مدرسه علوم رسانهای دقیقه
رویداد تخصصی طراحی رسانهای اشاره
ویژه ۴۰ استعداد کشوری تهران | آذر و دی ۱۴۰۴
بـهزودی...
اشارهها را دنبال کنید
♾ مدرسۀ علوم رسانهای «دقیقه» | بله | اینستاگرام | تلگرام |
سه آخر هفته
برای حضور در لیست چهلنفرهٔ پذیرفتهشدگان رویداد، لازم است چالش ورودی دوره را از اینجا دریافت کنید، به مسئله چالش خوب فکر کرده و آن را پاسخ بدهید.
جهت اطلاع از اعلانهای ضروری و کسب اطلاعات بیشتر از رویداد، کانال مدرسه دقیقه را دنبال کنید
♾ مدرسۀ علوم رسانهای «دقیقه» | بله | اینستاگرام | تلگرام |
۴:۳۶
مدرسه علوم رسانهای دقیقه
آغاز ثبتنام رویداد تخصصی طراحی رسانهای اشاره
(تجربه یادگیری و رقابت حرفهای در شبیهسازی مسائل افکار عمومی)
️ ویژهٔ ۴۰ استعداد رسانهای کشور آذر و دی ماه ۱۴۰۴ تهران | بهصورت بوتکمپ حضوری
شش عنوان آموزشی کارگاهی و عملیاتی: خلق روایت اقناعی تفکر طراحی علوم شناختی کاربردی اقناع کاربردی مقابله در رسانه طراحی کمپین
بهرهمندی از تجربههای واقعی طراحی رسانهای در میدان
چالشهای عملی در شبیهسازی مسائل افکار عمومی
تجربهٔ حضور در جمع نخبگان طراح رسانهای کشور
ثبتنام تا تاریخ ۲۳ آذر: https://survey.porsline.ir/s/ld8ushHk برای حضور در لیست چهلنفرهٔ پذیرفتهشدگان رویداد، لازم است چالش ورودی دوره را از اینجا دریافت کنید، به مسئله چالش خوب فکر کرده و آن را پاسخ بدهید. جهت اطلاع از اعلانهای ضروری و کسب اطلاعات بیشتر از رویداد، کانال مدرسه دقیقه را دنبال کنید
رویداد تخصصی طراحی رسانهای «اشاره» ♾ مدرسۀ علوم رسانهای «دقیقه» | بله | اینستاگرام | تلگرام |سه آخر هفته
چالش ورودی اشاره.pdf
۲۷۷.۱۵ کیلوبایت
چالشبرگ ورودی دوره رسانهای اشاره
در فایل چالشبرگ، سه چالش با سناریوهای برگرفته از حوادث واقعی طراحی شده است. هر کدام از این سه چالش کوتاه، بخشی از توانایی طراحی را میسنجد.
️لازم است شرکتکنندگان دو مورد از سه چالش را، پاسخ کامل داده و تا ۱۹ آذر ماه، برای ادمین کانال مدرسه دقیقه به شناسهٔ @moshir_eshareh ارسال کنند.



لینک ثبتنام در رویداد اشاره:
https://survey.porsline.ir/s/ld8ushHk


️ ثبتنامکنندگان رویداد پس از انجام چالش اولیه، ارزیابی خواهند شد.
رویداد تخصصی طراحی رسانهای «اشاره»
♾ مدرسۀ علوم رسانهای «دقیقه» | بله | اینستاگرام | تلگرام |
♾ مدرسۀ علوم رسانهای «دقیقه» | بله | اینستاگرام | تلگرام |
۱۱:۰۰
چالش ورودی اشاره.docx
۲۹۴.۷۱ کیلوبایت
شرکتکنندگان با دانلود فایل میتوانند آن را کامل کرده و به شناسهٔ @moshir_eshareh ارسال کنند.
♾ مدرسۀ علوم رسانهای «دقیقه» | بله | اینستاگرام | تلگرام |
۱۷:۲۰
*پاسخ شما به چالش ورودی، نشانه استعداد طراحی رسانهای در شماست.فایل چالش ورودی را دریافت کنید، دو چالش از سه چالش فایل را انتخاب کنید، تا ۱۹ آذر، به کاملترین شکل پاسخ دهید و ارسال نمایید.
شاید پاسخ شما گوی سبقت را از همه ربود، و شما برندۀ بورسیۀ صددرصد استعداد برتر مدرسه دقیقه بشوید.
