بله | کانال نظر سوم
عکس پروفایل نظر سومن

نظر سوم

۱,۷۲۶عضو
بازارسال شده از کنشـگر
thumbnail
undefined جنبش دانشجویی، ایستاده در کجای میدان؟
undefinedمجتبی عرب: «دوستان دانشجوی ما! انتظارمان باید از خودمان این می‌بود که دو ماه بعد از طوفان الاقصی شما رهبر کاروان جهانی صمود می‌بودید، اما الان جنبش دانشجویی ما خبرشو از این ور اون ور می‌شنوه!»
undefined کنشگر؛ محفل اندیشه‌ورزی جنبش دانشجویی
undefined @koneshgar_ir

۱۲:۰۱

thumbnail
برادران و خواهران بزرگوارم! دوستان دانشجو! رفقای طلبه! عزیزان تشکیلاتی! رفقای شرکت های دانش بنیان ! فعالان فرهنگی و اجتماعی و جهادی و قرآنی و زنان و...این جلسات رو از دست ندیدمحضر و نفس عالم که شاید از خیلی پدرها و مادرها میگفتند ، اینجا دقیقا محضر همین عالم ربانی است
کمی آنطرف‌تر خیابان ایران تا ۱۳ قبل جلسات پرنور حاج آقا مجتبی(ره) بود باور کنین هنوز بعد ۱۳ سال حسرت یک لحظه از اون جلسات در در دل ما و هرکسی آن بهشت محضر عالم را درک کرده مانده!
حضرت آیت الله استاد یزدانپناه -حفظه الله- چراغ فردای تمام حوزه های علمیه است! مرجع دانشی را به اندازه ایشان در مباحث علمی و جریان علمی کارآمد از متن تراث در کل حوزه ها نمیشناسم! همه ستون های علم و فقاهت عزیزند ولی ایشان چیز دیگریستجلسات ایشان یعنی ترکیب نور و معنویت و دانش و اندیشه همه اش ! یعنی سلوک معرفت بنیان! درست مثل مشی تربیت سلوکی امام -قدس سرّه-چون مشی امام که حاج آقا مجتبی آن را امتداد میدادند با دیگر اساتید معظم اخلاق که عمدتا بر مشی علامه(ره) هستند فرق دارند
نه خودتان دست خانواده‌تان را بگیرید و به این جلسات بروید!بچه های کوچک‌تان که هیچ چیز از محتوا ظاهراً نمی‌فهمند را هم بیاورید! بگذارید نفس عالم به وجودشان بخورد! بگذارید نور عالم موحد ربانی کار خودش را بکند! گیرتان نمی‌آید ها!


@nazare3

۴:۱۴

thumbnail
بسم الله
این ۱۵ دقیقه عصاره بحث مهمیست از ماموریت جدید جنبش دانشجویی در پساگام دوم و تحولات اخیر جهانی

بارها دوستان دانشجو مراجعه کردند و خواستار شنیدن این نکات شدند
در ارائه کنشگر خیلی فشرده چکیده سیر دگردیسی ماموریت جنبش دانشجویی و نقطه امروزش که نیاز به تأسیس جنبش دانشجویی دارد را بیان کردم.در دیدار یزد همان ۱۷، ۱۸ مهر هم تفصیلی از این بحث را بیان کردم.
ضبط برنامه کنشگر قبل از سخنرانی نفی مذاکره و بیان راه در ایران قویِ آقاست و راستش این حرفها را اگر به پست «منظومه قیام دانشجویی» مراجعه کنید حدود سه سالی می‌شود که می‌گویم.
ماموریت جدید : مبارزه برای ساخت ایران الگو، ایران قویاین ماموریت مبارزاتی و در عین حال ایجابی با ماموریت پیشین جنبش دانشجویی تفاوت های خیلی اساسی در حد تاسیس یک جنبش دانشجویی جدید دارد
اجزای اصلی جدید ماموریت کنار ماموریت بنیادین خلق جریان انسانی همبسته در محیط نخبگانی و دانشگاه خود:۱. تمرکز بر مسأله ذهنیت جامعه و نخبگان: برای خلق رؤیای درست از آینده و مسیر قوی شدن ایران ، ایجاد یک اراده عمومی فعال و سازنده در مردم برای ساخت ایران قوی و ایجاد اراده در جامعه نخبگان به مثابه پیشران اراده عمومی =» جهاد تبیین
۲. ایجاد قدرت درون زا در ایران: تمرکز بر وجه سخت یعنی اقتصاد و اساس اقتصاد مقاومتی ( مکتب اقتصادی متناسب با ایده انقلاب اسلامی) مسأله تولید با مشارکت مردم/ وجه نرم قوی شدن ایران: دانشترکیب وجه سخت و نرم و افزایش بهره وری : فناوری و رسیدن به اقتصاد دانش بنیان
۳.ایجاد قدرت جهانی نوظهور و تمدن منطقه ای با محوریت ایران: نقش آفرینی در نظم نوین جهانی به سمت خلق این اقتدار، کمربند مقاومت از افغانستان و پاکستان تا لبنان و معماری پسا جبهه مقاومت

