بله | کانال نگاه جهانی
عکس پروفایل نگاه جهانین

نگاه جهانی

۳,۷۸۹عضو
thumbnail
undefined️ آیا ترکیه تجارت با اسرائیل را تحریم کرده است؟
undefined @negahejahani1

۱۹:۲۶

thumbnail
undefined پیش‌بینی دو ماه پیش خانعلی زاده از حمله اسرائیل به قطر
undefined مهدی خانعلی‌زاده استاد دانشگاه: اسرائیل پرونده ایران را تعیین تکلیف کند، سراغ ترکیه خواهد رفت. یکی از نشریات اسرائیلی حتی عنوان کرده که بعد از ایران، دشمن ما قطر است.
undefinedاسرائیل سراغ عربستان هم خواهد رفت، آنها هم باید تجزیه شوند زیرا هیچ قدرت سیاسی دیگری جز رژیم صهیونی نباید در منطقه وجود داشته باشد.
undefined مصاحبه کامل را در یوتیوب و آپارات خط انرژی ببینید.@khate_energy

۱۵:۳۳

thumbnail
undefined️ پیش‌بینی برنامه "سیاست خارجی" شبکه سه از حمله‌ی اسرائیل به قطر - سه ماه پیش
undefined @negahejahani1

۱۵:۴۳

thumbnail
undefined️ طراحی اسراییل مشخص است: نظم جدید امنیتی در غرب آسیا
undefined @negahejahani1

۱۷:۱۹

undefined تغییری در مدالیتهٔ بازرسی آژانس رخ نداده است
«همکاری با آژانس باید برمبنای تعاملی دوجانبه اتفاق بیفتد. آنچه از متن این توافق بیان می‌شود بیشتر این گمانه را تقویت می‌کند که ایران به تعهداتش پایبند خواهد بود، بدون آنکه امتیازی از آژانس بگیرد.» این نکاتی است که مهدی خانعلی‌زاده، استاد روابط بین‌الملل در نقد توافق امضا شده میان ایران و آژانس مطرح کرده. خانعلی‌زاده همچنین معتقد است اصل توافق با آژانس نه فنی که صرفاً سیاسی است. او به فرهیختگان گفته است:
اگر یک کپسول گاز و وسیله اشتعال‌زای عادی در هر تأسیسات اتمی در جهان که ذیل ان‌پی‌تی است، منفجر می‌شد قطعاً فرایند نظارت و فعالیت‌های آژانس در آن کشور متفاوت می‌شد، اما الان از توافق آقای گروسی در مصر شاهدیم که بعد از عملیات نظامی علیه تأسیسات هسته‌ای هیچ تغییری در مدالیته، نظارت و فرم بازرسی و گزارش‌دهی اتفاق نیفتاده و این، آن مورد عجیب فنی است که اتفاق افتاده و در این زمینه مورد توجه قرار دارد.
undefined متن کامل گفت‌وگو
undefinedگفت‌وگوی مرتبط؛ ساسان کریمی: همکاری با آژانس بهانه را از غرب می‌گیرد
@FarhikhteganOnline

