#معرفی ـکتاب
: خودتان را دوباره بسازید
" />
: استیو چندلر
: ققنوس
: چکیدۀ کتاب
ـ استیو چندلر (Steve Chandler)، سخنرانی محبوب و نویسندهای برجسته است که در زمینههای روانشناسی، خودشناسی، خودسازی و خودیاری، کتابهای بینظیری نوشته است. او در کتاب صوتی خودتان را دوباره بسازید (Reinventing yourself) با بیانی جذاب و گیرا به شما ثابت میکند که شخصیت انسانها فقط مجموعهای از عادتهای آنها هستند و میتوان آن را تغییر داد و یا به گونهای دیگر ساخت.
او به شما میگوید که چگونه عادتهای ناپسند و قدیمی خود را از بین ببرید و با استفاده از راهکارهایی روانششناسی، خودبینی و مثبتاندیشی، شخصیت جدید و دلخواهی در درون خود به وجود بیاورید. شما باید مالک خود و شخصیتتان باشید و نباید کاری کنید که در این راه قربانی شوید. افرادی که میآموزند که خودشان را بسازند و مالک حود باشند، هیچگاه قربانی نمیشوند.
بسیاری از ما فکر میکنیم که نمیتوانیم شخصیت خود را تغییر دهیم و در پیلهای از شخصیت زندگی میکنیم که هرگز نمیشود از آن خارج شد، اما اینگونه نیست. ما داستانهای زیادی درمورد شخصیت درونیمان به خود میگوییم اما میدانیم که شخصیت وجودی ما ورای این شخصیت است. ما در محدودیتهایی که خودمان در درونمان ایجاد میکنیم، حبس میشویم و هر روز در جهانی تیره و تاریک چشمهایمان را میگشاییم. مشکلات زیادی در اطرافمان وجود دارند و هیچ امیدی برای رفع آنها نداریم و گمان میکنیم فشار آوردن به پیلهی درونمان نیز ممکن نیست، پس چرا خود را به زحمت بیاندازیم.
هر انسانی باید این موضوع را بداند که تا خودش نخواهد هیچ تغییری در شخصیت و زندگیاش ایجاد نمیشود. به عبارتی هیچ فردی نمیتواند شما را وادار به تغییر کردن کند، هیچ کس نمیتواند شما را از تغییر کردن باز دارد، هیچکس جز خودتان از درون شما آگاه نیست و نمیداند چطور باید شما را تغییر بدهد.
کتابخانه عمومی خواجوی کرمانی https://ble.ir/libkhajoo
اداره کتابخانههای عمومی شهرستان شیراز https://ble.ir/shirazpl
اداره کل کتابخانههای عمومی استان فارس https://ble.ir/farspl









ـ استیو چندلر (Steve Chandler)، سخنرانی محبوب و نویسندهای برجسته است که در زمینههای روانشناسی، خودشناسی، خودسازی و خودیاری، کتابهای بینظیری نوشته است. او در کتاب صوتی خودتان را دوباره بسازید (Reinventing yourself) با بیانی جذاب و گیرا به شما ثابت میکند که شخصیت انسانها فقط مجموعهای از عادتهای آنها هستند و میتوان آن را تغییر داد و یا به گونهای دیگر ساخت.
او به شما میگوید که چگونه عادتهای ناپسند و قدیمی خود را از بین ببرید و با استفاده از راهکارهایی روانششناسی، خودبینی و مثبتاندیشی، شخصیت جدید و دلخواهی در درون خود به وجود بیاورید. شما باید مالک خود و شخصیتتان باشید و نباید کاری کنید که در این راه قربانی شوید. افرادی که میآموزند که خودشان را بسازند و مالک حود باشند، هیچگاه قربانی نمیشوند.
بسیاری از ما فکر میکنیم که نمیتوانیم شخصیت خود را تغییر دهیم و در پیلهای از شخصیت زندگی میکنیم که هرگز نمیشود از آن خارج شد، اما اینگونه نیست. ما داستانهای زیادی درمورد شخصیت درونیمان به خود میگوییم اما میدانیم که شخصیت وجودی ما ورای این شخصیت است. ما در محدودیتهایی که خودمان در درونمان ایجاد میکنیم، حبس میشویم و هر روز در جهانی تیره و تاریک چشمهایمان را میگشاییم. مشکلات زیادی در اطرافمان وجود دارند و هیچ امیدی برای رفع آنها نداریم و گمان میکنیم فشار آوردن به پیلهی درونمان نیز ممکن نیست، پس چرا خود را به زحمت بیاندازیم.