محیط اصلی قفل هر سه جزء این ماموریت: محیط نخبگانی یعنی دانشگاه پس باید از دانشگاه هر سه ماموریت را با همراهی نخبگان پیش برد
#مبارزه_برای_ساخت_ایران_الگو#ایران_قوی#ماموریت_جنبش_دانشجویی#کنشگر
@nazare3

۹:۵۲

بازارسال شده از ایران و یمن | طرحی برای آینده
thumbnail
undefined#یادداشت_ویژه
undefined شکست محاصره یمن، ابتکار نظامی و امنیتی ایران در تقابل با رژیم صهیونی
undefinedبیش از سه ماه از جنگ 12 روزه می‌گذرد و در این ایام، اگر چه اهتمام بر توان افزایی داخلی بوده ولی همه‌گان منتظر کنش دوباره‌ای از سوی دشمن هستند و در مورد زمان، کیفیت، دامنه و خسارات آن گفتگو می‌کنند!! در حالی که امروز زمان طلایی ابتکار راهبردی و پیش دستانه ایران است به گونه‌ای که فعالانه و تهاجمی، بردارهای قدرت منطقه را به نفع خود و ضد رژیم صهیونی تغییر دهد. یکی از قوی‌ترین راهبردها، شکست محاصره یمن است...
undefined برای مطالعه این مطلب بر روی لینک کلیک کنید.
undefined ایران و یمن | طرحی برای آینده undefinedundefined@ayande_iy

۱۸:۲۸

بازارسال شده از ایران و یمن | طرحی برای آینده
undefined#یادداشت_ویژه
undefined شکست محاصره یمن، ابتکار نظامی و امنیتی ایران در تقابل با رژیم صهیونی

undefinedایران، امروز در دل نبرد سخت با رژیم قرار گرفته و آن سوی میدان، بیش از دو سال است که یمن در تقابل با اسرائیل است. خط جنگ با رژیم از لبنان تا یمن گسترده است ولی پیوند این نقاط تنش ضعیف شده و رژیم که زمانی با یک شبکه متصل و قدرتمند مواجه بود، اکنون با جبهه‌های منفصل روبرو ست و همین امر، او را دریده‌تر کرده است. آنچه سال ها دور از ذهن بنظر می‌رسید محقق شد و رژیم به ایران حمله کرد. اکنون زمان ابتکار عمل راهبردی ایران است. هیچ کشوری جرات تقابل با رژیم را نداشته تاحدی که حتی اسرائیل از حمله به قطر هم احساس خطر نمی‌کند ولی ایران مستقیم و موثر وارد جنگ شده و انصارالله هم تمام قد ایستاده است. بدون شک عربستان و امارات در سمت رژیم و آمریکا بازی می‌کنند و به دلیل توافق پکن، خیالشان از ایران آسوده است. کنش‌های دیپلماتیک گویا و شفافی دارند و ظاهر امر را زینت می‌دهند و بر اهمیت حسن همجواری و روابط گرم پافشاری می‌کنند ولی در پس پرده، آن کار دیگر می کنند!!در این شرایط شکستن محاصره هوایی و دریایی یمن توسط ایران، یک ابتکار راهبردی نظامی و امنیتی در تقابل با اسرائیل و در نسبت با عربستان و امارات محسوب می‌شود و معادله‌ها را تغییر می‌دهد. در این خصوص نگرانی‌های متعددی مطرح می‌شود و برخی از سناریوهای محتمل و کنش‌ها و واکنش ها سخن می‌گویند ولی، اولا فضای سناریویی تحلیل شده و اثبات می‌کند که شکست محاصره یمن، در سناریوهای مختلف، راهبردی پایدار و موفق ست و ثانیا، نگرانی از حمله رژیم بی‌مورد است چرا که هم اکنون در آستانه حملات و تهاجم‌های بعدی قرار داریم.
undefinedاکنون ایران باید مقتدرانه حصر هوایی و دریایی یمن را بشکند و با راه اندازی خط پروازی مستقیم تهران-صنعا و خط کشتیرانی مستقیم بندرعباس-حدیده، دستیابی به دستاوردهای زیر را با قوت دنبال کند:
undefined انجام ابتکار عمل و تغییر صحنه نبرد و فعالسازی قدرت انصارالله. حضور ایران در این منطقه یعنی مدیریت جنگ فراتر از مرزها و کمک به متحد راهبردی یعنی انصارالله (خصوصا زمانی که رژیم جهت تکمیل حلقه محاصره سعودی، به فرودگاه صنعا حمله کرده است و دائما بنادر یمن خصوصا حدیده را هدف قرار می‌دهد).
undefined ارسال پیام شفاف و قدرتمند به سعودی و تغییر رفتار عربستان از تماشاچی خندان و طراح پشت پرده به سرمایه دار نگران و از بین رفتن محاصره همه جانبه یمن که توسط عربستان طراحی و اجرا شده است.
undefined تغییر رفتار امارات بعنوان بازیگر جدی جنوب یمن و نگران کردن آن نسبت به پیامدهای افزایش تنش و در نتیجه، فعال شدن لابی‌های اماراتی و سعودی برای کاهش تنش و مهار و پایان جنگ.
undefined ارسال پیام افزایش قیمت انرژی به سایر کشورها خصوصا مصرف کنندگان عمده انرژی یعنی چین و آمریکا به دلیل درگیر شدن غیرمستقیم عربستان به صحنه نبرد و نزدیک شدن دامنه درگیری‌ها به زیرساخت‌های انرژی منطقه.
undefined زمینه‌سازی جهت مذاکره با چین و توافق همکاری با ایران و انصارالله در برقراری امنیت دریای سرخ یعنی متولیان امنیت دریای سرخ از آمریکا و رژیم صهیونی و عربستان به چین و ایران و یمن تغییر کند.
undefined کنش فعالانه و زمینه‌سازی جهت تعریف نقش برای روسیه و ورود مدیریت شده روس‌ها به یمن توسط ایران (روس‌ها به دلیل جنگ اوکراین و حمایت‌های آشکار آمریکا تمایل به حضور در ژئوپلیتیک باب المندب و دریای سرخ و ترسیم یک معادله جدید در مقابل آمریکا را دارند ولی نیازمند طراحی هوشمندانه است).
undefined باز شدن مسیر دارو، کالاهای اساسی و امکان ارسال کمک‌های بشردوستانه و ورود ایران به بازار 30 میلیونی یمن و واردات انواع محصولات کشاورزی و شیلات از یمن.
undefinedدرباره پسا شکست حصر می‌توان اینطور تصور کرد که اسرائیل، از ایران حرکتی هوشمندانه، فعال و تهاجمی می‌بیند، ماهیت شبکه‌ای و چند وجهی جنگ آشکار می‌شود و تحرکات جنون‌آمیز رژیم بر زیرساخت‌های منطقه سایه می‌اندازد (توفان جدید، دیگر ساحل امنی نخواهد داشت)، آمریکا و چین نسبت به افزایش قیمت انرژی و امنیت آن، نگران شده و در پی کنترل تنش‌ها برمی‌آیند، عربستان و امارات دنباله روی اسرائیل و آمریکا را رها کرده و برای دور نگه داشتن خود از آتش جنگ‌ها، به نفع ایران و ضد رژیم، تقلا می‌کنند، انصارالله قوی‌تر از گذشته میدان جنگ را پیش می‌برد و نهایتا با ابتکاری راهبردی، سایه جنگ از سر کشور دور خواهد شد.
undefined ایران و یمن | طرحی برای آینده undefinedundefined@ayande_iy