۵:۳۹

undefined تهدید ونزوئلا و طراحی «دکترین مونروئه‌ جدید» از سوی ترامپ
مهدی خانعلی‌زاده، استاد روابط بین‌الملل دانشگاه: undefinedدر سال‌های ابتدایی اعلام استقلال و تأسیس کشور ایالات متحده آمریکا، بحث بر سر نوع طراحی سیاست خارجی این کشور بسیار داغ بود و گروه‌ها و طیف‌های سیاسی مختلف، مباحثاتی را در این زمینه مطرح می‌کردند؛ اینکه واشنگتن باید چه رویکردی را در قبال تحولات بین‌المللی اتخاذ کند و نحوه‌ تعامل این کشور جدید با کشورهای قدرتمند و ریشه‌دار اروپایی چگونه باشد. این مسئله زمانی حل شد که یک دکترین از سوی پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا ارائه شد.
undefined«جیمز مونروئه» در دوم دسامبر ۱۸۲۳ میلادی ضمن نطق سالانه خود در نشست مشترک دو مجلس قانون‌گذاری این کشور اعلام کرد: «ما در قبال اختلافات اروپاییان با یکدیگر بی‌طرف خواهیم بود، ولی هر تلاش تازه از جانب اروپاییان به مداخله و استعمار سرزمین‌های قاره آمریکا، در شمال و یا در جنوب این قاره را تعرض نظامی به ایالات متحده و حالت جنگ تلقی خواهیم کرد و دست به دفاع مسلحانه و حمله متقابل خواهیم زد. این اخطار مربوط به آینده است و دولت ایالات متحده در وضعیت موجود قاره آمریکا (امور مستعمرات وقت اروپاییان در این قاره) مداخله نخواهد کرد.»
undefinedدکترین مونروئه – که در ادبیات سیاست بین‌الملل تحت عنوان «انزواگرایی» مطرح می‌شود – سیاست خارجی ایالات متحده در قبال قاره‌های دیگر جهان به جز قاره‌ آمریکا را خنثی و بی‌تفاوت اعلام می‌کند و در طرف مقابل، آمریکای شمالی و جنوبی را زمین بازی انحصاری واشنگتن در نظر می‌گیرد؛ موضوعی که باعث شد تا حدود دو قرن، آمریکای لاتین با نام «حیاط خلوت آمریکا» شناخته شود و تمامی تحولات سیاسی در کشورهای این منطقه، مستقیماً با مداخله‌ ایالات متحده همراه باشد.
undefinedاین راهبرد اگرچه در برخی از مقاطع مانند جنگ جهانی دوم، با تغییراتی همراه بود؛ اما همچنان تا پایان جنگ جهانی دوم و ریاست جمهوری «هری ترومن»، ستون فقرات سیاست خارجی ایالات متحده بود؛ تا جایی که حتی پیشنهاد عضویت آمریکا در سازمان بین‌المللی «جامعه ملل» که از سوی توماس وودرو ویلسون، رئیس‌جمهور وقت این کشور ارائه شد هم از سوی کنگره‌ آمریکا به دلیل مغایرت با دکترین مونروئه – که واشنگتن را از مداخله در امور بین‌المللی به جز مسائل مرتبط با قاره‌ آمریکا منع می‌کرد - رد شد.
undefinedدکترین مونروئه اما همزمان با بمباران اتمی ژاپن و ارائه‌ دکترین ترومن – که ایالات متحده را یک نیروی اخلاقی برای مبارزه با کمونیسم در جهان معرفی می‌کرد - از بین رفت. حالا یک آمریکای جدید متولد شده بود. تمامی اقدامات مداخله‌جویانه‌ آمریکا در امور داخلی کشورهای مختلف جهان و انجام کودتاها علیه دولت‌های ملی و عملیات‌های نظامی علیه جنبش‌های آزادی‌بخش، ذیل دکترین ترومن صورت گرفت؛ راهبردی که اساساً ایالات متحده را به طور کامل از انزواگرایی، خارج و تبدیل به یک قدرت مداخله‌گر در نظام بین‌الملل کرد.
undefinedشکل‌گیری جنبش MAGA با شعار «اول آمریکا» که منجر به روی کار آمدن یک چهره‌ جنجالی به نام «دونالد ترامپ» در سیاست ایالات متحده شد، در راستای همین تحولات بود. در واقع، جامعه‌ آمریکا از مداخلات هزینه‌ساز واشنگتن در مناسبات بین‌المللی تحت عناوینی مانند صدور دموکراسی و مبارزه با تروریسم خسته شده بود و به سراغ طیفی از سیاستمداران رفت که خواهان بازگشت به دکترین مونروئه – البته با تغییراتی که متناسب با زمان کنونی باشد - بودند.‌
undefinedانتشار پیش‌نویس دکترین جدید دفاع ملی ایالات متحده نیز نشان می‌دهد که پنتاگون، تمرکز بر آسیا و تلاش برای کاهش شتاب افزایش نفوذ چین در جامعه جهانی را در اولویت دوم قرار داده و تمرکز خود را بر امنیت داخلی و قاره‌ای – یعنی آمریکای شمالی و جنوبی – قرار داده است. این مسیر، منجر به مرگ زودرس راهبرد Pivot to Asia و احیای دکترین مونروئه خواهد شد.
undefinedتهدید نظامی ونزوئلا، اقدامات سخت‌گیرانه علیه پاناما، تغییر نام خلیج مکزیک، تهدید سیاسی برزیل و تلاش برای در اختیار گرفتن گرینلند، همگی نشان از راهبرد «نئو مونروئه‌»ای ترامپ در دور جدید ریاست‌جمهوری خود دارد.

