عکس پروفایل نظام مباحث آموزش و ‌پرورشن

نظام مباحث آموزش و ‌پرورش

۳,۰۲۹عضو
undefinedمستند "آقای معلم"
undefinedدر این مستند کوتاه، سیر منظم فعالیت های گسترده ی شهید عالی مقام، دکتر محمد جواد باهنر را مشاهده می‌کنیم؛ فردی که در شرایط قبل از انقلاب، وقتی روحانیت و تعلیمات اسلامی در مدارس کمرنگ شده و تنها محتوای اموزشی مد نظر پهلوی در مدارس، ترویج افکار میهن دوستی و شاه پرستی است، وارد دستگاه آموزش و پرورش پهلوی می شود چراکه معتقد است تغییر یک کشور با تغییر افکار افراد جامعه ممکن است و غالب این امر با فعالیت در آموزش و پرورش قابل تحقق است.
undefinedشهید دکتر محمد جواد باهنر ، موسس تألیف کتب درسی با رویکرد اسلامی در زمان قبل از انقلاب است و  پایه گذار امور تربیتی به همکاری شهید رجایی در زمان بعد از انقلاب.
undefinedپس از انتخاب شهید رجایی به عنوان رئیس جمهور، شهیدباهنر، در سمت نخست وزیری به ادامه ی سازندگی می پردازد.این شهید در هر سمتی، از  تریبون چند هزار نفری آموزش و پرورش غافل نمی شود و سرانجام در حادثه ی بمب گذاری دفتر نخست وزیری به درجه رفیع شهادت نائل می شود.
undefinedلینک مشاهده ی  مستند "آقای معلم " telewebion.com/episode/2521184
#سینمای_تعلیم‌و‌تربیت#سینما_مدرسه_است@Nazammabahes

۱۳:۴۸

undefinedآموزش در دام آزمون
undefinedدکتر رضا امیدی در کانال سیاست گذاری اجتماعی نوشت:
در سال‌های اخیر نزدیک به ۱.۵ میلیون نفر در آزمون ورودی دانشگاه شرکت می‌کنند. اما در بالاترین برآوردها، کنکور مسئلۀ ۲۰-۱۰ درصد این دانش‌آموزان است. برای بسیاری از دانش‌آموزان، ثبت‌نام در کنکور به جزیی از فرایند فارغ‌التحصیلی از دبیرستان تبدیل شده است وگرنه شواهد مختلف حتی در کلان‌شهرها حکایت از آن دارد که بیشتر دانش‌آموزان سال آخر متوسطه اساساً درگیر کنکور نیستند. به‌رغم این، آموزش‌وپرورش سرنوشت تمام ۱۶.۵ میلیون دانش‌آموز کشور را به کنکور گره زده، در تمام مقاطع و پایه‌های تحصیلی «آزمون» اصالت بیشتری از «آموزش» یافته است. آموزش‌وپرورش باید بداند که کنکور ربطی به این وزارتخانه ندارد و نباید مدام سیاست‌های خود را با آن منطبق می‌کند. می‌بینیم که در سال‌های اخیر تحت عنوان «تأثیر معدل» و «تأثیر سوابق تحصیلی» آزمون کنکور در قالب امتحانات نهایی به کل مقطع متوسطۀ دوم هم کشیده شده است. هم کنکور و هم آزمون‌های نهایی چند سالۀ اخیر موجب شده تا برخی درس‌هایی که ضرایب پایین‌تری دارند و اتفاقاً با اهداف عمومی آموزش مرتبط‌اند عملاً از چرخۀ آموزش حذف شوند.
آزمون به‌عنوان ابزاری برای ارزیابی میزان یادگیری دانش‌آموزان هرچند در دوره‌ای تنها ابزار بود و در نظام‌های آموزشی رسوخ یافته بود، اما امروزه الگوهای متفاوتی برای ارزیابی سطح یادگیری وجود دارد. برای مثال در تحولات این حوزه از آزمون‌های مبتنی‌بر «سؤال و پاسخ‌های مشابه» به «سؤال و پاسخ‌های متفاوت» گذر شده است. یا امروزه در برخی نظام‌های آموزشی از «آزمون‌های بازِ زمان‌دار، نه محدود به جلسۀ امتحان» استفاده می‌شود. حتی در ارزیابی خود آزمون از «بررسی جمعی پاسخ‌ها در گروه همسالان» استفاده می‌شود چراکه «یادگیری به‌مثابه یک تمرین جمعی» دانسته می‌شود. این یک گزارۀ غالب است که فیلسوفانی چون والزر و سندل بر آن تأکید دارند: آموزش موهبتی جمعی است که «موهبت‌بودن» آن در «جمعی‌بودن» آن است.
در این شیوه‌های جدید معلم به‌عنوان بازیگرِ تغییر، نقش تسهیلگر در جریان یادگیری جمعی دانش‌آموزان را ایفا می‌کند و در این راستا خود روابط کاری بین معلمان نیز دیگرگون می‌شود و معلمان از طریق ارزیابی یکدیگر به ارتقای مهارت‌های خود کمک می‌کنند. آموزش یک ماهیت جمعی پیدا می‌کند و معلم در ترسیم مسیر یادگیری دانش‌آموز به او کمک می‌کند. امروزه تنوع منابع سرشار از اطلاعات و دانش فرصتی را در اختیار نظام‌های آموزشی قرار داده تا توانایی‌های تحلیلی و تجربی و چگونگی استفاده از منابع را یاد دهند. به‌عبارتی، هدف آموزش کمک به دانش‌آموزان برای ارتقای خلاقیت، تخیل، نقد، و روش علمی انجام کارها است، اما آموزش‌ مبتنی‌بر آزمون این فرصت‌ها را در طول فرآیند یادگیری سلب می‌کند.
آموزش‌وپرورش می‌تواند به‌عنوان پایلوت در مناطق آموزشی که تراکم دانش‌آموزی پایین‌تری دارند به‌تدریج آزمون را کاهش دهد. برای مثال در مقطع متوسطۀ اول که ۱۴ عنوان درسی دارد، نیازی نیست که دانش‌آموزان همۀ ۱۴ درس را آزمون دهند. می‌توان یک هفته پیش از آزمون ۴-۵ درس اجباری و ۲-۳ درس را با انتخاب دانش‌آموزان برای آزمون اعلام کرد. می‌توان برخی درس‌ها را چه در مقطع متوسطۀ اول و چه در مقطع متوسطۀ دوم با هم ادغام کرد، بدون اینکه از ساعات آموزشی کاست. امروزه در برخی کشورها توصیه می‌شود که حتی نیازی نیست همۀ دانش‌آموزان در آزمون‌ها شرکت کنند و می‌توان با روش‌های علمی نمونه‌ای از کل دانش‌آموزان مناطق را در درس‌هایی مشخص مورد ارزیابی قرار داد. مهم این است که نظام آموزشی، آموزش باکیفیت را برای همگان تأمین کند یعنی کیفیت آموزشی و عدالت آموزشی را مدنظر داشته باشد. از این طریق، به‌جای ارزیابی دانش‌آموزان این نظام آموزشی است که ارزیابی می‌شود. به تعبیر ساموئل آبرامز؛ از پژوهشگران و سیاست‌گذاران آموزشی در دانشگاه کلمبیا، ما باید راه‌هایی برای بازگشت از «آزمون» به «آموزش» بیابیم. @Nezammabahes