هر انسانی باید این موضوع را بداند که تا خودش نخواهد هیچ تغییری در شخصیت و زندگیاش ایجاد نمیشود. به عبارتی هیچ فردی نمیتواند شما را وادار به تغییر کردن کند، هیچ کس نمیتواند شما را از تغییر کردن باز دارد، هیچکس جز خودتان از درون شما آگاه نیست و نمیداند چطور باید شما را تغییر بدهد.
کتابخانه عمومی خواجوی کرمانی https://ble.ir/libkhajoo
اداره کتابخانههای عمومی شهرستان شیراز https://ble.ir/shirazpl
اداره کل کتابخانههای عمومی استان فارس https://ble.ir/farspl
۱۳:۴۱
بازارسال شده از اداره کتابخانههای عمومی شیراز
هفته ملی سلامت بانوان گرامی باد. 《۲۴ لغایت ۳۰ مهرماه》
اعلام شعار هفته ملی سلامت بانوان: «سلامت زنان، پشتوانه تاب آوری فردی، خانوادگی و اجتماعی»
روز شمار هفته ملی سلامت بانوان:
پنج شنبه 1404/07/24 : مراقبت های بارداری و پیشگیری از سقط های احتمالی در بحران
جمعه 1404/07/25 : توانمند سازی و مهارت آموزی بانوان برای مقابله با بحران
شنبه 1404/07/26 : تهدیدها و فرصت های فضای مجازی و رسانه ها بر سلامت زنان در بحران
یکشنبه 1404/07/27 : نقش زنان درمدیریت تغذیه خانواده در بحران
دوشنبه 1404/07/28 : خود مراقبتی در بحران
سه شنبه 1404/07/29 : اورژانس های بیماری های زنان در بحران
چهارشنبه 1404/07/30 : سلامت روان در بحران
اداره کتابخانه های عمومی شیرازhttps://ble.ir/shirazpl
۹:۳۸
۲۸ مهر زادروز قاآنی
(زاده ۲۸ مهر ۱۱۸۷ شیراز -- درگذشته ۱۳ اردیبهشت ۱۲۳۳ تهران) شاعر
با تنگدستی در اصفهان به تحصیل ریاضی و معارف پرداخت و در شیراز به تدریس عروض و شرح دیوان خاقانی و انوری مشغول شد تا آنکه در سال ۱۲۳۹ شاهزاده حسنعلیمیرزا، شجاعالسلطنه، فرزند فتحعلیشاه بهشیراز آمد و او را مورد لطف و مهربانی قرار داد.چون شاهزاده از طرف پدر فرمانروای خراسان شد ، قاآنی را نیز بههمراه خود به آنجا برد و با حمایت و تربیت شاهزاده بهتحصیل ریاضی و حساب مشغول شد و بنا به میل و پیشنهاد او تخلص خود را که تا آن زمان حبیب بود به قاآنی، بهمناسبت نام فرزند شاهزاده، اوکتایقاآن، تبدیل کرد.شاهزاده پس از مدتی بهحکومت یزد و کرمان منصوب شد و قاآنی هم با او بدانجا رفت و سپس به گیلان و مازندران و آذربایجان مسافرت کرد و پس از فراگرفتن علوم رایج به درگاه فتحعلیشاه معرفی شد و مستمری یافت .وی در ادبیات عرب و فارسی مهارت پیدا کرد و به حکمت نیز علاقه سرشاری داشت و میتوان گفت شهرت شاعری او لطمه به.شهرت او به عنوان یک حکیم دانشمند زده است. او را در حکمت، همپایه ملاصدرا و ملاهادی سبزواری و در شرعیات همپایه مرتضی انصاری شمردهاند. از این رو فتحعلیشاه او را «مجتهدالشعراء» لقب داد.هنگامی که محمدشاه بر تخت نشست، او بهحلقه شاعران دربار پیوست و از شاه لقب حسامالعجم گرفت. در سال ۱۲۵۹ق قصد اقامت دائم بهشیراز بازگشت و چندی بعد بهتهران آمد و باز به شیراز رفت و در این مسافرتها، همشهریان او ابتدا مقدمش را گرامی داشتند اما رفتهرفته جمعی از ادبای شیراز به آزارش پرداختند، تا اینکه در سال ۱۲۶۲ق به تهران بازگشت و به دربار ناصرالدینشاه پیوست و شاعر رسمی دربار شد و از آن پس بهطور دایم در تهران اقامت یافت و خانوادهاش را نیز به تهران آورد.آرامگاه وی در شهر ری، کنار مزار شیخ ابوالفتوح رازی است.