@JahanNama_News

۹:۲۰

thumbnail
undefined پیش‌بینی خانعلی‌زاده دو ماه قبل از چکاندن ماشه!
undefinedمهدی خانعلی‌زاده ۲۵ تیرماه امسال در گفت‌وگو با خط انرژی: مکانیسم ماشه صددرصد فعال می‌شود و هیچ ارتباطی به رفتار ایران ندارد.
undefined اروپایی‌ها در نشست استانبول به ما گفته بودند که شما هر توافقی که با آمریکایی‌ها می‌کنید، باید در آن یک ماشه‌پلاس تعبیه شود.@khate_energy

۱۵:۱۶

undefined چرا غنی‌سازی؟
undefined ایران در سال‌های اخیر و با اتخاذ یک راهبرد واقع‌گرایانه، بازدارندگی اتمی خود را بدون تولید سلاح اتمی محقق کرده است. تهران تنها واحد سیاسی جهان است که بدون ساخت سلاح اتمی، بازدارندگی اتمی دارد. در واقع رویکرد «خردگرایانه» ایران در موضوع صنعت هسته‌ای باعث شده ضمن عدم تمرکز فشارها بر کشورمان، خدشه‌ای بر بازدارندگی ایران در قبال رژیم صهیونیستی نیز وارد نشود.
undefined آمریکایی‌ها برای ممانعت از تثبیت بازدارندگی مجازی اتمی ایران، در پیشنهاد نهایی خود که به‌صورت مکتوب به‌طرف عمانی ارائه شده و در اختیار تیم مذاکره‌کننده‌ کشورمان قرار گرفته، مسئله‌ای تحت‌عنوان «کنسرسیوم هسته‌ای» با مشارکت برخی کشورهای منطقه و همچنین نظارت واشنگتن و بروکسل را مطرح کرده‌اند. طبق این پیشنهاد، فرایندهای مختلف چرخه‌ سوخت ازجمله غنی‌سازی در خاک ایران- با محوریت جزایر سه‌گانه در خلیج‌فارس- تنها زمانی از سوی واشنگتن قابل‌پذیرش است که به‌صورت مشترک و با نظارت مستقیم بازرسان آمریکایی انجام شود؛ مسئله‌ای که به معنای کنار رفتن عاملیتِ بازدارندگی از مسئله غنی‌سازی است.
undefined این مسئله از سوی مقامات کشورمان مورد پذیرش قرار نگرفته و صراحتاً رد شده است؛ چراکه بنیان و اساس مسئله «غنی‌سازی»، تثبیت بازدارندگی و حفاظت از منافع ملی است. هر ایده‌ای که اختیار و مدیریت ایران در این فرایند را محدود کند- حتی اگر در خاک کشورمان باشد- اقدام علیه امنیت ملی است و بر همین اساس، خبرسازی درباره «کنسرسیوم در جزایر سه‌گانه» ارتباطی با واقعیت ندارد.
undefined تقلیل مسئله غنی‌سازی در خاک ایران به زیرسؤال‌بردن مدیریت کاملاً ایرانی در فرایند طراحی چرخه‌ سوخت هسته‌ای، اقدامی در مسیر زیرسؤال‌بردن بازدارندگی تهران است که در دستورکار طرف اسرائیلی قرار دارد.
undefined تاکید رهبر انقلاب مبنی بر عدم نیاز ایران به مجوز طرف آمریکایی برای انجام غنی‌سازی نیز دقیقاً منطبق بر همین مسیر است؛ جایی که آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد خدشه در فرایند بازدارندگی ایران در منطقه‌ غرب آسیا هستند و به همین دلیل در پیشنهاد نهایی خود، بر حضور بازرسان آمریکایی در یک کنسرسیوم غنی‌سازی در خاک ایران تاکید کرده‌اند.
undefined دستورکار (Mandate) مشخص تهران در شرایط کنونی مذاکرات که تیم‌ها، «خواسته‌ها» و «فهرست مطالبات» خود را بیان کرده‌اند و منتظر تصمیم‌گیری‌اند، باید مبتنی بر تحقق راستی‌آزمایی مطالبات- و نه تلاش برای جلب رضایت طرف آمریکایی درباره مسئله غنی‌سازی- باشد.
undefined به‌صورت شفاف، فهرست مطالبات طرف آمریکایی به‌محض امضای توافق، قابلیت اجرایی دارد؛ ولی برای فهرست مطالبات طرف ایرانی، جدول زمان‌بندی به‌صورت میان‌مدت و بلندمدت در نظر گرفته شده، به‌عنوان‌مثال مطالبات طرف آمریکایی که مرتبط با مسائل فنی نظیر مواد غنی‌شده و مسئله «محل نگهداری» و «مدل نگهداری» هستند، به‌صورت فوری و در لحظه امکان اجرایی شدن دارند؛ اما مطالبات طرف ایرانی که مرتبط با مسائل لغو تحریم مانند انتقال پول‌های بلوکه شده در کشورهای خارجی و همچنین زمینه‌ صدور نفت کشورمان است، نیاز به زمان برای راستی‌آزمایی دارد.