۱۰:۱۰

thumnail
نکات مصطفی رحماندوست درباره وضعیت آموزش و پرورش:undefinedحق کودک ما این است که تعلیم و تربیتش رایگان باشد/ آموزش و پرورش ما عقب‌مانده است که مردم برای مدرسه پول می‌دهند
مصطفی رحماندوست در گفت‌وگو با اگبر نبوی:undefinedحق کودک و نوجوان مملکت من این است که تعلیم و تربیت رایگان داشته باشد. تقریبا هیچ مدرسه‌ای نیست که پول نگیرد، حتی دولتی‌ها. به جز دولتی یک سری مدارس غیرانتفاعی داریم، نمومه دولتی داریم، هیئت امنایی داریم، بشارت باد بر شما که یکسری هوم اسکول داریم.
undefinedآموزش و پرورش ما پرورش ندارد؛ همه‌اش آموزش است آن هم چه آموزشی! بسیار عقب‌مانده. این آموزش و پرورش اگر عقب‌مانده نبود مردم نمی‌رفتند غیرانتفاعی، پولشان که زیادی نکرده. این آموزش و پرورش آنقدر کنکور را مهم جلوه داده که من مجبورم از اول دبستان به فکر کنکور باشم.
undefined گفت‌وگوی کامل مصطفی رحماندوست را در کانال یوتیوب و آپارات به نشانی QafMedia02 ببینید.
@Nezammabahes