۱۸:۲۸

thumbnail
بسم الله
خلاصه ای از همان ماموریت های سه گانه ذیل مبارزه برای ساخت ایران الگو یا ایران قوی
@nazare3

۹:۱۹

بازارسال شده از بافتار
thumbnail
undefined«جان ابراهیم»ویدئوجستاری دربارهٔ شخصیت‌های «بسیجی» در فیلم‌های ابراهیم حاتمی‌کیا(حجم پایین)undefinedابراهیم حاتمی‌کیا که در «روایت فتح»، هم‌گام با آوینی به دنبال‌ کشف راز و باطن بسیجی‌ها بود، در سینما نیز، نتوانست دل از بسیجی‌ها بکَند. او با بسیجی هم‌داستان شد و در هر زمانه، تلاش کرد تا انسان انقلاب اسلامیِ آن روزگار را در موقعیت جدیدش کشف کند و راهی به خلوت او بیاید و او را بفهمد‌. فهم این انسان که پیشران ایران است، حالا پس از جنگ دوازده روزه با اسرائیل، بیش از پیش لازم‌تر شده است. برای همه روشن‌تر شده آنکه ایران را زنده نگه می‌دارد، «بسیجی» است. و هنر هم آن‌جایی زنده مانده و ماندگار شده که زلفش با این شخصیت گره خورده است. پیش‌تر دربارهٔ بسیجی در سینمای حاتمی‌کیا صحبت‌ها کرده بودیم اما این روزها فرصت مناسب‌تری است تا با حس بیشتری به سراغ این شخصیت‌ها برویم و با بررسی این بسیجی‌های هم‌گام با زمانه، به این سوال هم فکر کنیم که تصویری که ابراهیم از بسیجی خلق کرده، چه نسبتی با بسیجیِ امروز دارد و کجایِ روزگار ما می‌ایستد؟

کیفیت بالای ویدئو در آپارات
کیفیت متوسط

undefinedرسانه بافتارundefined @baftar_resane

۱۴:۳۶

thumbnail
برخی منابع نامه ای از امیرالمومنین علیه السلام خطاب به عایشه نقل کردند قبل از آغاز جنگ جمل یکی از نکات حضرت علیه السلام این است تو که الان مدعی خون‌خواهی عثمان شدی این اواخر میگفتی : اقتلوا نعثلاً!نعثل یعنی کفتار نر پیر! اسم یک شخص یهودی معروفی در مدینه هم بوده
*چون در آستانه سال روز جنگ جمل بودیم گفتم اشاره ای به آن بکنماز حامیان کفتار نر پیر، از اشرافیت و ادعاها و در‌وغگوییش و از طلبکاری خودش و همان طایفه یارانش که بعدها هم با هم درگیر شدند، تاوان درگیری ‌شان را هم از علی میخواستند
@nazare3

