منورالذهن 🇵🇸
انا لله و انا الیه راجعون روح فرمانده مبارز فلسطینی به حاج قاسم پیوست!
یکسال گذشتو ما اینجا سالگرد شهادت مظلومانه مهمانمان را چه در سکوت برگزار کردیم این که دیگر مثل وعده صادق سخت نبود...
۲۱:۰۶
منورالذهن 🇵🇸
یک سوال مهم از عزیزان اصلاحطلب! برادران اصلاحطلب این روزها در رسانه هایشان جوری از مذاکره صحبت میکنند که انگار این ده سال مشغول مقاومت همه جانبه بودیم و به جای بهشت توافق با جهان، در جهنم تحریم مشغول کباب شدن بودیم. برادران! ما مذاکره کردیم و توافق شد و همه تحریم ها بالمره لغو شد، و چنان رونق اقتصادیای داشتیم که نگو و نپرس! دیگر برویم مذاکره کنیم که چه بشود؟ مگر امتیاز دیگری مانده که نگرفته باشیم؟! دیگر حوصله ای برای طعنه هم نمانده. بگذارید طور دیگری ادامه دهم: عزیزان! حداقل این روزها که جناب #فرانچسکو شده دم خروس مرد دیپلماسی، این روزها که در آستانه بازگشت به دوران پیشا (تقریبا هیچ!) هستیم، این روزها که انگار همه هزینه های سخاوتمندانه و لوتیوار دولت روحانی در برجام دود شده و این دود، راه نفس ها را بسته، این روزها که شعار رفع تحریم مثل خاری در چشم ملت فرورفته، این روزها که فهمیدیم شعار دیپلماسی چطور میتواند ده سال کشور را طوری درگیر ناترازی کند که کار روزانه مردم محاسبه زمان قطعی برق، آب، اینترنت و اشتراک و اجتماع اینها باشد... این روزها قدری حیا کنید. البته اگر مفهومی به نام شرم و حیا را از مادر یاد گرفته باشید. اصلا یک سوال مهم: شما مادر و خواهر دارید؟! @monavarozehn
همین پیشنهاد ابطحی برای امامت جمعه حسن روحانی، کثیفترین رئیس جمهور تاریخ ایران، به عنوان یک نه! بزرگ به سوال انتهای این متن کافی است...
۸:۰۷
تکرار نقش کهنه خود در لباس نوبازیگریم حوصله شرح قصه نیست...
۱۷:۳۸
قبلترها بسیج دانشجویی مستقل تر بودنه اینکه خودش را تا حد رپرتاژگر دبیر جدید شعام تقلیل دهد!خاصیت دنیا همین است که آدمها میآیند و دو روزی جولان میدهند و میروند. مأموریت ما این بود که مراقب باشیم تا هدف گم نشود...
۱۹:۵۰
بازارسال شده از حکمرانی فرهنگی
محمدمحسن راحمی
۳:۵۶
منورالذهن 🇵🇸
فیلیمو و مدیرش شکوری مقدم، مثل موم در دست همان نهادِ امنیتی هستند که در ایام جنگ دوازده روزه با شمارهگیری ۱۱۳ به اپراتورش وصل میشدیم. و در واقع باید گفت روایتی که تحت عنوانِ «اشتباهِ انقلاب ۵۷» در تاسیان ارائه شد، نه فقط قرائتِ ذوقیِ یک کارگردانِ بچهزرنگ، که قرائتِ بخش مهمی از تصمیمسازانِ آن نهادِ امنیتی از انقلابِ ۵۷ است. حالا باز بروید با اتحاد ملی جملهسازی کنید. باز چشم بر داخل ببندید و به بهانه مبارزه با دشمن، خصم داخلی را نادیده بگیرید. خنجر از پشت را دریابید. چشم باز کنید و ببینید الیگارشهای همین نظام، با پولِ همین نظام، دارند خیابان را آب و جارو میکنند برای شاهزاده. به جای زندهگری افغانها، بروید ببینید در تاریکخانه نهادهای امنیتی چه میگذرد که تهش میشود رفتن به استقبالِ ربعِ پهلوی.