undefinedمتن کامل یادداشت مهدی خانعلی‌زاده، پژوهشگر روابط بین‌الملل را در سایت روزنامه بخوانید.
undefined @FarhikhteganOnline

۱۷:۰۳

thumbnail
#برشی_از_میدان
undefined چرا با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم؟
undefinedدکتر مهدی خانعلی زاده:
undefinedاشکالی ندارد که ما در این وضعیت با خود آمریکا مذاکره کنیم، اما مگر طرف مقابل اصلاً گفته که حاضر به مذاکره است؟ 
undefined مذاکره یعنی همان چیزی که آمریکا با روسیه انجام می‌دهد؛ یعنی تو دو امتیاز بده، من سه امتیاز می‌دهم، تو پنج امتیاز بده، ما با هم بازی می‌کنیم و به یک توافق می‌رسیم. 
undefined️اما کاری که ترامپ با زلنسکی انجام می‌دهد، آیا اسمش مذاکره است؟undefinedundefinedundefinedبا اسکرین‌شات همراه شوید@screenshotpersian

۱۷:۰۴

thumbnail
شش ماه پیشجرم: تبیین منطق رهبری

۱۷:۳۶

undefined فرمول ایستادن ایران در شهرآشوب جهانی
undefinedمهدی خانعلی‌زاده، مدرس دانشگاه در یادداشتی برای فرهیختگان نوشت:
undefined در ماه‌های اخیر، احتمالات زیادی درباره‌ وقوع جنگ در نقاط مختلف جهان مطرح شده که حالا دو نقطه‌ عطف دارد؛ جنگ احتمالی ایالات متحده با ونزوئلا و جنگ احتمالی اسرائیل با لبنان. درباره‌ چرایی افزایش خطر جنگ در فضای بین‌المللی متغیر‌های متعددی مطرح است؛ اما می‌توان این‌گونه جمع‌بندی کرد که تلاش واحد‌های سیاسی برای ارتقای قدرت و دستیابی به جایگاه بالاتر در نظام بین‌الملل، به‌عنوان بارزترین ویژگی دوران گذار نظام بین‌الملل شناخته می‌شود و در این مسیر، «جنگ» مهم‌ترین ابزار برای تغییر در بافتار قدرت واحد‌های سیاسی است. به‌صورت غیررسمی و نانوشته، بحران مالی ایالات متحده در سال 2008 میلادی به‌عنوان نقطه کانونی ورود جهان به دوران‌ گذار نظام بین‌الملل مورد بررسی قرار می‌گیرد. نگاهی به رفتار قدرت‌های بزرگ و سایر بازیگران عرصه جهانی بعد از این سال نشان می‌دهد یک باور عمومی در میان اندیشمندان روابط بین‌الملل نسبت به مسئله ‌گذار نظام بین‌الملل به وجود آمده و اکثر قریب به اتفاق دولت‌ها، رفتار‌های خود را با توجه به وقوع این رویداد تنظیم کرده‌اند.
undefined زمینه‌چینی مسکو برای جنگ اوکراین و طراحی پکن برای طرح بلندپروازانه «ابتکار جاده و کمربند»، از جمله اقداماتی هستند که نشان از تلاش قدرت‌های بزرگ برای ارتقای سطح قدرت خود در دوران ‌گذار و تثبیت آن در نظام بین‌الملل بعدی دارد؛ چراکه یکی از ویژگی‌های مهم دوران‌ گذار نظام بین‌الملل، بی‌معناشدن هنجار‌های پیشین نظیر تمامیت ارضی، امور داخلی واحد‌های سیاسی و... است. اما سیاست ایران در قبال این جنگ‌ها چه باید باشد؟ پاسخ این سؤال می‌تواند الزاماتی را برای راهبرد جدید سیاست خارجی تهران در دنیای آشوبناک کنونی به دنبال داشته باشد. نکته محوری در پاسخ به این سؤال، توجه به پیچیدگی‌های نظام بین‌الملل در عصر کنونی است؛ زمانی که اساساً امکان بی‌توجهی به رویداد‌های بین‌المللی وجود ندارد و درهم‌تنیدگی متغیر‌های جهانی، تمام واحد‌های سیاسی را به‌نوعی درگیر تحولات بین‌المللی کرده، به‌عنوان‌مثال جنگ احتمالی واشنگتن با کاراکاس اگرچه در جغرافیای کاملاً متفاوتی نسبت به همسایگی ایران مطرح است؛ اما به دلیل تأثیر مستقیمی که بر بازار انرژی دارد، می‌تواند تبدیل به عامل مثبت یا منفی بر امنیت ملی ایران شود. جنگ احتمالی اسرائیل با لبنان هم می‌تواند کلید مدیریت بازدارندگی کشورمان باشد؛ یعنی نتیجه‌ای که در این جنگ رقم می‌خورد، تأثیر مستقیمی بر اراده و توان رژیم اسرائیل برای تهاجم نظامی مجدد به تهران دارد.
undefined بر اساس همین درهم‌تنیدگی و به دلیل شرایط دوران گذار نظام بین‌الملل که جهان را بیشتر از هر زمان دیگری تبدیل به یک بستر آشوبناک و به‌اصطلاح اندیشمندان علم روابط بین‌الملل، آنارشیک تبدیل کرده، ایران نیازمند یک راهبرد جدید با الزامات جدید در روز‌ها و هفته‌های پیش روست.
undefined از سوی دیگر باید تأکید کرد رویداد‌های کنونی در منطقه غرب آسیا را باید در چهارچوب یک تلاش صد و اندی ساله از سوی طرف غربی برای ایجاد یک نظم امنیتی در این منطقه فهم کرد؛ اقداماتی که از 1917 میلادی و ایام منتهی به فروپاشی امپراتوری عثمانی با امضای توافق «سایکس - پیکو» آغاز شد، با تحولات جنگ جهانی دوم و تأسیس اسرائیل ادامه پیدا کرد، به درگیری‌های لبنان در سال‌های 2000 و 2006 میلادی رسید، جنگ سوریه را رقم زد و نهایتاً با ناکام ماندن طرح ابراهیم توسط عملیات طوفان الاقصی، حالا به مرحله حساس و تعیین‌کننده‌ای در تحولات مرتبط با کشور سوریه و عراق رسیده است. در چنین شرایطی که به تعبیر رهبر انقلاب، شرایط مرگ و زندگی هم برای شبکه مقاومت و هم برای طرف غربی وجود دارد، «کارتِ بازی» دیدن راهبرد‌های منطقه‌ای ایران در حکم یک ساده‌انگاری تاریخی است که می‌تواند زمینه‌ساز آسیب‌دیدن جدی منافع ملی کشورمان باشد.
undefined همان‌طور که عدم درک درست تحولات منتهی به جنگ جهانی دوم و استفاده از تحلیل‌های «شیک ولی غیرواقعی» در آن سال‌ها زمینه‌ساز اشغال ایران شد و شهریور 1320 خورشیدی را رقم زد، در شرایط کنونی هم شعار‌های زیبا ولی توخالی مانند «پرهیز از جنگ و پایبندی به بی‌طرفی» می‌تواند خطر جدی را متوجه امنیت و منافع ملی کشورمان کند. منطقه غرب آسیا در دوران‌ گذار نظام بین‌الملل، آبستن جنگ‌های فراوان دوجانبه و چندجانبه است و هر واحد سیاسی که این مسئله را به درستی درک نکند، آسیب خواهد دید. این همان راهبردی است که کشور‌هایی مانند ترکیه و امارات متحده عربی در حال پیاده‌سازی آن هستند و به دنبال ارتقای قدرت و افزایش عمق راهبردی خود با استفاده از فضای موجود در شرایط کنونی دوران‌ گذار هستند.
@JahanNama_News