۱۹:۵۰

undefined روش درست و نادرست اثر گذاری
آیت الله عابدینی

undefined یادتان باشد، «عمل با عمل» مقابله می‌کند، نه «فکر با عمل»: برای اصلاح یک فرهنگ یا رفتار غلط در فرد و جامعه، صرفاً ارائه «فکر صحیح» کافی نیست. چرا؟ چون فکر صحیح با عمل غلطی که برای انسان لذت‌بخش شده، مستقیماً درگیر نمی‌شود. روش قرآن این است که در مقابل یک عمل غلط، یک «عمل صحیح» قرار می‌دهد تا در میدان، جایگزین آن شود. پس از آنکه عمل صحیح جای پا باز کرد، فکر صحیح می‌آید و آن را تقویت و تعمیق می‌بخشد.
undefinedشما نمی‌توانید با سخنرانی درباره شجاعت، ترس را از دل کسی که در میدان جنگ است بیرون کنید؛ اما وقتی او را در صحنه عمل شجاعانه قرار دادید، آنگاه معرفت به شجاعت در وجودش می‌نشیند.

undefined کلاس درس خدا، متن حوادث و وقایع زندگی است: این قاعده توحیدی را فراموش نکنید که بیان خداوند مصداقی است. «قَوْلُهُ فِعْلُهُ»، یعنی کلام خدا همان فعل خداست و خداوند از طریق حوادث و وقایع و مصادیق عینی با ما سخن می‌گوید. لذا رشد در حوادث ایجاد می‌شود.
undefined جایی که دقیق ترین نگاه های توحیدی بیان شده است کجاست؟ محل بیان درس خدا کجاست؟ آیات قرآن در ضمن رویداد ها و مسیر اتفاقات و سختی های بدر و احد و صلح حدیبیه و ... جزییات و ظرائف نازل و توسط پیامبر تبیین می شده است . ما نیز باید در مواجهه که که در متن زندگی با مردم داریم آیات و معارف دینی را نشان دهیم؛در جنگ، زلزله، تحریم، راهپیمایی و... . «جهاد تبیین» هم به همین معناست؛ یعنی معارف را بهنگام و متناسب با همین حوادث برای مردم تحلیل کنید، نه اینکه صرفاً سخنرانی انتزاعی بکنید. وقتی مردم درگیر یک واقعه هستند و عطش فهمیدن دارند، آنجاست که کلام حق بر دلشان می‌نشیند و توحید و معاد برایشان عینی می‌شود.
undefined در دعوت به حق، هدف هرگز وسیله را توجیه نمی‌کند: این اصل حیاتی است. مسیر و وسیله، خودشان جزئی از هدف هستند.
یادتان باشد «از پدر و مادر باطل و مقدمات باطل، حق متولد نمی‌شود». به همین خاطر پیامبر اکرم (ص) حتی در اوج ضعف ظاهری در مکه، ذره‌ای مداهنه و مسامحه نکرد و از ابزار باطل برای رسیدن به حق بهره نبرد. میان «مدارا» که یعنی پیشروی تدریجی طبق نقشه برای رسیدن به هدف، و «مسامحه» که یعنی سستی و عقب‌نشینی از اصول، تفاوت قائل شوید.
undefinedاصل تدریج در دعوت اصل فراموش شده است. روش دعوت پیامبر (ص) سه بُعد تدریجی داشت: برای تغییر آن جامعه جاهلی، پیامبر سه چیز را به صورت تدریجی پیش برد:
undefined ۱. تدریج در سطوح دعوت: ابتدا در مکه، «اعتقادات اجمالی و فطری» را مطرح کرد. پس از هجرت و تشکیل حکومت در مدینه، «احکام تفصیلی» را بیان نمود و در ضمن همین احکام و حوادث، «اعتقادات تفصیلی» را تبیین کرد.
undefined ۲. تدریج در مخاطب : دعوت را از نزدیکان (وَأَنْذِرْ عَشِیرَتَكَ الْأَقْرَبِینَ) شروع کرد، سپس به اهل مکه، بعد گسترش دادند و در نهایت دعوت را جهانی کردند
undefined ۳. تدریج در بیان وظایف عملی: احکام، به خصوص آن‌هایی که با عادات ریشه‌دار مردم در تضاد بود، یکباره نازل نشد. نمونه بارز آن، حرمت شراب است که در چهار مرحله و طی سال‌ها با زمینه‌سازی دقیق انجام شد تا جامعه توان پذیرش آن را پیدا کند.

