عکس پروفایل پاورقیپ

پاورقی

۱,۷۴۳عضو
thumnail
رمز و راز و ویژگی‌های مشترک مساجد موفق چیست؟
مساجد چگونه می‌توانند در تربیت کودکان و نوجوانان موفق عمل کنند؟
شاخص‌های سنجش موفقیت در این عرصه کدام است؟

در پژوهشی با عنوان «الگوی موفقیت نهادهای دینی (مورد مطالعه: مساجد موفق در عرصه تربیتی)» برای نخستین‌بار به این پرسش‌ها پاسخ دادیم و تلاش کردیم الگویی برای موفقیت مساجد در عرصه تربیتی ارائه کنیم.
این پژوهش حاصل مطالعه موردی بیست مسجد موفق در شش استان کشور و ۱۰۰ ساعت مصاحبه است و نتایج آن در قالب ۹ عامل اصلی و ۳۴ عامل فرعی موفقیت تدوین شده است. مطالعه این مقاله به فعالان و مسئولان حوزه مسجد و تربیت و همچنین به سایر علاقه‌مندان پیشنهاد می‌شود.
undefined لینک مطالعه چکیدهundefined لینک دانلود اصل مقاله
#مردمی_سازی#مدیریت_مسجدی#تربیت_اسلامی@Pavaraqi

۱۸:۵۶

بازارسال شده از عبدالحمید
thumnail
برچسب‌ها و تهمت‌های تکراری جریان نفاقبه علامه مصباح می‌گفتند #تئوریسین_خشونتحالا همان برچسب را بر آیت‌الله میرباقری چسابنده‌اند.دهان فحاش این‌ها مملو از برچسب و توهین و تهمت به جریان حق است.یادتان هست به آن علامه فقید می‌گفتند تمساح؟یاوه‌گویانی بی‌منطق و درنده که چون در برابر #جنود_عقل ناکام هستند؛ جهالت مدرن خود را این‌گونه عربده می‌کشند.لَّىِٕن لَّمۡ یَنتَهِ ٱلۡمُنَـٰفِقُونَ وَٱلَّذِینَ فِی قُلُوبِهِم مَّرَضࣱ وَٱلۡمُرۡجِفُونَ فِی ٱلۡمَدِینَةِ لَنُغۡرِیَنَّكَ بِهِمۡ ثُمَّ لَا یُجَاوِرُونَكَ فِیهَاۤ إِلَّا قَلِیلࣰا ۞ [سُورَةُ الأَحۡزَابِ: ٦٠] undefined https://ble.ir/abd_alhamid

۸:۲۰

thumnail
undefined واحد فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) با همکاری سازمان بسیج دانشجویی کشور برگزار می‌کند:
undefined دوره تحلیل فرهنگی آیه
undefined سرفصل‌ها:undefined چرا فرهنگ؟ چرا هنر؟undefined اسلام و غرب در اندیشه رهبریundefined فرهنگ و مردم در اندیشه رهبریundefined مسئله شناسی فرهنگیundefined جریان شناسی فرهنگی هنری ایران معاصرundefined تشکل یابیundefined شبکه سازی
undefined زمان: ۲ الی ۴ آبان ماه
undefined مکان: اردوگاه حضرت سیدالشهدای آبعلی
undefined مهلت ثبت‌نام تا یکشنبه ۲۹ مهر ماه
undefined ثبت‌نام در دوره تحلیل فرهنگی آیه
undefined ظرفیت محدود و ویژه دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) است.undefined اطلاعات بیشتر:@arsm_111