۹:۲۳

thumnail
عدالت‌خواهی معوج
دکتر مجتبی همتی‌فررئیس سازمان تعلیم‌وتربیت کودک
پانوشت-۱: یکی از نگرانی‌های این روزها، غلبه انگاره‌های عدالت‌خواهانه‌ای است که عمق ندارد و تصویر بسیطی از مفهوم عدالت را در اظهارنظر خود بروز می‌دهند. همین ضعف مبنایی باعث قضاوت‌های غیردقیق و سودار از شواهد می‌شود و نگرانی این است که مسئولان ارشد با این تفسیر و تحلیل‌ها و توصیه‌های سیاستی خام، دست به تصمیم نادرست بزنند.پانوشت -۲: مدارس سمپاد برای پوشش بخشی از عدالت آموزشی برای استعدادهای برتر شکل گرفته‌اند تا نقص کیفی مدارس عادی در رشد و شکوفایی استعداد آنها را پوشش دهد. هر چند ایده جداسازی دارای ضعف‌هایی است، اما در نگاه واقع‌بینانه چه بسا سناریوی مناسب باشد. طبیعی است که سهم این مدارس در نتایج کنکور و ... قابل توجه باشد و این نشان می‌دهد که سیاست مذکور در جای خود پاسخگو بوده و درست عمل کرده است. منتها کسی نمی‌پرسد راهکار بدیل یعنی توسعه مدارس غیردولتی و پولی برای ارتقای کیفی آموزش چه وضعیتی دارد؟ علاوه بر خدشه توصیه این مدارس به عدالت آموزشی، از منظر کیفیت آموزش هم که وضعیت آن‌ها قابل قبول نیست. پانوشت -۳: نوک پیکان انتقادها و تغییر سیاست‌ها باید به کدام سمت باشد؟ نقد و تعدیل مدارس سمپاد؟ تغییر سیاست درباره مدارس غیردولتی؟ توجه ویژه و همزمان به ارتقای زیرساخت مدارس عادی دولتی؟
@Nezammabahes

۱۷:۴۲

thumnail
صد جرعه بنوش و یک جرعه بنوشان
نمایشگاه دومین رویداد بین‌المللی الف‌تا
تعامل و هم‌افزایی معلمان برای تحول

undefinedبخش‌ها: غرفه‌های روایت‌گریگعده‌های تجربه‌نوردیحلقه‌های حل‌مسئلهتدریس زنده معلمان
undefined ۲۱ الی ۲۳ شهریورماهundefinedمجموعه نمایشگاهی برج میلاد تهران
undefinedثبت‌نام برای بازدید از نمایشگاه حضوری و مجازی رویداد: aleftaevent.ir/register@alefta
@Nezammabahes

۱۹:۱۴

thumnail
undefined مقام رضاundefined آیت‌الله جوادی آملی
هیچ کس در هیچ نقطه‌ی عالم خشنود نمی شود مگر به وساطت وجود مبارک علی بن موسی علیه السلام
@Nezammabahes

۷:۳۶

thumnail
ثبت نام دوره مطالعاتی تداوم نظام توحیدی در آموزش و پرورش آغاز شد
undefinedمنابع دوره:-کتاب مبانی نظری غرب مدرن-کتاب‌ زمینه های فرهنگی و اجتماعی تکوین علوم تربیتی مدرن- کتاب عصرجدید- کتاب جامعه شناسی نهاد آموزشی- کتاب آموزش دین و گفتمان اصلاح فرهنگی در دوران قاجار- کتاب نقش جریان روشنفکری در سکولاریسم فرهنگی - کتاب بررسی مسائل آمورش و‌پرورش ایران- کتاب گزینش تکنولوژی از دریچه بینش توحیدی
undefinedزمان شروع دوره:آبان ماه undefinedمدت برگزاری دوره:۴ ماه
undefinedپیش نیاز :گذراندن دوره نظام‌مباحث آموزش و پرورش
undefinedثبت نام از طریق لینک زیر:https://formafzar.ir/form/tdavm
undefined توجه: ثبت نام دوره‌ی تداوم فقط از طریق لینک فوق انجام میشود و مهلت نهایی ثبت نام لغایت ۱ مهر میباشد
@Nezammabahes

