بله | کانال پاورقی
عکس پروفایل پاورقیپ

پاورقی

۱,۸۳۲عضو
thumbnail
undefined کاری که سینما می‌کند...
تماشاگر در سینما اغلب از خود سلب اختیار می‌کند و سِحر فیلمساز در او اثر می‌کند. و به‌تبعِ اشباح و تصاویر می‌خندد، گریه می‌کند، می‌ترسد، عشق می‌ورزد، احساس نفرت می‌کند، لذت جنسی به او دست می‌دهد و گاه دچار جنون می‌شود و راهی آسایشگاه روانی.و بدین‌‎طریق در نهایت به عالمی می‌رود که بیخودی برایش حاصل می‌شود. او دیگر خود نیست، بلکه مسخ در اشباح شده است و فیلمساز با ایجاد امواجی موهوم به هرجا که خواسته او را کشانده است. بینندۀ فیلم‌های سینمایی جنایی یا اروتیک اغلب در جست‌وجوی نحوی غفلت از خود و استغراق در غیر است.
از این حیث فیلمساز با ساحت خیالی و وهمی و به تعبیر افلاطونی با ساحت شهوی و عصبی، یعنی ساحت غیرعقلانی وجود بشری و از نظرگاه دینی با ساحت دنیوی بشر سروکار دارد.او تماشاگر را در حالت تعلیق روانی نگاه می‌دارد و حیله‌های روانی را بر ایشان اعمال می‌کند. از اینجا رابطۀ سینما با بیننده نوعی رابطۀ تسخیری است که در آن بیننده بر اثر کشش و جاذبه‌ای مقاومت‌ناپذیر مسحور می‌شود.البته این جاذبیت و کشش نه به کمالات انسانی بلکه به ضعف‌های او برمی‌گردد.
#محمد_مددپور#سیروسلوک_در_سینما انتشارات برگ صفحه ٢٨.به انتخاب @Ab_o_Atash
@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT

۳:۰۳

1_21635661594.pdf

۳۰.۰۱ مگابایت

undefined️ کتاب چکیده مقالات سومین همایش بین المللی افول آمریکا: دوران جدید عالم منتشر شد
undefined این کتاب شامل 315 چکیده پذیرفته شده از میان 500 چکیده دریافتی به زبانهای فارسی، انگلیسی و عربی است که در 8 محور دسته بندی شده اند. میزگردهای سومین همایش بین‌المللی افول آمریکا: دوران جدید عالم، با مشارکت دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی داخلی و بین‌المللی، روز ۶ آبان ۱۴۰۴ در محل سفارت سابق ایالات متحده با حضور پژوهشگران و استادان داخلی و بین‌المللی برگزار خواهد شد.

۱۴:۴۴

thumbnail
undefined ویژه‌برنامه آشنایی با رشته «کارشناسی ارشد پیوسته فرهنگ و ارتباطات» و مسیر آینده
undefined محورهای جلسه:undefined توضیح درباره ماهیت، تاریخچه و اهمیت رشته در دنیای امروزundefined امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر و گرایش‌های تخصصیundefined مدت زمان تحصیل، دروس اصلی و اختیاری و پروژه‌هاundefined مهارت‌های مورد نیاز برای موفقیت در رشتهundefined نقش دانش‌آموختگان در جامعه و بازار کارundefined هدف از تحصیل در این رشته
undefined سخنرانان:undefined دکتر سید عبدالرسول علم‌الهدی (هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین علیه‌السلام)
undefined دکتر اسماعیل صابر (هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین علیه‌السلام، مدیر گروه رشته فرهنگ و ارتباطات)
undefined دکتر سیدرضا نقیب‌السادات (هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی)
undefined دکتر مسعود کوثری (هیئت علمی دانشگاه تهران، مدیر گروه رشته ارتباطات)
undefined سید امیررضا عاملی (دانش‌آموخته رشته فرهنگ و ارتباطات، دانشجوی دکتری)
undefined پنجشنبه‌ ۸ آبان‌ماه ۱۴۰۴undefined ساعت ۱۰:۳۰
undefined حضور مجازی:undefinedhttps://skyroom.online/ch/adrak/anjoman
undefinedحضور برای عموم آزاد است.
undefined انجمن علمی دانشجویی فرهنگ و ارتباطات دانشگاه جامع امام حسین علیه‌السلام: undefined https://eitaa.com/FarhangErtebatatAssociation
@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT

۷:۵۱

undefined علل شکل نگرفتن جهاد تبیین
undefined قسمت اول
undefined میثم قمشیان- 6 آبان ماه 1404
انقلاب اسلامی امروزه از هر روز، بیشتر به جهاد «تبیین» نیاز دارد. رهبر انقلاب، این جهاد را، واجب قطعی و فوری خوانده اند (سخنرانی 19/11/1400). اما ظواهر نشان می دهد که گویا این جهاد خیلی شکل نگرفته و یا به طور موثری اتفاق نیفتاده است. این جهاد اینقدر رقیق و ضعیف انجام شده که حتی صاحبان قلم (مانند محمد قوچانی) نیز تا جنگ فیزیکال نظامی علیه ایران شکل نگیرد، متوجه دوست و دشمن نمی شوند؛ چه رسد به مردم عادی که یا در انتخابات ها کمتر شرکت می کنند و یا در صورت مشارکت هم به جهاد تبیین کن ها رأی نمی دهند و جریان اصطلاحا انقلابی بیشتر انتخابات ها را به جریان غرب گرا واگذار می کند. جریانی که پس از شکست های دیپلماتیک در برجام و غیره، مجددا با چهره هایی چون محمدجواد ظریف و حسن روحانی وارد صحنه می شود و می تواند علی رغم شکست های تاریخی، باز هم توجه و اعتماد مردم را به خود جلب کند. undefined ریشه شناسی کلمه تبیینبه نظر من علت شکست پروژه جهاد تبیین را باید در ریشه شناسی واژه «تبیین» و ریشه کاوی «تربیت دینی»مان جستجو کنیم. تبیین به چه معنا است؟ به معنای روشن ساختن، از «بَیَّنَ یُبَیِّنُ تبیین» آمده، مصدر باب تفعیل. چه چیزی روشن ساز است؟ «بیان»! تمامی این کلمات، هم خانواده و هم ریشه یکدیگرند. در سایر ادیان هم موضوع «کلام» و «بیان» و نظیر آن، پر اهمیت دانسته شده. مثلا در انجیل یوحنا می خوانیم: «در ابتدا کلمه بود و کلمه نزد خدا بود و کلمه خدا بود» (باب ۱، آیه).undefinedپیامبر اسلام صلى الله عليه و آله هم فرمودند: «نخستين چيزى كه خدا آفريد، قلم بود و آن گاه به آن فرمان داد و قلم هر آنچه را كه بايد خلق مى شد، نوشت» (کنز العمال، حدیث 15115). یعنی چه در اسلام و چه در سایر ادیان الهی، بیان و صحبت و نگارش و سخن گفتن اهمیت دارد. امام رضا علیه السلام بیاناتی دارند که معنی آن به طور ساده این می شود که اگر من امام همه ی مردمم، پس باید بتوانم با همه آنها سخن بگویم و الا حجت خدا نیستم: undefinedامام رضا عليه السلام با مردم به زبان خودشان صحبت مى كرد، و به هر زبانى، از اهل آن زبان، داناتر بود و رساتر سخن مى گفت. روزى به ايشان عرض كردم: يا بن رسول اللّه! من از آشنايى شما به اين زبانهاى گوناگون در شگفتم. فرمود: اى ابا صلت! من حجّت خدا بر آفريدگان او هستم و خداوند حجّتى را براى مردم قرار نمى دهد كه زبان آنها را نداند. آيا نشنيده اى كه امير المؤمنين عليه السلام فرمود: فصل الخطاب به ما عطا شده است، آيا فصل الخطاب چيزى جز دانستن زبانهاست؟ undefinedسخن مولا علی علیه السلام هم در حدیث یاد شده «فصل الخطاب» بودن است؛ یعنی حرف آخر، سخن تام و تمام، حرف محکم!نسبت ما شیعیان حضرت یا حتی سنی های محب آن بزرگوار با این ویژگی چیست؟ چقدر بلدیم خوب سخن بگوییم و به شیوه فصل الخطابی، همه هم سخن ما را بفهمند؟ این که من استاد دانشگاهم و نمی توانم با مردم عادی سخن بگویم، کجای مشی و سیره ی اهل بیت و حجج الله قرار دارد؟undefinedحالا برگردیم به جهاد تبیین. وظیفه ی قطعی و فوری محول شده به ما. چه کسانی باید تبیین کنند؟ لابد طرفداران انقلاب اسلامی که نوعاً هم بچه حزب اللهی ها و مومنین و بچه مسجدی ها هستند. اینها چقدر «بیان» قوی ای دارند؟! اخلاقی ترین کاندیداهای جبهه انقلاب را به یاد بیاورید و کیفیت حضورشان در مناظرات ریاست جمهوری را مرور کنید، جواب سوال به دست می آید...
undefined قسمت‌های بعدی در @meysamghomeshian
@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT

۱۶:۲۹

thumbnail
۱۴ آبان ماه روز فرهنگ عمومی
گاهی اوقات مشکلات فرهنگی موجب شده که من شب خوابم نبرده است.ولی معظم فقیه@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT

۳:۰۸

undefined اقبال لاهوری؛ غرب‌دیده‌ای که غرب‌زده نشد!
اقبال لاهوری در یکی از حساس‌ترین دوره‌های تاریخ اسلام متولد شد؛ دورانی که استعمار غرب چنگال خود را در جهان اسلام فرو کرده بود و بسیاری از روشنفکران، پیشرفت را در غربی ‌شدن می‌دیدند. اما او مسیر دیگری را انتخاب کرد و با وجود تحصیل در بهترین دانشگاه‌های اروپا، از جمله کمبریج و مونیخ، هرگز مجذوب تمدن غرب نشد و حتی برخلاف جریان رایج روشنفکری آن زمان، پیشرفت را در احیای تمدن اسلامی می‌دانست، نه در تقلید از غرب.
او به ‌جای پذیرش فرهنگ استعماری، مسلمانان را به اتحاد و بازگشت به خویشتن دعوت کرد. به‌ جای استفاده از زبان استعمار، به زبان فارسی شعر سرود. به‌ جای تبلیغ سکولاریسم، از حاکمیت دین بر جوامع مسلمان سخن گفت. به جای تجزیه و تفرقه، ایدهٔ وحدت امت اسلامی را مطرح کرد.
اما چرا اقبال برای بیان تفکرات خود به زبان فارسی پناه برد؟ پاسخ را باید در نقش استعمار انگلیس در حذف زبان فارسی از شبه‌قاره جست‌وجو کرد.
رهبر انقلاب در توصیف این موضوع گفته‌اند: «هر جا انگلیس‌ها وارد شدند، زبان مردم بومی را تبدیل کردند به انگلیسی؛ اگر زبان رقیبی وجود داشت، آن را از بین بردند. در شبه‌قارهٔ هند، زبان فارسی چند قرن زبان رسمی بود؛ تمام نوشته‌جات، مکاتبات دستگاه‌های حکومتی، دولتی، مردم، دانشوران، مدارس عمده، شخصیت‌های برجسته، با زبان فارسی انجام می‌گرفت. انگلیس‌ها آمدند زبان فارسی را با زور در هند ممنوع کردند و زبان انگلیسی را رایج کردند.» (۱)
اما با همهٔ این عظمت، اقبال لاهوری در ایران و برای مخاطب ایران تقریباً ناشناخته بود، درباره این ناشناخته بودن رهبر انقلاب می‌گویند: «مردم ما که نخستین مخاطب جهانی اقبال بودند، متأسفانه خیلی دیر با اقبال آشنا شدند. وضعیت خاص کشور ما، بویژه سلطه سیاست‌های منحوس استعمار، موجب شد اقبال هرگز ایران را نبیند و همان سیاست‌هایی که اقبال، عمری با آنها مبارزه می‌کرد، نگذاشتند ایدهٔ اقبال و راه اقبال و درس اقبال، به گوش مردم ایران که برای شنیدن، آماده‌ترین بودند، برسد.» ،(۲)
۱- بیانات در دیدار جوانان استان خراسان شمالی – ۱۳۹۱/۷/۲۳۲- در مراسم گشایش کنگرهٔ بین‌المللى بزرگداشت علامه محمد اقبال لاهورى – ۱۳۶۴/۱۲/۱۹
#سیدعلی_حسینی‌_خامنه‌ای#ستاره_بلند_شرق
@Ab_o_Atash@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT

۱۰:۰۸

thumbnail
undefined فراخوان مقاله علمی
undefined نشریه پژوهشنامه فرهنگ و رسانه «نامه فرهنگ و ارتباطات سابق» به صاحب امتیازی دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق (ع) با هدف توسعه کمی و کیفی مقاله‌های علمی، خصوصاً مقاله‌های مستخرج از پایان‌نامه در رشته‌های فرهنگ و ارتباطات، مطالعات فرهنگی، علوم ارتباطات، علوم اجتماعی، مطالعات رسانه و... دستاوردهای پژوهشی را با تأکید بر گرایش‌های اسلامی و بین‌رشته‌ای منتشر می‌نماید.
undefined پژوهشگران محترم می‌توانند جهت ارسال مقاله‌های خود به پایگاه دوفصلنامه به نشانیwww.lcc.journals.isu.ac.ir مراجعه نمایند.@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT

۱۹:۳۴

undefined تفاوت تبلیغ در کشورهای سرمایه‌داری و سوسیالیستی
در اسفند ۱۳۷۶ فرصتی پیش آمد تا با برخی همکاران دانشگاهی سفری به سوریه بکنیم، ...یکی از نکات، پوسترهای زیاد با عکس حافظ اسد رئیس‌جمهور سابق بود که با فاصله‌ هر ۵ تا ۱۰ متر به چشم می‌خورد. این تعداد از عکس‌های زیاد از نظر روانشناسی تبلیغات بیش از حد به ادراک افراد تحمیل می‌شد و درنتیجه به‌جای کسب محبوبیت، قاعدتاً تأثیر معکوس می‌گذارد... لذا این تصور به ذهن خطور می‌کند که در اینجا یک نظام سیاسی حاکم است که حاکمان آن با روش‌های روانشناسی تبلیغاتی مؤثر آشنا نیستند.
از اینجا چند نکته حائز اهمیت دیگر استنتاج می‌شود: کشورهای سرمایه‌داری با روش ظاهراً دموکراسی خود برای کنترل جامعه و مردم آن به روش‌های نامحسوس دست یافته‌اند که از طریق آنها مردم را آن‌طور که مسئولان و سرمایه‌داران می‌خواهند هدایت [و] کنترل کنند و در نتیجه مردم عموماً به‌طور درونی همان کارهایی را انجام می‌دهند که سرمایه‌داران و مسئولان آنها می‌خواهند... آنها به‌طور ذهنی احساس می‌کنند که آزاد هستند، اما از طریق هنجارها و ابزار هنجارسازی درونی کنترل می‌شوند و در واقع آزاد نیستند.
در کشورهای سوسیالیستی [در اینجا سوریه] که با این دانش جدید و روش‌های آن آشنا نیستند، بیشتر با روش کنترل بیرونی و پلیس مردم و جامعه را کنترل می‌شوند و درنتیجه مردم احساس آزادی نمی‌کنند و همواره می‌توانند در مقابل نظام حاکم بر کشور خود دست به شورش بزنند.
#فرامرز_رفیع‌پورکتاب #تکنیک‌های_خاص_تحقیق_در_علوم_اجتماعیشرکت سهامی انتشارصفحات ۶۳ و ۶۴.
@Ab_o_Atash@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT

۱۵:۰۷

thumbnail
undefined مسابقه بزرگ داستان‌نویسی سمر شروع شد!از ۱ آذر تا ۱ دی داستانت رو منتشر کن و فقط کافیه بیشترین لایک رو بگیری تا برنده‌ی ما باشی!
undefined جوایز بزرگ:undefined ۸ میلیون | undefined ۶ میلیون | undefined ۴ میلیون تومان
undefined علاوه بر این‌ها، برای نویسندگان و کتاب‌خوان‌های فعال هم جوایز ویژه‌ای در نظر گرفتیم.undefined و مهم‌تر از همه: داستان‌های برتر به نشریات معتبر کشور معرفی می‌شن تا مسیر چاپشون هموار بشه.
undefined سمر؛ جایی که استعدادهات دیده میشه.
undefined همین حالا نصب کن و وارد دنیای داستان‌ها شو!‏«سمر» را در بازار اندروید ببین:http://cafebazaar.ir/app/?id=com.mostafasoft.samar&ref=share@Qafaseble.ir/join/NzBiYmQwYT

۸:۵۵

thumbnail
undefined انتشار کتاب:undefined دیالکتیک امر جنسی و سبک پوشش در ایران معاصر از فرهنگ عمومی تا سپهر سیاست گذاری
undefinedکتاب «دیالکتیک امر جنسی و سبک پوشش در ایران معاصر؛ از فرهنگ عمومی تا سپهر سیاست گذاری» به قلم مهدی علیزاده، سیدحسام‌الدین حسینی و حسین رضایی توسط انتشارات اندیشگی به زیور طبع آراسته شد.
undefined این اثر به تحلیل تحولات پاییز ۱۴۰۱ می پردازد، پدیده‌ای که دارای ابعاد متعدد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بود.
undefined سردمداران پدیده پاییز 1401 با شعار «زن، زندگی، آزادی» و با دستاویز مطالبه و بازپس‌گیری حقوق زنان، با نماد «کشف حجاب» در اعتراض به ادعای حجاب اجباری توسط نظام اسلامی وارد میدان کنشگری شدند.
undefinedمؤلفان با توجه به اهمیت مسئله جنسی در جامعه و به تبع آن «حجاب»، به عنوان یکی از مظاهر زیست عفیفانه، با بررسی این تحولات و به‌ویژه تغییرات گسترده‌تر از پیش و تجددخواهانه سبک پوشش -بالاخص بانوان- رابطه بُعد جنسی این پدیده را واکاوی نموده‌اند تا بتوان سهم این موضوع را در مسیر حل مسئله، شناسایی و معرفی نمود.
undefinedکتاب حاضر حاصل پژوهشی نظام‌مند با بنیان نظری، توسط قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی دفتر تبلیغات اسلامی با همکاری دانشگاه باقرالعلوم(ع) تألیف و منتشر شده است.
@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT

۵:۰۷

thumbnail
تبریک به دوستانم در رشته فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق علیه‌السلام که از مهر سال جاری دانشجوی مقطع دکتری شده‌اند.@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT

۱۲:۵۰

thumbnail
مهارت قصه‌گویی برای فرزندان@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT

۱۰:۰۹

thumbnail

۱۰:۰۹

thumbnail

۱۰:۰۹

thumbnail

۱۰:۰۹

thumbnail

۱۰:۰۹

thumbnail

۱۰:۰۹

thumbnail

۱۰:۰۹

thumbnail

۱۰:۰۹

thumbnail

۱۰:۰۹