بله | کانال ازسرنوشت
ا

ازسرنوشت

۶۵۵عضو
بازارسال شده از کانال رسمی میرسبحان سادات
thumbnail
undefined خبر ویژه undefined
undefinedمفتخریم که همزمان با نمایشگاه کتاب، از سه کتاب دیگر از مجموعه نوجوانه (مجموعه کتاب‌های مهارت زندگی برای نوجوانان) در نشر منادی تربیت، رونمایی کنیم.
undefinedکتاب سبک زندگی سالم در دنیای مجازیundefinedنویسندگان: میرسبحان سادات و حسین حق پناه
undefinedکتاب مدیریت زمان و برنامه ریزیundefinedنویسندگان: میرسبحان سادات و نرگس مهاجر
undefinedکتاب راه‌نامه تاب آوری undefined نویسندگان: میرسبحان سادات و آمنه بابائی
undefined تاریخ: جمعه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴undefined️ساعت: ۱۷ undefinedمکان: نمایشگاه کتاب، سالن جنوبی کودک و نوجوان، ورودی یک، غرفه ۶ ، نشر منادی تربیت

undefined نشانیِ صفحات میرسبحان سادات | روانشناس:بله | ایتا | آپارات | اینستاگرام | روبیکا | سایت

۹:۳۶

thumbnail
undefined...وَوَاعَدْنَا مُوسَىثَلَاثِينَ لَيْلَةً وَأَتْمَمْنَاهَا بِعَشْرٍفَتَمَّ مِيقَاتُ رَبِّهِ أَرْبَعِينَ لَيْلَةً وَقَالَ مُوسَى لِأَخِيهِ هَارُونَاخْلُفْنِي فِي قَوْمِي وَأَصْلِحْ وَلَا تَتَّبِعْ سَبِيلَ الْمُفْسِدِينَ...
لبیک اللهم لبیکundefined
@azsarnevesht_ir

۱۵:۴۹

بازارسال شده از تربیت رسانه ای هدی
thumbnail
undefined نشست ششم دوره تربیت رسانه های هُدی
undefined موضوع: محیط‌های تربیتی رسانه‌undefined کارشناس استاد حسین غفاریمعلم و پژوهشگر حوزه تربیت رسانه‌ای
undefined در این جلسه به پرسش‌های ساختاری درباره تربیت رسانه‌ای پاسخ تربیت می‌دهد:undefinedچه مؤلفه‌هایی باید در برنامه‌ریزی تربیتی قرار گیرد؟undefined مرزهای آزادی، رسانه، و هدایت در تربیت چیست؟undefined والد یا مربی از کجا شروع کند و چگونه به هدف تربیتی برسد؟
undefined زمان برگزاری:شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۴ | ساعت ۱۵ تا ۱۷
undefined شرکت در جلسه از طریق سامانه نسرا:undefined lms.nasraa.ir
undefined پخش زنده همزمان از:undefined rubika.ir/Baseerattundefined aparat.com/jsrc.ir/live/?eitaafly
undefined ارسال پرسش‌ها یا درخواست شرکت حضوری:@hoda_qa در پیام‌رسان بله
#جلسه_ششم#چارچوب_تربیت_رسانه‌ای#مهندس_غفاری
@e_hoda