۱۴:۰۷

thumbnail
#باشگاه_تحلیلگران | سیاست ورزی ایرانی و لزوم «فانتزی‌زدایی» از ترامپ نسخه دوم
مروری بر یادداشت امنیت ملی ترامپ در مورد ایران (۵)
undefinedسیاست فشار حداکثری ترامپ با بیانیه ۱۲ ماده‌ای پمپئو آغاز شد و در دولت دوم او با تحریم‌های شدیدتر ادامه یافت. برخلاف تصور برخی، تمرکز ترامپ تنها بر منع سلاح هسته‌ای نبود، بلکه فشارهای اقتصادی و دیپلماتیک علیه ایران و حتی متحدان اروپایی افزایش یافت.
undefinedبرخی سیاستمداران ایرانی با خوش‌بینی به لحن نرم‌تر ترامپ، مذاکره را ممکن دانستند، اما این تحلیل‌های غیرواقع‌بینانه پیش‌تر نیز منجر به اشتباهات استراتژیک شده بود.
undefinedنادیده گرفتن واقعیت‌های سیاست بین‌الملل، ایران را در معرض تحلیل‌های نادرست قرار داد. این رویکرد آرمان‌گرایانه، یادآور اشتباهات تاریخی در مواجهه با سیاست‌های قدرت‌محور است.
undefinedمتن کامل یادداشت دکتر مهدی خانعلی‌زاده را اینجا بخوانید.
undefined @Yjc_international

۱۲:۰۳

thumbnail
undefined واکنش دکتر مهدی خانعلی‌زاده، استاد روابط بین‌الملل به بی توجهی دستگاه دیپلماسی به موضوع ونزوئلا: وزیر خارجه با سفر به کاراکاس این خطا را جبران کند
undefinedبر خلاف رویکرد خوب در ارتباط با چین، لبنان و روسیه، دستگاه دیپلماسی راهبرد نامناسبی در مساله‌ی ونزوئلا اتخاذ کرده که منافع ملی و عمق راهبردی ایران را مورد تهدید قرار داده است.سفر وزیر امور خارجه به کاراکاس - همانند سفر پیشین ایشان به بیروت - می‌تواند بخشی از این خطا را جبران کند.
@NobonyadOnline