همه چیز درباره اشاره
♾ مدرسۀ علوم رسانهای «دقیقه» | بله | اینستاگرام | تلگرام |
۲۱:۰۲
کیفیت پاسخ شما، استعداد پنهان شما در طراحی را نشان خواهد داد. پس فایل چالش ورودی را دریافت کرده، دو چالش از سه چالش فایل را انتخاب کنید. سپس تا ۱۹ آذر، به کاملترین شکل پاسخ دهید و ارسال نمایید.
منتظر ارسال پاسخهایتان هستیم...
♾ مدرسۀ علوم رسانهای «دقیقه» | بله | اینستاگرام | تلگرام |
۴:۰۰
مدرسه علوم رسانهای دقیقه
آغاز ثبتنام رویداد تخصصی طراحی رسانهای اشاره
(تجربه یادگیری و رقابت حرفهای در شبیهسازی مسائل افکار عمومی)
️ ویژهٔ ۴۰ استعداد رسانهای کشور آذر و دی ماه ۱۴۰۴ تهران | بهصورت بوتکمپ حضوری
شش عنوان آموزشی کارگاهی و عملیاتی: خلق روایت اقناعی تفکر طراحی علوم شناختی کاربردی اقناع کاربردی مقابله در رسانه طراحی کمپین
بهرهمندی از تجربههای واقعی طراحی رسانهای در میدان
چالشهای عملی در شبیهسازی مسائل افکار عمومی
تجربهٔ حضور در جمع نخبگان طراح رسانهای کشور
ثبتنام تا تاریخ ۲۳ آذر: https://survey.porsline.ir/s/ld8ushHk برای حضور در لیست چهلنفرهٔ پذیرفتهشدگان رویداد، لازم است چالش ورودی دوره را از اینجا دریافت کنید، به مسئله چالش خوب فکر کرده و آن را پاسخ بدهید. جهت اطلاع از اعلانهای ضروری و کسب اطلاعات بیشتر از رویداد، کانال مدرسه دقیقه را دنبال کنید
رویداد تخصصی طراحی رسانهای «اشاره» ♾ مدرسۀ علوم رسانهای «دقیقه» | بله | اینستاگرام | تلگرام |سه آخر هفته
.
در رویداد چه چیزی را تجربه میکنیم؟
رویداد «اشاره» بر چهار رکن اصلی استوار است؛ ترکیبی که شرکتکننده را همزمان در معرض دانش عمیق، تمرین طراحی، تجربه میدانی و یادگیری خودمختار قرار میدهد.
کلاسها | چالشها | شب طراحی | یادگیری ویژه
در ادامه به توضیح هر بخش خواهیم پرداخت...
#اجزا_رویداد
♾ مدرسۀ علوم رسانهای «دقیقه» | بله | اینستاگرام | تلگرام |
رویداد «اشاره» بر چهار رکن اصلی استوار است؛ ترکیبی که شرکتکننده را همزمان در معرض دانش عمیق، تمرین طراحی، تجربه میدانی و یادگیری خودمختار قرار میدهد.
کلاسها | چالشها | شب طراحی | یادگیری ویژه
#اجزا_رویداد
♾ مدرسۀ علوم رسانهای «دقیقه» | بله | اینستاگرام | تلگرام |
۷:۰۴
مدرسه علوم رسانهای دقیقه
.
در رویداد چه چیزی را تجربه میکنیم؟ رویداد «اشاره» بر چهار رکن اصلی استوار است؛ ترکیبی که شرکتکننده را همزمان در معرض دانش عمیق، تمرین طراحی، تجربه میدانی و یادگیری خودمختار قرار میدهد. کلاسها | چالشها | شب طراحی | یادگیری ویژه
در ادامه به توضیح هر بخش خواهیم پرداخت... #اجزا_رویداد ♾ مدرسۀ علوم رسانهای «دقیقه» | بله | اینستاگرام | تلگرام |
.
۱ . کلاسهای آموزشی
در هر روز از رویداد، یکی از شش سرفصل اصلی توسط اساتیدی که در لبۀ دانش و عمل حوزههای مربوط ایستادهاند، تدریس میشود. هر جلسه بر ادبیات نظری بهروز، نمونهکاوی دقیق و تمرینهای طراحی استوار است. این کلاسها جعبهابزار نظری و تحلیلی شرکتکنندگان را پر میکند و مبنای کار بر روی چالشهای هفتگی و تمرینهای میانِ هفته قرار میگیرد؛ جایی که مفاهیم از صفحه اسلاید به میدان افکار عمومی منتقل میشوند.