undefined روش مواجهه را دقت کنیم و هوشیار باشید که دشمن چگونه حمله می‌کند: دشمن هوشیار، مستقیماً به افکار و اعتقادات شما حمله نمی‌کند، چون می‌داند این کار حساسیت و مقاومت ایجاد می‌کند. بلکه «سبک زندگی» و اعمال جامعه را هدف می‌گیرد. مانند موریانه فرهنگ را از درون تهی می‌کند تا به تدریج فکر و باور شما را هم عوض کند. در مقابل، راهکار قرآن هم مقابله در صحنه عمل است، نه فقط گفتاردرمانی.
undefined استنباط «قالب و روش» از قرآن سخت‌تر از فهم و اجتهاد «محتوا» از قرآن است: ما اغلب در محتوا مانده‌ایم، در حالی که ریختن محتوای دین در قالب‌های غیردینی و وارداتی، حقیقت دین را «مسخ» می‌کند و نتیجه مطلوب را به بار نمی‌آورد. استنباط قالب و روش صحیح از دین، اجتهادی به مراتب عمیق‌تر و دشوارتر است و باید به آن اهتمام بورزیم تا بتوانیم با همان روشی که پیامبر موفق شد، ما هم موفق شویم.
undefined روش دعوت قرآن و پیامبر را در تربیت متفاوت از روش های متداول بین ماست. به روش قرآن باید بازگردیم و الگوی ما باشد. مثلا نوجوانی که تازه به بلوغ رسیده را بدون زمینه سازی های قبلی با حجم انبوه رساله احکام مواجه نکنید. باید با «فضاسازی» و اصل بیان تدریجی احکام مورد نیاز، او را مرحله به مرحله با احکام آشنا و همراه کرد. این روش در دعوت غیرمسلمانان و یا افرادی که زمینه تربیت دینی کمتری داشتند نیز پا برجاست. وظیفه ما در دعوت فقط ابلاغ حکم نیست، بلکه رساندن مخاطب به عمل است و این امر گاهی اقتضای تدریج و مدارا دارد.
undefinedبرگرفته از دروس تفسیر المیزان آیات ۱۳۰ الی ۱۳۸
#قواعد_جهاد_تبیین

۱۰:۵۰

بازارسال شده از جشنواره مردمی فیلم عمار
thumbnail
#خبر | نامه سرگشاده دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار به مهدی کروبی
undefinedدبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار در نامه‌ای سرگشاده خطاب به مهدی کروبی با عنوان *«مستند ببین و بیدار شو»*، نسبت به اظهارات اخیر وی واکنش نشان داد.
undefinedدر این نامه آمده است: پافشاری جدید شما بر «شورش اشرافیت بر جمهوریت» در سال ۱۳۸۸ نشان داد که همچنان بر خیانت خود به آرمان امام خمینی(ره) و جمهوریت نظام مصرید. اگرچه شما تنها سیاست‌مدار عاقبت‌به‌شر در تاریخ اسلام نیستید و امثال شما کم نبوده‌اند، اما سکوت در برابر توهمات اخیر شما را جایز نمی‌دانیم.
undefined مطالعه کامل متن نامه
undefinedجشنواره مردمی فیلم عمار  undefined @AmmarFest

۱۵:۴۴

thumbnail
شبکه حرام خواری آقایی که در ویلاش بار مشروب وسالن دنس داردیعنی باطن زندگیش دقیقا شبیه انچیزی ست که عده ایآرزویش را دارندظاهرش اما خیر هیأت دار است و می رسد به یک طلبه حرام خوارو می رسد به دفاتری در قم!و چه اسم جالبی: علوی بروجردی!قبلا هم راجع به این اسم گفته بودم...
و اما
حسین علیه السلام هم درخطبه منا به این آیه زیر تلاشکرد جامعه خوابیده نخبگان رابیدار کند:المائدهلَوْلَا يَنْهَاهُمُ الرَّبَّانِيُّونَ وَالْأَحْبَارُعَن قَوْلِهِمُ الْإِثْمَ وَأَكْلِهِمُالسُّحْتَ ۚ لَبِئْسَ مَا كَانُوايَصْنَعُونَچرا علمای ربانی و خبرگان دینی،آنان را از گفتار گناه آلود وحرام خواری بازنمی دارند؟چه بسیار زشت است آنچهمی سازند ( و این سکوت کهمیکنند). (٦٣)
@nazare3

۴:۴۰

thumbnail
رفیقی حکیمانه گفت، جمع‌بندی دوستان با نگرش های غلط امنیتی راجع به مردمان و حفظ پایداری قدرت خودشان چنین است، به سه طبقه سه خدمت را عطا کن:۱. به ثروتمندان و دهک های بالا: رانت بی حساب از ثروت عمومی بده
۲. به طبقه متوسط : امکان هرزگی و رها شدگی در آزادی اجتماعی عطا کن
۳. به طبقه مستضعف: یارانه و خدمات رفاهی صدقه وار عطا کن
باور کنید کل چیزی که عده ای خدانشناس ، دشمن مکتب امام و خط رهبری، برای پیش‌بری قدرت خودشان در سایه حکومت و بقای این جیفه و مردار نجس قدرتمندی‌شان در سرشان دارند همین استو در چنین جاییست که سکوت نخبگان، علما و مردم میتواند یک نظام اینقدر مقدس را توسط این از خدا بی خبرها دچار تهدید عمیق وجودی کند. علمای اسلام! فرزندان روح‌الله و سید علی به داد اسلام برسید! به داد جمهوری اسلامی برسید
@nazare3