۹:۱۴

thumnail
پوشش پیش‌دبستانی؛ واقعی یا کاغذی؟
دکتر مجتبی همتی فرعضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی
پانوشت -۱: تعمیم و توسعه پیش‌دبستانی که در راهکار ۵-۱ سند تحول بنیادین مورد تاکید قرار گرفته، دو وجه دارد: ۱- توسعه کمی که افزایش میزان پوشش و بهره‌مندی کودکان مشمول به ویژه در مناطق لازم‌التوجه را اقتضا می‌کند و ۲- توسعه کیفی که بهبود کیفیت دوره (توانمندی مربی، محتوای باکیفیت و مناسب، استانداردها) را اقتضا می‌کند. پانوشت -۲: برای توسعه کمی پیش‌دبستانی در ۱۳ سال گذشته تلاش‌های قابل توجهی شده است. به ویژه در ابتدای دهه نود به دلیل وجود معلم مازاد قابل توجه و فضای مازاد مدارس ناشی از کاهش جمعیت دانش‌آموزان به کمترین میزان خود، فرصت بهره‌گیری از این عناصر غنیمت شمرده شد و پوشش پیش‌دبستانی با امکانات دولتی افزایش قابل توجهی یافت. متأسفانه تمهید جدی دیگری برای پوشش پایدار پیش‌دبستانی از سوی دولت و وزارت آموزش و پرورش اندیشیده نشد؛ لذا بعد از مواجهه وزارت آموزش و پرورش با کمبود معلم و کمبود فضای آموزشی و نیاز مبرم به خدمت‌دهی به دانش‌آموزان، این امکانات از نوآموزان دریغ شد. بدین ترتیب ناپایداری پوشش پیش‌دبستانی برای اهل دقت محسوس شد. در دوره‌های بعدی نیز تأکید بر توسعه پیش‌دبستانی غیردولتی عملا فرصت بهره‌مندی را به برخی از اقشار محدود کرد. هر چند استفاده از ظرفیت زیرساختی مدارس دولتی و کلاس‌های مازاد و شیفت مخالف و دوره کوتاه‌مدت تابستانی به عنوان راهکار بدیل از سوی دغدغه‌مندان مطرح و اجرا شد که توانست اندکی به این حوزه کمک نماید. این راهکارها همچنان اصلی‌ترین ابزارهای حمایتی برای پوشش پیش‌دبستانی هستند.اعتبار اندکی نیز در سال‌های بعد در بودجه منظور شد که توسط معاونت آموزش ابتدایی وقت برای حمایت توسعه پیش‌دبستانی از مناطق خاص توزیع می‌گردید که اصلاً کفایت لازم را نداشت و به مرور ارزش عملیاتی خود را هم از دست داد. نکته مهم اینکه به دلیل برخی از اشکالات در نظام آمارگیری دوره پیش‌دبستانی، در برخی سال‌ها آمار کاغذی برای ارتقای شاخص‌های پوشش جدی‌تر شد و اکنون به عنوان سند تفاخر و موفقیت در عملکرد مورد استناد قرار می‌گیرد.این در حالی است که رسیدن آمار پوشش پیش‌دبستانی به میانگین ۷۰ درصد در سال‌های مورد ادعا، اثر محسوس و معناداری بر شاخص‌های کلیدی مثل کاهش تعداد مردودی پایه اول ابتدایی نداشته است!گویا با پدیده «پوشش کاغذی پیش‌دبستانی» مواجه هستیم که کارشناسان مناطق و ادارات کل آموزش و پرورش درباره آن دقیق‌تر میتوانند توضیح بدهند.@Nezammabahes

۶:۵۱

thumnail
فَاستَجَبنا لَهُ و نَجَّیناهُ من الغَمّ؛
دعایش را مستجاب کردیم واو را از غم نجات دادیم....@Nezammabahes

