عکس پروفایل مرکز نوآوری و تعالی کوثرم

مرکز نوآوری و تعالی کوثر

۷۳۴عضو
بازارسال شده از مَک‌ُایران | MakoIran
thumnail
#سیاست‌نامه_مکرانundefined @MakoIran_ir

۶:۴۶

بازارسال شده از مَک‌ُایران | MakoIran
thumnail
#سیاست‌نامه_مکرانundefined @MakoIran_ir

۶:۴۶

بازارسال شده از مَک‌ُایران | MakoIran
thumnail
#سیاست‌نامه_مکرانundefined @MakoIran_ir

۶:۴۶

بازارسال شده از مَک‌ُایران | MakoIran
thumnail
#سیاست‌نامه_مکرانundefined @MakoIran_ir

۶:۴۶

بازارسال شده از مَک‌ُایران | MakoIran
thumnail
#سیاست‌نامه_مکرانundefined @MakoIran_ir

۶:۴۶

بازارسال شده از مَک‌ُایران | MakoIran
thumnail
#سیاست‌نامه_مکرانundefined @MakoIran_ir

۶:۴۶

بازارسال شده از مَک‌ُایران | MakoIran
thumnail
#سیاست‌نامه_مکرانundefined @MakoIran_ir

۶:۴۶

بازارسال شده از مَک‌ُایران | MakoIran
thumnail
#سیاست‌نامه_مکرانundefined @MakoIran_ir

۶:۴۶

thumnail
undefined رویداد پیشگام• در جمع دانشجویان کنشگر دانشگاه‌های تهران•
undefined فرصتی برای پیشگام شدن در مسیر حل مشکلات کشور
مهلت ثبت نام:undefined️ ۴ مهرماه
شروع رویداد:undefined️ ۱۱ مهرماه
undefined اطلاعات بیشتر و ثبت‌نامGamcenter.ir/Pishgam

۱۹:۱۹

thumnail
undefined انا لله و انا الیه راجعون undefinedاین تصویر کامل شد و همه شهدای قدس شدند
undefined سید حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان به جمع یاران شهیدش پیوست.
undefined بازخوانی سخنرانی شهید سیدحسن نصرالله در مراسم تشییع فرمانده شهید حاج عماد مغنیه
undefinedبرادران و خواهران، این شهادت که ۲۵ سال انتظار آن می‌رفت، ما را غافلگیر نکرد. ما همگی فرزندان مکتبی هستیم که پیامبران آن شهیدند، امامان آن شهیدند و رهبران آن نیز شهید هستند. به همین دلیل امروز و با شهادت حاج عماد ما در روند و شرایط طبیعی‌مان قرار داریم، همان‌گونه که هنگام شهادت رهبر و سید و دبیرکلمان، سید عباس موسوی و شهادت شیخ شهیدانمان، شیخ راغب حرب در روند طبیعی قرار داشتیم. چه، ما در نبردی واقعی قرار داریم، نبرد خونین دفاع از میهن، ملت، امت، اماکن مقدس و کرامتمان در برابر همه‌ی طمع‌ورزی‌ها، تهدیدات، چالش‌ها و تجاوزی که در اسرائیل و آمریکا و همه‌ی دست‌های پشت پرده‌شان تجسم یافته است.

۱۲:۴۱

thumnail
undefinedسلسله نشست‌های کارزارundefinedundefinedنشست اول: ارکان زیست شغلی انقلابی
undefinedبزرگ‌ترین کارزار آدمی شغل اوست. ما در این نشست موضعی را دنبال می‎‌کنیم؛ فردی که سابقاً دانشجوی انقلابی بوده‌ در هر حیطه و محیط و مسیر حرفه‌ای قرار داشته باشد، ‌همواره باید از زیست شغلی خود در برابر دو خطر اساسی صیانت کند. خطر نداشتن سلوک شغلی و خطر جداکردن شغل از خود...
undefinedمرکز نوآوری و تعالی کوثر برگزار می‌کند.
undefined با ارائه:undefined علیرضا شفاه ضرورت انسانی شغل
undefined محمدفدایی ضرورت سلوک شغلی
undefined پنج‌شنبه ۱۷ آبان ساعت ۱۳ undefined سالن کنفرانس خانه اندیشه‌ورزان | تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ولیعصر(عج) و برادران مظفر.
undefined جهت حضور به شناسه @karzar_admin پیام دهید.
@kosarut