۹:۲۶

thumbnail

۹:۲۶

بازارسال شده از کارگاه بانوان قوی (مسجد جامع امام سجاد"ع")
thumbnail
مسجد امام سجاد برگزار می کند:
کارگاه و محفلی برای زنان محله غرب تهران خصوصا محله اباذر
undefinedدورهم جمع می‌شویم تا درباره ویژگی‌های زنان قوی و قدرتمند که یک خانواده قوی و بالنده را می‌سازند گفتگو‌کنیم و یادبگیرم.اساتید و مربیان کاربلد هم ما را دراین محفل دوستانه همراهی می‌کنند.
محورهای گفتگو:undefinedرشد فردی undefinedقدرت درونی و معنویتundefinedآگاهی اجتماعیundefinedسواد رسانهundefinedمهارت تصمیم گیری و‌تصمیم سازیundefinedزنان قدرتمند تاریخ
این برنامه فقط یک‌ کلاس درس یا سخنرانی نیست؛ اینجا محفلیست برای صمیمیت و فعالیت و یادگیری زنان محل
undefinedجلسه اول دورهمی ما: ۹ آذر ۱۴۰۴این جلسه برای معارفه دوره تشکیل شده و رایگان است.undefinedاز ۹ آذر تا ۱۴ دیماه یکشنبه ها ساعت ۹ در شبستان مسجد امام سجاد ع منتظر حضور شما هستیم.هزینه دوره: ۱۵۰ هزار تومان بعلاوه ۳۰۰ هزار تومان وجه التزام.undefinedوجه التزام یعنی اگر همه جلسات را فعال شرکت کنید این مبلغ به شما برخواهد گشت.
آدرس مسجد: اشرفی اصفهانی پایین‌تر از مرزداران، جنب پارک صبا مسجد جامع امام سجاد ع
جهت ثبت نام و‌ کسب اطلاعات بیشتر به ایدی زیر پیام دهید:@mosaffa_admin
undefinedمصفا، مرکز اندیشه ورزی و مهارت افزایی بانوانundefinedما را در پیامرسانها دنبال کنید:بله| ایتا | undefined

۹:۵۹

نظر سوم
undefined مسجد امام سجاد برگزار می کند: کارگاه و محفلی برای زنان محله غرب تهران خصوصا محله اباذر undefinedدورهم جمع می‌شویم تا درباره ویژگی‌های زنان قوی و قدرتمند که یک خانواده قوی و بالنده را می‌سازند گفتگو‌کنیم و یادبگیرم. اساتید و مربیان کاربلد هم ما را دراین محفل دوستانه همراهی می‌کنند. محورهای گفتگو: undefinedرشد فردی undefinedقدرت درونی و معنویت undefinedآگاهی اجتماعی undefinedسواد رسانه undefinedمهارت تصمیم گیری و‌تصمیم سازی undefinedزنان قدرتمند تاریخ این برنامه فقط یک‌ کلاس درس یا سخنرانی نیست؛ اینجا محفلیست برای صمیمیت و فعالیت و یادگیری زنان محل undefinedجلسه اول دورهمی ما: ۹ آذر ۱۴۰۴ این جلسه برای معارفه دوره تشکیل شده و رایگان است. undefinedاز ۹ آذر تا ۱۴ دیماه یکشنبه ها ساعت ۹ در شبستان مسجد امام سجاد ع منتظر حضور شما هستیم. هزینه دوره: ۱۵۰ هزار تومان بعلاوه ۳۰۰ هزار تومان وجه التزام. undefinedوجه التزام یعنی اگر همه جلسات را فعال شرکت کنید این مبلغ به شما برخواهد گشت. آدرس مسجد: اشرفی اصفهانی پایین‌تر از مرزداران، جنب پارک صبا مسجد جامع امام سجاد ع جهت ثبت نام و‌ کسب اطلاعات بیشتر به ایدی زیر پیام دهید: @mosaffa_admin undefinedمصفا، مرکز اندیشه ورزی و مهارت افزایی بانوانundefined ما را در پیامرسانها دنبال کنید: بله| ایتا | undefined
خواهران بزرگواری که در غرب تهران هستند کار جمعی مبارکی را شروع کردنداز بنده خواستند تا به اطلاع مخاطبین برسانم