۱۳:۴۱

به مناسبت هفته ملی کودک؛ به بهانه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک
undefined دکتر مجتبی همتی فر در کانال شفاجو نوشت:
۱- در حقوق و نهادهای حقوقی بین‌المللی و به تبع آن ایران، «کودکی» مرز بزرگسالی است و از همین رو ملاک کودک‌انگاری را ۱۸ سالگی در نظر گرفته‌اند. گویی کودک کسی است که تکالیف بزرگسالانه ندارد و در عین حال آزادی بزرگسالان را . از این رو مرز +۱۸ توأمان دو نکته را متذکر می‌شود: ۱- مثل یک بزرگسال تکلیف قانونی داری و باید در قبال آن پاسخگو باشی؛ ۲- آزاد هستی که رفتارهای «بزرگ‌سالی» را بدون محدودیت انتخاب کنی [البته در فرهنگ غربی که با عبور از ۱۸ سالگی، چراغ قرمز آزادی جنسی و مشروبات و مخدرات و ... سبز می‌شود]. در همین راستا است که در رده‌بندی سنی محصولات چندرسانه‌ای،‌ حد سنی زیر ۱۸ سال نه به معنای غیراخلاقی بودن و عدم مشروعیت تربیتی و اخلاقی، بلکه به معنای محدودیت سنی کودکانه است؛ لذا با ورود به حد بزرگسالی، این محدودیت‌ها هم برداشته می‌شود؛ به دنیای آزاد بزرگسالی خوش آمدید!۲- هفته ملی کودک آیینی است در توجه دادن به اهمیت کودکان و کودکی. هر چند اصل آن تقلیدی است و در امتداد غفلت تاریخی غرب از کودک و کودکی. منتها امروز این موضوع فراگیر شده است و بهانه‌ای است که بزرگترها یادشان بیاید که «کودکی هم مهم است».برای ما کودکی دوره ایجاد زیرسازها و اساس‌های شخصیتی و هویتی است، هر چند تربیت در این دوره تمام نمی‌شود. به تعبیری اهمیت کودکی در مقابل بی‌اهمیتی نوجوانی نباید فهم شود؛ «نوجوانی خوب» حاصل «کودکی خوب» است. پس به همه دوره‌ها باید توجه کرد، به کودکی کمی بیشتر.۳- در کشور ما، تربیت پیش از مدرسه سال‌های سال مورد غفلت بود و توجه به آن غالباً به «پیش‌دبستانی» و آماده شدن برای مدرسه محدود می‌شد. به عبارتی به جای نگرش اصیل به «تربیت اوان کودکی» و اقتضائات خاص آن، آن را طفیلی دوره دبستان می‌دانستند و از همین رو چونان ضمیمه دوره ابتدایی و بخشی از آن و با همان قواعد و سبک مدیریت و راهبری می‌گردید. تمرکز بر انضباط و فعالیت‌های قلم و کاغذی و الفبا و علوم‌محور باعث غفلت از روح «بازی‌محوری» و «آزادی سرورگونه» این دوره رشدی - تربیتی شده بود.۴- در اسناد تحولی آموزش و پرورش و به ویژه سیاست‌های کلی که ره‌بری برای تحول در نظام آموزشی کشور ابلاغ کردند، با رویکردی جدید، توجه به «اوان کودکی» به عنوان یک مرحله مهم از تحول‌آفرینی تربیتی مورد توجه قرار گرفت. گرچه بی‌تفاوتی قریب به ده ساله نسبت به این موضوع جای تأسف دارد، اما با تذکر و تأکید مجدد ره‌بری در سال ۱۳۹۹، اهمیت اوان کودکی و این مرحله از رشد و تربیت مورد توجه قرار گرفت. حاصل اینکه «سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک» در اواخر سال ۱۳۹۹ تأسیس شد و اکنون یکی از نهادهای نوپا و البته راهبردی نظام تعلیم و تربیت کشور است.۵- گرچه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک نوپاست و در اول مسیر تکوین فعالیت خود قرار دارد، منتها با تلاش تیم و خانواده بزرگ همکاران ستادی و مردمی، توانسته نشان دهد که شکل‌گیری‌اش چه خلأهای مهمی را پر می‌کند و در عین حال، پرچم اوان کودکی را بلند کند که ضمن اصلاح و تکمیل انگاره «پیش‌دبستانی» به اوان کودکی،‌ «تربیت اوان کودکی» با مختصات خاصش معنا یابد و انگاره‌های رایج به این دوره سنی را تغییر دهد.۶- قاعدتاً دنیای کودکی بعد از شکل‌گیری سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، متفاوت از قبل آن است. چشم‌ها را باید شست و جور دیگر باید دید. «اوان کودکی» و معنای متولی خودش را دارد؛ نباید آن را تقلیل داد و به «پیش‌دبستانی» و «پیشامدرسه‌» فروکاسته شود. هفته ملی کودک فرصت ویژه‌ای برای یادآوری و تأکید این پیام و رویکرد است. با هم تکرار کنیم...
@Nezammabahes

۴:۱۳

thumnail
به بهانه روز جهانی معلمundefined ۴۰۰ معلم شهید غزهاستانداردهای دوگانه یونسکو در حمایت از معلمان غزه و اوکراین
undefined️ تحریریه روزنگار - جامع:
undefined︎پنج اکتبر در تقویم جهانی توسط یونسکو به عنوان روز جهانی معلم نامگذاری شده است. حمایت‌ از حق آموزش بویژه در بحرانها از جمله ماموریتهای اصلی یونسکو است.
undefined︎یونسکو در ۵ اکتبر ۲۰۲۲ به مناسبت روز جهانی معلم، حمایت کامل خود را از معلمان اوکراینی جنگ‌زده اعلام کرد و حمایت‌های مالی فراوانی را روانه فضای آموزشی این کشور نمود. کروم‌بوک‌های گوگل در کوتاه‌ترین زمان به دست معلمان رسید تا آموزش‌های برخط را با کیفیتی بالا به دانش‌آموزان اوکراینی ارائه دهند.
undefined امروز، ۵ اکتبر ۲۰۲۴، در حالی در سکوت کامل یونسکو در گذر است که ۴۰۰ معلم در غزه جان خود را از دست داده‌ و تمامی مدارس غزه به طور کامل تخریب شده‌اند. این تنها بخشی از استانداردهای دوگانه‌‌ای است که یونسکو در قبال آموزش در مناطق جنگ‌زده غیرغربی از ابتدای تاسیس از خود نشان داده است که در تعارض آشکار با ایده تاسیس و امتداد این سازمان است.
undefined بیشتر را در سایت بخوانید.
undefined جامع | رسانه عدالت آموزشی@jaame_ir@Nezammabahes

