به سیره پیامبر (صلوات الله علیه و آله) حکم صادر میکنه، ۱۰۰٪ دچار اشتباه در تفقه/ شده و *قیاس حجاب با قیاس حج یا روزه و نماز کاملا قیاس مع الفارق است.بیحجابی آثار مخرب و ویرانگر اجتماعی به دنبال خودش میآورد که یکی از آنها ویرانی نهاد خانواده است.
بنابراین باتوجه به اینکه ایشان رشته دانشگاهیش حقوق هست و کاملا با یک دگراندیشی افراطی در دامن لیبرالیسم، واباحهگری افتاده و بر اساس مذاق تساهل و تسامح فتوا صادر میکنه، جای بسیار تاسف و تاثر هست.
لزوم اجرای حکم حجاب در حکمرانی دینی، امری اثبات شده است. در ۱۲ مقاله تحقیقی عمیق به آن پرداخته شده.پیوند مقالات
@www_21et_ir
۶:۱۲
#سیر_مطالعات_تاریخی
۶:۱۴
آقای محقق، محققانه حرف بزنید! صریح بگویید فقه اصیل، حجاب را جزو کدام دسته میداند؟!
پاسخی به اظهارات اخیر جناب #محقق_داماد
حجت الاسلام والمسلمین محمد توانایی (میرزا)
بخش اول؛
محقق داماد اخیرا در مصاحبه ای (ظاهرا در تعریض به #حجاب) گفته است؛
ما خیلی از احکام داریم که در آن زمان رایج بوده، #رواج، حیثیت تقییدیه حکم بوده، این حکم چون رایج بوده شرع هم امضا کرده.حالا دیگه #رایج نیست و این دیگه خلاف #عدل است!
آقای محقق داماد، شما حتما میدانید که؛ علما احکام اسلام رو به دو دسته #تاسیسی (قبل از اسلام نبوده و اسلام آن حکم را آورده) و #امضایی (قبل از اسلام بوده و اسلام آن را تایید کرده) تقسیم میکنند.
و احکام امضائی به دو دسته تقسیم میشود:
امضایی #مطلوبی؛ یعنی چون اون حکم مطلوب بوده دین اسلام تاییدش کرده مثل روزه (کتب علیم الصیام کما کتب علی الذین من قبلکم)، حج (حج ابراهیمی معروف هست و البته ظاهرا از قبل از حضرت ابراهیم هم بوده) ، قصاص (آیات قصاص در قرآن مربوط به حضرت موسی هست) و... خیلی از احکام از این دسته هستند
این احکام امضایی مطلوبی یا در ادیان الهی سابق بوده (یهود و مسیح و...) مثل قصاص و حج، روزه و... یا در ادیان الهی سابق نبود بلکه در عرف جامعه آن روز بوده مثل ماه های حرام و از نظر دین مطلوب بوده و لذا تاییدش کرده و مربوط به #صرف رواج نیست.
احکامی مثل بیع(خرید و فروش)، اجاره و... جز احکام امضایی مطلوبی هست یعنی چون #مطلوب بوده دین این ها را امضا کرده و گرنه #ربا هم رایج بود است.
علما در مورد این مسائل، بحث می کنند که آیا این مسائل #توقیفی (یعنی این مسائل #منحصر در هر آنچه آن روز بوده و دین امضا کرده) می باشد و موارد جدید هر چند #رایج باشد مورد تایید نیست یا اینکه #توقیفی نیست و اگر مورد جدیدی در عرف رایج شد، در صورتی که با #شرع مخالف نبود، مورد تایید دین هست مثلا حق #نشر و تالیف
بعضی علما مثل مرحوم امام گفتن این موارد #توقیفی هست و حق نشر را شرعی نمی دانند لذا کپی و رایت را #جائز می دانند ولی برخی از علما دیگر گفتن این موارد توقیفی نیست و لذا حق نشر رو شرعی می دانند و به رسمیت می شناسند و کپی و رایت را #حرام می دانند
احکام امضایی #تحمیلی؛ آن حکم مطلوب دین اسلام نبوده منتهی بخاطر دلیل یا دلایلی اسلام نمی توانسته به صراحت با آن مخالفت کند و مجبور به تایید آن مسئله و حکم شده: مثل برده داری، در واقع برده داری #تنها مصداق این احکام امضایی تحمیلی هست.
آقای محقق داماد پس بر خلاف ادعای شما، فقط #یک حکم(برده داری) امضایی تحمیلی است نه #خیلی. البته ادعای شما در تعارض آشکار با روایت (حلال محمد حلال الی یوم #القیامه و حرام محمد الی یوم #القیامه) هست.