(ادامه دارد...)
#اجزا_رویداد
♾ مدرسۀ علوم رسانهای «دقیقه» | بله | اینستاگرام | تلگرام |
در هر روز از رویداد، یکی از شش سرفصل اصلی توسط اساتیدی که در لبۀ دانش و عمل حوزههای مربوط ایستادهاند، تدریس میشود. هر جلسه بر ادبیات نظری بهروز، نمونهکاوی دقیق و تمرینهای طراحی استوار است. این کلاسها جعبهابزار نظری و تحلیلی شرکتکنندگان را پر میکند و مبنای کار بر روی چالشهای هفتگی و تمرینهای میانِ هفته قرار میگیرد؛ جایی که مفاهیم از صفحه اسلاید به میدان افکار عمومی منتقل میشوند.
#اجزا_رویداد
♾ مدرسۀ علوم رسانهای «دقیقه» | بله | اینستاگرام | تلگرام |
۹:۲۱
مدرسه علوم رسانهای دقیقه
.
۱ . کلاسهای آموزشی در هر روز از رویداد، یکی از شش سرفصل اصلی توسط اساتیدی که در لبۀ دانش و عمل حوزههای مربوط ایستادهاند، تدریس میشود. هر جلسه بر ادبیات نظری بهروز، نمونهکاوی دقیق و تمرینهای طراحی استوار است. این کلاسها جعبهابزار نظری و تحلیلی شرکتکنندگان را پر میکند و مبنای کار بر روی چالشهای هفتگی و تمرینهای میانِ هفته قرار میگیرد؛ جایی که مفاهیم از صفحه اسلاید به میدان افکار عمومی منتقل میشوند.
(ادامه دارد...) #اجزا_رویداد ♾ مدرسۀ علوم رسانهای «دقیقه» | بله | اینستاگرام | تلگرام |
۲. چالش در اشاره چیست؟
چالشهای هفتگی «اشاره»، *شبیهسازیهایی از مسائل واقعی افکار عمومی ایراناند*؛ مسائلی که شرکتکنندگان باید با تکیه بر محتوای کلاسها، شهود شخصی و کار گروهی روی آنها طراحی کنند. که یک مدل آن را در فایل ورودی رویداد آمده شده.این چالشها اغلب بهصورت تیمی انجام میشود و در آن، مهارتهایی مانند بارش فکری، روشهای خلاق ایدهپردازی، تفکر در گروه، طراحی سناریو، مهارت ارائه، و همراهی با تیم تا رسیدن به خروجی نهایی تقویت میشود.در طراحی شبیهسازیها، *روح مسئله واقعی حفظ میشود، اما پیچیدگیها در حدی تنظیم شده که فشرده و آموزنده بماند، نه طاقتفرسا*.
(ادامه دارد...)
#اجزا_رویداد
♾ مدرسۀ علوم رسانهای «دقیقه» | بله | اینستاگرام | تلگرام |
چالشهای هفتگی «اشاره»، *شبیهسازیهایی از مسائل واقعی افکار عمومی ایراناند*؛ مسائلی که شرکتکنندگان باید با تکیه بر محتوای کلاسها، شهود شخصی و کار گروهی روی آنها طراحی کنند. که یک مدل آن را در فایل ورودی رویداد آمده شده.این چالشها اغلب بهصورت تیمی انجام میشود و در آن، مهارتهایی مانند بارش فکری، روشهای خلاق ایدهپردازی، تفکر در گروه، طراحی سناریو، مهارت ارائه، و همراهی با تیم تا رسیدن به خروجی نهایی تقویت میشود.در طراحی شبیهسازیها، *روح مسئله واقعی حفظ میشود، اما پیچیدگیها در حدی تنظیم شده که فشرده و آموزنده بماند، نه طاقتفرسا*.
(ادامه دارد...)