کتابخانه عمومی خواجوی کرمانی https://ble.ir/libkhajoo
اداره کتابخانههای عمومی شهرستان شیراز https://ble.ir/shirazpl
اداره کل کتابخانههای عمومی استان فارس https://ble.ir/farspl
۱۱:۴۴
مثنوی منطق الطیر که به مقامات الطیور هم معروف است، یک منظومه عرفانی گرانسنگ از عطار نیشابوری است. شیخ فرید الدین عطار نیشابوری، عارف و شاعر پرآوازه ایرانی است که در سال ۵۴۰ هجری قمری در نیشابور دیده به جهان گشود و در سال ۶۱۸ هجری قمری توسط مغولان به شهادت رسید. از وی آثار مهمی در نظم و نثر بر جای مانده است. یکی از این کتابها، منطق الطیر است که عطار آن را در بحر رمل مسدس محذوف سروده است.
منطق الطیر یکی از شاهکارهای ادبیات فارسی است که به طور تمثیلی روایت می شود و یکی از مراجع مهم عرفان و تصوف در ادب پارسی است. این کتاب به زبانهای مختلف دنیا از جمله فرانسوی ترجمه شده است. نویسندگان گوناگونی بر این اثر شرح نوشته اند که شرح دکتر محمد رضا شفیعی کدکنی که خود نیز نیشابوری است، مهمترین شرح بر این کتاب است.
منطق الطیر به معنای زبان مرغان است. این نام از یکی از آیات سوره مبارکه نمل وام گرفته شده است. عطار در این اثر تمثیلی مراحل سیر و سلوک را که سالک موظف به طی کردن آنهاست، شرح می دهد. منازل و مراحل سلوک در این کتاب هفت منزل است که عطار آنها را هفت وادی یا هفت شهر عشق نام نهاده است که به ترتیب عبارتند از طلب، عشق، معرفت، استغنا، توحید، حیرت و فقر و فنا.
منطق الطیر داستان دسته ای از مرغان است که قصد دارند برای خود پادشاهی برگزینند و پس از سخن و بحث بسیار، سیمرغ را شایسته این مقام می دانند. پس هدهد را به عنوان رهبر خود در این مسیر پرخوف و خطر انتخاب می کنند و به راه می افتند، اما هر کدامشان در طول مسیر به یک دلیلی جان می سپارند و تنها سی مرغ، شکسته بال و خسته به قله قاف که جایگاه سیمرغ است، می رسند اما او را پیدا نمی کنند و در آنجاست که متوجه می شوند سیمرغ در واقع وجود عرفانی خودشان است که در طلب وی این سی مرغ، سیمرغ شدند:
چون نگه کردند آن سی مرغ زود بیشک این سی مرغ آن سیمرغ بود
عطار در ضمن روایت داستان اصلی کتاب خود، حکایتهای عرفانی مختلفی را بیان می کند. کتاب با حمد و ثنای خداوند شروع می شود و سپس به ستایش رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و مدح خلفای راشدین می پردازد و آن گاه شروع به روایت قصه مرغان می کند.
عطار در شروع داستان سیزده پرنده را توصیف می کند که هر کدامشان بیانگر خصلتی از صفات انسان هستند. این مرغان عبارتند از هدهد، عندلیب، طوطی، طاووس، قمری، شاهین، هما، جغد و ... . او در این اثر باشکوه، بهترین توصیف ممکن را از رابطه حق و خلق ارائه داده است. وی این مسائل بسیار دشوار و پیچیده را به شکل هنرمندانه و با زبان ساده ای بیان کرده است.