۴:۲۶

thumnail
undefined️ مروری بر مفهوم، تاریخ و خاستگاه «سواد مالی»چرا سواد مالی محصول سرمایه‌داری است؟
undefined️ تحریریه روزنگار - جامع:
undefinedگزارش «بررسی مفهوم، تاریخ و خاستگاه سواد مالی» تهیه شده در کارگروه علمی قرارگاه عدالت تربیتی مرکز بسیج وزارت آموزش‌و‌پرورش به تهیه‌کنندگی مجتبی زنگوئی و معصومه پوریان، منتشر شد. این گزارش با بررسی مفهومی، تاریخی و خاستگاهی «سواد مالی» به دنبال آن است تا ابعاد پنهان این نوع از آموزش را که به‌تازگی وارد ادبیات مدارس کشور شده است را نشان دهد.
undefinedسواد مالی در اولین مراحل پیدایش خود مولود مدرنیته و توسعه دامنه بازار در زندگی مردم و به دنبال مالی‌سازی اقتصاد بوده است. در این گزارش مفاهیم مختلف «تربیت اقتصادی» در طی دوره‌های مختلف تاریخی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
undefinedهمچنین این گزارش با معرفی سازمان‌های جهانی و پیشران آموزش سواد مالی به پیشینه سیاست‌گذاران و ذینفعان جهانی در حوزه آموزش سواد مالی به دانش‌آموزان می‌پردازد.
undefined فایل این گزارش را از سایت دریافت کنید.
undefined جامع | رسانه عدالت آموزشی
@jaame_ir@Nezammabahes

۱۹:۰۸

بازارسال شده از ایران فردا ؛رسانه مرکز بسیج فرهنگیان
thumnail
مرهم معلمانه
آغاز مشق همدلی معلمان و دانش‌آموزان ایرانیدر حمایت از کودکان و دانش‌آموزان فلسطین و لبنان
undefined کمک مالی جهت خرید لوازم تحریر و اسباب‌بازی برای کودکان محور مقاومت
undefinedتوزیع در کمپ‌های آوارگان، از طریق مدرسه ایرانی مستقر در سوریه و لبنان
گروه جهادی معلمان جهادی
۲۲۴,۰۰۰,۰۰۰ ریال
از ۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
۴۴%
تامین شده
مهلت تمام شد
جزئیات

۲۰:۱۹

بازارسال شده از تداوم نظام مباحث
thumnail
افتتاحیه‌ی دوره‌ تداوم نظام توحیدی آموزش و پرورش
undefinedبا حضور:دکتر سجاد صدیقی (ریاست محترم سازمان بسیج فرهنگیان)undefinedزمان برگزاری :undefined۵ آبان undefinedساعت ۱۸:۱۵(لازم به ذکر است حضور همگی دانش پژوهان در افتتاحیه الزامی است)
undefinedلینک حضور در جلسه:https://www.skyroom.online/ch/rafda/resaneh-farhangian
«مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان»

۸:۵۳

thumnail
زیست بوم تربیتی نُهی برگزار می کند:
undefinedundefinedسمپوزیوم پداگوژی صلح بر اساس ایده مقاومت*undefinedundefined

undefined با ارائه *دکتر بختیار شعبانی
پداگوژی صلح و دیپلماسی علمی: نگاهی به رویکردهای خرد و کلان
undefined اساتید و موضوعات نشست:undefined *استاد علیرضا شفاه*؛ در برابر افول ایده علم: مسأله ایستادگی و سرنوشت در آموزش علمی
undefined *دکتر رقیه فاضل*؛ پداگوژی مقاومت و ایده معلم جهانی
undefined *دکتر علی قربانی*؛ آموزش مقاومت محور: از سرزمین های اسلامی تا آمریکای لاتین
undefined *دکتر سیدعلی متولی*؛مقاومت در مقام ایده تربیت

undefined زمان: چهارشنبه ۱۶ آبان ساعت ۱۳:۳۰undefinedمکان: تالار دکتر کوهستانی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد
@Nezammabahes

۱۴:۱۷

thumnail
undefined رویداد الف‌تای مقاومتگردآوری و به‌اشتراک‌گذاری تجربیات معلمان، مربیان، مدیران و هنرآموزان سراسر کشور در موضوع ظلم‌ستیزی، با تأکید بر مسأله‌ی فلسطین.
undefinedمهلت ثبت تجربیات، ۱۶ آذر ماه
undefined برای ثبت تجربیات و کسب اطلاعات بیشتر به تارنمای alefta.ir مراجعه نمایید.
#الف‌تای_مقاومت#فلسطین#محور_مقاومت#ظلم_ستیزی
@Nezammabahes