۱۳:۴۷

65740546_-1860238501.pdf

۱.۶ مگابایت

undefinedبخوانید undefined گزارش: «تربیت دینی دانش آموزان در نظام آموزش و پرورش کشور؛ وضعیت سنجی، چالش ها و الزامات سیاستی»
undefinedکاری از مرکز پژوهشهای مجلس
undefinedچکیده گزارش: «اهمیت نسل نوجوانان در ساختن آینده کشور، چالش های نوظهور برای عرصه دین و دین داری و البته وجود گزارش هایی مبنی بر تأثیرگذاری ناکافی برنامه های تربیت دینی وزارت آموزش و پرورش (به عنوان اصلی ترین متولی رسمی امر تربیت)، تردیدهایی را در میزان کارایی راهبردها و برنامه های این حوزه در اذهان ایجاد کرده است. ازاین رو، ارزیابی سیاست های این حوزه برای به دست آوردن تصویری واقعی از وضعیت موجود، احصای چالش ها و دستیابی به الزامات بهبود وضعیت سیاستگذاری در حوزه تربیت دینی در مدارس ضروری است. از این رو، گزارش حاضر ابتدا به توصیف وضعیت دین داری دانش آموزان و طرح های درحال اجرای حوزه تربیت دینی پرداخته و سپس با بررسی سیاست های نظام رسمی آموزش و پرورش در حوزه مزبور و سنجش فاصله وضع موجود با وضع مطلوب، چالش های آن را برشمرده است تا درنهایت کلان بایسته های بهبود وضعیت تربیت دینی در مدارس احصا شود. براساس بررسی های انجام شده؛ اهم چالش های این عرصه، «تبدیل‎ نشدن اهداف تربیت دینی در اسناد بالادستی به اهداف عملیاتی در آیین نامه های اجرایی»، «کیفیت و کمّیت نامناسب نیروی انسانی مدارس»، «تقلیل تربیت دینی به آموزش مطالب درسی و انتقال اطلاعات» و «کمبود زیرساخت های مورد نیاز فعالیت های فرهنگی و پرورشی و توزیع ناعادلانه آنها در کشور» است. درنهایت پیشنهادهایی راهبردی جهت بهبود وضعیت تربیت دینی مدارس ارائه شد که اهم آنها عبارتند از: ۱. افزایش زمان برنامه درسی پرورشی، ۲. افزایش اختیارات مدیران و معاونان پرورشی مدارس در آیین نامه اجرایی مدارس، ۳. امکان مداخله بیشتر در مدیریت مدرسه، ۴. تدوین شاخص های ارزیابی عملکرد فعالیت های فرهنگی و پرورشی، ۵. رصد مستمر وضعیت تربیت دینی دانش آموزان، ۶. بازطراحی سند اهداف دوره های تحصیلی با رویکرد پرورش محور، ۷. به کارگیری ظرفیت حوزه های علمیه در تربیت نیروی انسانی و پاسخ به شبهات.»
@Pavaraqi

۱۴:۲۷

thumnail
آینده کاربرد #هوش_مصنوعی در صنایع نظامی
@Pavaraqible.ir/join/NjgxZjU1Nj

۹:۳۰

thumnail
به قول این آقا ایرانی‌ها شاعر به دنیا اومدن...
بعد ما با وجود دایره لغاتی زیبا فکر میکنیم اگه چندتا کلمه انگلیسی تو روز نگیم بی‌کلاسیم
undefined برهان مجد #زبان #فارسی دوست‌داشتنی
@Pavaraqible.ir/join/NjgxZjU1Nj

۲:۳۱

thumnail
سخنرانی 40 سال پیش حضرت آقا درباره لزوم فراگیری زبان #عربی(دیدار با دانشجویان دانشگاه امام صادق علیه السلام)
@Pavaraqible.ir/join/NjgxZjU1Nj

۱۳:۴۰

thumnail
شماره جدید نشریه بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام منتشر شدundefined وفاق اقتصادی undefined
آنچه در حیات ۱۳۲ خواهید خواند:

undefined پرونده اقتصادیundefined️چرا اقتصاد با مردم به تقریر #حجت‌الاسلام‌والمسلمین_محسن_قنبریان
undefinedپرونده سیاسی undefined️کنشی از جنس انقلاب در گفت و گو با #آقای_علیرضا_نوران
undefinedپرونده تعلیم و تربیتundefinedمصوبه تأثیر معدل
undefinedپرونده فرهنگیundefinedایستادن آنجا که باید؛ شکاف های اجتماعی و نقاط وصل
undefinedپرونده بین الملل undefined️طوفان الاقصی آغاز مرحله ای جدید در جغرافیای جنگ
undefined با ما همراه باشید...