۱۶:۵۵

بازارسال شده از کارزار
thumnail
undefinedسلسله نشست‌های کارزارundefinedundefinedنشست دوم: بازآرایی شغلی در مدار طوفان الاقصی - قسمت اول
undefined شغل هر کس اساسی‌ترین و عمیق‌ترین امکان بروز نیروی درونی او در صحنۀ واقعی است. پیرو فرمان چندباره جهاد همگانی مبنی بر کمک به جبهه مقاومت و با التفات به آرایش شغلی نیروهای حزب‌اللهی، به نظر می‌رسد همچنان این آرایش نتوانسته تمام ظرفیت نیروهای لبیک‌گفته را در میدان مبارزه حاضر کند. میدان محدود به عرصه نظامی-امنیتی، فرهنگی-رسانه‌ای و نهایتاً درمانی است و باقی همچنان بی‌نسبت‌اند. این عدم نسبت‌گیری با جنگ و عقبۀ آن، به تدریج مبارزه با اسرائیل و آمریکا را در فوق برنامۀ ما و نه در متن کار و زندگی تثبیت می‌کند. اگر این جریان از افراد متخصص، میدانی برای اثرگذاری واقعی در وقت جنگ پیدا نکنند، جبهه‌ی مقاومت فرصت مهمی را برای نقش‌آفرینی نیروهای جوان حزب‌اللهی ایران در حوادث نظم‌آفرین منطقه از دست خواهد داد. از این رو دسترسی به میدان جنگ از مسیر یک بازآرایی شغلی در مدار طوفان الاقصی، ضرورت پیدا می‌کند. در نشست دوم کارازار در مورد ضرورت و چیستی و موانع این بازآرایی شغلی به گفت‌وگو خواهیم پرادخت.
undefinedمرکز نوآوری و تعالی کوثر برگزار می‌کند. undefined اساتید حاضر در گفت‌و‌گو:undefined احسان ابراهیمیمدیر توسعه کسب و کار اپلیکیشن شاد
undefined مهدی ازرقیمدیر گروه تجارت خارجی ایتان
undefined سید علی کشفیمدیر مسئول موسسه علم و سیاست اشراق
undefined شنبه 3 آذر ساعت 14:30undefinedخیابان وصال شیرازی، کوچه فرهنگی،‌کانون اندیشه جوان.
undefined ظرفیت محدود می باشد. برای حضور به شناسه @karzar_admin پیام دهید.
@karzar_media