جالبتر آن است که بدانید یکی از حامیان مهم ایده ایرانشهری و مخالف سرسخت ایده امت گرای انقلاب اسلامی، همین دستگاه امنیتی ای است که الیگارش فرهنگی اش جناب شکوری، تاسیان میسازد و همین اندیشه را فریاد میکند!
۴:۰۶
ما می پذیریم که ملتی جنگطلب هستیم. ما برای استقرار صلح، جنگ میکنیم و شما برای استمرار جنگ، صلح را پیشنهاد میکنید!
#برش_کتاب#طوفان_در_پرانتز#قیصر_امینپور
پی نوشت: و هنوز سامریهای قوم، دم از مذاکره میزنند...
@monavarozehn
#برش_کتاب#طوفان_در_پرانتز#قیصر_امینپور
پی نوشت: و هنوز سامریهای قوم، دم از مذاکره میزنند...
@monavarozehn
۷:۳۵
بازارسال شده از خط انرژی
۸:۵۸
بازارسال شده از جهادیه
#تربیت_جهادی#نرم_افزار_مقاومت
°• جهادیه •° | هسته مدیریت جهادی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیهالسلام
۵:۲۳
بازارسال شده از بلوک دَه🍃
بنده نمیتوانم ادّعا کنم که طرّاحان طوفانالاقصی، آیا میدانستند که چه کار بزرگی را دارند انجام میدهند یا نه؛
امّا واقعیّت این است که این کاری که اینها انجام دادند، یک کاری بود که هیچ چیز دیگری نمیتوانست جای آن را بگیرد.۱۴۰۳/۰۳/۱۴
امّا واقعیّت این است که این کاری که اینها انجام دادند، یک کاری بود که هیچ چیز دیگری نمیتوانست جای آن را بگیرد.۱۴۰۳/۰۳/۱۴
۵:۲۳
بازارسال شده از محسن فایضی_انتفاضه فلسطین
1402/09/08
@Thirdintifada
۵:۵۲
منورالذهن 🇵🇸
یک نشانه واضح و آشکار آمریکازدایی از منطقه، حادثه عمیقاً تاریخساز طوفان الاقصی است که اگرچه علیه رژیم صهیونیستی بود اما در جهت آمریکازدایی است؛ زیرا جدول سیاستهای آمریکا را در منطقه بهم ریخته و با استمرار آن، جدول سیاستهای آمریکا در منطقه محو خواهد شد. 1402/09/08 @Thirdintifada
امروز روز ارزیابی استرویکرد سیاست خارجی ایران پسا طوفان چقدر ما را به این هدف نزدیک کردهاین یکی از اهداف مهم اعلامی ما در دو سال اخیر است. اگر پیش رفته ایم که پیروزیم و گرنه باید بپذیریم اشتباه کردیم!
۵:۵۵
خرمای نخلستان من خرمای ختمت شدهمسایهها خوردند و خندیدند و رفتند...
۲:۰۶
خلاصه بگویم.عقلای قوم، در دهه نود از جامعه سیاست زدایی کردند و نتیجه اش این شده است که به زعم جامعه شناسان، هویت قومی و محلی از هویت و جهت گیری سیاسی افراد پررنگ تر شدهو در مقابل، کنشگری سیاسی و تحزب دیگر در کشور و در میان مردم وزن بسیاری ندارد...
در نظم وفاقی، باندها سهم میگیرند و حرف گوش میکنند و هرکدام نقش خود را در زمین سیاست کشور ایفا میکنندلازمه این وفاق سکوت است، سکوتی که همه از آن راضی اند. هم بدنه حاکمیت، هم اصلاحطلب و اصولگرامنتها قربانی این وفاق، سرمایه اجتماعی جوان کشور است که اخته شده است. در واقع وقتی به جای مباحثه و تضارب آرا، مصلحت اندیشی سیاسی خود را دگماندیشانه به بدنه اجتماعی ای که قرار است پیشران این جامعه باشد حقنه کردند، خب نتیجه اش میشود کنار رفتن این بدنه از کنشگری...