undefined #حیات | ماهنامه فرهنگی سیاسیundefined @hayatmag_ir
@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT

۱۸:۵۶

سلامundefinedیک مؤسسه پژوهشی وابسته به سپاه پاسداران، از میان اندیشه‌ورزان و علاقه‌مندان سیاست‌پژوهی و طرح‌های راهبردی حوزه تعلیم و تربیت، در حوزه‌های ذیل اقدام به جذب «سرباز وظیفه» و «همکار پاره وقت» می‌کند:
undefinedحوزه‌های همکاری:- آموزش و پرورش- مسجد- خانواده- تربیت رسانه- تربیت اقتصادی

undefined شرایط جذب:- آقا- دارای رزومه مطالعاتی، پژوهشی و اجرایی مرتبط- دغدغه‌مندی و تحول‌خواهی- قدرت تحلیل و تفکر نقادانه- یادگیرنده، مبتکر و خلاق- منظم و متعهد به کار- دارای مهارت‌های ارتباطی مؤثر
اولویت با افراد ذیل:۱. دانشجوی کارشناسی ارشد و بالاتر۲. دانشجویان و دانش‌آموختگان رشته‌های علوم تربیتی، علوم پایه، الهیات، سیاست‌گذاری، ارتباطات، مدیریت و اقتصاد ۳. فعال بودن در عرصه‌های مرتبط
undefined شرایط همکاری:به دو صورت:1- سرباز وظیفه-لباس شخصی -احتساب تمام کسر خدمتها (امریه نیست)-شنبه تا چهارشنبه 8 تا 162- همکاری حق‌الزحمه و پروژه‌ای (حداقل ۱۰۰ ساعت در ماه)- تعهد حضور در مجموعه؛ حداقل دو روز در هفته
- موقعیت مکانی: تهران، محدوده چهارراه کالج
در صورت تمایل، رزومه خود را به شناسه زیر ارسال کنید.@mj_noruzi ---@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT

۷:۳۹

thumnail
مختصری درباره گویش #تهامی
#گویش_تهامی یکی از گونه‌های #عربی_یمنی است که در منطقه #تهامه یمن رواج دارد.
شاید برجسته‌ترین خصوصیت این گویش الطَّمطَمانيّة یا استفاده از حرف تعریف "ام" به جای "ال" باشد. مثلا:امسوق =‌ السوقامکتاب = الکتاب
در صورتی که کلمه نکره باشد به انتهای آن "و" اضافه می‌شود:سوقوکتابو
همچنین برای نشان دادن زمان آینده در افعال از "شا" به جای "س" استفاده می‌شود:شابوك امسوق = سأذهب الى السوقشاقشئك = سأضربكشاوزج مئاك = سأرسل معك
از جمله خصوصیات آوایی گویش تهامی الأَنْأَنَة يا تلفظ "أ" به جای "ع" است.
مثال‌های بیشتر:اُحزُر = ببینمربئة (مربعة) = اتاقمنبرو = تختخواب چوبیيان بايكو؟ = إلى أين ذاهب؟ (أين تذهب؟)

گفته می‌شود بعضی از کلمات قرآنی ریشه‌ای تهامی دارند، از جمله:- هب لي = اعطني (ربي هب لي ملكاً)- زُح = ابتعد (ومن زحزح عن النار)- الطّمس = تغطية الشي واخفاءه (ولو نشاء لطمسنا على اعينهم)- سرى = الذهاب في الليل (سبحان الذي اسرى بعبده ليلاً)- أتى = حضر (أتى امر الله فلا تستعجلوه)- أبى = امتنع ورفض (أبى واستكبر)و...

undefined درباره یمن : @abt_yemen
---@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT

۱۱:۲۲

thumnail
undefined تبریک به دوست عزیزم بابت انتشار کتاب
کتاب «به سوی ارتباطات تمدن ساز»
undefined تألیف: #حسینـکیاء
undefined معرفی کتاب:این کتاب به بررسی نقش #ارتباطات و رسانه‌ها در تحولات تمدنی و ایجاد #تمدن نوین اسلامی می‌پردازد. نویسنده تأکید می‌کند که ارتباطات همواره عامل کلیدی در شکل‌گیری تمدن‌ها بوده و رسانه‌های مدرن به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی روزمره تبدیل شده‌اند.
کتاب به سؤالاتی اساسی درباره وضعیت کنونی تمدنی، نقد جمهوری اسلامی به غرب، و نحوه مواجهه با مبانی فکری غرب پاسخ می‌دهد. با استناد به اندیشه‌های استاد «اصغر طاهرزاده»، یافته‌های پژوهشی در شش فصل ارائه می‌شود: مفهوم‌شناسی، بررسی غرب، انتقادات به مبانی نظری تمدن غرب، راهبردهای مواجهه ایران با غرب، ارتباطات مدرن، و راهبردهای ارتباطی برای تحقق تمدن نوین اسلامی ایرانی. این اثر منبعی ارزشمند برای پژوهشگران و علاقه‌مندان به مطالعات تمدنی و رسانه‌ای است.
undefinedناشر: دانشگاه جامع امام حسین علیه‌السلامundefinedنوبت چاپ: اول(پاییز۱۴۰۳)undefined|تعداد صفحات کتاب: ۱۶۰
undefined ادامه معرفی undefinedhttps://sadr.ihu.ac.ir/186/10187/5588
┄┅═✧❁undefinedundefinedundefined❁✧═┅┄ 🟥 پژوهشکده تمدنی شهید صدر (ره)undefined@sadr_ir....undefined ble.ir/join/NzBiYmQwYT

۱۳:۴۷

thumnail
مدتی است از نسل آلفا می‌گویند.#نوجوانان متولد ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۴@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT

۶:۴۸

#تعطیلات_زمستانی
با این شرایط دایمی و تکرارشونده آلودگی هوا در پاییز و زمستان، کاش یک مقام مسئول شجاع پیدا شود و تعطیلات زمستانی را اجرا کند.یکماه (از نیمه آذر تا نیمه دی) را می توان تعطیلات مدارس و دانشگاه ها و بخش کمتری از آن را هم تعطیلات اداری در نظر گرفت و به جای آن آغاز سال تحصیلی را اوایل شهریور تعریف کرد. در مقابل، تعطیلات طولانی نوروز بلافاصله پس از تعطیلات زمستانی را نیز کاهش داد.با این کار هم به تعطیلات وقت و بی وقت نیاز نیست هم بر ذخیره انرژی تأثیر دارد هم امکان خروج بخشی از شهروندان از تهران و شهرهای آلوده و خلوت‌تر شدن شهرها فراهم می‌شود. حکمرانی هم بروز و ظهور مؤثری از خود نشان خواهد داد.
undefinedگاه‌نوشت‌های خط سبز
@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT

۱۲:۵۵

1397_qafase_resane.pdf

۱۸.۸۸ مگابایت

این سند فهرستی از کتابهای حوزه و رسانه است. چند سال قبل تهیه شده است. هنوز هم البته قابل استفاده است.
«قفسه رسانه» به ارائه بسته‌های پیشنهادی به ‎منظور مطالعه، به سطوح مختلف مخاطبان را از نظر میزان آشنایی با حوزه‌های ارتباطی توجه می‎کند و با ارائه طیفی از کتاب‌ها امکان بهره‌‎مندی برای دیگر مخاطبان را نیز فراهم می‎‌آورد.کتاب‌های معرفی شده در این مجموعه با سه رویکرد دانشی، مهارتی و ترکیبی (که تلفیقی از دانشی و مهارتی است) انتخاب شده‌اند.
در بخش حوزه‌های دانشی، کتاب‌ها در موضوعاتی از قبیل «تاریخ ارتباطات»، «روان‌شناسی رسانه»، «حقوق رسانه»، «مطالعات تلویزیون»، «مطالعات سینمایی» و «تاریخ سینما» معرفی می‎شوند.در بخش مهارتی «گویندگی و دوبله»، «خبرنگاری»، «مستندسازی»، «تهیه کنندگی» و «برنامه سازی رادیویی» فصول این حوزه موضوعی است.در بخش ترکیبی نیز کتاب‌ها در فصولی مانند «سواد رسانه‌ای»، «تبلیغات»، «رسانه و بحران»، «مخاطب شناسی»، «روابط عمومی»، «مخاطب شناسی» معرفی خواهند شد.
@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT

۷:۰۴

undefined خاطرات یک خبرنگار: مدارس تهران را تعطیل کردم، کک کسی نگزید
undefinedرئوف پیشدار استاد دانشگاه و روزنامه‌نگار
فردارسانه –  نیمه دهه ١٣۶٠، زمستان‌های سختی بود. سرما و بارش برف تهران را در برگرفته بود.
تنها منبع خبری مردم رادیو و تلویزیون  و خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) و واحد مرکزی خبر و دو سه روزنامه‌ای بود که عصرها منتشر می‌شد و صفحات آن‌ها قبل از ظهر بسته می‌شد.
عادت شده بود که مردم برای کسب سریع خبر، از جمله به ایرنا زنگ می‌زدند. اگر خبر خاصی مثل مسابقه‌های فوتبال بود، لحظه به لحظه تلفن از داخل و خارج کشور! که نتیجه بازی چیه، کی گل زد، کی پنالتی گرفت و خیلی سؤال‌های دیگر!
تلفن‌های سرویس اجتماعی ایرنا را آن‌هایی که داشتند مستقیم زنگ می‌زدند و آن‌هایی که نداشتند، از طریق تلفنخانه، و خدا خیر بدهد آقای جلالیان مسئول تلفنخانه را که همه تماس‌ها را به گروه ما وصل می‌کرد.
بارها به آقای جلالیان گفتم که به سرویس‌های دیگر هم تلفن‌ها را وصل کند، همیشه یک جواب داشت: آن‌ها جواب نمی دهند، بعد این‌ها ( مخاطبان) سرمایه رسانه هستند!
درست می‌گفت؛ رسانه ای که مخاطب ندارد، با مخاطب تعامل ندارد، رسانه نیست! نهایت، یک اداره است که خبر و کار خبری، در آن قالب نمی‌گنجد.
القصه؛ در آن شب سرد زمستانی که جنگ هم بود و همه جا زود تعطیل می‌شد و خیابان‌ها بدون ماشین، و ما هم که سرویس بازگشت نداشتیم جز موتورسیکلتِ من که سرویس همکاران هم محلی بود، تمام عصر به این سوال تلفن کنندگان‌ بی‌شمار جواب می‌دادیم که فردا مدرسه‌ها تعطیل است؟ و جواب من: تا این لحظه آموزش و پرورش اطلاعیه‌ای نداده است.
از آموزش و پرورش که پرسیدم جواب روشنی ندادند و گفتند که اگر تعطیل شد، اطلاعیه می‌دهند.
گذشت و گذشت، از اطلاعیه خبری نشد. مسبوق به سابقه بود که در آخرین دقایق شیفت کاری اطلاعیه می‌دادند و ما تا تنظیم و ارسال آن روی خط، کلی معطل می‌شدیم.
به نظرم رسید چیزی به سیاق اطلاعیه‌های قبلی بنویسم تا وقتی اعلان کردند، زیاد معطل نشوم و خبر را برای پخش به اتاق مربوطه بدهم و به خانه بروم.
متن را نوشتم و برای پخش هم امضاء کردم. جلوی رویم گذاشتم که تلفن کنند و بدهم برای پخش! و خداحافظ.
شیفت کاری من تمام شد، تماسی گرفته نشد! واقعیتش من اصلا موضوع را فراموش کردم و خبر همان‌جا روی میز ماند!
همکاران شيفت شب که آمده بودند، خبر امضاء شده را روی میز می‌بینند به گمان این‌که من یادم رفته، به اتاق تلکس برای مخابره می‌دهند!
من یک رادیوی ٩ موج سونی داشتم که همیشه روشن بود و گوشی در گوشم! سوار موتور که می‌رفتم شنیدم رادیو گفت: مدارس تهران فردا تعطیل است. خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت …
ساعت چند، ساعت چند، خبر تکرار شد و من اصلاً متوجه نشدم که چه دسته گلی به آب داده‌ام. زمانی که برای چندمین بار رادیو، خبر را خواند پشت دستم زدم که ای وای! این خبر من است، تلفنی که نشده بود، اطلاعیه‌ای نداده بودند!
به خودم آرامش می‌دادم که حتما من نبودم، آموزش و پرورش تلفن زده یا اطلاعیه‌ای داده است و همکاران شیفت شب که خبر آماده را دیدهاند برای پخش داده‌اند.
فردای آن روز مدارس تهران تعطیل شد، بچه‌ها هم حتما ته دلشان من را دعا کردند.
پیگیری که کردم، دیدم حدس من درست است، ولی نه تلفنی بوده و نه اطلاعیه‌ای، همان که همکاران خبر را دیده‌اند و باقی ماجرا!
انتظار داشتم  از این‌جا و آن‌جا سین جیم ها شروع شود. نه، نشد که هیچ! اصلا هیچ کس حتی آموزش و پرورش هم پیگیر ماجرا نشد، انگار همه از خدا خواسته بودند، و من هم به رویم نیاوردم که چطور یک روز مدارس را تعطیل کردم!
پ.ن. دکتر عبدالکریم خیامی با بازنشر این خاطره نوشت: «خاطره‌ای که به فهم آرایش رسانه‌ای کشور در جامعه‌ی دهه ۶۰ کمک می‌کند.»
@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT

۴:۲۸

Dastour-e-Khat-17.04.1402.pdf

۶۵۰.۷۹ کیلوبایت

آخرین ویرایش #کتاب دستور خط فارسی (سال 1401) فرهنگستان زبان و ادب فارسی@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT

۱۰:۳۶

بازارسال شده از قفسه: معرفی و فروشگاه کتاب
thumnail
کتاب 10 راز آشباریا را خواندم. پسرم هم شب تا دیروقت بیدار ماند و خواند. جواب سؤالهای مسابقه‌اش را به دست آورد. هم داستان است، هم طنز. بزرگترها هم می‌توانند بخوانند و لذت ببرند و صد البته که یاد بگیرند. امروزه رسانه‌ها با ما چه می‌کنند؟ اصحاب زر و زور و تزویر چگونه تصمیمات و رفتارهای ما را شکل می‌دهند؟ این کتاب سطح عمومی #سواد_رسانه را تقویت می‌کند.
داستان کتاب با خواندنش تمام میشود. ادامه آن به صورت بازی و سرگرمی در فضای مجازی برقرار است. (و هنوز هم چیزهای جدیدی برای تمرین و یادگیری هست!)شما را دعوت می‌کنم تا با راز آشباریا همراه بشوید:ashbaria.irراستی! اگه کد 2KGTWPRXIX را بزنید، هم شما امتیاز می‌گیرید، هم پسر من!
@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT

۷:۰۶

nmedia.pdf

۱۲ مگابایت

دریافت رایگان #کتاب رسانه های خبری در ناآرامیهای اجتماعی اثر محمد جوانی انتشارات دانشگاه امام حسین(ع)در حوزه سواد رسانه و عملیات روانی: بررسی نقش رسانه‌های خبری در ابعاد سیاسی و اجتماعی جامعه ایران و جهان با مثالهای واقعی
@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT

۱۰:۴۱

thumnail
undefined وبگاه انجمن علمی دانشجویی «معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات» راه‌اندازی شد.
undefined از ویژگی‌های این وبگاه (سایت)، فراهم شدن امکان دسترسی آسان به بایگانی رویدادها، دسترسی یکجا به نشریۀ «کاغذ احوال»، آشنایی با اعضای انجمن و... است.
undefined برای ورود به سایت، روی پیوند (لینک) زیر کلیک کنید:http://www.ISCCSSA.ir

۱۲:۲۹