۸:۴۹

بازارسال شده از پنجره | افقی نو در کتابخوانی
thumnail
undefined سواد آنگاه مؤثر می‌شود که آنچه مردم می‌خوانند برایشان مهم باشد. نوشتن و خواندن صرفا فنون ارتباطی نیستند، و خواندن یک مهارت محض نیست که امکان رمزگشایی از متن را به افراد بدهد. undefined خوانندگان از طریق درگیر شدن با محتواست که معنایی از تجربه خود حاصل می‌کنند، و نگرش‌های فرهنگی کلی‌تر درباره سواد بر نحوه مطالعه مردم اثر می‌گذارد. جو فرهنگی غالب و اهمیت ایده‌ها و متون برای اجتماع‌هاست که این نگرش را شکل می‌دهد.
undefined ما، جمعی کوچک از دانشجویان دانشگاه تهران برای تکمیل کیفیت آنچه خوانده می‌شود بر آن شدیم که طی یک اتفاق، افراد، آن متنی را که در زندگی درگیرشان کرده و از بند تجربه‌اش رها نشده‌اند با یکدیگر به اشتراک گذاشته و در موردش صحبت کنند چرا که معتقدیم که مرور شفاهی این تجارب متنی، دریچه‌ای تازه بر شیوه نگریستن به متن و مواجهه با آن می‌دهد.
undefined روندِ رویداد کوچک ما بدین شکل است که در روز شنبه ۳ آذر ماه ۱۴۰۳ در سالن کوچک تالار مولوی، واقع در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران دور هم جمع شده و افراد، بخشی از متنی (در حد یک صفحه) که منجر به تجربه متفاوتی برایشان شده را برای دیگران خوانده و سپس یک مرور شفاهی خواهند داشت بر آن متن، تجربه‌شان و لزوم خوانده‌ شدن آن توسط افراد دیگر.

undefined در آخر به بهترین مرور‌ها به انتخاب داوران هدیه‌ای تقدیم خواهد شد.
undefined جهت کسب اطلاعات بیشتر به آیدی زیر پیام بدهید: @Ketab_nategh
undefined این رویداد با حمایت و همکاری نهاد‌های زیر انجام می‌شود:

undefined انتشارات مرکز پژوهشی آموزشی کوثر undefined کانون کتابخوانی شبکه نخبگان ایران

۹:۱۵

بازارسال شده از کارزار
thumnail
undefinedسلسله نشست‌های کارزارundefinedundefinedنشست سوم: بازآرایی شغلی در مدار طوفان الاقصی - قسمت دوم
undefined داشتن دغدغه مشارکت در جبهه مقاومت و اخراج آمریکا از منطقه، شرط لازم برای حزب‌اللهی بودن است ولی کافی نیست. این مشارکت باید در متن شغل و زیست ما منعکس شود. این انعکاس به معنای باری‌ به‌ هرجهت بودن ما در مسیر مبارزه نیست. به معنای نفی تخصص‌ها و تمرکزهای عمری هم نیست. اخراج آمریکا از منطقه از مسیر ساخت ایران و منطقه قوی و مستقل می‌گذرد. طوفان الاقصی فرصتی برای شتابدهی این ساخت فراهم کرده است. این شتابدهی مستلزم بازآرایی شغلی در مدار طوفان الاقصی است. ما در نشست سوم به این خواهیم پرداخت که یک عنصر حزب‌اللهی شاغل، امکان چه مشارکتی را در این بازآرایی دارد؟
undefinedمرکز نوآوری و تعالی کوثر برگزار می‌کند. undefined اساتید حاضر در گفت‌و‌گو:undefined مجتبی عربفعال سیاسی اجتماعی
undefined احسان تکلوتحلیلگر حوزه کسب و کار

undefined یکشنبه 11 آذر ساعت 13 الی 15undefined خانه اندیشه ورزان
undefined ظرفیت محدود می باشد. برای حضور به شناسه @karzar_admin پیام دهید.
@karzar_media

۱۶:۵۵

بازارسال شده از پنجره | افقی نو در کتابخوانی
thumnail
undefined️چهارمین دوره مسابقات ملی مرورنویسی دانشجویی
توسط انتشارات مرکز پژوهشی آموزشی کوثر برگزار می‌گردد.
ویژه دانشجویان سراسر کشور
undefined️همراه با کارگاه های آموزشی و داوری اساتید مرور نویسی و نویسندگی کشور
undefinedمزایای شرکت در دوره :- آموزش حرفه ای مرور نویسی - دریافت گواهی نامه معتبر - پیوستن به باشگاه مرور نویسان
undefinedبه نفرات برگزیده ،هدایای ارزشمند نقدی و غیر نقدی تقدیم می گردد .
undefinedمهلت ثبت نام: ۱۸ آذر ماه
undefinedزمان برگزاری: ۲۱ الی ۲۳ آذر ماه
undefined️جهت ثبت نام به لینک زیر مراجعه نمایید https://kosarut.ir/panjareh-event4/
جهت ارتباط و کسب اطلاعات بیشتر،به @panjareh_book در شبکه های مجازی تلگرام و بله و اینستاگرام مراجعه کنید .