کتابخانه عمومی خواجوی کرمانی
https://ble.ir/libkhajoo اداره کتابخانههای عمومی شهرستان شیراز https://ble.ir/shirazpl اداره کل کتابخانههای عمومی استان فارس https://ble.ir/farspl
۱۰:۱۶
بازارسال شده از زیبا احمدی
با سلام خدمت اعضا گرامی روز شنبه تاریخ 8/3کتابخانه در شیفت صبح باز می باشد
۲:۴۱
بازارسال شده از زیبا احمدی
با سلام خدمت اعضا گرامی فردا دوشنبه تاریخ1404/08/05کتابخانه تعطیل می باشد
۱۷:۱۲
*
برگی از تقویم تاریخ #معرفی ـ شاعر
۱۸ آبان زادروز اقبال لاهوری
(زاده ۱۸ آبان ۱۲۵۶ سیالکوت -- درگذشته ۱ اردیبهشت ۱۳۱۷ لاهور) شاعر، فیلسوف و سیاستمدار پاکستانی
اشعار زیادی بهزبانهای فارسی و اردو سرود و نخستین کسی بود که ایده یک کشور مستقل را برای مسلمانان هند مطرح کرد و در نهایت منجر به ایجاد کشور پاکستان شد. او در آغاز، موافق تجزيه هند نبود، ولى بهسبب جنگهاى خونينى كه ميان مسلمانان و هندوها پيش أمد، با اكراه آنرا پذيرفت. اين جدايی ٩ سال پس از درگذشت وی صورت گرفت. وی در این کشور بهطور رسمی"شاعر ملی" خوانده میشود.وی دبیرستان را در کالج میسیونری اسکاتلند (Scotch Mission College) گذراند و در رشته فلسفه از دانشگاه لاهور مدرک کارشناسی ارشد فلسفه گرفت.در دانشگاه با توماس آرنولد ارتباط نزدیکی پیدا کرد و در اروپا نیز با ادوارد براون و رینولد نیکلسون مراودات علمی داشت.او در دوران جنگ جهانی اول در جنبش خلیفه، برضد استعمار بریتانیا عضویت داشت و با مولانا محمدعلی جناح همکاری کرد. در سال ۱۹۲۰ در مجلس ملی هندوستان حضور یافت و پس از انتخابات ۱۹۲۶ وارد شورای قانونگذاری پنجاب شد و در ۱۹۳۰ بهعنوان رئیس اتحادیه مسلمانان در اللهآباد و لاهور انتخاب شد.اقبال یکی از نامورترین و سرشناسترین شاعران پارسیگوی غیرایرانی در ایران است که نظیر شاعر بزرگی همانند بیدل دهلوی پذیرش ویژهای در ایران یافتهاست. از کل ۱۲ هزار بیت شعری که توسط اقبال سروده شدهاست ۷ هزار بیت آن فارسی است. شریعتی در جایی وی را ایرانیترین خارجی و شیعهترین سنی خطاب کردهاست. وی آرزو داشت تهران روزی جایگاه ژنو در اروپا را پیدا کند. تز دکترای او با نام سیر حکمت در ایران نخستین اثر وی بود که توسط امیرحسین آریانپور بهفارسی برگردانده شد. اين كتاب كه رساله دكترى اقبال است، بهوسيله دكتر بقايی ماكان با عنوان "سير حكمت در ايران" بهفارسى برگردانده شد.
آثار:ویله یتیم نخستین اثر اقبال بود. وی آن را در سال ۱۸۹۹ در جلسه سالیانه انجمن حمایتالاسلام در لاهور خواند. آثار اقبال بهطور کلی عبارتاند از:علمالاقتصاد: نخستین کتاب درباره اقتصاد بهزبان اردو، چاپ ۱۹۰۳ در لاهور.تاریخ هند.اسرار خودی (منظوم، فارسی)رموز بیخودی (منظوم، فارسی)پیام مشرق (منظوم، فارسی)بانگ درازبور عجم (منظوم، فارسی)جاویدنامه (منظوم، فارسی)پس چه باید کرد ای اقوام شرق (منظوم، فارسی)احیای فکر دینی در اسلام (انگلیسی)توسعه (سیر) حکمت در ایران (انگلیسی)مثنوی مسافربال جبرئیلضرب کلیمارمغان حجازیادداشتهای پراکنده
کتابخانه عمومی خواجوی کرمانی https://ble.ir/libkhajoo
اداره کتابخانههای عمومی شهرستان شیراز https://ble.ir/shirazpl
اداره کل کتابخانههای عمومی استان فارس https://ble.ir/farspl
۱۸ آبان زادروز اقبال لاهوری
(زاده ۱۸ آبان ۱۲۵۶ سیالکوت -- درگذشته ۱ اردیبهشت ۱۳۱۷ لاهور) شاعر، فیلسوف و سیاستمدار پاکستانی