حال سوال اصلی این است که؛ #حجاب جز کدوم دسته از احکام (تاسیسی، امضائی مطلوبی یا امضایی تحمیلی) است
قضاوت
با شما
#گوهرنشان کانال #یادداشت_های_حجاب@www_21et_ir
ما خیلی از احکام داریم که در آن زمان رایج بوده، #رواج، حیثیت تقییدیه حکم بوده، این حکم چون رایج بوده شرع هم امضا کرده.حالا دیگه #رایج نیست و این دیگه خلاف #عدل است!
قضاوت
۱۱:۵۳
حرف های غیر محققانه ی آقای محقق! آیا از روایت و فتوای #حج_اجباری اطلاع ندارید؟! هم قیاس حج با حجاب غیر علمی است، هم موید اجباری شدن و ضرورت ورود حاکم به آن
پاسخی به اظهارات اخیر جناب #محقق_داماد
به قلم حجت الاسلام والمسلمین محمد توانایی (میرزا)
بخش دوم
جناب محقق داماد اخیرا در مصاحبه ای در مورد #حجاب_قانونی و #الزامی گفته است؛
مگر #هر_واجبی باید بیاد توی #قانون؟
آیا #حج، واجب نیست؟
حکومت باید مردم را برای حج رفتن #مجبور کند؟
مگه همه واجب ها را باید #الزام کرد؟اگر کسی میخواد حکومت اسلامی تشکیل بده، باید این رو برای خودش حل کنه که #یک_سری_واجبات با کرام الکاتبین است ضمانت اجراش با خداست.
خب! آقای محقق داماد مسئله؛ #ملاک این که کدوم واجب را میشود الزام کرد و کدوم واجب را نمی شود الزام کرد چیست؟
و چرا #حجاب از آن دسته واجباتی هست که نمیشود الزام کرد؟
آیا #قاعده این است که #هیچ_واجبی_قابلیت الزام ندارد #مگر در آیات و روایات #استثناء شود که میشود الزام کرد یا #بالعکس_قاعده این است که #همه_واجبات_قابلیت الزام کردن را دارند مگر خلافش با ادله شرعی شود؟
🟢 اتفاقا از #بیان_شما فهم میشود که قاعده این است که همه واجبات قابل الزام است مگر واجبی که در آیات و روایات استثناء شود.
حال طبق کدوم دلیل شرعی (آیه و روایت) حجاب قابلیت الزام را ندارد و استثناء شده است
اما مثال شما یعنی #حج؛
شما حتما می دونید که واجبات به دو دسته #تعبدی (قصد قربت نیاز دارد) و #توصلی (قصد قربت، اختیار و اراده نیاز ندارد مثلا واجب است برای نماز، بدن را طاهر کرد. حال اگر شخصی که بدنش نجس است را به زور در استخر بیندازن، بدنش طاهر میشود و واجب از گردنش ساقط می شود) تقسیم میشود، و حج از واجبات تعبدی هست بر خلاف حجاب که از واجبات توصلی هست. چرا برای نفی الزام حجاب به حج که واجب تعبدی است مثال میزنید؟ این #قیاس_مع_الفارق نیست؟
اتفاقا در روایات کتاب کافی، من لا یحضره الفقیه، وسائل الشیعه آمده است که ا*گر به حج نرفتن مردم باعث تعطیلی حج شود، بر #حاکم_واجب است که مردم را #مجبور کند به حج بروند* و یا اگر حتی اگر نرفتن مردم بخاطر عدم استطاعت و فقر است، بر حاکم واجب از بیت المال به مردم پول بدهد که به حج بروند و علما طبق این روایات #فتوا داده اند
حج که واجب است جای خودش را دارد، در همان روایت ، #زیارت_پیامبر که مستحب است هم آمده است که حاکم مردم را برای زیارت پیامبر اجبار کند.
یا حتی علما در مورد #زکات فتوا دادا اند که حاکم به #زور زکات بگیرد، حال آنکه زکات مثل حج و نماز و روزه از واجبات توصلی هست و نیاز به قصد قربت دارد
حال سوال اساسی؛ وقتی می شود حج و زکات رو الزام کرد و حاکم باید الزام کند پس چه طور نمیشود حجاب را الزام کرد
(پایان بخش دوم)
#گوهرنشان کانال #یادداشت_های_حجاب@www_21et_ir
مگر #هر_واجبی باید بیاد توی #قانون؟
آیا #حج، واجب نیست؟
حکومت باید مردم را برای حج رفتن #مجبور کند؟
مگه همه واجب ها را باید #الزام کرد؟اگر کسی میخواد حکومت اسلامی تشکیل بده، باید این رو برای خودش حل کنه که #یک_سری_واجبات با کرام الکاتبین است ضمانت اجراش با خداست.