۹:۱۲

thumnail
undefined جنبش دانشجویی و جمهوریت
undefined محمدمسعود فخاری | معاون سابق رشد و شبکه انسانی کوثر
undefined سیاسی کردن جامعه اما نه به آن صورت که همه می‌گویند.
undefined جنبش دانشجویی در چندین سال اخیر به سبب تشکل‌یافتگی خود، نزدیک‌ترین امکان به نحوی از نهاد میانی بوده است. هم توانسته بود افرادی را بصورت تشکیلاتی با روندهای مشخص درونی خویش دور هم گرد آورد و هم با هرمقدار اثرگذاری خویش می‌توانسته‌است با حاکمیت به تخاطب برخیزد (با آنکه اعضای تازه ورود تشکل‌ها همیشه از اثرگذاری خویش می‌پرسند و توجه به این ندارند که حتی مورد توجه قرار گرفتن اهالی دولت چیزی است که سایر گروه‌ها فاقد آنند فارغ از آنکه چه بگویند). احتمالا تجربه دانشجویان داخل تشکیلات موید این است که زمانی که داخل تشکیلات بوده‌اند به حیث احساس قدرت اجتماعی (با همه اقتضائات آن) متفاوت با زمانی بوده‌است که خارج از آن بوده‌اند.
undefined از سوی دیگر، جنبش دانشجویی خصوصا تشکل‌هایی مانند بسیج، به سبب مورد اعتماد بودنشان از جانب حاکمیت، این امکان را می‌توانسته داشته باشد که درصدد تقویت یا حمایت از تأسیس نهادهای میانی دیگر مثل احزاب یا اصناف یا تشکل‌های کارگری باشد. اهمیت این امر آن است که این تشکل‌ها می‌توانسته‌اند بصورت عینی و نه شعاری درخدمت تقویت مسئله جمهوریت در کشور باشند. بنیادی که به سبب آن راه برای نیروگیری گروه‌های مختلف حاصل می‌شود و آرمان‌های دیگری مثل عدالت اجتماعی و آزادی‌های مشروع ابزارهای عینی برای تحقق خویش پیدا می‌کنند.
undefined در یک جامعه، برای سیاسی کردن افراد نمی‌توان صرفا موعظه کرد. لازم است ابزارهای واقعی در اختیار افراد قرار بگیرد و امکان صحبت و معامله شکل بگیرد تا نهایتا افراد خود را با سرنوشت جامعه گره‌خورده ببینند. مهم‌ترین ایده‌ای که در خدمت این هدف می‌تواند باشد شکل‌دهی به خود و گروه‌های دیگر برای تشکل کردن افراد جامعه است. ایده‌های دیگری نیز ممکن است درخدمت احیای جمهوریت مطرح شود اما لازم است توجه داشته باشیم که این ابزارها به چه میزان نمود عینی و نه صرفا معنوی دارند. چرا که حفظ فرم لازمه حفظ آن معناست. به همین سبب است که تشکل‌های دانشجویی فارغ از آنکه اکنون چه فاصله‌ای با این ایده دارند به سبب امکاناتی که اقلا در گذشته داشته‌اند جزو معدود امکان‌هایی در کشور بوده‌اند که بتوانند این مهم را پیش ببرند.
undefinedبرای مطالعه متن کامل وارد لینک یادداشت شوید.
#یادداشتundefined @kosarut