اشعار زیادی بهزبانهای فارسی و اردو سرود و نخستین کسی بود که ایده یک کشور مستقل را برای مسلمانان هند مطرح کرد و در نهایت منجر به ایجاد کشور پاکستان شد. او در آغاز، موافق تجزيه هند نبود، ولى بهسبب جنگهاى خونينى كه ميان مسلمانان و هندوها پيش أمد، با اكراه آنرا پذيرفت. اين جدايی ٩ سال پس از درگذشت وی صورت گرفت. وی در این کشور بهطور رسمی"شاعر ملی" خوانده میشود.وی دبیرستان را در کالج میسیونری اسکاتلند (Scotch Mission College) گذراند و در رشته فلسفه از دانشگاه لاهور مدرک کارشناسی ارشد فلسفه گرفت.در دانشگاه با توماس آرنولد ارتباط نزدیکی پیدا کرد و در اروپا نیز با ادوارد براون و رینولد نیکلسون مراودات علمی داشت.او در دوران جنگ جهانی اول در جنبش خلیفه، برضد استعمار بریتانیا عضویت داشت و با مولانا محمدعلی جناح همکاری کرد. در سال ۱۹۲۰ در مجلس ملی هندوستان حضور یافت و پس از انتخابات ۱۹۲۶ وارد شورای قانونگذاری پنجاب شد و در ۱۹۳۰ بهعنوان رئیس اتحادیه مسلمانان در اللهآباد و لاهور انتخاب شد.اقبال یکی از نامورترین و سرشناسترین شاعران پارسیگوی غیرایرانی در ایران است که نظیر شاعر بزرگی همانند بیدل دهلوی پذیرش ویژهای در ایران یافتهاست. از کل ۱۲ هزار بیت شعری که توسط اقبال سروده شدهاست ۷ هزار بیت آن فارسی است. شریعتی در جایی وی را ایرانیترین خارجی و شیعهترین سنی خطاب کردهاست. وی آرزو داشت تهران روزی جایگاه ژنو در اروپا را پیدا کند. تز دکترای او با نام سیر حکمت در ایران نخستین اثر وی بود که توسط امیرحسین آریانپور بهفارسی برگردانده شد. اين كتاب كه رساله دكترى اقبال است، بهوسيله دكتر بقايی ماكان با عنوان "سير حكمت در ايران" بهفارسى برگردانده شد.
آثار:ویله یتیم نخستین اثر اقبال بود. وی آن را در سال ۱۸۹۹ در جلسه سالیانه انجمن حمایتالاسلام در لاهور خواند. آثار اقبال بهطور کلی عبارتاند از:علمالاقتصاد: نخستین کتاب درباره اقتصاد بهزبان اردو، چاپ ۱۹۰۳ در لاهور.تاریخ هند.اسرار خودی (منظوم، فارسی)رموز بیخودی (منظوم، فارسی)پیام مشرق (منظوم، فارسی)بانگ درازبور عجم (منظوم، فارسی)جاویدنامه (منظوم، فارسی)پس چه باید کرد ای اقوام شرق (منظوم، فارسی)احیای فکر دینی در اسلام (انگلیسی)توسعه (سیر) حکمت در ایران (انگلیسی)مثنوی مسافربال جبرئیلضرب کلیمارمغان حجازیادداشتهای پراکنده
کتابخانه عمومی خواجوی کرمانی https://ble.ir/libkhajoo
اداره کتابخانههای عمومی شهرستان شیراز https://ble.ir/shirazpl
اداره کل کتابخانههای عمومی استان فارس https://ble.ir/farspl
۴:۲۸
بازارسال شده از زیبا احمدی
۵:۳۲
بازارسال شده از کتابخانههای عمومی استان فارس
۵:۵۷
در این مراقبه، تو از حالت انتظار بیرون میآیی و خودت تبدیل میشوی به منبع عشق… به انرژیای گرم و درخشان که هر چیزی شبیه خودش را جذب میکند. در دل همین صبح آرام، عشق رویاییات از درونت شروع میشود و مثل موجی لطیف، به جهان میرسد تا عشقِ هماهنگ با تو را به سمتت برگرداند.
با قلبی آرام بگو:من برای عشقی زیبا، عمیق و همفرکانس آمادهام. من با هر نفسم، خودم را به عشق نزدیکتر میکنم و جهان با عشق پاسخ میدهد.
۵:۰۴
بازارسال شده از کتابخانه عمومی خواجوی کرمانی
در این مراقبه، تو از حالت انتظار بیرون میآیی و خودت تبدیل میشوی به منبع عشق… به انرژیای گرم و درخشان که هر چیزی شبیه خودش را جذب میکند. در دل همین صبح آرام، عشق رویاییات از درونت شروع میشود و مثل موجی لطیف، به جهان میرسد تا عشقِ هماهنگ با تو را به سمتت برگرداند.