#اجزا_رویداد
♾ مدرسۀ علوم رسانهای «دقیقه» | بله | اینستاگرام | تلگرام |
۱۲:۳۵
مدرسه علوم رسانهای دقیقه
۲. چالش در اشاره چیست؟ چالشهای هفتگی «اشاره»، *شبیهسازیهایی از مسائل واقعی افکار عمومی ایراناند*؛ مسائلی که شرکتکنندگان باید با تکیه بر محتوای کلاسها، شهود شخصی و کار گروهی روی آنها طراحی کنند. که یک مدل آن را در فایل ورودی رویداد آمده شده. این چالشها اغلب بهصورت تیمی انجام میشود و در آن، مهارتهایی مانند بارش فکری، روشهای خلاق ایدهپردازی، تفکر در گروه، طراحی سناریو، مهارت ارائه، و همراهی با تیم تا رسیدن به خروجی نهایی تقویت میشود. در طراحی شبیهسازیها، *روح مسئله واقعی حفظ میشود، اما پیچیدگیها در حدی تنظیم شده که فشرده و آموزنده بماند، نه طاقتفرسا*. (ادامه دارد...) #اجزا_رویداد ♾ مدرسۀ علوم رسانهای «دقیقه» | بله | اینستاگرام | تلگرام |
«شب طراحی» ضمیمۀ شبانه رویداد است؛ تجربه شنیدن، از افرادی که در مشاغل مختلف حوزۀ رسانه اعم از فعالیتهای خبری، مشاورهای، تولیدی و پژوهشی به فرآیند طراحی رسانهای سالها کار کردند و نزدیک بودهاند.هر شب، متخصص یک حوزۀ عملیاتی و نزدیک به یکی از سرفصلها، ظرایف ارتباط با مسائل واقعی میدان را روایت کرده و نشان میدهد در جاریسازی واقعی طراحی، چه بر سر ایدهها، سناریوها و طرحها میآید و پاسخگوی پرسشهای شرکتکنندگان است. شب طراحی حلقه اتصال نظریه و میدان عملیات است؛ جایی که آنچه در کلاس شنیده شده، با پیچیدگیهای واقعی میدان آزموده میشود و آموزش را به نقطه نهایی استقرار در ذهن شرکتکنندگان نزدیک میکند.پس از گذراندن شبهای طراحی در اشاره، قطعا مفهوم رسانه و عملیات رسانهای در ذهنها، متفاوت خواهد شد.
(ادامه دارد...)
#اجزا_رویداد
♾ مدرسۀ علوم رسانهای «دقیقه» | بله | اینستاگرام | تلگرام |
۱۵:۳۰
مدرسه علوم رسانهای دقیقه
۳. در شبهای طراحی چه میگذرد؟ «شب طراحی» ضمیمۀ شبانه رویداد است؛ تجربه شنیدن، از افرادی که در مشاغل مختلف حوزۀ رسانه اعم از فعالیتهای خبری، مشاورهای، تولیدی و پژوهشی به فرآیند طراحی رسانهای سالها کار کردند و نزدیک بودهاند. هر شب، متخصص یک حوزۀ عملیاتی و نزدیک به یکی از سرفصلها، ظرایف ارتباط با مسائل واقعی میدان را روایت کرده و نشان میدهد در جاریسازی واقعی طراحی، چه بر سر ایدهها، سناریوها و طرحها میآید و پاسخگوی پرسشهای شرکتکنندگان است. شب طراحی حلقه اتصال نظریه و میدان عملیات است؛ جایی که آنچه در کلاس شنیده شده، با پیچیدگیهای واقعی میدان آزموده میشود و آموزش را به نقطه نهایی استقرار در ذهن شرکتکنندگان نزدیک میکند. پس از گذراندن شبهای طراحی در اشاره، قطعا مفهوم رسانه و عملیات رسانهای در ذهنها، متفاوت خواهد شد. (ادامه دارد...) #اجزا_رویداد ♾ مدرسۀ علوم رسانهای «دقیقه» | بله | اینستاگرام | تلگرام |
.
۴. یادگیری ویژه اشاره چیست؟
«یادگیری ویژه» جعبۀ تمرین تکمیلی رویداد است؛ مخزنی از متن، صوت و ویدئو که شرکتکنندگان میتوانند در طول هفته به اختیار خود سراغ آن بروند.در زمانهای برنامهریزیشده برای «یادگیری ویژه»، کسانی که از این منابع استفاده کردهاند و آمادگی توضیحشان برای دیگران را دارند، در محیطی آمیخته به تفریح و گفتوگوهای نیمهرسمی، آموختههای خود را با منتورها و سایر شرکتکنندگان به اشتراک میگذارند.در این فضا، یادگیری عمیق، از دل گفتوگو، نقد و توضیح برای دیگری شکل میگیرد. چون آخرین مرحلهٔ یادگرفتن یک چیز، ارائهٔ آن به دیگران است. و اشاره تا آخرین مرحلهٔ آموزش پیش میرود.