۱۰:۰۰

thumbnail
بسم الله آدرس غلط می‌دهند!۱. آن بانوی بزرگوار حتماً لیاقتی داشتند بیش از یک خطا در زندگی که توسط شقی‌ترین‌ها و در معرکه نبرد به شهادت رسیدند.۲. کسی انصاف و عقل داشته باشد از یک آدم نیک، از قضا تک خطایش را ترویج نمی‌کند.۳. این کشور دختران بی‌حجاب خوبی ندارد؟ چرا حتما دارد، همه بی‌حجاب‌ها بی‌حیا هستند؟ معلوم است که نه! بی‌حجابی یک حرام سیاسی فراتر از حرام فقهی رساله‌ای هست؟ بله! پوشش کامل فریضه الهی و قرآنی هست؟ بله که هست.۴. عکس بی‌حجاب آن بزرگوار را یک وقت یک رسانه‌ای، روزنامه‌ای، شهرداری‌ای می‌زند (یک حرف است که باز از منظر موارد قبلی که نوشتم قابل تأمل است) یک وقت رسانه دفتر رهبری این خطا را انجام می‌دهد، این دومی حتما منجر به قبح‌شکنی می‌شود که شد.۵. گیر یک مشت اصولگرای نفهم اشعری‌مسلک که خطای کارمند دفتر رهبری را هم می‌خواهند ماله بکشند و از کارمند سایت دفتر رهبری هم هاله قداست بسازند و عقل را تعطیل کنند و با فکر بدرود بگویند نیفتید! خطا، خطاست و وظیفه نهی از منکر وظیفه مومن مسلمان متعهد انقلابی بنابر منظومه فکری رهبر انقلاب و نگاه درست به دین اسلام.۶. در شرایطی که دستورات جدید رهبری را در مسأله حجاب همین اخیرا داشتیم، الیاس حضرتی تلاشش را کرد هزینه را پای رهبری فاکتور کند، عده‌ای در دولت از وزرا روبروی دستور رهبری حتی مقاومت‌هایی کردند و اهلش در جریانند، دغدغه‌های مردم ایران راجع به مرزشکنی‌های بی‌حیایی و...در چنین شرایط سیاسی متأخری این خطا، یک خطای عادی نیست. مراقب باشید از کم‌اطلاعی سیاسی عموم از شرایط سوء استفاده مضاعفی نکنند! عده‌ای که سوداهای دیگری در سر دارند.همین!@nazare3

۴:۱۵

thumbnail

۴:۱۵

بازارسال شده از هیئت دانشجویی رایت الهدی
thumbnail
ام‌البنین به پیش همه روضه خواند و گفتشرمنده ام رباب، پسرم را حلال کن
undefined مراسم عزاداری شهادت حضرت‌ ام‌البنین «سلام‌الله‌علیها»
undefined به کلام:حجت الاسلام والمسلمین مجتبی عرب
undefinedبا نوای:حاج علی جهانبخشکربلایی امیر طلاجوران
undefined یکشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۴، بعد از نماز مغرب و عشاء
undefined امیرآباد، دانشکدگان فنی دانشگاه تهران، ساختمان مرکزی، مصلی حضرت فاطمه الزهرا «سلام‌الله‌علیها»
undefined هیئت دانشجویی رایت الهدی
undefined اینستاگرام | تلگرام | بله