۱۷:۵۰

thumnail
undefined جنبش دانشجویی و آرمان ادارهundefinedمرتضی فتح الله زاده | مدیرعامل مرکز نوآوری و تعالی کوثر
undefined آرمان، اداره اسلامی کشور است!همه ما، یعنی کسانی که دغدغۀ قوی‌شدن ایران را دارند، بایستی یک ماموریت مهم و ویژه را به طور مستمر دنبال کنند و آن «تلاش برای تغییر وضع موجود و اصلاح کاستی‌های کشور» است. اتخاذ این رویکرد در حال حاضر، انقلابی‌ترین و متعهدانه‌ترین اتفاق ممکن است. همچنین باید اضافه کنم که ماموریت بیان‌شده باید در چارچوب تقویت دولت مرکزی و حکومت مستقر انجام بگیرد؛ چرا که در دورانی به سر می‌بریم که کشور از مرحله ایدۀ انقلابی عبور کرده و اکنون دارای یک حاکمیتی است که وظیفۀ خود را تحقق ارزش‌هایی می‌داند که اساسا برای آن‌ها شکل گرفته است. با دو فرض فوق، می‌توان چنین گفت که ماموریت اصلی همۀ متعهدان به کشور، «تلاش برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی از طریق ادارۀ اسلامی کشور» است. جنبش دانشجویی مسلمان نیز از این قاعده مستثنی نیست، اما با ملاحظات و قیودی؛ باید توجه داشت در صورتی که این ملاحظات مورد توجه قرار نگیرند، این موضوع می‌تواند به عکس خودش تبدیل شود. حال آنکه ماموریت بیان‌شده دقیقا همان موردی است که رهبر انقلاب در دیدار رمضانی دانشجویان سال 1403 نیز توقع کرده‌اند: به نظر من جمهوری اسلامی می‌تواند آرمان‌های خودش را در ذیل دو عنوان کلّی خلاصه کند: یک عنوان عبارت است از «اداره‌ی کشور به شیوه‌ی اسلامی»؛ عنوان دوّم، «ارائه‌ی یک الگو به مردم جهان برای اداره‌ی خوب یک کشور»*؛ این دو آرمان است. شما باید برای این دو آرمان تلاش کنید؛ شما باید روی این راه‌هایی که می‌تواند این دو عنوان کلّی را تحقّق ببخشد فکر کنید، کار کنید.

undefined
کوششی «جنبشی» برای «استقرار نظم»!*
جنبش دانشجویی چه نقشی باید در ادارۀ اسلامی کشور داشته باشد؟ آیا اتحاذ این رویکرد باعث نمی‌شود که کارکرد جنبشی و دانشجویی آن تحت‌الشعاع قرار گیرد؟ برای پاسخ به این سوال چنین باید گفت؛ اساسا غرق‌شدن در ادارۀ کشور، می‌تواند باعث شکل‌گیری دو مسئلۀ عمده شود:اول: ذبح آرمان‌ها؛ اداره کشور به دلیل سختی‌ها و پیچیدگی‌هایی بسیاری که دارد کاملا استعداد این را دارد که آرمان‌ها و آرزوهای یک ملت و انقلاب به راحتی نادیده گرفته شده و کشور و مدیرانش را درگیر روزمرگی و ادارۀ روزانۀ کشور کند و افق‌های بلند را از آنان سلب نماید.دوم: ذبح جمهوریت؛ بعضی از مدیران با فرض اینکه ادارۀ کشور یک کار تخصصی است، به راحتی مردم و جامعه را از میدان نقش‌آفرینی کنار گذاشته و در اتاق‌های در بسته برای صلاح جمهور تصمیم گرفته و اجرا می‌کنند؛ این ماجرا می‌تواند نهاد حاکمیت را به یک نهاد غیرمردمی و از بالا به پایین تبدیل کند و مردم را به حاشیه براند.
undefinedبرای مطالعه متن کامل وارد لینک یادداشت شوید.
#یادداشتundefined @kosarut