#اجزا_رویداد
♾ مدرسۀ علوم رسانهای «دقیقه» | بله | اینستاگرام | تلگرام |
«یادگیری ویژه» جعبۀ تمرین تکمیلی رویداد است؛ مخزنی از متن، صوت و ویدئو که شرکتکنندگان میتوانند در طول هفته به اختیار خود سراغ آن بروند.در زمانهای برنامهریزیشده برای «یادگیری ویژه»، کسانی که از این منابع استفاده کردهاند و آمادگی توضیحشان برای دیگران را دارند، در محیطی آمیخته به تفریح و گفتوگوهای نیمهرسمی، آموختههای خود را با منتورها و سایر شرکتکنندگان به اشتراک میگذارند.در این فضا، یادگیری عمیق، از دل گفتوگو، نقد و توضیح برای دیگری شکل میگیرد. چون آخرین مرحلهٔ یادگرفتن یک چیز، ارائهٔ آن به دیگران است. و اشاره تا آخرین مرحلهٔ آموزش پیش میرود.
#اجزا_رویداد
♾ مدرسۀ علوم رسانهای «دقیقه» | بله | اینستاگرام | تلگرام |
۱۷:۲۹
مدرسه علوم رسانهای دقیقه
آغاز ثبتنام رویداد تخصصی طراحی رسانهای اشاره
(تجربه یادگیری و رقابت حرفهای در شبیهسازی مسائل افکار عمومی)
️ ویژهٔ ۴۰ استعداد رسانهای کشور آذر و دی ماه ۱۴۰۴ تهران | بهصورت بوتکمپ حضوری
شش عنوان آموزشی کارگاهی و عملیاتی: خلق روایت اقناعی تفکر طراحی علوم شناختی کاربردی اقناع کاربردی مقابله در رسانه طراحی کمپین
بهرهمندی از تجربههای واقعی طراحی رسانهای در میدان
چالشهای عملی در شبیهسازی مسائل افکار عمومی
تجربهٔ حضور در جمع نخبگان طراح رسانهای کشور
ثبتنام تا تاریخ ۲۳ آذر: https://survey.porsline.ir/s/ld8ushHk برای حضور در لیست چهلنفرهٔ پذیرفتهشدگان رویداد، لازم است چالش ورودی دوره را از اینجا دریافت کنید، به مسئله چالش خوب فکر کرده و آن را پاسخ بدهید. جهت اطلاع از اعلانهای ضروری و کسب اطلاعات بیشتر از رویداد، کانال مدرسه دقیقه را دنبال کنید
رویداد تخصصی طراحی رسانهای «اشاره» ♾ مدرسۀ علوم رسانهای «دقیقه» | بله | اینستاگرام | تلگرام |سه آخر هفته
سه آخر هفته
جهت اطلاع از اعلانهای ضروری و کسب اطلاعات بیشتر از رویداد، کانال مدرسه دقیقه را دنبال کنید و تمدید را به اطلاع دوستان خود برسانید.
♾ مدرسۀ علوم رسانهای «دقیقه» | بله | اینستاگرام | تلگرام |
۱۹:۲۵
cataloge (3).pdf
۱۴.۶۵ مگابایت
اشاره چیست و چه نیست؟مدل برگزاری آن به چه شکل است؟سرفصلهای محتوایی آن چیست و هر کدام چه توضیحی دارند؟مخاطبش کیست؟در پایان رویداد چه نتایجی برایشان حاصل میشود.زمان و مکانش چطور است؟هزینه و مسیر پذیرش در آن چگونه است؟
♾ مدرسۀ علوم رسانهای «دقیقه» | بله | اینستاگرام | تلگرام |
۵:۰۰
بنابراین بوتکمپ طراحی رسانهای اشاره مناسب چه کسانی است؟
♾ مدرسۀ علوم رسانهای «دقیقه» | بله | اینستاگرام | تلگرام |
۱۴:۳۸
.
بوتکمپ طراحی رسانهای اشاره برای چه کسانی مناسب است؟ 
اگر کار رسانهای را صرفاً چند تکنیک و فرمول نمیدانید، اگر میخواهید قواعد کلی رسانه را بشناسید و مخاطب را درک کنید، اگر اجزای یک سیستم را منسجم میبینید و نگاه کلنگری به میدان رسانه دارید، بوتکمپ طراحی رسانهای اشاره برای شما مناسب است.