با قلبی آرام بگو:من برای عشقی زیبا، عمیق و همفرکانس آمادهام. من با هر نفسم، خودم را به عشق نزدیکتر میکنم و جهان با عشق پاسخ میدهد.
۵:۰۴
#بخوانیم برای ایران
هفته کتاب و کتابخوانی گرامی باد
روز بیست و چهارم آبان ماه، آغاز هفته کتاب و کتاب خوانی است.
کتاب، دروازه ای به سوی جهان گسترده دانش و معرفت است و ارائه کتاب های خوب، یکی از بهترین ابزارها برای به کمال رساندن انسان هاست و کسی که در این دنیای زیبا به زندگانی می پردازد، نمی تواند با دنیای کتاب بی ارتباط باشد. پس بیاییم با گرامی داشت این هفته و نام مبارک آن، با هدیه کتاب هایی به هم نوعان خود، در پروراندن دانش و کمال سهیم باشیم.
والاترین جایگاه
کتاب، همچون خورشید، فضای زندگی را روشن می کند و به همگان نور، شور و گرما می بخشد. کتاب، مثل باران بر سرزمین دل ها می بارد و اندیشه ها و کردارها را رونق، زیبایی و طراوت می دهد. کتاب، نقشی به مانند پرندگان به آدمی دارد که او را برای اوج و بال کشیدن و پرواز آماده می سازد. در پرتو کتاب است که شکوفایی، سرسبزی و بالندگی فرهنگ دینی ما به اوج می رسد. کتاب، والاترین جایگاه را در گستره های فردی و اجتماعی داراست که بر اندیشه ها و دل ها می درخشد و پیوسته بر زندگانی نورافشانی خواهد کرد.
کتاب و تحوّل
در روزگار پیشرفت های چشم گیر بشر در عرصه های دانش و نوآوری و فرهنگ کتاب نه تنها اهمیت خود را از دست نداده، که گسترده تر و تازه تر شده و جلوه هایی پایدارتر یافته است. بی گمان آنان که گام های بلندی در پیشرفت های گوناگون برداشته اند، هرگز با کتاب و کتاب خوانی بیگانه نبوده اند. آنها مطالعه را به عنوان عنصری اصلی و ضروری در زندگی خود دانسته و آن را برای بازتاب نور، جلوه و جمال فرهنگ بر دل های همه جهانیان برای تحولی اساسی مناسب دانسته اند.به مناسبت سی و سومین هفته کتاب و کتابخوانی مدرسه پسرانه حاج سرمدی از کتابخانه عمومی خواجوی کرمانی بازدید نمودند که در این بازدید نحوه عضویت و امانت و قوانین استفاده از کتابخانه برای دانش آموزان توضیح داده شد و باعث آگاهی و شناخته شدن کتابخانه گردید.
کتابخانه عمومی خواجوی کرمانی https ://ble.ir/libkhajoo اداره کتابخانههای عمومی شهرستان شیراز https://ble.ir/shirazpl اداره کل کتابخانههای عمومی استان فارس https://ble.ir/farspl








هفته کتاب و کتابخوانی گرامی باد
روز بیست و چهارم آبان ماه، آغاز هفته کتاب و کتاب خوانی است.
کتاب، دروازه ای به سوی جهان گسترده دانش و معرفت است و ارائه کتاب های خوب، یکی از بهترین ابزارها برای به کمال رساندن انسان هاست و کسی که در این دنیای زیبا به زندگانی می پردازد، نمی تواند با دنیای کتاب بی ارتباط باشد. پس بیاییم با گرامی داشت این هفته و نام مبارک آن، با هدیه کتاب هایی به هم نوعان خود، در پروراندن دانش و کمال سهیم باشیم.
والاترین جایگاه
کتاب، همچون خورشید، فضای زندگی را روشن می کند و به همگان نور، شور و گرما می بخشد. کتاب، مثل باران بر سرزمین دل ها می بارد و اندیشه ها و کردارها را رونق، زیبایی و طراوت می دهد. کتاب، نقشی به مانند پرندگان به آدمی دارد که او را برای اوج و بال کشیدن و پرواز آماده می سازد. در پرتو کتاب است که شکوفایی، سرسبزی و بالندگی فرهنگ دینی ما به اوج می رسد. کتاب، والاترین جایگاه را در گستره های فردی و اجتماعی داراست که بر اندیشه ها و دل ها می درخشد و پیوسته بر زندگانی نورافشانی خواهد کرد.
