بازارسال شده از کانال رسمی میرسبحان سادات
۹:۳۶
لبیک اللهم لبیک
@azsarnevesht_ir
۱۵:۴۹
بازارسال شده از تربیت رسانه ای هدی
#جلسه_ششم#چارچوب_تربیت_رسانهای#مهندس_غفاری
@e_hoda
۱۶:۳۳
بازارسال شده از تربیت رسانه ای هدی
در این نشست، مهندس غفاری با رویکردی روشن و کاربردی به تبیین چارچوبهای تربیت رسانهای پرداخت. او تأکید کرد که تربیت رسانهای مؤثر باید بر شناخت مراحل رشد فرزندان استوار باشد و نه صرفاً بر کنترل ابزارها.
این جلسه با استقبال فراوان مخاطبان و رضایت بالا از کاربردی بودن محتوا همراه بود
#گزارش#جلسه_ششم#چارچوب_تربیت_رسانهای#مهندس_غفاری
دوره تربیت رسانه ای هدی@e_hoda
۵:۴۰
بازارسال شده از تربیت رسانه ای هدی
۵:۴۰
بازارسال شده از تربیت رسانه ای هدی
۵:۴۰
بازارسال شده از تربیت رسانه ای هدی
۵:۴۰
بازارسال شده از تربیت رسانه ای هدی
۵:۴۰
بازارسال شده از تربیت رسانه ای هدی
audiomass-output (online-audio-converter.com).mp3
۰۱:۵۳:۱۴-۵۱.۸۴ مگابایت
در این نشست، نگاهی نظاممند به اصول، ابعاد و ساختارهای تربیت رسانهای در خانواده و مدرسه ارائه شد و به سؤالات بنیادینی همچون رابطه میان آزادی و هدایت، کارآمدی قانونگذاری در خانواده، و مهارتهای کلیدی برای مواجهه با عصر رسانهها پاسخ داده شد.
#صوت#جلسه_ششم#چارچوب_تربیت_رسانهای#مهندس_غفاری@e_hoda
۵:۴۰
بازارسال شده از تربیت رسانه ای هدی
media_literacy_framework_complete.pdf
۲.۶۴ مگابایت
در این جزوه، نکات کلیدی و کاربردی جلسه ششم گردآوری شده است؛ از نقش چهارگانه «محبت، انتظارات، حمایت و نظارت» در تربیت رسانهای گرفته تا تفاوت صیانت رشد محور با کنترل چکلیستی، اهمیت درک مراحل رشد کودک و لزوم عبور از رسانهمحوری به انسانمحوری در تصمیمسازیهای تربیتی.
مطالعه این جزوه برای والدین، مربیان و فعالان تربیتی توصیه میشود.
#جزوه#جلسه_ششم#چارچوب_تربیت_رسانهای#مهندس_غفاری
دوره تربیت رسانه ای هدی@e_hoda
۵:۴۰
بازارسال شده از کمیل خجسته
از روز اول تاکنون سومین ضربه متقابل سخت به اسرائیل وارد شده است. به همین دلیل مکرون واسطه پیام شد. به همین دلیل است که نتانیاهو درباره رهبر گرانقدر ایران دست به تهدید زد تا دلهایی را تکان بدهد.
۶:۵۲
۱۹:۰۷
۱۲:۳۱
بازارسال شده از تربیت رسانهای باران
۱۷:۳۶
بازارسال شده از تربیت رسانهای باران
۴:۰۲
بازارسال شده از محمد لسانی
۱۹:۱۸
بازارسال شده از مهدی واحدی
۱۹:۱۳
بازارسال شده از دین و رسانه
[دو رویکرد در معنادهی به دال شناور ایران]
پ.ن: مدتها بود قصد داشتم در تحسین و تقدیر از اثر ارزشمند محمود کریمی و هوشمندی فرهنگیاش یادداشتی بنویسم، اما مجالش فراهم نمیشد. این یادداشت ناچیز را به او تقدیم میکنم که آن شب در حسینیه امام خمینی ره در شعر و احساس و ادب غوغا کرد..
@dinrasaneh
۷:۵۴
ازسرنوشت
از «ای میهن خدایی» تا «مجسمه شاپور و والرین» [دو رویکرد در معنادهی به دال شناور ایران]
در نظریه و روش تحلیل گفتمان، مفهوم مهمی به نام «دال شناور» وجود دارد. دال شناور، نشانه مهم و ارزشمندی است که گفتمانها بر سر معنادهی به آن در رقابتند. مثلا دال «آزادی» که در یک گفتمان به «رها بودن از قیود و بیبندوباری» و در گفتمان دیگر به «آزادی معنوی» معنا میشود. نکته مهم اینجاست که اهالی عاقل یک گفتمان، یک دال شناور مهم را طرد نمیکنند، بلکه آن را طوری معنادهی میکنند که در خدمت گفتمانشان باشد.