🟢 اتفاقا از #بیان_شما فهم میشود که قاعده این است که همه واجبات قابل الزام است مگر واجبی که در آیات و روایات استثناء شود.
حال طبق کدوم دلیل شرعی (آیه و روایت) حجاب قابلیت الزام را ندارد و استثناء شده است
(پایان بخش دوم)
۱۲:۰۶
اصل اظهارات و طرح شبههاز اینجا ببینید
پاسخ محققانه به فهم ناقص حجت الاسلام محقق داماد از روایات مربوط به #حجاب!پاسخ اولاز اینجا ببینید
خیانت به فقه شیعه!
پاسخ دوم به یک #شبهه و فهم ناقص آقای داماداز اینجا ببینید
جوابیه به شبهه و فهم ناقص محقق داماد در رابطه با #حجاب
پاسخ محققانه ی سوماز اینجا ببینید
خاطره ی برادر جناب محقق داماد از پدرش درباره نحوه مواجه خانوادگی با دو دختر بی حجاب در کوپه قطار
#تبار_شناسیاز اینجا ببینید
وای به روزی که نخبگان به زبان عامیان سخن کنند! | این حجم از تحریفات و مغالطات و مطالب خلاف مبادی و مسلّمات را چطوری در یک کلیپ گنجاندی؟!
پاسخ شماره چهار در مورد قانون حجاب!
روح الله شمسیاز اینجا ببینید
نسب شناسی و سوابق خانوادگی و اجرایی و علمی آقای محقق داماد از اینجا ببینیداز اینجا ببینید
انحطاط از نوع محقق دامادی
پاسخ پنجم، حجت الاسلام و المسلمین دعاییاز اینجا ببینید
بسته مطالعات_تاریخی
مسئولیّت جمهوری اسلامی در قبال بیحجابی
۱۲ پژوهش علمی و راهگشا؛
#محمدصادق_ابوالحسنیاز اینجا ببینید
آقای محقق، محققانه حرف بزنید! صریح بگویید فقه اصیل، حجاب را جزو کدام دسته میداند؟!
حجت الاسلام والمسلمین محمد توانایی (میرزا)
بخش اول؛از اینجا ببینید

بخش دوم؛ حرف های غیر محققانه ی آقای محقق! آیا از روایت و فتوای #حج_اجباری اطلاع ندارید؟! قیاس حج با حجاب ، هم غیر علمی است، هم موید اجباری شدن و ضرورت ورود حاکم به آن، نه بالعکس!
از اینجا ببینید

بخش سوم؛ اصلا اصل روایت مورد استناد شما، مخالف قرآن و از نظر فقهاء (علامه حلی و...) مردود است از اینجا ببینید
کانال تخصصی #یادداشت_های_حجاب:https://eitaa.com/www_21et_ir
خاطره ی برادر جناب محقق داماد از پدرش درباره نحوه مواجه خانوادگی با دو دختر بی حجاب در کوپه قطار
نسب شناسی و سوابق خانوادگی و اجرایی و علمی آقای محقق داماد از اینجا ببینیداز اینجا ببینید
انحطاط از نوع محقق دامادی
آقای محقق، محققانه حرف بزنید! صریح بگویید فقه اصیل، حجاب را جزو کدام دسته میداند؟!
۲۳:۰۵
گوهرنشان | کانال تخصصی فعالان حجاب کشور
حرف های غیر محققانه ی آقای محقق! آیا از روایت و فتوای #حج_اجباری اطلاع ندارید؟! هم قیاس حج با حجاب غیر علمی است، هم موید اجباری شدن و ضرورت ورود حاکم به آن
پاسخی به اظهارات اخیر جناب #محقق_داماد
به قلم حجت الاسلام والمسلمین محمد توانایی (میرزا) 
بخش دوم
جناب محقق داماد اخیرا در مصاحبه ای در مورد #حجاب_قانونی و #الزامی گفته است؛ مگر #هر_واجبی باید بیاد توی #قانون؟ آیا #حج، واجب نیست؟ حکومت باید مردم را برای حج رفتن #مجبور کند؟ مگه همه واجب ها را باید #الزام کرد؟ اگر کسی میخواد حکومت اسلامی تشکیل بده، باید این رو برای خودش حل کنه که #یک_سری_واجبات با کرام الکاتبین است ضمانت اجراش با خداست.