۱۶:۳۳

بازارسال شده از تربیت رسانه ای هدی
thumbnail
undefined گزارش جلسه ششم دوره تربیت رسانه‌ای هُدی
undefined عنوان نشست: «چارچوب‌های تربیت رسانه‌ای»undefined کارشناس: مهندس حسین غفاری – معلم و پژوهشگر حوزه تربیت رسانه‌ایundefined دبیر نشست: دکتر محمدجواد نوروزیundefined زمان: شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۴
در این نشست، مهندس غفاری با رویکردی روشن و کاربردی به تبیین چارچوب‌های تربیت رسانه‌ای پرداخت. او تأکید کرد که تربیت رسانه‌ای مؤثر باید بر شناخت مراحل رشد فرزندان استوار باشد و نه صرفاً بر کنترل ابزارها.
undefined او با معرفی الگوی چهاربُعدی «محبت، انتظارات، حمایت و نظارت»، تربیت رسانه‌ای را فراتر از تعیین زمان استفاده یا ممنوعیت‌ها دانست و به صیانت رشدمحور اشاره کرد.
undefined برخی دیگر از محورهای کلیدی جلسه:undefined لزوم عبور از رسانه‌محوری به انسان‌محوریundefined نقش اقتدار والدین در مدیریت فضای رسانه‌ای خانوادهundefined مرز آزادی و عقل در تربیت دیجیتالundefined خطر چک‌لیستی شدن تربیت در فضای رسانه‌ای
undefined در پایان، کتاب «فرزندان امروز، والدین به‌روز» (اثر دکتر مدرسی با همکاری استاد غفاری) به‌عنوان منبعی مفید برای والدین معرفی شد.
این جلسه با استقبال فراوان مخاطبان و رضایت بالا از کاربردی بودن محتوا همراه بود undefined
#گزارش#جلسه_ششم#چارچوب_تربیت_رسانه‌ای#مهندس_غفاری
دوره تربیت رسانه ای هدی@e_hoda

۵:۴۰

بازارسال شده از تربیت رسانه ای هدی
thumbnail

۵:۴۰

بازارسال شده از تربیت رسانه ای هدی
thumbnail

۵:۴۰

بازارسال شده از تربیت رسانه ای هدی
thumbnail

۵:۴۰

بازارسال شده از تربیت رسانه ای هدی
thumbnail

۵:۴۰

بازارسال شده از تربیت رسانه ای هدی

audiomass-output (online-audio-converter.com).mp3

۰۱:۵۳:۱۴-۵۱.۸۴ مگابایت
undefined صوت جلسه ششم دوره تربیت رسانه‌ای هُدیundefined موضوع: چارچوب‌های تربیت رسانه‌ایundefined کارشناس: مهندس حسین غفاری – معلم و پژوهشگر حوزه تربیت رسانه‌ایundefined دبیر نشست: دکتر محمدجواد نوروزی
در این نشست، نگاهی نظام‌مند به اصول، ابعاد و ساختارهای تربیت رسانه‌ای در خانواده و مدرسه ارائه شد و به سؤالات بنیادینی همچون رابطه میان آزادی و هدایت، کارآمدی قانون‌گذاری در خانواده، و مهارت‌های کلیدی برای مواجهه با عصر رسانه‌ها پاسخ داده شد.
#صوت#جلسه_ششم#چارچوب_تربیت_رسانه‌ای#مهندس_غفاری@e_hoda

۵:۴۰

بازارسال شده از تربیت رسانه ای هدی

media_literacy_framework_complete.pdf

۲.۶۴ مگابایت

undefined جزوه آموزشی جلسه ششم دوره تربیت رسانه‌ای هُدیundefined موضوع: چارچوب‌های تربیت رسانه‌ایundefined مدرس: مهندس حسین غفاری – معلم و پژوهشگر حوزه تربیت رسانه‌ای
در این جزوه، نکات کلیدی و کاربردی جلسه ششم گردآوری شده است؛ از نقش چهارگانه «محبت، انتظارات، حمایت و نظارت» در تربیت رسانه‌ای گرفته تا تفاوت صیانت رشد محور با کنترل چک‌لیستی، اهمیت درک مراحل رشد کودک و لزوم عبور از رسانه‌محوری به انسان‌محوری در تصمیم‌سازی‌های تربیتی.
مطالعه این جزوه برای والدین، مربیان و فعالان تربیتی توصیه می‌شود.
#جزوه#جلسه_ششم#چارچوب_تربیت_رسانه‌ای#مهندس_غفاری
دوره تربیت رسانه ای هدی@e_hoda