۱۴:۳۰

بازارسال شده از پایگاه خبری تشکیلاتی بُعثنا

1_15248571968.pdf

۷۱۱.۷۵ کیلوبایت

undefined #بخوانید | نقدنامه‌ای بر افزایش سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان به ۳۰ سال
undefined️در این نقدنامه به تحلیل و بررسی دلایل مخالف تغییر سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان پرداخته شده است. همچنین به دیدگاه موافقان این تصمیم نیز پرداخته شده است. آیا این تصمیم می‌تواند تاثیرات منفی بر کیفیت آموزش و تربیت معلمان داشته باشد؟ با خواندن این نقد نامه، نظرات مختلف و ابعاد مختلف این تغییر را بررسی کنید.
undefinedنگارنده: حدیث خسروبیگی، معاونت #سیاست‌ورزی دانشگاه فرهنگیان #حضرت_زینب_کبری_مرکزی
undefined تاریخ انتشار: پاییز ۱۴۰۳
undefinedمعاونت #سیاست‌ورزی مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان
@boesna_news

۸:۰۶

undefinedتوجهundefinedundefinedحلقه مطالعاتی کتاب《قدرت آموزش در نبرد با نابرابری》عضو می پذیرد.
undefinedدر معرفی این کتاب می‌خوانیم:“نابرابری” یک انتخاب سیاسی است، نه یک امر اجتناب‌ناپذیر! امروزه این اتفاق نظر وجود دارد که انواع نابرابری‌ها قابل اجتناب‌اند و می‌توان گام‌های مؤثری برای کاهش آنها بر داشت. در این میان “آموزش” می‌تواند با هموارسازی زمین بازی به رفع شکاف‌های فزاینده کمک کند؛ ولی در اکثر کشورهای جهان و از جمله ایران، نه تنها چنین نبوده بلکه به عاملی برای تشدید نابرابری نیز تبدیل شده است.undefinedکتاب حاضر که ترجمۀ گزارش۲۰۱۹مؤسسۀ آکسفام است، با نگاهی به جامعۀ ایران، از سه زاویه به این موضوع می‌پردازد: وضعیت کنونی نابرابری در آموزش عمومی چگونه است؟ چرا باید به دنبال آموزش برابر و باکیفیت بود؟ و برای تحقق آن چه باید کرد؟
undefinedمطالعه این کتاب بصورت مجازی و زیر نظر حجت الاسلام والمسلمین #خاکی معلم و پژوهشگر اقتصاد و تعلیم و تربیت صورت میگیرد.
🟠جهت شرکت در حلقه مطالعاتی رزومه و مشخصات خود(نام و نام خانوادگی،شهر محل زندگی،تاریخ تولد،مدرک تحصیلی،زمینه مطالعاتی و کتب مطالعه شده مرتبط،سابقه کار تشکیلاتی و حضور در دوره ها ) را به آیدی @mz_20279 در پیامرسان بله ارسال فرمایید.
undefined️ظرفیت محدود است.
undefinedقرارگاه عدالت و اقتصاد بسیج فرهنگیان وزارت آموزش و پرورشundefined
@Nezammabahes

۷:۲۲

thumnail
undefined یک معلم دغدغه‌مند، همه کارهای تربیتی‌اش رنگ و بوی مقاومت دارد: تدریسش، تکلیفش و امتحانش
undefined پویش امتحان امت
طرح تولید و جمع‌آوری سوالات امتحانی با زمینه و موضوعیت مقاومت و فلسطین (در همه مقاطع تحصیلی)
undefined مهلت ارسال آثار:۲۶ آذر تا ۸ دی
undefined به ده نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه هدایای معنوی اهدا خواهد شد.
undefined تمامی معلمان و مربیان می‌توانند آثار خود را ارسال کنند. سوالات ارسال شدهٔ منتخب در کانال مبدأ (قرارگاه برنامه‌ریزی آموزشی مرکز بسیج وزارت آموزش و پرورش) منتشر خواهد شد.
undefined ارسال آثار در لینک زیر: https://land.javane.org/ummah/
آیدی مسئول روابط عمومی پویش، جهت بیان ابهامات و سوالات:@sarbaze_gomnam729
undefined مبدا | قرارگاه برنامه ریزی آموزشی@mabdaa@Nezammabahes