خب! آقای محقق داماد مسئله؛ #ملاک این که کدوم واجب را میشود الزام کرد و کدوم واجب را نمی شود الزام کرد چیست؟
و چرا #حجاب از آن دسته واجباتی هست که نمیشود الزام کرد؟
آیا #قاعده این است که #هیچ_واجبی_قابلیت الزام ندارد #مگر در آیات و روایات #استثناء شود که میشود الزام کرد یا #بالعکس_قاعده این است که #همه_واجبات_قابلیت الزام کردن را دارند مگر خلافش با ادله شرعی شود؟ 🟢 اتفاقا از #بیان_شما فهم میشود که قاعده این است که همه واجبات قابل الزام است مگر واجبی که در آیات و روایات استثناء شود. حال طبق کدوم دلیل شرعی (آیه و روایت) حجاب قابلیت الزام را ندارد و استثناء شده است
اما مثال شما یعنی #حج؛
شما حتما می دونید که واجبات به دو دسته #تعبدی (قصد قربت نیاز دارد) و #توصلی (قصد قربت، اختیار و اراده نیاز ندارد مثلا واجب است برای نماز، بدن را طاهر کرد. حال اگر شخصی که بدنش نجس است را به زور در استخر بیندازن، بدنش طاهر میشود و واجب از گردنش ساقط می شود) تقسیم میشود، و حج از واجبات تعبدی هست بر خلاف حجاب که از واجبات توصلی هست. چرا برای نفی الزام حجاب به حج که واجب تعبدی است مثال میزنید؟ این #قیاس_مع_الفارق نیست؟
اتفاقا در روایات کتاب کافی، من لا یحضره الفقیه، وسائل الشیعه آمده است که ا*گر به حج نرفتن مردم باعث تعطیلی حج شود، بر #حاکم_واجب است که مردم را #مجبور کند به حج بروند* و یا اگر حتی اگر نرفتن مردم بخاطر عدم استطاعت و فقر است، بر حاکم واجب از بیت المال به مردم پول بدهد که به حج بروند و علما طبق این روایات #فتوا داده اند
حج که واجب است جای خودش را دارد، در همان روایت ، #زیارت_پیامبر که مستحب است هم آمده است که حاکم مردم را برای زیارت پیامبر اجبار کند.
یا حتی علما در مورد #زکات فتوا دادا اند که حاکم به #زور زکات بگیرد، حال آنکه زکات مثل حج و نماز و روزه از واجبات توصلی هست و نیاز به قصد قربت دارد
حال سوال اساسی؛ وقتی می شود حج و زکات رو الزام کرد و حاکم باید الزام کند پس چه طور نمیشود حجاب را الزام کرد
(پایان بخش دوم)
#گوهرنشان کانال #یادداشت_های_حجاب @www_21et_ir
اصلا اصل روایت مورد استناد شما، مخالف قرآن و از نظر فقهاء (علامه حلی و...) مردود است
پاسخی به اظهارات اخیر جناب #محقق_داماد
به قلم حجت الاسلام والمسلمین محمد توانایی (میرزا)

بخش سوم
محقق داماد اخیرا در مصاحبه ای در مورد #حجاب_قانونی به روایت (اذا نهین لا ینتهین) استناد کرده و گفته که طبق این روایت حجاب در زمان پیامبر الزامی نبوده و باید این روایت را مبنای اجتهاد در دین قرار داد.
آقای محقق داماد، آیا می دانید #این_روایت توسط #علما بزرگی همچون ابن ادریس حلی، علامه حلی و صاحب کتاب کشف اللثام #مردود و #مخالف_قرآن از جمله آیه (یغضوا من ابصارهم) اعلام شده؟
با این توضیح که این آیه به صورت مطلق و عام، به غص بصر (حرمت نگاه به نامحرم) امر کرده.
مثل آیه روزه که می فرماید تا اذان صبح بخورید و بیاشامید و عام است لذا اگر کسی بعد از اذان صبح خاک (که خوردنش معمول نیست) یا مسکرات که حرام است، بخورد، روزه اش باطل است و حتی سرم و آمپول هم روزه رو باطل می کند.
پس غض بصر که در آیه آمده، عام هست و آن روایتی که شما استناد می کنید، با #عموم_آیه فوق در #تعارض است از طرفی برخی از علما می فرمایند؛ نمی شود عام قرآنی را با روایت (خبر واحد) تخصیص زد چون قرآن قطعی هست ولی روایت ظنی (یعنی ممکن است از معصوم نباشد) و یک ظنی نمی تواند یک قطعی را تخصیص بزند.