۵:۴۰

بازارسال شده از کمیل خجسته
undefined در این جنگ کی زده و کی می‌برد؟
از روز اول تاکنون سومین ضربه متقابل سخت به اسرائیل وارد شده است. به همین دلیل مکرون واسطه پیام شد. به همین دلیل است که نتانیاهو درباره رهبر گرانقدر ایران دست به تهدید زد تا دل‌هایی را تکان بدهد.
undefined ترور فرماندهان عملیاتی، هک پدافند و به شهادت رساندن جمعی از مردم و دانشمندان ضربه اول برای گیج کردن سیستم دفاعی کشور بود. رژیم برای ضربه دوم روی قفل‌شدن لانچرها با هک و ریزپرنده‌ها متمرکز شده بود. اما همه این‌ها مقدمه یک برداشت پیشینی بود: می‌زنیم و حمایت مردمی را همراه خواهیم داشت. درست مثل مصاحبه‌های نتانیاهو و مثل پست‌های دختر پهلوی و پدرش برای دعوت اسرائیل به حمله و تلاش‌های اینترنشنال و من‌وتو برای تفکیک حملات به مردم و جمهوری اسلامی.
undefined جنگ اخیر صورت نظامی دارد. اما باطنش یک چیز است: ناراضی‌سازی مردم و به قول خودشان تبدیل مردم به اسلحه و درگیری خیابانی و براندازی.
undefined اما در مقابل چه شد؟ ساختار فرماندهی آسیب‌دیده به سرعت توسط فرماندهی کل قوا بازآرایی شد، پدافندها زودتر از موعد از هک خارج شدند. آن‌چنان که اف۳۵ صهیونیستی غافلگیرانه در تور پدافند گرفتار شد.دومین ضربه این بود که مشت موساد هم زودتر از موعد باز شد. شاید یک دلیلش ماجرای پهبادهای اوکراین در روسیه بود. الگوی عملیاتی ریزپرنده‌ها لو رفت و اینجا باز رفع و حلش را جمهوری اسلامی به مردم سپرد. اخبار و گزارش‌های مردمی، فعال‌شدن بسیج مردمی باعث شد یکی بعد از دیگری وانت‌ها و کارگاه‌های مرتبط با ریزپروازها کشف شود و بار عملیاتی موساد در ایران به مرور کاهش یابد. ضربه سوم این بود که جنگ موجب شد قدرت همبستگی مردم بالا برود. جدا از اینکه وطن‌دوستی یک اصل فطری است و ایرانی‌ها تعصب و تعلقشان به خاک را بارها نشان داده‌اند؛ مردم شاهد بودند که رژیم خیلی نامردی و وسط مذاکرات حمله کرد.
undefined صهیونیست‌ها اشتباه محاسباتی بزرگی کردند. اشتباهی بزرگتر از حمله به پارس جنوبی که منجر به حمله به پالایشگاه حیفا شد. بزرگتر از اشتباه حمله به مرکز علمی که مرکز وایزمن‌ش خورد و... و حالا او به صخره استحکام ملی خورده است.به همین دلیل است که در این روزها من‌تو و دوستانش شروع کرده‌اند به تولید پرحجم ادبیات‌ و گزاره‌هایی از جنس مشروعیت‌زدایی استحکام ملی و تولید مشروعیت برای طرفداری از اسرائیل. آش چنان شور شده که نفتالی بنت که رقیب نتانیاهو هم حساب می‌شود در حمایت از حمله اسرائیل ویدئو منتشر می‌کند و همان حرف‌های اینترنشنال را خطاب به مردم تکرار می‌کند تا شاید فرجی شود برایشان.این جنگ، جنگ اجتماعی‌سازی است. ابزارهای نظامی تاثیرگذار هستند اما تعیین کننده آن نخواهند بود. نه اف۳۵ اسرائیلی، نه موشک هایپر ایرانی و حتی نه آزادسازی بخش‌هایی از سرزمین‌های اشغالی با نیروی زمینی.
undefined این جنگ، جنگ قلب‌های محکم و ایستادگی روی آرمان‌ها است. رژیم می‌تواند جنایت کند مثل حمله به صداوسیما اما شکست می‌خورد چون آن بانوی خبرنگار آن صحنه دلاورانه را در مقابل دوربین خلق می‌کند و بر انسجام ملی می‌افزاید.آن چیزی که برنده این جنگ را تعیین می‌کند؛* اراده مردم* آن خواهد بود. چه برای ایرانی‌ها چه برای صهیونیست‌ها.