۱۲:۳۴

undefined تحلیل‌های «نسلی» چیزی شبیه طالع‌بینی‌اند
undefined هر جا حرفی دربارۀ جوانان و مسائل مربوط به آن‌ها پیش بیاید، خیلی زود پای تحلیل‌هایی وسط می‌آید که اساس استدلالشان «اختلاف نسل‌ها» است. هم بزرگترهایی که خودشان را متعلق به «نسل»های گذشته می‌دانند، هم جوان‌ترهایی که عضو نسل جدیدند، برای توضیحات تفاوت‌هایشان با همدیگر سراغ این مفهوم می‌روند. اما واقعاً نسل چیست؟ آیا می‌شود مجموعۀ پروپیمانی از ویژگی‌ها را به دستۀ بزرگی از آدم‌ها چسباند، صرفاً به خاطر اینکه سال تولدشان به هم نزدیک بوده است؟
undefined مفهوم نسل، تا قرن نوزدهم، در ساختار خویشاوندی تعریف می‌شد: والدین و خواهران و برادرانشان «نسل قدیم» را تشکیل می‌دادند و فرزندان آن‌ها «نسل جدید» را. در طول قرن نوزدهم این مفهوم به کلِ ساختار اجتماعی تعمیم داده شد و در این عقیدۀ تازه آدم‌هایی که در یک بازۀ سی‌ساله به دنیا می‌آمدند متعلق به یک نسل دانسته می‌شدند.
undefined این تعریف مشکلات بسیاری داشت. معلوم نبود چه سالی باید نقطۀ شروع یک نسل قرار بگیرد و مشخص نبود چرا کسی که در سالِ آخر یک دورۀ سی‌ساله به دنیا می‌آید، باید خصوصیات نسل قبلی را داشته باشد و کسی که یک سال پس از او به دنیا می‌آید، متعلق به نسل بعدی باشد. با همۀ این مشکلات، نسل مفهومی را در اختیار متفکران گذاشت که از طریق آن می‌توانستند دربارۀ یکی از معمایی‌ترین پدیده‌های اجتماعی صحبت کنند: تغییرات فرهنگی. چرا فرهنگ دائماً در حال تغییر است؟ شاید دلیلش این باشد که نسلی می‌رود و نسل دیگری جایش را می‌گیرد.
undefined تا پیش از سال ۱۹۴۵، بیشتر افرادی که به نظریه‌پردازی پیرامون نسل‌های مختلف مشغول بودند از سبک‌های ادبی و هنری و گرایش‌‌های غالب فکری در هر نسل صحبت می‌کردند، مثلاً تغییر از رمانتیسیسم به واقع‌گرایی، یا از لیبرالیسم به محافظه‌گرایی. گاهی هم یک واقعه مبنای ساختن یک نسل می‌شود، مثل جنگ ویتنام، یازده سپتامبر یا کووید.
undefined امروزه، به دلایلی ناشناخته، معمولاً نسل‌ها را بازه‌های پانزده ساله در نظر می‌گیرند و طوری دربارۀ آن‌ها حرف می‌زنند که انگار هر نسل دی‌ان‌اِی متفاوتی با دیگر نسل‌ها دارد. ما سرخوشانه از تفاوت‌های بنیادین دهه شصتی‌ها با دهۀ هفتادی‌ها حرف می‌زنیم و به این مسئله توجه نمی‌کنیم که تفاوت میان دهۀ شصتی و دهۀ هفتادی، تقریباً، همان‌قدر بامعناست که تفاوت بین متولدین برج اسد و سُنبله معنا‌دار است. بابی دافی، نویسندۀ کتاب افسانۀ نسل‌ها، می‌گوید نسل‌ها بی‌فایده نیستند، اما باید آن‌ها را در کنار دو عامل دیگر دید: رویدادهای تاریخی و اثرات چرخۀ زندگی.
undefined یافتۀ کلی دافی این است که گروه‌های سنی مختلف، خیلی بیشتر از آن چیزی که در بحث از نسل‌ها گفته می‌شود، به هم شبیه‌اند. از طرف دیگر، خیلی از اختلاف نظرها، بیش از اینکه به سن ربط داشته باشند، به شرایط اقتصادی، گرایش سیاسی، طبقه، نژاد یا جنسیت ربط دارند. تفاوت‌هایی که جوانان در دل آن‌ها رشد می‌کنند.
undefined لویی مناند، مورخ اجتماعی چیره‌دست، می‌گوید مفهوم نسل، بیش از هرجا، برای توضیح فرهنگ جوانان استفاده می‌شود، اما «فرهنگ جوانان» را چه کسی خلق می‌کند؟ مسن‌ترها. عاملیت جوانان در این حد است که می‌توانند بین گوش‌دادن یا ندادن به یک موسیقی خاص، پوشیدن یا نپوشیدن لباسی خاص، یا شرکت‌کردن یا نکردن در تظاهرات یکی را انتخاب کنند. و گزینه‌هایی که پیش روی آن‌ها وجود دارد، هیچ‌وقت ساختۀ خود آن‌ها نیست. این اتفاق همانقدر که دربارۀ انقلاب جنسی در دهۀ شصت صادق است، دربارۀ «فرهنگ اینترنتی» نسل ایکس هم صادق است.
undefined مناند می‌گوید ناکامی در شناخت نحوۀ شکل‌گیریِ تاروپودِ جامعه سبب شده است که به تحلیل‌های نسلی متوسل شویم.
undefined ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید:
B2n.ir/x95009
@Nezammabahes

۴:۲۷