اما این اعزه ای که خود را صاحب انقلاب و مفسر کلام رهبری میدانند و صاحب فکت های متعدد از گوشه و کنار بیت هستند، انگار در قاموسشان کلیدواژه هایی مثل مردمسالاری، مشارکت عمومی و گرم شدن تنور انتخابات معنایی ندارد. مشارکت را در میدان دادن به ظریف و اصلاح طلبانی میدانند که تاریخ مصرفشان برای جامعه گذشته است. (که اگر انتخابات ۱۴۰۳ را خوب تحلیل میکردند میفهمیدند که چه میزان از سبد رای پزشکیان مربوط میشد به هویت قومی او و چقدر هویت سیاسی و حامیانش در جذب رأی او موثر بودند) البته ما از این برادران چه توقعی داریم، وقتی درایت سیاسی شان در انتخابات گذشته با آنهمه جهاد تبیین و ردیف کردن سخنران و مداح و سلبریتی مذهبی و انقلابی، حمایت از یک صندوق رای سه میلیون نفری بود...
پی نوشت: حاج آقای قاسمیان این مسأله را به طور مختصر توضیح داده اند...
@monavarozehn
در نظم وفاقی، باندها سهم میگیرند و حرف گوش میکنند و هرکدام نقش خود را در زمین سیاست کشور ایفا میکنندلازمه این وفاق سکوت است، سکوتی که همه از آن راضی اند. هم بدنه حاکمیت، هم اصلاحطلب و اصولگرامنتها قربانی این وفاق، سرمایه اجتماعی جوان کشور است که اخته شده است. در واقع وقتی به جای مباحثه و تضارب آرا، مصلحت اندیشی سیاسی خود را دگماندیشانه به بدنه اجتماعی ای که قرار است پیشران این جامعه باشد حقنه کردند، خب نتیجه اش میشود کنار رفتن این بدنه از کنشگری...
اما این اعزه ای که خود را صاحب انقلاب و مفسر کلام رهبری میدانند و صاحب فکت های متعدد از گوشه و کنار بیت هستند، انگار در قاموسشان کلیدواژه هایی مثل مردمسالاری، مشارکت عمومی و گرم شدن تنور انتخابات معنایی ندارد. مشارکت را در میدان دادن به ظریف و اصلاح طلبانی میدانند که تاریخ مصرفشان برای جامعه گذشته است. (که اگر انتخابات ۱۴۰۳ را خوب تحلیل میکردند میفهمیدند که چه میزان از سبد رای پزشکیان مربوط میشد به هویت قومی او و چقدر هویت سیاسی و حامیانش در جذب رأی او موثر بودند) البته ما از این برادران چه توقعی داریم، وقتی درایت سیاسی شان در انتخابات گذشته با آنهمه جهاد تبیین و ردیف کردن سخنران و مداح و سلبریتی مذهبی و انقلابی، حمایت از یک صندوق رای سه میلیون نفری بود...
پی نوشت: حاج آقای قاسمیان این مسأله را به طور مختصر توضیح داده اند...
@monavarozehn
۱۹:۵۷
بازارسال شده از محسن قنبریان
• عناصر سه گانه هویت ملی از دید رهبرانقلاب: "ریشه داری تاریخی"، "اسلام" و "انقلابی بودن" است!پس هم غدیر در هویت ایرانی است؛ هم ریشه های تاریخیِ مقاومت مقابل زورگویان؛ هر دو هم سزاوار جشن یا تجلیل اند.
• بزرگان نظام، جشن ده کیلومتری غدیر را -علیرغم خوب بودن- "شیرین کاری" خواندند! (طراحان و برگزار کنندگان حتماً شنیده اند)؛ جشن میدان انقلاب و رونمایی از مجسمه شاهپور ساسانی که از آن بیشتر نیست!
• آنچه واقعا انسجام و اتحاد مردم را -حتی بیش از تجاوز دشمن- ایجاد و "تثبیت" می کند، چیز دیگری است. صاحب این ایام، فاطمه زهرا(س) دو بار در خطبه اش بدان توجه داد :جعل الله ... العدل تسکیناً [تنسیقاً] للقلوب ... والعدل فی الاحکام ایناساً للرعیه!