۶:۵۲

thumbnail
undefinedundefined مدرسه مفید، ستاره‌ای دیگر از آسمان افتخار و ایثار را بدرقه کرد.با نهایت تأسف و اندوه، مطلع شدیم آقای مهندس محمد ذوالفقاری، از دانش‌آموختگان گران‌قدر دوره ۳۱ مدرسه مفید و فرزند دانشمند هسته‌ای کشور شهید دکتر ذوالفقاری، در حملات روز نخست رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.باشگاه دانش آموختگان مدارس مفید این ضایعه دردناک را به همه هم‌دوره‌ای‌ها، جامعه‌ فرهیخته‌ فارغ‌التحصیلان، و معلمان عزیز مدرسه مفید صمیمانه تسلیت می‌گوید.روحش شاد و یادش گرامی.

۱۹:۰۷

thumbnail
undefined* من المُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا*
undefined انا لله و انا الیه راجعون
undefined شهادت پاسدار و حافظ قرآن، شهید احسان ذاکری، دانش آموخته دوره ۱۷ که در حمله رژیم صهیونسیتی به سازمان بسیج مستضعفین به فیض شهادت نائل آمد را محضر خانواده ایشان تبریک و تسلیت عرض نموده و علو درجات را برای ایشان از خداوند مسألت می‌نماییم.
undefined کانون دانش‌آموختگان فرهنگ undefined

۱۲:۳۱

بازارسال شده از تربیت رسانه‌ای باران
thumbnail
undefined شرح این عاشقی، ننشیند در سخن...
undefined سال‌هاست که نغمه‌پردازان و نوحه‌سرایان اهل بیت علیهم‌السلام، نیم نگاهی به سروده‌ها و تصنیف‌های مشهور و آشنای فارسی دارند و گاهی در ملودی و گاهی در شعر، مرثیه‌سرایی خود را به قطعات مشهور موسیقایی شبیه می‌کنند. این رفتار یک پدیده متداول در عالم هنر است که به آن اقتباس می‌گویند.
undefined هر چند که همیشه انتقاداتی به شیوه اقتباس و آثاری که از آنان اقتباس می‌شود بخاطر عدم رعایت شأن اهل بیت علیهم‌السلام و تناسب آن با مجالس سوگواری مطرح بوده؛ اما از حق نگذریم اگر انتخاب اثر و اقتباس از آن در فرم با دقت انجام شود، درک هنری مخاطب از موضوع را بالا می‌برد و در دل و جان او جاودانه می‌شود.
undefined ای میهن خدایی، صحن امام رضایی
undefined ایران ذوالفقار و، ایران عاشورایی

undefined اما این بار با یک اقتباس متعارف روبرو نیستیم. قطعه «ای میهن خدایی» نه تنها در فرم به یکی از مشهورترین آثار موسیقایی معاصر شبیه شده، بلکه توانسته با امتزاج حیرت‌انگیز محتوای میهنی و هیأتی به یک قطعه شاخص و متمایز تبدیل شود.کار هنرمندانه #حاج_محمود_کریمی آنچنان باکیفیت است که مخاطب دائماً بین ابیات مشهور قطعه «ای ایران ایران» از زنده‌یاد محمد نوری و ابیات تازه سروده شده در رفت و آمد است و بعد از دو سه دقیقه به سختی می‌تواند شعر قدیمی را از شعر تازه تشخیص بدهد.
undefined ملودی آشنای استاد بزرگ موسیقی ایران دکتر محمد سریر در اولین شب از مراسم محرم #هیات_رایت_العباس چیذر به یک همخوانی حماسی و شورانگیز تبدیل می‌شود و صدای جاودان استاد محمد نوری با نفس گرم حاج محمود کریمی در ذهن مستمع یکی می‌شود و حزن و لطافت را به اوج می‌رساند.
undefined زمان‌شناسی طراحان این اثر هنری در توجه به مفهوم #میهن و ادغام آن با آیین عزاداری ماه محرم در این روزها و هفته‌های جنگ تحمیلی اسراییل علیه #ایران ستودنی است.
undefined در روح و جان من
undefined می‌مانی ای وطن
undefined تویی تو، هستی حرم
undefined تویی تو، خانهٔ من

