بله | کانال پاورقی
عکس پروفایل پاورقیپ

پاورقی

۱,۸۲۵عضو
بازارسال شده از با چای
thumnail
undefinedوقتی یک حرکت مردمی برای آستان قدس الگو میشود
undefinedروایت ایده چایخانه حرم امام رضا علیه السلام
undefinedحالا هی بگید مگه میشه با حرکت های مردمی کوچک سازمان‌های بزرگ را سر خط کرد و در مشی آن ها تغییری ایجاد کردundefined
بله میشه!

۱۹:۰۰

thumnail
undefined طنز دیرین دیرین این داستان: چرا نگیم درب؟#زبان_فارسی@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT

۷:۱۰

بازارسال شده از عبدالحمید
thumnail
من به توصیه‌های این کلیپ، تا حدی عمل کردم، خیلی اثرگذار بود.از تیرماه سال گذشته تا حالا،- چند جز قرآن حفظ کردم.- مطالعه چند هزار صفحه کتاب- مشارکت در نگارش دو جلد کتاب- نگارش 3 مقاله علمی-پژوهشی- پیش بردن رساله دکتری- برنامه ورزشی نسبتا منظم- حضور قلب بیشتر در نماز و عبادت- و...حاصل عمل به بخشی از توصیه‌های این کلیپ بود.... چه کردم؟فقط از خواندن گروه‌های فجازی اجتناب کردم. تقریبا هیچ گروهی را مطالعه نکردم، جز به استثنا یا ضرورت. مباحثه‌ها و مجادله‌های موجود در فجازی، عمدتا هم‌افزایی جهل و منیت هستند! کسی با این‌ها هدایت نمی‌شود. مجادله‌های فجازی به مظهر پرگویی جاهلان تبدیل شده‌اند و اجازه نمی‌دهند با تأنی و تواضع، از عالمان استفاده کنیم.همهمه مجازی، همه چیز را از ما می‌گیرد، مخصوصاً #ملکوت را.undefined abd_alhamid

۱۶:۱۹

thumnail
تبریک به استاد ارجمندم حاج آقای دکتر احمدعلی قانع بابت احراز رتبه استادی
فارغ از مباحث کلاس‌های درس، نکات فراوانی از مشی تربیتی و مدیریتی ایشان (به ویژه در دوره خدمت ایشان در سمت معاونت تحصیلات تکمیلی دانشکده فرهنگ و ارتباطات) آموختم.@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT

۱۲:۰۶

حوزه پیشرو و سرآمد.docx

۵۳.۲ کیلوبایت

«حوزه پیشرو و سرآمد»
پیام حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی) به همایش یکصدمین سال بازتأسیس حوزه علمیه قم(8 اردیبهشت 1404)@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT

۵:۵۳

پاورقی
حوزه پیشرو و سرآمد.docx
وظیفه امروز ما کمک به ابطال تمدن مادی و تدارک جایگزین آن است
️رهبر انقلاب اسلامی در پیام به همایش بین‌المللی یکصدمین سالگشت بازتأسیس حوزه‌ی علمیه‌ی قم:تمدن مادی... با زورگویی شروع شد و بتدریج فساد و انحراف از مبانی اخلاقی و تحفّظ‌های جنسی نیز در آن راه یافت و رشد کرد... امروز نمونه‌های آشکار و کامل‌شده‌ی این بنای کج‌نهاد را در کشورهای غربی و دنباله‌روان آنها می‌بینیم... بدیهی است که این تمدّنِ باطل رفتنی است و ازاله خواهد شد؛ این، سنّت حتمی آفرینش است: «اِنَّ الباطِلَ كانَ زَهوقاً»؛ «فَاَمَّا الزَّبَدُ فَيَذهَبُ جُفاءً». وظیفه‌ی امروز ما اوّلاً کمک به ابطال این باطل و ثانیاً تدارک تمدّن جایگزین در نظر و عمل به قدر توانایی است.
بخشی از پیام «حوزه پیشرو و سرآمد»@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT

۸:۰۷

بازارسال شده از نشونی‌: کانال یاب گروه یاب بازو یاب
سلام بر شما یه ایرانه و یه امام رضا. این ایام یه پاکتمون نشه؟!
کانال‌های من: ble.ir/join/ZTk3NGIyNT قفسه ble.ir/join/YzdmYjk5ZT منبرble.ir/join/NzBiYmQwYT پاورقی ble.ir/join/NWYxMjBiNm یک پیشنهادble.ir/join/YWNmNTczMz با شهداble.ir/join/OTQ1NzE5Yz یه بیت شعرble.ir/join/MDM0YjUxND یه مسافرble.ir/join/NjgxZjU1Nj لجمنble.ir/join/EjZJZ5jMjy نشونی
سلامتی بانیان صلوات

۷:۱۸

Default Gift Icon

پاکت هدیه

عکس پروفایل پاورقیپ

پاورقی

لَیسَ مِنّا مَن تَرَکَ دُنیاهُ لِدِینِهِ و دِینَهُ لِدُنیاهُ
از ما نیست آن که دنیای خود را برای دینش و دین خود را برای دنیایش ترک گوید.
undefinedسرای همه چیز تمام برای ویرانی خانواده ایرانی!
چند ماه پیش بود که سرای ایرانی در کنار شهر لوزام خانگی، با چند تبلیغ تلویزیونی، لگدی محکم به پیکره جایگاه پدر در خانواده زدند. درون مایه محتوایی آن تبلیغات، بدهکار نشان دادن پدر به خانواده خود برای تامین وسایلی چون تخت و گوشی و مبل و ... بود.
این در حالی است که پدر با نهایت مظلومیت نشان داده می شود که جیبش خالی است! اما خانواده اش به مثابه یک گاوصندوق او را می بینند و به حالش افسوس می خورند که چرا فرش اتاق بچه ها را نو نکرده ای؟ (مطلب قبلی را از اینجا بخوانید)
حال شاهد شاهکار دیگری از سرای ایرانی هستیم: این بار برای حمله به چندرغاز حقوق بازنشستگی خانواده های ایرانی؛ چند پسر جوان را نشان می دهد که در خانه ای نشسته اند. جوان دیگری وارد خانه می شود و با تعجب می گوید: اینجا چرا شبیه هیچ خونه دانشجویی نیست؟ همه چیز داره: مبل، فرش، لوستر! پاسخی که دریافت می کند این هست: همه را قسطی خریده ایم. جوان تازه وارد همچنان متعجب نگاه می کند: مگر شما فیش حقوقی و ضامن و چک دارید؟ پاسخ این است: معلومه که نه، ما دانشجوی سال اولی هستیم. فیش حقوقی نداریم، پدر و مادر بازنشسته که داریم.
undefinedسرمایه داری افسار گسیخته، به هیچ چیزی رحم نمی کند. حتی اندک حقوق آن بازنشسته که به زور بتواند خرج زندگی اش را با آن تامین کند، مورد طمع قرار می گیرد. سرمایه داری، چیزی جز پول نمی فهمد، ممکن است ظاهر دین و مذهب به خود بگیرد، ممکن است در قدرت نفوذ کند، ممکن است در پشت شعارها و سیاست های ابلاغی پنهان شود. اما او به چیزی جز مکیدن خون ملت فکر نمی کند. اساساً سرمایه داری سیری ناپذیر است؛ هر چه بیشتر جامعه را می درد و می برد، گرسنه تر می شود.
undefinedای کاش آمار به روز و دقیقی از وضعیت شکایت مردم از سرای ایرانی توسط قوه قضائیه منتشر می شد و در اختیار دانشگاه ها و محققان گذاشته می شد تا با تحلیل آنها، رضایت مردم از این فروشگاه ها مشخص می شد. این کاش می شد فهمید پشت پرده این همه رانت کجاست؟ چطور وام های چند همتی توسط سیستم بانکی کشور به این مجموعه داده شده است؟ چطور و چگونه سیستم بانکی برای وصول چک های مردم و کسانی که نتوانسته اند اقساط خود را بپردازند، پای کار آمده است؟ در اتاق فکر سرای ایرانی چه می گذرد که این طور برای ویرانی خانواده ایرانی آشکارها مفهوم پردازی می کنند و ایده می دهند؟ سرای ایرانی با چه تولیدکننده های داخلی قراردادهای توزیع و فروش بسته است و کدام یک انحصار گرایانه و ضد رقابت است؟ چطور هست که با این همه پرونده قضایی علیه سرای ایرانی، باز هم رسانه ملی سکوت پیشه کرده و هر روز شاهکارهای تبلیغاتی این شرکت برای نابودی خانواده های ایرانی را پخش می کند.
undefinedمدیرکل بازرسی قم در سال 1403 گفته بود که سرای ایرانی سال گذشته(یعنی 1402) حدود ۱۷ هزار پرونده برای دستگاه قضایی قم تولید کرد. ای کاش می شد دستگاه قضایی داده هایی از پرونده های ثبت شده از فعالیت این شرکت در دهه گذشته را در اختیار پژوهشگران قرار می داد تا با تحلیل آنها مشخص می شد که ادعاهای این فروشگاه مبنی بر کف قیمت بودن و تضمین کالا چقدر درست است!
undefinedچرا نباید سامانه ای که تأمین اجتماعی برای خرید قسطی بدون چک و ضامن برای بازنشستگان فراهم کرده، در اختیار سایر خرده فروشان قرار گیرد؟ مگر شورای رقابت تنها مرجع رسیدگی به رویه هایی ضد رقابتی نیست، پس چرا در مقابل این انحصار و رانت دولتی ساکت نشسته است؟ برخورداری دو سه ابرفروشگاه چند شعبه ای در کشور به سامانه تأمین اجتماعی، ضد رقابت است که با تکمیل زنجیره وام‌های کلان بانکی، در بازار خرده فروشی یکه تازی می کنند و در زیر پای خود خانواده ها را نابود می کنند.
undefinedآقای سرای همه چیز تمام ایرانی! واقعاً در سکوت و تماشای نهادهای مسئول همه چیز را برای نابودی خانواده ایرانی تمام کردی.@gahgahneveshtundefinedیادداشت های گهگاهی یک معلم@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT

۱۵:۴۸

undefined دهه اول محرم، کربلا و نه تهران!
هفته گذشته خبری آمد مبنی به این که ۴ نفر از مادحین معروف تهران در دهه اول محرم، کربلای معلی هستند. در این باره حرف‌های متعددی نیز زده شد، از جمله مصاحبه یکی از این مداحان معروف که گفتند بالاخره بعد از این همه سال، یک کربلای دهه اول محرم، به ما می‌رسد.
ضمن احترام به این بزرگواران گفتن چند نکته ضروری است؛undefined هر فردی باید بگردد و متناسب با شأن و جایگاه و کارکردی که در جامعه دینی دارد، #وظیفه‌اش را تشخیص دهد. این نگاهی متفاوت از میل و خواسته‌ی شخصی است.
undefined هیئت کارکردی متفاوت و مشخص در فرم‌دهی به تشیع سیاسی دارد. خصوصا هیئت‌هایی که سالیان سال برای آن‌ها هزینه شده،حمایت ویژه دریافت کرده‌اند، مخاطب خاص دارند و هویت ویژه‌ای برایشان تعریف شده. اینجا مداح و سخنران، صرفا نقش مداح و سخنران ندارند! بلکه بسیار فراتر از آن نقش هدایت فکری - سیاسی را ایفا می‌کنند.
undefined هیئت این ظرفیت را دارد که جریان اجتماعی ایجاد کند و جزو معدود سنگرهایی است که هنوز کارکرد ویژه‌ای در این شرایط کشور دارد. خالی کردن این سنگر، آن هم برای هیئت‌هایی که عموم مخاطبین‌شان انتخاب دیگری ندارند، قدری عجیب است.
undefined کشور شرایط خاصی دارد و بر هیچ کس پوشیده نیست که محرم‌الحرام همیشه نقش ویژه در عبور از چالش‌ها و بحران‌ها داشته است. فرصتی بوده برای عمق‌بخشی به معارف دینی و گفتگو با مردم. خالی کردن این عرصه یعنی فرصت‌سوزی، یعنی رها کردن مخاطب و احیانا از دست دادن او.
undefined و سوال آخر اینجاست که با چه ایده‌ای به کربلا می‌رویم؟! آیا برنامه خاص برای مخاطب شیعی عراقی داریم یا صرفا برای حال دل‌مان می‌رویم؟! چند نفر از ایران می‌توانند یک دهه در کربلا بمانند؟! اساسا این کار درست است؟!
پی‌نوشت: در مورد عزاداری دهه اول محرم پیش از این نوشته‌ام که شخصا طرفدار رشد هیئت‌های محلی هستم و این زمان را بهترین فرصت برای تقویت #مساجد_محلی می‌دانم، اما موضوع این نوشته چیز دیگری است! احتمالا بخش بزرگی از مخاطب این هیئات به واسطه فرم متفاوت‌شان، به هیئت‌های سنتی محلی نخواهند رفت ...
#حمید_کثیری