۱۶:۲۲

thumnail
undefined کارگزار تغییر در نظم مستقر
مهدی کیانی | پژوهشگر مؤسسه تاریخ شفاهی روایت
undefinedجنبش دانشجویی می‌تواند کارگزار تغییر در نظم مستقر باشد به شرط آنکه اولاً کنشگر آن، کنشگر باشد؛ چرا که کنشگر محور جنبش است. بدیهی است اینجا باید بحثی از آفات کنشگری کرد اما پیش از آن باید تاکید نمود که منظور از تغییر چیزی جز بروز خلاقیت و ارادۀ حقیقی کنشگران نیست، پس قبل از تغییر باید به توسعۀ انسانی کنشگران فکر کرد.
undefined وقتی ما از جنبش موحدین شهید علم‌الهدی و فعالان دانشجویی حادثۀ هویزه با محوریت ایشان صحبت می‌کنیم، پیش از رسیدن به عملیات و درگیری از علم‌الهدایی حرف می‌زنیم که ظهوری از تکامل انسانی در مسیر الهی است. کتاب «سفرسرخ» در حقیقت ترسیم شهید علم الهدی به صورت بدنمند است و توسعۀ انسانی این شهید را پیش و در حین مبارزه می‌توان دید. بسیج مردمی در جنگ به عنوان یک جنبش اجتماعی نیز نمودی از کیفیت کنشگری است، در اینجاست که می‌بینم خلاقیت انسانی چگونه در شرایط نبود تکنولوژی بروز می‌کند و انسان‌ها از کوی وبرزن‌های مختلف کامل‌تر می‌شوند.
undefined بدیهی است اینجا منظور از کنشگری نوعی از هیاهو و جنجال نیست، بلکه منظور بروز و توسعه انسانی به نحو "شدن" است.
undefinedبرای مطالعه متن کامل وارد لینک یادداشت شوید.
#یادداشت undefined @kosarut

۵:۴۴

thumnail
undefined پایگاه اجتماعی و سیاسی در جنبش دانشجویی
undefined فرزانه سادات باطنی | مدیر گروه «زنان و امر سیاسی» کوثر
undefined یادداشتی در باب خلأ حضور سیاسی دانشجویان
undefined*خودآگاهی* دجنبش دانشجویی در هر زمان ابتکاراتی را شکل داده است که هیچ جریان بی‌رونی‌ای توان مهندسی آن را نداشت. اگر در دهه هفتاد اساساً انشعاب‌هایی از انجمن اسلامی شکل گرفت و یا اگر در دهه هشتاد مأموریت خود را در پیگیری گفتمان خاص دنبال کرد، اعتقاد نگارنده این است که ذیل هیچ نقشه‌ی امنیتی یا زمین از پیش تعیین شده‌ای بازی نکرده‌است. جنبش دانشجویی خود قوه عاقله است و نهایت نیازی که از بیرون می‌تواند دریافت کند طبیب دواری‌ست که امراض ادوار مختلف را شناسایی و این را به جنبش دانشجویی گوشزد کند. مرض‌هایی همچون ناامیدی، بحران هویت و اثرگذاری و... موضوعاتی هستند که جنبش دانشجویی این روزها درگیرش است ولی این به معنی حق اعطای مأموریت به جنبش دانشجویی نیست.
undefined این ادعا که جنبش دانشجویی در قبل از انقلاب، بخشی از نیروی محرکه‌ی جامعه برای حرکت انقلاب اسلامی بود و به همین دلیل تماماً دارای پایگاه اجتماعی در بدنه مردم بود، قابل نفی نیست. هرچند به علت وجود جریان‌های مختلف از اصناف و اقشار مردم ضرورتاً نمیتوان پیش برنده‌ترین جریان اجتماعی را جنبش دانشجویی نامید اما وجود پایگاه اجتماعی برای این جنبش غیرقابل انکار است. با این حال بعد از انقلاب، به علت در هم آمیختگی امر سیاسی و امر اجتماعی و مشارکت مردم در بدنه سیاسی کشور و غیرقابل تفکیک بودن پایگاه اجتماعی و پایگاه سیاسی تا حد خوبی از هر دوپایگاه بهره‌مند بود.
undefinedبرای مطالعه متن کامل وارد لینک یادداشت شوید.