۱۶:۲۳

thumbnail
undefinedواکنش تمام‌عیارزدوخوردهای ژئوپلیتیک در راستای تولد نظم جدید غرب آسیا
undefinedشبکۀ مقاومت را باید «یک تیم واحد» دانست که نمی‌تواند و نباید به‌صورت جداگانه با راهبردهای طرف اسرائیلی مقابله کند؛ همان‌طور که تل‌آویو هم به‌صورت مشترک با آمریکا و اروپا اقدام به عملیات علیه شبکۀ مقاومت می‌کند.
undefinedروزهای سرنوشت‌ساز پیش‌رو اگر با یک متغیر راهبردی از سوی شبکۀ مقاومت همراه شود، قطعاً منجر به ایجاد یک نظم امنیتی جدید در غرب آسیا که تثبیت‌کنندۀ جایگاه ایران به‌عنوان قدرت منطقه‌ای و زمینه‌ساز بازیگری ایران به‌عنوان یک بازیگر فرامنطقه‌ای خواهد بود: اقدام نظامی-امنیتی علیه هر کدام از بخش‌های شبکۀ مقاومت باید با واکنش «تمام» شبکۀ مقاومت روبرو شود.
undefinedاز یادداشت دکتر مهدی خانعلی‌زاده، عضو هیات علمی پژوهشی موسسه مطالعات اجتماعی دانشگاه تهران در شماره نهم مجله خردورزی
undefined جهت خرید مجله خردورزی، به ادمین پیام دهید:
@ErfanKhalilifar

undefinedمجله خردورزی:
@kheradvarzi_com

۱۶:۳۲

thumbnail
undefined اشتباهات دستگاه دیپلماسی در بازنمایی ضعف از ایران
مهدی خانعلی زاده در واکنش به سفر عراقچی به فرانسه در توییتی نوشت:
undefinedدستگاه دیپلماسی در حال تکرار تک‌تک اقداماتی است که بازنمایی ضعف از ایران داشت و نهایتا منجر به اقدام نظامی علیه ایران شد.‏به این راهبرد خلاف منافع و امنیت ملی "باید" پایان داد.
@emrooznaame

۱۷:۲۰

thumbnail
undefined تاثیر سیاست خارجی آمریکا بر نوع رفتار اروپا با ایران
undefinedجایگاه ایران در سیاست خارجی اروپا کجاست؟
undefinedسخنران:undefined دکتر مهدی خانعلی‌زادهundefinedعضو هیئت علمی پژوهشی موسسه مطالعات اجتماعی دانشگاه تهرانundefinedمعاون پژوهشی اندیشکده خانه دیپلماسی
undefinedدبیر نشست:undefined محمدمهدی قدرتیundefinedدانشجوی کارشناسی علوم سیاسی دانشگاه شاهدundefinedعضو مرکز مطالعات اروپا
undefinedزمان برگزاری: یکشنبه ۱۶ آذرماه، ساعت ۱۹
undefinedبه صورت مجازی در بستر اسکای‌روم
undefinedلینک شرکت در جلسه در کانال مرکز مطالعات اروپای شبکه نخبگان ایران منتشر خواهد شد. برای شرکت در وبینار، در کانال عضو شوید.
undefined لینک ثبت‌نام
undefinedشرکت در جلسه برای تمامی علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.
undefined در مرکز مطالعات اروپا با ما همراه باشید
|
@European_Studies_Center |

۱۱:۴۱

thumbnail
#گرافن

undefined  نوزدهمین برنامه از سری‌ برنامه‌های «گرافن»

undefined اسرائیل و غزه؛ ساز و کارهای روایت سازی در یک جنگ چند لایه
undefinedبا حضورِ مهدی خانعلی‌زاده؛ استاد روابط بین‌الملل
undefined شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۴؛ ساعت ۱۰:۰۰undefined قم، صفائیه، کوچه ۲۸، پلاک ۴۵
undefined شرکت در این نشست برای عموم آزاد است و به علاقه‌مندان توصیه می‌شود.
undefined پژوهشگاه فضای‌‌مجازی پردیس‌قم
undefined بازوی خردمند سپهر‌ فناوری
undefined
@QomCsri | صفحات دیگر ما

۱۰:۳۸