اگر نمیخواهید در پیچوخم تولید محصول بمانید و از تحلیلهای رسانهای کماعتبار و سلیقهای گریزانید*، بوتکمپ طراحی رسانهای اشاره برای شما مناسب است.
اگر *از آسیبشناسی صرف خستهاید و آمادۀ پیدا کردن راه حلهای واقعی و خلاقانه و تاثیرگذاری در میدان رسانه هستید، بوتکمپ طراحی رسانهای اشاره برای شما مناسب است.
اگر میدان رسانه را شخصی و هنری نمیدانید و آماده هستید که مسئولیت مقابله با تلاشهای اقناعی، کمپینها و روایتهای افراد و گروههای دیگر را برعهده بگیرید، بوتکمپ طراحی رسانهای اشاره برای شما مناسب است.
اگر هوش اجتماعی بالایی دارید برای درک دیگران و موقعیتهای اجتماعی، اگر در تعریفکردن داستان و روایت کردن ماجرا ذوق و استعداد دارید و اگر به یادگیری ظرافتها و پیچیدگیهای طراحی تن میدهید، بوتکمپ طراحی رسانهای اشاره دقیقاً برای شما مناسب است.
رویداد تخصصی طراحی رسانهای «اشاره»
♾ مدرسۀ علوم رسانهای «دقیقه» | بله | اینستاگرام | تلگرام |
اگر کار رسانهای را صرفاً چند تکنیک و فرمول نمیدانید، اگر میخواهید قواعد کلی رسانه را بشناسید و مخاطب را درک کنید، اگر اجزای یک سیستم را منسجم میبینید و نگاه کلنگری به میدان رسانه دارید، بوتکمپ طراحی رسانهای اشاره برای شما مناسب است.
اگر نمیخواهید در پیچوخم تولید محصول بمانید و از تحلیلهای رسانهای کماعتبار و سلیقهای گریزانید*، بوتکمپ طراحی رسانهای اشاره برای شما مناسب است.
اگر *از آسیبشناسی صرف خستهاید و آمادۀ پیدا کردن راه حلهای واقعی و خلاقانه و تاثیرگذاری در میدان رسانه هستید، بوتکمپ طراحی رسانهای اشاره برای شما مناسب است.
اگر میدان رسانه را شخصی و هنری نمیدانید و آماده هستید که مسئولیت مقابله با تلاشهای اقناعی، کمپینها و روایتهای افراد و گروههای دیگر را برعهده بگیرید، بوتکمپ طراحی رسانهای اشاره برای شما مناسب است.
اگر هوش اجتماعی بالایی دارید برای درک دیگران و موقعیتهای اجتماعی، اگر در تعریفکردن داستان و روایت کردن ماجرا ذوق و استعداد دارید و اگر به یادگیری ظرافتها و پیچیدگیهای طراحی تن میدهید، بوتکمپ طراحی رسانهای اشاره دقیقاً برای شما مناسب است.
♾ مدرسۀ علوم رسانهای «دقیقه» | بله | اینستاگرام | تلگرام |
۸:۰۵
اگر شما نیز از دورههای تکراری رسانهای خسته شدهاید، در اشاره، *دانشهای رسانهای را یک بار، عمیق و عملی یاد بگیرید*. تفاوت دانش اصولی و دقیق با حرفهای تکراری را در ویدیو ببینید...
برای ثبتنام در رویداد اشاره، تنها دو روز فرصت باقی است:https://survey.porsline.ir/s/ld8ushHk
برای اطلاعات بیشتر کانال مدرسه دقیقه را دنبال کنید.همه چیز درباره اشاره
♾ مدرسۀ علوم رسانهای «دقیقه» | بله | اینستاگرام | تلگرام |
۱۰:۳۹
مناظره میدانِ دادهها نیست؛ میدانِ تصاحب روایت است. برنده کسی نیست که آمار دقیقتر میگوید، کسی است که بتواند بهخوبی بر ادراکات و احساسات مخاطب مخاطب اثر بگذارد و ضربهاش را به روایت رقیب بزند. در چنین شرایطی وقتی طرف مقابل نتواند ضربه را «برگرداند»، صحنه از دستش میرود.