۵:۳۷

بازارسال شده از الگوی تعلیم و تربیت رویش

راهنمای رویداد مدرسمونه.pdf

۲.۱۳ مگابایت

کتابچه رویداد مسئله‌محور "مدرسمونه" آماده شد! 🥳قدم به قدم تا ساختن مدرسه‌ای بهتر؛ از شناسایی مسائل تا ارائه راه‌حل و اجرا undefined
در این کتابچه:undefined مراحل کامل رویداد مسئله‌محور مدرسمونهundefined نکات مهم در جهت اجرای رویدادundefinedلینک‌های مفید برای اجرای رویداد قرار گرفتهundefined
#مدرسمونه 🧩#مدرسه_خونمونه undefined

undefined وب‌گاه | بله | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات | شاد

۵:۴۳

پاورقی
راهنمای رویداد مدرسمونه.pdf
دوستانمون در رویش کارهای باارزشی انجام می‌دهند. ظاهراً بیش از صد مدرسه دولتی هم پای کار آمده‌اند.

۵:۴۴

thumnail
شماره سیزدهم فصلنامۀ علمی «مطالعات میان رشته‌ای تمدنی انقلاب اسلامی» از سوی پژوهشکده تمدنی شهید صدر(ره) منتشر شد.
undefinedسال چهارم، شماره ۱۳، بهار ۱۴۰۴
undefinedواکاوی اربعین حسینی؛ ترسیم تصویری فراگیرمحمدامین حاکمی؛ محمدصادق نصرت‌پناه
undefinedمدل مفهومی تحزب بر اساس منظومه فکری آیت الله خامنه ایمصطفی منتظری؛ مقدسه ولی‌نژاد
undefinedشاخص های #مسجد هویت ساز با تکیه بر اندیشه های مقام معظّم رهبریمحمدعلی شیخ الاسلامی؛ سیدرضا حسینی‌زاده مظلومی
undefinedبررسی تأثیر #مسجد بر کاهش آسیب های اجتماعی؛ مورد مطالعه: شهر تهرانعلی حاتمی؛ علی فلاحی
undefinedمحدودیت‌های روش‌شناسی عقلانیت محدود در اقتصاد متعارف؛ درآمدی بر نظریه عقلانیت دینی در اقتصاد اسلامیسعید محمدبیگی
undefinedتبیینی از نیاز تمدنی جامعه اسلامی به #تربیت #رسانه ایمحسن احمدی؛ محمدحسین شاه‌آبادی
undefined فصلنامه مطالعات میان‌رشته‌ای تمدنی انقلاب اسلامی دارای رتبه «ب» در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از تمامی اساتید، محققین و پژوهشگران جهت ارسال مقاله دعوت به عمل می‌آورد. این فصلنامه پذیرای مقالات حوزه نظام‌های اجتماعی و علوم انسانی با رویکرد تمدنی خواهد بود.
undefinedhttps://cir.ihu.ac.ir/ undefined 021-76702510
@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT

۷:۱۸

بازارسال شده از نو+جوان
thumnail
undefined#پرونده | #قند_پارسی
undefined تصور کنید که سوار ماشین زمان شدیم و به هزار سال قبل رفتیم، به نظرتان مردم آن زمان، زبان ما را می‌فهمند؟ ما که می‌فهمیم! دلیلش همین که مولوی «کجایید ای شهیدان خدایی» را ۸۰۰ سال پیش سروده، ولی انگار برای همین امروز است. این را هم باید اضافه کنیم که خیلی از مردم دنیا از اینکه ما این‌قدر راحت یک اثر تاریخی را می‌خوانیم و متوجه می‌شویم، تعجب می‌کنند! undefined
undefined بله، زبان فارسی همین‌قدر سالم به دست ما رسیده؛ اما تابه‌حال به این فکر کردی که چطور از پس یک تاریخ طولانی و پرماجرا توانسته جان عزیزش را حفظ کند و گنج ارزشمندش را برایمان بیاورد؟ آن‌هم زبانی که این همه دشمن دارد؛ همان‌هایی که می‌خواهند اول از روی زبانمان رد شوند!
undefined خب، پرونده «قند پارسی» را برایتان آماده کردیم که کمی از همین ماجراها بگوییم و ببینیم این شیرین‌سخن امروز حالش چطور است؟ چون این‌طور که ما متوجه شدیم بی‌زبان! است و نمی‌تواند از خودش دفاع کند.
undefined اگر مشتاقید با هم چرخی در چندوچون و حال‌واحوال زبان فارسی بزنیم و اگر شد شما هم زبانش باشید، همراهمان شوید.
undefined #تماشایی | فارسی باید گسترش پیدا کندundefined nojavan.khamenei.ir/showContent?ctyu=24945undefined #ماجرا | مثل آرشundefined nojavan.khamenei.ir/showContent?ctyu=25260undefined #تماشایی | فردوسی را بزرگ کنیدundefined nojavan.khamenei.ir/showContent?ctyu=24367undefined #مجموعه | امین پارسیundefined nojavan.khamenei.ir/showContent?ctyu=25321undefined #داده‌نما | جهان زبان فارسی undefined nojavan.khamenei.ir/showContent?ctyu=24457undefined #دیدنی | ایران از دید یک مسلمان undefined nojavan.khamenei.ir/showContent?ctyu=24995undefined #نگاره | شیرین سخنundefined nojavan.khamenei.ir/showContent?ctyu=24941
undefined این محصولات و ده‌ها عنوان دیگر این پرونده را در سایت یا #نرم‌افزار_موبایلی نو+جوان ببینید و دریافت کنیدundefinedundefined nojavan.khamenei.ir/folder?hgt=3001
undefined نو+جوان؛ انرژی امید ابتکارundefined @Nojavan_khamenei

۷:۵۴

کتاب فقه پولهای سندی و اعتباری1.pdf

۱.۸۶ مگابایت

کتاب فقه پولهای سندی و اعتباری اثر دکتر محمد امین علینقی لنگری را با یک صلوات دریافت کنید.فارغ از موضوع پولهای جدید، شیوه مواجهه فقهی با مسئله جدید هم مهم است.
@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT

۸:۰۲

20717 (1).pdf

۴.۷۸ مگابایت

undefinedگروه دین دفتر مطالعات فرهنگ و آموزش مرکز پژوهش‌های مجلس منتشر کرد: undefined «واکاوی چالش‌های فعال‌سازی رقبات منفعتی و موقوفات مساجد کشور»
undefined #چکیده: «دو رکن اصلی بقای مسجد و اثرگذاری آن در تاریخ ایران، مردمی‌بودن و استقلال آنها بوده است. موقوفات و رقبات منفعتی مساجد نقش بی‎‌بدیلی در حفظ این دو رکن ایفا کرده‌‎اند. در شرایط کنونی که هزینه‌های مساجد نیز افزایش یافته، اهمیت منابع پایدار تأمین مالی همچون وقف بیش‌‎ازپیش برجسته شده است.
از این رو، گزارش حاضر وضعیت رقبات و موقوفات مساجد را به‌‎منزله یکی از ارکان تحقق کارکرد اجتماعی مسجد مورد بررسی قرار داده است تا چالش‌‎های فعال‎‌سازی آنان را برشمرده و ضمن آن، عملکرد قوانین و سازمان‎‌های متعددی که پس از انقلاب اسلامی دراین‎‌باره شکل‎ گرفتند، را واکاوی کند. سازوکار ناکارآمد اخذ شناسه ملی رقبات مساجد؛ ازبین‌رفتن منفعت رقبات؛ چندپارگی مدیریت مساجد؛ قوانین و مقررات مبهم، متداخل و ناکارآمد درباره موقوفات مساجد و همچنین فقدان رویکرد اقتصادی نسبت به نهاد وقف مهم‌ترین چالش‎‌های این حوزه‌‎اند.