کتاب و تحوّل
در روزگار پیشرفت های چشم گیر بشر در عرصه های دانش و نوآوری و فرهنگ کتاب نه تنها اهمیت خود را از دست نداده، که گسترده تر و تازه تر شده و جلوه هایی پایدارتر یافته است. بی گمان آنان که گام های بلندی در پیشرفت های گوناگون برداشته اند، هرگز با کتاب و کتاب خوانی بیگانه نبوده اند. آنها مطالعه را به عنوان عنصری اصلی و ضروری در زندگی خود دانسته و آن را برای بازتاب نور، جلوه و جمال فرهنگ بر دل های همه جهانیان برای تحولی اساسی مناسب دانسته اند.به مناسبت سی و سومین هفته کتاب و کتابخوانی مدرسه پسرانه حاج سرمدی از کتابخانه عمومی خواجوی کرمانی بازدید نمودند که در این بازدید نحوه عضویت و امانت و قوانین استفاده از کتابخانه برای دانش آموزان توضیح داده شد و باعث آگاهی و شناخته شدن کتابخانه گردید.
کتابخانه عمومی خواجوی کرمانی https ://ble.ir/libkhajoo اداره کتابخانههای عمومی شهرستان شیراز https://ble.ir/shirazpl اداره کل کتابخانههای عمومی استان فارس https://ble.ir/farspl
۱۳:۵۲
بازارسال شده از زیبا احمدی
با سلام خدمت اعضای گرامی فردا چهارشنبه تاریخ 1404/08/28کتابخانه تعطیل می باشد.
۱۹:۴۲
بازارسال شده از زیبا احمدی
با سلام و شب بخیر خدمت اعضا گرامیفردا یعنی سه شنبه تاریخ1404/09/11کتابخانه تعطیل می باشد
۱۸:۵۴
بازارسال شده از زیبا احمدی
بنابر اعلام استانداری و تعطیلی مدارس و دانشگاه و کتابخانه ها
۱۹:۱۰
«مرگ» چرا برای همه ما اینقدر مهم است؟ چرا هرجا پای فلسفهورزی، تفکر و اندیشههای ماورایی در میان است حضور مرگ اینچنین قاطع و محسوس است؟ اندیشه آنهایی که دیدگاهی کاملا مادی به دنیای پیرامون خود دارند، درباره این راز شگفت وجود چیست؟
رمان که فضای آخرالزمانی آن، بیمکانی و بیزمانی آن و بیمعنا بودن اعتبار اسمگذاریها و هویتبخشیهای مرسوم در آن نشانگر ادامه فضای کوری در ذهن نویسنده است، به حوادثی میپردازد که در یک کشور پادشاهی مشروطه در اثر توقف و سپس از سرگیری مرگ روی میدهد.
کتابخانه عمومی خواجوی کرمانی https://ble.ir/libkhajoo اداره کتابخانههای عمومی شهرستان شیراز https://ble.ir/shirazpl اداره کل کتابخانههای عمومی استان فارس https://ble.ir/farspl
۶:۲۸
ریشههای ادبیات روسی را میتوان در قرون وسطی جست یعنی زمانی که نخستین اشعار حماسی و سرگذشتها به زبان روسی باستان تصنیف شدند. در عصر روشنگری ادبیات روسی اهمیت زیادی پیدا کرد و از اوایل دههٔ ۱۸۳۰ وارد دوران طلایی خود در شعر، نثر و نمایشنامه شد. ادبیات روسی پس از انقلاب ۱۹۱۷ به دو بخش شوروی و مهاجران سفید تقسیم شد. اتحاد جماهیر شوروی مبلغ سوادآموزی جهانی بود و به همین جهت صنعت چاپ کتاب را به شدت توسعه بخشید اما در عین حال به سانسور ایدئولوژیک دست میزد.
ادبیات نوین روسی از زمان الکساندر پوشکین در نیمه نخست سده ۱۹ آغاز شد. پوشکین با رد کردن واژگان و دستورهای باستانی و جایگزینی آنها با برابرهای روسی گفتاری در ادبیات روسی انقلابی ایجاد کرد. امروزه نیز خوانندگان آثار پوشکین در سنین پایین ممکن است در درک برخی از واژگان با مشکلات کمی روبرو شوند، زیرا واژگان دوره پوشکین گاه تاریخی شده یا تغییر معنی دادهاند. بیشتر اصطلاحاتی که نویسندگان روسی همچون پوشکین، لرمانتف، نیکلای گوگول و الکساندر گریبایدوف در آثارشان استفاده کردهاند، در روسی گفتاری نوین به ضربالمثل تبدیل شدهاند.