در طراحی رسانهای، مناظره را باید «نبرد کنترل قاب» دید؛ جایی که توان جابهجایی معنا، بسیار تعیینکنندهتر از صحت آمار است. پس وعدهای داده میشود که به روایت غالب بنشیند و معنا را جابهجا کند، نه اینکه با آمار موجود قابل اثبات یا رد باشد.
یکی از سرفصلهای دوره اشاره، طراحی کمپین است
♾ مدرسۀ علوم رسانهای «دقیقه» | بله | اینستاگرام | تلگرام |
۱۳:۱۳
هر متقاضی پس از ثبتنام، در سه مرحله ارزیابی میشود:
در نهایت، فهرست پذیرش بر اساس امتیاز نهایی تدوین میشود و ۴۰ نفر اول برای حضور در بوتکمپ حضوری انتخاب خواهند شد.
♾ مدرسۀ علوم رسانهای «دقیقه» | بله | اینستاگرام | تلگرام |
۱۴:۵۱
.
️ برند «ساعدینیا» چگونه به ساعدینیای معروف و موردعلاقهٔ کسانی که به لمیز و امثالش میرفتند، تبدیل شد؟
او میخواست بازار جدیدی در دل مخاطبان جدیدی پیدا کند؛ مخاطبانی که با طیف خریداران سوهان و سوغاتیهای سنتی، تفاوت داشتند.این برند برای حضور و پیدا کردن مشتریان خود از بین جوانان تهرانی، دست به تغییرات و خلاقیتهای تازهای زد.
️اول اینکه از یک فروشگاه صرفاً فروش محصولات تبدیل به مکانی برای نشستن، استقرار و اصطلاحاً پاتوق شدن شد. آن هم با عناصر و جزئیاتی که مورد پسند هم «مالروندگان» و هم مینیمالپسندان باشد.
️مورد بعدی، تلاش برای جدید و متفاوت بودن محصولات با سایر فراوردههای بازار بود. در کافههای ساعدینیا، چیزی که همه جا پیدا شود، پیدا نمیشود و افراد برای تست کردن هم که شده یک بار به آنجا سری میزدند.
همچنین، تشابه برخی از آنها با محصولات خارجی که شاید به راحتی در ایران قابل دسترس نباشد نیز از عوامل جذابیت این برند شد؛ آن هم با بستهبندیهایی که حس باکلاس و خاص بودن در این قشرها را کاملاً تأمین میکرد.
بنابراین، ساعدینیا از فروشندهی موفق ولی سنتیِ سوهانهای خوب در قم، تبدیل به برند و مکان پر ماجرایی در پایتخت و از رقبای اصلی شعبات لمیز و این دست کافههای ونک به بالای تهران شد.
️ ساعدىنيا و امثالش، نمونه يك برند تجارى هستندكه برند يا ريبرند میشوند. در رویداد اشاره، به اين نمونهها گذرا اشاره میشود؛ اما تمركز اصلى بر كمپينهای اجتماعى و سياسی است.
رویداد تخصصی طراحی رسانهای «اشاره»
♾ مدرسۀ علوم رسانهای «دقیقه» | بله | اینستاگرام | تلگرام |
او میخواست بازار جدیدی در دل مخاطبان جدیدی پیدا کند؛ مخاطبانی که با طیف خریداران سوهان و سوغاتیهای سنتی، تفاوت داشتند.این برند برای حضور و پیدا کردن مشتریان خود از بین جوانان تهرانی، دست به تغییرات و خلاقیتهای تازهای زد.
همچنین، تشابه برخی از آنها با محصولات خارجی که شاید به راحتی در ایران قابل دسترس نباشد نیز از عوامل جذابیت این برند شد؛ آن هم با بستهبندیهایی که حس باکلاس و خاص بودن در این قشرها را کاملاً تأمین میکرد.
بنابراین، ساعدینیا از فروشندهی موفق ولی سنتیِ سوهانهای خوب در قم، تبدیل به برند و مکان پر ماجرایی در پایتخت و از رقبای اصلی شعبات لمیز و این دست کافههای ونک به بالای تهران شد.
♾ مدرسۀ علوم رسانهای «دقیقه» | بله | اینستاگرام | تلگرام |
۶:۲۵
.
