لوگوی پیام رسان بلهدانلود «بله»
عکس پروفایل در تکاپو | حمیدرضا تیمورید
۱۱۸ عضو

در تکاپو | حمیدرضا تیموری

پنجره‌ای به «فرهنگ، هنر و حکمرانی»
در تکاپو باشید ...
ارتباط با من:@hrteimouri
ارسال پیام به‌صورت ناشناس:ble.ir/SendHarfBot?start=hrteimouri_ir
مشاهده در اپلیکیشن بلهمشاهده در وب بله
۲۹ خرداد
بازارسال شده از مسئلهٔ ایران
thumbnail
#علی_الاصول
من #علی_الاصول‌گرا هستم.
مسئلهٔ ایران

۲

۲۲:۰۸

۳۱ خرداد
بازارسال شده از شبکه اصفهان
thumbnail
undefined️ این بازی مخصوص کسانیه که بازی هیجانی رو دوست دارند و منتظر اتفاقات غیرمنتظره‌اند...

undefined برای ایران | هر کدام ما قصه‌ای داریم
@esfahansima

۲

۵:۴۱

عجب آشفته بازاریست دنیا
پی‌نوشت: پشت یه پیکان سفید تمیز نوشته بود.#پشت_ماشینی
🧩 در تکاپو باشید...undefined @hrteimouri_ir
undefined۱

۳۵

۱۲:۴۳

بازارسال شده از شبکه اصفهان
thumbnail
undefined حضور شهدا رو اینجا حس می‌کنیم چون موکب ما در مکان شهادت یکی از شهدای مدافع امنیته...

undefined موکب‌دار؛ روایت خدمت در قرارهای شبانه مردم
undefined روایت undefinedundefined | موکب هیئت بنی‌فاطمه اصفهان

@esfahansima

۳

۲۲:۲۶

۱ تیر
بازارسال شده از شبکه اصفهان
thumbnail
undefinedundefinedundefinedتماشای فوتبال؛ همه واحد در یک نام به نام : ایران undefinedundefined
شبی به‌ یادماندنی در :undefined میدان جمهوری اسلامی اصفهان
@esfahansima undefinedundefined

۴

۱۷:۲۱

ندیدم سرعتی بالاتر از تغییر آدم‌ها...
پی‌نوشت: اینو پشت چندین ماشین دیدم. #پشت_ماشینی
🧩 در تکاپو باشید...undefined @hrteimouri_ir

۲۰

۲۰:۱۸

بازارسال شده از ابتکار ایران؛ جانمایی جدید
thumbnail
undefinedهنوز برای نامیدن این توافق به عنوان «تسلیم آمریکا» خیلی زود است.
نایل فرگوسن
توافقی که شامل رفع تحریم‌ها، آزادسازی دارایی‌ها و وعده‌ی میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری برای ایران است، خشم بسیاری را برانگیخته است. اما نتایج جنگ‌ها به چیزی فراتر از تکه‌کاغذها بستگی دارد.
در حال حاضر، ۱۴ ماده ترامپ اسفناک به نظر می‌رسد. اما چه کسی می‌تواند بگوید چه چیزی در پیش است؟
undefinedundefined اگر خطرناک‌ترین زمان برای رژیم وحشتناک ایران نه زمانی باشد که زیر بمباران شدید است، بلکه زمانی باشد که صلح می‌کند و بوی سرازیر شدن کشتی‌کشتی پول به مشامش می‌رسد، چه؟
@ebtekareiran