عدالت اجتماعی عمیق ترین لایه مردم -یعنی دلها- را یکی می کند.احکام عادلانه حکومت هم موجب انس مردم با حاکمیت می شود! عدالت اجتماعی از برترین نمودهای انقلابی بودن (عنصر سوم هویت ایرانی) هم هست.
به نصاب نرسیدن آن، خدای نکرده رابطه مردم-مردم و مردم-حاکم و اتحاد مقدس را تهدید می کند.
• افزون شدن فاصله غنی و فقیر که در تبرّج ها و خودنمایی های منتفعان هم بروز می کند، یکدستی و آرامش قلوب را نشانه گرفته است. به اشتراک گذاشتن بی حجابی با دختران پایین شهر و ساختن ائتلاف های جنسیتی نمی تواند، وحدت پایدار بسازد.
• ضریب بالای "درک فساد" نیز انس مردم و حکومت را آسیب می زند.جشن های مذهبی و ملی، هرچقدر هم متعالی و پر ثواب باشند، بدون عدالت، اتحاد مقدس را نمی توانند تثبیت کنند.
۱۶:۲۴
بازارسال شده از محسن قنبریان
۱۶:۲۴
بازارسال شده از غزه تودی
اینجا، خانهی مردی است که در جستجوی صلح، روزی اسلحهاش را در آن جا گذاشت و ...
یاسر عرفاتمردی که روزی قهرمان مبارزات مردم فلسطین بود و روزگاری نماد صلح و صلحجویی
و حالا رژیم اشغالگر با بمباران خانهی او، بار دیگر اثبات کرد که نهتنها به دنبال صلح نیست که هر آنچه که رنگ و بوی صلح را بدهد را هم نابود میکند!
#غزه_تودی 𝐉𝗼𝗶𝗻,𝐈𝗻↝¦ @GazaToday_ir
۳:۳۰
بسم الله الرحمن الرحیمسلام خدمت رفقایکی از برادران افغانستانی ساکن ایران که از سادات هستند و شغل نگهبانی دارن، صاحب فرزند دوقلو شدند. بچه ها ۷ ماهه و زودرس و به خاطر وضعیت اورژانسی در بیمارستان خصوصی به دنیا آمدند. بچه ها را پس از تولد به بیمارستان دولتی منتقل کردند و باید بیشتر از یکماه زیر دستگاه باشند. ولی مادر بچه ها را بیمارستان اجازه ترخیص نمی دهد تا تسویه حساب کنند و هرشبی هم که مجبور شود آنجا بماند 40-50 میلیون اضافه می شود. لذا برای ترخیص مادر به صورت فوری مساعدت بفرمایید. برای بچه ها هم با توجه به اینکه اتباع هستند و بیمه هم ندارند و سخت گیری هم به اتباع بیشتر شده، بیمارستان دولتی پول دریافت میکنه که در حال رایزنی هستیم تا بشه تخفیف گرفت ولی اولویت فوری تا امشب برای ترخیص مادر هست. البته کمکی که میفرمایید با نیت کلی و عام باشه که بشه برای بچه ها هم خرج کرد. اگر هم کمک ها به حد کفایت رسید اعلام میکنیم که واریز نفرمایید.
شماره کارت:6037701554744299
شماره شبا:680160000000001003113731سید محمد فاضل پوربانک کشاورزی
شماره کارت:6037701554744299
شماره شبا:680160000000001003113731سید محمد فاضل پوربانک کشاورزی
۱۳:۵۹
اساس تبلیغ در شناخت نیاز و مسأله مخاطب استمسأله این روزهای ساکنان خیابان کاتبی و نه حتی آن، که کل مردم تهران، این است؟ چه مظلوم است خمینی...
۲۱:۳۱
بازارسال شده از محسن قنبریان
طبقه ناجی؟!
• شکل گیری طبقه متوسط در برخی کشورهای اروپایی، به محدود کردن اشراف و سلطنت و رخ دادِ "مشروطیت" انجامید. این، شعار شد که "بدون بورژوازی، دموکراسی نداریم"!
• غربزده های ایران این حرف را رها نکردند و به زبان های مختلف تکرار می کنند. اخیراً دکتر سریع القلم با لحنی توهین آمیز و دفاع روزنامه سازندگی از ایشان!