#یادداشت
undefined @kosarut

۱۸:۲۶

thumnail
undefinedنقش و شبه‌نقش جنبش دانشجویی
undefinedعلی اکبر کارگر | معاون مدیریت و ترویج محتوایی کوثر
undefined یادداشتی در نسبت جنبش دانشجویی، دانشگاه و کانون های سیاسی
undefined «نقشِ در دسترس» جنبش دانشجویی: نقش ممکن و در دسترس جنبش دانشجویی، تولید جمعیت حول دعوت‌های اجتماعی و سیاسی ملی و امتی است. این دعوت‌ها معمولاً از نقاط کانونی غیر جنبشی و غیرسیال صادر می‌شوند. تحقق این نقش مستلزم عهده گرفتن دو رکن نقش‌آفرین است. رکن نخست تشخیص حرف‌ها، ترسیم معادله‌های واقعی (و نه صرفاً ذهنی) صحنه، و تعیین دوست و دشمن و هم چنین موضع گیری دائم و نو شونده در قبال آن هاست. رکن دوم ایجاد اختلاف پتانسیل‌های انسانی جدی در صحن دانشگاه برای در مدار قراردادن لایه‌های مختلفی از دانشجویان است. توان تشحیص و داشتن موضع از مطالعه و تحلیل و تعهد سیاسی برمی آید، اختلاف پتانسیل و تولید جمعیت با حضور و بروز عزم‌های درخشان انسانی در صحن دانشگاه. عزم‌های میدان دار و حاضر در میدان. از این دو رکن هرکدام برپا شود، رکن دیگر را به همراه می‌آورد. چه بسا هسته‌های فکری دانشجویی بعد از یک سال تمرکز و همفکری متعهد به کنشگرهای فعال صحنه تبدیل شدند و چه بسا میدان‌داران واقعی که ضرورت صاحب تشخیص و موضع بودن را در کف میدان کشف کردند.
undefined «شبهِ نقش» جنبش دانشجویی: تأکید بر هر مأموریتی برای جنبش دانشجویی که او را از دو نقش اصلی خود یعنی تشخیص صحنه و جمعیت سازی دور می‌کند، تاکید بر شبه‌نقش است.ادبیات کادرسازی، مطالبه گری و نقش آفرینی تخصصی اگر تشکل را در ضرورت گردآوردن جمعیت معتنابهی از دانشجویان نیندازد، طرح یک شبه‌نقش غیرراهبردی برای دانشجویان است. اگر جنبش دانشجویی برپاکننده جمعیت قابل توجی از دانشجویان نباشد، در نسبت با کانون‌های سیاسی، از یک سوژه صاحب قدرت درون‌زا که دستش پر بود، به ابزار و وسیله تحقق اراده آن کانون ها در فرم گروه‌های فشار غیراراده‌مند در خواهد آمد. هرکدام از نسبت های مقوم و مخرب کانون های سیاسی و جنبش دانشجویی در هردوره‌ای قابل ردیابی و نشان دادن است. کانون سیاسی می‌تواند یک جناح سیاسی در ایران، یا یک دستگاه رسمی دولتی و یا یک رسانه یا دولت خارجی باشد. جنبش دانشجویی که به ابزار تبدیل شده، نه تنها رکن جمعیت سازی ندارد، بلکه رکن قوه تشخیص را نیز از دست داده است. گویا این دو رکن تشخیص و جمعیت سازی باهم ساخته می‌شوند و با هم فرو می‌ریزند.
undefinedبرای مطالعه متن کامل وارد لینک یادداشت شوید.

#یادداشت
undefined @kosarut

۵:۴۰