پس این روایت طبق مبانی برخی از علما و بلکه فتوای صریح برخی از فقها، مردود و مخالف قرآن است و نمی توان به آن فتوا داد چه برسد به این که بخواهد مبنای دستگاه اجتهاد مذهب شیعه بشود.
آیا هزار سال دیگر می توان از پرسش از علما در سال ۱۵۰۳ در مورد حکم نگاه کردن به زنان بدحجاب لاابالی که در خیابان هستند، نتیجه گرفت که در جمهوری اسلامی، حجاب الزامی نبوده؟؟؟
قطعا خیر، حجاب الزامی بوده ولی چون حکومت عده و عد نداشته و...، نتوانسته با بدحجاب ها برخورد کند.
خب حکومت تازه تاسیس پیامبر در عربستانی که حکومتی نداشته، عده و عد داشته که با بدحجاب ها حتی اعراب بادیه نشین برخورد کند؟
آیا در زمان پیامبر و معصومین، کسی مسکرات نمیخورده و روایت در مورد ترک مجلس شراب نداریم؟آیا می توان نتیجه گرفت که شراب در زمان پیامبر آزاد بوده است؟
اگر برای پیامبر و حاکم اثبات میشد که فلان فرد فلان کار خلاف شرع انجام داده، برخورد میکردند و اگر ثابت نمیشد،تبعا برخوردی هم نبوده.
البته باید توجه کرد که این روایت (مورد استناد شما) از پیامبر (صلی الله علیه و آله) نیست بلکه از امام صادق (علیهالسلام) است که حکومت نداشته است.
باید دقت کرد که کلی ادله شرعی داریم که حاکم باید الزام به حجاب کند مثل امر به معروف و نهی از منکر، قاعده فقهی التعزیر.
و حتی در روایت داریم که پیامبر (صلی الله علیه و آله) به دو والی (و کارگزار) خود دستور داده که؛ #مانع_پوشیدن_لباس_کوچک بشوید، و همه احکام اسلامی را احیاء و همه سنت های جاهلی
را بمیرانید.
(پایان بخش سوم)
#گوهرنشان کانال #یادداشت_های_حجاب@www_21et_ir
آقای محقق داماد، آیا می دانید #این_روایت توسط #علما بزرگی همچون ابن ادریس حلی، علامه حلی و صاحب کتاب کشف اللثام #مردود و #مخالف_قرآن از جمله آیه (یغضوا من ابصارهم) اعلام شده؟
با این توضیح که این آیه به صورت مطلق و عام، به غص بصر (حرمت نگاه به نامحرم) امر کرده.
مثل آیه روزه که می فرماید تا اذان صبح بخورید و بیاشامید و عام است لذا اگر کسی بعد از اذان صبح خاک (که خوردنش معمول نیست) یا مسکرات که حرام است، بخورد، روزه اش باطل است و حتی سرم و آمپول هم روزه رو باطل می کند.
پس این روایت طبق مبانی برخی از علما و بلکه فتوای صریح برخی از فقها، مردود و مخالف قرآن است و نمی توان به آن فتوا داد چه برسد به این که بخواهد مبنای دستگاه اجتهاد مذهب شیعه بشود.
آیا هزار سال دیگر می توان از پرسش از علما در سال ۱۵۰۳ در مورد حکم نگاه کردن به زنان بدحجاب لاابالی که در خیابان هستند، نتیجه گرفت که در جمهوری اسلامی، حجاب الزامی نبوده؟؟؟
قطعا خیر، حجاب الزامی بوده ولی چون حکومت عده و عد نداشته و...، نتوانسته با بدحجاب ها برخورد کند.
خب حکومت تازه تاسیس پیامبر در عربستانی که حکومتی نداشته، عده و عد داشته که با بدحجاب ها حتی اعراب بادیه نشین برخورد کند؟
اگر برای پیامبر و حاکم اثبات میشد که فلان فرد فلان کار خلاف شرع انجام داده، برخورد میکردند و اگر ثابت نمیشد،تبعا برخوردی هم نبوده.
باید دقت کرد که کلی ادله شرعی داریم که حاکم باید الزام به حجاب کند مثل امر به معروف و نهی از منکر، قاعده فقهی التعزیر.
و حتی در روایت داریم که پیامبر (صلی الله علیه و آله) به دو والی (و کارگزار) خود دستور داده که؛ #مانع_پوشیدن_لباس_کوچک بشوید، و همه احکام اسلامی را احیاء و همه سنت های جاهلی
(پایان بخش سوم)
۹:۴۴