undefined حسین غفاری
undefined مؤسسه تربیت رسانه‌ای باران

۱۷:۳۶

بازارسال شده از تربیت رسانه‌ای باران
thumbnail
undefinedundefined فرزندم و موسیقی؛ برای دومین بار! undefined از مجموعه دوره‌های رشدانه‌‌پلاس
undefined پس از استقبال مخاطبان بارانی عزیز از مینی‌دوره‌ی «فرزندم و موسیقی» در اسفند ماه ۱۴۰۳، حالا دوباره با این مینی‌دوره‌ در خدمت شما هستیمundefinedundefined
undefined «رشدانه‌پلاس؛ فرزندم و موسیقی»undefined چگونه فرزندانمان را در دنیای موسیقی راهنمایی کنیم؟
undefined دنیای موسیقی امروز، اقیانوسی بی‌کران از نغمه‌ها و صداهاست. زبانی جهانی و قدرتمند است که می‌تواند روح و جسم فرزند شما را تسخیر کند. اما آیا می‌دانید چگونه از این قدرت به درستی استفاده کنید؟ آیا نگران تاثیرات منفی برخی از موسیقی‌ها بر فرزند دلبندتان هستید؟ فرزندان ما در این دنیای رنگارنگ، نیازمند راهنمایی و همراهی ما هستند تا بتوانند موسیقی خوب را از بد تشخیص دهند و از تأثیرات مخرب آن در امان بمانند.
undefined مخاطب مینی‌دوره: مادران، پدران و معلمان تربیتی.
undefined موضوعاتی که در این ‌مینی‌دوره بررسی می‌شود و به آن‌ها پاسخ می‌دهیم:undefined ابعاد هنری-احساسی و صنعت موسیقیundefined هوش موسیقیایی و نسبت آن با هوش‌های چندگانهundefined بررسی آثار موسیقی بر جسم و روانundefined جایگاه موسیقی در تعالیم الهی و چارچوب‌های شرعی و عقلیundefined نغمات آیینی و تکنیک‌های انتخاب مداحیundefined چالش‌های دعوت فرزند به سمت تمرین و آموزش موسیقیundefinedهنجارسازی و چگونگی رفتار و هوشیاری در خانواده نسبت به محتوای موسیقی
undefined زمان برگزاری ‌مینی‌دوره: undefined ۴ جلسه مجازی | ۶ ساعت آموزشیundefined ۸ الی ۱۲ شهریورماه ۱۴۰۴undefined شنبه یکشنبه سه‌شنبه چهارشنبهundefined ساعت ۱۷:۰۰ الی ۱۸:۳۰undefined مهلت ثبت‌نام: جمعه ۷ شهریور ۱۴۰۴
undefinedundefined چرا قیمت این مینی‌دوره انقدر پایینه؟undefined ما به رسالت خودمون پایبندیم: دسترسی همه به آموزش‌های باکیفیت!به همین دلیل، این مینی‌دوره رو هم مثل مینی‌دوره قبلی با قیمتی بسیار پایین‌تر از ارزش واقعی‌اش ارائه میدیم تا هیچ‌کس به خاطر هزینه‌ها این مینی‌دوره‌ رو از دست نده.
undefined توضیحات دوره و محل ثبت‌نام:undefined undefined bmtc.ir/?p=25525 undefined
undefined ارتباط با روابط عمومی باران:undefined ۰۹۱۹۰۱۰۶۰۷۱undefined @bmtc_adminundefined به جمع بارانی‌ها بپیوندید:undefined عضویت در کانال «بله» بارانundefined عضویت در کانال «ایتا» باران