• در حالیکه در همان تاریخ اروپا هم ثابت شد: طبقه متوسط، "همیشه دنبال منافع خود" هست؛ اما منافعش همیشه از "دموکراسی" نمی گذرد. مثلا از ترس کمونیسم، موتورِ فاشیسمِ هیلتر و موسولینی و فرانکو هم میشود!حالا اشمیت تئوریزه می کند: "تنها یک دولت اقتدارگرای قوی بخوانید: هیتلر] می تواند حافظ دارایی های طبقه متوسط باشد"!
[بخوانید!موتورمتحرکِ "استعمار" نیز همین طبقه بود!در آسیا هم حافظ "الیگارشی های عربی"، همین طبقه است!
• پس هیچ ملازمه ای بین طبقه متوسط و مردمسالاری نیست!از لیبرالیسم، فقط آزادی اقتصادی و بالتبع اخلاقی اش برایشان مهم است؛ با آزادی سیاسی بشود یا سلطنت و فاشیسم فرقی نمی کند!
• دقیقا از اینجا هم "ضد انقلاب"اند؛ چون برای انقلاب، آزادی سیاسی مهم است و بر آزادی اخلاقی (بی بند و باری) و اقتصادی قیدهایی می زند!
• مشکل این روشنفکران فقط در انتخاب مسئولان از طبقات محروم نیست، بلکه انتخاب کردن و "رای دادن طبقه محروم" هم هست!انتخابات ۸۴ و ۸۸ را دقیقا از هر دو جهت بد می دانند. انتخاباتهایی با کاهش مشارکت محرومین و رای دادن بیشتر بالاشهری ها (برخی انتخابات های پس از آبان۹۶) برایشان دموکراسی تر است ولو مشارکت زیر ۵۰٪ باشد!
محسن قنبریان
@m_ghanbarian
• شکل گیری طبقه متوسط در برخی کشورهای اروپایی، به محدود کردن اشراف و سلطنت و رخ دادِ "مشروطیت" انجامید. این، شعار شد که "بدون بورژوازی، دموکراسی نداریم"!
• غربزده های ایران این حرف را رها نکردند و به زبان های مختلف تکرار می کنند. اخیراً دکتر سریع القلم با لحنی توهین آمیز و دفاع روزنامه سازندگی از ایشان!
• در حالیکه در همان تاریخ اروپا هم ثابت شد: طبقه متوسط، "همیشه دنبال منافع خود" هست؛ اما منافعش همیشه از "دموکراسی" نمی گذرد. مثلا از ترس کمونیسم، موتورِ فاشیسمِ هیلتر و موسولینی و فرانکو هم میشود!حالا اشمیت تئوریزه می کند: "تنها یک دولت اقتدارگرای قوی بخوانید: هیتلر] می تواند حافظ دارایی های طبقه متوسط باشد"!
[بخوانید!موتورمتحرکِ "استعمار" نیز همین طبقه بود!در آسیا هم حافظ "الیگارشی های عربی"، همین طبقه است!
• پس هیچ ملازمه ای بین طبقه متوسط و مردمسالاری نیست!از لیبرالیسم، فقط آزادی اقتصادی و بالتبع اخلاقی اش برایشان مهم است؛ با آزادی سیاسی بشود یا سلطنت و فاشیسم فرقی نمی کند!
• دقیقا از اینجا هم "ضد انقلاب"اند؛ چون برای انقلاب، آزادی سیاسی مهم است و بر آزادی اخلاقی (بی بند و باری) و اقتصادی قیدهایی می زند!
• مشکل این روشنفکران فقط در انتخاب مسئولان از طبقات محروم نیست، بلکه انتخاب کردن و "رای دادن طبقه محروم" هم هست!انتخابات ۸۴ و ۸۸ را دقیقا از هر دو جهت بد می دانند. انتخاباتهایی با کاهش مشارکت محرومین و رای دادن بیشتر بالاشهری ها (برخی انتخابات های پس از آبان۹۶) برایشان دموکراسی تر است ولو مشارکت زیر ۵۰٪ باشد!
محسن قنبریان
۱۷:۴۲