۱۳:۲۲

thumbnail
بسم‌الله الرحمن الرحیم.دیروز فرصت شد تا چهار اجرای «سینا ساعی» در «کارناوال» را ببینم.رپ را یکی از بهترین قالب‌ها برای بیان مفاهیم جدی، معنادار، سیاسی و اعتراضی در هنر و موسیقی می‌دانم؛ فرمی که ذاتاً مستعد معنا‌آفرینی است (برخلاف نظر محترم برخی پیشکسوتان)، و به‌نظرم واقعاً جذاب می‌آید. تلفیق آن با هنر نمایشی تئاتر نیز در این اجراها بسیار متعادل و گیرا بود. کار، نه گل‌درشت بود، نه نخبه‌گرایانه به معنای عامه‌نفهم، و نه عوام‌پسندانه.این را مقایسه می‌کنم با یک اجرای بسیار ناهماهنگ از تلفیق موسیقی، هوش مصنوعی، ربات و تئاتر که همینجا در یک رقابت کارناوال اتفاقی دیدم؛ اجرایی گل‌درشت، ناکام، و غوطه‌ور در وهم و بی‌معنایی.به عنوان آدمی که بر حسب موقعیت‌‌های کار با آدمیزاد، تجربه شناخت و آدم‌شناسی را پیدا کرده‌ام، تحلیل رفتاری آن‌ها من را به تحلیل تفکری و ایدئولوژی‌شان نزدیک می‌کند؛ وقتی اولین اجرای شروین حاجی‌پور در برنامه «عصر جدید» را دیدم (و البته از سبک و استعداد عرفان طهماسبی هم خوشم آمد) در همان نگاه اول فهمیدم: «این‌ها آینده سیاسی جدی‌ای دارند و این برنامه دارد کسی را بزرگ می‌کند که مستعد است سوارش شوند.»و متأسفانه کسانی که سرگرمی و رسانه را خالی از انسان و تربیت می‌فهمند (یا باج‌دهندگان امنیتی که به فکر سرگرم‌کردن جامعه برای بقای خود هستند و دین و انسان را درک نمی‌کنند)، به پیامدهای یک عمل که سرشار از واکنش‌های اجتماعی فراگیر است، قائل نیستند و همیشه پس از وقایع می‌اندیشند.حالا، سینا ساعی را در اولین نگاه دیدم و نگران شدم که مبادا «اشکان خطیبی» بشود. اما کار او بسیار عمیق و برای جامعه امروز باسود بود؛ که بذرهای مهم‌تری در او وجود دارد: بذرهای یک هنرمند صاحب‌محتوا، اهل فکر و دارای ایدئولوژی؛ کار او عمیقاً ایران‌دوستانه، سیاسی، با پیامی روشن برای جنگیدن به منظور ساختن و قوی‌کردن ایران بود. اجرایش به نقش پنهان، مهم و هویت‌بخش زن در عرصه سیاست پرداخت. با شهامت بر سوژۀ انقلابی و الگویی مثل امیرکبیر دست گذاشت و از تلفیق شاهکارِ تئاتر، معلمی و رپ، برای ایجاد انگیزه کنشگری اصلاحی-سیاسی در نوجوان و جوان امروز استفاده کرد.اینکه هنر بتواند یک مصرف‌گر پوچ، سرگرمی‌ساز تهی، تحریک گر خالص وهم نباشد، جدا ارزشمند استحتی خوانندگی زنان در اجرای پایانی‌اش را (با توجه به دانش خودم از مباحث فقهی) خالی از اشکال فقهی یافتم. با استناد به استادیاری تدریس کتاب «الغناء» درس خارج فقه آیت‌الله خامنه‌ای برای دو تن از طلبه‌ها، و با تکیه بر مباحثه‌های فنی و علمی مفصلی در باب غنا، موسیقی و فقه داشته‌ام، معتقدم موسیقی توان بسیار بالایی در انتقال معنا دارد.حرف مهم و پیچیدهٔ اسلام و عرفان در مورد موسیقی( به‌ویژه نوع غنایی آن) که چگونه عزم‌شکن است و چرا خداوند آن را حرام کرده با این نگاه که هیچ تشویقی به سمت موسیقی در روایاتی که دستمان رسیده نیست؛ کنار فهم حکیمانه شخصی مثل آیت الله خامنه‌ای در استفاده ایجابی از موسیقی در انتقال معنا قرار می‌گیرد. این روایت بسیار متفاوتی که از غنا در این کتاب وجود دارد، و حرف‌های مهمی که از قرآن و آیاتی که روایات غنا ذیل آنها آمدند می‌شود زد، انگار یک پارادوکسی از رد و تمایل می‌سازد، که حرف اصلی این پارادوکس و حرف حساب کلی اینجاست: چگونه با این با ظرفیت بالای انتقال معنا از طریق موسیقی روبرو شویم؟پرداختن به این مسئله به‌ویژه برای نسل جوان مهم است. با توجه به اینکه حتی بچه‌حزب‌اللهی‌ها هم گاهی دچار بی‌عزمی می‌شوند، آن هم دقیقاً به دلیل درگیر شدن با همان موسیقی‌های عزم‌شکن، حتی در قالب برخی مداحی‌های استودیویی.مبارزه در دل این پارادوکس شکل می‌گیرد. از طرفی ساخت فهمی که به نسل جدید نشان دهد که اگر به دنبال عزم و جدیت است، باید به سمت معنویت برود و حتی در سبک زندگی و نسبتش با موسیقی تجدید نظر کند، و از طرفی دیگر ستیز با متحجران زمان‌نشناس که موضوع را یک‌سره حذف می‌کنند، عظمت موسیقی در انتقال معانی مهم و صحیح را درنمی‌یابند و به‌راحتی نسخه «حذف» می‌پیچند و نمی‌دانند این مسیر نمی‌تواند دین را در زمانه حاضر اقامه کند و ظرفیت‌های حداکثری دین را به نوجوان و جوان برساند.اما از بحث مهم موسیقی بازگردم به معنای این اجراها که وجود اصلیشان به موسیقی گره خورده:در مجموع، با نقدهایی، از این چهار اجرا بسیار خوشم آمد. تا جایی که دیدن این اجراها را برای فعالان تشکل‌های امروز از برخی رویدادهای بسیج دانشجویی و نهاد رهبری و... مفیدتر می‌دانم.کاش این همه اشتراک، ما را به هم نزدیک‌تر کند و ای کاش این همه افتراق، میان ما و کسانی که شبیه ما هستند، ما را جدا سازد.
@nazare3

۱۹:۵۰

دردنوشتی در پی‌نوشت: خسته شدیم از این متحجران خسته‌کننده، از آن روشنفکرنمایان صورتی و میانه‌رو‌های بی‌جهت که نمی‌دانند «روشنفکر دیندار» یا «دیندار روشنفکر» چیست. آنها که عقلانیت دینی را از سوی دیگر مضحکه کردند.خسته شدیم از این همه مبارزه، در بین آدم‌های مختلفی که در آن هم احساس غربت می‌کنی و هم اشتراکات می‌یابی؛ از این کار سختِ قرار دادن حق در موضع خودش، که از یک سو به گونه‌ای نفی می‌شود و از سوی دیگر به گونه‌ای دیگر.«تلک شقشقة هدرت.»

۱۹:۵۱