بنابراین پیشنهاد می‎‌شود: ۱. اصلاح ماده (۱۱) قانون تشکیلات سازمان اوقاف با موضوع اخذ حق‎‌التولیه و حق‎‌النظاره با محوریت مستثنی‌شدن موقوفات مساجد؛ ۲. اصلاح آیین‎‌نامه‌‎های اجرایی قانون تشکیلات سازمان اوقاف در راستای شفاف‌سازی فرایندهای مدیریت رقبات؛ ۳. تمرکز سازمان بر ایفای نقش تنظیم‌گری و برون‌سپاری مدیریت اجاره‌داری رقبات به بنگاه‌های ذی‌صلاح براساس چارچوب‌های مقرر‌شده توسط سازمان اوقاف و مجلس شورای اسلامی؛ ۴. احیای سرقفلی‌های واگذارشده موقوفات مساجد؛ ۵. اضافه‌کردن هیئت‌امنای اماکن مذهبی در کنار «خبره محلی» در مواد ( ۱۱، ۱۳ و ۱۴) آیین‌نامه اجرایی و تبصره‌های مربوطه با موضوع افراد ذی‎‌صلاح جهت تشخیص منفعت موقوفه؛ ۶. تسریع فرایندهای اخذ شناسه ملی مساجد و رقبات آنها با همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد.».
@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT

۱۳:۳۱

undefined ضدکتابخانه چیست؟— کتاب جدید بخرید، حتی اگر کلی کتاب نخوانده دارید
undefined ویدئوی کوتاهی از اومبرتو اکو به جا مانده است که در آن، نویسندۀ مشهور ایتالیایی، پشت به دوربین، در کنار کتابخانۀ عظیم شخصی‌اش راه می‌رود. تمام دیوارهای خانۀ بزرگ او، تا سقف، پر از کتاب است. بعد در طول مصاحبه‌ای دربارۀ کتاب‌هایش می‌گوید: کسانی که کتابخانۀ مرا می‌بینند، دو دسته می‌شوند: یک‌دسته بازدیدکنندگانی هستند که می‌گویند «وای! چقدر کتاب دارید! چندتا از آن‌ها را خوانده‌اید؟» و بقیه، که اقلیت بسیار کوچکی هستند، می‌دانند که این کتاب‌ها نشان‌دهندۀ چیزهایی که من می‌دانم نیست، بلکه بحثی است دربارۀ آینده.
undefined اکو با این دسته‌بندی به یکی از پرچالش‌ترین بحث‌ها میان «آدم‌های کتابی» و بقیه اشاره می‌کند: اینکه آیا فقط باید کتاب‌هایی را بخریم که قصد داریم آن‌ها را بخوانیم؟
undefined نسیم نیکولاس طالب، در کتاب مشهور خود، قوی سیاه، مفهومی را معرفی می‌کند که برای فهم این موقعیت به ما کمک می‌کند: «ضدکتابخانه». طالب می‌گوید ضدکتابخانه مجموعۀ کتاب‌هایی است که خریده‌اید اما نخوانده‌اید. اگر در مسیر یادگیری و دانشوری قدم بردارید، هر چقدر جلوتر می‌روید، ضدکتابخانۀ شما هم بزرگتر خواهد شد. در این نگاه، کتاب‌هایی که خوانده‌اید به مراتب بی‌ارزش‌تر از کتاب‌هایی هستند که هنوز نخوانده‌اید. ضدکتابخانۀ شما بهترین انگیزه‌بخش ادامۀ مسیر یادگیری است.
undefined مفهوم «ضدکتابخانه» به موضوع گسترده‌تری در تحقیقات روان‌شناختی اشاره می‌کند که می‌گوید تصور فرد از میزان نادانسته‌هایش، نشانۀ دقیقی از روحیه و رویکرد علمی اوست. هرچقدر فرد دانش گسترده، انتقادی و موشکافانه‌تری داشته باشد، بهتر می‌داند که «چقدر نمی‌داند».
undefined در عصر مصرف‌گرایی، کتاب خریدن هم می‌تواند مثل خریدن بسیاری چیزهای دیگر که واقعاً نیازی به آن‌ها نداریم، به رفتاری بی‌معنا تبدیل شود. بااین‌حال، مصرف‌گراییِ کتابی فواید خاص خودش را هم دارد. فوایدی که از قضا، از مدت‌ها پیش از دوران تولید انبوه، شناخته‌شده بودند. مفهوم ژاپنی تسوندوکو اشاره به وضعیتی دارد که در آن فرد در نزدیکی خودش، مقدار زیادی کتابِ نخوانده نگه می‌دارد، در حالی که می‌داند به این زودی فرصت و موقعیتی برای خواندن آن‌ها نخواهد داشت. اما صرف حضور آن‌ها باعث فروتنی و اشتیاق فرد به دانستن می‌شود.
undefined این حالتی است که خیلی‌ها هنگام حضور در کتابخانه‌های بزرگ احساس می‌کنند. تحقیقی در این باره می‌گوید: صرف حضور در کنار قفسه‌های تمام‌نشدنی کتاب، شوق خواندن را در دل بسیاری از افراد زنده می‌کند.
undefined علاوه‌برآن، بسیاری از کتاب‌ها، مثل دایره‌المعارف‌ها یا لغت‌نامه‌ها اصلاً به این منظور طراحی نشده‌اند که خواننده از ابتدا یا انتهای آن‌ها را بخواند. آن‌ها راهنماهایی برای تحقیق هستند که به وقت نیاز به آن‌ها مراجعه می‌کنید. کتاب خریدن هم چنین چیزی است. وقتی می‌خواهید کتابی بخرید، شاید بهتر باشد به جای اینکه از خودتان بپرسید: «آیا وقت می‌کنم آن را بخوانم؟» از خودتان بپرسید: «دلت می‌خواهد آن را بخوانی؟»
undefined آنچه خواندید خلاصه و مروری است بر این چند مطلب: Umberto Eco’s Antilibrary: Why Unread Books Are More Valuable to Our Lives than Read Ones نوشتۀ ماریا پوپوا، منتشر شده در وبسایت مارجینالیان؛ All Those Books You’ve Bought but Haven’t Read? There’s a Word for That، نوشتۀ کوین میمز، منتشر شده در نیویورک تایمز و گزارشی از تحقیقی در دانشگاه پنسیوانیا دربارۀ آثار روان‌شناختی حضور در کتابخانه، با عنوان The psychology behind the well-being benefits of libraries، منتشر شده در وب‌سایت دانشگاه پنسیلوانیا.
@tarjomaanweb
@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT

۱۰:۰۶

شاخصهای مسجد هویت ساز با تکیه بر اندیشههای مقام معظّم رهبری.pdf

۷۷۰.۶۳ کیلوبایت

دریافت مقاله «شاخصهای #مسجد هویت ساز با تکیه بر اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب»اثر محمدعلی شیخ‌الاسلامی و رضا حسین‌زاده مظلومنشریه مطالعات میان رشته ای تمدنی انقلاب اسلامی@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT

۵:۱۳

thumnail
علی اصغر عزتی پاک، نویسنده کتاب باغ کیانوش با انتشار مطلبی نسبت به استفاده نادرست از هوش مصنوعی در تنظیم گزارش خبری از کتابش واکنش داد:

خبرگزاری #ایبنا که تخصصش کتاب است، زحمت می‌کشد و به دست #هوش_مصنوعی این‌چنین خدماتی ارائه می‌دهد به کتاب‌ها؛ یک متن مضحک که همه‌ی اطلاعاتش درباره‌ی کتاب، پرت و غلط است. امیدوارم دوستان احترام بیشتری برای کارشان قائل باشند، و این پایگاه رسمی را به منبع #اطلاعات_غلط درباره‌ی نویسندگان و کتاب‌ها تبدیل نکنند! مشخص است نویسنده‌ی متن نه کتاب را خوانده، نه فیلم را دیده، و نه حتی یک گزارش و یا نقد یکی از این دو را! و نه فقط نویسنده، که #دبیر_تحریریه و #خبرنگار و... شان هم!
نشانی صفحه: ibna.ir/x6yz5#باغ_کیانوش
@Pavaraqible.ir/join/NzBiYmQwYT

۶:۵۸

thumnail
عملیات نجات#زبان_فارسیundefinedنازنین اسماعیل زادهundefinedطنزیم| @tanzym_ir

۱۷:۴۷