۴:۰۲

بازارسال شده از محمد لسانی
thumbnail
undefined گفتگوهای ویرآوا برای دومین سال هر شب برگزار می‌شود

undefined️ ویرآوا: اول باید ویراستی نصب داشته باشین: https://virasty.com/r/cLV

undefinedپیوستن به کانال سواد رسانهble.ir/join/GW6jYHZGg2

۱۹:۱۸

بازارسال شده از مهدی واحدی
thumbnail
undefined️ آینده فرزندان در عصر هوش مصنوعی و آمادگی خانواده‌هاundefined بررسی تخصصی فرصت و تهدیدهای هوش مصنوعی در زندگی خانواده‌ها
undefinedبا حضور:undefined جناب آقای دکتر واحدی – استادیار تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطباییundefinedجناب آقای دکتر خرامید –کارشناس و فعال رسانه و فضای مجازیundefined جناب آقای مهندس غفاری – معلم و پژوهشگر تربیت و رسانه موسسه تربیت رسانه‌ای باران
undefined زمان: دوشنبه 24 شهریور ، ساعت ۱2undefined مکان: تهران، بلوار کشاورز، سالن جلسات موسسه تبیان
undefined خواهشمند است جهت برنامه‌ریزی بهتر، حضور خود را به آیدی : @TebyanRaah اعلام فرمایید.

۱۹:۱۳

بازارسال شده از دین و رسانه
undefined از «ای میهن خدایی» تا «مجسمه شاپور و والرین»
[دو رویکرد در معنادهی به دال شناور ایران]

undefinedدر نظریه و روش تحلیل گفتمان، مفهوم مهمی به نام «دال شناور» وجود دارد. دال شناور، نشانه مهم و ارزشمندی است که گفتمانها بر سر معنادهی به آن در رقابتند. مثلا دال «آزادی» که در یک گفتمان به «رها بودن از قیود و بی‌بندوباری» و در گفتمان دیگر به «آزادی معنوی» معنا می‌شود. نکته مهم اینجاست که اهالی عاقل یک گفتمان، یک دال شناور مهم را طرد نمی‌کنند، بلکه آن را طوری معنادهی می‌کنند که در خدمت گفتمانشان باشد.
undefinedمعنادهی به دال شناور چگونه انجام می‌‌شود؟ با قرار دادن آن در یک «زنجیره هم‌ارزی» و همراه ساختنش با دالهای مرکزی گفتمان خود که معنای تثبیت‌شده دارند. تمام تلاش گفتمانهای رقیب در تصاحب دال شناور بر این است که آن دال را کنار دالهای مرکزی خودشان بنشانند. البته آن دالهای مرکزی باید چنان قدرتمند باشند که معنا بدهند، نه اینکه معنا بگیرند.
undefinedای میهن خدایی، صحن امام رضایی..این اوج هنرمندی محمود کریمی برای در آغوش گرفتن دال شناور «ایران» در گفتمان انقلاب اسلامی است. همراه کردن دال شناور «ایران» با دالهای خدا، امام رضا (ع) و عاشورا و معنابخشی به آن در این زنجیره هم‌ارزی، هوشمندانه است، اما اوج هنر او در استفاده لطیف از استعاره «صحن» برای ایران است. ایران از «منظر مکانی»، صحن حرم امام رضا (ع) و امتداد مکانی آن مضجع شریف تعریف می‌شود تا از «منظر گفتمانی» دال ایران، معنایش را از دال امام رضا (ع) بگیرد و در سایه گفتمانی آن باشد.
undefinedاینجاست که تفاوت «ای میهن خدایی» با ایده‌هایی مثل «نشاندن سرباز امروزی کنار سرباز ساسانی و هخامنشی» و برجسته‌کردن نمادهایی مثل «سنگ‌نگاره پیروزی شاپور بر امپراتور روم» مشخص می‌شود. در این موارد، کدام دال از کدام دال معنا می‌گیرد؟ سرباز امروزی از سرباز ساسانی یا سرباز ساسانی از سرباز امروزی؟ به عبارت دیگر، دال شناور «ایران کهن» را زیر چتر گفتمانی خود آورده‌ایم یا دالهای مرکزی گفتمان خود یعنی اسلام، مقاومت، رزمنده و غیره را به چتر گفتمانی «امپراتوری ایران» هدیه کرده‌ایم؟
undefinedدر پاسخ باید گفت که شناوری و ثبات دالها مفهومی نسبی-طیفی است. دالهایی که تثبیت‌شده‌تر هستند و در هم‌نشینی در موضع قویتر نشانده می‌شوند، به دالهای دیگر معنا می‌دهند. در ایده‌هایی چون تصویر سرباز ساسانی و هخامنشی، هنگامی که از انبان ذخایر دالهای یک ملت، دالهای تثبیت‌شده‌ای چون مجسمه شاپور و سرباز ساسانی را فراخوانی می‌کنیم و در عملیات معنادهی، آنها را در موضع معناده می‌نشانیم، به‌جای آنکه سرباز ساسانی را معنادهیِ سپاهی-ارتشی کنیم، سرباز سپاهی-ارتشی را معنادهیِ ساسانی خواهیم کرد.
undefinedایران و‌ وطن دال‌های شناور مهمی هستند که نباید در دوقطبی‌هایی همچون امت-ملت، آن‌ها را طرد نماییم، اما شیوه معنادهی و جذب گفتمانی آنها بسیار مهم است..
پ.ن: مدت‌ها بود قصد داشتم در‌ تحسین و تقدیر از اثر ارزشمند محمود کریمی و هوشمندی فرهنگی‌اش یادداشتی بنویسم، اما مجالش فراهم نمی‌شد. این یادداشت ناچیز را به او تقدیم می‌کنم که آن شب در حسینیه امام خمینی ره در شعر و احساس و ادب غوغا کرد..
@dinrasaneh