معنادهی به دال شناور چگونه انجام میشود؟ با قرار دادن آن در یک «زنجیره همارزی» و همراه ساختنش با دالهای مرکزی گفتمان خود که معنای تثبیتشده دارند. تمام تلاش گفتمانهای رقیب در تصاحب دال شناور بر این است که آن دال را کنار دالهای مرکزی خودشان بنشانند. البته آن دالهای مرکزی باید چنان قدرتمند باشند که معنا بدهند، نه اینکه معنا بگیرند.
ای میهن خدایی، صحن امام رضایی.. این اوج هنرمندی محمود کریمی برای در آغوش گرفتن دال شناور «ایران» در گفتمان انقلاب اسلامی است. همراه کردن دال شناور «ایران» با دالهای خدا، امام رضا (ع) و عاشورا و معنابخشی به آن در این زنجیره همارزی، هوشمندانه است، اما اوج هنر او در استفاده لطیف از استعاره «صحن» برای ایران است. ایران از «منظر مکانی»، صحن حرم امام رضا (ع) و امتداد مکانی آن مضجع شریف تعریف میشود تا از «منظر گفتمانی» دال ایران، معنایش را از دال امام رضا (ع) بگیرد و در سایه گفتمانی آن باشد.
اینجاست که تفاوت «ای میهن خدایی» با ایدههایی مثل «نشاندن سرباز امروزی کنار سرباز ساسانی و هخامنشی» و برجستهکردن نمادهایی مثل «سنگنگاره پیروزی شاپور بر امپراتور روم» مشخص میشود. در این موارد، کدام دال از کدام دال معنا میگیرد؟ سرباز امروزی از سرباز ساسانی یا سرباز ساسانی از سرباز امروزی؟ به عبارت دیگر، دال شناور «ایران کهن» را زیر چتر گفتمانی خود آوردهایم یا دالهای مرکزی گفتمان خود یعنی اسلام، مقاومت، رزمنده و غیره را به چتر گفتمانی «امپراتوری ایران» هدیه کردهایم؟
در پاسخ باید گفت که شناوری و ثبات دالها مفهومی نسبی-طیفی است. دالهایی که تثبیتشدهتر هستند و در همنشینی در موضع قویتر نشانده میشوند، به دالهای دیگر معنا میدهند. در ایدههایی چون تصویر سرباز ساسانی و هخامنشی، هنگامی که از انبان ذخایر دالهای یک ملت، دالهای تثبیتشدهای چون مجسمه شاپور و سرباز ساسانی را فراخوانی میکنیم و در عملیات معنادهی، آنها را در موضع معناده مینشانیم، بهجای آنکه سرباز ساسانی را معنادهیِ سپاهی-ارتشی کنیم، سرباز سپاهی-ارتشی را معنادهیِ ساسانی خواهیم کرد.
ایران و وطن دالهای شناور مهمی هستند که نباید در دوقطبیهایی همچون امت-ملت، آنها را طرد نماییم، اما شیوه معنادهی و جذب گفتمانی آنها بسیار مهم است.. پ.ن: مدتها بود قصد داشتم در تحسین و تقدیر از اثر ارزشمند محمود کریمی و هوشمندی فرهنگیاش یادداشتی بنویسم، اما مجالش فراهم نمیشد. این یادداشت ناچیز را به او تقدیم میکنم که آن شب در حسینیه امام خمینی ره در شعر و احساس و ادب غوغا کرد.. @dinrasaneh
دقت بفرمایید که یادداشت مهم و دقیق و نقطهزن بالا را من ننوشتهام (که ای کاش به عقلم میرسید و مینوشتم
)خداوند توفیق این فهم عمیق و بیان دقیق را به برادر فاضل و متواضع ما جناب حجتالاسلام دکتر علی قربانی عطا کرده و ایشان در کانال خودشان منتشر کردهاند. من هم به رسم امانت عیناً از همان کانال ارجمند بازارسال کردهام که ظاهراً موجب سوءتفاهم شده. نشانی کانال ایشان زیر همان نوشته درج شده.
ما را به دعا کاش فراموش نسازندرندان سحرخیز که صاحبنفسانند
ما را به دعا کاش فراموش نسازندرندان سحرخیز که صاحبنفسانند
۱۱:۰۷
بازارسال شده از مدرسه دادخواهی ⚖
۵:۱۴