۱

۲۳:۰۴

بازارسال شده از ندای نبرد | خِرَد خیابان
undefined توافق با امریکا چه اثری بر جنگ بعدی خواهد داشت؟
undefinedمهدی افراز
undefined روز گذشته پزشکیان، سخنان عجیبی را مطرح کرد که عجیب ترینش این بود که تمامی مفاد تفاهم نامه به نفع مردم ایران است و تنها چیزی که رئیس جمهوری امریکا در برابر آزادسازی پول ها، رفع تحریم ها و رفع محاصره دریایی از ما خواسته، یک تعهد کتبی به عدم تولید سلاح هسته ای است! فارغ از این که چنین اظهارات نگران کننده ای می تواند کاشف از ذهنیت حاکم بر تیم مذاکره ایرانی باشد، تشریح اهداف امریکا از پیگیری توافق با ایران را برای عموم مردم ضروری تر می سازد.
undefined️ هدف اصلی آمریکا از این مذاکرات؛ از بین بردن مزیت های قدرت ایران در میدان نظامی و تبدیل جنگ نامتقارن چهل روزه به یک جنگ متقارن کوتاه مدت در ماه های آینده است، که در صورت وقوع چنین شرایطی، ایران یا مجبور خواهد شد بدون ورود به جنگ، خواسته های حداکثری امریکا را بپذیرد، یا با ورود به یک جنگ پرهزینه‌ همراه با تلفات انسانی و زیرساختی گسترده، خودش رفتارش را اصلاح نماید. تحقق این هدف از طریق ابزارهایی، در طول مذاکرات و یا با حصول توافق صورت خواهد گرفت.
undefined️ ابزار اول؛ بی اثرسازی انسداد تنگه هرمز. طبق این تفاهم‌نامه، ایران متعهد شده رفت‌وآمد کشتی‌های تجاری در خلیج فارس تا دریای عمان را طی سی روز به وضعیت پیش از جنگ بازگرداند. این اقدام، فشار ایران بر بازار جهانی انرژی را خنثی می سازد و کشورهای غربی فرصت می یابند در این مدت ذخایر استراتژیک خود را به حدی برسانند که دیگر در اثر درگیری نظامی بعدی ابزار انسداد تنگه هرمز فشاری بر اقتصاد انرژی جهان ایجاد ننماید و البته بخش مهمی از این تأمین نفتی، توسط خود ایران و به واسطه تعلیق تحریم های نفتی صورت خواهد گرفت!
undefined️ ابزار دوم؛ بازگشت ناپذیر شدن اعمال حکمرانی بر تنگه هرمز. در این تفاهم نامه ایران متعهد شده است که موانع فنی تردد گسترده شناورها را برطرف ساخته و خصوصاً عملیات مین زدایی را خودش انجام دهد. مین زدایی از محدود جنوب لارک تا خصب، به منزله از بین بردن مهم ترین امکان ایران برای محدودسازی ترددها و رفع قابلیت اعمال حاکمیت در این گلوگاه است. شاید برخی تصور کنند که این اقدام به راحتی برگشت پذیرست و ما مجدداً می توانیم مسیرهای دلخواه خود را مین ریزی کرده و پروتکل های خود را اجرایی سازیم، امّا تجربه درگیری های دریایی در زمان آتش بس و نحوه استقرار، خودآگاهی و تسلط هوایی ارتش امریکا، ثابت کرد که چنین امری بسیار سخت، پیچیده و حتّی با تقدیم تعداد زیادی شهید، امکان ناپذیر خواهد بود.
undefined️ ابزار سوم؛ ایجاد بازدارندگی اقتصادی برای خروج زیرساخت های هیدروکربنی کشورهای خلیجی از بانک اهداف ایران. یکی از مهم ترین ابزارهای تعیین کننده ایران هدف قرار دادن زیرساخت‌های انرژی کشورهای عربی بود که اساساً اهرم اصلی بازدارنده از حمله به زیرساخت های کشور بود. اما در این تفاهم‌نامه، قرار است صندوق سرمایه‌گذاری مشترکی با مشارکت همین کشورها ایجاد شود و روشن است که چنین شرایطی موجب خواهد شد تا در صورت وقوع درگیری جدید، عقلانیت اقتصادی اجازه هدف قرار دادن این زیرساخت‌ها را ندهد و این واقعیتی است که در دوران آتش بس هم کاملاً مشهود گشت.
undefined️ ابزار چهارم؛ خنثی سازی حزب الله لبنان. در جنگ چهل روزه ورود حزب‌الله در همان ساعات اولیه ورق نبرد را برگرداند و اصلی ترین امکان را برای انهدام تجهیزات راداری و پدافندی رژیم مهیا و در نتیجه آسمان سرزمین های اشغالی را در دسترس موشک های ما قرار داد. اما امروز و به واسطه چرخه هوشمندانه آتش، پیشروی، تثبیت، آتش بس و مجدداً آتش، توان و زیرساخت‌های حزب‌الله تقریباً غیرعملیاتی شده، جغرافیای راهبردی مقاومت در تسخیر ارتش اسرائیل قرار گرفته و در نتیجه در نبرد بعدی بازیگری به نام مقاومت لبنان وجود نخواهد داشت.
undefined️ ابزار پنجم؛ معتبرسازی تهدید اتمی. هرچند ایران اعلام کرده است بر اساس مبانی شرعی به دنبال استفاده از سلاح هسته‌ای نیست، اما وجود نوعی ابهام درباره توانایی‌های هسته‌ای توانسته به‌ نوعی خلق بازدارندگی داشته باشد. در صورتی که مسئله مواد غنی شده، از طریق رقیق سازی و برخی امکان های دیگر با حضور بازرسان آژانس حل‌وفصل شود، این ابهام کاملاً از بین رفته و تهدیدهای هسته‌ای رئیس جمهور امریکا کاملاً معتبر خواهد شد.
@Nedaye_Nabard

۱

۲۳:۲۷

۲ تیر
بازارسال شده از شبکه اصفهان
thumbnail
پلاکارد؛ رسانه‌ای برای فریاد حقیقت

undefinedundefined کنار این پرچم و عکس قرارگرفتن لیاقت می‌خواد! مگه نه؟!

@esfahansima

۲

۸:۰۷

۳ تیر
یعنی خاک بر سر اونایی که ۶ میلیارد دلار پول این مملکت رو بدن به اون حروم‌زاده قاتل نجس و ازش ذرت و سویا و گندم و جو و... بخرند و با این کار اقتصاد ورشکسته بخش کشاورزی آمریکا رو احیا کنند...امروز روز تاسوعاست. دعا می‌کنم حضرت عباس (ع) خائنان رو رسوا و نابود کنه.
🧩 در تکاپو باشید...undefined @hrteimouri_ir
undefined۴
undefined۲

۱۷۵

۶:۰۴