کتابخانه عمومی خواجوی کرمانی https://ble.ir/libkhajoo
اداره کتابخانههای عمومی شهرستان شیراز https://ble.ir/shirazpl
ادارهکل کتابخانه های عمومی استان فارس https://ble.ir/farspl







ادبیات نوین روسی از زمان الکساندر پوشکین در نیمه نخست سده ۱۹ آغاز شد. پوشکین با رد کردن واژگان و دستورهای باستانی و جایگزینی آنها با برابرهای روسی گفتاری در ادبیات روسی انقلابی ایجاد کرد. امروزه نیز خوانندگان آثار پوشکین در سنین پایین ممکن است در درک برخی از واژگان با مشکلات کمی روبرو شوند، زیرا واژگان دوره پوشکین گاه تاریخی شده یا تغییر معنی دادهاند. بیشتر اصطلاحاتی که نویسندگان روسی همچون پوشکین، لرمانتف، نیکلای گوگول و الکساندر گریبایدوف در آثارشان استفاده کردهاند، در روسی گفتاری نوین به ضربالمثل تبدیل شدهاند.
کتابخانه عمومی خواجوی کرمانی https://ble.ir/libkhajoo
اداره کتابخانههای عمومی شهرستان شیراز https://ble.ir/shirazpl
ادارهکل کتابخانه های عمومی استان فارس https://ble.ir/farspl
۱۰:۵۹
بازارسال شده از کتابخانههای عمومی استان فارس
چهرهها و استادان ملی، قلمه را در این رویداد که ویژه استان فارس برگزار میشود، همراهی میکنند.️ رویداد آموزشی طنز قلمه ۲۷ و ۲۸ آذر ۱۴۰۴ توسط «دفتر طنز» حوزه هنری کشور، با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس، اداره کل کتابخانه های عمومی فارس و باشگاه امید برگزار میشود.
۷:۱۵
۱۴ آذر سالروز درگذشت غلامحسین یوسفی
(زاده ۲ بهمن ۱۳۰۶ مشهد -- درگذشته ۱۴ آذر ۱۳۶۹ تهران) نویسنده، مترجم، مصحح متون، و استاد برجسته ادبیات فارسی
پس از لیسانس زبان و ادبیات فارسی، در سال ۱۳۲۸ تا ۱۳۳۰ در دوره دکتری در دانشگاه تهران به تحصیل ادامه داد و از سال ۱۳۲۹ رسماً کارش را در اداره فرهنگ خراسان آغاز کرد و همزمان دوره لیسانس حقوق قضایی و سیاسی دانشکده حقوق دانشگاه تهران را گذراند.با تأسیس دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد، از سال ۱۳۳۴ تدریس دروس تاریخ ادبیات را در این دانشکده آغاز کرد و تا مهر ۱۳۵۸ در دانشگاه فردوسی مشهد در دورههای لیسانس و فوق لیسانس و دکتری ادبیات تدریس کرد و در سال ۱۳۵۸ بازنشسته شد.تأسیس دورههای فوق لیسانس و دکتری در دانشگاه فردوسی مشهد پس از دانشگاه تهران، مدیون تلاشهای وی بود.او همزمان به تحقیق و پژوهش در حوزههای گوناگون ادامه داد و به این منظور سفرهای مطالعاتی به کشورهای مختلف از جمله فرانسه، انگلستان و آمریکا انجام داد. تصحیح متون، یکی از زمینههای مورد علاقه وی بود که در این مسیر کارهای ماندگاری از او در دست است. ابومسلم سردار خراسانی، دیداری با اهل قلم، کاغذ زر، تحقیق درباره سعدی و شیوههای نقد ادبی از جمله آثار تصنیفی و ترجمهای اوست.دیگر آثارش: تمرین فارسی برای کلاس اول دبستان فرخی سیستانی، بحثی در شرح احوال و روزگار و شعر او، نامه اهل خراسان، دیداری با اهل قلم، برگهایی در آغوش باد، روانهای روشن، چشمه روشن است.همچنین تصحیح قابوسنامه، قابوسنامه درسی، التصفیه فیاحوال المتصوفه، لطائفالحکمه، سراجالدین محمود ارموی، گزیده قابوسنامه، بوستان سعدی "وی این کتاب تصحیحشده را در سال ۱۳۵۹ بهچاپ رساند" ملخص لغات خطیب کرمانی، گلستان سعدی "وی این کتاب تصحیح شده را در سال ۱۳۶۰ به چاپ رساند.
۱۱:۱۲