سهمیه صددرصدی بهترین چالش 
برای دبیرخانه رویداد اشاره، هیچچیز بهاندازهٔ کشف استعدادهای واقعی طراحی و تسهیل ورود آنها به رویداد ارزشمند نیست.به همین جهت، همانطور که در گذشته بیان شده بود، صاحب بهترین چالش ورودی به انتخاب مدرسه دقیقه بورسیه صددرصدی برای شرکت در رویداد خواهد شد*.
️ *آخرین مهلت ثبتنام و ارسال چالش ورودی، امروز ۲۳ آذر ماه است
️
رویداد تخصصی طراحی رسانهای «اشاره»
♾ مدرسۀ علوم رسانهای «دقیقه» | بله | اینستاگرام | تلگرام |
برای دبیرخانه رویداد اشاره، هیچچیز بهاندازهٔ کشف استعدادهای واقعی طراحی و تسهیل ورود آنها به رویداد ارزشمند نیست.به همین جهت، همانطور که در گذشته بیان شده بود، صاحب بهترین چالش ورودی به انتخاب مدرسه دقیقه بورسیه صددرصدی برای شرکت در رویداد خواهد شد*.
♾ مدرسۀ علوم رسانهای «دقیقه» | بله | اینستاگرام | تلگرام |
۸:۰۶
مدرسه علوم رسانهای دقیقه
.
سهمیه صددرصدی بهترین چالش
برای دبیرخانه رویداد اشاره، هیچچیز بهاندازهٔ کشف استعدادهای واقعی طراحی و تسهیل ورود آنها به رویداد ارزشمند نیست. به همین جهت، همانطور که در گذشته بیان شده بود، صاحب بهترین چالش ورودی به انتخاب مدرسه دقیقه بورسیه صددرصدی برای شرکت در رویداد خواهد شد*.
️ *آخرین مهلت ثبتنام و ارسال چالش ورودی، امروز ۲۳ آذر ماه است
️
رویداد تخصصی طراحی رسانهای «اشاره» ♾ مدرسۀ علوم رسانهای «دقیقه» | بله | اینستاگرام | تلگرام |
در مسیر طراحی و تربیت نیروی حرفهای برای میدان رسانه، مهمترین سرمایه هر دوره، «استعدادهای پرتلاش» هستند؛ کسانی که مسئله را میفهمند، میتوانند آن را صورتبندی کنند و برای افکار عمومی، راهحل طراحی کنند.به همین دلیل، با افتخار اعلام میکنیم که یک سهمیه بورسیه جدید به بوتکمپ طراحی رسانهای «اشاره» اضافه شده است:بورسیه صددرصدی «جایزه ملی اثر» برای یک شرکتکننده اندیشکدهای.این بورسیه با هدف حمایت از نخبگان اندیشگاهی مستعد و دغدغهمند طراحی شده است؛ دانشجویانی که فراتر از علاقهمندی عمومی به رسانه، توانایی تحلیل دقیق، نگاه طراحیمحور و ظرفیت اثرگذاری حرفهای در میدان افکار عمومی را دارند.
چه کسانی میتوانند برای این بورسیه اقدام کنند؟دانشجویان یا فارغالتحصیلان دانشگاههای برتر (در یکی از رشتههای مرتبط علوم انسانی، ارتباطات، علوم رفتاری و حوزههای مرتبط با رسانه)افرادی که در اندیشکدهها سابقه فعالیت رسانهای یا پژوهشی قابل ارائه دارند.و مهمتر از همه: کسانی که در چالش ورودی، توان طراحی و عمق نگاه خود را نشان میدهند.
نحوه انتخابپذیرش منتخب این بورسیه بر اساس معرفی دبیرخانه جایزه ملی اثر است. همچنین کیفیت پاسخ به چالش ورودی و نتیجه مصاحبه تخصصی در این پذیرش موثر است. معیار ما، «استعداد واقعی برای طراحی رسانهای» است؛ نه صرفاً رزومه پژوهشی یا مهارتهای فنی.
ثبتنام و ارسال چالش ورودیبرای دریافت فایل چالش ورودی و تکمیل فرم ثبتنام، از طریق لینک ثبتنام اقدام کنید.https://survey.porsline.ir/s/ld8ushHk
در فرم ثبتنام در بخش کد معرف ثبتنام، عبارت «متقاضی بورسیه جایزه ملی اثر» را، به همراه نام اندیشکدهای که در آن مشغول هستید، بنویسید.
♾ مدرسۀ علوم رسانهای «دقیقه» | بله | اینستاگرام | تلگرام |
۹:۰۰