۷:۵۴

ازسرنوشت
undefined از «ای میهن خدایی» تا «مجسمه شاپور و والرین» [دو رویکرد در معنادهی به دال شناور ایران] undefinedدر نظریه و روش تحلیل گفتمان، مفهوم مهمی به نام «دال شناور» وجود دارد. دال شناور، نشانه مهم و ارزشمندی است که گفتمانها بر سر معنادهی به آن در رقابتند. مثلا دال «آزادی» که در یک گفتمان به «رها بودن از قیود و بی‌بندوباری» و در گفتمان دیگر به «آزادی معنوی» معنا می‌شود. نکته مهم اینجاست که اهالی عاقل یک گفتمان، یک دال شناور مهم را طرد نمی‌کنند، بلکه آن را طوری معنادهی می‌کنند که در خدمت گفتمانشان باشد. undefinedمعنادهی به دال شناور چگونه انجام می‌‌شود؟ با قرار دادن آن در یک «زنجیره هم‌ارزی» و همراه ساختنش با دالهای مرکزی گفتمان خود که معنای تثبیت‌شده دارند. تمام تلاش گفتمانهای رقیب در تصاحب دال شناور بر این است که آن دال را کنار دالهای مرکزی خودشان بنشانند. البته آن دالهای مرکزی باید چنان قدرتمند باشند که معنا بدهند، نه اینکه معنا بگیرند. undefinedای میهن خدایی، صحن امام رضایی.. این اوج هنرمندی محمود کریمی برای در آغوش گرفتن دال شناور «ایران» در گفتمان انقلاب اسلامی است. همراه کردن دال شناور «ایران» با دالهای خدا، امام رضا (ع) و عاشورا و معنابخشی به آن در این زنجیره هم‌ارزی، هوشمندانه است، اما اوج هنر او در استفاده لطیف از استعاره «صحن» برای ایران است. ایران از «منظر مکانی»، صحن حرم امام رضا (ع) و امتداد مکانی آن مضجع شریف تعریف می‌شود تا از «منظر گفتمانی» دال ایران، معنایش را از دال امام رضا (ع) بگیرد و در سایه گفتمانی آن باشد. undefinedاینجاست که تفاوت «ای میهن خدایی» با ایده‌هایی مثل «نشاندن سرباز امروزی کنار سرباز ساسانی و هخامنشی» و برجسته‌کردن نمادهایی مثل «سنگ‌نگاره پیروزی شاپور بر امپراتور روم» مشخص می‌شود. در این موارد، کدام دال از کدام دال معنا می‌گیرد؟ سرباز امروزی از سرباز ساسانی یا سرباز ساسانی از سرباز امروزی؟ به عبارت دیگر، دال شناور «ایران کهن» را زیر چتر گفتمانی خود آورده‌ایم یا دالهای مرکزی گفتمان خود یعنی اسلام، مقاومت، رزمنده و غیره را به چتر گفتمانی «امپراتوری ایران» هدیه کرده‌ایم؟ undefinedدر پاسخ باید گفت که شناوری و ثبات دالها مفهومی نسبی-طیفی است. دالهایی که تثبیت‌شده‌تر هستند و در هم‌نشینی در موضع قویتر نشانده می‌شوند، به دالهای دیگر معنا می‌دهند. در ایده‌هایی چون تصویر سرباز ساسانی و هخامنشی، هنگامی که از انبان ذخایر دالهای یک ملت، دالهای تثبیت‌شده‌ای چون مجسمه شاپور و سرباز ساسانی را فراخوانی می‌کنیم و در عملیات معنادهی، آنها را در موضع معناده می‌نشانیم، به‌جای آنکه سرباز ساسانی را معنادهیِ سپاهی-ارتشی کنیم، سرباز سپاهی-ارتشی را معنادهیِ ساسانی خواهیم کرد. undefinedایران و‌ وطن دال‌های شناور مهمی هستند که نباید در دوقطبی‌هایی همچون امت-ملت، آن‌ها را طرد نماییم، اما شیوه معنادهی و جذب گفتمانی آنها بسیار مهم است.. پ.ن: مدت‌ها بود قصد داشتم در‌ تحسین و تقدیر از اثر ارزشمند محمود کریمی و هوشمندی فرهنگی‌اش یادداشتی بنویسم، اما مجالش فراهم نمی‌شد. این یادداشت ناچیز را به او تقدیم می‌کنم که آن شب در حسینیه امام خمینی ره در شعر و احساس و ادب غوغا کرد.. @dinrasaneh
دقت بفرمایید که یادداشت مهم و دقیق و نقطه‌زن بالا را من ننوشته‌ام (که ای کاش به عقلم می‌رسید و می‌نوشتمundefined)خداوند توفیق این فهم عمیق و بیان دقیق را به برادر فاضل و متواضع ما جناب حجت‌الاسلام دکتر علی قربانی عطا کرده و ایشان در کانال خودشان منتشر کرده‌اند. من هم به رسم امانت عیناً از همان کانال ارجمند بازارسال کرده‌ام که ظاهراً موجب سوءتفاهم شده. نشانی کانال ایشان زیر همان نوشته درج شده.
ما را به دعا کاش فراموش نسازندرندان سحرخیز که صاحب‌نفسانند

۱۱:۰۷

بازارسال شده از مدرسه دادخواهی ⚖
thumbnail
undefined #اطلاعیه | مجموعه گفتگوهای «رهنگار تحول» - جلسهٔ سومتجربه‌نگاری تحول‌خواهان فضای تعلیم‌وتربیت
undefined با حضور آقای مهندس حسین غفاریمعلم و پژوهشگر تربیت و رسانه | بنیان‌گذار موسسه‌ی تربیت رسانه‌ای باران
undefined زمان: سه‌شنبه، ٢٧ آبان، ساعت ١۵:٣٠ الی ١٧:٠٠
undefined لینک حضور:https://www.skyroom.online/ch/nasra1401/idea-115306/l/fa
undefined مدرسه دادخواهیتلگرام | اینستاگرام | ایتا | بله

۵:۱۴